keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 269/28.07.2017 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale in Municipiul Timisoara pentru anul 2018

28.07.2017

Hotararea Consiliului Local 269/28.07.2017
privind stabilirea impozitelor si taxelor locale in Municipiul Timisoara pentru anul 2018


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Avand in vedere Referatul nr. SC2017 - 16133/29.06.2017, al Primarului Municipiului Timisoara, domnul NICOLAE ROBU;
Avand in vedere Raportul nr. IF2017- 051841/29.06.2017, emis de catre Directorul executiv al Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara;
Avand in vedere avizul Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comert, regii autonome si societati comerciale din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Avand in vedere prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal actualizata, Titlul IX (art.456 alin.2; art.457 alin.1; art.458 alin.1 si alin.2; art.460 alin.1, 2 si alin.10; art.462 alin.2; art.464 alin.2; art.465 alin.9; art.467 alin.2; art.470 alin.2 pct.II; art.470 alin.3; art.470 alin.8 pct.4; art.472 alin.2; art.474 alin.1, alin.4, alin.10, alin.14, alin.15, alin.16 ; art.475 alin.1, alin.2, alin.3, alin.4; art.476 alin.2; art.477 alin.5; art.478 alin.2; art.481 alin.2; art.484 alin.1; art.485 alin.1; art.486 alin.1, alin.4, alin.5; art.487),
Avand in vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr.1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, actualizata;
Avand in vedere prevederile art. 16 alin.(2) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, actualizata;
Avand in vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.18/2009 privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.158/2011, cu modificarile si completarile ulterioare;
Avand in vedere Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata si actualizata;
Avand in vedere prevederile Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, cu modificarile si completarile ulterioare;
Avand in vedere prevederile: Legii nr.145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol; Ordinului nr.1846 din 28.11.2014 emis de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale / nr. 2408 din 3.12.2014 emis de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, privind punerea in aplicare a prevederilor art.5 alin.1 din Legea nr.145/2014; Ordinului nr.20 din 13.01.2015 emis de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale/208din 26.01.2015 emis de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, privind punerea in aplicare a prevederilor art.9 alin.1 din Legea nr.145/2014;
Avand in vedere Legea nr. 7/1996 republicata, a cadastrului si publicitatii imobiliare;
Avand in vedere Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr.197/15.04.2014 privind reglementarea procedurilor de inscriere/radiere a constructiilor realizate fara Autorizatie de Construire/Desfiintare si descrierea corecta a regimului de inaltime a constructiilor inscrise in cartea funciara, modificata prin art.16 din Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr.405/16.10.2015 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale in Municipiul Timisoara pentru anul 2016;
Avand in vedere dispozitiile Legii nr. 52/2003 privind transparenta decizionala in administratia publica locala;
Avand in vedere prevederile art. 36 alin. (2), lit. b) si alin. (4), lit. c) din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata si modificata;
In temeiul art. 45 alin. (2), lit.c) din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata si modificata;


HOTARASTE

Art. 1: Se stabilesc impozitele si taxele locale pentru anul 2018, dupa cum urmeaza:
(1) Pentru cladirile rezidentiale si cladirile-anexa, aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea cotei de 0,08% asupra valorii impozabile a cladirii.
(2) Pentru cladirile nerezidentiale aflate in proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe cladiri se calculeaza prin aplicarea cotei de 0,2% asupra valorii care poate fi:
a) valoarea rezultata dintr-un raport de evaluare intocmit de un evaluator autorizat in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta, depus la organul fiscal local pana la primul termen de plata din anul de referinta;
b) valoarea finala a lucrarilor de constructii, in cazul cladirilor noi, construite in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta;
c) valoarea cladirilor care rezulta din actul prin care se transfera dreptul de proprietate, in cazul cladirilor dobandite in ultimii 5 ani anteriori anului de referinta.
(3) Pentru cladirile rezidentiale aflate in proprietatea sau detinute de persoanele juridice, impozitul/taxa pe cladiri se calculeaza prin aplicarea cotei de 0,08 % asupra valorii impozabile a cladirii.
(4) Pentru cladirile nerezidentiale aflate in proprietatea sau detinute de persoanele juridice, impozitul/taxa pe cladiri se calculeaza prin aplicarea cotei de 1% asupra valorii impozabile a cladirii.
(5) Cota taxei pentru servicii de reclama si publicitate este de 3%;
(6) Cota de impozit in cazul impozitului pe spectacole este de:
a) 0%, pentru spectacolul de teatru, balet, opera, opereta, concert filarmonic sau alta manifestare muzicala, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competitie sportiva interna sau internationala;
b) 0 % , in cazul oricarei altei manifestari artistice decat cele enumerate la lit. a).
(7) Nivelurile impozitelor/taxelor locale stabilite in sume fixe sunt prevazute in Anexa 1 la prezenta hotarare.

Art. 2: Pentru plata cu anticipatie a impozitului pe cladiri, a impozitului pe teren sau a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorat pentru intregul an de catre contribuabilii persoane fizice, pana la data de 31 martie a anului 2018, se acorda o bonificatie de 10%.

Art. 3: (1) Se acorda scutirea impozitului/taxei pe cladiri datorate pentru urmatoarele cladiri, astfel:
a) Cladirile care, potrivit legii, sunt clasate ca monumente istorice de tipul muzee ori case memoriale.
Documente justificative necesare pentru acordarea scutirii:
- cerere;
- buletin/carte de identitate /CUI/CIF solicitant;
- actul de dobandire al cladirii;
- extras de carte funciara;
- scutirea se aplica pentru cladirile de tipul muzeu sau casa memoriala, incadrate in categoria monument istoric - monument conform art.3 lit.a din Legea nr.422/2001 republicata si actualizata privind protejarea monumentelor istorice, care se regasesc ca muzeu/casa memoriala in lista monumentelor istorice - anexă la Ordinul Ministrului Culturii, nr. 2.361/2010.
b) Cladirile utilizate pentru furnizarea de servicii sociale de catre organizatii neguvernamentale si intreprinderi sociale ca furnizori de servicii sociale.
Documente justificative necesare pentru acordarea scutirii:
- cerere;
- actul de dobandire al cladirii;
- extras de carte funciara;
- actele de infiintare a organizatiei neguvernamentale sau a intreprinderii sociale, cu toate modificarile survenite;
- statutul organizatiei neguvernamentale sau al intreprinderii sociale, cu toate modificarile survenite;
- certificatul de acreditare ca furnizor de servicii sociale; decizia de acordare a acreditarii;
- licenta de functionare pentru serviciul social acreditat; decizia de acordare a licenţei de funcţionare a serviciului social;
- memoriu de activitate pe ultimele 12 luni, din care sa rezulte ca activitatea s-a realizat pe tot parcursul anului fiscal;
- ultimul raport de inspectie/monitorizare efectuat de catre inspectorii sociali;
- declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al solicitantului privind activitatile pentru care este utilizat imobilul care face obiectul cererii de scutire, scutirea neaplicandu-se pentru spatiile/incaperile/suprafetele folosite pentru activitati economice sau de agrement.
c) Cladirile restituite potrivit art. 16 din Legea nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945-22 decembrie 1989, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru perioada pentru care proprietarul mentine afectatiunea de interes public.
Documente justificative necesare pentru acordarea scutirii:
- cerere;
- buletin/carte de identitate /CUI/CIF solicitant;
- actul de proprietate din care rezulta restituirea imobilului in temeiul art.16 din Legea nr.10/2001;
- extras de carte funciara;
- documente din care rezulta mentinerea afectatiunii de interes public;
d) Cladirile retrocedate potrivit art. 1 alin. (10) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 94/2000 privind retrocedarea unor bunuri imobile care au apartinut cultelor religioase din Romania, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru perioada pentru care proprietarul mentine afectatiunea de interes public.
Documente justificative necesare pentru acordarea scutirii:
- cerere;
- actul de infiintare/constituire al solicitantului, cu toate modificarile survenite, respectiv documentele de recunoastere a calitatii de cult;
- actul de proprietate din care rezulta retrocedarea imobilului in temeiul art.1 alin.(10) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 94/2000 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- documente din care rezulta mentinerea afectatiunii de interes public;
- extras de carte funciara.
e) Cladirile restituite potrivit art. 1 alin. (5) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au apartinut comunitatilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din Romania, republicata, pentru perioada pentru care proprietarul mentine afectatiunea de interes public.
Documente justificative necesare pentru acordarea scutirii:
- cerere;
- actul de constituire al solicitantului, cu toate modificarile survenite
- actul de proprietate din care rezulta restituirea potrivit art. 1 alin. (5) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 83/1999 privind restituirea unor bunuri imobile care au apartinut comunitatilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale din Romania, republicata;
- documente din care rezulta mentinerea afectatiunii de interes public, respectiv ca imobilele sunt afectate unor activitati de interes public;
- extras de carte funciara.
f) Cladirile afectate de calamitati naturale (cutremure, inundatii sau incendii provocate de fenomene naturale, alunecari sau prabusiri de teren etc.), pentru o perioada de 5 ani, incepand cu 1 ianuarie a anului in care s-a produs evenimentul.
Documente justificative necesare pentru acordarea scutirii:
- cerere;
- buletin/carte de identitate /CUI/CIF solicitant;
- documentul eliberat de autoritatile abilitate din care sa reiasa care sunt evenimentele produse si urmarile acestora, respectiv sa ateste afectarea cladirii ca urmare a unei calamitati naturale;
- extras de carte funciara.
g) Cladirea folosita ca domiciliu aflata in proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si art. 4 alin. (1) din Legea nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
Documente justificative necesare pentru acordarea scutirii:
- cerere;
- copie buletin/carte de identitate a solicitantului;
- certificat din care rezulta incadrarea in prevederile art. 3 alin. (1) lit. b) si art. 4 alin. (1) din Legea nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
- extras de carte funciara.
h) Cladirile la care proprietarii au executat pe cheltuiala proprie lucrari de interventie pentru cresterea performantei energetice, pe baza procesului-verbal de receptie la terminarea lucrarilor, intocmit in conditiile legii, prin care se constata realizarea masurilor de interventie recomandate de catre auditorul energetic in certificatul de performanta energetica sau, dupa caz, in raportul de audit energetic, astfel cum este prevazut in Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 18/2009 privind cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 158/2011, cu modificarile si completarile ulterioare, conform procedurii prevazute in Anexa 2 la prezenta hotarare.
i) Cladirile unde au fost executate lucrari în conditiile Legii nr. 153/2011 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, cu modificarile si completarile ulterioare, conform procedurii prevazute in Anexa 3 la prezenta hotarare.
j) Cladirile detinute de asociatiile de dezvoltare intercomunitara.
Documente justificative necesare pentru acordarea scutirii:
- cerere;
- actul de infiintare si statutul asociatiei de dezvoltare intracomunitara, cu toate modificarile survenite;
- memoriu de activitate;
- extras de carte funciara.
k) Cladirile aflate în proprietatea operatorilor economici, în conditiile elaborarii unor scheme de ajutor de stat/de minimis având un obiectiv prevazut de legislatia în domeniul ajutorului de stat.
Cuantumul scutirii/reducerii, conditiile si documentele justificative necesare pentru acordarea scutirii se precizeaza expres in cadrul schemei de ajutor de stat/de minimis având un obiectiv prevazut de legislatia în domeniul ajutorului de stat, aprobata printr-o hotarare de consiliu local emisa in acest sens.
l) Cladirile detinute de cooperatiile de consum sau mestesugaresti si de societatile cooperative agricole, în conditiile elaborarii unor scheme de ajutor de stat/de minimis având un obiectiv prevazut de legislatia în domeniul ajutorului de stat.
Cuantumul scutirii/reducerii, conditiile si documentele justificative necesare pentru acordarea scutirii se precizeaza expres in cadrul schemei de ajutor de stat/de minimis având un obiectiv prevazut de legislatia în domeniul ajutorului de stat aprobata printr-o hotarare de consiliu local emisa in acest sens.
(2) In vederea aplicarii scutirii vor putea fi solicitate in completare si alte documente justificative care sa ateste indeplinirea condiţiilor necesare acordarii scutirii, in functie de fiecare caz in parte.
(3) In cazul in care, compartimentul de specialitate care aplica scutirea, detine documentele justificative necesare pentru acordarea scutirii, nu mai este necesara depunerea acestora de catre contribuabil.
(4) Scutirea de la plata impozitului/taxei, stabilita conform alin. (1), se aplica incepand cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care persoana depune documentele justificative.

