Număr | 158 |
---|---|
An | 2016 |
Data emiterii | 31.10.2016 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 31.10.2016 |
Hotararea Consiliului Local 158/31.10.2016 privind aprobarea Programului de sprijin financiar pentru creşterea calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor din zonele prioritare de intervenţie din Municipiul Timişoara Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr. SC2016 - 25804/21.10.2016 al Primarului Municipiului Timişoara, Domnul Nicolae Robu; Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; Având în vedere Legea nr. 166 din 22 iulie 2016 pentru modificarea si completarea Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a cladirilor; Având în vedere Legea nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările şi completările ulterioarej, în special art. 1 alin. 2 şi 3, art. 5, art. 6, art. 8 alin. 1 lit. c), art. 13, art. 28 alin. 1 pct.c; Având în vedere Legea nr.339/2015 a Bugetului de stat pe anul 2016, cu modificări şi completări ulterioare; Având în vedere Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare; Având în vedere Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, cu modificările şi completările ulterioare; Având în vedere Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare; Având în vedere Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare; Având în vedere Hotărârea de Guvern nr. 1430/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind situaţiile în care Ministerul Culturii şi Cultelor, respectiv autorităţile administraţiei publice locale, contribuie la acoperirea costurilor lucrărilor de reabilitare asupra monumentelor istorice, proporţia contribuţiei, procedurile, precum şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească proprietarul, altul decât statul, municipiul, oraşul sau comuna; Având în vedere Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice cu modificările şi completările ulterioare; Având în vedere Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare; Având în vedere Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare; Având în vedere Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; Având în vedere Codul Civil şi de Procedură Civilă; Având în vedere Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare; Având în vedere HCL nr.133 din 14.03.2013 2013 privind declararea zonei Piaţa Victoriei din Timişoara ca zonă prioritară de protejare şi intervenţie asupra clădirilor aparţinând Ansamblului urban înscris în Lista monumentelor istorice 2010, poziţia 153, cod TM-II-a-A-06115, "Corso"; Având în vedere HCL nr. 61 din 28.02.2012 privind aprobarea Etapei a 2-a - Concept general de dezvoltare urbană (Masterplan); Având în vedere HCL nr. 208 din 31.05.2011 privind aprobarea Studiului de Fundamentare Istorică "Zone construite protejate" - Timişoara 2011; Având în vedere HCL nr. 224 din 22.04.2008 privind aprobarea Îndrumarului pentru Regulamentul Local de Urbanism al cartierului Cetate şi al altor zone istorice protejate din Timişoara; Având în vedere HCL nr. 3 din 30.01.2007 privind aprobarea Conceptului Integrat de Măsuri pentru Reabilitarea Prudentă şi Revitalizarea Economică a Cartierelor Istorice din Timişoara; În conformitate cu prevederile art. 36, alin.(2), lit. b) , alin. (4), lit. a) şi e) din Legea nr. 215/2001 privind administraţiai publică locală, republicată şi modificată; În temeiul art. 45 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art. 1: Se aprobă Programul de sprijin financiar pentru creşterea calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor din zonele prioritare de intervenţie din Municipiul Timişoara cu anexele aferente, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2: Se aprobă revocarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 514/ 22.10.2013 privind aprobarea Programului de sprijin financiar acordat proprietarilor de clădiri istorice din zona de acţiune prioritară a Municipiului Timişoara. Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Urbanism, Direcţia Dezvoltare, Direcţia Economică şi Direcţia Poliţia Locală din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, precum şi Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara. Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică: - Instituţiei Prefectului Judeţului Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Direcţiei Economice; - Direcţiei Tehnice; - Direcţiei de Urbanism; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse; - Direcţiei Dezvoltare; - Direcţiei Comunicare; - Direcţiei de Mediu; - Direcţiei Poliţia Locală; - Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului; - Biroului Managementul Calităţii; - Mass-mediei locale.
|
FP 53-01, Ver.1
ROMÂNIA Se aprobă, JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR DIRECŢIA DEZVOLTARE NICOLAE ROBU Nr. SC2016 –
REFERAT privind aprobarea Programului de sprijin financiar
pentru creşterea calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor din zonele prioritare de intervenţie din Municipiul Timişoara
Municipiul Timişoara deţine cel mai mare patrimoniu arhitectural din ţară, de o valoare
deosebită atât pentru România, cât şi pentru Europa. Păstrarea acestei moşteniri culturale constituie o datorie, atât pentru autorităţi cât şi pentru proprietari.
Primăria Municipiului Timişoara derulează încă din anul 2004 un program de reabilitare şi revitalizare a cartierelor istorice, dar şi de informare şi sensibilizare a populaţiei locale, a factorilor economici şi a instituţiilor partenere cu privire la problematica reabilitării în ansamblu.
Prin Hotărârea de Consiliu Local nr. 61 din 28.02.2012 s-a aprobat Etapa a 2-a - Concept general de dezvoltare urbană (Masterplan), care la Politica 7 Reabilitarea Patrimoniului Arhitectural şi Cultural, Clădiri şi Zone Urbane, Programul 2 prevede încurajarea lucrărilor de reabilitare prin acordare de asistenţă tehnică şi sprijin financiar proprietarilor de imobile istorice.
În anul 2013, Primăria Municipiului Timişoara a elaborat un Program de sprijin financiar, în baza prevederilor Legii nr. 153/2011 şi ale Legii nr. 422/2001, pentru proprietarii de clădiri istorice, persoane fizice, în conformitate cu modificările legislative în vigoare, aprobat prin HCLMT nr. 514/22.10.2013. Programul oferea proprietarilor de clădiri istorice, persoane fizice, un instrument financiar în vederea creşterii calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor istorice prin reabilitarea structural-arhitecturală a anvelopei acestora, în concordanţă cu planurile de urbanism şi cu regulamentele locale aferente.
Ca urmare a modificărilor legislative apărute în baza Legii nr. 166 din 22 iulie 2016 pentru modificarea si completarea Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural- ambientale a cladirilor, s-au creat condiţii pentru elaborarea unui nou program de sprijin financiar pentru creşterea calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor din zonele prioritare de intervenţie din Municipiul Timişoara.
