keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 212/30.05.2017 privind aprobarea Scrisorii de Aşteptari pentru S.C. Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A. Timişoara

30.05.2017

Hotararea Consiliului Local 212/30.05.2017
privind aprobarea Scrisorii de Aşteptari pentru S.C. Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A. Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. 13441/30.05.2017 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Adresa înregistrată cu nr. SC2017-012881 din 24.05.2017 a S.C. COLTERM. S.A. Timişoara;
Avand in vedere Adresa Directiei Edilitare nr. SC2017-12881 din 30.05.2017;
Avand in vedere Adresa Directiei Economice cu nr. SC2017-25.05.2017;
Având în vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice;
Având în vedere Legea nr. 111 din 2016 privind aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, actualizată;
Având în vedere Hotărârea nr. 722 din 28 septembrie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. a) şi alin. (3) lit. c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă Scrisoarea de Aşteptări pentru S.C. Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A. Timişoara prevăzută în Anexa, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Compartiment Guvernanţa Corporativă din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi S.C. Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A. Timişoara.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Comunicare - Relaţionare;
- Direcţiei Generale de Urbanism şi Dezvoltare Urbană;
- Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- S.C. Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A.;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
GABRIELA POPOVICI
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Referat.pdf

COD FO 53‐01, VER. 3 

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030, Timişoara, tel./fax. +40 256-408300, www.primariatm.ro

REFERAT

privind aprobarea Scrisorii de Aşteptări pentru S.C. Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A. Timişoara

În conformitate cu prevederile Cap. I, art. 2, pct. 2, lit. b) din O.U.G. 109/2011 privind

guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, S.C. Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A. Timişoara este o întreprindere publică;

Consiliul Local al Municipiului Timişoara este acţionar unic la S.C. Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A şi are calitatea de autoritate publică tutelară în conformitate cu prevederile Cap. I, art 2 pct. 3 lit. b) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată prin Legea nr. 111/2016;

Consiliul Local “exercită, în numele unităţii administrativ-teritoriale, toate drepturile şi obligaţiile corespunzătoare participaţiilor deţinute la societăţile comerciale sau regii autonome, în condiţiile legii” (art. 36 alin. (3), lit. c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată);

Astfel, Consiliul Local hotărăşte asupra înfiinţării şi reorganizării regiilor de interes local, înfiinţează instituţii publice, societăţi comerciale şi servicii publice de interes local şi instituie norme de organizare şi funcţionare a acestora. De asemenea, urmăreşte, controlează şi analizează activitatea acestora;

Pentru respectarea procedurii de selecţie a membrilor consiliului de administraţie se iau în considerare dispoziţiile prevăzute în Anexa 1c, Cap. I, Secţiunea I, art. 1 la Hotărârea de Guvern nr. 722 din 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice “Scrisoarea de aşteptări, care face parte din setul de documente obligatorii cu care începe procesul de selecţie a membrilor consiliului şi directorilor/membrilor directoratului pentru întreprinderile publice, document de lucru care conţine performanţele aşteptate de la organele de administrare şi conducere şi politica acţionariatului privind administrarea şi conducerea întreprinderii publice”;

Potrivit prevederilor Cap. I, art. 3, pct. 2, lit. c) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, actualizată, Autoritatea publică tutelară are competenţe „să întocmească scrisoarea de aşteptări şi să o publice pe

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR COMPARTIMENT GUVERNANŢA CORPORATIVĂ NR. SC2017-

APROBAT PRIMAR

NICOLAE ROBU

COD FO 53‐01, VER. 3 

pagina proprie de internet pentru a fi luată la cunoştinţă de candidaţii la postul de administrator sau director înscrişi pe lista scurtă”;

Având în vedere cele prezentate,

PROPUNEM:

- spre analiză şi aprobare Scrisoarea de Aşteptări pentru S.C. Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A Timişoara, prevăzută în Anexa la prezentul referat,

DIRECTOR DIRECŢIA EDILITARĂ, DIRECTOR ECONOMIC,

CULIŢĂ CHIŞ STELIANA STANCU

AVIZAT JURIDIC, CONSILIER,

DANIELA ŞTEFAN LAZĂR VIOLETA

 

Atasament: Anexa.pdf

 

Anexa la HCL nr.

SCRISOARE DE AŞTEPTĂRI

În procesul de recrutare pentru poziţia de membru in Consiliul de Administraţie la Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A.