Art. 4: Se acorda scutirea impozitului/taxei pe teren datorate pentru urmatoarele terenuri, astfel:
a) terenul aferent cladirilor restituite potrivit art. 16 din Legea nr. 10/2001, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe durata pentru care proprietarul mentine afectatiunea de interes public;
b) terenul aferent cladirilor retrocedate potrivit art. 1 alin. (10) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 94/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe durata pentru care proprietarul mentine afectatiunea de interes public;
c) terenul aferent cladirilor restituite potrivit art. 1 alin. (5) din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 83/1999, republicata, pe durata pentru care proprietarul mentine afectatiunea de interes public;
d) terenurile utilizate pentru furnizarea de servicii sociale de catre organizatii neguvernamentale si intreprinderi sociale ca furnizori de servicii sociale;
e) terenurile afectate de calamitati naturale, pentru o perioada de 5 ani, incepand cu 1 ianuarie a anului in care s-a produs evenimentul;
f) terenul aferent cladirii de domiciliu aflat in proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevazute la art. 3 alin. (1) lit. b) si art.4 alin. (1) din Legea nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare;
g) terenul situat in extravilanul localitatilor, pe o perioada de 5 ani ulteriori celui in care proprietarul efectueaza intabularea in cartea funciara pe cheltuiala proprie;
h) suprafetele terenurilor afectate de cercetarile arheologice, pe intreaga durata a efectuarii cercetarilor.
i) terenurile aflate în proprietatea operatorilor economici, în conditiile elaborarii unor scheme de ajutor de stat/de minimis având un obiectiv prevazut de legislatia în domeniul ajutorului de stat.

Art. 5: Se acorda scutirea sau reducerea, dupa caz, a impozitului pe cladiri si a impozitului pe teren, pentru cladirea folosita ca domiciliu si/sau terenul aferent acesteia, aflate in proprietatea persoanelor ale caror venituri lunare sunt mai mici decat salariul minim brut pe tara ori constau in exclusivitate din indemnizatie de somaj sau ajutor social, prevazuta la art. 456 alin.2 lit.k si art.464 alin.2 lit.j din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, in cuantumul si in conditiile Anexei 4 la prezenta.

Art. 6: In cazul mijloacelor de transport hibride, impozitul se reduce cu 100%.

Art.7: (1) Se acorda scutirea taxei pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatiilor, pentru:
a) lucrari de intretinere, reparare, conservare, consolidare, restaurare, punere in valoare a monumentelor istorice astfel cum sunt definite in Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata, cu modificarile ulterioare, datorate de proprietarii persoane fizice care realizeaza, integral aceste lucrari pe cheltuiala proprie;
b) lucrari destinate pastrarii integritatii fizice si a cadrului construit sau natural al monumentelor istorice definite in Legea nr. 422/2001, republicata, cu modificarile ulterioare, finantate de proprietarii imobilelor din zona de protectie a monumentelor istorice, in concordanta cu reglementarile cuprinse in documentatiile de urbanism intocmite potrivit legii;
c) lucrari executate in conditiile Ordonantei Guvernului nr. 20/1994 privind masuri pentru reducerea riscului seismic al constructiilor existente, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) lucrari executate in zone de regenerare urbana, delimitate in conditiile Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul, cu modificarile si completarile ulterioare, lucrari in care se desfasoara operatiuni de regenerare urbana coordonate de administratia locala, in perioada derularii operatiunilor respective.
(2) Reducerea taxei pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatiilor, pentru lucrari de intretinere, reparare, conservare, consolidare, restaurare, punere in valoare a monumentelor istorice astfel cum sunt definite in Legea nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata, cu modificarile ulterioare, datorata de proprietarii persoane fizice care realizeaza partial aceste lucrari pe cheltuiala proprie, se acorda in functie de cota de participare la lucrarile pentru care se datoreaza taxa prevazuta in prezentul alineat.

Art. 8: Se acorda scutiri de la plata taxelor speciale instituite conform art. 484 din codul fiscal, pentru urmatoarele persoane fizice sau juridice:
a) veteranii de razboi, vaduvele de razboi si vaduvele nerecasatorite ale veteranilor de razboi;
b) persoanele prevazute la art.1 al Decretului-lege nr. 118/1990, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, si persoanele fizice prevazute la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 105/1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 189/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) institutiile sau unitatile care functioneaza sub coordonarea Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice sau a Ministerului Tineretului si Sportului, cu exceptia incintelor folosite pentru activitati economice;
d) fundatiile infiintate prin testament, constituite conform legii, cu scopul de a intretine, dezvolta si ajuta institutii de cultura nationala, precum si de a sustine actiuni cu caracter umanitar, social si cultural;
e) organizatiile care au ca unica activitate acordarea gratuita de servicii sociale in unitati specializate care asigura gazduire, ingrijire sociala si medicala, asistenta, ocrotire, activitati de recuperare, reabilitare si reinsertie sociala pentru copil, familie, persoane cu handicap, persoane varstnice, precum si pentru alte persoane aflate in dificultate, in conditiile legii;
f) persoanele cu handicap grav sau accentuat, persoanele încadrate în gradul I de invaliditate si reprezentantii legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat si ai minorilor încadrati în gradul I de invaliditate.

Art. 9: Se acorda scutiri de la plata taxelor instituite conform art. 486 din codul fiscal, pentru urmatoarele persoane fizice sau juridice:
a) veteranii de razboi, vaduvele de razboi si vaduvele nerecasatorite ale veteranilor de razboi;
b) persoanele fizice prevazute la art. 1 din Decretul-lege nr. 118/1990, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare;
c) institutiile sau unitatile care functioneaza sub coordonarea Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice sau a Ministerului Tineretului si Sportului, cu exceptia incintelor folosite pentru activitati economice;
d) fundatiile infiintate prin testament, constituite conform legii, cu scopul de a intretine, dezvolta si ajuta institutii de cultura nationala, precum si de a sustine actiuni cu caracter umanitar, social si cultural;
e) organizatiile care au ca unica activitate acordarea gratuita de servicii sociale in unitati specializate care asigura gazduire, ingrijire sociala si medicala, asistenta, ocrotire, activitati de recuperare, reabilitare si reinsertie sociala pentru copil, familie, persoane cu handicap, persoane varstnice, precum si pentru alte persoane aflate in dificultate, in conditiile legii.

Art. 10:Taxele speciale instituite prin prezenta hotarare si cuantumul acestora, sunt prevazute in Anexa 5 la prezenta hotarare.

Art. 11: Regulamentul privind stabilirea si aplicarea taxei speciale de salubrizare este prevazut in Anexa 6 la prezenta hotarare.

Art. 12: Prezenta hotarare intra in vigoare incepand cu 01.01.2018.

Art. 13: Anexele 1-6 fac parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 14: Cu aducerea la indeplinire a prezentei hotarari se incredinteaza: Directia Fiscala a Municipiului Timisoara; Directia Edilitara; Directia Secretariat General; Directia Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse; Arhitectul Sef; Directia Generală de Urbanism si Dezvoltare Urbana; Directia de Mediu; Biroul Salubrizare; Biroul Autorizare Activitati Comerciale; Directia de Evidenta a Persoanelor.


