Număr | 160 |
---|---|
An | 2008 |
Data emiterii | 25.03.2008 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 25.03.2008 |
Hotararea Consiliului Local 160/25.03.2008 privind aprobarea Studiului de Fezabilitate "Amenajare strada Moise Doboşan (Călimăneşti), Timişoara" Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr. SC2008-005013/11.03.2008 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială,turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; În conformitate cu prevederile art.36 alin. 2 lit. (b) şi alin. 4, lit. (d) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În temeiul art. 45 alin.2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art.1: Se aprobă Studiul de Fezabilitate pentru obiectivul de investiţii "Amenajare strada Moise Doboşan (Călimăneşti), Timişoara", întocmit de S.C. ALDOR S.R.L., conform Contractului de proiectare nr. 281-97/2007 , cu caracteristicile principale şi indicatorii tehnico-economici, prevăzuţi în Anexa 1 care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art.2: Finanţarea obiectivului de investiţii prevăzut la art.1. se va face din bugetul local. Art.3 : Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Drumuri şi Transporturi şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Direcţiei Economice; - Direcţiei Edilitare; - Direcţiei de Mediu; - Direcţiei Comunicare; - Direcţiei Urbanism; - Direcţiei Patrimoniu; - Direcţiei Dezvoltare; - Direcţiei Drumuri şi Transporturi; - Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii; - Mass - media locale.
|
Anexa 1 Anexa HCL nr............. din.............
PRINCIPALII INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI AI INVESTIŢIEI ,,Amenajare strada Moise Doboşan (Călimăneşti), Timişoara”
Studiul de fezabilitate întocmit de S.C. ALDOR S.R.L. , aferent obiectivului de investiţii ,,Amenajare strada Moise Doboşan (Călimăneşti), Timişoara”, conform contractului de proiectare nr. 281-97/2007 are principalii indicatori tehnico - economici ai investiţiei :
Valoarea totală a investitiei: 7.838.090 lei (2.162.291 euro) din care construcţii montaj: 6.024.773 lei (1.662.052 euro) Durata de realizare a investiţiei: 12 luni Capacităţi:
Parte carosabilă amenajată 8. 661 m2 ; Trotuare + accese(suprafaţă pavată) 6. 052 m2 ; Piste de ciclişti 4.228 m² ; Borduri mici 9.230 m ; Borduri mari 2.942 m ; Accese 177 buc; Spaţii verzi 7.765 m2 ;
DIRECTOR D.DRUMURI ŞI TRANSPORTURI, ŞEF SERVICIU DRUMURI ŞI PODURI, ing. CHIŞ CULIŢĂ ing. IOAN GANCIOV ŞEF BIROU INFRASTRUCTURĂ ÎN TRANSPORTURI, CONSILIER,
ing.VASILE OLAR ing. MARINELA LUCUŢ
9România SE APROBĂ Judeţul Timiş PRIMAR, Municipiul Timişoara dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU Primăria Direcţia Drumuri şi Transporturi Serviciul Drumuri şi Poduri Nr. SC 2008- 005013/11.03.2008
REFERAT privind aprobarea Studiului de Fezabilitate
,,Amenajare strada Moise Doboşan (Călimăneşti), Timişoara”
Direcţia Drumuri şi Transporturi are în programul de investiţii pe anul 2008 întocmirea Studiului de Fezabilitate aferent obiectivului de investiţii ,,Amenajare strada Moise Doboşan (Călimăneşti), Timişoara”.
Amenajarea acestei străzi are o importanţă deosebită pentru locuitorii municipiului Timişoara din punct de vedere economic şi social. Realizarea lucrării, va îmbunătăţi considerabil viabilitatea şi starea tehnică a părţii carosabile şi implicit confortul şi siguranţa utilizatorilor.
În conformitate cu prevederile din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor şi Ordinul Guvernului nr. 49/98 pentru aprobarea Normelor tehnice privind proiectarea şi realizarea străzilor în localităţi urbane, această stradă se încadrează în categoria a III-a - străzi colectoare, cu două benzi de circulaţie .
