keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 314/28.07.2017 privind modificarea Anexelor nr. 1 şi nr. 2 la Hotărârea Consiliului Local nr. 266/20.12.2016 privind majorarea impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren cu până la 500% pentru clădirile şi terenurile neîngrijite, situate în intravilan

28.07.2017

Hotararea Consiliului Local 314/28.07.2017
privind modificarea Anexelor nr. 1 şi nr. 2 la Hotărârea Consiliului Local nr. 266/20.12.2016 privind majorarea impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren cu până la 500% pentru clădirile şi terenurile neîngrijite, situate în intravilan


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2017-18772 din 27.07.2017 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 266/20.12.2016 - privind majorarea impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren cu până la 500% pentru clădirile şi terenurile neîngrijite, situate în intravilan;
În conformitate cu prevederile art. 489 alin. (5)-(8) din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal cu modificările şi completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile punctului 168 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Codului Fiscal cu modificările şi completările ulterioare;
În conformitate cu prevederile art.36, alin. (2), lit. b) şi alin. (4), lit.c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se înlocuieşte Anexa nr.1 la Hotărârea Consiliului Local nr. 266 din 20.12.2016 privind majorarea impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren cu până la 500% pentru clădirile şi terenurile neîngrijite, situate în intravilan, cu Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre - Procedura cadru privind majorarea impozitului pe clădirile neîngrijite/degradate situate în intravilan.

Art. 2: Se modifică Anexa nr.2, punctul 2 la Hotărârea Consiliului Local nr. 266 din 20.12.2016 privind majorarea impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren cu până la 500% pentru clădirile şi terenurile neîngrijite, situate în intravilan, care va avea următorul cuprins: " În vederea identificării terenurilor din intravilanul Municipiului Timişoara, care intră în categoria celor neîngrijite, agenţii Direcţiei Poliţiei Locale Timişoara vor efectua verificări pe raza unităţii administrativ teritoriale, întocmind nota de constatare (însoţite de fotografii ale terenului identificat) şi fişa de evaluare, prevăzută în prezenta anexă."
Anexa 2 modificată constituie Anexa 2 la prezenta hotărâre.

Art. 3: Celelalte prevederi aprobate prin Hotărârea Consiliului Local nr. 266 din 20.12.2016 rămân nemodificate.

Art. 4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Generală de Urbanism şi Dezvoltare Urbană, Direcţia de Mediu, Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara, Direcţia Poliţiei Locale, din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 5: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Generale de Urbanism şi Dezvoltare Urbană;
- Direcţiei Poliţiei Locale;
- Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Serviciului Şcoli - Spitale;
- Biroului Sport - Cultură;
- Direcţiei Comunicare - Relaţionare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
SIMION MOŞIU
Contrasemneaza
P. SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Referat.pdf

Red.DT Cod FO 53-01,ver.3

ROMÂNIA APROBAT, JUDETUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMISOARA PRIMĂRIA NR. ………/…………

REFERAT privind modificarea anexei nr.1 la HCL nr.266/20.12.2016 cu

Procedura cadru privind majorarea impozitului pe clădirile neîngrijite/degradate situate în intravilan, și a anexei nr.2 la HCL nr.266/20.12.2016 cu actualizarea conținut text la

Punctul 2 din anexa nr.2 prin eliminarea unor mențiuni

Având în vedere adresa Direcției Fiscale nr. IF2016/136683/14.11.2016 cu referire la neincluderea majorării impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren cu până la 500% pentru clădirile şi terenurile neîngrijite, situate în intravilan în proiectul de hotărârea privind impozitele şi taxele locale în Municipiului Timişoara pentru anul 2017, a fost adoptată H.C.L. nr.266 din 20.12.2016, care a stabilit cota de majorare, procedura şi condițiile în care se aplică majorarea impozitului pe clădiri şi a impozitului pe teren pentru clădirile şi terenurile neîngrijite, situate în intravilan.

Întrucăt anexa nr. 1 la H.C.L. nr. 266/20.12.2016 care conține criteriile de încadrare a clădirii în categoria clădirilor neîngrijite şi procedura de impozitare nu precizează detaliat pe etapele și responsabilitățile direcțiilor implicate în aplicarea acesteia, a apărut necesitatea elaborării unei Proceduri cadrul privind majorarea impozitului pe clădirile neîngrijite/degradate situate în intravilan, care cuprinde anexate atât criteriile de încadrare a imobilelor în clădiri neîngrijite/degradate cât și Regulamentul de organizare și funcționare a Comisiei mixte de control.

În baza prevederilor art.489 alin.(5)-(8) din Legea 227/2015 privind Codul Fiscal cu modificările și completările ulterioare și a celor prevăzute la punctul 168 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Codului Fiscal cu modificările și completările ulterioare; ”Consiliul local poate majora impozitul pe clădiri și impozitul pe teren cu până la 500% pentru clădirile și terenurile neîngrijite, situate în intravilan”. De asemenea, conform alin.(6) din articolul antemenționat, stabilirea criterilor de încadrare în categoria clădirilor și terenurilor care intră sub incidența alin.(5), se face prin hotărâre de consiliu local.

Prin aplicarea prevederilor legale prezentate, la nivelor municipiului Timișoara, ar duce la stimularea proprietarilor de clădiri neîngrijite/degradate în a iși remedia aceste probleme care afectează în mod direct noțiunea de urbanism pe raza Municipiului Timișoara.

Având în vedere prevederile art.36, alin(2), lit.(b) și alin. (4), lit. (c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;

În temeiul art.45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;

PROPUNEM:

1. Emiterea unei hotărâri de consiliu local pentru modificarea Anexei nr.1 de la punctul 1 al H.C.L.nr.266 din 20.12.2016, prin aprobarea Procedurii cadru privind majorarea impozitului pe clădirile neîngrijite/degradate situate în intravilan care conține atât criteriile de încadrare a imobilelor în clădiri neîngrijite/degradate cât și Regulamentul de organizare și funcționare a Comisiei mixte de control.