Art. 15: Prezenta hotarare se comunica:
- Institutiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Directiei Secretariat General;
- Directiei Economice;
- Directiei Edilitare;
- Directiei Generale de Urbanism si Dezvoltare Urbana;
- Arhitectului Sef;
- Directiei de Mediu;
- Directiei Comunicare-Relationare;
- Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse;
- Biroului Autorizare Activitati Comerciale;
- Compartimentului Voluntar pentru Situatii de Urgenta;
- Compartimentului Monumente;
- Biroului Salubrizare;
- Serviciului Resurse Umane;
- Serviciului Juridic;
- Serviciul Achizitii Publice;
- Biroului Managementul Calitatii;
- Biroului Audit;
- Corpului de Control si Antifrauda al Primarului;
- Serviciului Scoli-Spitale;
- Biroului Sport-Cultura;
- Serviciului Public Asistenta Medicala Scolara;
- Biroului Gestiune Populatie Canina, Deratizare, Dezininsectie, Dezinfectie si Activitati Administrative;
- Directiei de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara;
- Directiei Politiei Locale Timisoara;
- Directiei de Evidenta a Persoanelor Timisoara;
- Casei de Cultura a Municipiului Timisoara;
- Centrului social de urgenta pentru persoane fara adapost cu cantina sociala;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
SIMION MOŞIU
Contrasemneaza
P. SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Anexa2_HCL_2018.pdf

(4) Dacă sunt îndeplinite condițiile de acordare a scutirii, Direcţia Fiscală a Mun. Timişoara va emite decizia privind acordarea scutirii de la plata impozitului pe clădire. Decizia se va comunica persoanei care a formulat cererea de scutire şi Direcţiei de Urbanism și Dezvoltare Urbană. 7. În aplicarea prevederilor prezentei anexe, Direcţia de Urbanism și Dezvoltare Urbană are competențe privind verificarea și îndeplinirea condițiilor tehnice, a termenului în interiorul căreia trebuie formulată cererea şi a documetației anexate acesteia iar Direcţia Fiscală a Municipiului Timișoara are competențe privind verificarea îndeplinirii condițiilor referitoare la achitarea obligațiilor datorate bugetului local şi aplicarea scutirii de la plata impozitului pe clădire. 8. (1) Scutirea se acordă pentru anul fiscal 2018. (2) În cazul înstrăinării clădirii, scutirea de impozit se aplică noului proprietar al acesteia. Director General Direcţia Urbanism şi Urbană, Magdalena NICOARĂ 1 7 Şef Serviciul Generare Management Proiectă Internaţională, Naţională și Locală, i AR Gabriel POPA Intocmit, Compartiment Reabilitare Clădiri de Patrimoniu, Daniela ŢEICU

Atasament: Anexa_6__HCL_2018_Regulament_taxa_salubrizare_pdf.pdf

ANEXA nr.. ...Ila H.C.L. nr. REGULAMENT privind stabilirea şi aplicarea taxei speciale de salubrizare DISPOZIȚII GENERALE In conformitate cu prevederile art.30 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale actualizată, coroborate cu prevederile art. 484 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, pentru funcţionarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice şi juridice, Consiliul Local poate adopta taxe speciale, stabilind cuantumul acestora anual şi aprobând regulamentul de stabilire a modului de organizare şi funcționare a serviciilor publice de interes local pentru care se propun taxele respective. Potrivit prevederilor art.26 alin] din Legea nr. 101/2006 a serviciului de salubrizare a localităților, republicată şi modificată, pentru asigurarea finanțării serviciului de salubrizare, utilizatorii achită contravaloarea serviciului de salubrizare prin (...): cj taxe speciale, în cazul prestațiilor de care beneficiază individualfără contract. Potrivit alin.3 al articolului mai sus menţionat, autoritățile administrației publice locale au obligația să instituie taxe speciale, conform prevederilor alin.llit.c), şi să deconteze lunar operatorilor, direct din bugetul local, contravaloarea prestației efectuate la utilizatorii fără contract. Conform art.6 alin.l lit.k) din legea mai sus menţionată, autoritățile deliberative ale unităţilor administrative-teritoriale au competenţe exclusive în ceea ce privește înfiinţarea, organizarea, gestionarea, coordonarea și atribuirea serviciului de salubrizare a localităţilor având atribuţii în stabilirea taxelor speciale și aprobarea tarifelor pentru servicii de salubrizare, cu respectarea reglementărilor în vigoare. La art. 16 alin2 din Ordinul Preşedintelui A.N.R.S.C nr.82/9.03.2015 privind aprobarea Regulamentului cadru al serviciului de salubrizare a localităților, intrat In vigoare la data de 24.03.2015, se prevede că autoritatea deliberativă a adrninistrației publice locale aprobă/instituie tarife/taxe de salubrizare pentru constituirea fondurilor necesare finanțării activității. Taxa de salubrizare este o taxa cu destinație specială, fiind utilizată în scopul pentru care a fost stabilită şi se aprobă de Consiliul Local al Municipiului Timişoara, în fiecare an, pentru anul fiscal următor. Taxa are drept scop acoperirea cheltuielilor serviciului de salubrizare efectuat pentru colectarea, transportul, depozitarea i neutralizarea de$eurilor municipale nepericuloase de la utilizatorii serviciului efectuat pentru persoanele fizice şi juridice care nu au încheiat un contract pentru prestarea serviciilor de salubrizare cu operatorul de servicii publice de salubrizare stabilit de Consiliul Local a! Municipiului Timişoara. Modul de organizare şi functionare a serviciului de salubrizare este stabilit in Regulamentul Serviciului de Salubrizare al Municipiului Timişoara aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 453 din 18.12.2007 cu modificiirile şi completările ulterioare.

Operatorul S.C. Retim Ecologic Service S.A are exclusivitatea prestării serviciului de salubrizare pentru toți utilizatorii din raza administrative-teritorială a Municipiului Timişoara. Persoanele fizice şi juridice care nu sunt în relații contractuale cu operatorul de servicii publice de salubrizare şi produc la rândul lor deşeuri, similar cu cei care au contractat aceste servicii, beneficiază de aceleaşi servicii de care beneficiază şi acele persoane care au incheiate contracte pentru aceste servicii, în sensul că deșeurile pe care le generează aceste persoane sunt colectate şi transportate în vederea eliminării la depozitul Ghizela, situație față de care se impune instituirea taxei speciale de salubrizare. Destinația taxei speciale de salubrizare este acoperirea serviciilor prestate de către operator "în baza documentelor justificative prezentate și in limita sumei încasate, acoperirea costului colectarii taxei. MODALITATI Ş CONDITII DE STABILIRE A TAXEI SPECIALE DE SALUBRIZARE 1. (l) Taxa specială de salubrizare se instituie în sarcina persoanelor fizice/juridice care produc deşeuri menajere şi/sau nemenajere, pe raza Municipiului Timişoara, care nu au încheiat un contract pentru prestarea serviciilor de salubrizare cu operatorul de servicii publice stabilit, în acest scop de Consiliul Local al Municipiului Timişoara. (2) Taxa specialii de salubrizare se datoreazii de către: a) persoanele fizice cu domiciliul sau reședinta în Municipiul Timişoara care nu au încheiat contract de presări servicii cu operatorul de servicii publice de salubrizare; b) persoanele juridice cu sediul sau punct de lucru în Municipiul Timişoara care nu au încheiat contract de prestări servicii cu operatorul de servicii publice de salubrizare; c) persoanele fizice şi persoanele juridice ale căror contracte au fost denunțate ăn mod unilateral de către operatorul de servicii publice de salubrizare, pentru neachitarea contravalorii serviciilor prestate în termen de 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată, prevăzut în contract; d) chiriaşii imobilelor aflate în proprietatea statului, a Municipiului Timişoara sau proprietate privată, care beneficiază de serviciul de salubrizare şi care nu au incheiate contracte cu operatorul de servicii publice de salubrizare sau a căror contracte au fost reziliate pentru neachitarea contravalorii serviciilor prestate In termen de 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată, prevăzut în contract; e) persoanele fizice/juridice care ocupă imobile aflate în proprietatea statului, a Municipiului Timişoara sau proprietate privată, care beneficiază de serviciul de salubrizare și care nu au incheiate contracte cu operatorul de servicii publice de salubrizare sau a căror contracte au fost reziliate pentru neachitarea contravalorii serviciilor prestate în termen de 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată, prevăzut în contract. 2. Cuantumul taxei de salubrizare aferent colectării, transportului, depozitării și neutralizării deşeurilor menajere este stabilit în funție de numărul de persoane din fiecare familie, respectiv numărul locatarilor existenti la respectiva adresă.; în cazul persoanelor fizice şi în funcție de volumul de deşeu generat/luna

