keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 378/30.09.2010 privind delegarea gestiunii serviciului public de coşerit din Municipiul Timişoara şi a activităţii de curăţenie a WC-urilor publice din Municipiul Timişoara şi a activităţii de curăţenie a Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia şi de curăţenie a imobilelor în care îşi desfăşoară activitatea aparatul propriu al Consiliului Local şi al Primarului prin încheierea unui contract de delegare a gestiunii serviciilor prin negociere directă cu S.C. Administrarea Domeniului Public S.A.

30.09.2010

Hotararea Consiliului Local 378/30.09.2010
privind delegarea gestiunii serviciului public de coşerit din Municipiul Timişoara şi a activităţii de curăţenie a WC-urilor publice din Municipiul Timişoara şi a activităţii de curăţenie a Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia şi de curăţenie a imobilelor în care îşi desfăşoară activitatea aparatul propriu al Consiliului Local şi al Primarului prin încheierea unui contract de delegare a gestiunii serviciilor prin negociere directă cu S.C. Administrarea Domeniului Public S.A.


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2010-21750/13.09.2010 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sanatate, protectie sociala, turism,ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, cu modificările şi completările ulterioare ;
Având în vedere Hotărârea Guvernului nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementărilor cadru de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 71/2002 - privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, cu modificările şi completările ulterioare;
În conformitate cu Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, modificată ;
Având în vedere art. 36 alin.2 lit. (a) şi (c) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 alin 3 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1 : Se aprobă delegarea gestiunii serviciului public de coşerit din municipiul Timişoara şi a activităţii de curăţenie a WC-urilor publice din Municipiul Timişoara şi a activităţii de curăţenie a Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia şi de curăţenie a imobilelor în care îşi desfăşoară activitatea aparatul propriu al Consiliului Local şi al Primarului , prin încheierea unui contract de delegarea a gestiunii serviciilor prin negociere directă cu S.C. Administrarea Domeniului Public S.A.

Art.2: Odată cu preluarea activităţilor şi serviciilor prevăzute la art.1 se va prelua întreg personalul care deserveşte aceste activităţi şi servicii.

Art.3 : Se aprobă Caietul de sarcini şi Regulamentul de serviciu privind delegarea gestiunii serviciului public de coşerit din municipiul Timişoara şi a activităţii de curăţenie a WC-urilor publice din Municipiul Timişoara şi a activităţii de curăţenie a Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia şi de curăţenie a imobilelor în care îşi desfăşoară activitatea aparatul propriu al Consiliului Local şi al Primarului, prin încheierea unui contract de delegarea a gestiunii serviciilor prin negociere directă cu S.C. Administrarea Domeniului Public S.A., conform Anexelor 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.


Art.4 : Cu aducerea la îndeplinire a prevederilor prezentei hotărâri se încredinţează, Serviciul Resurse Umane, Direcţia Patrimoniu din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi Comisia de negociere cu terţi a Consiliului Local al Municipiului Timişoara.

Art.5 : Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcşiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu
- Serviciului Resurse Umane;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Comisiei de negociere cu terţi;
- S.C. Administrarea Domeniului Public S.A.
- Mass media locale.



Presedinte de sedinta
SIMION MOŞIU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

1

ROMÂNIA APROBAT JUDEŢUL TIMIŞ P R I M A R MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMĂRIA Dr. Ing. GHEORGHE CIUHANDU

Nr. SC2010-21750/13.09.2010

R E F E R A T

privind delegarea gestiunii serviciului public de coşerit din municipiul Timişoara şi a

activităţii de curăţenie a WC-urilor publice din municipiul Timişoara şi a activităţii de curăţenie a Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia şi de curăţenie a sediilor şi

clădirilor Primăriei Municipiului Timişoara prin încheierea unui contract de delegarea a gestiunii serviciilor prin negociere directă cu S.C. ADP S.A.

Având în vedere prevederile O.U.G. nr.63/2010 pentru modificarea şi completarea Legii

nr.273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor masuri financiare, a fost aprobată Hotărârea Consiliului Local a Municipiului Timişoara nr. 330/03.08.2010 care a modificat şi aprobat Organigrama şi Statul de funcţii pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Timişoara şi ca urmare a reorganizării s-a propus externalizarea următoarelor activităţi: activitatea de coşerit, de curăţenie a WC-urilor publice, din municipiul Timişoara şi activitatea de curăţenie a Complexului Sportiv Bega şi a Salii Olimpia şi activitatea de curăţenie a sediilor şi clădirilor Primăriei Municipiului Timişoara.