Red.DT Cod FO 53-01,ver.3

2. Se aprobă eliminarea următoarei mentiuni din Anexa nr.2, punctul 2 din Procedură al H.C.L. nr.266 din 20.12.2016 respectiv ” împreună cu consilierii din aparatul de specialitate al primarului”, Punctul 2 din Procedură al Anexei nr.2 va avea următoarea formulare ” În vederea identificării terenurilor din intravilanul Municipiului Timişoara, care intră în categoria celor neîngrijite, agenţii Direcţiei Poliţiei Locale Timişoara vor efectua verificări pe raza unităţii administrativ teritoriale, întocmind nota de constatare (însoţite de fotografii ale terenului identificat) şi fişa de evaluare, prevăzută în prezenta anexă.”

3. Celelalte prevederi aprobate prin HCL 266/20.12.2016 rămân nemodificate. 4. Prezenta hotărâre intră în vigoare la data aprobării de consiliul local. 5. Procedura cadru face parte integrantă din prezenta hotărâre. 6. Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcția Fiscală a

Municipiului Timișoara, Direcția Secretariat General, Direcția generală de Urbanism și Dezvoltare Urbană, Direcția de Mediu, Direcția Poliției Locale din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

VICEPRIMAR Dan DIACONU

Director General Direcția Urbanism și Dezvoltare Urbană, Arhitect Șef, Magdalena NICOARĂ Sorin CIURARIU Director Direcția Fiscală, Director Direcția Poliției Locale, Adrian BODO Dorel COJAN Director Direcția Mediu Șef serv. Spații Verzi și Locuri de Joacă, Adrian BERE SEMEREDI Diana Mihaela NICA Șef serviciu GMPFINL, Gabriel POPA

Întocmit, Comp. Reab. Clădiri de Patrimoniu,

Daniela ȚEICU

Serviciul juridic, Amelia FAUR

Atasament: Anexa_nr._2.pdf

ANEXA 2 laH.C.L. nr. ......... / Terenul este o întindere de pământ delimitată (considerată după relieful sau după situarea sa în spaţiu). Terenul neîngrijit este terenul care deşi se află într-un cartier construit şi locuit, este fără clădiri Și, de obicei, neîngrădit, pe care nu s-au efectuat lucrări de prelucrare a solului, nu a fost cultivat sau amenajat peisagistic şi pe care de regulă există abandonate deşeuri (din construcții, vegetale, etc.). Pe terenul neângrijit este crescută din abundență, vegetație erbacee şi neerbacee necultivată care aparține diverselor specii şi familii (buruiană) din categoria arborilor, arbuştilor şi plantelor anuale şi multianuale. Fişa de evaluarea la vedere a aspectului terenului proprietate din municipiul Timişoara 1. Întreţinere (cosire) LI întreținut o (cosit) L] neîntreţinut 50 (necosit) 2. Depozitări de deşeuri [-] fără depozitări o de deşeuri [L] cu depozitări BO de deşeuri Total punctaj Calculul punctajului în urma evaluării Punctajul total. După completarea fişei de evaluare se va calcula punctajul total (însumând punctajele din coloana din dreapta corespunzătoare). Punctajul de referinţă. Punctajul de referință este 100 puncte. Punctajul procentual. Punctajul procentual reprezintă valoarea exprimată în procente (cu două zecimale) în urma împărțirii punctajului total la punctajul de referință (punctajul total / punctajul de referință x 100). Punctajul procentual se calculează pentru fiecare teren evaluat în parte. Calculul punctajului % Categoria de impozitare a terenului

LI supraimpozitare cu 250% pentru punctajul procentual de 50% ÎI supraimpozitare cu 500% pentru punctajul procentual de 100,00% PROCEDURĂ 1. Fac excepţie de la evaluare terenurile neângrijite pentru care proprietarii deţin Autorizaţie de construire valabilă, în vederea construirii/amenajării terenului şi care au anunţat începerea lucrărilor la Inspectoratul de Stat în Construcții şi la Primăria Municipiului Timişoara. 2. În vederea identificării terenurilor din intravilanul Municipiului Timişoara, care intră în categoria celor neîngrijite, agenții Direcţiei Poliţiei Locale Timişoara vor efectua verificări pe raza unității administrativ teritoriale, întocmind nota de constatare (însoțite de fotografii ale terenului identificat) şi fişa de evaluare, prevăzută în prezenta anexă. 3. După identificarea şi evaluarea terenului, proprietarul acestuia va fi somat ca pe parcursul anului fiscal prin care s-a constat starea terenului neângrijit, să efectueze lucrările de întreținere/îngrijire (cosire, igienizare, colectare a deşeurilor, etc) necesare până la sfârşitul anului respectiv şi să mențină în continuare terenul în stare de întreţinere/îngrijire; 4. Dacă pe parcursul anului respectiv proprietarul terenului s-a conformat somației, se încheie proces-verbal de conformitate. 5. Dacă, în urma verificărilor ulterioare pe teren, se constată că proprietarul nu a efectuat lucrările de întreţinere necesare, agenţii Direcţiei Poliţiei Locale Timişoara vor încheia o notă de constatare în care va fi consemnată menținerea terenului în categoria celor considerate, potrivit prezentei anexe, ca fiind neângrijite. În acest caz, notele de constatare, fişa de evaluare, fotografiile, orice alte înscrisuri care atestă faptul că terenul este neângrijit, datele de identificare a terenului şi a proprietarului, vor fi transmise către Direcţia de Mediu care va întocmi şi promova proiectul de hotărâre, cu caracter individual, în vederea majorării impozitului pentru terenul respectiv. 5, În cazul în care proprietarul unei clădiri sau al unui teren neîngrijit înstrăinează imobilul respectiv înaintea termenului la care trebuia să efectueze lucrările de întreţinere/îngrijire necesare, se reia procedura de la punctul 2, pe numele noului proprietar; 6. Pentru terenurile la care s-a aplicat majorarea de impozit şi propietarii s-au conformat ulterior somațiilor/ notificărilor, şi îşi întrețin în mod constant terenurile, nu se va mai aplica această majorare începând cu anul următor. 7. Majorarea impozitului pe teren în cazul terenului neîngrijit nu înlocuieşte sancțiunile şi nici nu exonerează de răspundere în ceea ce priveşte aplicarea prevederilor: - Ordonanței Guvernului nr. 21/2002 privind gospodărirea localităților urbane şi rurale, aprobate cu modificări şi completări Legea nr. 515/2002; - art. 75 din Legea fondului funciar nr. 18/1991,republicată, cu modificările şi completările ulterioare; - oricăror altor reglementări în această materie. | VICEPRIMAR DAN DIACONU_ ŞEF SERVICIU SPAȚII VERZI ŞI LOCURI DE JOACĂ DIANA MIHAFLA NICA /

