keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 150/24.04.2012 privind aprobarea avalizării de către Municipiul Timişoara a biletelor la ordin emise de către SC Compania Locală de Termoficare COLTERM SA în valoare de 35 milioane lei în vederea finanţării şi refinanţării unor lucrări de investiţii la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică

24.04.2012

Hotararea Consiliului Local 150/24.04.2012
privind aprobarea avalizării de către Municipiul Timişoara a biletelor la ordin emise de către SC Compania Locală de Termoficare COLTERM SA în valoare de 35 milioane lei în vederea finanţării şi refinanţării unor lucrări de investiţii la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

În temeiul prevederilor art. 36 alin. (2) şi alin. (4) lit. b), ale art. 45, art. 63 alin.(1) lit. c) şi alin. (4) lit. c), precum şi ale art. 115 alin. (1) lit. b), alin. (3), (5) şi (6) din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, republicată şi modificată;
Având în vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu cele ale cap. IV din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele ale Hotărârii Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenţa şi funcţionarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, cu modificările şi completările ulterioare;
Ţinând seama de prevederile art. 41 alin. (4) din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
Luând în considerare prevederile art. 9 pct. 8 din Carta europeană a autonomiei locale, adoptată la Strasbourg la 15 octombrie 1985, ratificată prin Legea nr. 199/1997;
Luând act de:
a) referatul de aprobare prezentat de către Primarul Municipiului Timişoara, în calitatea sa de iniţiator, înregistrat sub nr. SC2012-9036/06.04.2012;
b) raportul compartimentului de resort din cadrul aparatului de specialitate al primarului, înregistrat sub nr. (acelaşi numar ca mai sus) . SC2012-9036/06.04.2012;
c) raportul comisiei de specialitate a consiliului local;
Constatând necesitatea de a asigura resursele financiare pentru finanţarea şi refinanţarea unor lucrări la sitemul de alimentare centralizată cu energie termică de către SC Compania Locală de Termoficare COLTERM SA;
Ţinând seama de Hotărârea Consiliului de Administraţie al SC Compania Locală de Termoficare COLTERM SA nr. 45/03.04.2012 prin care s-a aprobat contractarea de către societate a unui credit de investiţii în valoare de 35 milioane lei;
Având în vedere adresa SC Compania Locală de Termoficare COLTERM SA înregistrată cu nr. RE2012-972/04.04.2012 privind solicitarea avalizării biletelor la ordin, prezentarea memoriului justificativ şi a listei lucrărilor propuse a se executa;



HOTARASTE

Art. 1. - Se aprobă avalizarea de către Municipiul Timişoara a biletelor la ordin emise de către SC Compania Locală de Termoficare COLTERM SA în valoare de 35 milioane lei plus dobânda în vederea finanţării şi refinanţării unor lucrări de investiţii la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică.
Se aprobă contractarea de către S.C. COLTERM S.A. Timişoara a unei facilităţi de credit la termen în valoare de 35 mil. lei de la Bancpost având ca destinaţie finanţarea unor investiţii.
Art. 2. - (1) Pe întreaga durată a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul principal de credite are obligaţia să publice pe pagina de internet a Municipiului Timişoara următoarele date:
a) hotărârea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, precum şi orice modificări şi/sau completări ale acesteia;
b) valoarea biletelor la ordin avalizate, în valuta de contract;
c) gradul de îndatorare a Municipiului Timişoara;
d) durata serviciului datoriei publice locale de 5 ani, cu perioada de graţie de 1 an şi perioada de rambursare a finanţării de 4 ani;
e) dobânzile, comisioanele şi orice alte costuri aferente fiecărei finanţări rambursabile;
f) plăţile efectuate din fiecare finanţare rambursabilă.
(2) Datele prevăzute la alin. (1) se actualizează în prima decadă a fiecărui trimestru pentru trimestrul expirat, sub sancţiunile prevăzute de lege.

Art. 3. - Se împuterniceşte Primarul Municipiului Timişoara să semneze Contractul de facilitate de credit la termen cu Bancpost, să avalizeze biletele la ordin şi să întreprindă orice alte acţiuni necesare.

Art. 4. - Cu ducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se însărcinează Primarul Municipiului Timişoara, Direcţia Tehnică şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi SC Compania Locală de Termoficare COLTERM SA.

Art. 5.- Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare
- Direcţiei de Mediu;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern;
- SC Compania Locală de Termoficare COLTERM SA;
- Monitorului Oficial al Municipiului Timişoara;
- pe pagina de internet: www.primariatm.ro;
-Ministerului Finantelor Publice;
-Administratiei Financiare a Municipiului Timisoara;
-Directiei Generale a Finantelor Publice a Judetului Timis;
-Mass media locale.