Prezenta măsură se întemeiază în baza prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 71/29.08.2002 (actualizată)- privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, care prevede faptul că gestiunea serviciilor de administrare a domeniului public şi privat se realizează prin următoarele modalităţi:

a) gestiune directă; b) gestiune indirectă sau gestiune delegată. Până la reorganizarea activităţii, respectiv până la aprobarea Hotărârii Consiliului Local a

Municipiului Timişoara nr. 330/03.08.2010 care a modificat şi aprobat Organigrama şi Statul de funcţii pentru aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Timişoara, aceste activităţi şi servicii au fost prestate prin gestiune directă de către Serviciul Public de Administrare şi Utilităţi din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara.

Alegerea formei de gestiune a acestor servicii se face prin hotărâre a consiliului local şi ca urmare propunem emiterea unei Hotărâri de Consiliul Local privind delegarea gestiunii serviciului public de coşerit, de curăţenie a WC-urilor publice, din municipiul Timişoara şi a activităţii de curăţenie a Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia, a sediilor şi clădirilor Primăriei Municipiului Timişoara prin negociere directă cu S.C. ADP S.A..

Precizăm că S.C. ADP S.A. este o societate comercială aflată în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, iar activităţile care îi vor fi încredinţate au mai fost prestate de către această societate, iar prin H.C.L. nr. 301/12.11.2002 au fost preluate aceste activităţi şi au

Cod FP53-01 vers.1

2

fost prestate de către Serviciul Public de Administrare şi Utilităţi din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara.

Menţionăm că odată cu preluarea acestor activităţi şi servicii se va prelua întreg personalul care deserveşte aceste activităţi şi servicii.

Propunem ca odată cu aprobarea delegării gestiunii acestor servicii şi activităţi să se aprobe caietul de sarcini şi regulamentul de serviciu care va stabili nivelurile de calitate şi indicatorii de performanţă ai acestor servicii precum şi condiţiile tehnice. Contractul cadru de delegare a gestiunii acestor servicii se va încheia conform Anexei 3 din HG nr.955/2004 2004 - pentru aprobarea reglementărilor-cadru de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local.

Ulterior, prin hotărâre de consiliu local se vor aproba tarifele, taxele şi valoarea redevenţei care se vor negocia între părţi prin intermediul Comisiei de negociere cu terţii a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, constituită prin H.C.L. nr.350/29.07.2008.

DIRECTOR, ŞEF SERVICIU LOCUINŢE, Ec. NICUŞOR C-TIN MIUŢ ING. OTILIA SÎRCA Avizat, Şef Serviciu Resurse Umane, Rodica Aurelian AVIZAT JURIDIC, Jur. Mirela Lasuschevici

Cod FP53-01 vers.1

  • R E F E R A T

Atasament: anexa_2.pdf

1

Anexa 2 la HCL nr._________/____________

REGULAMENT DE SERVICIU privind delegarea gestiunii serviciului public de coşerit din municipiul Timişoara şi a

activităţii de curăţenie a WC-urilor publice din municipiul Timişoara şi a activităţii de curăţenie a Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia şi de curăţenie a imobilelor în care îşi desfăşoară activitatea aparatul propriu al Consiliului Local şi al Primarului,

prin încheierea unui contract de delegarea a gestiunii serviciilor prin negociere directă cu S.C. ADP S.A.

1. OBIECTUL DE ACTIVITATE - activitatea de curăţire şi supraveghere a coşurilor de fum pe întreg teritoriul

municipiului Timişoara şi comunele limitrofe - activitatea de curăţenie a WC-urilor publice din municipiul Timişoara - activitatea de curăţenie a Complexului Sportiv Bega şi a Sălii Olimpia şi a imobilelor

în care îşi desfăşoară activitatea aparatul propriu al Consiliului Local şi al Primarului. 2. ACTIVITATEA CE SE DESFĂŞOARĂ (CONDIŢII TEHNICE) Curăţirea şi supravegherea coşurilor de fum

- curăţarea semestrială a coşului de evacuare a fumului cu peria, - desfundarea coşului de evacuare a fumului cu bila în cazul în care se constată că este

înfundat, - verificarea coşurilor de evacuare a fumului la solicitarea încheierii unei noi convenţii

de coşerit sau la solicitarea eliberării unei adeverinţe privind funcţionarea coşului de fum,

