România SE APROBA Judeţul Timiş PRIMAR, Primăria Timişoara Direcţia Edilitară B.Infrastr. Transport dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU Nr. SC2006 - ________ din _______________
REFERAT Privind aprobarea Studiului de Fezabilitate
“AMENAJARE STR. PIUS BRÂNZEU”
Direcţia Edilitară are în program întocmirea Studiului de Fezabilitate aferent obiectivului de investiţii “Amenajare str.Pius Brânzeu.
Strada Pius Brânzeu este amplasată în zona de sud a municipiului. Strada supusă modernizării este delimitată de străzile Mureş şi Muzicescu.
În situaţia actuală, strada Pius Brânzeu are o structură rutieră din balast şi piatră spartă. Nu există o delimitare a trotuarelor, pietruirea fiind executată la acelaşi nivel pe întreaga lăţime între fronturile clădite.
Canalizarea a fost executată în axa străzii, la nivel de canal colector, dar nu au fost prevăzute guri de scurgere pentru stradă, ci numai 6 cămine de vizitare şi cămine de racord pentru gospodăriile existente. Canalizarea a fost executată numai pe o lungime de 224 m pornind din intersecţia cu strada Mureş.
Reţeaua de alimentare cu gaze naturale de medie presiune este amplasată subteran deservind proprietăţile de pe ambele părţi ale străzii.
Reţeaua de alimentare cu energie electrică, realizată în soluţie provizorie pe stâlpi din lemn este amplasată pe partea stângă, iluminatul stradal nefiind asigurat în niciun fel.
Reţeaua de alimentare cu apă este amplasată pe partea stângă, subteran. Descrierea funcţională şi tehnologică
În conformitate cu prevederile din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor şi Ordinul Guvernului nr. 49/98 pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea şi realizarea străzilor în localităţi urbane, se încadrează în categoria III - străzi colectoare, cu două benzi de circulaţie şi viteză de proiectare de 50 km/h.
Datorită faptului că această stradă este amplasată într-o zonă rezidenţială, se propune ca viteza de circulaţie să fie restricţionată la 30 km/h.
Strada Pius Brânzeu este concepută ca stradă modernizată cu două benzi de circulaţie de câte 3,00 m, astfel încât să satisfacă pe deplin intensitatea traficului din zonă şi să conducă la un grad de confort superior pentru utilizatori (zgomot la rulare, vibraţii, praf, noxe la niveluri cât mai scăzute). Caracteristicile principale ale construcţiilor
În plan, axa străzii Pius Brânzeu este o succesiune de 10 aliniamente care totalizează o lungime de 393 m. Datorită faptului ca unghiul dintre aliniamente este foarte apropiat de 200g (198g...199g) nu este necesară racordarea acestora în plan, deoarece intersecţia lor se consideră frântură.
La intersecţia dintre strada Pius Brânzeu şi str. Mureş racordarea părţii carosabile nu se realizează cu raza minimă de 9 m conform prevederilor normativelor în vigoare datorită particularităţilor de amplasament. În această situaţie se propune racordarea părţii carosabile a celor două străzi cu o valoare a razei de 6 m pe ambele părţi, asigurându-se astfel o lăţime a trotuarului la colţul proprietăţii de cca. 40 cm. La intersecţia dintre strada Pius Brânzeu şi str. Muzicescu racordarea părţii carosabile se realizează deasemenea cu o rază de 6 m pe ambele părţi.
În profil longitudinal strada este amplasată în palier. În profil transversal, strada are o lăţime a părţii carosabile de 6,00 m (conform STAS
10144/1-90 Străzi. Profiluri transversale) amenajată în profil transversal tip acoperiş cu panta de 2,5 %. Trotuarele, amplasate pe ambele părţi ale străzii, au lăţimea variabilă
cuprinsă între 1,00 m şi 1,30 m, cu o pantă transversală de 2,0%. Apele meteorice de pe suprafaţa carosabilă şi trotuare sunt preluate de către rigolele
prefabricate din beton, amplasate pe ambele părţi la bordură şi dirijate spre gurile de scurgere pozate la bodură pe ambele părţi ale străzii la distanţe de cca. 30 m.
În vederea facilitării accesului la proprietăţile din zonă, s-a prevăzut amenajarea tronsoanelor de trotuar din faţa porţilor de acces în curţi sau la garaje, prin coborârea bordurii la nivelul părţii carosabile şi amenajarea în consecinţă a suprafeţei trotuarului.
Pe această stradă nu este posibilă amenajarea de spaţii verzi amplasate între bordură şi trotuar.
Pentru orientarea şi dirijarea circulaţiei, pe partea carosabilă se vor aplica marcaje rutiere în axa străzii şi la extremităţile străzii pentru trecerile de pietoni. Deasemenea se vor monta indicatoare rutiere adecvate. Această stradă se încadrează în categoria de importanţă normală (C).
Lucrările rutiere proiectate însumează:
Lungime stradă 393 m; Parte carosabilă 2253 m2; Trotuare 966 m2; Borduri 796 m Accese 35 buc Spaţiu verde 0 m2
Structura constructivă Structura rutieră propusă pentru partea carosabilă este următoarea:
- 4 cm beton asfaltic (strat uzură) B.A.16; - 4 cm beton asfaltic deschis (strat legătură) B.A.D. 25; - 15 cm fundaţie din piatră spartă; - 20 cm fundaţie din balast.
Pentru realizarea trotuarelor se propune următoarea structură:
- 6 cm pavele prefabricate din beton; - 3 cm nisip de poză; - 10 cm balast stabilizat cu ciment; - 3...5 cm nisip.
Încadrarea părţii carosabile se va realiza cu borduri ridicate din beton, aşezate pe fundaţie de beton. În zona carosabilă apele meteorice vor fi dirijate spre rigolă şi gurile de scurgere prin intermediul pantelor transversale şi longitudinale. Gurile de scurgere, care vor fi racordate la reţeaua de canalizare, sunt proiectate atât numeric cât şi ca amplasare pentru a prelua în bune condiţii volumul de ape meteorice în condiţii de precipitaţii abundente. Valoarea totală (inclusiv TVA) a investiţiei “Amenajare str.Pius Brânzeu”. este estimată la 606.386RON, reprezentând 171737euro.
Având în vedere faptul că finanţarea studiului de fezabilitate “Amenajare str.Pius Brânzeu”se face din Bugetul local aprobat pentru anul 2006, propunem aprobarea studiului de fezabilitate şi realizarea investiţiei menţionată anterior.
DIRECTOR D.EDILITARĂ DIRECTOR ECONOMIC, Ing. DUMITRU ANDOR Ec. ADRIAN BODO ŞEF SERVICIU R.P., ŞEF SERVICIU JURIDIC, . Ing.IOAN GANCIOV Jr. MIRELA LASUSCHEVICI
ŞEF BIROU ÎNTOCMIT, Ing.VASILE OLAR Ing. MARGARETA GEORGIADES