Presedinte de sedinta
MARIA SARACAN
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: REFERAT_CREDIT_COLTERM_2.pdf

RED. Ex. 1

FP 53-01, Ver. 1

1

ROMÂNIA APROBAT, JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA GHEORGHE CIUHANDU PRIMĂRIA SC2012 –

REFERAT

privind aprobarea avalizării de către Municipiul Timişoara a biletelor la ordin emise de către SC Compania Locală de Termoficare COLTERM SA în valoare de 35 milioane lei în vederea finanţării şi refinanţării unor lucrări de investiţii la sitemul de alimentare centralizată cu energie termică În adresa înregistrată cu nr. RE2012-972/04.04.2012 SC Compania Locală de Termoficare Colterm SA solicită garantarea creditului de 35 milioane lei plus dobânda de către Municipiul Timişoara prin avalizarea biletelor la ordin emise de societate. Totodată acest credit va fi garantat de către societate prin cesiunea generală a creanţelor rezultate din contractele comerciale înheiate cu asociaţiile de locatari/consumatorii individuali şi cu gaj pe conturile curente ale societăţii. Lucrările de investiţii la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică curpind lucrări contractate de societate, execuate în perioada 2010-2011 şi nedecontate şi lucrări ce urmează a se executa în perioada 2012-2013. Lucrările de investiţii la sistemul de alimentare centralizată cu energie termică, prezentate şi justificate în Anexa 2 din solicitarea sunt:

- Înlocuirea combustibilului de rezerva păcură cu CLU pt. CET Centru Timişoara - Retehnologizarea staţiei de tratare a apei din CET Centru Timişoara - Depozit zgură şi cenuşă Utvin, supraânălţare diguri, compartimentele 2 şi 3, - Reţele termice primare - Reţele termice secundare - Transformarea Centralelor termice de cartier în Puncte termice - Lucrari de executie cupla longitudinala in vederea imbunatatirii schemei actuale de protectie si

automatizare a statiei electrice de racord adinc 110/6 KV la CET Sud - Retehnologizare canal de gaze CET Sud - Aducere teren la starea naturala – Demolare turn răcire nr. 1 si Instalatiile aferente CET – Sud - Modernizare CT Buzias si CT Dunarea prin montarea celor 4 grupuri de cogenerare

Necesitatea şi oportunitatea finanţării şi executării acestor lucrări rezultă din studiile de fezabilitate aprobate şi vor conduce la scăderea consumului specific de combustibil, cresterea calitatăţii apei tratate, protecţia calităţii aerului solului şi a apei subterane, managementulygurii şi cenuşii evacuate în depozit în anii următori, reducerea pierderilor termice din reţeaua de transport şi distribuţie, cresterea randamentelor şi reducerea cheltuielilor de funcţionare. Contractarea creditului de investiţii în valoare de 35 milioane lei de către SC Compania Locală de Termoficare Colterm SA a fost aprobată prin Hotărârea nr. 45/03.04.2012 a Consiliului deAdmisitraţie al societăţii. Baza legală pentru garantarea acestui credit de către Municipiul Timişoara: - Legea nr. 215/2001, republicată, a administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare; - Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;

RED. Ex. 1

FP 53-01, Ver. 1

2

- Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publică, cu modificările şi completările ulterioare; - HG nr. 9/2007 privind constituirea, componenţa şi funcţionarea Comisiei de Autorizare a Împrumuturilor Locale, cu modificarile şi completările ulterioare; Având în vedere cele expuse mai sus,

PROPUNEM:

Consiliului Local aprobarea avalizării de către Municipiul Timişoara a biletelor la ordin emise de către SC Compania Locală de Termoficare COLTERM SA în valoare de 35 milioane lei plus dobânda în vederea finanţării şi refinanţării unor lucrări de investiţii la sitemul de alimentare centralizată cu energie termică.

VICEPRIMAR SORIN GRINDEANU

DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ SMARANDA HARACICU CULIŢA CHIŞ ŞEF SERVICIU BUGET ŞEF SERVICIU ENERGETIC STELIANA STANCIU IOAN ZUBAŞCU AVIZAT JURIDIC

Atasament: memoriu_justificativ.pdf

1

Aprobat Director general Ing. Pampu Petrica

Memoriu justificativ

În contextul reducerii alocaţiilor bugetare locale aferente lucrărilor de investiţii vă rugăm să binevoiţi a analiza motivaţia şi a aproba executarea următoarelor lucrări de investiţii utilizând credite bancare:

1. Înlocuirea combustibilului de rezerva păcură cu CLU pt. CET Centru Timişoara, având valoarea totală a investiţiei de 850.4 mii lei

Ca urmare a limitării emisiilor poluante la CET Centru Timişoara, de către Comisia UE aferentă protecţiei mediului, păcura utilizată în trecut drept combustibil, nu mai poate fi utilizată datorită produşilor de ardere rezultaţi din arderea acesteia, care au un conţinut ridicat de sulf şi noxe. Pentru asigurarea siguranţei în funcţionare a instalaţiilor şi a confortului termic al populaţiei, în condiţii meteorologice grele, când combustibilul gazos este limitat sau lipsă, este necesară existenţa unei rezerve de combustibil care nu ridică problemele produselor de ardere ale pacurii. Alimentarea rezervoarelor de păcură existente, cu combustibil lichid uşor(CLU) în condiţiile instalaţiilor pregătite pentru păcură este imposibilă . Lucrările de adaptare a acestor instalaţii pentru alimentarea cu CLU fac obiectul acestei lucrări,

În afara necesităţii asigurării prin aceste lucrări a combustibilului de rezervă, se estimează scăderea consumului specific de combustibil lichid la funcţionarea cazanelor cu acest tip de combustibil, datorită creşterii puterii calorifice inferioare a CLU faţă de păcură, în perioadele de furnizare în condiţii meteorologice grele.