Municipiul Timişoara este acţionar unic al Companiei Locale de Termoficare COLTERM

S.A., cu sediul social în Timişoara, str. Episcop Joseph Lonovici, nr. 4.

Prezentul document a fost elaborat în temeiul prevederilor OUG nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, modificată şi aprobată prin Legea nr.111/2016 şi ale Normelor metodologice de aplicare a OUG nr.109/2011, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin HG nr.722/2016 şi reprezintă dezideratele acţionarului unic, Consiliul Local al Municipiului Timişoara, pentru evoluţia societăţii în următorii patru ani.

Scrisoarea de aşteptări va fi adusă la cunoştinţa candidaţilor.

Informaţii generale privind Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A.:

Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A. a fost înfiinţată prin HCL nr.

313/16.12.2003 privind constituirea Companiei Locale de Termoficare "COLTERM" S.A. prin fuziunea dintre S.C. "TERMOCET 2002" S.A. şi S.C. CALOR S.A., având ca acţionar unic Consiliul Local al Municipiului Timisoara.

Compania Locala de Termoficare COLTERM S.A. este persoana juridica romană, având forma juridica de societate pe actiuni. Aceasta îşi desfaşoara activitatea in conformitate cu legile romane şi cu actul constitutiv.

Scopul Companiei Locale de Termoficare "COLTERM" S.A. este producerea, transportul, distributia şi furnizarea energiei termice pentru incalzirea locuintelor şi imobilelor cu alta destinatie din Municipiul Timişoara precum şi prepararea şi distributia apei calde menajere şi a apei reci prin statiile de hidrofor. De asemenea, societatea are ca obiect de activitate producerea si distribuirea energiei electrice.

Compania Locala de Termoficare "COLTERM" S.A. desfaşoara activitati de verificare metrologica, ISCIR, intocmeşte bilanturi termice, executa lucrari de prestari servicii, proiectare, cercetare, laborator pentru persoane fizice sau juridice, precum şi activitati de comercializare a produselor şi materialelor specifice obiectului de activitate. Instalaţiile care concură la producerea şi transportul energiei termice constau din:

 Surse: o CT Centru Timişoara o CET Sud Timişoara o Centrale de Cogenerare şi Centrale Termice de Cartier (CCCTC): CET Freidorf, CT

UMT, CT Dunarea, CT Buzias, CT Dragalina, CT Polona  Reţele termice de transport

 

CT Centru Timişoara CT Centru Timişoara include următoarele unităţi de producere agent termic: • Două cazane de apă fierbinte de 50 Gcal/h (58,15 MWt) cu funcţionare pe gaze naturale, numite CAF 1 şi CAF 2 . • Trei cazane de apă fierbinte de 100 Gcal/h (116,3 MWt) cu funcţionare pe gaze naturale şi păcură/CLU, numite CAF3, CAF4, CAF 5. • Trei cazane de abur cu funcţionare pe gaze naturale, numite CAE 1, CAE 2, CAE 3 . CAF1, CAF 2, CAF 3 şi CAF4 au fost retehnologizate şi funcţionează cu rezultate bune, iar CAF 5 a fost conservat. CET Sud Timişoara CET Sud Timişoara are în compunere ca echipamente principale: • Două cazane de apă fierbinte de 100 Gcal/h (116,3 MWt) cu funcţionare pe lignit şi gaze naturale, numite CAF 1, CAF 2 (în conservare)

• Trei cazane de abur de 100 t/h, 15 bar, 250 o

C cu funcţionare pe lignit şi gaze naturale, numite CAE1, CAE2, CAE3 • O turbină cu abur tip R 19.7-1.4/0.3 , cu contrapresiune la 1,2 bar şi 19,7 MWe • Trei schimbătoare de căldură cu plăci pentru termoficare cu capacitatea unitara de 50 Gcal/h (58,15 MWt) • Patru cazane de abur de 10 t/h, 15 bar, cu funcţionare pe gaze naturale, menţinute în rezervă rece. Depozitarea zgurii şi cenuşii Depozitul de zgură şi cenuşă al CET Sud Timişoara este situat la 1,5 km sud-vest de satul Utvin. Întreaga suprafaţă este împărţită în trei celule, după cum urmează: -1 celulă în folosinţă, -1 celulă de rezervă, -1 celulă supusă unor lucrări de ridicare a nivelului.