- încheierea contractelor de furnizare a serviciului de coşerit, - eliberarea avizelor, adeverinţe etc. referitoare la activitatea de coşerit, - prin inspectorii desemnaţi răspund în scris solicitărilor şi sesizărilor primite - încasarea serviciului de coşerit se face semestrial prin casiere de teren sau la sediul

operatorului

Activitatea de curăţenie a WC-urilor publice din municipiul Timişoara, a Complexului Sportiv Bega şi a Sălii Olimpia şi a imobilelor în care îşi desfăşoară activitatea aparatul propriu al Consiliului Local şi al Primarului

- la obiectivele pentru care s-a delegat gestiunea activităţii de curăţenie se efectuează şi

asigură întreţinerea curăţeniei în: birouri, holuri, casa scărilor, grupuri sanitare, săli de sport, bazin de înot, vestiare, cabinete medicale şi curţi interioare şi zone adiacente obiectivelor şi a tuturor încăperilor din incinte

3. CONDIŢII DE CALITATE

- asigurarea unor servicii de calitate pentru beneficiarii, persoane fizice sau juridice - asigurarea controlul calitaţii serviciilor prestate - asigurarea accesibilităţii egale şi nediscriminatorii la serviciile furnizate/prestate pentru toţi beneficiarii serviciilor;

- respectarea protecţiei şi conservării mediului; - respectarea protecţiei şi igienei sănătăţii publice; - asigurarea administrării eficiente a bunurilor necesare realizării serviciilor;

2

- respectarea instrucţiunilor/procedurilor interne de prestare a activităţii; - ţinerea la zi a documentelor cu privire la prestarea serviciului; - asigurarea cu personal pentru desfăşurarea serviciilor încredinţate, conform normelor

în vigoare.

4. INDICATORI DE PERFORMANŢĂ a) continuitatea din punct de vedere cantitativ şi calitativ; b) prestarea serviciului pentru toţi utilizatorii din aria sa de responsabilitate; c) adaptarea permanentă la cerinţele utilizatorilor; d) excluderea oricărei discriminări privind accesul la serviciul de administrare a domeniului public şi privat; e) respectarea reglementărilor specifice din domeniul protecţiei mediului şi al sănătăţii populaţiei; f) implementarea unor sisteme de management al calităţii, al mediului şi al sănătăţii şi securităţii muncii.

Indicatorii de performanţă minimali, sunt următorii:

Nr.Crt. Indicator Procent

1. Gradul de recuperare al debitelor de la serviciul de coşerit Min 50%

2. Procentul reclamaţiilor soluţionate din totalul reclamaţiilor justificate Min 80%

3. Gradul de achitare a datoriilor către bugetul local şi bugetul de stat 100%

4. Numărul de abateri constatate şi sancţionate anual de către instituţiile

abilitate ca urmare a nerespectării unor prevederi legale privind

desfăşurarea serviciului

Max. 5

DIRECTOR DIRECŢIA PATRIMONIU, ŞEF SERVICIU LOCUINŢE,

Ec. Nicuşor C-tin Miuţ Ing. Otilia Sîrca

Atasament: anexa1.pdf

1

ANEXA Anexa 1 la HCL nr.__________/___________ la contractul de delegare a gestiunii PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA APROBAT DIRECŢIA PATRIMONIU PRIMAR SERVICIUL LOCUINTE DR.ING. GHEORGHE CIUHANDU

CAIET DE SARCINI

privind delegarea gestiunii serviciului public de coşerit din municipiul Timişoara şi a activităţii de curăţenie a WC-urilor publice din municipiul Timişoara şi a activităţii de curăţenie a Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia şi de curăţenie a imobilelor în care îşi desfăşoară activitatea aparatul propriu al Consiliului Local şi al Primarului

prin încheierea unui contract de delegarea a gestiunii serviciilor prin negociere directă cu S.C. ADP S.A.

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

1.1. Prezentul caiet de sarcini a fost întocmit cu respectarea prevederilor următoarelor acte normative :

1. OUG nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, cu modificările şi completările ulterioare ;

2. HG nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementărilor cadru de aplicare a OUG nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, cu modificările şi completările ulterioare ;

3. Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, cu modificările şi completările ulterioare ;

4. Legea 215/2001 a administraţiei publice locale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Prezentul caiet de sarcini a fost elaborat spre a servi drept documentaţie tehnică de

referinţă în vederea stabilirii condiţiilor specifice de desfăşurare a activităţii serviciului de coşerit, a activităţii de curăţenie a WC-urilor publice din municipiul Timişoara şi a activităţii de curăţenie a Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia şi de curăţenie a imobilelor în care îşi desfăşoară activitatea aparatul propriu al Consiliului Local şi al Primarului, prin delegarea gestiunii acestor servicii prin negociere directă cu S.C. ADP S.A. care va fi denumită în continuare operator.