Analizele cost-beneficiu şi de sezitivitate, prezentate în cadrul studiului de fezabilitate efectuat de S.C. DEPAC S.R.L. în anul 2010, permit evidenţierearea eficienţei proiectului investiţional, pe durata de viaţă a acestuia, pe baza unor indicatori economico-financiari:

- VAN – valoarea actuală netă; - RIR – rata internă de rentabilitate; - RBC – raport beneficiu-cost; - TR – termenul de recuperare al investiţiei; Pentru determinarea indicatorilor economico-financiari, proiectantul a constituit, cash-flow-ul

cheltuielilor şi veniturilor pe durata de analiză a proiectului. Conform metodologiei de analiză cost- beneficiu, prezentate, prin construcţia cash-flow-lui, aceasta a condus la rezultate rezonabile, comparabile cu realitatea, atunci când perioada de timp se situează între 5 şi 15 ani.

În situaţia acestui proiect investiţional, cash-flow-ul s-a constituit pe o perioadă de 15 ani. Conform metodologiei de analiză cost-beneficiu, valoarea reziduală prezentată în cash-flow,

în ultimul an de analiză (anul 15 pentru situaţia de faţă), se constituie ca flux de beneficii şi este de 32,00 mii euro.

Rezultatele analizei cost-beneficiu, sunt următoarele: RIR = 2,785% (rata internă de rentabilitate pe 15 ani) RBC =29104,68/21560,18 = 1,349 (raport beneficiu-cost) TR = 1 an (termenul de recuperare al investiţiei) Tch = 21560,18 mii Euro (total cheltuieli pe 15 ani TB = 29104,68 mii Euro (total beneficii pe 15 ani) VAN = 7545,50 mii euro (total beneficii nete pe 15 ani) În contextul celor prezentate, proiectantul Studiului de fezabilitate prezintă investiţia ca

oportună, necesară şi fezabilă, având în vedere indicatorii tehnico-economici superiori, rezultaţi din analiza cost-beneficiu.

2

2. Retehnologizarea staţiei de tratare a apei din CET Centru Timişoara, având valoarea totală a investiţiei de 4305,5 mii lei

Necesitatea si oportunitatea investitiei este determinata de inconvenientele constatate în exploatarea instalatiei existente de tratare a apei, caracterizata prin urmatoarele: - Utilizarea unor tehnologii si instalatii învechite, la nivelul anilor 70, uzate fizic si moral, caracterizate prin consumuri mari de reactivi chimici, apa, energie electrica, cheltuieli ridicate de operare, mentenanta si forta de muncă; - Echipamente cu durata de viata depaşită; - Tehnologii de tratare care produc cantitati mari de ape uzate, cu impact negativ asupra mediului; - Risc crescut de producere a poluarii accidentale datorită uzurii utilajelor; - Exploatare dificila ca urmare a echiparii instalatiilor cu armaturi actionate manual. Solutia adoptată pentru lucrare, din punct de vedere tehnico-economic, implică înlocuirea a o serie de echipamente care au o uzura foarte mare si nu mai asigură siguranaţa în exploatare, dintre care amintim filtrele ionice în strat compact care utilizeaza sare gema, mai ieftina decât sarea pastile, complet automatizate si modernizearea întregii instalaţii electrice.

Avantajele tehnice şi economice ale sistemului în strat compact asigurate de investiţia propusă sunt urmatoarele: - Calitate excelenta a apei tratate; - Consum redus de regenerant; - Cantitate redusa de ape reziduale; - Durata redusa a regenerarii; - Constructie simpla; - Exploatare usoara; - Autocuratirea rasinii; - Insensibil la variatia de debit; - Fara risc de transport de particule de rasina sparta; - Utilizarea rasinii cu granulatie uniforma - Obţinerea de economii pe termen lung la materia primă aprovizionată pentru staţie şi personal redus în exploatare.

Rezultatele analizei economico-financiare din Studiul de fezabilitate realizat de TRACTEBEL Engineering în anul 2011, dezvoltată prin metoda incrementală sunt prezentate în tabelul de mai jos pentru cele trei variante cu proiect. În proiect, au fost utilizate exclusiv preţuri fără TVA şi o rată de actualizare de 10%.

Tabel :(nr. 5-11 extras din SF) Rezultatele analizei economico-financiare

Indicator U.M. Varianta 1 Varianta 2 Varianta 3 VNA MRON -0,119 0,909 0,369 VNA MEUR -0,028 0,214 -0,087 RIR %/an 7,76 15,17 12,71 DRA Ani >22 12,69 15,98 B/C - 0,83 1,44 1,22

Din tabelul de mai sus se poate că pentru Varianta 1 VNA este negativ, RIR este inferioară

ratei de actualizare, durata de recuperare este mai mare decât durata de viaţă a echipamentelor, iar raportul beneficiu – cost B/C este mai mic decât 1, de unde rezultă că investiţia nu poate fi susţinută din veniturile incrementale pe care le generează, proiectul fiind nesustenabil financiar.

