keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 378/17.10.2017 privind aprobarea participării Municipiului Timişoara, în calitate de partener, în cadrul Proiectului „URB-Inclusion- Faza II" - Programul de Cooperare URBACT III al Comisiei Europene (fonduri FEDR) şi a contribuţiei Municipiului Timişoara în acest proiect

17.10.2017

Hotararea Consiliului Local 378/17.10.2017
privind aprobarea participării Municipiului Timişoara, în calitate de partener, în cadrul Proiectului „URB-Inclusion- Faza II" - Programul de Cooperare URBACT III al Comisiei Europene (fonduri FEDR) şi a contribuţiei Municipiului Timişoara în acest proiect


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2017-22992/14.09.2017 privind oportunitatea proiectului de hotărâre, a Primarului Municipiului Timişoara- domnul Nicolae Robu;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. SC2017-22991/14.09.2017 al Direcţiei Generale de Urbanism şi Dezvoltare Urbană din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic - Anexa la Raportul de specialitate nr. SC2017 - 22991/14.09.2017;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică , amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere adresa Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, înregistrată sub nr. 5803/14.11.2016;
Având în vedere prevederile Programului Operaţional Urbact III 2014-2020 adoptat de către Comisia Europeană la 12.12.2014;
Având în vedere prevederile Legii nr. 500/2002, a finanţelor publice, cu modificările şi completările ulterioare;
Având în vedere prevederile Legii nr. 273/2006 cu privire la finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;
Având în vedere prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 29/2015 privind gestionarea şi utilizarea fondurilor externe nerambursabile şi a cofinanţării publice naţionale, pentru obiectivul "Cooperare teritorială europeană", în perioada 2014-2020, precum şi normele de punere în aplicare;
În conformitate cu dispoziţiile art. 36, alin. (2), lit. e), alin. (7) lit. a) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă participarea Municipiului Timişoara, în calitate de partener, în cadrul Proiectului "URB-Inclusion-Faza II", în vederea accesării de fonduri nerambursabile prin Programul de Cooperare URBACT III al Comisiei Europene.

Art. 2: Se aprobă valoarea totală a bugetului propus pentru Municipiul Timişoara în sumă de 58.372,56 Euro, pentru implementarea Proiectului prevăzut la Art. 1, defalcat pe surse de finaţare, după cum urmează:
- contribuţia FEDR (asistenţă financiară nerambursabilă) de 85% - în valoare de 49.616,68 Euro;
- cofinanţare naţională prin MDRAPFE de 13% - în valoare de 7.588,43 EUR;
- contribuţia proprie de 2% - în valoare de 1.167,45 EUR din bugetul local al Municipiului Timişoara.

Art. 3: Se aprobă alocarea în bugetul local a contravalorii în lei a sumei de 58.372,56 EUR ce constituie cheltuieli eligibile, reprezentând valoarea integrala corespunzătoare părţii proprii de proiect pe care şi-o asumă Municipiul Timişoara în cadrul proiectului la Art. 1, precum şi a cheltuielilor neeligibile sau conexe aferente acestui proiect care pot apărea pe parcursul implementării proiectului.

Art. 4: Contribuţia FEDR şi cofinanţarea naţională se vor recupera de către Municipiul Timişoara conform OG 29/2015.

Art. 5: Se aprobă împuternicirea domnului Nicolae Robu, în calitate de Primar al Municipiului Timişoara, în vederea semnării tuturor documentelor aferente Proiectului "URB-Inclusion"- Faza II.