CET Freidorf: are în componenţă doua unităţi de cogenerae COGENCO model CGC-0501PE-080- NG50, cu o putere electrică de 0,5 MWe (fiecare) şi o putere termică de 0,7 MWth (fiecare), precum şi cinci cazane de apă caldă De Dietrich GTE 530-525, echipate cu arzătoare automatizate G53-2S, cu o putere termică instalată de 5 x 1,45 MWth. CT UMT: are în exploatare patru cazane de apă caldă SIETA CMI1500 echipate cu arzătoare automatizate GANTZ SBG275, cu o putere instalată de 4 x 1,7 MWth. CT Dunărea: are în exploatare cinci cazane de apă caldă De Dietrich GTE 530-525, echipate cu arzătoare automatizate G53-2S, cu o putere termică instalată de 5 x 1,45 MWth şi 2 cazane de apă caldă De Dietrich GT 412, echipate cu arzătoare automatizate Climax Titan P60K2F, cu o putere termică instalată de 2 x 0,7 MWth. Obs.: La CT Dunărea se afla în curs de derulare lucrările pentru punerea în funcţiune a două unităţi de cogenerare COGENCO model CGC-0501PE-080-NG50, cu o putere electrică de 0,5 MWe (fiecare) şi

 

o putere termică de 0,7 MWth (fiecare). CT Buziaş: are în exploatare şapte cazane de apă caldă De Dietrich GTE 530-525, echipate cu arzătoare automatizate G53-2S, cu o putere termică instalată de 7 x 1,45 MWth. Obs.: La CT Buziaş se află în curs de finalizare lucrările pentru punerea în funcţiune a două unităţi de cogenerare COGENCO model CGC-0501PE-080-NG50, cu o putere electrică de 0,5 MWe (fiecare) şi o putere termică de 0,7 MWth (fiecare). CT Dragalina: are în exploatare două cazane de apă caldă De Dietrich GT 516, echipate cu arzătoare automatizate Climax Titan BG600, cu o putere termică instalată de 2 x 1 MWth şi şase cazane de apa caldă PAG-25, dintre care patru echipate cu arzătoare automatizate Lamborghini 140PM (putere instalată: 4 x 1 MW) şi doua echipate cu arzătoare manuale GP24 (putere instalată: 2 x 1 MW). CT Polonă: are în exploatare două cazane de apă caldă De Dietrich GT 409, echipate cu arzătoare automatizate G43-1S, cu o putere termică instalată de 2 x 0,35 MWth Reţele termice de transport Lungimea totală (geografică) a reţelei de transport în Timişoara este 73 km, din care aprox. 20% este reabilitată. Puterea actuală instalată în centralele electrice de termoficare aparţinând CT Centru, CET Sud, CCCTC este de 548,7+ 34,3 MWt şi 19,7 MWe. Din puterea totală instalată: -35 % este în centrale pe cărbune (lignit cu suport gaze naturale) -65 % este în centrale pe hidrocarburi Din puterea totală instalată: -30% o reprezintă grupurile de cogenerare -70 % o reprezintă sursele de vârf Sistemul de transport şi distribuţie a energiei termice COLTERM SA are în administrare şi exploatare: 118 puncte termice, 47 staţii de hidroforizare a apei reci şi asigură agentul termic pentru alte 22 de puncte termice ale unor agenți economici. Punctele termice asigură 90% din necesarul de energie termică al consumatorilor racordaţi la sistemul de termoficare urban. Rezumatul strategiei în domeniul în care acţionează întreprinderea publică

Prin Hotararea Guvernului nr. 246/2006 s-a aprobat Strategia nationala privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice, aceasta are ca obiectiv fundamental îndeplinirea angajamentelor care vizează domeniul serviciilor comunitare de utilităţi publice pe care România şi le- a asumat prin Tratatul de Aderare la Uniunea Europeană.

Serviciile comunitare de utilităţi publice, avute în vedere de prezenta strategie, sunt servicii de interes public local - comunal, orasenesc, municipal, judeţean şi/sau intercomunal - înfiinţate şi organizate de autorităţilor administraţiei publice locale, gestionate şi exploatate sub conducerea/coordonarea, responsabilitatea şi controlul acestora, prin care se asigura următoarele utilităţi: a) alimentarea cu apa;

 

b) canalizarea şi epurarea apelor uzate; c) colectarea, canalizarea şi evacuarea apelor pluviale d) salubrizarea localităţilor şi managementul deşeurilor solide; e) alimentarea cu energie termica în sistem centralizat; f) transportul public local; g) iluminatul public.