Conform noului Program, anual vor fi alocate în Bugetul local de venituri şi cheltuieli fondurile destinate dezvoltării şi implementării Programului de sprijin financiar pentru creşterea calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor din zonele prioritare de intervenţie din Municipiul Timişoara.
Prin grija Serviciului Disciplina în Construcţii şi Afişaj Stradal din cadrul Poliţiei Locale a Municipiului Timişoara se va relua procesul de notificare a proprietarilor/asociaţiilor de proprietari clădirilor din zonele de intervenţie stabilite, în conformitate cu prevederile art. 13 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 153/2011- modificată prin Legea nr. 166/2016 - privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, actualizată, precum şi a serviciul deconcentrat al Ministerului Culturii, respectiv Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş, dacă e cazul.
Proprietarii/Asociaţiile de proprietari care solicită să se înscrie în Program vor depune documentele prevăzute în Anexa 1, la Registratura Primăriei Municipiului Timişoara, în vederea evaluării şi prioritizării solicitărilor de către Comisia de evaluare.
Solicitările vor fi analizate şi prioritizate de către o comisie constituită prin dispoziţia Primarului Municipiului Timişoara.
Costurile întregii documentaţii tehnice necesare obţinerii autorizaţiei de construire, precum şi documentaţia tehnico-economică necesară executării lucrărilor revin proprietarilor şi reprezintă contribuţia proprie a acestora la acest Program. De asemenea, beneficiarii Programului suportă
FP 53-01, Ver.1
integral costul lucrărilor neeligibile (costuri care se vor acoperi din fondul de reparaţii al asociaţiei de proprietari şi/sau din alte surse legal constituite) şi cota parte din cheltuielile eligibile conform prevederilor Legii nr 153/2011, cu modificările ulterioare.
Municipiul Timişoara contribuie la acoperirea cheltuielilor eligibile (conform art. 6 din Legea nr. 153/2011, actualizată) pentru executarea lucrărilor de reabilitare a clădirilor aprobate prin hotărârea Consiliului Local, pentru persoane fizice - proprietari de apartament/apartamente din clădirea ce urmează a se reabilita prin Program, după cum urmează:
a) 50% din valoarea lucrărilor eligibile, din fonduri aprobate anual cu această destinaţie în Bugetul local de venituri şi cheltuieli al Municipiului Timişoara, sub formă de grant – sprijin financiar nerambursabil acordat de Municipiul Timişoara în cadrul prezentului Program.
b) maxim 50% din valoarea lucrărilor eligibile, sub formă de contribuţie financiară, la cererea de finanţare depusă de către proprietari/asociaţiile de proprietari, în baza hotărârii Consiliului Local, şi în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie, cu recuperarea sumelor în condiţiile legii.
Având în vedere modificările legislative apărute în baza Legii nr. 166 din 22 iulie 2016 pentru
modificarea si completarea Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural- ambientale a cladirilor, precum şi cele expuse mai sus,
PROPUNEM Consiliului Local al Municipiului Timişoara:
- Aprobarea Programului de sprijin financiar pentru creşterea calităţii arhitectural-ambientale a
clădirilor din zonele prioritare de intervenţie din Municipiul Timişoara cu anexele aferente; - Revocarea HCLMT nr. 514/ 22.10.2013 privind aprobarea Programului de sprijin financiar
acordat proprietarilor de clădiri istorice din zona de acţiune prioritară a Municipiului Timişoara.
DIRECTOR Pt. DIRECTOR Pt. DIRECTOR DIRECŢIA URBANISM DIRECŢIA DEZVOLTARE DIRECŢIA ECONOMICĂ Sorin Emilian Ciurariu Magdalena Nicoară Steliana Stanciu BIROU REABILITARE ŞEF SRVICIU M.I.P. SI DEZVOLTARE URBANA Gabriela Bica Daniela Teicu Melania Achiriloaiei- Pop
SERVICUL JURIDIC Daniela Ştefan
Page 1 of 13
PROGRAM DE SPRIJIN FINANCIAR PENTRU CREŞTEREA CALITĂŢII ARHITECTURAL‐AMBIENTALE A CLĂDIRILOR DIN ZONELE
PRIORITARE DE INTERVENŢIE DIN MUNICIPIUL TIMIŞOARA
CAPITOLUL I: DISPOZIŢII GENERALE
I. OBIECTIVE
Prezentul program are ca obiectiv principal stabilirea principiilor şi cadrului general pentru respectarea şi punerea în valoare a specificului patrimoniului local istoric, cultural şi arhitectural prin derularea lucrărilor de reabilitare a clădirilor din zonele prioritare de intervenţie din Municipiul Timişoara, în concordanţă cu planurile de urbanism şi regulamentele locale aferente, aprobate în condiţiile legii, în scopul creşterii calităţii arhitectural‐ambientale a clădirilor precum şi al conservării caracterului estetic‐arhitectural al cadrului urban construit şi stabilirea instrumentelor de intervenţie, în conformitate cu prevederile art. 13 alin. (1) lit. c) din Legea nr 153/2011 modificat prin Legea nr. 166/2016.