1.2. Consiliul Local ca autoritate deliberativă are, potrivit legislaţiei în vigoare, obligaţia de a hotărî modul de gestiune a activităţii şi obligaţia de a elabora caietul de sarcini pentru delegarea gestiunii serviciului public de coşerit, de curăţenie a WC-urilor publice din municipiul Timişoara, de curăţenie a Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia şi de curăţenie a imobilelor în care îşi desfăşoară activitatea aparatul propriu al Consiliului Local şi al Primarului. Consiliul Local al Municipiului Timişoara va fi denumit în continuare autoritate contractantă.

2

2. – Caietul de sarcini este anexă la Contractul de delegare a gestiunii serviciului public de coşerit, de curăţenie a WC-urilor publice, din municipiul Timişoara, a activităţii de curăţenie a Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia şi a activităţii de curăţenie a imobilelor în care îşi desfăşoară activitatea aparatul propriu al Consiliului Local şi al Primarului

CAPITOLUL II

Obiectul delegării gestiunii

1.Descrierea activităţilor Obiectul delegării gestiunii îl constituie gestiunea serviciilor, lucrărilor şi bunurile necesare realizării serviciilor şi lucrărilor specifice următoarelor activităţi astfel încât aceste lucrări să fie făcute în condiţii corespunzătoare şi cu operativitate. Serviciile şi activităţile care fac obiectul delegării gestiunii sunt :

- Curăţarea, desfundarea şi verificarea coşurilor de evacuare a fumului , - Încheierea contractelor de furnizare a serviciului de coşerit; - Eliberarea avizelor, adeverinţe etc. referitoare la activitatea de coşerit, - Curăţenia WC-urilor publice aflate în administrarea Primăriei Municipiului

Timisoara, - Curăţenia în incinta Complexului Sportiv Bega şi în incinta Sălii Olimpia, - Curăţenia în imobilele în care îşi desfăşoară activitatea aparatul propriu al

Consiliului Local şi al Primarului 2.Condiţii tehnice Condiţiile tehnice care trebuie respectate în vederea desfăşurării activităţilor descrise mai sus sunt următoarele, fiind diferenţiate pe categorii de servicii: 2.1. Condiţii tehnice pentru serviciul de coşerit:

Serviciul de coşerit presupune următoarele activităţi: - curăţarea semestrială a coşului de evacuare a fumului cu peria, - desfundarea coşului de evacuare a fumului cu bila în cazul în care se constată că este

înfundat, - verificarea coşurilor de evacuare a fumului la solicitarea încheierii unei noi

convenţii de coşerit sau la solicitarea eliberării unei adeverinţe privind funcţionarea coşului de fum,

- încheierea contractelor de furnizare a serviciului de coşerit (convenţii de coşerit), - eliberarea avizelor, adeverinţe etc. referitoare la activitatea de coşerit, Prestarea serviciilor de coşerit se va face pe baza solicitării celor interesaţi prin

încheierea unor contracte de prestări servicii. Contractul cadru şi tarifele pentru serviciile de coşerit vor fi aprobate de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara la propunerea operatorului. Tariful care va fi practicat de către operator pentru serviciul de coşerit va fi stabilit prin negociere între părţi prin intermediul Comisiei de negociere cu terţii a Consililui Local al Municipiului Timişoara, constituită prin H.C.L. nr. 350/2008 şi va fi aprobat ulterior prin Hotărâre a Consiliului Local.

Tariful pentru coşerit va fi stabilit în lei/coş/lună inclusiv cota legală de TVA, valoarea prestaţiei fiind calculată şi înscrisă în factura ce se va trimite semestrial beneficiarului.

Tariful se va indexa cu coeficientul de inflaţie anual şi va fi aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local. Deasemenea poate fi modificat cu aprobarea Consiliului Local, la propunerea operatorului în funcţie de structura de cheltuieli:

- modificări legale de salarii, - creşteri preţuri energie, - alte influenţe legale,

3

Termenul de plată limită a prestaţiei este ultima zi lucrătoare a lunii în care s-a întocmit factura semestrială. Nerespectarea termenului de plată atrage după sine plata beneficiarului prestării de servicii a unor majorări de întârziere pentru fiecare zi întârziere conform legislaţiei în vigoare, calculate cumulat asupra sumelor datorate. Tarifele serviciilor şi lucrărilor de coşerit vor fi determinate de numărul de coşuri ale imobilelor şi costurile ce implică efectuarea acestei prestări de servicii. Nivelul tarifelor se va fundamenta pe baza costurilor de producţie şi exploatare a costurilor de întreţinere şi reparaţii a obligaţiilor ce derivă din contractul de delegare a gestiunii. Operatorul se obligă să asigure continuu şi permanent desfăşurarea serviciilor şi lucrărilor de coşerit a căror gestiune i-a fost delegată.