Dimensiunea economico-socială a serviciilor comunitare de utilităţi publice şi rolul acestora în menţinerea coeziunii sociale, reclama şi justifica adoptarea şi implementarea unui set de măsuri având ca obiectiv dezvoltarea durabila, atingerea standardelor Uniunii Europene şi eliminarea disparitatilor economico-sociale dintre statele membre ale acesteia şi România. Strategia nationala privind accelerarea dezvoltării serviciilor comunitare de utilităţi publice are următoarele obiective generale: a) atingerea conformitatii cu prevederile legislaţiei UE aplicatiile serviciilor comunitare de utilităţi publice; b) respectarea angajamentelor asumate de România cu privire la implementarea acquis-ului comunitar aplicabil serviciilor comunitare de utilităţi publice; c) atingerea conformitatii cu standardele comunitare privind calitatea şi cantitatea serviciilor comunitare de utilităţi publice; d) creşterea capacităţii de absortie a resurselor financiare alocate din fonduri comunitare şi de atragere a fondurilor de investiţii; e) creşterea capacităţii de elaborare, promovare şi finanţare a proiectelor de investiţii aferente infrastructurii de interes local; f) creşterea graduala a capacităţii de autofinanţare a serviciilor comunitare de utilităţi publice şi a infrastructurii tehnico-edilitare aferente, corespunzător nivelelor acceptate în Uniunea Europeană; g) satisfacerea cerinţelor de interes public ale colectivităţilor locale şi creşterea bunastarii populaţiei; h) adoptarea de norme juridice şi reglementări care sa faciliteze modernizarea şi dezvoltarea serviciilor comunitare de utilităţi publice şi a infrastructurii tehnico-edilitare aferente, deschiderea pieţei, eficientizarea furnizarii/prestării serviciilor şi creşterea calităţii acestora.

Tintele prioritare stabilite pentru instalaţiile mari de ardere din România sunt următoarele: a) reducerea sau limitarea emisiilor provenite din IMA, astfel încât sa se respecte integral prevederile Directivei 2001/80/CE; b) stabilirea şi atingerea plafoanelor naţionale de reducere a emisiilor provenite din IMA; c) monitorizarea, evaluarea şi raportarea emisiilor de poluanti proveniţi din IMA în conformitate cu prevederile Directivei 2001/80/CE.

Responsabilităţile specifice operatorilor, respectiv a autorităţilor administraţiei publice locale, cu privire la IMA sunt: a) elaborarea propunerilor de programe de reducere progresiva a emisiilor anuale de dioxid de sulf, oxizi de azot şi pulberi, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 541/2003; b) alocarea fondurilor de investiţii, cu respectarea condiţiilor impuse prin Regulamentul Consiliului Concurentei cu privire la ajutorul de stat pentru protecţia mediului şi prin Legea nr. 143/1999 privind ajutorul de stat republicată, precum şi implementarea programelor de reducere progresiva a emisiilor anuale de dioxid de sulf, oxizi de azot şi pulberi; c) respectarea procedurilor specifice ale Directivei 2001/80/CE privind situaţiile de funcţionare necorespunzătoare a instalaţiilor sau de întrerupere a functionarii echipamentelor de reducere a emisiilor; d) monitorizarea emisiilor şi a parametrilor de proces, cu raportare la APM.

 

La nivelul Municipiului Timişoara prin HCL nr. 319/2008 s-a aprobat adaptarea Strategiei Locale de alimentare cu energie termică a consumatorilor din Municipiul Timişoara racordaţi la sistemul centralizat la cerinţele Programului "Termoficare 2006-2015 căldură şi confort " (fost program - "Termoficare 2006 - 2009 calitate şi eficienţă )

Strategia de asigurare in perspectiva a necesarului de energie termica a consumatorilor din Municipiul Timisoara propune: alimentarea in sistem complet centralizat, cu realizarea de investitii in cadrul surselor existente de producere a energiei electrice si termice

In concordanta cu solutia de perspectiva adoptata pentru sursele de energie termica, se propune:  Continuarea lucrarilor de retehnologizare a punctelor termice,  Continuarea lucrarilor de retehnologizare a retelelor termice secundare,  Inceperea lucrarilor de retehnologizare a retelelor termice primare,  Inceperea lucrarilor de reabilitare a fondului locativ existent, prin:

-reabilitarea instalatiilor interioare ale imobilelor, respectiv inlocuirea totala si trecerea de la distributia pe verticala, la distributia pe orizontala.

-realizarea contorizarii individuale; -reabilitarea termica a anvelopei cladirilor, teraselor, tamplariei exterioare.