II. CADRUL LEGAL Cadrul legal care stă la baza elaborării Programului:
‐ Legea nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural‐ambientale a clădirilor, cu modificările şi completările ulterioare prin Legea nr. 146/2013, Legea nr. 252/2016 şi Legea nr. 166/2016,
‐ Legea nr.339/2015 a Bugetului de stat pe anul 2016 cu modificări și completări ulterioare; ‐ Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare ‐ Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, cu modificările şi completările ulterioare;
‐ Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale ‐ Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare; ‐ Hotărârea de Guvern nr. 1430/2003 pentru aprobarea Normelor metodologice privind situaţiile în care Ministerul Culturii şi Cultelor, respectiv autorităţile administraţiei publice locale, contribuie la acoperirea costurilor lucrărilor de reabilitare asupra monumentelor istorice, proporţia contribuţiei, procedurile, precum şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească proprietarul, altul decât statul, municipiul, oraşul sau comuna;
‐ Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice cu modificările şi completările ulterioare; ‐ Legea nr.215/2001 privind administrația publică locală ‐ Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
‐ Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare; ‐ Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
‐ Codul Civil şi de Procedură Civilă; ‐ HCL 133 din 14.03.2013 2013 privind declararea zonei Piaţa Victoriei din Timişoara ca zonă prioritară de protejare şi intervenţie asupra clădirilor aparţinând Ansamblului urban înscris în Lista monumentelor istorice 2010, poziţia 153, cod TM‐II‐a‐A‐06115, "Corso";
‐ HCL nr. 61 din 28.02.2012 privind aprobarea Etapei a 2‐a ‐ Concept general de dezvoltare urbană (MASTERPLAN);
‐ HCL nr. 208 din 31.05.2011 privind aprobarea Studiului de Fundamentare Istorică "Zone construite protejate” ‐ Timişoara 2011;
‐ HCL nr. 224 din 22.04.2008 privind aprobarea Îndrumarului pentru Regulamentul Local de Urbanism al cartierului Cetate şi al altor zone istorice protejate din Timişoara;
‐ HCL nr. 3 din 30.01.2007 privind aprobarea Conceptului Integrat de Măsuri pentru Reabilitarea Prudentă şi Revitalizarea Economică a Cartierelor Istorice din Timişoara;
‐ alte acte normative care reglementează măsuri de punere în valoare a patrimoniului istoric, cultural sau arhitectural.
Page 2 of 13
CAPITOLUL II: ETAPE PRELIMINARE ALE PROGRAMULUI
I.STABILIREA ZONELOR PRIORITARE ÎN PROGRAM
Lucrările de protejare şi intervenţie asupra clădirilor urmează să se deruleze în zone de acţiune prioritară de intervenţie stabilite prin hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Timişoara la propunerea Instituţiei Arhitectului Şef (conf. art.28, alin 1, lit. b – Legea nr. 153/2011). Zonele de acţiune prioritară vor fi avizate din punct de vedere urbanistic, estetic şi architectural de către Comisia Tehnică de Urbanism şi Amenajare a Teritoriului şi se aproba respectiv, se actualizează ori de câte ori este necesar prin hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Timişoara (conf. art.5, alin. 3 – Legea nr. 153/2011). Comisia Tehnică de Urbanism şi Amenajare a Teritoriului avizează documentaţii tehnice pentru lucrările de intervenţie, pot monitoriza executarea lucrărilor și pot participa la recepţia la terminarea lucrărilor. (conf. art.5, alin. 4 – Legea nr. 153/2011). Pe parcursul procesului de analiză şi avizare, Comisia Tehnică de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului colaborează, în condiţiile legii, cu Ordinul Arhitecţilor din România, Filiala Teritorială Timiş, precum şi cu Ministerul Culturii prin Direcţia Judeţeană Pentru Cultură Timiş (conf. art.5, alin. 4 si 5 – Legea nr. 153/2011). Zone de intervenţie ‐ Zona prioritară de intervenţie I – Zona Piaţa Victoriei ‐ stabilită conform Hotărârii Consiliului
Local al Municipiului Timişoara nr. 133/14.03.2013 privind declararea zonei Piața Victoria din Timişoara ca zonă prioritară de protejare şi intervenţie asupra clădirilor aparţinând Ansamblului urban înscris în Lista monumentelor istorice 2010, poziţia 153, cod TM‐II‐a‐A‐06115, "Corso", așa cum sunt ele definite în Anexa nr. 4
‐ Zona de intervenţie II – Zona Cetate ‐ delimitată de Piaţa Mărăşti, Str. Oituz, Piata Ionel I.C. Bratianu, Str. M. Luther, Str. Proclamaţia de la Timisoara, Str. Carol Telbiz, Bd. I.C. Brătianu, Piaţa Huniade, Piaţa Victoriei, Str. Sfântul Ioan, Str. Gh. Dima, așa cum sunt ele definite în Anexa nr. 4
‐ Zona de intervenţie III – Zonele principale Iosefin si Fabric așa cum sunt ele definite în Anexa nr. 5 și 6
‐ Zona de intervenție IV – Zonele secundare Iosefin si Fabric așa cum sunt ele definite în Anexa nr. 5 și 6
Zonele de intervenţie, definite astfel şi delimitate în prezentul Program, vor fi declarate ca zone de acţiune de interes public major şi general privind creşterea calităţii arhitectural‐ambientale a clădirilor prin măsuri de reabilitare structural‐arhitecturală a anvelopei acestora,în scopul asigurării sănătăţii, vieţii, integrităţii fizice şi siguranţei populaţiei, al conservării caracterului estetic‐ arhitectural al cadrului urban construit, precum şi a calităţii mediului natural, în condiţiile respectării şi punerii în valoare a specificităţii patrimoniului local şi naţional. Priorități pentru finanțare:
Zona I; Zona II dacă în zona I nu există solicitări aprobate de Comisia de evaluare; Zona III dacă în zona I și II nu există solicitări aprobate de Comisia de evaluare; Zona IV dacă în zona I, II și III nu există solicitări aprobate de Comisia de evaluare.
Page 3 of 13
II. APROBAREA ÎN BUGETUL LOCAL A SUMELOR DESTINATE SPRIJINULUI FINANCIAR PENTRU REABILITAREA CLĂDIRILOR DIN ZONELE DE ACŢIUNE PRIORITARĂ
Anual vor fi alocate în Bugetul local de venituri şi cheltuieli, aprobat prin hotărâre de Consiliul Local, fondurile destinate dezvoltării şi implementării Programului de sprijin financiar pentru creşterea calităţii arhitectural‐ambientale a clădirilor din zonele prioritare de intervenţie din Municipiul Timişoara.
III. NOTIFICAREA PROPRIETARILOR CLĂDIRILOR PRIVIND OBLIGAŢIILE ŞI RĂSPUNDERILE LEGALE
Prin grija Serviciului Disciplina în Construcţii şi Afişaj Stradal din cadrul Poliţiei Locale a Municipiului Timişoara se reia procesul de notificare a proprietarilor/asociaţilor de proprietari clădirilor din zonele de intervenție stabilite, în conformitate cu prevederile art. 13 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 153/2011 modificată prin Legea nr. 166/2016 ‐ privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural‐ ambientale a clădirilor, actualizată, precum și a serviciul deconcentrat al Ministerului Culturii, respectiv Direcţia Judeţeană pentru Cultură Timiş, dacă e cazul.