În cazul celorlalte variante (Varianta 2 şi Varianta 3), se poate observa că investiţia poate fi susţinută din veniturile incrementale pe care le generează, proiectul fiind sustenabil financiar.

Cea mai bună soluţie din punct de vedere economic indicată de proiectant este Varianta 2. Această variantă prezintă cel mai bun VNA, o rată internă de rentabilitate de 15,17%, o durată de recuperare de 12,69 ani şi un raport beneficiu – cost (B/C) supraunitar.

3

3. Depozit zgură şi cenuşă Utvin, supraânălţare diguri, compartimentele 2 şi 3, având

valoarea totală a investiţiei de 2369,9 mii lei. Depozitul de zgură şi cenuşă UTVIN, al produselor de ardere de la CET Sud Timişoara, este un

depozit de şes şi a fost realizat prin îndiguirea unei suprafeţe orizontale de teren cu diguri de contur şi diguri de compartimentare în interiorul cărora se deversează amestecul hidraulic de zgură şi cenuşă formându-se un iaz de decantare şi apoi solidificare.

Depozitul de zgură şi cenuşă Utvin se întinde pe o suprafaţă de 50,00 ha şi este împărţit în trei compartimente de decantare şi depozitare a zgurii şi cenuşii.

Deoarece spaţiile de depunere a şlamului dens format din zgură şi cenuşă, din compartimentului I sunt epuizate este necesară execuţia de noi spaţii de depozitare prin supraînălţarea compartimentelor II şi III între cotele 90,50 m şi 93.50 m.

In cadrul lucrărilor de investiţii propuse sunt cuprinse lucrările necesare pentru supraînălţarea compartimentului II, între cotele 90,50 m şi 93,50 m – etapa I între cotele 89,75m şi 91,25m, necesare pentru asigurarea de noi capacităţii de depozitare pentru următorii ani.

Lucrările propuse a se executa vor asigura următoarele: ● Protecţia calităţii aerului şi a climei, prin acoperirea compartimentelor supraânălţate cu şlam dens care se solidifică după depozitare ● Managementul apelor uzate ● Managementul zgurii şi cenuşii evacuate în depozit în următorii ani ● Protecţia solului şi a apelor subterane, prin ape uzate eliminate în depozit în cantitate mică ● Protecţia resurselor naturale şi conservarea biodiversităţii, în zona depozitului ● Reducerea cheltuielilor de funcţionare pe termen lung a depozitului, prin eliminarea cheltuielilor de acoperire cu pământ

Rezultatele analizei de eficienţă economoco- financiară extrase din Studiul de fezabilitate realizat de ISPE Bucureşti sunt redate mai jos:

Indicatori de eficienţă Ra=8% Venit net 327377,7 lei Venit net actualizat-VNA(i=8%) -1225928 lei Rata de rentabilitate Internă-RIR 0,2% Indicele de profitabilitate(IP) 0,78 Durata de recuperare a investiţiei (de la punerea în funcţiune) 8,5 ani

Indicatorii obţinuţi evidenţiază că lucrarea are rentabilitate redusă, desfăşurată în condiţiile

enunţate. Aceasta arată că, având în vedere specificul investiţiei, este potitiv faptul că valoarea investiţiei se recuperează din amortismente şi profitul din exploatare.

4. Reţele termice primare, având valoarea totală a investiţiei de 11,440 mii lei Sistemul de transport energie termică din Timişoara are în compoziţie reţele primare în

lungime de 73000 m din care: supraterane 11700 m subterane 61300 m Diametre 65 ÷ 1000 mm În această situaţie sistemul de transport care compune reţelele termice primare ale

Municipiului Timişoara prin lucrările de investiţii propuse, va fi retehnologizat pentru reducerea pierderilor termice din aceste instalaţii. Lucrările avute în vedere asigură prin această etapă de execuţie, reducerea acestor pierderi în zonele cele mai afectate şi vor aduce economii la producţia de energie termică. Prin lucrările propuse se vor reduce pierderile termice din reţeaua de transport cu 7262 Gcal/an. Echivalentul valoric al acestei economii este de 1.908.163,12 lei/an.

5. Reţele termice secundare, având valoarea totală a investiţiei de 10,500. mii lei Sistemul de distribuţie energie termică din Timişoara este compus din: Din centrale de cartier:

- lungime reţele termice( total ): 34600 m

4

- diametre 25 ÷ 273 mm

Din puncte termice: - număr puncte termice/staţii termice: 113 - putere termică instalată, totală 752.1 Gcal/h - lungime reţele de distribuţie, total 285400 m - diametre 25 ÷ 273 mm

Situaţia sistemului de distribuţie care compune reţelele termice secundare ale Municipiului Timişoara prin lucrările de investiţii propuse va fi adusă în parametrii economici de funcţionare prin, retehnologizare pentru reducerea pierderilor termice. Prin lucrările propuse se vor reduce pierderile cu termice din reţeaua de distribuţie cu 4158 Gcal/an. Echivalentul valoric al acestei economii este de 1.092.556,08 lei/an.