Prin prezenta scrisoare de aşteptări, Municipiul Timişoara, prin Consiliul local al municipiului Timişoara, în calitate de acţionar unic, Autoritate Publică Tutelară a înterprinderii Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A, stabilim aşteptările pe care le avem cu privire la rezultatele care trebuie obţinute în urma implementării Planului de Administrare în termen de 4 ani.

Autoritatea Publică Tutelară Municipiul Timişoara rămâne angajată să crească gradul de atractivitate pentru noi consumatori, precum şi pentru cei actuali prin furnizarea de servicii de calitate pe raza Municipiului Timişoara. Ne aşteptăm ca operaţiunile intreprinderii publice Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A. să contribuie la îndeplinirea acestor obiective.

In acest sens intreprinderea publica trebuie sa aiba in vedere: - Orientarea catre client · Preocuparea permanenta pentru cresterea gradului de încredere al clientilor si pentru asigurarea unei transparente legata de actiunile întreprinse - Competenta profesionala · Cresterea eficientei generale a societăţii, prin corecta dimensionare, informare si motivare a personalului societatii; Instruirea permanenta a personalului, pentru cresterea gradului de profesionalism; Crearea unui mediu favorabil învatarii în companie si sprijinirea angajatilor în a-i dezvolta capacitatea de a folosi tehnici si proceduri moderne prin oferirea de oportunitati materiale si de training. - Grija pentru mediu · Gestionarea rationala a resurselor naturale.

Suntem de asemenea preocupați de următoarele obiective pe termen lung:  dezvoltarea durabilă a serviciilor;  calitatea şi eficienţa serviciilor;  dezvoltarea regionala.

Vom continua să dialogăm cu consiliul de administratie cu privire la maximizarea valorii afacerii prin îmbunătăţirea performanţei şi un management eficace al capitalului, conform cu aşteptările din această scrisoare. Viziunea generală cu privire la misiunea şi obiectivele întreprinderii publice

Serviciul public de producere a energiei termice şi electrice, transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice a fost delegat Companiei Locale de Termoficare COLTERM S.A. prin contractul nr. 216/30.05.2006. Delegarea serviciului s-a făcut prin Hotărârea de Consiliu Local nr. 155/18.04.2006.

 

Autoritatea tutelara se astepata ca managementul societatii sa fie orientat spre realizarea urmatoarelor obiective:

‐ îmbunătăţirea confortului termic al cetăţenilor prin promovarea calităţii şi eficienţei acestor servicii;

‐ creşterea eficienţei energetice a sistemului pe întregul ciclu tehnologic, de la producerea, transportul, transformarea, distribuţia, până la furnizarea şi utilizarea energiei termice, precum şi asigurarea viabilităţii economice durabile a sistemului;

‐ asigurarea transparenţei în stabilirea preţurilor şi a tarifelor la energia termică; ‐ constituirea stocurilor de combustibili de siguranţă pentru sezonul de iarnă; ‐ realizarea obiectivelor locale şi globale privind protecţia mediului prin reducerea emisiilor de

noxe şi a gradului de poluare; ‐ creşterea siguranţei în funcţionare a instalaţiilor şi asigurarea continuităţii serviciului; ‐ proiectarea, execuţia şi exploatarea unitară a sistemelor energetice de interes local.

Autoritatea tutelara se aşteaptă ca managementul Societăţii să fie orientat spre dezvoltarea afacerii în condiţii de profitabilitate, să urmărească permanent stabilirea unui echilibru între calitatea lucrărilor și serviciilor realizate, protecţia mediului şi securitatea şi sănătatea lucrătorilor.

Principalele criterii de performanţă: ‐ rentabilitate economică; ‐ gradul de acoperire a cheltuielilor din venituri proprii; ‐ productivitatea muncii; ‐ ponderea cheltuielilor cu salariile brute în cheltuielile de exploatare; ‐ solvabilitatea patrimonială; ‐ grad de îndatorare; ‐ perioada de recuperare a creanţelor restante; ‐ perioada de rambursare a datoriilor restante; ‐ lichiditate.