Art. 6: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Generală de Urbanism şi Dezvoltare Urbană, Direcţia de Asistenţă Socială Timişoara şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 7: Prezenta se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Generale de Urbanism şi Dezvoltare Urbană;
- Direcţiei de Asistenţă Socială Timişoara;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare-Relaţionare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
SORIN GABRIEL IONESCU
Contrasemneaza
P. SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Raport_specialitate.pdf

1

ROMÂNIA JUDETUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA PRIMĂRIA DIRECŢIA GENERALĂ DE URBANISM ŞI DEZVOLTARE URBANĂ NR. SC2017-

RAPORT DE SPECIALITATE privind aprobarea participării Municipiului Timişoara, în calitate de partener, în cadrul

Proiectului „URB-Inclusion- Faza II” - Programul de Cooperare URBACT III al Comisiei Europene (fonduri FEDR) şi a contribuţiei Municipiului Timişoara în acest proiect

Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2017- ..........................….... a Primarului Municipiului Timişoara şi Proiectul de hotărâre privind aprobarea participării Municipiului Timişoara, în calitate de partener, în cadrul Proiectului „URB-Inclusion”- Faza II, prin care se propune:

- aprobarea participării Municipiului Timişoara, în calitate de partener, în cadrul Proiectului „URB-Inclusion”- Faza II, în vederea accesării de fonduri nerambursabile prin Programul de Cooperare URBACT III al Comisiei Europene

- aprobarea valorii totale a bugetului propus pentru Municipiul Timişoara în sumă de 58.372,56 Euro, pentru implementarea Proiectului prevăzut la Art. 1, defalcat pe surse de finaţare, după cum urmează:

- contribuţia FEDR (asistenţă financiară nerambursabilă) de 85% - în valoare de 49.616,68 Euro; - cofinanţare naţională prin MDRAPFE de 13% - în valoare de 7.588,43 EUR; - contribuţia proprie de 2% - în valoare de 1.167,45 EUR din bugetul local al Municipiului Timişoara.

- aprobarea alocării în bugetul local a contravalorii în lei a sumei de 58.372,56 EUR ce constituie cheltuieli eligibile, reprezentând valoarea integrala corespunzătoare părţii proprii de proiect pe care şi-o asumă Municipiul Timişoara în cadrul proiectului prevazut la Art. 1, precum şi a cheltuielilor neeligibile sau conexe aferente acestui proiect care pot apărea pe parcursul implementării proiectului;

- contribuţia FEDR şi cofinanţarea naţională se vor recupera conform OG 29/2015; - aprobarea împuternicirii domnului Nicolae Robu, în calitate de Primar al Municipiului

Timişoara, în vederea semnării tuturor documentelor aferente Proiectului „URB-Inclusion”- Faza II.

Obiectivele proiectului „URB-Inclusion”- Faza II sunt următoarele: Obiectivul general al proiectului este: Crearea de noi soluţii de implementare pentru reducerea sărăciei în zonele urbane defavorizate.

Obiectivele acţiunilor propuse în proiect, pentru toţi partenerii, sunt: - Să confirme şi să consolideze parteneriatului iniţial, asigurându-se că toţi partenerii s-au

angajat în cadrul URBACT; - Să meargă mai adânc în provocările şi problemele care trebuie abordate de către toţi

partenerii în cadrul proiectului (inclusiv aşteptările partenerilor şi potenţialele contribuţii

2

la proiect, concentrarea provizorie asupra Planului Local de Acţiune, componenţa provizorie a grupului lor de sprijin local).

- Să proiecteze metodologia pentru activităţile de schimb, atât la nivel transnaţional, cât şi la nivel local.

Principalele activităţi ale proiectului vor fi : 1. Administrare reţea 2. Activităţi de schimb şi de învăţare transnaţionale - Sunt planificate patru întâlniri

transnaţionale în Faza II; 3. Politici şi practici locale 4. Pregătirea strategiei de comunicare şi diseminare