Strada Moise Doboşan (Călimăneşti) este amplasată în zona de nord - vest a municipiului Timişoara.În situaţia actuală, strada Moise Doboşan este amenajată cu îmbrăcăminte bituminoasă pe 3 tronsoane, care totalizează o lungime de cca. 470 m, iar restul străzii, pe o lungime de cca. 1410 m, cu o structură rutieră din piatră spartă.
Trotuarele existente sunt amenajate parţial cu imbrăcăminte bituminoasă, pavele prefabricate sau beton de ciment, fiind separate de partea carosabilă printr-o zonă verde cu plantaţii de copaci şi arbuşti.
Canalizarea a fost executată în axa străzii, la nivel de canal colector.Reţeaua de alimentare cu gaze naturale de medie presiune deserveşte ambele părţi ale străzii.Reţeaua de alimentare cu energie electrică este amplasată aerian, pe stâlpi din beton precomprimat, pe ambele părţi, iluminatul stradal realizându-se pe partea stângă pe un tronson de cca. 300 m, amenajat deja cu îmbrăcăminte asfaltică, respectiv pe partea dreaptă până la capătul străzii.
Lucrările proiectate respectă concluziile expertizei efectuate de către SC TRISKELE SRL Timişoara prin contract nr. 102/2008 sub coordonarea expertului tehnic prof. dr. ing. Ion COSTESCU.
Modernizarea străzii Moise Doboşan din localitatea Timişoara se va face în funcţie de capacitatea portantă a structurii existente, de starea de degradare, de natura pământului din patul drumului şi de traficul rutier prognozat.
Pe întreg traseul străzii trebuie să se ia măsuri pentru colectarea şi evacuarea apelor pluviale.Luând în considerare structura rutieră existentă, capacitatea portantă la nivelul patului drumului şi viabilitatea necorespunzătoare a străzii Moise Doboşan, proiectantul a stabilit soluţia de modernizare, funcţie de caracteristicile geometrice, de capacitatea portantă a structurii rutiere existente şi de traficul care se va desfăşura în zonă.
În plan, axa străzii Moise Doboşan este formată dintr-o succesiune de aliniamente care totalizează o lungime de 1880 m.
Str. Moise Doboşan este marginită de str. Macilor, respectiv de calea ferată, capăt la care s-a amenajat o zonă care oferă posibilitate de întoarcere a vehiculelor. În profil transversal, strada are o lăţime a părţii carosabile de 6,00 m (conform STAS 10144/1-90 Străzi. Profiluri
transversale) amenajată în profil transversal tip acoperiş cu panta de 2,5 %, iar pe ambele părţi ale străzii s-au prevăzut trotuare cu lăţimea variabilă de 1,20...1,50 m cu o pantă transversală de 2,0%. Pe tot traseul străzii se prevăd piste de ciclişti adiacente trotuarelor sau separate de acestea prin zone verzi, având o pantă transversală de 2,0%.
Pentru a obţine un traseu cât mai puţin sinuos în vederea asigurării unui grad de confort sporit pentru utilizatori, se dispune reamplasarea unui anumit număr de copaci.
Pentru tronsoanele de stradă a căror parte carosabilă este deja amenajată cu îmbrăcăminte bituminoasă, se prevede numai amenajarea trotuarelor şi a pistelor de ciclişti.
Apele meteorice de pe suprafaţa carosabilă, trotuare şi piste de ciclişti sunt conduse prin pante transversale de 2 x 2,5% respectiv 2% către „rigolele” formate la marginile părţii carosabile, din borduri şi dalele prefabricate din beton adiacente, fiind apoi dirijate prin pante longitudinale spre gurile de scurgere pozate la bordură pe ambele părţi ale străzii la distanţe de cca. 30 m. Gurile de scurgere, în total 46 bucăţi, care vor fi racordate la reţeaua de canalizare, sunt proiectate atât numeric cât şi ca amplasare pentru a prelua în bune condiţii volumul de ape meteorice în rezultate în urma precipitaţiilor abundente.
În vederea facilitării accesului la cele 177 proprietăţi din zonă, se prevede amenajarea zonelor din faţa porţilor de acces în curţi, prin coborârea bordurii la nivelul părţii carosabile şi amenajarea în consecinţă a suprafeţei trotuarului.
Pe această stradă se vor amenaja spaţii verzi în funcţie de particularităţile traseului, între partea carosabilă şi trotuar, între partea carosabilă şi pista de ciclişti respectiv între pista de ciclişti şi trotuar.
