România SE APROBA Judeţul Timiş PRIMAR, Primăria Timişoara Direcţia Edilitară B.Infrastr. Transport dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU Nr. ................... din .....................
REFERAT Privind aprobarea Studiului de Fezabilitate
“AMENAJARE STRADA MUREŞ”
Direcţia Edilitară are în program întocmirea Studiului de Fezabilitate aferent obiectivului de investiţii “Amenajare str.Mureş”. Strada Mureş se află în Municipiul Timişoara, în zona de sud.Face parte din reţeaua stradală a Municipiului Timişoara, sectorul studiat asigurând accesul dinspre Calea Martirilor (fostă Calea Girocului), spre est, spre Strada Tosca, Calea Urseni. S-a considerat originea acestui sector (km 0+000) în dreptul străzii Calea Martirilor. În urma releveelor la faţa locului, s-a constatat că există deja porţiuni ale acestei străzi care sunt modernizate, au îmbrăcăminte bituminoasă încadrată de borduri denivelate. Aceste tronsoane modernizate se găsesc la intersecţia cu Calea Martirilor (pe o lungime de 165 m) şi în capătul sectorului studiat, la intersecţia cu strada Tosca (pe o lungime de circa 95 m). Obiectul studiului de faţă se referă la sectorul cuprins între km 0+167 şi 0+920 (753 m). Acest sector este reprezentat de o pietruire deteriorată, inadecvată circulaţiei rutiere. Mai mult, există porţiuni de drum care nu au nici un fel de îmbrăcăminte. Având in vedere că zona este în plină expansiune din punct de vedere imobiliar, (există foarte multe şantiere deschise pentru construirea de imobile), este necesară realizarea unei căi de acces spre noile case, spre noile străzi ce se formează ramificându-se din strada Mureş. Situaţia actuală a străzii este prezentată în fotografiile următoare.
În urma modernizării străzii Mureş, se vor obţine avantaje evidente cum ar fi: - reducerea cheltuielilor de transport, prin reducerea cheltuielilor pentru
combustibili, lubrefianţi, anvelope, amortismente, întreţinerea şi repararea autovehiculelor, etc;
- creşterea confortului utilizatorilor ; - sporirea siguranţei circulaţiei, concomitent cu creşterea vitezei de circulaţie şi
reducerea duratei de transport ; - reducerea noxelor şi a zgomotului, rezultate în urma circulaţiei în condiţii
corespunzătoare ; Ca urmare a acestei modernizări, potenţialul economic în zonă va creşte, deoarece
sunt încă terenuri neocupate, cu posibilităţi de extindere a zonei particulare sau a unor investiţii.
Traseul străzii Mureş în plan se prezintă ca o succesiune de aliniamente şi curbe, în lungime totală de 1,015 km (Pl.nr. 2…7). Din care pentru modernizare numai 753 m.
Strada Mureş, conform temei de proiectare, se va amenaja la caracteristicile unei străzi de categoria a III-a şi, în conformitate cu STAS 10144/1-90, privind profilurile pentru străzi este amenajată cu profil de stradă, borduri denivelate şi trotuare, cu următoarele elemente:
- lăţimea părţii carosabile = 6,00 m ; - lăţimea trotuarelor = variabilă 1,00…1,50 m ; - lăţimea zonei verzi = variabilă 1,30…1,80 m; - lăţimea totală = 12,00 m.
Colectarea apelor de pe partea carosabilă este asigurată prin panta transversală, care are valoarea de 2,5 %. S-au prevăzut rigole carosabile realizate din beton de ciment (prefabricate sau turnate la faţa locului) cu o pantă de 10% care să asigure scurgerea apelor pluviale spre gurile de scurgere proiectate, în număr de 52 bucăţi legate la canalizarea subterană a existentă. Pentru amenajarea străzii Mureş a fost adoptată următoarea structură rutieră:
- 4,00 cm B.A.16; - 6,00 cm B.A.D.25; - 20,00 cm piatră spartă; - 30,00 cm balast; - 7,00 cm strat anticontaminator de nisip.
Trotuarele noi se vor realiza în conformitate cu STAS 10144/2-91 având următoarea structură:
- 3 cm mortar asfaltic MA8; - 10 cm beton de ciment; - 10 cm substrat de nisip.
Apele meteorice vor fi colectate, în profil transversal, în rigolele de la marginea bordurilor carosabilului din beton de ciment C16/20 cu descărcare spre gurile de scurgere. Racordarea carosabilului la accesele riveranilor se va face cu borduri înclinate.
Partea carosabilă este încadrată de bordurile prefabricate de 20 x 25 cm pe o fundaţie din beton de ciment de 15 x 30 cm. Zonele verzi existente între partea carosabilă şi trotuare, se vor amenaja prin înierbare şi pot fi folosite ca suprafeţe pentru gospodărie subterană (linii de cable, gaz, etc.).
Valoarea totală (inclusiv TVA) a investiţiei “Amenajare str.Mureş” este estimată la 2.086.395 RON, reprezentând 594.906 euro.
Având în vedere faptul că finanţarea studiului de fezabilitate “Amenajare str.Mureş” se face din Bugetul local aprobat pentru anul 2006, propunem aprobarea studiului de fezabilitate şi realizarea investiţiei menţionată anterior.
DIRECTOR D.EDILITARĂ, DIRECTOR ECONOMIC, Ing. DUMITRU ANDOR Ec. ADRIAN BODO ŞEF SERVICIU R.P., ŞEF SERVICIU JURIDIC,
Ing. IOAN GANCIOV Jr. MIRELA LASUSCHEVICI
ŞEF BIROU ÎNTOCMIT, Ing.VASILE OLAR Ing. MARGARETA GEORGIADES