2.2. Condiţii tehnice pentru serviciul de curăţenie a WC-urilor publice: - curăţenia în WC-urile publice trebuie să corespundă legilor, standardelor sau normelor sanitare în vigoare, în scopul asigurării condiţiilor de igienă, sănătate şi de protecţie a mediului pe toată durata de funcţionare a acestora, - obiectele sanitare vor fi menţinute în permanentă stare de funcţionare, luându-se toate măsurile în acest sens ; - în cazul deteriorării sau dispariţiei unor părţi componente ale toaletelor, operatorul va comunica de îndată defecţiunile constatate şi va propune autorităţii contractante remedierea acestora

- asigurarea serviciilor complete de curăţenie a WC-urilor publice se va face prin folosirea de personal specializat cu materialele puse la dispoziţie de autoritatea contractantă 2.3. Condiţii tehnice pentru serviciul de curăţenie a Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia şi de curăţenie a imobilelor în care îşi desfăşoară activitatea aparatul propriu al Consiliului Local şi al Primarului - efectuarea şi întreţinerea curăţeniei imobilelor în care îşi desfăşoară activitatea

aparatul propriu al Consiliului Local şi al Primarului, Complexului Sportiv Bega şi Sălii Olimpia

- serviciile de curăţenie se vor efectua în: birouri, holuri, casa scărilor, grupuri sanitare, săli de sport, bazin de înot, vestiare, cabinete medicale şi curţi interioare şi zone adiacente obiectivelor

- curăţenia se va realiza prin lucrări de: măturare, aspirare, ştergerea prafului, ştergere geamuri, dezinfecţie, spălare, aerisire,

- activitatea de curăţenie se va face prin folosirea de personal specializat cu materialele puse la dispoziţie de autoritatea contractantă 3. Condiţii de calitate

- asigurarea unor servicii de calitate pentru beneficiarii, persoane fizice sau juridice - asigurarea controlul calitaţii serviciilor prestate - asigurarea accesibilităţii egale şi nediscriminatorii la serviciile furnizate/prestate pentru toţi beneficiarii serviciilor; - respectarea protecţiei şi conservării mediului; - respectarea protecţiei şi igienei sănătăţii publice; - asigurarea administrării eficiente a bunurilor necesare realizării serviciilor; - respectarea instrucţiunilor/procedurilor interne de prestare a activităţii; - ţinerea la zi a documentelor cu privire la prestarea serviciului; - asigurarea cu personal şi cu materiale necesare pentru desfăşurarea serviciilor

încredinţate, conform normelor în vigoare.

CAPITOLUL III

Obligaţiile şi sarcinile autorităţii contractante şi ale operatorului serviciilor

4

1. Obligaţiile şi sarcinile autorităţii contractante:

a) să acorde sprijin operatorului pe parcursul derulării contractului, la iniţiativa acestuia de a îmbunătăţi serviciile prestate, pentru toate acţiunile care nu contravin interesului creşterii calităţii serviciului respectiv ;

b) să verifice periodic nivelul de calitate a serviciilor prestate/furnizate şi să aplice sancţiuni pentru neîndeplinirea acestora ;

c) să asigure resursele necesare finanţării infrastructurii tehnico-edilitare aferentă serviciului, în conformitate cu prevederile legii ;

d) să pună la dispoziţia operatorului strategia şi programele de măsuri şi acţiuni privind administrarea domeniului public şi privat al municipiului Timişoara;

e) să achite contravaloarea facturilor emise pentru serviciile prestate/furnizate ; f) să predea operatorului bunurile aparţinând domeniului public şi privat necesare

realizării serviciilor publice încredinţate. g) să notifice operatorul la apariţia oricăror împrejurări de natură să aducă atingere

drepturilor sau intereselor acestuia ;