Atasament: Anexa_nr.1.pdf

Anexa nr.1 la H.C.L. nr. .........../ PROCEDURA CADRU PRIVIND MAJORAREA IMPOZITULUI PE CLĂDIRILE NEÎNGRIJITE/DEGRADATE SITUATE ÎN INTRAVILAN 1. Prezenta procedură reglementează modalitatea de identificare şi încadrare pe criterii a clădirilor neîngrijite/degradate situate în intravilanul Municipiului Timişoara, pentru care se aplică majorarea impozitului cu până la 500%. 2. În conformitate cu punctul 168 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Codului fiscal, compartimentele de resort din cadrul Primăriei Municipiul Timişoara, stabilesc următoarea procedură de majorare a impozitului pe clădiri cu până la 500% pentru imobilele neîngrijite/degradate situate în intravilan. 3. Pentru punerea în aplicare a procedurii cadru se împuternicesc angajații din cadrul Direcţiei Poliţiei Locale a Municipiul Timişoara cu atribuţii de identificare şi evaluare pe teren a clădirilor aflate în stare avansată de degradare, stare de paragină, insalubre, fațade nereparate / necurățate / netencuite / nezugrăvite, geamuri sparte sau alte situații de asemenea natură. 4. În acest sens, se constituie Comisia mixtă de control formată din membrii, reprezentanți din cadrul Aparatului de Specialitate al Primarului Municipiului Timişoara, care pe baza unui plan de verificare stabilit de către aceasta vor identifica şi evalua clădirile neîngrijite. 5. Membrii Comisiei mixte de control vor fi numiți prin dispoziție de primar. 6. Comisia mixtă de control are în atribuții întocmirea notei de constatare prevăzută la Anexa nr. la, precum şi fișa de evaluare (Anexa nr.1b), pe baza materialului fotografic, a referatului şi a informațiilor privind proprietarul/proprietarii clădirii, puse la dispoziție de către angajații desemnaţi cu atribuții de control din cadrul Direcţiei Poliţiei Locale. În nota de constatare se vor consemna elementele ce conduc la încadrarea imobilului în categoria celor neîngrijite, în accepțiunea punctului 168 din Normele metodologice de aplicare a prevederilor Codului fiscal, iar pe fişa de evaluare (Anexa nr.lb) se vor bifa categoriile corespunzătoare nivelului de degradare constatat, se va aduna punctajul pentru fiecare categorie, urmând a se încadra imobilul în unul dintre cele trei intervale de supraimpozitare pe baza punctajului procentual obținut. 7. După identificarea şi evaluarea clădirii neîngrijite, pe baza informațiilor privind identificarea proprietarului imobilului, Comisia mixtă de control va emite somația (Anexa lc) în vederea îndeplinirii obligațiilor prevăzute în aceasta, care va fi comunicată proprietarului/proprietarilor clădirilor în cauză prin poştă, cu confirmare de primire, prin secretarul comisiei sau după caz comunicare, prin afişare prin intermendiul angajaților desemnați din cadrul Direcţiei Poliţiei Locale a Municipiul Timişoara cu atribuții de identificare şi evaluare pe teren a clădirilor neîngrijite/degradate. 8. În situația în care proprietarul nu a putut fi identificat la fața locului, Comisia va înainta prin secretar Direcției Fiscale a Municipiului Timişoara o solicitare pentru identificarea acestuia, precum şi a domiciliului fiscal. În toate cazurile, pentru identificarea proprietarilor cetățeni români sau străini, Direcţia Fiscală va comunica Comisiei, la cererea acesteia, o listă cu numele şi adresele proprietarilor. În cazul în care Direcţia Fiscală nu deține informații privind proprietarii, va transmite Comisiei acest lucru, urmând ca aceasta să se adreseze şi altor instituții de resort care pot deţine informații privind proprietarii clădirilor în 1