IV. DOCUMENTE NECESARE ÎNSCRIERE ÎN PROGRAM Proprietarii/Asociaţiile de proprietari care solicită să se înscrie în Program vor depune documentele prevăzute în Anexa 1, la registratura Primăriei Municipiului Timişoara, în vederea evaluării și prioritizării solicitărilor de către Comisia de evaluare.
V. FUNCȚIONAREA COMISIEI DE EVALUARE (C.E.) ȘI SECRETARIATULUI C.E. Solicitările sunt analizate şi prioritizate de C.E., constituită prin dispoziția Primarului Municipiului Timişoara. La lucrările Comisiei pot participa, cu titlu de invitaţi, specialişti sau experţi atestaţi în domeniul protejării monumentelor istorice. Invitaţii nu au drept de a evalua, nota solicitările de finanţare, ci doar dreptul de a formula opinii de specialitate, la solicitarea membrilor Comisiei. Fiecare membru al Comisiei, precum şi persoanele invitate vor semna la începutul sesiunii de evaluare o declaraţie de imparţialitate şi confidenţialitate, potrivit modelului prevăzut în Anexa nr.2. În situaţia în care, în cursul procedurii de evaluare, un membru al Comisiei, respectiv un invitat constată că are un interes patrimonial în legătură cu una dintre solicitările înaintate Comisiei din care face parte/la care este invitat sau se află în una dintre situaţiile prevăzute în Anexa nr. 2, acesta are obligaţia să declare imediat, în scris, sau să solicite consemnarea de către secretariat a acestui lucru şi să se retragă de la lucrările Comisiei. Secretariatul Comisiei are următoarele atribuţii: a) înregistrează solicitările depuse şi asigură întocmirea listei acestora; b) verifică existența la dosar a tuturor actelor solicitate (conform Anexei 1) ; c) informează solicitanții a căror documentații nu îndeplinesc condiţiile, sunt incomplete, sunt considerate neeligibile pentru includerea în Program; d) convoacă membrii Comisiei și comunică ordinea de zi; e) întocmeşte procesele‐verbale de şedinţă ale Comisiei, asigurând semnarea acestora de către toţi membrii Comisiei; f) informează solicitanții cu rezultatele evaluării Comisiei; g) ţine evidenţa fişelor de notare a criteriilor stabilite în Anexa nr. 3; h) ţine evidenţa declaraţiilor de imparţialitate şi confidenţialitate ale membrilor Comisiei; i) asigură gestionarea şi arhivarea documentelor aferente activităţii Comisiei; j) primeşte contestaţiile depuse de solicitanţi; k) îndeplineşte alte atribuţii stabilite de preşedintele Comisiei pentru buna funcţionare a acesteia.
Page 4 of 13
C.E. va evalua și prioritiza documentaţiile cu cel mai mare punctaj, conform Criterii de evaluare (Anexa 3). Membrii Comisiei au următoarele atribuţii:
‐ Se întrunesc la convocarea secretariatului Comisiei ‐ Analizează și prioritizează documentațiile pe baza punctajului obținut în urma evaluării ‐ Semnează fişele de notare a criteriilor stabilite în Anexa nr. 3 și procesele‐verbale de şedinţă ‐ Semnează declaraţiile de imparţialitate şi confidenţialitate ‐ Analizează și soluționează contestaţiile depuse de solicitanţi ‐ Aprobă finanțările pentru executarea lucrărilor de intervenție
După evaluarea documentațiilor și stabilirea de către C.E. a clădirilor care vor beneficia de sprijin financiar prin prezentul Program, Secretariatul Comisiei va transmite către Comisia Tehnico – Economică (C.T.E.) documentațiile tehnico‐economice în vederea verificării conformității acestora cu prevederile HG 28/2008 și legislația în vigoare precum și obținerea avizului C.T.E. Secretariatul Comisiei de evaluare în colaborare cu reprezentanți ai departamentului din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara cu atribuții specifice pentru implementarea Programului, vor întreprinde demersurile necesare în vederea elaborării proiectului de hotărâre în baza căruia se vor încheia contractele individuale de finanţare cu fiecare proprietar de apartament al clădirii, prin care se stabilesc drepturile şi obligaţile părţilor și va solicita introducerea în Bugetul local de venituri şi cheltuieli al Municipiului Timişoara a sumelor necesare derulării lucrărilor de reabilitare arhitectural‐ambientale a clădirilor cu încadrarea în limita fondurilor anuale aprobate pentru Program. Reprezentanții departamentului din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara cu atribuții specifice pentru implementarea Programului în colaborare cu Serviciul Juridic vor întreprinde demersurile necesare în vederea elaborării contractelor individuale de finanţare cu proprietarii, prin care se stabilesc cotele cu care participă fiecare parte implicată la finanțarea lucrărilor. Reprezentanții departamentului din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara cu atribuții specifice pentru implementarea Programului vor colabora cu reprezentanții Serviciului Achiziții Publice/ Serviciului Juridic în vederea demarării procedurii de achiziție a contractului de execuție lucrări. Municipiul Timişoara organizează, în condiţiile legii, procedura de achiziţie publică de executare a lucrărilor, cu participarea reprezentantului delegat al asociaţiei de proprietari sau a proprietarului de clădire, după caz, în Comisia de adjudecare a ofertelor. Contractele de execuţie urmează să fie încheiate între executantul lucrărilor de reabilitare desemnat în urma procedurii de achiziție publică, Municipiul Timişoara ca autoritatea publică cofinanţatoare și proprietar/asociație de proprietari‐prin reprezentant. CAPITOLUL III: FINANȚAREA ÎN CADRUL PROGRAMULUI
I. CONTRIBUŢIA PROPRIE A BENEFICIARILOR DE SPRIJIN FINANCIAR
Costurile întregii documentaţii tehnice necesare obţinerii autorizaţiei de construire, precum şi documentaţia tehnico‐economică necesară executării lucrărilor revin proprietarilor şi reprezintă contribuţia proprie a acestora la acest Program. În cadrul contractului de servicii de proiectare se va avea în vederea asigurarea servicilor de asistență tehnică din partea proiectanților autorizați pe toata durata de execuție a lucrărilor, respectiv emiterea de dispoziții de șantier, soluții tehnice și detalii de execuție suplimentare, etc.