2. Obligaţiile şi sarcinile operatorului: a) să presteze serviciul conform prevederilor contractuale; b) să obţină toate autorizaţiile şi avizele prevăzute de lege pentru executarea

serviciilor; c) să execute integral operaţiunile stabilite în Regulamentul serviciului, cu respectarea

graficelor de execuţie a lucrărilor în timp d) să gestioneze serviciul public pe criterii de competitivitate şi eficienţă economică; e) să achite redevenţa la valoarea şi la termenele prevăzute în contract; f) să respecte prevederile Regulamentului serviciilor de administrare a domeniului

public şi privat; g) să aplice metode performante de management, care să conducă la reducerea

costurilor de operare; h) să asigure finaţarea pregătirii profesionale a propriilor salariaţi; i) să preia pe bază de proces verbal, bunurile aferente realizării serviciilor ce fac

obiectul contractului de delegare a gestiunii serviciilor; j) să informeze autoritatea contractantă cu privire la întreţinerea, reparaţiile curente

necesare şi accidentale, precum şi propuneri de reparaţii capitale ce se impun la bunurile care deservesc activităţile delegate;

k) să întocmească propuneri pentru programele anuale de reparaţii, dotări şi investiţii, pe care să le transmită autorităţii contractante;

l) să nu subconcesioneze bunurile care fac obiectul contractului de delegare a gestiunii;

m) să nu subdelege gestiunea serviciului de administrare a domeniului public şi privat atribuit;

n) să restituie autorităţii contractante în deplină proprietate bunurile de retur, la încetarea din orice cauză a contractului de delegare, gratuit şi libere de orice sarcini, inclusiv investiţiile realizate de către operator.

o) să depună cu titlu de garanţie în contul autorităţii contractante, contravaloarea redevenţei datorată autorităţii contractante pentru un semestru.( Redevenţat va fi stabilită prin negociere între părţi prin intermediul Comisiei de negociere cu terţii a Consililui Local al Municipiului Timişoara, constituită prin H.C.L. nr. 350/2008 şi va fi aprobat ulterior prin Hotărâre a Consiliului Local.)

p) să achite toate impozitele şi taxele datorate bugetului local şi bugetului statului. q) în cazul în care operatorul sesizează existenţa sau posibilitatea existenţei unei cauze

de natură să conducă la imposibilitatea realizării activităţii serviciului public, va

5

notifica de îndată acest fapt autoritatea contractantă, în vederea luării măsurilor ce se impun pentru asigurarea continuităţii activităţii sau serviciului public

CAPITOLUL IV

Clauze financiare şi de asigurări

1. Tarife şi taxe Tariful care va fi practicat de către operator pentru prestaţiile aferente serviciilor de

coşerit va fi stabilit prin negociere între părţi prin intermediul Comisiei de negociere cu terţii a Consililui Local al Municipiului Timişoara, constituită prin H.C.L. nr. 350/2008 şi va fi aprobat ulterior prin Hotărâre a Consiliului Local.

Tariful pentru serviciile de coşerit care va fi practicat de către operator va fi stabilit în lei/coş/lună inclusiv cota legală de TVA, valoarea prestaţiei fiind calculată şi înscrisă în factura ce se va trimite semestrial beneficiarului şi acest tarif se va indexa cu coeficientul de inflaţie anual şi va fi aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Acest tarif pentru serviciul de coşerit mai poate fi modificat în funcţie de structura de cheltuieli:

- modificări legale de salarii, - creşteri preţuri energie, - alte influenţe legale,

şi poate fi făcută cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, la propunerea operatorului. Operatorul poate să solicite beneficiarului pentru prestaţiile de coşerit o garanţie a cărui cuantum se negociază odată cu tariful.

Tarifele percepute de către operator pentru serviciile de curăţenie vor fi stabilite prin negociere între părţi prin intermediul Comisiei de negociere cu terţii a Consililui Local al Municipiului Timişoara, constituită prin H.C.L. nr. 350/2008 şi vor fi aprobate ulterior prin Hotărâre a Consiliului Local. Cuantumul şi regimul taxelor şi tarifelor prevăzute mai sus, se stabilesc anual prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, putând fi modificate la solicitarea operatorului.

În cazul în care operatorul nu solicită modificarea acestor tarife şi taxe rămân neschimbate şi se vor aplica la nivelul stabilit la încheierea contractului de delegare a gestiunii.

2. Modul de finanţare Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale serviciului de administrare a domeniului

public şi privat se asigură din venituri proprii, din alocaţii de la bugetul local şi alte surse cu respectarea prevederilor O.G. 71/2002.

3. Redevenţa

Redevenţa datorată de operator precum şi modul de plată a acesteia vor fi stabilite prin negociere între părţi prin intermediul Comisiei de negociere cu terţii a Consililui Local al Municipiului Timişoara, constituită prin H.C.L. nr. 350/2008 şi se vor aproba ulterior prin Hotărâre a Consiliului Local.