cauză. Solicitarea se va înainta în termen de 5 zile de la încheierea notei de constatare şi a fişei de evaluare, iar răspunsul se va comunica în termen de cel mult 5 zile de la înregistrarea solicitării. După finalizarea procedurii de identificare a proprietarului, se va comunica acestuia somația la adresa de domiciliu în cel mult 20 de zile de la întocmirea notei de constatare şi a fişei de evaluare, astfel încât să se asigure luarea la cunoştinţă prin una din următoarele modalități: înmânare, dacă se asigură primirea sub semnătură a actului administrativ, prin poştă cu scrisoare recomandată cu confirmare de primire, fie prin afişare la domiciliul proprietarului. 9. În cazul persoanelor fizice reşedinţa va fi considerată domiciliu când acesta nu este cunoscut, iar în lipsă de reşedinţă, persoana fizică este considerată că domiciliază la locul ultimului domiciliu. 10. Persoanele juridice se somează la sediul social, iar în cazul celor aflate în proceduri speciale, la lichidator, respectiv la administratorul special. 11, În situația în care, pe parcursul anului respectiv proprietarul clădirii îşi îndeplineşte obligațiile menționate în somaţie, va notifica Comisia în vederea deplasării la fața locului şi constatării situației de fapt. Comisia va proceda la încheierea procesului-verbal de conformitate prevăzut în Anexa nr. 1d, în care se va menționa îndeplinirea în totalitate a măsurilor dispuse în nota de constatare inițială. Un exemplar se va comunica proprietarului. 12. În cazul intervențiilor pe monumente istorice, clădiri din zonele de protecție a monumentelor istorice şi din zonele construite protejate, procesul-verbal face referire la conformarea lucrărilor cu avizul Ministerului Culturii, respectiv al serviciilor deconcentrate ale acestuia, potrivit prevederilor legale. 13. În situația în care proprietarul nu înştiințează Comisiei îndeplinirea obligațiilor, aceasta va proceda la verificarea efectuării măsurilor stabilite prin nota de constatare în primele 45 de zile ale anului următor celui în care în care obligația trebuia adusă la îndeplinire. 14. Dacă cu ocazia verificărilor mai sus menționate se constată că proprietarul şi-a îndeplinit obligațiile menționate în somaţie, Comisia va proceda la încheierea procesului-verbal de conformitate prevăzut în Anexa nr. 1d. În situația în care nu a efectuat lucrările de întreținere/îngrijire necesare, se va încheia o notă de constatare în care va fi consemnată menținerea clădirii în categoria celor considerate, conform prezentei proceduri, ca fiind neîngrijite/degradate. Cladirea poate să îşi mențină categoria sau poate să scadă la o una cu supraimpozitare mai mare. 15. Dosarul constituit din somația comunicată, fişa de evaluare, nota de constatare inițială şi nota de constatare finală, împreună cu referatul ce conține istoricul procedurii îndeplinite de către Comisie, reprezintă documentele justificative care stau la baza propunerii de adoptare a unei hotărâri de majorare a impozitului pentru imobilul respectiv de către autoritatea deliberativă locală, majorare care se va opera conform prevederilor codului fiscal începând cu data de întâi a anului următor celui în care a fost emisă hotărârea. 16. Departamentul de specialitate desemnat va întocmi raportul de specialitate privind propunerea emiterii unei hotărâri individuale de majorare, cu un procent aferent gradului de degradare stabilit conform punctajului procentual din fişa de evaluare. Raportul de specialitate astfel întocmit va fi comunicat Consiliului Local al Municipiului Timişoara cu propunerea de adoptare a unei hotărâri ce va avea caracter individual, va cuprinde elementele de identificare privind zona unde este situat, respectiv elementele de identificare potrivit nomenclaturii stradale, precum şi datele de identificare ale contribuabilului. 17. Hotărârea adoptată de către Consiliul Local va fi comunicată Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara, care va opera majorarea în evidențele fiscale, va emite şi va comunica actul administrativ fiscal reprezentat de decizia de impunere.

18. În cazul în care proprietarul unei clădiri neîngrijite/degradate înstrăinează imobilul respectiv înaintea termenului la care trebuia să efectueze lucrările de întreținere/îngrijire necesare, se reia procedura pe numele noului proprietar. 19. În anul în care produce efecte fiscale, hotărârea prevăzută la pct. 15 din prezenta procedură, Comisia mixta va efectua o cercetare la faţa locului întocmind o notă de constatare în care va fi consemnată menținerea clădirii în categoria celor considerate, conform prezentei proceduri, ca fiind neîngrijite/degradate. 20. Nota de constatare prevăzută la pct. 19, dosarul constituit prevăzut la pct. 15 şi hotărârea Consiliului Local privind majorarea impozitului pentru clădirea respectivă vor reprezenta documente justificative care stau la baza propunerii de adoptare a hotărârii de majorare a impozitului pentru imobilul respectiv de către autoritatea deliberativa locală; şi pentru următorul an fiscal celui pentru care operează majorarea ințială. Excepții: Sunt exceptate de la aplicarea impozitului majorat clădirile neîngrijite pentru care proprietarii dețin autorizație de construire/desființare valabilă, în vederea construirii/renovării/demolării/amenajării terenului şi au anunțat la Inspectoratul de Stat în Construcții şi la Primăria Municipiului Timişoara (autoritatea publică locală) începerea lucrărilor. Coroborarea prevederilor prezentei Hotărâri cu alte acte legislative în materie: Majorarea impozitului pe clădiri în cazul clădirii neîngrijite/degradate nu înlocuieşte sancțiunile şi nici nu exonerează de răspundere în ceea ce priveşte aplicarea prevederilor: - Ordonanței Guvernului nr. 21/2002 privind gospodărirea localităților urbane şi rurale, aprobate cu modificări şi completări prin Legea nr. 515/2002; - art. 75 din Legea fondului funciar nr. 18/ 1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; - oricăror altor reglementări în această materie.

Anexa nr. la Notă de constatare Comisia mixtă de control pentru identificarea clădirilor neîngrijite/degradate de pe raza Municipiului Timişoara pe baza materialului fotografic, a referatului şi a informațiilor privind proprietarul/proprietarii clădirii puse la dispoziție de catre organele de control din cadrul Direcţiei Poliţiei Locale din data de pentru adresa: „ a constatat următoarele: 1. Clădire:

Anexa nr. lb Fişă de evaluare Evaluarea aspectului general al imobilului Criterii de încadrare a clădirilor situate în intravilan în categoria clădirilor neîngrijite EVALUAREA LA VEDERE A ASPECTULUI IMOBILELOR DIN MUNICIPIUL TIMIŞOARA Adresă: Data: 1, Acoperiş Invelitoare Punctaj [C] nu există (nu este cazul) [] fără degradări 0 0 degradări minore li elitoarea si/sau este degradată parțial. Suficientă reaşezarea materialului 2 învelitorii şi remedieri locale. sri Învelitoarea lipseşte şi/sau este degradată în proporție mare, coamele sunt neetanşe. a degradări medii Necesită înlocuire şi fixare. 7 x Învelitoarea lipseşte şi/sau este degradată major, coamele sunt neetanşe. Curburi, O degradări majore rupturi majore. Necesită înlocuirea totală. n * Indiferent de materialul din care este alcătuită: țiglă, tablă, şindrilă etc. Cornişă - Streaşină - Atic Punctaj [] fără degradări 0 0 degradări minor Elementele de închidere sunt desprinse şi degradate punctual. Nu sunt urme de 2 Sri e umiditate. Suficientă reparația punctuală. xi Elementele de închidere sunt desprinse şi degradate parțial. Umiditate vizibilă pe a degradări medii alocuri. Necesită înlocuire şi refacere parțială. 7 a ARI FRA Elementele de închidere sunt desprinse şi degradate major. Umiditate vizibilă. gq degradări majore Necesită înlocuirea totală. Risc pentru trecători 10 * Indiferent dacă este streașină orizontală, înclinată sau înfundată. Jgheaburi, burlane şi elemente de tinichigerie Punctaj [] nu există (nu este cazul) [C] fără degradări 0 [] degradări minore Sunt necesare reparații punctuale şi/sau curățirea jgheaburilor. 2 Er Jgheaburi şi burlane deteriorate parțial (neetanşe și deformate) şi/sau înfundate (de a degradări medii exemplu, cu elemente vegetale). Necesită înlocuirea parțială. 7 a A Jgheaburi şi burlane deteriorate în totalitate sau lipsă (chiar şi parțial). Lipsa tubului a degradări majore de racord la rețeaua de canalizare. Necesită înlocuirea totală. 10 * Indiferent de materialul din care sunt alcătuite, împreună cu decorația specifică (dacă există) etc. 2. Fațade Tencuială Punctaj [Cl fără degradări 0 E sua Degradări punctuale şi incidentale ale tencuielii. Fără igrasie. Posibilă remedierea [C] degradări minore 4 2 punctuală. SE re Degradări locale medii ale tencuielii. Igrasie uşoară. Suprafețele se retencuiesc şi [C] degradări medii rez grăvesc. 7 | degradări majore Porţiuni de tencuială ce cad, se desprind și/sau sunt puternic umede, tencuială 10 degradată major. Suprafeţele se refac total. * Se vor lua în considerare balcoanele, soclul şi alte elemente componente ale fațadelor, dacă acestea există. 5

Zugrăveală Punctaj fără degradări 0 d degradări minore Zugrăveală exfoliată incidental. Posibilă remedierea punctuală. 2 [] degradări medii Zugrăveală exfoliată parțial. Suprafețele se rezugrăvesc. 3 O degradări majore Zugrăveală exfoliată şi/sau decolorată major. Suprafețele se refac şi se rezugrăvesc 4 eri y în totalitate. * Se vor lua în considerare şi omamentele, balcoanele, soclul etc. componente ale fațadelor spre stradă, dacă acestea există. Tâmplărie Punctaj [] fără degradări 0 | deoradări minore Vopsire defectuoasă (scorojită), uşoară uzură a materialului. Nu lipsesc elemente de 2 pr tâmplărie. Tâmplăria se revopseşte şi se remediază punctual. 0 inedii Materiale componente deteriorate, deformate, nefolosibile şi/sau defecte (cel puțin 3 gradat un element). Nu lipsesc elemente. Reparații și înlocuire. n desradăti rualore Materiale componente puternic deteriorate şi deformate. Elemente de tâmplărie 4 at y lipsă (cel puțin un element). Necesită înlocuire completă. * Elemente de tâmplărie: ferestre (împreună cu obloane şi jaluzele, dacă este cazul), uşi (împreună cu vitrine), porți de acces. Elemente decorative Punctaj [E] nu există (nu este cazul) [-] fără degradări 0 a degradări Elemente decorative incomplete şi/sau afectate în timp de factori atmosferici şi 2 CE biologici și/sau neconforme cu caracterul zonei. 0 d dări medii Elemente decorative care lipsesc de pe fațade, inclusiv cele îndepărtate în mod A CBraCATI ! abuziv. a d dări tor Elemente decorative desprinse, care prezintă risc de cădere. Elemente de 4 Era matore tinichigerie care lipsesc. Risc major pentru trecători. * Indiferent de materialul din care sunt alcătuite: stuc, piatră, fier, tablă, polistiren etc. 3. Deficiențe structurale vizibile din exterior Şarpantă Punctaj nu există (nu este cazul) [l fără degradări 0 0 medii Coşuri de fum cu cărămizi desprinse, care prezintă risc de cădere. Coşuri de fum 7 sr care prezintă elemente de decorație lipsă. Kri Elemente din lemn rupte şi/sau lipsă, deformări majore ale structurii şarpantei. a degradări Coșuri de fum și/sau lucarne lipsă parțial sau total. 10 * Se vor lua în considerare şi coşurile de fum, lucarnele ete. componente ale şarpantei. Pereţi Punctaj [] fără degradări 0 ax Elemente lipsă pe suprafețe mai mari (colțuri de clădire, soclu). Se vor face ga degradări medii completări cu elemente în baza unui proiect tehnic autorizat. 7 Crăpături de dimensiuni mari, structură slăbită şi/sau deformată, elemente O dieoradări ORGA componente ale structurii verticale lipsă parțial sau total. Clădire ruină.Risc pentru 24 egradări majore trecători. Reabilitarea se va face în baza unui proiect de consolidare și reparații capitale, ori se va desființa în baza unui proiect tehnic autorizat * Indiferent de materialul din care este compusă structura verticală: zidărie din cărămidă, zidărie din piatră, lemn, beton etc. 2 4. Împrejmuire [C] nu există (nu este cazul) [] fără degradări 0 a degradări minore Zugrăveala și/sau vopsitoria împrejmuirii sunt exfoliate incidental. Posibilă 2 remedierea punctuală.