comunicat de ditre operatorul de servicii publice de salubrizare, în cazul persoanelor juridice, astfel: - pentru persoane fizice din gospodării individuale - 11,88 lei/persoana/lună - pentru persoane fizice asociate -l 1,88 lei/persoană/lună - pentru persoane juridice -121,46 lei/mc. 3. (1) Operatorul de servicii publice de salubrizare, SC Retim Ecologic Service SA, va efectua cu sprijinul Direcţei Poliţiei Locale Timişoara, verificări în teren în vederea depistării și identificării persoanelor fizice şi juridice beneficiate ale serviciului public de salubrizare. Pentru determinarea numărului de persoane dintr-o unitate locativă, va solicita informații de orice autoritate, în condițiile legii, inclusiv de la asociațiile de proprietari. (2) Dupa stabilirea şi identificare persoanelor fizice şi juridice beneficiare ale serviciului public de salubrizare care nu au încheiat contract de prestare a serviciului de salubrizare, operatorul SC Retim Ecologic Service SA va proceda la somarea acestora în vederea încheierii contractului de prestări servicii. In cazul in care persoanele somate nu se prezintă la sediul operatorului de servicii publice de salubrizare, SC Retim Ecologic Service SA, în termen de 5 zile lucrătoare de la data somării, în vederea semnării contractului, ori refuza semnarea acestuia acesta va comunica Biroului Salubrizare din cadrul aparatului de specialitate a Municipiului Timişoara până în ultima zi lucrătoare a fiecărei luni, lista utilizatorilor identificați fără contract pentru prestarea serviciilor de salubrizare sau a căror contracte au fost reziliate in vederea instituirii în sarcina acestora a taxei speciale de salubrizare. Lista va conţine date de identificare a persoanelor fizice/juridice ( nume, prenume/denumire societate, CNP/CUI, adresa), numărul persoanelor din fiecare " familie și/sau numarul persoanelor care locuiesc Ia o anumită adresă, cantitatea de deşeuri generate/lună în cazul persoanelor juridice. G) în cazul persoanelor fizice şi juridice ale căror contracte pentru prestarea serviciilor de salubrizare au fost denunțate în mod unilateral de către operatorul de servicii publice de salubrizare SC Retim Ecologic Service SA, pentru neachitarea contravalorii serviciilor prestate în termen de 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată, acesta va proceda la preavizarea beneficiarului serviciului, urmând ca taxa specială de salubrizare sa se datoreze incepând cu data de l a lunii următoare datei la care s-a denunțat contractul pentru prestarea serviciilor de salubrizare. (4) Biroul Salubrizare verifică informatiile transmise de către SC Retim Ecologic Service SA şi transmite pana la data de 3l ianuarie a anului 2018 Direcției Fiscale a Municipiului Timişoara un tabel cuprinzând persoanele în sarcina cărora trebuie instituită taxa specială cu datele de identificare, adrese ale acestora :,t cuantumul taxei datorate. (5) in baza tabelului transmis potrivit alin 4, Directia Fiscală a Municipiului Timişoara stabileşte taxa specială de salubrizare, prin decizie de impunere. (6) Taxa specială de salubrizare se plăteşte anual, in 2 rate egale până Ia datele de: a) 31 martie pentru lunile ianuarie - iunie b) 30 septembrie pentru lunile iulie- decembrie. (7) Pentru neachitarea la termenul de scadență a taxei se datorează, după

acest termen, majorări de întârziere în cuantum de l% din cuantumul obligaţiilor principale neachitate în termen, calculată pentru fiecare lună/fracţiune de lună, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadență şi până la data stingerii sumei datorate inclusiv. (8) în cazul în care, pe parcursul anului fiscal intervin modificări de natura celor care duc la încetarea 'datorarea taxei, Biroul Salubrizare are obligața de a transmite Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara în termen de cel mult 30 de zile modificările survenite în acest sens, SC Retim Ecologic Service SA are obligatia de a transmite către Biroul Salubrizare informații cu privire Ia încheierea de noi contracte cu persoanele care au beneficiat în lipsa unui titlu de serviciile de salubrizare, contractele care au fost denunțate în mod unilateral de către operatorul de servicii publice de salubrizare, pentru neachitarea contravalorii serviciilor prestate in termen de 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată, prevăzut în contract, precum şi orice alte informaţii de natura celor care modifică cuantumul taxei datorate. (9) Taxa încetează a se mai datora începând cu data de |a lunii următoare celei în care persoanele fizice sau juridice, perfectează contracte pentru prestarea serviciilor de salubrizare cu operatorul SC Retim Ecologic Service SA sau încetează condiţiile de stabilire a taxei de salubrizare. ' (10) In cazul în care persoanele fizice sau juridice îndeplinesc pe parcusul anului condiţiile prevăzute în prezentul regulament pentru stabilirea în sarcina lor a taxei de salubrizare, Biroul Salubrizare are obligația de a transmite Directiei Fiscale a Municipiului Timişoara în termen de cel mult 30 de zile modificările survenite. UD Taxa de salubrizare se datorează. în aceste condiții, începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care contribuabilul îndeplineşte condiţiile pentru datorarea taxei speciale. (12) Daca taxa se datorează începând cu luna următoare primei scadente, plata se consideră în termen dacă este efectuată până la urmatoarea scadență, respectiv 30 septembrie. (13) Daca taxa se datorează incepand cu luna urmatoare celei de a doua scadente, plata se consideră in termen daca este efectuată până la data de 3I decembrie 2018. DISPOZITII FINALE Taxa specială de salubrizare se va actualiza anual prin hotarare a Consiliului Local al Municipiului Timişoara sau la propunerea operatorului în cazul în care intervin modificări semnificative a echilibrului contractual. Acordul persoanelor fizice şi juridice la stabilirea taxei speciale de salubrizare se consideră dat ca urmare a necontestării Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timișoara privind instituirea taxei speciale de salubrizare în cazul prestațiilor de care beneficiază utilizatorii fără contract din Municipiul Timişoara și aprobarea Regulamentului privind stabilirea şi aplicarea taxei speciale de salubrizare. Prezentul Regulament intră în vigoare începând cu data de 01.01.2018. ŞEF BIROU SALUBRIZARE, CĂLIN VICTOR FIAT 0 CONSILIER, MIHAELA VATAMANU V =

Atasament: Raport.pdf

1

In atentia Primarului Municipiului Timisoara dl. Nicolae Robu

RAPORT DE SPECIALITATE la proiectul de hotarare privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2018

in Municipiul Timisoara Proiectul de hotarare privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2018 este intocmit in conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, ale HG nr.1/2016 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr.227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Astfel, in baza prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, consiliul local are competenta sa stabilească: nivelul impozitelor şi taxelor locale, când acestea se determină pe bază de cotă procentuală si cand prin lege sunt stabilite limitele minime si maxime; cuantumul impozitelor si taxelor locale prevăzute în sumă fixă; stabilirea nivelului bonificaţiei de până la 10% conform prevederilor art. 462 alin. 2, art. 467 alin. 2, si art. 472 alin. 2 din Legea nr.227/2015; scutiri/reduceri de la plata impozitelor si taxelor locale si a taxelor pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatiilor, in cazurile expres prevazute de lege in acest sens; alte taxe locale; taxe speciale; majorarea impozitelor si taxelor locale conform art. 489 din Codul fiscal.

Referitor la taxele speciale, pentru funcţionarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice şi juridice, precum si pentru promovarea turistica a localitatii, consiliile locale pot adopta taxe speciale, in conformitate cu prevederile art.484 din Legea nr.227/2015 privind codul fiscal. Domeniile în care consiliile locale pot adopta taxe speciale pentru serviciile publice locale, precum şi cuantumul acestora se stabilesc în conformitate cu prevederile Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare. Taxele speciale se încasează numai de la persoanele fizice şi juridice care beneficiază de serviciile oferite de instituţia/ serviciul public de interes local, potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia/acestuia, sau de la cele care sunt obligate, potrivit legii, să efectueze prestaţii ce intră în sfera de activitate a acestui tip de serviciu.

Potrivit art.30 alin.1 si alin.2 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, pentru functionarea unor servicii publice locale, create în interesul persoanelor fizice si juridice, consiliile locale aproba taxe speciale, al căror cuantum se stabileşte anual.

Potrivit prevederilor art. 491 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si

completarile ulterioare : (1) În cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau

care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se indexează anual, până la data de 30 aprilie, de către consiliile locale, ţinând cont de rata inflaţiei pentru anul fiscal anterior, comunicată pe site-urile oficiale ale Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.

R O M Â N I A Judetul Timis

Municipiul Timisoara Directia Fiscala a Municipiului Timisoara

Timisoara, B-dul M.Eminescu nr.2B, C.I.F. 21666630, tel.408100, fax.0256-408191, www.dfmt.ro

Nr. IF2017-051841/29.06.2017

2 o 2 1 Timișoara 2021 Capitală Europeană a Culturii

2

(2) Sumele indexate conform alin. (1) se aprobă prin hotărâre a consiliului local şi se aplică în anul fiscal următor. La nivelul municipiului Bucureşti, această atribuţie revine Consiliului General al Municipiului Bucureşti." Raportat la rata negativa a inflatiei pentru anul 2016, de -1,5%, comunicata pe site-ul oficial al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice prin adresa Institutului National de Statistica nr.1585/13.02.2017, in anul 2018 impozitele si taxele locale stabilite intr-o suma in lei se mentin la nivelul celor aplicate in anul 2017, asa cum au fost stabilite in baza prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu incadrarea intre limitele minime si maxime prevazute de acestea, limite respectate in cuprinsul Proiectului de hotarare privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2018 in Municipiul Timisoara.

De asemenea, se constata ca, in Proiectul de hotarare prezentat pentru anul 2018, se mentin la nivelul din anul 2017: nivelul cotelor procentuale utilizate pentru calculul impozitelor si taxelor locale ce se stabilesc prin aplicarea unor cote procentuale asupra valorii impozabile; cazurile de scutire la plata impozitelor si taxelor locale; nivelurile impozitelor si taxelor locale si al taxelor speciale. Astfel: 1. IMPOZITUL PE CLADIRI: A.IN CAZUL PERSOANELOR FIZICE a. Pentru clădirile rezidenţiale şi clădirile-anexă, aflate în proprietatea persoanelor fizice (Art.457 alin.1 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal actualizata):

‐ In anul 2017 cota avuta in vedere la calculul impozitului este de 0,08% asupra valorii impozabile a cladirii;

‐ Pentru anul 2018 se propune aceeasi cota de 0,08% asupra valorii impozabile a cladirii. b. Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice

(Art.458 alin.1 si alin.2 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal actualizata) : In anul 2017 cota avuta in vedere la calculul impozitului este de 0,2% asupra valorii cladirii

stabilita conform art.458 alin.1 lit.a-c. Pentru anul 2018 se propune aceeasi cota de 0,2% asupra valorii cladirii stabilita conform

art.458 alin.1 lit.a-c.