Conditii de operare a serviciului

Conform prevederilor Legii nr. 325/2006 serviciul public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat face parte din sfera serviciilor comunitare de utilităţi publice şi cuprinde totalitatea activităţilor privind producerea, transportul, distribuţia şi furnizarea energiei termice, desfăşurate la nivelul unităţilor administrativ-teritoriale sub conducerea, coordonarea şi responsabilitatea autorităţilor administraţiei publice locale sau asociaţiilor de dezvoltare comunitară, după caz, în scopul asigurării energiei termice necesare încălzirii şi preparării apei calde de consum pentru populaţie, instituţii publice, obiective social-culturale şi operatori economici. Serviciul public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat se realizează prin intermediul infrastructurii tehnico-edilitare specifice aparţinând domeniului public sau privat al autorităţii administraţiei publice locale ori asociaţiei de dezvoltare comunitară, care formează sistemul de alimentare centralizată cu energie termică al localităţii sau al asociaţiei de dezvoltare comunitară Obligaţia şi angajamentul autorităţii publice tutelare

Intocmeste contractul de concesiune conform legislatiei nationale si comunitare, avand ca obiect activitatea pentru producerea de energie termică şi electrică, transportul, distribuţia şi furnizarea

 

energiei termice, apă rece hidrofor în vederea asigurării în municipiul Timişoara a încălzirii, apei calde menajere şi prepararea aburului tehnologic pentru consumatorii casnici, agenţii economici şi instituţiile publice Plata obligatiei contractuale se efectueaza in baza angajamentelor incheiate cu societatea si cu respectarea prevederilor legale in domeniu. Politica de dividende

In Actul Constitutiv al Companiei Locale de Termoficare COLTERM S.A se precizeaza urmatoarele:

- Societatea va tine evidenta contabila, in lei, va intocmi anual bilantul contul de beneficii şi pierderi, avand in vedere normele metodologice elaborate de Ministerul Finantelor.

- Beneficiul societatii se stabileste pe baza bilantului aprobat de adunarea generala a actionarilor. Beneficiul impozabil se stabileste in conditiile legii.

- Din beneficiul societatii se pot constitui fonduri destinate modernizarii, cercetarii dezvoltarii de produse noi, investitiilor, reparatiilor, precum şi pentru alte destinatii stabilite de adunarea generala a actionarilor.

- Din beneficiul anual se stabileste fondul de rezerva care va fi de cel putin 5% din totalul beneficiului prevazut in bilantul anual (constituirea lui efectuandu-se pana se va atinge minimum a cincea parte din capitalul social), precum şi alte cote prevazute in reglementarile in vigoare.

- Din beneficiul prevazut in bilant se scade impozitul legal, rezultand beneficiul cuvenit actionarilor, care se repartizeaza intre acestia, proportional cu aportul la capitalul social, precum si pentru alte nevoi ale societatii.

- Plata beneficiului cuvenit actionarilor se face de societate in conditiile legii in eel mult 8 luni de la aprobarea bilantului de catre adunarea generala a actionarilor. Politica de investiţii Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A trebuie:

‐ să asigure creşterea calităţii serviciului prestat prin realizarea de investiţii menite să conducă la modernizarea şi retehnologizarea capacităţilor de producţie pentru reducerea pierderilor tehnologice din sistem, asigurarea măsurării cantităţii de energie termică la toţi consumatorii, realizarea indicatorilor de performanţă din standardul de performanţă pentru serviciul de furnizare a energiei termice;

‐ să execute lucrările de investiţii necesare pentru reabilitarea, modernizarea şi extinderea capacităţilor de producţie, transport şi distribuţie conform bugetului de venituri şi cheltuieli anual aprobat de Consiliul Local al Municipiului Timişoara

Aşteptări generale a acţionarului cu privire la Consiliul de administrare a Societăţii Diversificarea veniturilor

Membrii consiliului de administraţie împreună cu conducerea executivă trebuie să se asigure ca Societatea continuă să se concentreze pe creşterea veniturilor sale, în special din activitatea de bază, dar şi alte venituri.

 

Consiliul de administraţie împreună cu conducerea executivă trebuie să gestioneze această diversificare cu atenţie pentru a se asigura că nu deviază de la obiectivele stabilite de acţionari. Managementul riscului

Consiliul de administraţie împreună cu conducerea executivă trebuie să identifice principalii indicatori de risc cu referire la activitatea Societăţii şi să îi monitorizeze permanent cu scopul de a reduce gradul de expunerea al Societăţii la efectele unor riscuri inerente (economico-financiare, comercile, juridice, patrimoniale, operaţionale, etc.). Protecţia mediului înconjurător Societatea trebuie să aibă în vedere dezvoltarea unui program pe termen mediu/lung în vederea asigurării conformităţii cu reglementările în domeniu cu referire la protecţia mediului înconjurător. Responsabilitate socială

Societatea va trebui să menţină şi să dezvolte o cultură a responsabilităţii sociale bazată pe etică în afaceri, respect pentru drepturile clienţilor, echitate socială şi economică, tehnologii prietenoase faţă de mediu, corectitudine în relaţiile de muncă, transparenţă faţă de autorităţile publice, integritate şi investiţii în comunitate.

