România SE APROBA Judeţul Timiş PRIMAR, Primăria Timişoara Direcţia Edilitară B.Infrastr. Transport dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU Nr. SC2006 - ________ din _______________
REFERAT Privind aprobarea Studiului de Fezabilitate
“AMENAJARE STR. EFTA BOTOCA – M. DRĂGHICESCU”
Direcţia Edilitară are în program întocmirea Studiului de Fezabilitate aferent obiectivului de investiţii “Amenajare str. Strada Efta Botoca – M. Drăghicescu”.
Strada Efta Botoca – M. Drăghicescu este amplasată în zona de est a municipiului. Strada supusă modernizării este accesibilă de pe strada Câmpului.
În situaţia actuală, strada Efta Botoca – M. Drăghicescu are o structură rutieră din piatră spartă. Nu există o delimitare a trotuarelor, pietruirea fiind executată la acelaşi nivel pe întreaga lăţime între fronturile clădite.
Canalizarea a fost executată în axa străzii, la nivel de canal colector, dar nu au fost prevăzute guri de scurgere pentru stradă, ci numai 6 cămine de vizitare şi cămine de racord pentru gospodăriile existente pe str. Efta Botoca şi 2 cămine de vizitare şi cămine de racord pentru gospodăriile existente pe str. M. Drăghicescu.
Reţeaua de alimentare cu gaze naturale de medie presiune este amplasată subteran pe partea stângă pe str. Efta Botoca respectiv pe partea dreaptă pe str. M. Drăghicescu.
Reţeaua de alimentare cu energie electrică este amplasată pe partea dreaptă, aerian, pe stâlpi din beton precomprimat, iluminatul stradal nefiind asigurat în niciun fel. În acelaşi timp pe stradă există şi stâlpi din lemn destinaţi susţinerii diferitelor reţele.
Reţeaua de alimentare cu apă este amplasată pe partea dreaptă, subteran. Descrierea funcţională şi tehnologică
Datorită faptului că această stradă este amplasată într-o zonă rezidenţială, se propune ca viteza de circulaţie să fie restricţionată la 30 km/h.
Străzile Efta Botoca şi M. Drăghicescu sunt concepute ca străzi modernizate cu două benzi de circulaţie de câte 3,00 m, astfel încât să satisfacă pe deplin intensitatea traficului din zonă şi să conducă la un grad de confort superior pentru utilizatori (zgomot la rulare, vibraţii, praf, noxe la niveluri cât mai scăzute). Caracteristicile principale ale construcţiilor
În plan, axa străzii Efta Botoca este o succesiune de 5 aliniamente si două racordări de 70 m, care totalizează o lungime de 400 m. Strada Drăghicescu este o succesiune de 4 aliniamente si o racordare de 70 m, care totalizează o lungime de 180 m.
La intersecţia dintre strada Efta Botoca şi str. Câmpului racordarea părţii carosabile se realizează cu raze de 9 m pe partea dreaptă respectiv 3 m pe partea stângă.
La intersecţia dintre strada Efta Botoca şi str. M. Drăghicescu racordarea părţii carosabile se realizează cu raza minimă de 9 m, conform prevederilor normativelor în vigoare, pe partea dreaptă şi cu rază de 4 m, datorită particularităţilor de amplasament, pe partea stângă. Astfel se asigură o lăţime a trotuarului de 1,50 m ca şi în cale curentă.
La intersecţia dintre strada Efta Botoca şi str. I. Cristoreanu racordarea părţii carosabile se realizează cu raza de 4 m, datorită particularităţilor de amplasament.
În profil longitudinal străzile sunt amplasate în palier. În profil transversal, atât str. Efta Botoca cât şi str. M. Drăghicescu au o lăţime a părţii
carosabile de 6,00 m (conform STAS 10144/1-90 Străzi. Profiluri transversale) amenajată în profil transversal tip acoperiş cu panta de 2,5 %. Trotuarele, amplasate pe ambele părţi ale
străzii, au lăţimea variabilă cuprinsă între 1,30 m şi 1,90 m, cu o pantă transversală de 2,0%. Apele meteorice de pe suprafaţa carosabilă şi trotuare sunt preluate de către rigolele
prefabricate din beton, amplasate pe ambele părţi la bordură şi dirijate spre gurile de scurgere pozate la bodură pe ambele părţi ale străzii la distanţe de cca. 30 m.
În vederea facilitării accesului la proprietăţile din zonă, s-a prevăzut amenajarea tronsoanelor de trotuar din faţa porţilor de acces în curţi sau la garaje, prin coborârea bordurii la nivelul părţii carosabile şi amenajarea în consecinţă a suprafeţei trotuarului.
Pe aceste străzi este posibilă amenajarea de spaţii verzi amplasate între bordură şi trotuar. Suprafaţa acestora este însă restricţionată de distanţa dintre fronturilor construite şi partea carosabilă.
Pentru orientarea şi dirijarea circulaţiei, pe partea carosabilă se vor aplica marcaje rutiere în axa străzii şi la extremităţile străzii pentru trecerile de pietoni. Deasemenea se vor monta indicatoare rutiere adecvate. Lucrările rutiere proiectate însumează:
Parte carosabilă 3332 m2; Trotuare 1760m2; Borduri 1166 m Accese 15 buc Spaţii verzi 785 m2
Structura constructivă Structura rutieră propusă pentru partea carosabilă este următoarea:
- 4 cm beton asfaltic (strat uzură) B.A.16; - 4 cm beton asfaltic deschis (strat legătură) B.A.D. 25; - 15 cm fundaţie din piatră spartă; - 20 cm fundaţie din balast.
Pentru realizarea trotuarelor se propune următoarea structură: - 6 cm pavele prefabricate din beton; - 3 cm nisip de poză; - 10 cm balast stabilizat cu ciment; - 3...5 cm nisip.
Încadrarea părţii carosabile se va realiza cu borduri ridicate din beton, aşezate pe fundaţie de beton. În zona carosabilă apele meteorice vor fi dirijate spre rigolă şi gurile de scurgere prin intermediul pantelor transversale şi longitudinale. Gurile de scurgere, care vor fi racordate la reţeaua de canalizare, sunt proiectate atât numeric cât şi ca amplasare pentru a prelua în bune condiţii volumul de ape meteorice în condiţii de precipitaţii abundente.
Valoarea totală (inclusiv TVA) a investiţiei “Amenajare str. Strada Efta Botoca – M. Drăghicescu”. este estimată la 1 088 003 RON, reprezentând 306 652 euro.
Având în vedere faptul că finanţarea studiului de fezabilitate “Amenajare str. Strada Efta Botoca – M. Drăghicescu”se face din Bugetul local aprobat pentru anul 2006, propunem aprobarea studiului de fezabilitate şi realizarea investiţiei menţionată anterior DIRECTOR D.EDILITARĂ DIRECTOR ECONOMIC, Ing. DUMITRU ANDOR Ec. ADRIAN BODO
ŞEF SERVICIU R.P., ŞEF SERVICIU JURIDIC, Ing. IOAN GANCIOV Jr. MIRELA LASUSCHEVICI
ŞEF BIROU ÎNTOCMIT, Ing.VASILE OLAR Ing. MARGARETA GEORGIADES