Page 5 of 13
Proiectantul va colabora și va răspunde atât în fața proprietarilor/asociațiilor de proprietari cu care au încheiat contractul de proiectare cât și în fața reprezentanților Municipiului Timișoara în calitate de investitor. Acest aspect va fi prevăzut ca și clauză în contractul de servicii de proiectare încheiat între proprietari/asociațiile de proprietari și proiectant. Contractarea asistenței tehnice prin diriginți de şantier autorizați revine beneficiarului. Beneficiarul – proprietarul sau asociaţia de proprietari – va achiziționa serviciul de urmărire a executării lucrărilor în condițiile și cu respectarea prevederilor Legii nr 10/1995 privind calitatea în construcții. Dirigintele de șantier va colabora și va răspunde atât în fața proprietarilor/asociațiilor de proprietari cu care au încheiat contractul de servicii cât și în fața reprezentanților Municipiului Timișoara în calitate de investitor. Acest aspect va fi prevăzut ca și clauză în contractul de prestări servicii încheiat între proprietari/asociațiile de proprietari și dirigintele de șantier autorizat. Beneficiarii Programului suportă integral costul lucrărilor neeligibile (costuri care se vor acoperi din fondul de reparaţii al asociaţiei de proprietari şi/sau din alte surse legal constituite) și cota parte din cheltuielile eligibile conform prevederilor Legii nr 153/2011 cu modificările ulterioare.
II. CONTRIBUŢIA MUNICIPIULUI TIMIȘOARA LA PROGRAM
Municipiul Timişoara contribuie la acoperirea cheltuielilor eligibile (conform art. 6 din Legea nr. 153/2011, actualizată) pentru executarea lucrărilor de reabilitare a clădirilor aprobate prin hotărârea Consiliului Local, pentru persoane fizice ‐ proprietari de apartament/apartamente din clădirea ce urmează a se reabilita prin Program, după cum urmează:
a) 50% din valoarea lucrărilor eligibile, din fonduri aprobate anual cu această destinaţie în Bugetul local de venituri şi cheltuieli al Municipiului Timişoara, sub formă de grant – sprijin financiar nerambursabil acordat de Municipiul Timişoara în cadrul prezentului Program. b) maxim 50% din valoarea lucrărilor eligibile, sub formă de contribuţie financiară, la cererea de finanţare depusă de către proprietari/asociaţiile de proprietari, în baza hotărârii Consiliului Local, şi în limita fondurilor aprobate anual cu această destinaţie, cu recuperarea sumelor în condiţiile legii.
Municipiul Timișoara nu acordă sprijin financiar nerambursabil sub formă de grant, persoanelor juridice – proprietari de apartament/apartamente din clădirea ce urmează a se reabilita prin Program.
III. PROCEDURA DE FINANŢARE În cazul imobilelor în care Municipiul Timişoara deţine cote parte, cheltuielile aferente Municipiului Timişoara vor fi suportate din bugetul local, fără a afecta nivelul de finanţare (grant şi finanţare rambursabilă) alocat imobilului prin prezentul Program. În cadrul Programului se va aloca un cont special dedicat operaţiunilor financiare ce urmează să aibă loc. Acest cont va fi pus la dispoziţie de către Municipiul Timișoara, proprietarilor/asociațiilor de proprietari unde aceștia vor depune sumele pe care şi le‐au asumat ca și contribuție proprie prin Contractul de finanțare încheiat cu Municipiul Timişoara. Toate detaliile referitoare la procedura de finanţare vor fi incluse în Contractele individuale de finanțare încheiate între Municipiul Timişoara şi fiecare proprietar de apartament al clădirii.
IV. RAMBURSAREA FINANȚĂRII In cazul în care sumele avansate de catre Municipiul Timişoara pentru asigurarea contribuţiei ce revine proprietarilor/asociaţiei de proprietari, nu sunt recuperate integral din fondul de reparaţii al asociaţiei de proprietari sau din contribuţia proprietarilor, până la data recepţiei la terminarea lucrărilor, recuperarea sumelor rămase se realizează prin intermediul taxei pentru creşterea calităţii arhitectural‐ambientale a clădirilor (T.C.C.A.C.). Valoarea Taxei se stabilește în funcție de sumele
Page 6 of 13
avansate de către Municipiul Timişoara pentru asigurarea cotei de contribuţie aferente proprietarilor, în raport cu cotele‐părţi indivize din proprietatea comună aferentă fiecărei proprietăţi individuale corelată cu valoarea investiției consemnată în procesul verbal de recepția la terminarea lucrărilor, prin grija departamentului din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara cu atribuții specifice pentru implementarea Programului și asumare prin semnătură de către proprietar/asociația de proprietari. T.C.C.A.C. se va stabili prin hotărâre a Consiliului Local a Municipiului Timişoara şi va cuprinde în mod obligatoriu: elementele de indentificare a clădirii ce a facut obiectul finanţării lucrărilor de intervenţie, elementele de identificare a proprietarilor, cotele părţi indivize din proprietatea comună aferentă fiecărei proprietăţi individuale, sumele avansate de către Municipiul Timişoara pentru asigurarea contribuţiei aferente proprietarilor, sumele ce au fost recuperate până la data recepţiei finale a lucrărilor, sumele rămase de recuperat prin intermediul T.C.C.A.C. Perioada de recuperare a T.C.C.A.C. este de 10 ani şi se plăteşte în rate egale, stabilite prin H.C.L. de aprobare a Taxei C.C.A.C. Proiectul de hotărâre se va elabora prin grija departamentului din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara cu atribuții specifice pentru implementarea Programului în colaborare cu Direcția Fiscală. În baza hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara de aprobare a T.C.C.A.C., Primarul emite dispoziţia de punere în aplicare și recuperare a taxei datorată bugetului local de către proprietarii imobilului pentru reabilitarea căruia au fost avansate cheltuieli aferente executării lucrărilor de intervenţie corespunzătoare contribuţiei ce revine proprietarilor/asociaţiei de proprietari. Dispoziţia constituie titlu executoriu şi va cuprinde obligatoriu toate elementele necesare, conform legislației în vigoare, pentru recuperarea cofinanțării acordate de Municipiul Timișoara proprietarilor de apartamente în baza contractelor individuale de finanțare, respectiv: a) denumirea organului emitent; b) data la care a fost emis şi data de la care îşi produce efectele; c) datele de identificare a persoanei în sarcina careia este stabilită taxa şi, dacă este cazul, datele de identificare a persoanei împuternicite de acesta; d) cuantumul T.C.C.A.C. e) termenele de plată a T.C.C.A.C. cu mentiunea ca pentru neplata la termen vor fi calculate de catre compartimentul de executare din cadrul organului fiscal local majorari de intarziere, in conditiile legii; f) motivele de fapt ce au dus la stabilirea taxei in cuantumul stabilit; g) temeiul de drept; h) semnătura persoanelor împuternicite ale organului emitent, potrivit legii, precum şi ştampila acestuia; i) posibilitatea de a fi contestat, termenul de depunere a contestaţiei şi organul la care se depune contestaţia.