B. IN CAZUL PERSOANELOR JURIDICE a. Pentru clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice (Art.460 alin.1 si alin.10 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal actualizata):

‐ In anul 2017 cota avuta in vedere la calculul impozitului/taxei pe cladiri este de 0,08% asupra valorii impozabile a cladirii ;

‐ Pentru anul 2018 se propune aceeasi cota de 0,08% asupra valorii impozabile a cladirii. b.Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice (Art.460 alin.2 si alin.10 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal actualizata):

‐ In anul 2017 cota avuta in vedere la calculul impozitului/taxei pe cladiri este de 1 % asupra valorii impozabile a cladirii;

‐ Pentru anul 2018 se propune aceeasi cota de 1% asupra valorii impozabile a cladirii.

2. TAXA PENTRU SERVICII DE RECLAMA SI PUBLICITATE (Art.477 alin.5 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal actualizata):

‐ Si in anul 2018 se propune aceeasi cota de 3% avuta in vedere la stabilirea taxei si in anul 2017.

3.IMPOZITUL PE SPECTACOLE (Art.481 alin.2 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal actualizata): In conformitate cu prevederile art. 481 alin.2 din Codul fiscal, Consiliile locale hotărăsc cota de impozit după cum urmează:

2 o 2 1 Timișoara 2021 Capitală Europeană a Culturii

3

a) până la 2% pentru spectacolul de teatru, balet, operă, operetă, concert filarmonic sau altă manifestare muzicală, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competiţie sportivă internă sau internaţională; b) până la 5% în cazul oricărei altei manifestări artistice decât cele enumerate la lit. a). In anul 2017 s-a avut in vedere cota de impozit de 0 %, atat pentru spectacolul de teatru, balet, operă, operetă, concert filarmonic sau altă manifestare muzicală, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competiţie sportivă internă sau internaţională, cat si in cazul oricarei altei manifestari artistice, in vederea incurajarii organizarii de spectacole, de evenimente culturale, artistice și sportive, raportat la faptul ca, Timisoara este desemnat pentru anul 2021 oras Capitală Europeană a Culturii, cota care este avuta in vedere si in anul 2018. 4. ACORDAREA BONIFICATIEI DE 10% prevazuta de art. 462 alin. (2), art. 467 alin. (2) şi art. 472 alin. (2) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, actualizata: - Si in anul 2018, se propune acordarea catre contribuabilii persoane fizice a bonificatie de 10%, pentru plata cu anticipatie a impozitului pe cladiri, a impozitului pe teren sau a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorat pentru intregul an de catre contribuabilii persoane fizice, pana la data de 31 martie a anului 2018. 5. IN CEEA CE PRIVESTE CAZURILE DE SCUTIRE DE LA PLATA IMPOZITULUI / TAXEI PE CLADIRI, prevazute la art.456 alin.2 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal: - In anul 2018 se propun aceleasi scutiri acordate in anul 2017 prin HCLMT nr.175/15.11.2016. Referitor la scutirea prevazuta de art.456 alin.2 lit.n din Codul Fiscal, respectv pentru clădirile unde au fost executate lucrări în condiţiile Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările şi completările ulterioare, precum si scutirea prevazuta de art.456 alin.2 lit.m din Codul Fiscal, respectiv pentru clădirile unde au fost executate lucrări în condiţiile Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările şi completările ulterioare, se vor acorda in anul 2018 conform procedurii prevazute in Anexa 2 si Anexa 3 la proiectul de hotarare privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2018. 6. IN CEEA CE PRIVESTE CAZURILE DE SCUTIRE DE LA PLATA IMPOZITULUI/ TAXEI PE TEREN, prevazute la art.464 alin.2 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal: - In anul 2018 se propun aceleasi scutiri acordate in anul 2017 prin HCLMT nr.175/15.11.2016. 7. Pentru MIJLOACELE DE TRANSPORT HIBRIDE, se propune mentinerea si in anul 2018 a reducerii de 100%, in conformitate cu art. 470 alin.3 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, acordata si in anul 2017 prin HCLMT nr.175/15.11.2016. 8. SCUTIRI DE LA PLATA TAXEI PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATELOR, AVIZELOR SI AUTORIZATIILOR, prevazute la art.476 alin.2 din Codul fiscal actualizat: -In anul 2018 se propun aceleasi scutiri acordate in anul 2017 prin HCLMT nr.175/15.11.2016. 9. SCUTIRI DE LA PLATA TAXELOR SPECIALE, prevazute la art.485 alin.1 din Codul fiscal actualizat: - In anul 2018 se propun aceleasi scutiri acordate in anul 2017 prin HCLMT nr.175/15.11.2016. 10. SCUTIRI DE LA PLATA TAXELOR INSTITUITE IN TEMEIUL art.486 Cod fiscal (ALTE TAXE), prevazute de art.487 din Codul fiscal actualizat: - In anul 2018 se propun aceleasi scutiri acordate in anul 2017 prin HCLMT nr.175/15.11.2016.

2 o 2 1 Timișoara 2021 Capitală Europeană a Culturii

4

11. IN CEEA CE PRIVESTE NIVELURILE IMPOZITELOR/TAXELOR LOCALE STABILITE IN SUME FIXE, prevazute in Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, actualizata: art.465 alin.2 si alin.7; art. 457 alin.6, art.470 alin.2 pct.II din legea nr.227/2015 - Vehicule inregistrate; art.471 alin.8 pct.4 din legea nr.227/2015 - Nave de sport si agrement; art. 474 alin. (1) ; art. 474 alin. (4); art. 474 alin. (10) ; art. 474 alin. (14); art. 474 alin. (15); art. 474 alin. (16); art. 475 alin. (1); art. 475 alin. (2); art. 475 alin. (3): - Nivelurile propuse pentru anul 2018 conform Anexei 1, se mentin la nivelurile stabilite in anul 2017 prin Anexa 1 la HCLMT nr.175/15.11.2016 . 12. REFERITOR LA TAXELE SPECIALE reglementate de art.484 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal : - Pentru anul 2018, taxele speciale instituite in anul 2017 prin Anexa 3 la HCLMT nr.175/15.11.2016, se mentin, in acelasi cuantum.

13. MAJORAREA IMPOZITULUI pentru terenurile agricole nelucrate timp de doi ani consecutiv, prevazuta de art.489 alin.4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal este aprobata prin HCLMT nr.124/18.10.2016 privind majorarea impozitului pe teren cu 500% pentru terenul agricol nelucrat timp de 2 ani consecutiv, începand cu al treilea an, hotarare care va produce efecte pana la abrogare .

14. MAJORAREA IMPOZITULUI PE CLĂDIRI ŞI IMPOZITUL PE TEREN cu până la 500% pentru clădirile şi terenurile neîngrijite, situate în intravilan, prevazuta de art.489 alin.5 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal:

- Se realizeaza in anul 2017 in conditiile HCLMT nr. 266/20.12.2016 privind majorarea impozitului pe cladiri si a impozitului pe teren cu pana la 500% pentru cladirile si terenurile neingrijite situate in intravilan, pentru anul 2018 fiind necesara emiterea unei noi Hotarari de Consiliu Local in acest sens sau modificarea in mod corespunzator a hotararii existente, aceasta fiind valabila doar pentru anul 2017.

Precizam ca, impozitele stabilite in sume fixe cat si cotele procentuale prevazute in Proiectul de

hotarare privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2018, se incadreaza intre limitele minime si cele maxime reglementate de Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.

DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA

DIRECTOR EXECUTIV ADRIAN BODO

2 o 2 1 Timișoara 2021 Capitală Europeană a Culturii

Atasament: Anexa_5.pdf

1

Anexa 5 la HCLMT nr._________________/2017

TAXELE SPECIALE STABILITE PENTRU ANUL FISCAL 2018 Nr. Crt.

Denumirea taxei speciale Nivelul taxei speciale -lei-

Denumirea Directiei/ compartimentului de

specialitate care presteaza serviciul taxabil

1. Taxa cazare Vila Bistra 15 lei/noapte + TVA pentru angajati

20 lei/noapte + TVA – pentru consilierii locali 20 lei/noapte + TVA pentru persoanele invitate

Directia Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse

Biroul Spatii cu Alta Destinatie

2. Taxa imprimat 6 lei Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana

Compartiment Spatii Publicitare

3. Cost autocolant 10 lei Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana

Compartiment Spatii Publicitare

Serviciul Certificari Autorizari si Control Constructii

4. Taxa speciala de salubrizare -persoane fizice din gospodarii individuale: 11,88 lei/persoana/luna; -persoane fizice asociate: 11,88 lei/ persoana/ luna; -persoane juridice: 121,46 lei/mc

Biroul Salubrizare

5. Taxa urgenta eliberare acte – in termen de 3 zile de la data depunerii, exclusiv

ziua depunerii

-in cazul persoanelor fizice si juridice: 100 lei/act

Toate seviciile si compartimentele de specialitate

din cadrul Primariei Municipiului Timisoara si serviciilor şi direcţiilor cu

personalitate juridică aflate în subordinea Primarului

Municipiului Timişoara sau a Consiliului Local

Obs: Cu exceptia Directiei de Evidenta a Persoanelor

Timisoara

2

6. Taxa permise de intervenţie 100 lei Directia Edilitara 7. Taxa avize de principiu 100 lei Directia Edilitara 8. Taxa predări de amplasament 100 lei Directia Edilitara

9. Taxa permise de spargere 150 lei Directia Edilitara 10. Taxă aviz de principiu mediu urban 50 lei Direcţia Mediu

Serviciul Reglementare Monitorizare Protectie si

Ameliorare Mediu

11. Taxa eliberare planuri de situatie și planse -persoane fizice si juridice

FORMAT DIGITAL (în format pdf, sunt expediate pe e-mail): sc.I:500 format A3 – 12 lei; sc. I:5000 format A3 – 12 lei FORMAT ANALOGIC (pe hârtie, se ridică de la ghişeu): sc.I:500 format A3 – 14 lei; sc.I:5000 format A3 – 14 lei sc. I:10000, P.U.Z-uri, P.U.D.-uri, P.U.G., P.A.T. – format A3 – 16 lei planşa TAXA DE URGENŢĂ pentru toate planurile enumerate mai sus este de 10 lei + contravaloarea planului

Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana

Biroul Banca de Date Urbana

12. Taxa emitere Harta Municipiului Timişoara, P.U.G., P.A.T.

Harta Municipiului Timişoara în format A0, la scara I:10 000 ÎN REGIM NORMAL: 100 lei TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea planului

Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana

Biroul Banca de Date Urbana

Planşa P.U.G. în forma A0 ÎN REGIM NORMAL: 80 lei TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea planului Planşa P.A.T. în format AI ÎN REGIM NORMAL: 40 lei TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea planului

3

13. Taxă imprimare nomenclator stradal şi parte scrisa

D.T.A.C./D.T.A.D./P.U.G./P.U.Z./ P.U.D.