CAPITOLUL V

Durata contractului de delegare a gestiunii

1. Contractul de delegare a gestiunii serviciilor din prezentul caiet de sarcini se va încheia cu operatorul în conformitate cu Anexa 3 din H.G. nr. 955/2004 - pentru aprobarea reglementărilor-cadru de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes

6

local care aprobă CONTRACTUL - CADRU de delegare a gestiunii serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local.

2. Contractul de delegare a gestiunii serviciilor din prezentul caiet de sarcini se va încheia cu operatorul pentru o perioadă de 5 ani, cu drept de prelungire în condiţiile legii, cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Această durată este stabilită prin H.G. nr. 955/2004-pentru aprobarea reglementărilor-cadru de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local.

3. În cazul în care autoritatea publică locală nu doreşte prelungirea contractului la expirarea acestuia, va anunţa în scris operatorul cu cel puţin 6 luni înainte de expirarea termenului contractual şi va demara procedura de încredinţare a serviciului de administrare a domeniului public şi privat conform procedurilor legale.

CAPITOLUL VI

Clauze referitoare la încetarea delegării de gestiune

Încetarea delegării de gestiune se face în următoarele situaţii: a) în cazul în care operatorului i se retrage autorizaţia de funcţionare sau aceasta nu este prelungită după expirarea termenului; b) la expirarea duratei stabilite prin contract, dacă părţile nu convin, în scris, prelungirea acestuia, în condiţiile legii; c) în cazul în care interesul naţional sau local o impune, prin denunţarea unilaterală de către operator cu plata unei despăgubiri juste şi prealabile în sarcina autorităţii contractante ; d) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către operator, prin reziliere, cu plata unei despăgubiri în sarcina operatorului; e) în cazul nerespectării obligaţiilor contractuale de către autoritatea contractantă, prin reziliere, cu plata unei despăgubiri în sarcina autorităţii contractante; f) la dispariţia, dintr-o cauză de forţa majoră, a bunului delegat sau în cazul imposibilităţii obiective a operatorului de a-l exploata, prin renunţare, fără plata unei despăgubiri.

În termen de 30 de zile de la retragerea obligaţiilor restante din contul de garanţie, operatorul are obligaţia să reconstituie garanţia la nivelul prevăzut, să achite toate debitele restante, inclusiv majorările de întârziere calculate.

La încetarea contractului din alte cauze decât prin ajungere la termen, excluzând forţa majoră, operatorul este obligat să asigure continuitatea prestării serviciului public de administrare a domeniului public şi privat pe o perioadă de 90 de zile.

CAPITOLUL VII

Regimul bunurilor utilizate de operator în derularea serviciului

1. Categoriile de bunuri care vor fi utilizate de operator în derularea serviciului sunt următoarele:

a) bunuri de retur – bunurile aparţinând domeniului public şi privat municipiului Timişoara, precum şi cele realizate de către operator în conformitate cu programele de investiţii. Bunurile de retur revin de plin drept, gratuit şi libere de orice sarcini autorităţii contractante la încetarea contractului de delegare a gestiunii.

b) bunuri proprii – bunurile care au aparţinut operatorului şi au fost utilizate de către acesta pe durata contractului. Bunurile proprii, la încetarea contractului de delegare rămân în proprietatea operatorului.

2. Predarea-primirea bunurilor aparţinând domeniului public şi privat se va face pe bază de inventar a bunurilor proprietate publică şi privată, aferente serviciului, întocmindu-se un de proces verbal de predare-preluare a bunurilor necesare realizării serviciului, care se va încheia

7

în acest scop în termen de 30 de zile de la semnarea contractului de delegare a gestiunii acestor servicii.

3. Pe toată durata contractului de delegare a gestiunii servicii lor, bunurile aparţinând domeniului public ce se concesionează operatorului, nu pot fi utilizate de către acesta decât în scopul realizării obiectului contractului de delegare a gestiunii acestor servicii.

4. Bunurile necesare realizării acestor servicii a căror gestiune se deleagă prin prezentul caiet de sarcini (clădiri, magazii, etc.) constituie bunuri de retur, lucrările necesare întreţinerii şi menţinerii lor în stare de funcţionare fiind în sarcina operatorului.