Lucrările avute în vedere asigură prin această etapă de execuţie, reducerea acestor pierderi în zonele afectate şi va aduce economii de producţie în cuantumul sus amintit.

6. Transformarea Centralelor termice de cartier în Puncte termice, având valoarea totală

a investiţiei de 2,909.9 mii lei În zonele care nu au în apropiere reţele termice primare sau secundare , încălzirea centralizată

termică este asigurată de centrale termice de cartier. Aceste centrale termice de cartier constituie puncte de consum gaz metan, care este combustibilul folosit pentru încălzirea agentului termic.

Prin realizarea acestor lucrări se renunţă la producerea energiei termice în aceste centrale termice de cartier şi se preia energie termică din reţeaua termică primară din zonă, se realizează pentru aceasta racorduri termice până la fostele centrale.

Lucrările de investiţii propuse vor reduce din cheltuielile de producţie, aferente acestor centrale cu valoarea de 1.250.000 lei/an.

7. Lucrari de executie cupla longitudinala in vederea imbunatatirii schemei actuale de

protectie si automatizare a statiei electrice de racord adinc 110/6 KV in valoare de 386,656 lei.

Aceste lucrări de la CT Sud Timisoara sunt propuse in vederea insularizarii consumului pe grupul TG 19,7 MW si revenirea la SEN, fara intreruperea consumatorilor.

C T Sud Timisoara are in prezent ca surse de alimentare cu energie electrica : SRA 110 /6 KV racordata la SEN din statia de interconexiuni 110 KV Fratelia printr-o linie aeriana ( LEA ) dublu circuit si grupul proriu TG 19,7 MW racordat pe barele de 6 kv ale SRA .

In vedrea realizarii unei ,,insule’’ care să permită funcţionarea CT Sud alimentată de catre generatorul propriu de 19,7 MW, la ruperea legaturii de la SEN, datorata unor avarii şi pentru funcţionarea CET Sud pe lignit, cu energie electrică furnizată direct de generator, fără a mai implica transportul energiei electrice prin reţeaua de transport naţională(SEN), care presupune costuri suplimentare de transport şi livrarea energiei electrice la preţul de piaţă, s-a luat in calcul realizarea unei scheme electrice a cuplelor longitudinale între secţiile de bare.

Această lucrare va conduce la reducerea cheltuililor S.C. Colterm S.A., pentru energia electrică preluată din reţeaua naţională.

Rezultatele analizei de eficienţă economoco- financiară prezentate în Studiul de soluţie realizat de ISPE Bucureşti sunt redate mai jos:

Varianta A (cu înlouirea celulelor de 6kV existente) Valoare (C+M şi utilaje cu montaj)= 3.975.000 lei Varianta B (fără înlouirea celulelor de 6kV existente) Valoare (C+M şi utilaje cu montaj)= 310.000 lei

În anexa acestui memoriu se prezintă Lista lucrărilor de investiţii propuse pentru 2011, din sursa de finanţare credite şi valorile aferente.

8. Retehnologizare canal de gaze CET Sud in valoare de 3,000 mii lei Este necesar să fie executat noul canal de evacuare a gazelor arse care va permite funcţionarea

CAF nr.1 în această perioadă. În acest mod S.C. Colterm S.A. va putea continua să producă energie termică utilizând combustibil solid ieftin, în sezoanele de încălzire 2012 şi 2013.

5

9. Aducere teren la starea naturala – demolare turn racire 890.50 mii lei Referitor la lucrarea “ Valorificarea energetică a deşeurilor municipale prin conceperea unei

instalaţii adecvate şi integrarea acesteia în cadrul CET Sud Timişoara “ aprobata prin HCL 30/31.01.2012 coroborat cu adresa nr.04 din 20.03.2012 a S.C. International Recycling Energy S.A. este necesar sa fie executata aceasta lucrare care consta in „DEMOLARE TURN RACIRE Nr.1 si Instalatiile aferente CET – Sud “ in vederea punerii la dispozitie a terenului necesar.

10. Modernizare CT Buzias si CT Dunarea – lucrare in continuare – valoare 727.43 mii lei Este necesara finalizarea acestei lucrari inceputa in 2008, care odata terminata va conduce la

cresterea randamentelor acestor centrale prin montarea celor 4 grupuri de cogenerare. In anexa este prezentata lista cu lucrarile propuse si defalcarea executiei lor.

Inginer şef mentenanţă dezvoltare Serviciu Investiţii

ing. Popa Dorin Ing. Andra Sergiu Alocaţiibugetare+credite/lucrari inv cu credite/M.A.

Atasament: lista__de_finantare_din_credit_35_mil_lei.pdf

Aprobat Director General Ing. Pampu Petrica

Lista lucrărilor propuse pentru execuţie în 2012,2013

din sursa de finanţare credite (fără TVA) Nr. crt.