si îi Elemente decorative componente lipsă, iar zugrăveala şi/sau vopsitoria împrejmuirii a degradări medii sunt exfoliate în proporție medie. 3 Împrejmuirea prezintă deformări, degradări, înclinări structurale vizibile. 4 Împrejmuirea lipseşte parțial. Risc pentru trecători [C] degradări majore * Indiferent de materialul din care este alcătuită împrejmuirea şi de elemente sale decorative. 3. Notificări / Sancţiuni [] fără notificări/sancțiuni | Fără notificări/sancțiuni privind întreținerea clădirii 0 sat MIP Notificări/sancțiuni anterioare somaţie conform procedurii la care nu s-au [C] cu notificări/sancţiuni a Ta 10 luat măsuri de remediere a degradărilor constatate Cauzele degradărilor [|] degradări cauzate de factori naturali: intemperii, infiltrații de apă, igrasie, trecerea timpului etc. [] degradări cauzate de factorul uman prin decizia de neimplicare în întreținerea unei clădiri degradări intenționate cauzate de factorul uman: nerespectarea legislației în vigoare, a R.L.U. etc. * In evaluarea imobilelor se vor identifica şi cauzele probabile ale degradărilor (una sau mai multe variante). Observații imobil Definiția generală a categoriilor de degradări Degradări minore. Există degradări la care nu trebuie intervenit imediat, sunt suficiente reparațiile la diferite elemente sau locuri. Degradările sunt în cea mai mare parte doar de suprafață. În spatele degradărilor minore nu se ascund degradări majore sau probleme constructive. Caracterul arhitectural al clădirii se păstrează. Degradări medii. Degradările trebuiesc îndepărtate cât mai curând. Volumul degradărilor cuprinde până la 50% din suprafață sau corp de construcție. În spatele degradărilor medii nu se ascund degradări majore sau probleme constructive. Caracterul arhitectural al clădirii este afectat parțial. Degradări majore. Aceste degradări sunt grave şi trebuiesc remediate imediat, pentru a se evita degradarea continuă. Volumul degradărilor cuprinde mai mult de 50%, respectiv aproape întregul corp de construcție; presupune fisuri mari care influențează structura imobilului. Corpurile de construcție trebuiesc reabilitate sau refăcute. Caracterul arhitectural al clădirii este în pericol de a se pierde şi/sau este distrus în mod intenţionat. Calculul punctajului în urma evaluării Punctajul total. După completarea fişei de evaluare se va calcula punctajul total (însumând punctajele din coloana din dreapta corespunzătoare nivelului de degradare). Punctajul de referință. În cazul în care imobilul evaluat nu are anumite elemente supuse evaluării (de exemplu: construcțiile cu acoperiş tip terasă nu vor putea fi evaluate din punct de vedere al învelitorii şi a şarpantei sau construcțiile care nu sunt împrejmuite nu vor putea fi evaluate din punct de vedere al împrejmuirii), punctajul maxim al respectivelor categorii neevaluate se va scădea din punctajul maxim de 100 puncte al fişei de evaluare. Rezultatul obținut astfel reprezintă punctajul de referință. Punctajul procentual. Punctajul procentual reprezintă valoarea exprimată în procente (cu două zecimale) în urma împărțirii punctajului total la punctajul de referință (punctajul total / punctajul de referință x 100). Punctajul procentual se calculează pentru fiecare imobil evaluat în parte.

Categoria de impozitare a clădirii [] Categoria 1. Supraimpozitare cu 300% pentru punctajul procentual între 25,00% şi 49,99% [] Categoria 2. Supraimpozitare cu 400% pentru punctajul procentual între 50,00% şi 74,99% [] Categoria 3. Supraimpozitare cu 500% pentru punctajul procentual între 75,00% şi 100,00% PUNCTAJ PUNCTAJ, PUNCTAJ CATEGORIE TOTAL REFERINȚĂ | PROCENTUAL | IMPOZITARE Întocmit, Semnătura,

Anexa nr. lc Somație Nr......... din e În temeiul: - art. 489 alin. (5)-(8) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal; - art. 9 lit. a)-c), e), şi art. 10 lit. “a), b), i) din Ordonanţa Guvernului nr. 21/2002 privind gospodărirea localităților urbane şi rurale; - HCL nr. / a Municipiului Timişoara referitor la hotărârea privind stabilirea criteriilor de încadrare a clădirilor neîngrijite, situate în intravilan, precum și metodologia de aplicare a majorării impozitului pe clădiri cu până la 500% pentru aceste bunuri imobile. Prin prezenta vă punem în vedere ca până la sfârşitul anului curent să procedați la luarea următoarelor măsuri de salubrizare a terenului / salubrizarea şi punerea sub siguranță a clădirii: Măsuri dispuse (*se preiau cele din-fişa de evaluare): Nerespectarea termenului şi măsurilor dispuse prin prezenta somaţie, atrage după sine aplicarea prevederilor legislației specifice în domeniu, respectiv majorarea impozitului pe clădire/teren cu până la 500% potrivit art. 489 alin. 5 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Anexa nr. 1d Proces-verbal de conformitate Încheiat azi „ în conformitate cu prevederile art. 489, alin (5)-(8) din Legea nr. 227/2015 cu privire la Codul Fiscal, şi cu punctul 168 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015. Cu scopul verificării îndeplinirii măsurilor prevăzute în somaţia nr. / „ne-am deplasat la proprietatea d-nului/d-nei din Municipiul Timişoara, str. „ Ar. „şi am constatat următoarele: drept pentru care am încheiat prezentul proces-verbal în 2 exemplare. Comisia , Proprietar, 10