Dispoziţia privind stabilirea T.C.C.A.C. va fi transmisă în termen de cel mult 5 zile de la data emiterii, Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara în vederea urmăririi şi executarii acesteia în condiţiile Legii 207/2015 privind Codul de procedură fiscală. Urmărirea şi executarea T.C.C.A.C. se realizează de către Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara, în condiţiile Legii 207/2015 privind Codul de procedură fiscală. Pentru neplata la scadenţă a T.C.C.A.C. se datorează majorări de întârziere, care vor fi calculate de către compartimentul cu atribuţii în executarea creanţelor locale din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara.
Page 7 of 13
Prevederile Legii 207/2015 privind Codul de procedură fiscală referitoare la nivelul majorărilor de întârziere, modalitatea de stabilire, termenul de plata, urmărirea și executarea acestora se aplică corespunzător. CAPITOLUL IV: EXECUȚIA ȘI RECEPȚIA LUCRĂRILOR
I. URMĂRIREA EXECUTĂRII LUCRĂRILOR DE REABILITARE Municipiul Timişoara va desemna un responsabil tehnic, cu atribuţii în urmărirea execuției lucrărilor contractate, din partea finanțatorului. Situaţiile de lucrări lunare, se întocmesc de către constructor, se verifică şi se confirmă de către dirigintele de şantier autorizat, se însuşesc de reprezentantul asociaţiei de proprietari prin semnătură şi se depun pentru verificare la responsabilul tehnic desemnat pe lucrare. Responsabilul tehnic va verifica conformitatea situaţiilor de lucrări cu proiectul tehnic şi cu situaţia din teren. Dacă situațiile de lucrări respectă prevederile contractuale, responsabilul tehnic va comunica constructorului să emită factura aferentă sumelor acceptate pentru a se face plata. În situația în care responsabilul tehnic a constatat că situațiile de lucrări nu sunt conforme cu proiectul tehnic şi cu situația din teren, va solicita corectarea acestora. Facturile vor fi însoțite de documente justificative ce vor fi emise în baza situaţiilor de lucrări întocmite conform prevederilor legale în vigoare.
II. RECEPȚIA LUCRĂRILOR Recepţia lucrărilor se organizează cu respectarea prevederilor H.G. nr. 273/1994 privind aprobarea Regulamentului de recepţie a lucrărilor de construcţii şi instalaţii aferente acestora, cu modificările şi completările ulterioare. În situaţia în care odată cu lucrările de intervenţie pentru reabilitarea structural‐arhitecturală a anvelopei clădirii s‐au executat şi lucrări de reabilitare termică a acesteia, beneficiarul este obligat să prezinte comisiei de recepţie la terminarea lucrărilor şi certificatul de performanţă energetică a clădirii reabilitate termic, elaborat, la cererea beneficiarului, de către un auditor energetic pentru clădiri atestat şi finanţat din sursele proprii ale beneficiarului. Certificatul de performanţă energetică a clădirii face parte integrantă din cartea tehnică a construcţiei, în condiţiile legii. CAPITOLUL V: Anexe Fac parte integrantă din prezentul Program următoarele anexe: ANEXA NR. 1 – Acte necesare pentru includerea în Program a unui imobil ANEXA NR. 2 – Declaraţie de imparţialitate (membrii C.E.) ANEXA NR. 3 – Criterii de selecţie şi punctaj ANEXA NR. 4 – Zona de intervenție Piaţa Victoriei și Cetate ANEXA NR. 5 – Zona de intervenție Iosefin ANEXA NR. 6 – Zona de intervenție Fabric DIRECTOR DIRECȚIA URBANISM pt. DIRECTOR DIRECȚIA DEZVOLTARE Sorin Emilian Ciurariu Magdalena Nicoară BIROU REABILITARE SI DEZVOLTARE URBANA ȘEF SRVICIU M.I.P. Daniela Teicu Gabriela Bica Melania Achiriloaiei‐ Pop
SERVICUL JURIDIC Cristina Bozan
Page 8 of 13
Anexa nr. 1
Acte necesare pentru includerea în Program a unui imobil
‐ hotărârea adunării generale a proprietarilor/asociației de proprietari privind solicitarea unui sprijin financiar de la autoritatea publică locală în vederea realizării lucrărilor de intervenție, adoptată în unanimitate de către toți proprietarii de aprtamente din clădire (Anexa 1a, inclusiv Anexa 1b‐Lista proprietarilor) ‐ cererea de finanțare (Anexa 1c) ‐ statutul asociației de proprietari ‐ documente justificative care atestă dreptul de proprietate – extras de carte funciară colectiv și individual, nu mai vechi de 30 zile ‐ extrasul de cont la zi cu viza băncii care să prezinte situația sumelor din fondul de reparaţii deținute de proprietar/asociația de proprietari la momentul depunerii cererii de finanțare ‐ nota tehnică de constatare, elaborată de către experţi tehnici atestaţi cel puţin pentru cerinţele esenţiale de calitate "rezistenţă mecanică şi stabilitate", "securitate la incendiu" şi "siguranţa în exploatare", conform prevederilor art 11 alin. 3 din Legea 153/2011 ‐ expertiza tehnică a clădirii; ‐ documentaţia tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de intervenţie; ‐ proiectul tehnic şi detaliile de execuţie; ‐ autorizaţia de construire; ‐ alte documente suplimentare solicitate de comisii (C.E., C.T.E.)