Format A4 color – 4 lei / fila Format A4 alb-negru – 2 lei / fila Format A3 color – 5 lei / fila Format A3 alb-negru – 4 lei / fila

Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana

Biroul Banca de Date Urbana

14. Taxa eliberare proces-verbal de vecinatati persoane fizice/juridice si proces-verbal de vecinatati conform

HG nr. 834/1991

a) pana la 1000 mp inclusiv: 20 lei b) peste 1000 mp: 20 lei + 1 leu/mp pentru fiecare mp ce depaseste suprafata de 1000 mp

Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana

Biroul Banca de Date Urbana

15. Taxa eliberare certificat de existenta- inexistenta pentru intablare/ radiere

constructii executate cu sau fara autorizatie de construire si adeverintei

pentru certificarea existentei/inexistentei A.C./A.D. si

regimului de inaltime al constructiilor

IN REGIM NORMAL: 200 lei

TAXA DE URGENTA este de 1000 lei+contravaloarea certificatului doar pentru

constructiile executate/desfiintate cu A.C./A.D.

Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana

Biroul Banca de Date Urbana

16. Taxa emitere adeverinte teren intravilan

IN REGIM NORMAL: 25 lei TAXA DE URGENTA este de 50 lei + contravaloarea adeverintei

Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana

Biroul Banca de Date Urbana

17. Abonament G.I.S. – consultare Banca de Date

6 luni – 600 lei 12 luni – 1000 lei

Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana

Biroul Banca de Date Urbana 18. Taxa căutare documente in arhiva

30 lei /document Directia Secretariat General

Compartiment arhivă Directia Fiscala a Municipiului

Timisoara 19. Taxa eliberare copii documente Format A4 – 5 lei/filă

Format A3 – 10 lei/filă

Directia Secretariat General Compartiment arhivă

Directia Fiscala a Municipiului Timisoara

20. Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism in regim de urgenta – in

termen de 7 zile lucrătoare

500 lei + contravaloarea taxei pentru eliberarea certificatului de urbanism (conform

Anexei 1)

Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana

Serviciul Certificari, Autorizari si Control

Constructii

4

21. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire in regim de urgenţă (inclusiv

prelungiri) – in termen de 7 zile lucrătoare

10% din contravaloarea taxei pentru eliberarea autorizatiei de construire

Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana

Serviciul Certificari, Autorizari si Control

Constructii

22. Taxa aviz plan de eliminare deseuri

50 lei Direcţia Mediu

23. Taxa inscriere la examenul de atestare a persoanelor fizice pentru functia de

administrator de imobile

10 lei Directia Secretariat General Serviciul Relationare Directa

cu Cetatenii

24. Taxa de autorizare a persoanelor juridice pentru desfasurarea activitatii

de administrare imobile

60 lei Directia Secretariat General Serviciul Relationare Directa

cu Cetatenii

25. Taxa pentru eliberarea acordurilor pentru desfăşurarea unei activităţi

economice si pentru publicitate temporara

69 lei Biroul Autorizare Activitati Comerciale

26. Viza anuala pentru activitatile economice ce fac obiectul Legii nr.

650/2002, altele decat cele de alimentatie publica

50% din cuantumul taxei de autorizare Biroul Autorizare Activitati Comerciale

27. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de transport

332 lei Directia Edilitara

28. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a autorizaţiei de transport

244 lei Directia Edilitara

5

29. Taxa pentru inlocuirea autorizatiei de transport, a copiei conforme a

autorizatiei de transport sau a licentei de traseu, ocazionate de schimbarea

denumirii operatorului de transport/intreprinderii, si/sau a

persoanei desemnate, adresei sediului social/domiciliului acestuia sau de

schimbarea autovehiculului utilizat pentru serviciul de transport

20% din tariful iniţial Directia Edilitara

30. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de dispecerat taxi (valabila 5 ani)

500 lei

Directia Edilitara

31. Taxa pentru eliberarea duplicatului autorizaţiei de dispecerat taxi

250 lei Directia Edilitara

32. Taxa pentru eliberarea cazierului de conduită profesională

50 lei Directia Edilitara

33. Taxa de eliberare a avizului pentru aplicarea de inscrisuri si simboluri care

reprezinta publicitate pentru terti pe autovehiculele ce efectueaza serviciul de transport public de persoane in regim

de taxi si in regim de inchiriere

50 lei/autovehicul/an

Directia Edilitara

34. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a certificatului de inregistrare la

Registrul Comertului, pentru transportul public de persoane in regim

de inchiriere (serviciul de inchiriere)

244 lei Directia Edilitara

35. Taxa pentru emiterea Avizului de oportunitate,

Avizul Arhitectului Sef al Municipiului Timisoara si

a Avizului Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului

100 lei Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana

Biroul Avizare Conformitati PUG/PUD/PUZ

6

36. Taxa pentru activităţile de informare şi consultare a publicului pentru planurile

urbanistice

400 lei Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana

Biroul Avizare Conformitati PUG/PUD/PUZ

37. Taxa pentru inaintarea documentatiilor

Plan Urbanistic Zonal/Plan Urbanistic de Detaliu (PUZ/PUD) in plenul

Consiliului Local al Municipiului Timisoara

100 lei Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana

Biroul Avizare Conformitati PUG/PUD/PUZ

38. Taxa de urgenţă pentru eliberare certificat de nomenclatură stradală şi

adresă

TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + 1 leu contravaloarea certificatului conform Anexei

nr. 1, Art. 474 alin. (16)

Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana

Biroul Banca de Date Urbana

39. Taxa pentru vizarea autorizaţiei de transport public de persoane în regim

de taxi şi în regim de închiriere; pentru transportul public de mărfuri sau

bunuri în regim de taxi

10% din tariful iniţial Directia Edilitara

40. Taxa pentru eliberarea duplicatului autorizaţiei de transport, al unei copii conforme a autorizaţiei de transport,

sau al unei licenţe de traseu

110 lei Directia Edilitara

41. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a autorizaţiei de transport, ocazionate

de suspendarea celei eliberate

332 lei Directia Edilitara

42. Taxa pentru vizarea listei de tarife

5 lei/bucata

Directia Edilitara

43. Taxa de tranzit, pentru vehiculele de transport marfă de peste 7,5 tone

200 lei

Directia Edilitara

7

44. Taxa duplicate acord pentru desfasurarea unei activitati economice

69 lei

Biroul Autorizare Activitati Comerciale

45. Taxa de modificare a acordurilor pentru desfasurarea unei activitati economice

50% din cuantumul taxei de autorizare

Biroul Autorizare Activitati Comerciale

46. Taxa eliberare a certificatului de existenta pentru certificarea existentei constructiilor fara autorizatie de construire si adeverintei pentru certificarea existentei / inexistentei autorizatiei de construire

2% din valoarea impozabila a constructiilor cu destinatia de locuinte sau anexe la locuinte, actualizata pe baza certificatului fiscal; SAU 4% din valoarea impozabila a constructiilor pentru restul constructiilor cu alta destinatie decat cea de locuinta, actualizata pe baza certificatului fiscal

Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana

Biroul Banca de Date Urbana

47. Taxa eliberare a certificatului de inexistenta pentru certificarea inexistentei constructiilor fara autorizatie de desfiintare si adeverintei pentru certificarea existentei/ inexistentei autorizatiei de desfiintare

2% din valoarea impozabila a constructiilor, actualizata pe baza certificatului fiscal

Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana

Biroul Banca de Date Urbana

Nota: I. Taxa de urgenta, prevăzută la pct. 5 se datorează în toate cazurile în care este posibilă eliberarea în regim de urgenta a actelor solicitate de contribuabili, cu excepţia celor pentru care in anexa 5 s-a stabilit expres o taxa speciala de urgenţă, şi se încasează pe baza notei de plata întocmite de către angajaţii cu atribuţii în eliberarea acestora. II. Referitor la taxele prevazute la pct.46 si 47: - Taxa de 2% pentru constructiile cu destinatia de locuinte sau anexe la locuinte si taxa de 4% pentru restul constructiilor, din valoarea impozabila a constructiei, stabilita pentru determinarea impozitului pe cladiri in conditiile codului fiscal, comunicata de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, care reprezinta taxa care ar fi fost perceputa pentru emiterea Autorizatiei de construire a constructiei respective, actualizata la data eliberarii Certificatului de existenta a constructiei/Adeverintei. Pentru constructiile inscrise in cartea funciara pentru care prin Adeverinta se va specifica regimul de inaltime, se achita doar taxa de emitere a certificatului de existenta a constructiei/Adeverintei;

8

-Taxa de 2% din valoarea impozabila a constructiei, stabilita pentru determinarea impozitului pe cladiri in conditiile codului fiscal, comunicata de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, care reprezinta taxa care ar fi fost perceputa pentru emiterea Autorizatiei de desfiintare a constructiei respective, actualizata la data eliberarii Certificatului de inexistenta a constructiei/Adeverintei. Taxa pentru emiterea adeverintei este echivalenta cu taxa de emitere a certificatului de existenta/inexistenta constructii. Metodologia de aplicare este reglementata prin HCLMT nr.197/15.04.2014 asa cum a fost modificata prin HCLMT nr.405/16.10.2015.