Anexa nr. le Criterii privind încadrarea în categoria clădirilor neîngrijite/degradate a clădirilor situate în intravilan în Municipiul Timişoara A. Definiții Expresiile de mai jos au următoarele semnificații: a)Degradări minore sunt degradările asupra cărora nu trebuie intervenit imediat, sunt suficiente reparațiile la diferite elemente sau locuri. Degradările sunt în cea mai mare parte doar de suprafață. În spatele degradărilor minore nu se ascund degradări majore sau probleme constructive. Caracterul arhitectural al clădirii se păstrează. b)Degradări medii sunt degradări care trebuie îndepărtate cât mai curând. Volumul degradărilor cuprinde până la 50% din suprafață sau corp de construcție. În spatele degradărilor medii nu se ascund degradări majore sau probeme constructive. Caracterul arhitectural al clădirii este afectat parțial. c)Degradări majore sunt grave şi trebuie remediate imediat, pentru a evita degradarea continuă a imobilului. Volumul degradărilor cuprinde mai mult de 50% din suprafața sau corpul construcției; presupune fisuri mari care influențează structura imobilului. Construcția trebuie reabilitată sau desființată. Caracterul arhitectural al clădirii este în pericol de a se pierde şi/sau este distrus în mod intenționat. B. CRITERII DE ÎNCADRARE A CLADIRILOR, CATEGORIA CLADIRILOR NEÎNGRIJITE 1. Acoperiş/învelitoare indiferent de materialul din care este construit: - Degradări minore - învelitoarea lipseşte şi/sau e degradată parțial (maximl0% din suprafața totală). Este suficientă reaşezarea materialului invelitorii şi remedieri locale. - Degradări medii - învelitoare lipseşte şi/sa'u e degradată în proporție mare (10-30% din suprafața totală), coamele sunt neetanşe. Necesită înlocuire şi fixare. - Degradări majore - învelitoare lipseşte şi/sau e degradată în proporție de peste 30% din suprafața totală, coamele sunt neetanşe. Prezintă curburi/rupturi majore. Necesită înlocuire totală. 2. Cornişa, streaşină, atic: - Degradări minore - elementele de închidere sunt desprinse şi degradate punctual. Nu sunt urme de umiditate. Suficientă reparația punctuală. - Degradări medii - elementele de închidere sunt desprinse şi degradate parțial (10-30% din lungime). Umiditate vizibilă pe alocuri. Necesită înlocuire şi refacere parțială. - Degradări majore - elementele de închidere sunt desprinse şi degradate peste 30% din lungime. Umiditate vizibilă. Necesită înlocuire totală, sau reprezintă risc pentru trecători, 3. Jgheaburi, burlane şi elemente de tinichigerie: 11

- Degradări minore - sunt necesare reparații punctuale şi/sau curățarea jgheaburilor. - Degradări medii - jgheaburi şi burlane degradate parțial (neetanşe şi deformate) şi/sau înfundate. Necesită înlocuire parțială. - Degradări majore - jgheaburi şi burlane degradate în totalitate sau lipsă (chiar şi parțial). Lipsa tubului de racord la rețeaua de canalizare. Necesită înlocuire totală. 4. Fatade / balcoane: - Degradări minore - degradări punctuale şi incidentale ale tencuielii. Fără igrasie. Posibilă remediere punctuală. - Degradări medii - degradări locale ale tencuielii (10-30% din suprafața fatadelor). Igrasie uşoară. Suprafețele se retencuiesc. - Degradări majore - porțiuni de tencuială ce cad, se desprind şi/sau sunt puternic umede, tencuială degradată peste 30% din suprafață. Suprafețele se refac total. S. Zugrăveală şi ornamente: - Degradări minore - zugrăveala exfoliată incidental. Posibilă remedierea punctuală. - Degradări medii - zugrăveala exfoliată parțial (10-30% din suprafața fațadelor). Suprafețele se TEZUgTĂVesc. - Degradări majore - zugrăveala exfoliată şi/sau decolorată peste 30% din suprafața fațadelor. Suprafețele se refac total. 6. Tâmplărie: - Degradări minore - vopsire defectuoasă (scorojită), uşoară uzură a materialului. Nu lipsesc elemente de tâmplărie. Tâmplăria se revopseşte şi se remediază punctual. - Degradări medii - materialele componente deteriorate, deformate, nefolosibile şi/sau defecte (cel puțin un element). Nu lipsesc elemente. Reparații şi înlocuire. - Degradări majore - materialele componente puternic deteriorate şi deformate. Elemente de tâmplărie lipsă (cel puțin un element). Necesită înlocuire completă. 1. Elemente decorative: - Degradări minore - elemente decorative incomplete şi/sau afectate în timp de factori atmosferici şi biologici. - Degradări medii - elemente decorative care lipsesc de pe fațade, inclusiv cele îndepărtate în mod abuziv. - Degradări majore - elemente decorative desprinse, care prezintă risc de cădere. Elemente de tinichigerie care lipsesc. Risc pentru trecători. 8. Deficiențe structurale vizibile din exterior: - Degradări medii - coşuri de fum cu cărămizi desprinse, care prezintă risc de cădere. Cosuri de fum care prezintă elemente de decorațiuni lipsă. 12

- Degradări majore - elemente din lemn rupte şi/sau lipsă, deformări majore ale structurii şarpantei. Coşuri de fum şi/sau lucarne lipsă parțial sau total. Risc pentru trecători. 9. Pereți: - Degradări medii - elemente lipsă pe suprafețe mai mari (colțuri de clădire, soclu). Se vor face completări cu elemente în baza unui proiect tehnic autorizat. - Degradări majore - crăpături de dimensiuni mari, structură slăbită şi/sau deformată, elemente componente ale structurii verticale lipsă parțial sau total. Clădire ruină. Risc pentru trecători. Reabilitarea se va face în baza unui proiect de consolidare şi reparații capitale, ori se va desființa în baza unui proiect tehnic autorizat. 10. Împrejmuire: - Degradări minore - zugrăveala şi/sau vopsitoria împrejmuirii sunt exfoliate incidental. Posibilă remedierea punctuală. - Degradări medii - elemente decorative componente lipsă, iar zugrăveala şi/sau vopsitoria împrejmuirii sunt exfoliate în proporție de peste 10% din suprafață. - Degradări majore - împrejmuirea prezintă deformări, degradări, înclinări structurale vizibile. Împrejmuirea lipseşte parțial. Risc pentru trecători. 13