Observații: ‐ devizul general al lucrărilor se va întocmi de către proiectant ținându‐se cont de tipurile de cheltuieli care se pot finanța de către Municipiul Timișoara în cadrul Programului (eligibil/neeligibil) conform prevederilor art 6 din Legea 153/2011 și va cuprinde valoarea estimată a lucrărilor, defalcată pe fiecare proprietar, proporţional cu cota‐parte indiviză deţinută din proprietatea comună. ‐ la elaborarea documentației tehnico‐economice se vor avea în vedere prevederile locale stabilite prin Hotărâri ale Consiliului Local al Municipiului Timișoara (HCL nr. 419/2015) privind interzicerea amplasării rețelelor de comunicații pe elementele de fațadă dinspre stradă a imobilelor ‐ contractarea serviciului de urmărire a executării lucrărilor se asigură de către proprietari/asociațiile de proprietari în condiţiile şi cu respectarea prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii, cu modificările ulterioare; Prevederile prezentului Program şi a anexelor parte integrantă din acesta nu sunt limitative urmând a se actualiza/completa conform dispoziţiilor legale în vigoare la data aplicării acestora şi conform noilor date şi situaţii ce pot apărea pe durata implementării şi care nu au fost anticipate din motive obiective ce pot ţine de specificitatea fiecărui caz în parte, de factorul uman sau de probleme independente de atribuţiile autorităţii publice locale.
Page 9 of 13
ANEXA 1a
Acord unanim al proprietarilor clădirilor ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI Localitatea .................................... Judeţul (sectorul) ............................. Str. ......... nr. ....., bl. ....., cod poştal ........... Cod de înregistrare fiscală ...............................
HOTĂRÂREA
adunării generale a proprietarilor nr. ...... din data de ....... pentru solicitarea unui sprijin financiar de la Municipiul Timişoara în condițiile art. 13 alin. (1) lit. c) din
Legea nr 153/2011 modificată prin Legea nr. 166/2016, privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural‐ambientale a clădirilor
Luând cunoştinţă de prevederile Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural‐ ambientale a clădirilor cu modificările ulterioare și prevederile H.C.L. a Municipiului Timișoara privind Programul de sprijin financiar acordat proprietarilor/asociaților de proprietari de clădiri din zona de acţiune prioritară a Municipiului Timişoara, adunarea generală a proprietarilor, în şedinţa ordinară/extraordinară din data de ......., în prezenţa a ...... membri din totalul de ...... membri ai asociaţiei,
HOTĂRĂŞTE ÎN UNANIMITATE: ‐ să solicite sprijinul financiar acordat de administraţia publică locală, conform H.C.L. a Municipiului Timișoara privind Programul de sprijin financiar acordat proprietarilor/asociaților de proprietari de clădiri din zonele de intervenție ale Municipiului Timişoara; ‐ că fiecare proprietar de apartament al clădirii este de acord să semneze contractul individual de finanțare cu Municipiul Timișoara, în vederea realizării lucrărilor de intervenție ce trebuie executate pentru reabilitarea structural‐arhitecturală a clădirii din Municipiul Timișoara, str .................. nr.......... . ‐ să desemneze şi să mandateze un reprezentant legal în relaţia cu autorităţile publice locale, în vederea realizării lucrărilor de intervenție ce trebuie executate pentru reabilitarea structural‐arhitecturală a clădirii, în persoana ...., CNP.......;
‐ să respecte prevederile HCL privind instituirea taxei pentru creşterea calităţii arhitectural‐ambientale a clădirilor fundamentată în funcţie de sumele avansate de către autoritatea publică locală pentru asigurarea cotei de contribuţie aferente proprietarilor, în raport cu cotele‐părţi indivize din proprietatea comună aferentă fiecărei proprietăţi individuale
Prezenta hotărâre se afişează la avizierul asociaţiei de proprietari începând cu data de ......... şi va însoţi documentaţia ce urmează a fi transmisă finanţatorului. Preşedinte, .................... (numele şi semnătura) L.S. Contrasemnează: Administratorul Asociaţiei de proprietari ............. Comitetul executiv al Asociaţiei de proprietari ................
Page 10 of 13
ASOCIAŢIA DE PROPRIETARI Anexa 1b Localitatea ........................... Judeţul (sectorul) .................... Str. ....... nr. ....., bl. ...., cod poştal ............ Cod de înregistrare fiscală .............. Nr. ......... din ........................
LISTA PROPRIETARILOR *) ‐ situaţie la data de ...........
Asociaţia de proprietari, prin preşedintele acesteia, declară următoarele:
Nr.
Crt.
Nr.
apartamentului
Proprietar Nr.
camerelor locuibile
Suprafaţa
utilă în proprietate individuală
‐m2‐
Cota‐parte indiviză
din partea
comună
% ‐
Decizia
proprietarului**)
Semnătura
Numele şi
prenumele***)
Da Nu
Cod numeric personal
0 1 2 3 4 5 6 7 8
TOTAL 100%
Răspundem pentru realitatea şi exactitatea datelor înscrise.
Preşedinte, Administrator,
.................... ....................
(numele şi semnătura) (numele şi semnătura)
L.S.
