România SE APROBA Judeţul Timiş PRIMAR, Primăria Timişoara Direcţia Edilitară B.Infrastr. Transport dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU Nr. SC2006 - ________ din _______________
REFERAT Privind aprobarea Studiului de Fezabilitate
“AMENAJARE STR. JOSE SILVA”
Direcţia Edilitară are în program întocmirea Studiului de Fezabilitate aferent obiectivului de investiţii “Amenajare Strada Jose Silva este amplasată în zona de sud a municipiului. Strada supusă modernizării este delimitată de străzile Mureş şi Lidia.
În situaţia actuală, strada Jose Silva are o structură rutieră din balast si piatră spartă. Nu există o delimitare a trotuarelor, pietruirea fiind executată la acelaşi nivel pe întreaga lăţime între fronturile clădite.
Canalizarea a fost executată în axa străzii, la nivel de canal colector, dar nu au fost prevăzute guri de scurgere pentru stradă.
Reţeaua de alimentare cu gaze naturale de medie presiune este amplasată subteran pe partea stângă (în sensul numerotării caselor).
Reţeaua de alimentare cu energie electrică este amplasată pe partea dreaptă, aerian, pe stâlpi din beton, iluminatul stradal nefiind asigurat sub nicio formă. În acelaşi timp pe stradă există şi stâlpi din lemn destinaţi susţinerii diferitelor reţele.
Descrierea funcţională şi tehnologică Datorită faptului că această stradă este amplsată într-o zonă rezidenţială, se propune
ca viteza de circulaţie să fie restricţionată la 30 km/h. Strada Jose Silva este concepută ca stradă modernizată cu două benzi de circulaţie de
câte 3,00 m, astfel încât să satisfacă pe deplin intensitatea traficului din zonă şi să conducă la un grad de confort superior pentru utilizatori (zgomot la rulare, vibraţii, praf, noxe la niveluri cât mai scăzute). Caracteristicile principale ale construcţiilor
În plan, axa străzii Jose Silva este un singur aliniament având o lungime de 212 m. Intersecţia dintre strada Jose Silva şi str. Mureş a fost realizată în cadrul proiectului
de amenajare a străzii Mureş. Datorită amplasării deficitare a bordurii de pe partea dreaptă a străzii Jose Silva, care a condus la diminuarea lăţimii părţii carosabile de la 6,00 m prevăzuţi în proiect la 5,45 m, s-a prevăzut mutarea bordurii astfel încât să fie satisfăcută lăţimea proiectată.
În profil longitudinal strada este amplasată în palier. În profil transversal, strada are o lăţime a părţii carosabile de 6,00 m (conform STAS
10144/1-90 Străzi. Profiluri transversale) amenajată în profil transversal tip acoperiş cu panta de 2,5 %. Trotuarele, amplasate pe ambele părţi ale străzii, au lăţimea variabilă cuprinsă între 1,20 m şi 1,40 m, cu o pantă transversală de 2,0%.
Apele meteorice de pe suprafaţa carosabilă şi trotuare sunt preluate de către rigolele prefabricate din beton, amplasate pe ambele părţi la bordură şi dirijate spre gurile de scurgere pozate la bodură pe ambele părţi ale străzii la distanţe de cca. 30 m.
În vederea facilitării accesului la proprietăţile din zonă, s-a prevăzut amenajarea tronsoanelor de trotuar din faţa porţilor de acces în curţi sau la garaje, prin coborârea bordurii la nivelul părţii carosabile şi amenajarea în consecinţă a suprafeţei trotuarului.
Pe această stradă amenajarea de spaţii verzi amplasate între bordură şi trotuar este posibilă numai parţial.
Pentru orientarea şi dirijarea circulaţiei, pe partea carosabilă se vor aplica marcaje rutiere în axa străzii şi la intersecţia cu str. Mure şi pentru trecerea de pietoni . Deasemenea se vor monta indicatoare rutiere adecvate
.
Lucrările rutiere proiectate însumează: Parte carosabilă 1275 m2; Trotuare 710 m2; Borduri 422 m Accese 29 buc Spaţii verzi 80 m2
Structura constructivă Structura rutieră propusă pentru partea carosabilă este următoarea:
- 4 cm beton asfaltic (strat uzură) B.A.16; - 4 cm beton asfaltic deschis (strat legătură) B.A.D. 25; - 15 cm fundaţie din piatră spartă; - 20 cm fundaţie din balast.
Pentru realizarea trotuarelor se propune următoarea structură:
- 6 cm pavele prefabricate din beton; - 3 cm nisip de poză; - 10 cm balast stabilizat cu ciment; - 3...5 cm nisip.
Încadrarea părţii carosabile se va realiza cu borduri ridicate din beton, aşezate pe fundaţie de beton.
În zona carosabilă apele meteorice vor fi dirijate spre rigolă şi gurile de scurgere prin intermediul pantelor transversale şi longitudinale. Gurile de scurgere, care vor fi racordate la reţeaua de canalizare, sunt proiectate atât numeric cât şi ca amplasare pentru a prelua în bune condiţii volumul de ape meteorice în condiţii de precipitaţii abundente.
Valoarea totală (inclusiv TVA) a investiţiei “Amenajare Strada Jose Silva” este estimată la 407 397 RON, reprezentând 114 824 euro.
Având în vedere faptul că finanţarea studiului de fezabilitate “Amenajare Strada Jose Silva” se face din Bugetul local aprobat pentru anul 2006, propunem aprobarea studiului de fezabilitate şi realizarea investiţiei menţionată anterior.
DIRECTOR D.EDILITARĂ DIRECTOR ECONOMIC, Ing. DUMITRU ANDOR Ec. ADRIAN BODO
ŞEF SERVICIU R.P., ŞEF SERVICIU JURIDIC,
Ing. IOAN GANCIOV Jr. MIRELA LASUSCHEVICI
ŞEF BIROU ÎNTOCMIT, Ing.VASILE OLAR Ing. MARGARETA GEORGIADES