PRIMARUL MUNICIPIULUI TIMISOARA

NICOLAE ROBU

DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR ADRIAN BODO DIRECTIA CLADIRI, TERENURI SI DOTARI DIVERSE DIRECTOR MIHAI BONCEA DIRECŢIA SECRETARIAT GENERAL SECRETAR SIMONA DRAGOI DIRECŢIA EDILITARA DIRECTOR CULITA CHIS DIRECŢIA URBANISM SI DEZVOLTARE URBANA DIRECTOR SORIN CIURARIU DIRECTIA DE MEDIU DIRECTOR SEMEREDI ADRIAN BERE BIROU AUTORIZARE ACTIVITĂŢI COMERCIALE SEF BIROU ILIE PETROVICI BIROUL SALUBRIZARE SEF BIROU CALIN VICTOR FIAT

Atasament: Anexa_4.pdf

1

Anexa 4 la HCLMT nr.____________/2017

Procedura de acordare a scutirii/reducerii a impozitului pe clădiri si a impozitului pe teren prevazuta de art. 456 alin.2 lit.k si art.464 alin.2 lit.j din

Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal

Art.1 – (1) Pentru anul fiscal 2018, beneficiază de scutire/reducere de la plata impozitului pentru clădirea folosită ca locuinţă de domiciliu si a impozitului pe terenul aferent acesteia (categoria de folosinta curti constructii), în cuantum total de maxim 400 lei inclusiv, fără a depăşi impozitul anual datorat, următoarele categorii de persoane:

a) persoanele fizice ale căror venituri lunare nete sunt mai mici decât salariul minim brut pe ţară;

b) persoanele fizice ale căror venituri lunare nete constau in exclusivitate din indemnizaţie de şomaj sau ajutor social.

(2) Scutirea/reducerea prevăzută la alin.(1) se acordă doar în cazul în care persoanele care se încadrează în prevederile alin.(1) literele „a” şi „b” nu deţin mai multe proprietăţi (cladiri si/sau terenuri) în afara celor de la adresa de domiciliu, cu exceptia situatiei in care a doua proprietate este reprezentata de cladiri cu destinatia de garaje.

Art.2 – (1)Nu se încadrează în prevederile art.1 alin.(1) spaţiile cu altă destinaţie

decât cea de locuinţă, chiar dacă spaţiul respectiv se află la aceeaşi adresă cu locuinţa de domiciliu.

(2) Nu se încadrează în prevederile art.1 alin.(1) terenurile încadrate în altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, chiar dacă acestea sunt situate la adresa de domiciliu.

(3) In cazul cladirilor mixte, scutirea se acorda proportional, pentru spatiul folosit cu destinatia de locuinta.

Art.3 – În cazul persoanelor care deţin în coproprietate un imobil, scutirea se

acordă, în condiţiile prezentei hotărâri, doar persoanei care îndeplineşte condiţiile precizate la art.1 din prezenta anexă, şi doar pentru cota sa de proprietate.

Art.4 – Reducerea/scutirea de impozit se acorda numai pentru locuinta de domiciliu

si terenul aferent acesteia in urma depunerii la Directia Fiscala a Municipiului Timisoara a unei cererii, impreuna cu documentele justificative stipulate in prezenta. Scutirea sau reducerea de la plata impozitului se aplică începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care persoana depune documentele justificative.

Art.5 - Cererea va cuprinde : - elementele de identificare a solicitantului - elementele de identificare a bunurilor impozabile pentru care se solicita scutirea - natura obligatiei bugetare pentru care se solicita scutirea. - mentiunea ca nu detine alte proprietati (cladiri, terenuri) in afara celei de

domiciliu pentru care solicita scutirea.

Art.6 – (1) In sustinerea cererii se vor depune urmatoarele documente: - copie de pe buletinul de identitate al solicitantului, certificat in conformitate cu

originalul, de catre personalul Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara - actele care stau la baza stabilirii sumelor pentru care se solicita scutirea sau

reducerea (copie extras CF actualizat, copie contract de vanzare-cumparare)

2

- acte care să dovedeasca veniturile solicitantului (ex : adeverinta de salariu net, cupon de pensie, adeverinta din care sa rezulte ca beneficiaza de ajutor de somaj si/sau alocatie de sprijin, aferente lunii decembrie 2017).

- declaratie pe propria raspundere a solicitantului din care sa rezulte ca nu realizeaza alte venituri decat cele pentru care a depus acte.

(2) Persoanele care nu realizează nici un fel de venit au obligaţia să prezinte o adeverinţă de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice – Administraţia Financiară Timişoara în acest sens, aferenta lunii decembrie 2017.

Art.7 – Scutirea/reducerea prevăzută la art.1 din prezenta anexă poate fi solicitata si acordata atat inaintea inceperii executarii silite cat si in timpul executarii acesteia.

Art.8 – (1) Pentru a beneficia de reducerea/scutirea la plata impozitului pe clădire si

teren, prevăzută la art.1 din prezenta anexă, solicitantul trebuie sa nu figureze in evidentele fiscale cu debite restante la data de 31 decembrie a anului anterior celui in care se acorda scutirea.

(2) În aplicarea prevederilor alin. (1), pentru acordarea scutirii, se iau în considerare obligaţiile fiscale de natura: impozitului/taxei pe clădiri; impozitului/taxei pe teren; impozitului pe mijloacele de transport, amenzi, precum si obligatii bugetare nefiscale izvorate din contracte de inchiriere, concesiune, administrare, folosinta.

Art.9 - Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, prin serviciul de specialitate va

proceda la analizarea cererilor solicitantilor si la comunicarea catre acestia a modului de solutionare, in cazul solutionarii favorabile urmand sa aplice scutirea/reducerea de la plata impozitului pentru clădirea folosită ca locuinţă de domiciliu si a impozitului pe terenul aferent acesteia.

Art.10 – Persoanele fizice beneficiare ale scutirilor, respectiv ale reducerilor ce fac obiectul prezentei anexe, vor fi obligate ca, in situatia in care intervin modificari cu privire la veniturile acestora, sa instiinteze compartimentul de specialitate in cel mult 30 de zile de la data modificarii respective.

DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV

ADRIAN BODO

Atasament: Anexa_3_HCL_2018.pdf

(4) Proprietarii apartamentelor din acelaşi bloc de locuințe vor prezenta documentaţiile tehnice în 2 exemplare, original şi copie (semnată pentru conformitate cu originalul). Documentele originale vor fi returnate după analiza dosarului. 5. Intreaga documentatie anexata cererii pentru acordarea scutirii la plata impozitului pe cladire se analizează de către funcționarii compatimentului de specialitate de la Direcţia de Urbanism şi Dezvoltare Urbană desemnați cu această activitate, care întocmesc un document de îndeplinire a condițiilor tehice şi vor da aviz favorabil/nefavorabil, după caz privind incadrarea lucrarilor efectuate in conditiile prezentei proceduri. Avizul favorabil/nefavorabil va fi comunicat persoanei care a formulat cererea de scutire. 6. (1)In vederea aplicarii scutirii, Direcţia de Urbanism şi Dezvoltare Urbană va transmite Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara, avizul favorabil insotit de urmatoarele documente: - Extrasul de carte funciara al imobilului - Copie buletin/carte de identitate a solicitantului in cazul persoanelor fizice / copie certificat de inregistrare fiscala in cazul persoanelor juridice. (2) În urma comunicarii avizului favorabil si a documentelor prevazute la alin.1, Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara verifica îndeplinirii condițiilor referitoare la achitarea obligaţiilor restante datorate bugetului local la 31.12.2017. (3) In cazul in care solicitantul scutirii nu achita pana in data de 31.12.2017 obligatiile restante Directia Fiscala a Mun. Timisoara nu va acorda scutirea de la plata impozitului pe cladire si va insitiinta solicitantul despre motivele neacordarii facilitatii fiscale si Direcţia de Urbanism şi Dezvoltare Urbană. (4) Daca sunt indeplinite conditiile de acordare a scutirii, Directia Fiscala a Mun. Timisoara va emite decizia privind acordarea scutirii de la plata impozitului pe cladire. Decizia se va comunica persoanei care a formulat cererea de scutire si Direcţiei de Urbanism și Dezvoltare Urbană. 1. În aplicarea prevederilor prezentei anexe, Direcţia de Urbanism şi Dezvoltare Urbană are competente privind verificarea si indeplinirea conditiilor tehnice, a termenului in interiorul careia trebuie formulata cererea si a documentatiei anexate acesteia iar Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara are competenţe privind verificarea îndeplinirii condițiilor referitoare la achitarea obligațiilor datorate bugetului local si aplicarea scutirii de la plata impozitului pe cladire. 8. (1) Scutirea se acordă pentru anul fiscal 2018. (2) Scutirea acordată în temeiul prezentei anexe se menţine şi în cazul în care imobilul cu destinaţia de locuinţă trece în proprietatea altei persoane ca urmare a înstrăinării, succesiunii, donației, a pronunțării unei hotărâri judecătoreşti, etc., precum şi în cazul în care proprietarul a decedat şi succesiunea nu a fost dezbătută, proporţional cu perioada de scutire rămasă. DIRECTOR/GENERAL, ŞEF 0 9 MAGDALE OARĂ GABRIEL POP, d 4