Denumire lucrare Valoare de executat ( lei)

Din care: valoare executată şi neachitată în 2011-2012 SP+AB ( lei)

Din care: valoare executatbila in prima luna dupa creditare -2012 ( lei)

Din care: valoare executatbila in urmatoarele 7-9 luni dupa creditare 2012 ( lei)

1 Înlocuire combustibil de rezerva păcură cu CLU pt. CET Centru Timişoara

850400 0 0 850.400

2. Retehnologizarea staţiei de tratare a apei din CET Centru Timişoara din care:

4305500 0 0 0

S.C. Tractebel S.A. fact. 20100000449/17.08.2011

0.0000 46720 0 0

3. Depozit zgură şi cenuşă Utvin, supraânălţare diguri, compartimentele 2 şi 3 din care:

2369900 0 0 0

S.C. Energomontaj S.A. fact.6372207/31.10.2011

0 451232 0 0

S.C. Energomontaj S.A. fact.6372207/31.10.2011

0 818444 0 0

4. Reţele termice primare şi: 12000000 0 500000 11.440000 4.1 Logstor - achizitie teava 0 173954 0 0 4.2 Superconstruct – refaceri- 0 253513 0 0 4.3 NIMB – refaceri- 0 90204 0 0 4.4 Retehnologizare retea termica

primara Dn 600 str. Izlaz- tronson 1

7.440.000

4.5 Retehnologizare retea termica primara Dn 600 str. Izlaz- tronson 2

4.000.000

5. Reţele termice primare Datorii A.B.L.

0 1547878 0 0

6. Reţele termice secundare : 12599200 0 0 10.500.000 6.1 S.C. Alfa Laval -schimbatoare de

caldura- fact.4773/03.10.2011 0 96360 0 0

6.2 S.C. Nimb – refaceri- fact. 2011133/18.11.2011

0 42786 0 0

6.3 S.C. Cruzeiros– refaceri- fact. 256/29.12.2011

0 87084 0 0

6.4 Superconstruct– refaceri- 0 44090 0 0 6.5 NImb– refaceri- 0 68235 0 0 6.6 Retehnologizare retele termice

secundare 47 lucrari

6.6.1 - Achizitie teava 5.000.000 6.6.2 - Refacere trama stradala 5.500.000 7. Reţele termice secundare

Datorii A.B.L. 0 242448 0 0

8. Transformarea CT în PT 2909790 0 0 2909790 8.1 Racord primar CT Sorin Titel 8.2 Retea comuna CT Corbului, CT

Giurgiului,CT Porumbescu, tronson 1

8.3 Racord primar CT Colegiu Banatean

8.4 Retea comuna CT Corbului, CT Giurgiului,CT Porumbescu, tronson 2 ,

8.5 Racord primar CT Corbului 8.6 Retea comuna CT Giurgiului,CT

Porumbescu, tronson 3

8.7 Racord primar CT Giurgiu 8.8 Racord primar CT Porumbescu 8.9 Racord primar CT Diana 9. Lucrari de executie cupla

longitud. in vederea imbunatatirii schemei actuale de protectie si automatizare a statiei electrice de racord adânc 110/6 KV din care:

386656 0 0 0

S.C. Elctroechipament fact.3002760/26.09.2011

0 31697 0 0

S.C. Elctroechipament fact.3002817/14.10.2011

0 145505 0 0

S.C. Elctroechipament fact.3002862/31.10.2011

0 49682 0 0

10. Retehnologizare canal de gaze CET Sud

3000000 0 0 3.000.000

11. Aducere teren la starea naturală – demolare turn răcire

890497 0 84651 805846

12. Modernizare CT Buziaş 0 0 0 0 Datorii A.B.L. 0 389848 0 0 13. Modernizare CT Dunărea 0 0 0 0 Datorii A.B.L. 0 337575 0 0 TOTAL 39311943 4917255 584651 29.506.036 lei lei lei lei Facturi achitabile imediat - 4.917.255 lei Lucrari finalizabile 2012 poz.1,4.4,6.6.1,6.6.2,8,10,11 total - 18.090687 lei 2013 poz. 4.5, 6.6.1,6.6.2 - 12.000.000 lei Inginer şef mentenanţă dezvoltare Şef serviciu investiţii

Ing. Popa Dorin Ing. Andra Sergiu

Alocaţiibugetare+credite/lucrari inv cu credite/M.A.

Atasament: Solicitare_Colterm.pdf

Servicii Clienti:Str. Piatra Craiului nr. 3, cod 300006, Timişoara; e-mail: [email protected] Tel: 0040 - 256 - 302611; 494132; Fax: 0040 - 256 – 490241;

Dispecerat: NON-STOP Tel: 0040 – 256 – 494133  

S.C. COMPANIA LOCALA DE TERMOFICARE COLTERM S.A. J35/185/.2004; R 16063013 ;

cont: B.C.R. RO77RNCB0249009865630001 Str. Episcop Joseph Lonovici nr. 4, cod 300092, Timişoara;

e-mail: [email protected] Tel. 0040-256–435724; 434614; Fax: 0040-256–431616;

 