Serviciile Societăţii trebuie să fie orientate spre îndeplinirea tuturor cerinţelor şi aşteptărilor îndreptăţite ale părţilor interesate.

Consiliul de administraţie şi conducerea executivă trebuie să continue dialogul social cu reprezentanţii sindicatului şi să încerce să menţină o relaţie bazată pe încredere reciprocă şi deschidere faţă de solicitările acestora. Calitatea şi siguranţa produselor şi serviciilor prestate

Acţionarul este conştient de importanţa Societăţii precum şi calitatea siguranţei şi serviciilor prestate/asigurate de către aceasta către terţi. În consecinţă, recomandăm/solicităm Consiliului de administraţie ca împreună cu conducerea executivă să se asigure că le sunt furnizate informaţii în timp real cu privire la gradul de satisfacţie a beneficiarilor serviciilor societăţii, în vederea fundamentării deciziilor.

Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A trebuie să asigure activitatea de producere a energiei termice şi electrice, de transport, distribuţie şi furnizare a energiei termice în mod continuu şi la parametrii calitativi meniţi să asigure confortul termic necesar consumatorilor de pe raza Municipiului Timişoara Etica, integritate şi guvernanţa corporativa

Acţionarul se aşteaptă să se acorde o importanţă deosebită implementării Codului de etică care

stabileşte principiile şi standardele de conduită şi care reglementează situaţiile privind conflictele de interese şi incompatibilitate la nivelul Societăţii, inclusiv la nivelul Consiliului de administraţie.

Compania Locală de Termoficare COLTERM S.A va elabora un cod de etică, integritate şi guvernanţă corporativă.

 

Consiliul de administraţie In conformitate cu prevederile OUG 109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor

publice, Adunarea Generala Ordinara a Actionarilor societatii a numit Consiliul de administratie al societatii.

Consiliul de Administratie este compus din 9 membri si este condus de un presedinte ales de plenul consiliului din randul membrilor sai. Acest consiliu isi desfasoara activitatea in baza Actului Constitutiv si a Regulamentului propriu de organizare si functionare care a fost intocmit cu respectarea legislatiei in vigoare si prin care Consiliul de Administratie are in responsabilitate administrarea societatii.

Atributiile Consiliului de Administratie privind administrarea societatii sunt cele legate de stabilirea directiilor principale de activitate si dezvoltare a societatii, a obiectivelor pentru directorii societatii, urmarirea si evaluarea activitatii acestora prin raportarea la prevederile contractelor de mandat respectiv, a planului de management al acestora.

Consiliul de administratie are, in principal, urmatoarele atributii:

a) conduce activitatea societatii in vederea realizarii obiectului de activitate specific; b) aproba structura organizatorica si functionala a societatii, politica si strategia de personal

si regulamentul de ordine interioara al societatii elaborat de Consiliul director cu consultarea sindicatului; c) aproba si modifica regulamentul de functionare propriu; d) aproba bilantul financiar contabil anual; e) aproba constituirea fondului de dezvoltare propriu al societatii;

f) aprobä sumele necesare satisfacerii unor necesitati socio-culturale si sportive, de perfectionare - recalificare ale personalului angajat precum si pentru cointeresarea prin premiere a acestuia;

g) aproba investitiile ce vor fi realizate potrivit obiectului de activitate al societatii si care se finanteaza din surse proprii, credite bancare sau subventii de la bugetul statului sau de la bugetul local, aproba accesare unor credite bancare necesare aprovizionarii cu combustibil;

h) propune spre aprobare operatiunea de vanzare sau cumparare a activelor potrivit prevederilor legale;

i) propune directorului general sanctionarea sau destituirea salariatilor cu functii de conducere in societate pentru activitate necorespunzatoare, incalcarea Regulamentului de ordine interioara sau savarsirea unor infractiuni;

j) aproba componenta nominala a comisiei de negociere a contractului colectiv de munca pe societate;

k) aproba incheierea - rezilierea de contracte de concesionare, inchiriere (subinchiriere) in conditiile legii;