CAPITOLUL VIII

Indicatori de Performanţă

Indicatorii de performanţă ai serviciului de administrare a domeniului public şi privat

stabilesc condiţiile minimale de îndeplinire a obiectivelor serviciului, avându-se în vedere: a) continuitatea din punct de vedere cantitativ şi calitativ; b) prestarea serviciului pentru toţi utilizatorii din aria sa de responsabilitate; c) adaptarea permanentă la cerinţele utilizatorilor; d) excluderea oricărei discriminări privind accesul la serviciul de administrare a domeniului public şi privat; e) respectarea reglementărilor specifice din domeniul protecţiei mediului şi al sănătăţii populaţiei; f) implementarea unor sisteme de management al calităţii, al mediului şi al sănătăţii şi securităţii muncii.

Indicatorii de performanţă minimali, ce vor fi monitorizaţi de autoritatea contractantă, sunt următorii:

Nr.Crt. Indicator Procent

1. Gradul de recuperare al debitelor de la serviciul de coşerit Min 50%

2. Procentul reclamaţiilor soluţionate din totalul reclamaţiilor justificate Min 80%

3. Gradul de achitare a datoriilor către bugetul local şi bugetul de stat 100%

4. Numărul de abateri constatate şi sancţionate anual de către instituţiile

abilitate ca urmare a nerespectării unor prevederi legale privind

desfăşurarea serviciului

Max. 5

CAPITOLUL IX

Soluţionarea litigiilor

Litigiile de orice fel ce decurg din executarea contractului sunt de competenţa instanţei judecătoreşti, dacă nu se rezolvă pe cale amiabilă.

CAPITOLUL X

Dispoziţii finale

1. Forţa majoră, definită conform legii, apără de răspundere partea care o invocă.

8

2. Partea care invocă forţa majoră este obligată să notifice celeilalte părţi în termen de 10 zile producerea evenimentului şi să ia toate măsurile posibile în vederea limitării consecinţelor lui.

3. Dacă în termen de 30 de zile de la producerea evenimentului, imposibilitatea de executare respectivă nu încetează, părţile au dreptul să îşi notifice încetarea de plin drept a contractului de delegare, fără ca vreuna dintre ele să pretindă daune interese.

4. Autoritatea contractantă, prin reprezentanţii săi, are dreptul şi obligaţia de a monitoriza şi de a controla:

a) modul de respectare şi de îndeplinire de către operator a obligaţiilor contractuale asumate; b) calitatea, cantitatea şi eficienţa serviciilor furnizate/prestate de operator; c) respectarea indicatorilor de performanţă stabiliţi în contractul de delegare a gestiunii ; d) respectarea procedurii de fundamentare, avizare si aprobare a preţurilor şi tarifelor pentru serviciul de administrare a domeniului public si privat; e) modul de administrare, exploatare, întretinere şi mentinere în functiune, dezvoltare

şi/sau modernizare a bunurilor încredintate prin contractul de delegare a gestiunii . 5. Urmărirea activităţii serviciilor care fac obiectul acestui contract de delegare a gestiunii se asigură de către Serviciul Locuinţe, din cadrul Direcţiei Patrimoniu a Primăriei Municipiului Timişoara. 6. Operatorul este obligat să respecte şi să aplice legislaţia în vigoare referitoare la activităţile şi serviciile a căror gestiune i se deleagă.

7. Toate responsabilităţile privind protecţia mediului, a sănătăţii publice, protecţia muncii şi de siguranţă în exploatare ce decurg din executarea serviciului public de administrare a domeniului public şi privat îi revin operatorului. 8. Operatorul se obligă să preia pe bază de contract de muncă pe perioadă nedeterminată cu păstrarea veniturilor lunare, personalul de deservire actual din cadrul primăriei Municipiului Timişoara care prestează aceste activităţi, respectiv 13 hornari încadraţi muncitori necalificaţi, 3 casiere şi 3 inspectori-referenţi, 18 îngrijitoare, 10 muncitori calificaţi, 1 mecanic şi 1 magaziner.

9. Sarcinile de serviciu pentru fiecare salariat vor fi prevăzute clar şi echitabil în fişa postului ce se va semna de către fiecare salariat al operatorului. 10. Prezentul caiet de sarcini este anexă la contractul de delegare a gestiunii serviciului public de coşerit din municipiul Timişoara şi a activităţii de curăţenie a WC-urilor publice din municipiul Timişoara şi a activităţii de curăţenie a Complexului Sportiv Bega, a Sălii Olimpia şi de curăţenie a imobilelor în care îşi desfăşoară activitatea aparatul propriu al Consiliului Local şi al Primarului, prin încheierea unui contract de delegarea a gestiunii serviciilor prin negociere directă cu S.C. ADP S.A. D I R E C T O R, ŞEF SERVICIU LOCUINŢE, Ec. Nicuşor C-tin Miuţ Ing. Otilia Sîrca