Nr .5930/04.04.2012 Catre, Primaria Municipiului Timisoara Serviciul Energetic Prin prezenta se solicită Consiliului Local aprobarea contractarii de catre Colterm a unui credit de 35 mil.lei pentru finantarea si refinantarea unor lucrari de investitii cuprinse in anexa nr.2 la prezentul raport. In anexa nr.1 este prezentata oferta de creditare a Bancii Bancpost care consta in principal: -perioada de acordare 5 ani de la data semnarii contractului de credit -perioada de gratie 1 an -dobanda: robor la 3 luni + marja aplicabila 4,9 % -garantii: a)cesiunea generala a creantelor rezultate din contracte comerciale incheiate de imprumutat si asociatiile de locatari/consumatori individuali (RON 10 milioane/luna) b)bilete la ordin emise de catre Colterm si avalizate de catre Primaria Municipiului Timisoara care sa acopere principalul si dobanda. In anexa nr.2 este prezentata lista cu lucrarile de investitii ce urmeaza a se finanta din acest credit si in memoriul tehnic anexat se prezinta necesitatea realizarii acestor lucrari. Se remarca faptul ca majoritatea lucrarilor se realizeaza pe retele de termoficare si se propun spre decontare si facturile neachitate din surse proprii pentru lucrarile de investitii din anul 2011. Deasemenea se are in vedere si achitarea a 2 milioane lei lucrari de investitii care urmau sa fie decontate in anii 2010 si 2011 din alocatii bugetare de la Consiliul Local Timisoara. Consideram ca este necesar si oportun accesarea acestui credit intrucat : a)permite realizarea unor lucrari de investitii necesare, oportune si eficiente pentru o mai buna distribuire a agentului termic in Municipiul Timisoara. b)creaza posibilitati pentru rambursarea partiala a creditului angajat cu Bancpost in suma de 50 mil.lei pentru achizitia de combustibil in luna octombrie 2010. Conform contractului incheiat creditul se ramburseaza in 8 rate scadente in anul 2012 si 2013. Durata mai mare de accesare a acestui credit este determinata de : -numai după semnarea contractului de credite societatea noastra este îndreptă�ită să încheie contractele pentru contractarea lucrărilor executate cu ter�ii

S.C.COLTERM S.A.

=
ISO 14001
LR

Pag. 2/2 

 

�i aprovizionarea materialelor în cazul lucrarilor ce le vom realiza în regie proprie prin sec�ia de reparatii. Ca atare pana în 30.11.2012 considerăm că vom putea realiza lucrari si achizitii de materiale în sumă de 18 mil.lei. -nu se vor putea realiza o serie de lucrari intrucat este vorba de capacitatea de lucru a executantilor din Timi�oara ca si de faptul ca nu pot fi blocate pentru circulatie un numar exagerat de mare de stăzi. Din aceasta cauză în depozite vor rămâne o serie de �evi care se vor monta în retele primare in perioada de întrerupere a furnizării agentului termic, respectiv mai - august 2013. Valoarea acestor lucrari, respectiv o cota valorica mica lucrari de montaj executate cu ter�ii �i lucrarile de refacere a tramei stradale aferente care se execută integral cu ter�ii este de aproximativ 12 mil.lei. Imediat dupa semnarea contractului de credite Colterm are conditii de decontare pentru lucrări în sumă de circa 5,5 mil.lei care urmau să fie platite din alocatii bugetare municipale �i surse proprii în anii 2010-2012. Prin hotararea Consiliului de Administratie nr.45/3.04.2012 s-a aprobat de catre acesta accestarea creditului pentru realizarea lucrarilor de investii in suma de 35 mil.lei care va fi accesat astfel:

-minim 23 mil.lei pana în 30.11.2012 -12 mil.lei pana in 31.08.2013

Se solicita Consiliului Local Timisoara aprobarea accesarii acestui credit si garantarea lui prin: a)cesiunea generala a creantelor rezultate din contracte comerciale incheiate de catre Colterm si asociatiile de locatari/consumatori individuali (RON 10 milioane/luna) b)bilete la ordin emise de catre Colterm si avalizate de catre Primaria Municipiului Timisoara care sa acopere principalul si dobanda. Va multumim, PRESEDINTE CONSILIU DE ADMINISTRATIE, Ing.Cârnu Vasile DIRECTOR GENERAL, Ing.Pampu Petrică    

