Hotararea Consiliului Local 125/26.02.2013 privind guvernanţa corporativă a Regiei Autonome de Transport Timisoara Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr.SC 2013- 4963/21.02.2013 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; În conformitate cu prevederile Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109 din 30 noiembrie 2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice; În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art. 1: (1) Consiliul de administraţie al Regiei Autonome de Transport Timişoara este format din 7 persoane. (2) Consiliul de administraţie este constituit din: a) un reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice, licenţiat în ştiinţe economice şi cu experienţă în domeniul economic, contabilitate, de audit sau financiar de cel puţin 5 ani de la data obţinerii diplomei de studii superioare; b) un reprezentant al autorităţii tutelare, cu experienţă de cel puţin 5 ani în domeniul de activitate al regiei autonome şi/sau în activitatea de administrare de societăţi comerciale ori regii autonome; c) 5 persoane cu experienţă de cel puţin 5 ani în administrarea/managementul unor regii autonome sau societăţi comerciale profitabile din domeniul de activitate al regiei autonome, inclusiv societăţi comerciale din sectorul privat. Aceste persoane nu pot fi selectate din rândul funcţionarilor publici sau al altor categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare sau al altor instituţii publice. (3) Membrii consiliului de administraţie se numesc de Consiliul Local al Municipiului Timisoara şi de Ministerul Finanţelor Publice, în cazul reprezentantului acestei instituţii. (4) Durata mandatului membrilor consiliului de administraţie este de 3 ani si 6 luni. (5) Desemnarea membrilor consiliului de administraţie, inclusiv a reprezentanţilor autorităţii publice tutelare cu exceptia reprezentantului Ministerului Finanţelor Publice, va fi făcută în baza unei evaluări/selecţii prealabile efectuate de Primarul Municipiului Timisoara, cu respectarea OUG nr. 109/2011. (6) Avand in vedere specificul şi complexitatea activităţii RATT, criteriile de selecţie a administratorilor sunt : 1. Studii de specialitate: studii superioare tehnice/ economice/ juridice/ administratie de lungă durată absolvite cu diploma; 2. Perfecţionări (specializări):-; 3. Cunoştinţe de operare/programare pe calculator (necesitate şi nivel): -Microsoft Office - nivel mediu; 4. Limbi străine (necesitate şi nivel): limba engleză -nivel avansat; Art. 2: Membrii consiliului de administraţie RATT nu pot face parte din mai mult de un consiliu de administraţie ale unor regii autonome sau societăţi comerciale. Art. 3: Se stabileste remuneraţia membrilor consiliului de administraţie: - pt. presedinte 20% din indemnizatia viceprimarului Municipiului Timisoara; - pt. membri 15% din indemnizatia viceprimarului. Art. 4: Atribuţiile de conducere executivă a RATT sunt delegate de consiliul de administraţie unui director general in conditiile OUG nr. 109 /2011. Art. 5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Primarul Municipiului Timisoara si Regia Autonomă de Transport Timisoara. Art. 6: Prezenta hotărâre se comunică: - Instituţia Prefectului - Judeţul Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Direcţiei Tehnice; - Direcţiei Comunicare; - Direcţiei Economice; - Direcţiei Urbanism; - Direcţiei de Mediu; - Direcţiei Dezvoltare; - Direcţiei Şcoli, Spitale, Baze Sportive şi Instituţii Culturale; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse; - Compartimentului Control; - Biroului Managementul Calităţii; - Biroului Audit; - Regiei Autonome de Transport Timişoara; - Mass - mediei locale.
|