Pistele de ciclişti se vor amenaja pe ambele părţi ale străzii, cu lăţimea de 1,00 m pentru o bandă şi un sens de circulaţie. Deoarece, pe anumite tronsoane, nu este suficient spaţiu pentru amplasarea în condiţii de siguranţă a pistei de ciclişti, se prevede un parapet metalic pe zona cuprinsă între pista de ciclişti şi partea carosabilă.
Pentru orientarea şi dirijarea circulaţiei, pe partea carosabilă se vor aplica marcaje rutiere în axa străzii şi pentru trecerile de pietoni. De asemenea, se vor monta indicatoare rutiere adecvate.
Buna desfăşurare a circulaţiei pe pistele de ciclişti va fi asigurată prin intermediul indicatoarelor adecvate si a marcajelor specifice aplicate pe pistă.
În conformitate cu HG 766/1997 Anexa 1, art. 6 această stradă se încadrează în categoria de importanţă normală (C).Datorită faptului că această stradă este amplasată într-o zonă rezidenţială, se propune ca viteza de circulaţie să fie restricţionată la 30 km/h.
Strada Moise Doboşan este concepută ca stradă modernizată cu două benzi de circulaţie de câte 3,00 m, astfel încât să satisfacă pe deplin intensitatea traficului din zonă şi să conducă la un grad de confort superior pentru utilizatori (zgomot la rulare, vibraţii, praf, noxe la niveluri cât mai scăzute).
La proiectarea modernizării străzii Moise Doboşan (Călimăneşti) s-au avut în vedere prevederile următoarelor standarde şi normative în vigoare, precum şi standardele şi normativele conexe, Norme metodologice - privind condiţiile de închidere a circulaţiei şi de instituire a restricţiilor de circulaţie în vederea executării de lucrări în zona drumului public şi/sau pentru protejarea drumului.
Structura rutieră propusă pentru partea carosabilă este următoarea: 4 cm beton asfaltic (strat uzură) B.A.16; 6 cm beton asfaltic deschis (strat legătură) B.A.D. 25; 20 cm fundaţie din piatră spartă împănată; 40 cm fundaţie din balast.
Structura rutieră propusă pentru pistele de ciclişti este următoarea: 3 cm beton asfaltic (strat uzură) B.A.8; 15 cm fundaţie din piatră spartă împănată; 12 cm fundaţie din balast.
Pentru realizarea trotuarelor se propune următoarea structură: 6 cm pavele prefabricate din beton; 3 cm nisip pilonat; 10 cm balast stabilizat cu ciment;
3...5 cm nisip. Pentru amenajarea acceselor se propune următoarea structură:
8 cm pavele prefabricate din beton; 3 cm nisip pilonat; 10 cm balast stabilizat cu ciment; 3...5 cm nisip.
Încadrarea părţii carosabile, se va realiza cu borduri ridicate din beton, aşezate pe fundaţie de beton. Trotuarele şi pistele de ciclişti vor fi delimitate cu borduri din beton specifice.
Investiţia se va realiza în decurs de 12 luni. Valoarea totală (inclusiv TVA) a investiţiei ,,Amenajare strada Moise Doboşan (Călimăneşti)
Timişoara” este estimată la 7.838.090 lei, reprezentând 2.162.291 euro, conform devizului general . Având în vedere faptul că finanţarea studiului de fezabilitate ,,Amenajare strada Moise
Doboşan (Călimăneşti), Timişoara” se face din Bugetul local aprobat pentru anul 2008, propunem aprobarea studiului de fezabilitate şi realizarea investiţiei menţionată anterior.
DIRECTOR D.DRUMURI ŞI TRANSPORTURI, DIRECTOR ECONOMIC, ing. CHIŞ CULIŢĂ ec. SMARANDA HARACICU ŞEF SERVICIU DRUMURI ŞI PODURI, ŞEF SERVICIU JURIDIC,
ing. IOAN GANCIOV jr. MIRELA LASUSCHEVICI
ŞEF BIROU INFRASTRUCTURĂ ÎN TRANSPORTURI, ÎNTOCMIT, ing.VASILE OLAR ing. MARINELA LUCUŢ