România SE APROBA Judeţul Timiş PRIMAR, Primăria Timişoara Direcţia Edilitară B.Infrastr. Transport dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU Nr. SC2006 - ________ din _______________
REFERAT Privind aprobarea Studiului de Fezabilitate
"AMENAJARE STR. VIRTUŢII"
Direcţia Edilitară are în program întocmirea Studiului de Fezabilitate aferent obiectivului de investiţii “Amenajare str.Virtuţii”.
Strada Virtuţii este situată în zona de nord-est a oraşului şi face legătura între strada Baader şi Kogălniceanu. Această stradă are o lungime de cca. 355 m şi are trei zone distincte. În zona str. Baader – intersecţie str. Înfrăţirii carosabilul este din pământ. În zona intersecţiei cu strada Înfrăţirii carosabilul este cu îmbrăcăminte din pavele cu fundaţie necorespunzătoare, existând denivelări pronunţate.
În zona str. Înfrăţirii – str. M. Kogălniceanu carosabilul este cu pavaj din piatră brută, datorită fundaţiei necorespunzătoare există denivelări.
Pe ambele părţi ale fronturilor clădite, în multe zone există trotuare de 1,00 m lăţime din beton şi din dale. Există zone in care trotuarele existente sunt degradate sau lipsesc.
Din cauza stării carosabilului (îmbrăcăminte şi lăţime) şi lipsei trotuarelor pe anumite sectoare, circulaţia rutieră şi pietonală se desfăşoară anevoios, mai ales în perioadele ploioase.
Studiul de fezabilitate se realizează în vederea creerii unor condiţii corespunzătoare desfăşurării circulaţiei pietonilor şi autovehiculelor pe tot parcursul anului, din punct de vedere al confortului şi siguranţei utilizatorilor.
Necesitatea şi oporturtunitatea investiţiei rezultă din cele menţionate mai sus, la acestea mai trebuie adăugat şi faptul că lucrările necesare colectării şi evacuării apelor de suprafaţă sunt inexistente, strada având introduse reţele de gospodărie subterană (apă, canalizare, gaz etc.). Prin realizarea unei îmbrăcăminţi bituminoase moderne din beton asfaltic, se asigură o circulaţie corespunzătoare pe acestă stradă atât pentru autovehicule cât şi pentru pietoni şi o evacuare corespunzătoare a apelor de suprafaţă.
Descrierea funcţională şi tehnologică Strada Virtuţii este din pământ, parţial pavată, cu fundaţie necorespunzătoare. Menţionăm faptul că pe acestă stradă nu este configurată partea carosabilă. Prin tema de proiectare se solicită realizarea unei străzi colectoare de categoria III-a clasa de importanţă C cu următoarele elemente geometrice: parte carosabilă 6,0 m şi trotuare de 1,50 m. În cadrul proiectului este curpinsă şi amenajarea acceselor în incinte. La solicitarea locatarilor din blocurile de locuinţe existente în zona intersecţiei cu strada Baader se vor amenaja locuri de parcare amplasate perpendicular adiacente carosabilului. Astfel se prevede un număr de 16 locuri de parcare. Viteza de circulaţie este de 30 km/h ţinând cont de caracterul străzii. Corecţiile sunt legate de linia roşie a părţii carosabile, prin aceasta urmărindu-se realizarea scurgerii apelor în corelare cu accesele la imobilele existente. Apele meteorice de pe suprafaţa carosabilă cât şi de pe trotuare sunt preluate de gurile de scurgere de pe partea carosabilă, iar de acolo vor fi dirijate spre canalizarea existentă.
În profil transversal strada se realizează cu profilul transversal sub formă de acoperiş cu panta transversală de 2,5 %, iar trotuarele au panta transversală de 1,0 % spre partea carosabilă. După execuţia carosabilului se vor realiza marcaje la sol şi va fi completată semnalizarea prin indicatoare rutiere.
Structura constructivă.
Elementele geometrice în profil transversal solicitate de beneficiar pentru această stradă corespund unei străzi colectoare, adică o stradă de categoria a III-a şi anume: - partea carosabilă 6,00 m; - panta transversală 2,5 %; - trotuare 1,00 m. Pe sectorul de carosabil nou se prevede: - 4 cm beton asfaltic B.A. 16; - 6 cm beton asfaltic deschis B.A.D. 25; - 20 cm piatră spartă; - 20 cm balast; - 7 cm strat filtrant nisip. La parcaje: - 4 cm grilaj gazon;
- 30 cm balast. Trotuare: - 6 cm dale din beton; - 2 cm nisip; - 15 cm balast. Accese: - 8 cm dale din beton; - 2 cm nisip; - 15 cm balast. Scurgerea şi evacuarea apelor
Scurgerea apelor de suprafaţă de pe zona străzii se realizează prin gurile de scurgere de la marginea părţii carosabile şi prin rigole care se formează între carosabil şi bordura ridicată. Pentru uşurarea evacuării apelor la marginea părţii carosabile s-a prevăzut a se executa dale din beton. Partea carosabilă s-a proiectat cu o pantă transversală de 2,5 %. Trotuarele s-au proiectat cu o pantă a părţii carosabile de 1,0 % spre zonele verzi. Valoarea totală (inclusiv TVA) a investiţiei “Amenajare str.Virtuţii”. este estimată la 993.501RON, reprezentând 280.143euro.
Având în vedere faptul că finanţarea studiului de fezabilitate “Amenajare str.Virtuţii”se face din Bugetul local aprobat pentru anul 2006, propunem aprobarea studiului de fezabilitate şi realizarea investiţiei menţionată anterior.
DIRECTOR D.EDILITARĂ DIRECTOR ECONOMIC, Ing. DUMITRU ANDOR Ec. ADRIAN BODO
ŞEF SERVICIU R.P., ŞEF SERVICIU JURIDIC,
Ing. IOAN GANCIOV Jr. MIRELA LASUSCHEVICI
ŞEF BIROU ÎNTOCMIT, Ing.VASILE OLAR Ing. MARGARETA GEORGIADES