1) rezolva orice alte activitati rezultate din imputernicirile primite; m) aproba procesul-verbal al sedintei anterioare; n) stabilirea directillor principale de activitate si de dezvoltare ale societatii; o) stabilirea sistemului contabil si de control financiar si aprobarea planificarii financiare; p) numirea si revocarea directorilor, cu posibilitatea delegarii conducerii societatii

unuia sau mai multor directori, numind pe unul dintre ei director general precum si

10 

 

stabilirea remuneratiei lor; q) supravegherea activitatii directorilor; r) pregatirea raportului anual, organizarea adunarii generale a actionarilor si implementarea

hotararilor acesteia; s) introducerea cererii pentru deschiderea procedurii insolentei societatii; t) mutarea sediului societatii; u) schimbarea obiectului de activitate al societatii; v) infiintarea sau desfiintarea unor sedii secundare: sucursale, agentii, reprezentante

sau alte asemenea unitati fara personalitate juridica, daca prin actul constitutiv nu se prevede altfel;

w) prelungirea duratei societatii; x) majorarea capitalului social.

Membrii consiliului de administratie îşi vor exercita mandatul cu loialitate, in interesul

societatii. Membrii consiliului de administratie nu au voie sa divulge informatiile confidentiale

şi secretele de afaceri ale societatii, la care au acces in calitatea lor de administratori. Aceasta obligatie le revine şi după incetarea mandatului de administrator.

Administratorul care are intr-o anumita operatiune, direct sau indirect, interese contrare intereselor societatii trebuie sa îi inştiinteze despre aceasta pe ceilalti administratori şi pe cenzori sau auditori interni şi să nu ia parte la nici o deliberare privitoare la aceasta operatiune. Aceeaşi obligatie o are administratorul in cazul in care, intr-o anumita operatiune, ştie că sunt interesate sotul sau sotia sa, rudele ori afinii săi pana la gradul al IV-lea inclusiv. Comunicarea cu organele de administrare şi conducere ale întreprinderii publice

Aşteptarea noastră în ceea ce priveşte Consiliul de administraţie este să colaboreze îndeaproape cu Autoritatea Tutelară, pentru a asigura informarea în timp util şi comunicarea constantă cu acţionarul cu privire la direcţiile strategice ale Societăţii.

Consiliul de administraţie împreună cu conducerea executivă a Societăţii trebuie să continue să acorde o atenţie deosebită promovării unei imagini pozitive a acesteia.

Comunicarea dintre organele de administrare şi conducere ale Companiei Locale de Termoficare COLTERM S.A şi Autoritatea publică tutelară si acţionari se va face conform prevederilor OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice şi H.G. nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice. Priorităţile specifice pentru mandatul de 4 ani

Pentru această perioadă se aşteptă ca îndeplinirea obiectivului principal de activitate să se

efectueze cu costuri minime şi în condiţii de eficiență operațională şi organizaţională.

  

11 

 

Rezultate strategice asteptate a fi atinse in urmatorii 4 ani:

- Asigurarea continuitatii serviciului public de alimentare cu energie termica a populatiei in sistemul centralizat, in Municipiul Timisoara;

- Reabilitarea sistemelor de termoficare urbană(reabilitarea reţelelor de termoficare primar şi secundar) – POIM;

- Retehnologizarea, modernizarea şi dezvoltarea reţelelor termice primare şi secundare de transport din Municipiul Timişoara ( accesare fonduri din programul „Termoficare 2016-2020 caldura si confort”);

- Retehnologizare prin reamenajare cu hidro-agregate moderne a CHE Bega Timişoara; - Realizarea sistemului de monitorizare a stării reţelei de termoficare primarăl - Realizarea sistemului de contorizarea individuală cu distribuţie pe orizontală în cadrul condominiilor de

locuitl - Demararea pe programul „Termoficare 2016-2020 caldura si confort” a proiectului „Maximizarea

puterii livrate din CET Sud; - Demararea proiectului „Smart metering si smart invoicing”; - Retehnologizarea CT Dunarea prin montarea de unităţi de cogenerare cu motoare termice (Alocatii

buget local); - Pastrarea clentilor actuali si atragerea de noi consumatori; - Constientizarea clentilor privind avantajele sistemului centralizat de termoficare fata de alte sisteme de

incalzire individuala. DIRECTIA EDILITARA, DIRECTIA ECONOMICA, DIRECTOR DIRECTOR DIRECTORCHIS CULITA STELIANA STANCIU

COMPARTIMENT GUVERNANTA CORPORATIVA, CONSILIER LAZAR VIOLETA