Bugetul total al fazei II a proiectului este de 749.259,98 Euro, din care contribuţia FEDR este de 561.790,44 Euro. Pentru Municipiul Timişoara bugetul aprobat este de 58.372,56 Euro, din care contribuţia ERDF este de 49.616,68 Euro (85% din bugetul pentru Timişoara). Municipiul Timişoara va suporta o cotă parte de 15% din suma de 58.372,56 euro, respectiv 8.755,88 euro. În conformitate cu adresa Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, înregistrată sub nr. 5803/14.11.2016, Municipiul Timişoara va putea solicita cofinanţarea proiectului în proporţie de 13% de la bugetul de stat al României, după primirea ultimei tranşe de finanţare din fonduri FEDR, în baza unui contract de cofinanţare ce va fi semnat ulterior, în conformitate cu OG 29/2015 privind gestionarea şi utilizarea fondurilor externe nerambursabile şi a cofinanţării publice naţionale, pentru obiectivul Cooperare teritorială europeană. În concluzie, pentru a realiza activităţile propuse în faza a II-a a proiectului URB-Inclusion, este oportună accesarea de fonduri nerambursabile în cadrul Programului de Cooperare URBACT III al Comisiei Europene, cu respectarea criteriilor de eligibilitate stabilite de finanţator, în temeiul actelor normative menţionate în preambulul Proiectului de hotărâre: Programul Operaţional Urbact III 2014-2020 adoptat de către Comisia Europeană la 12.12.2014; Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală-art. 36, alin.(2), lit. e), alin.(7) lit. a) şi art. 45; Legea nr. 500/2002, a finanţelor publice; Legea nr. 273/2006 cu privire la finanţele publice locale; Ordonanţa Guvernului nr. 29/2015 privind gestionarea şi utilizarea fondurilor externe nerambursabile şi a cofinanţării publice naţionale, pentru obiectivul „Cooperare teritorială europeană”, în perioada 2014- 2020, precum şi normele de punere în aplicare). Având în vedere prevederile legale expuse în prezentul raport, apreciem că proiectul de hotărâre privind privind aprobarea participării Municipiului Timişoara, în calitate de partener, în cadrul Proiectului „URB-Inclusion – faza II, îndeplineşte condiţiile pentru a fi supus dezbaterii şi aprobării plenului consiliului local. Director General D.G.U.D.U. Şef Serviciul G.M.P.F.I.N.L. Magdalena Nicoară Gabriel Popa Şef Birou Proiecte Diverse Daniela Ghinea

Atasament: Expunere_motive.pdf

Cod FO53-03,Ver.1

ROMÂNIA JUDETUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA PRIMAR

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

privind aprobarea participării Municipiului Timişoara, în calitate de partener, în cadrul Proiectului „URB-Inclusion- Faza II” în cadrul Programului de Cooperare URBACT III al Comisiei Europene (fonduri FEDR) şi a contribuţiei Municipiului Timişoara în acest proiect

Motivul emiterii proiectului de hotărâre

1. Descrierea situaţiei actuale

Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 258/20.12.2016, s-a aprobat participarea Municipiului Timişoara în implementarea proiectului URB-Inclusion în cadrul Programului de Cooperare URBACT III al Comisiei Europene (fonduri FEDR), precum şi contribuţia Municipiului Timişoara în acest proiect. Parteneri în proiect sunt: Barcelona (Spania) – conducător al proiectului, Copenhaga (Danemarca), Glasgow (Scoţia), Krakowia (Polonia), Lyon (Franţa), Napoli (Italia), Timişoara (România), Torino (Italia) şi Trikala (Grecia). În data de 29.06.2017, a fost semnat amendamentul la contractul de finanţare pentru implementarea proiectului in Faza II

2. Schimbări preconizate şi rezultate aşteptate Obiectivul general al proiectului este: Crearea de noi soluţii de implementare pentru reducerea sărăciei în zonele urbane defavorizate.

Obiectivele acţiunilor propuse în proiect, pentru toţi partenerii, sunt: Să confirme şi să consolideze parteneriatului iniţial, asigurându-se că toţi partenerii s-au angajat în cadrul URBACT; Să meargă mai adânc în provocările şi problemele care trebuie abordate de către toţi partenerii în cadrul proiectului (inclusiv aşteptările partenerilor şi potenţialele contribuţii la proiect, concentrarea provizorie asupra Planului Local de Acţiune, componenţa provizorie a grupului lor de sprijin local). Să proiecteze metodologia pentru activităţile de schimb, atât la nivel transnaţional, cât şi la nivel local.

3. Alte informaţii .. . Concluzii Implementarea acestui proiect va permite Crearea de noi soluţii de implementare pentru reducerea sărăciei în zonele urbane defavorizate.

PRIMAR DIRECTOR GENERAL D.G.U.D.U. NICOLAE ROBU MAGDALENA NICOARĂ