Atasament: ANEXA_1_HCL_269.pdf

Anexa nr.1 La HCLMT NR. 2017 Nivelurile impozitelor/taxelor locale stabilire in sume fixe - Ar 2078 1.Nivelurile impozitului/taxei pe teren pe raza municipiului Timisoara, stabilite in conformitate cu prevederile art.465 alin.2 si alin.7 din Legea nr.227/2015: (1) În cazul unui teren amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la categoria de folosinţă terenuri cu construcţii, precum şi terenul înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosință decât cea de terenuri cu construcţii în suprafață de până la 400 m”, inclusiv, impozitul/taxa pe teren se stabileşte prin înmulţirea suprafeței terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzătoare prevăzută în următorul tabel: Zona în cadrul localitatii Nivelurile impozitului/taxei pe teren pe raza municipiului Timisoara - lei/ha A 6878 B 5199 C 3558 D 1690 (2) În cazul unui teren amplasat în extravilan, impozitul/taxa pe teren se stabileşte prin înmulțirea suprafeței terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzăi oare prevăzută în următorul tabel, înmulțită cu coeficientul de corecție corespunzător prevăzut la art. 457 alin. (6): Nr.ert. | Categoria de folosinta Impozit - lei - 1 Teren cu construcţii 22 2 Teren arabil 42 3 Păşune 20 4 Fâneaţă 20 5 Vie pe rod, alta decât cea prevăzută la nr. crt. 5.1 48 31. Vie până la intrarea pe rod 0 6 Livadă pe rod, alta decât cea prevăzută la nr. crt. 6.1 48 6.1. Livadă până la intrarea pe rod 0 7 Pădure sau alt teren cu vegetaţie forestieră, cu excepţia 8 celui prevăzut la nr. crt. 7, 1 7.1. Pădure în vârstă de până la 20 de ani şi pădure cu rol de o protecţie 8 Teren cu apă, altul decât cel cu amenajări piscicole 1 8.1. Teren cu amenajări piscicole 26 9 Drumuri şi căi ferate 0 10 Teren neproductiv 0 2. Impozitul pe mijloacele de transport: (1) Art.470 alin.2 pct Il din legea nr.227/2015 - Vehicule inregistrate: 1 Vehicule cu capacitate cilindrica Lei/200 cmc 1,1, Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică <4.800 cmc | 4 lei/200 cmc 12, Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică > 4.800 cmc | 6 lei/200 cmc 2 Vehicule fără capacitate cilindrică evidențiată 150 lei/an (2) Art.471 alin.8 pet.4 din legea nr.227/2015 - Nave de sport si agrement: Nave de sport si agrement 500 lei

3.Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si a autorizatiilor - Titlul IX cap.V Tipul taxei Nivelul pentru anul 2016 Art. 474 alin, (1) Pentru eliberarea certificatului de urbanism, in mediul urban : Taxa -lei- a) până la 150 m? inclusiv 5 b) între 151 şi 250 m? inclusiv 6 c) între 251 şi 500 m? inclusiv 7 d) între 501 şi 750 m? inclusiv 9 e) între 751 şi 1.000 m? inclusiv 12 5) peste 1.000 m? 14 + 0,01 lei/mp pentru fiecare mp care depaseste suprafata de 1.000 mp Art. 474 alin. (4) Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de catre comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului, de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliului judeţean 15 Art. 474 alin. (10) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări necesare lucrărilor de cercetare şi prospectare a terenurilor în ctapa efectuării studiilor geotehnice şi a studiilor privind ridicările topografice, sondele de gaze, petrol și alte excavări 8 lei pentru fiecare mp afectat Art. 474 alin. (14) Taxa pentru autorizarea amplasarii de chioşcuri, containere, tonete, cabine, spaţii de expunere, corpuri şi a panouri de afişaj, firme şi reclame situate pe căile și în spaţiile publice 8 lei pentru fiecare mp de suprafata ocupata de constructie Art. 474 alin. (15) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu 5 lei pentru fiecare racord Art. 474 alin, (16) Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă Art. 475 alin. (1) Taxa pentru eliberarea autorizatiilor sanitare de functianare 20 Art. 475 alin. (2): - Taxa pentru eliberarea atestatului de producator - Taxa pentru eliberarea carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol 40 20 Art. 475 alin, (3) Taxă pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizaţiei privind desfăşurarea activitatilor înregistrate în grupele CAEN 561 - Restaurante, 563 - Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor şi 932 - Alte activităţi recreative şi distractive, potrivit Clasificării activităţilor din economia naţională - CAEN, actualizată prin Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificării activităților din economia naţională - CAEN Taxa se datoreaza in functie de suprafetele aferente activitatilor respective, astfel: a. Pentru o suprafata de pana la 50 mp inclusiv b. Pentru o suprafata cuprinsa intre intre Slmp si 100 mp inclusiv c. Pentru o suprafata cuprinsa intre 101 mp si 500 mp inclusiv d.Pentru o suprafata cuprinsa intre 501 mp si 700 mp inclusiv a. 300lei b. 500 lei c. 700 lei d. 1.000 lei

e. Pentru o suprafata cuprinsa intre 701 mp si 900 mp inclusiv e. 1.500 lei O SUprafata Tai mare de 900 TIP OBS. Referitor la activitatile înregistrate în grupa CAEN 932 - Alte activităţi recreative şi distractive, acestea nu se supun autorizarii conform Legii 650/2002, Ordinului 601/2002 si Ordinului 337/2007 f TOTII 4. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate - Titlul IX Cap. VI Art.478 alin.(2) Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate : a) în cazul unui afişaj situat în locul în care persoana derulează o activitate economică b) în cazul oricărui altui panou, afişaj sau oricărei altei structuri de afişaj pentru reclamă şi publicitate Lei/ mp sau fractiune de mp 32 23 5, Alte taxe locale - Titlul TX Cap.IX Art. 486 alin. (1) Taxa zilnică pentru utilizarea temporara a locurilor publice 1. Taxa pentru depozitarea de materiale 2 a. Taxa pentru desfacerea de produse ce fac obiectul comerţului în standuri situate de-a lungul drumurilor publice, în parcări, în chioşcuri, tonete amplasate de-a lungul drumurilor publice, rulote, etc. 2 b. Taxa pentru ocuparea domeniului public cu sisteme publicitare 3. Taxa de ocupare a domeniului public pentru desfacere de produse ce fac obiectul comerţului pe terasele sezoniere 4. Taxa de ocupare a domeniului public cu terase sezoniere neutilizate 5. Taxa pentru utilizarea în scopuri publicitare a panourilor de afişaj proprietate a Primăriei Municipiului Timişoara amplasate pe domeniul public sau privat al Municipiului Timişoara 6, Taxa pentru utilizarea temporară a locurilor publice în vederea comercializării sau distribuirii de presă (vânzători ambulanți) 7. Taxa pentru distribuirea de pliante publicitare 8. Taxa pentru ocuparea domeniului public cu schele necesare executarii lucrarilor de restaurare si conservare efectuate in conditiile legii, la imobile clasificate ca monumente istorice in sensul art. 3 din Legea 422/2001, monument istoric, ansamblu si sit lei/mp/zi 1 leu/mp/zi 3 lei/mp/zi in zona A 2 lei in celelalte zone 3 lei/mp/zi în zona A 2 lei/mp/zi în celelalte zone 2 lei/mp/zi pentru lunile mai, iunie, iulie, august 1 lei/mp/zi pentru lunile martie, aprilie, septembrie, octombrie 0,50 lei/mp/zi pentru lunile ianuarie, februarie, noiembrie, decembrie 0,25 lei/mp/zi 1,50 lei/mp/zi 5 lei/mp/zi 5 lei/mp/zi 0,01 lei/mp/zi

9. Taxa pentru ocuparea domeniului public cu schele 0,01 lei/mp/zi | necesareexecutarii lucrarilor ir conditiile Legii 153/2001 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor cu modificari si completari ulterioare 10. Taxa pentru ocuparea domeniului public cu schele necesare executarii lucrarilor de interventie pentru cresterea performantei energetice in conformitate cu prevederile OUG nr, 18/2009, cu modificari si completari ulterioare, lucrari ce sunt executate pe cheltuiala proprie a proprietarilor cladirilor 11. Taxa pentru ocuparea domeniului public cu schele, altele decat cele prevazute la pct.8-10 0,01 lei/mp/zi 1 leu/mp/zi Art.486 alin.(1) Taxa pentru vizitarea Gradinii Zoologice Timisoara 0 lei pentru copiii cu varsta sub 14 ani; 0 lei pentru persoanele cu dizabilitati; 3 lei pentru copiii cu varsta de peste 14 ani si pentru adulti; 5 lei pentru familie compusa din doi adulti si un copil.Orice alt copil sau adult, va plati conform taxei individuale stabilite mai sus. Art.486 alin.(4) Taxa pentru indeplinirea procedurii 500 lei de divort pe cale administrativa Art.486 alin.(S) Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte 32 lei asemenea planuri, deţinute de consiliile locale PRIMARUL MUNICIPIULUI TIMISOARA NICOLAE ROBU DIRECTOR DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA ADRIAN BODO CU

DIRECTOR DIRECTIA CLADIRI, TERENURI SI DOTARI DIVERSE MIHAI BOCEA DIRECȚIA SECRETARIAT GENERAL SECRETAR SIMONA DRAGOI DIRECTOR DIRECȚIA TEHNICĂ CULITA CHIS DIRECTOR DIRECŢIA URBANISM SORIN CIURARIU DIRECTOR DIRECTIA DE MEDIU SEMEREDI ADRIAN BERE SEF BIROU AUTORIZARE ACTIVITĂŢI COMERCIALE ŞI GESTIUNE SPAŢII PUBLICITARE ILIE PETROVICI DIRECTOR DIRECŢIA DE EVIDENŢA PERSOANEI TIMIȘOARA CONSTANTA TECU