___________
*) Se anexează la Hotărârea adunării generale a proprietarilor nr. ............. din ........................ pentru soloicitarea unui sprijin financiar de la Municipiul Timişoara.
**) Coloana 6 se completează cu "Da" sau, după caz, coloana 7 se completează cu "Nu", se semnează de către fiecare proprietar şi reprezintă decizia acestuia, exprimată în adunarea generală a proprietarilor, cu privire la executarea lucrărilor de intervenţie pentru reabilitarea structural‐arhitecturală a clădirii , în condiţiile HCL ........................
***) În cazul proprietarilor persoane juridice se trec datele corespunzătoare acestora
Page 11 of 13
Anexa 1c
CERERE DE FINANŢARE
Către,
PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIȘOARA
Deţinătorul clădirii situate în municipiul Timișoara, str. ________, nr. ____, ap._____, CF nr. _________ sub nr. Topo ___________, identificat prin:
persoană fizică: Numele şi prenumele ___________, CNP__________, B.I./C.I. seria ______ nr. __________;
persoană juridică:
Denumire _________, sediu__________, C.I.F. ___________; asociaţie de proprietari:
Denumire ___________, reprezentată prin dl/dna __________, funcţia ___________, identificat/ă prin CNP _________, B.I./C.I. seria ______ nr. ________,
Prin prezenta solicit/solicităm acordarea sprijinului financiar în cuantum de maxim ______________ lei necesar pentru efectuarea lucrărilor de intervenție ce urmează a se executa la clădirea situată în municipiul Timișoara, str. ……….. , nr. ………. , în baza prevederilor Programului de sprijin financiar pentru creşterea calităţii arhitectural‐ambientale a clădirilor din zonele prioritare de intervenţie din Municipiul Timişoara, aprobat prin HCL nr. ______ / ______________ .
În vederea susţinerii celor menţionate anexăm prezentei următoarele documente justificative: ‐ Hotărârea adunării generale a proprietarilor/asociației de proprietari privind solicitarea unui
sprijin financiar (Anexa 1a) ‐ Lista proprietarilor (Anexa 1b) ‐ Statutul asociației de proprietari, dacă e cazul ‐ Extras de carte funciară colectiv și individual ‐ Extrasul de cont la zi cu viza băncii care reprezintă situația sumelor din fondul de reparaţii deținute
de proprietar/asociația de proprietari la momentul depunerii cererii de finanțare ‐ Nota tehnică de constatare, elaborată de către expert tehnic atestat , conform prevederilor art. 11
alin. 3 din Legea 153/2011 cu modificările ulterioare ‐ expertiza tehnică; ‐ documentaţia tehnică pentru autorizarea executării lucrărilor de intervenţie; ‐ proiectul tehnic şi detaliile de execuţie; ‐ autorizaţia de construire;
Preşedinte, Administrator,
.................... ....................
(numele şi semnătura) (numele şi semnătura)
L.S.
Page 12 of 13
Anexa nr. 2
Declaraţie de imparţialitate și confidențialitate (membrii Comisiei de evaluare) Subsemnatul/Subsemnata ........................, domiciliat(ă) în ................., posesor/posesoare al/a BI/CI seria ......... nr. ........., eliberat(ă) de ............. la data de ...................., în calitate de membru al comisiei C.E. declar pe propria răspundere, sub sancţiunea falsului în declaraţii, următoarele: a) nu am raporturi contractuale cu solicitanţii; b) nu am niciun interes patrimonial în legătură cu cererile de acordare a finanţărilor înaintate comisiei de evaluare; c) nu deţin părţi sociale, părţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al solicitanţilor; d) nu fac parte din echipa proiectantului/ solicitanţilor; e) nu am calitatea de soţ/soţie, rudă sau afin până la gradul al patrulea inclusiv cu solicitanţii sau cu persoane fizice care fac parte din echipa proiectantului/solicitanţilor; f) nu am niciun interes de natură să afecteze imparţialitatea mea pe parcursul procesului de verificare/evaluare a obiectivelor supuse analizei. În cazul în care pe parcursul derulării procedurii de evaluare mă voi afla în una dintre situaţiile menţionate mai sus, voi declara imediat acest lucru şi mă voi retrage de la lucrările comisiei de evaluare. Totodată, mă angajez că voi păstra confidenţialitatea asupra conţinutului documentelor a căror dezvăluire ar putea aduce atingere dreptului solicitanţilor de a‐şi proteja proprietatea intelectuală sau secretele comerciale, precum şi asupra lucrărilor comisiei de evaluare. Înţeleg că, în cazul în care nu voi respecta aceste angajamente, voi suporta sancţiunile legii. Semnătura ............. Data .............
Page 13 of 13
ANEXA NR. 3 Criterii de selecţie şi punctaj Finanțarea se va face în limita sumelor alocate anual în bugetul local al Municipiului Timișoara aprobat prin hotărâre de Consiliu Local.
Criterii de prioritate Punctaj Punctaj maxim
1 Starea de degradare
Precolaps (nu se cumulează puncte de la celelalte categorii ale criteriului)
30
30
Degradare structurală
mică 0‐3
medie 3‐6
mare 6‐10
Degradare arhitecturală
mică 0‐3
medie 3‐6
mare 6‐10
Degradarea componentelor artistice
mică 0‐3
medie 3‐6
mare 6‐10
2
Gradul de percepţie urbană
clădire situată într‐o piaţă 15
15 clădire situată de a lungul unei străzi/artere importante
10
clădire situată pe o stradă secundară 5
3 Statut juridic de protecţie
Monumente istorice cu cod distinct în Lista Monumentelor
10
10 Obiective incluse în ansambluri şi situri istorice fără a fi identificate individual în Lista monumentelor istorice
5
4
Contribuția inițială a beneficiarului la cheltuielile eligibile
˂5% 5
30 ˂15% 10
15% ‐ 30 % 20
30% ‐ 50 % 30
5 Plusul de valoare adăugat prin propunerea tehnică
punerea in valoare a elementelor decorative ale fatadei
0‐10 15
punerea în evidenţă a spaţiilor, în prezent nefuncţionale, ale clădirii (subsol, pod etc)
0‐5