Atasament: oferta_bancpost_35_mil_lei.pdf

Bancpost S.A. - Head Office Str Dintitrie Pompeiu nr, SA, Sector 2 020337 Bucharest - Romani Corporate Banking 30 MAR 2012 Large Corporate Division Compania Locala de Termoficare Colterm SA D-nului Ionel Viorel BUCIU — Director Economic 30 Martie 2012 Stimate Domnule Director, Avand in vedere cererea dumneavoastra de finantare numarul 5434/28.03.2012 privind amendarea ofertei de finantare transmisa de catre Bancpost SA in data de 21.03.2012, va transmitem in continuare termenii si conditiile generale indicative pentru facilitatea solicitata. Mentionam ca aceasta oferta indicativa o inlocuieste pe cea transmisa in data de 21.03.2012 si nu reprezinta un angajament ferm de finantare, acesta fiind conditionat de obtinerea tuturor aprobarilor necesare, obtinute numai in baza unei analize complete de credit si a unei structuri de garantare satisfacatoare pentru Banca. Va rugam totodata sa acceptati ca oferta noastra indicativa expira in mod automat in data de 02.05.2012, daca nu este acceptata sau negociata pana atunci. Va rugam sa ne confirmati primirea ofertei si sa ne transmiteti acordul dumneavoastra asupra termenilor propusi. Va asiguram de intreaga noastra consideratie si ramanem la dispozitia dumneavoastra pentru orice alte clarificari. Confidential Declinarea raspunderii: Aceasta oferta indicativa nu un anagajament sau o oferta de angaj si/sau a oricarei alte institutii/entitati membre sau afiliate afiliata Grupului Eurobank EFG. Luarea unui zptfă de angajament sau oferirea unui astfel de angajament este conditionata de ducerca la indeplinire în mod satisfacator , la libera accepliune a S.C. Bancpost S.A. si/sau a oricarei alte institutii/entitati membre sau afiliate afiliata Grupului Eurobank EFG, a procesului de evaluare si analiza, de obtinerea tuturor si oricaror aprobarilor interne necesare, de semnarea documentatiei necesare, acceptabile din punctul de vedere al S.C. Bancpost S.A. si/sau al oricarei alte institutii/entitati membre sau afiliate afiliata Grupului Eurobank EFG si de primirea tuturor avizelor (inclusiv avizului juridic) favorabile. Oferta este de asemenea conditionata de neaparitia unei schimbari nefavorabile in conditiile pietelor internationale de capital sau a pietelor internationale de imprumut, în situatia politica sau economica a Romaniei sau în situatia juridica sau financiara a societatii, inaintea intrarii in vigoare a facilitatii de creditare. Informatiile continute in aceasta oferta indicativa sunt confidentiale si pot fi comunicate numai persoanelor implicate direct in evaluarea tranzactiei descrise si care sunt informati asupra naturii confidentiale a lor. Acest document nu poate fi transmis unei terte parti fara acordul prealabil in scris al S.C, Bancpost S.A. si/sau al oricarei alte institatiifentitati membre sau afiliate afiliata Grupului Eurobank EFG.

privind finantarea unui credit pentru sustinerea capitalului de lucru Sumarul Indicativ al Termenilor si Conditiilor ; Imprumutat: | Compania Locala de Termoficare Colterm SA acilitatea: | Credit 7 | uma Facilitati: | 35,000,000 RON 7 1 aluta de referinta: | RON | Finantare/refinantare investitii i _ — _ , Bancpost S.A. sau orice alta institutie financiara afiliata grupului EFG. | S ani de la data semnarii contractului de credit 12 luni de la semnarea contractului de credit | Perioada de Tragere: 12 luni de la semnarea contractului de credit | Rambursarea Principaluiui: | Principalul se va plati lunar, în rate egale, incepand cu prima luna dupa expirarea perioadei de gratie. | Dobanda va fi platibila lunar, calculata ca un apregat din: | - ROBOR 3 Luni | - Marja Aplicabila: 4.9% pe an | Dobanda va fi calculata considerand anul calendaristic de 360 de zile, numarul efectiv de | zile utilizate si soldul creditului zilnic. Dobanda va fi platibila lunar. | Orice plata intarziata a principalului si/sau dobanzii va fi purtatoare de dobanda, iar suma | | va fi considerata restanta pana la rambursarea integrala, la o rata anuala egala cu | Dobanda plus 2% pe an. Comision credit: | 0.5% platibil la data tragerii calculat la valoarea acesteia si ulterior anual, platibil la | aniversare si calculat la valoarea soldului facilitatii de credit. + | Conform tarifului de comisioane al bancii si /sau a celor negociate cu banca | Garantii: | | | Facilitatea va fi garantata in forma si structura agreata de Creditor fara a se limita la j | urmatoarele: | ţ | | Cesiunea Generala a Creantelor rezultate din contracte comerciale incheiate de | | imprumutat si asociatiile de locatari/consumatori individuali (RON 10,000,000 pe luna) | | Bilete la ordin emise de catre Colterm SA si avalizate de catre Primaria Municipiului | | Timisoara, care sa acopere principalul si dobanda. | Gaj pe conturile curente al Imprumutatului deschis la Bancpost SA. | Conditii Precedente: | Imprumutatul poate solicita efectuarea tragerii odata ce Banca confirma primirea | | documentelor enumerate mai jos, in forma si continut acceptabile Bancii: | a a | Garantiile mentionate; i Situtatii financiare si orice alte informatii financiare sau cu caracter genera! solicitate de Banca cu privire la Imprumutat; Oricare documente juridice/ comerciale/ etc. ale Imprumutatului solicitate d | Banca in vederea obtinerii opiniilor juridice; Perfectarea Contractului de Facilitate precum si a Documentelor de Garantie, in forma si continut acceptabile Bancii; Orice alte documente solicitate in mod rezonabil de Banca, considerate necesare in si completarea tranzactiei in conformitate cu legea romana; Pentru si'i mele Bancp, stos Otilia Frol Tiberiu Mi Director ȘI RM