Anexa nr. 1f Regulament de organizare şi funcționare al Comisiei mixte de control Capitolul|. - Dispoziţii generale Scopul Comisiei mixte de control este identificarea şi evaluarea clădirilor aflate în stare avansată de degradare, stare de paragină, insalubre, fațade nereparate/necurățate/netencuite/nezugrăvite, geamuri sparte sau alte situații de asemenea natură; Comisia mixtă de control este formată din membrii, reprezentanți din cadrul Aparatului de Specialitate al Primarului Municipiului Timișoara, care vor face în baza unui plan de verificare stabilit de către aceasta identificărea şi evaluararea clădirilor neîngrijite. Membrii Comisiei mixte de control vor fi numiți prin prin dispoziție de primar. Activitatea se desfăşoară în conformitate cu prevederile art. 489 din Codul fiscal coroborat cu punctul 168 din Normele metodologice de aplicare ale Codului fiscal. Obiectul prezentului Regulament îl constituie modul de organizare şi funcționare a Comisiei mixte de control. Capitolul II. - Structura organizatorică a Comisiei mixte de control Comisia este alcătuită dintr-un Secretar; şi membrii Comisiei reprezentanți din cadrul Aparatului de Specialitate al Primarului Municipiului Timişoaraş. Comisia mixtă de control este competentă să efectueze controale pe teren, să întocmească fişele de evaluare, notele de constatare şi să someze proprietarii imobilelor. Capitolul III. - Atribuțiile Comisiei mixte de control Participarea membrilor Comisiei la şedinţe este obligatorie. În cazul imposibilității participării la şedinţele Comisiei, membrii acesteia deleagă dreptul de participare în cadrul şedinţelor înlocuitorului de drept, sau împuternicesc, în scris, o altă persoană în acest sens. Desfăşurarea şedinţei se consemnează în minuta (procesul-verbal) redactată de Secretariatul Comisiei. Angajaţii desemnați cu atribuții de control din cadrul Direcţiei Poliției Locale efectuează verificări prealabile pe teren, executa fotografii şi întocmesc referate cu privire la existența clădirilor care fac obiectul prezentei proceduri şi identifică proprietarul/proprietarii clădirii. Referatele, materialul fotografic şi datele de identificare proprietarul/proprietarii clădirii sunt transmise Secretarului, care va proceda la convocarea Comisiei mixte de control. Secretarul convoacă Comisia în baza referatelor cel puțin o dată pe lună în funcție de numărul acestora. Secretarul întocmeşte şi transmite adresele de convocare a şedinţelor Comisiei, precum şi minutele şedinţelor membrilor acesteia. 14

În baza referatelor, materialului fotografic și datelor de identificare ale proprietarului/ proprietarilor clădirii, Comisia întocmeşte fişele de evaluare şi notele de constatare pentru fiecare imobil în parte. Dacă nu există date de identificare ale proprietarului imobilului obținute la fața locului, Comisia, prin Secretar, va obține datele de identificare ale proprietarilor înregistrate în baza de date a Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara, sau a altor instituții de resort care pot deţine informații privind proprietarul/ proprietarii clădirii, acestea urmând a fi comunicate Comisiei în cel mult 5 zile lucratoare. După identificarea proprietarilor, Comisia va emite şi comunica acestora somațiile prevăzute la Anexa lc în conformitate cu procedura de lucru din Anexa nr. 1. În situația în care proprietarul îşi îndeplineşte obligațiile menționate în somaţie, şi notifică Comisia, aceasta se va deplasa la fața locului şi va constata situația de fapt. Comisia va proceda la încheierea procesului-verbal de conformitate prevăzut în Anexa nr.1d, în care se va menționa îndeplinirea în totalitate a măsurilor dispuse în nota de constatare inițială. Un exemplar se va comunica proprietarului. În situația în care proprietarul nu înştiințează Comisiei îndeplinirea obligațiilor, aceasta va proceda la verificarea efectuării măsurilor stabilite prin nota de constatare în primele 45 de zile ale anului următor celui în care obligația trebuia dusă la îndeplinire. Dacă, cu ocazia verificărilor mai sus menționate, se constată că proprietarul şi-a îndeplinit obligațiile menționate în somaţie, Comisia va proceda la încheierea procesului-verbal de conformitate prevăzut în Anexa nr. 1d. În situația în care nu a efectuat lucrările de întreținere/îngrijire necesare, se va încheia o notă de constatare în care va fi consemnată menținerea clădirii în categoria celor considerate, conform prezentei proceduri, ca fiind neîngrijite. Dosarul constituit din somația comunicată, fişa de evaluare, nota de constatare inițială şi nota de constatare finală, se comunică Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara împreună cu un referat ce va conține istoricul procedurii îndeplinite de către Comisie, în vederea propunerii spre adoptare de către Consiliul Local a unei hotărâri de majorare a impozitului pentru imobilul respectiv. Director General Direcţia Urbanism şi Dezyolțare Urbană, Arhitect Șef, “i ( Magdalena NICOARĂ n / Sorin CIURARIU Director Direcţia Fiscală, Director Dyrecţia Poliţiei Locale, Adrian BODO Dorel COS Şef serviciu GMPFIN Gabriel POPA Intocmit, Comp. Reab. Clădiri de Patrimoniu, Daniela ȚEIC RM 15