ANEXA nr.. ...Ila H.C.L. nr. REGULAMENT privind stabilirea şi aplicarea taxei speciale de salubrizare DISPOZIȚII GENERALE In conformitate cu prevederile art.30 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale actualizată, coroborate cu prevederile art. 484 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, pentru funcţionarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice şi juridice, Consiliul Local poate adopta taxe speciale, stabilind cuantumul acestora anual şi aprobând regulamentul de stabilire a modului de organizare şi funcționare a serviciilor publice de interes local pentru care se propun taxele respective. Potrivit prevederilor art.26 alin] din Legea nr. 101/2006 a serviciului de salubrizare a localităților, republicată şi modificată, pentru asigurarea finanțării serviciului de salubrizare, utilizatorii achită contravaloarea serviciului de salubrizare prin (...): cj taxe speciale, în cazul prestațiilor de care beneficiază individualfără contract. Potrivit alin.3 al articolului mai sus menţionat, autoritățile administrației publice locale au obligația să instituie taxe speciale, conform prevederilor alin.llit.c), şi să deconteze lunar operatorilor, direct din bugetul local, contravaloarea prestației efectuate la utilizatorii fără contract. Conform art.6 alin.l lit.k) din legea mai sus menţionată, autoritățile deliberative ale unităţilor administrative-teritoriale au competenţe exclusive în ceea ce privește înfiinţarea, organizarea, gestionarea, coordonarea și atribuirea serviciului de salubrizare a localităţilor având atribuţii în stabilirea taxelor speciale și aprobarea tarifelor pentru servicii de salubrizare, cu respectarea reglementărilor în vigoare. La art. 16 alin2 din Ordinul Preşedintelui A.N.R.S.C nr.82/9.03.2015 privind aprobarea Regulamentului cadru al serviciului de salubrizare a localităților, intrat In vigoare la data de 24.03.2015, se prevede că autoritatea deliberativă a adrninistrației publice locale aprobă/instituie tarife/taxe de salubrizare pentru constituirea fondurilor necesare finanțării activității. Taxa de salubrizare este o taxa cu destinație specială, fiind utilizată în scopul pentru care a fost stabilită şi se aprobă de Consiliul Local al Municipiului Timişoara, în fiecare an, pentru anul fiscal următor. Taxa are drept scop acoperirea cheltuielilor serviciului de salubrizare efectuat pentru colectarea, transportul, depozitarea i neutralizarea de$eurilor municipale nepericuloase de la utilizatorii serviciului efectuat pentru persoanele fizice şi juridice care nu au încheiat un contract pentru prestarea serviciilor de salubrizare cu operatorul de servicii publice de salubrizare stabilit de Consiliul Local a! Municipiului Timişoara. Modul de organizare şi functionare a serviciului de salubrizare este stabilit in Regulamentul Serviciului de Salubrizare al Municipiului Timişoara aprobat prin
Hotărârea Consiliului Local nr. 453 din 18.12.2007 cu modificiirile şi completările ulterioare.
Operatorul S.C. Retim Ecologic Service S.A are exclusivitatea prestării serviciului de salubrizare pentru toți utilizatorii din raza administrative-teritorială a Municipiului Timişoara. Persoanele fizice şi juridice care nu sunt în relații contractuale cu operatorul de servicii publice de salubrizare şi produc la rândul lor deşeuri, similar cu cei care au contractat aceste servicii, beneficiază de aceleaşi servicii de care beneficiază şi acele persoane care au incheiate contracte pentru aceste servicii, în sensul că deșeurile pe care le generează aceste persoane sunt colectate şi transportate în vederea eliminării la depozitul Ghizela, situație față de care se impune instituirea taxei speciale de salubrizare. Destinația taxei speciale de salubrizare este acoperirea serviciilor prestate de către operator "în baza documentelor justificative prezentate și in limita sumei încasate, acoperirea costului colectarii taxei. MODALITATI Ş CONDITII DE STABILIRE A TAXEI SPECIALE DE SALUBRIZARE 1. (l) Taxa specială de salubrizare se instituie în sarcina persoanelor fizice/juridice care produc deşeuri menajere şi/sau nemenajere, pe raza Municipiului Timişoara, care nu au încheiat un contract pentru prestarea serviciilor de salubrizare cu operatorul de servicii publice stabilit, în acest scop de Consiliul Local al Municipiului Timişoara. (2) Taxa specialii de salubrizare se datoreazii de către: a) persoanele fizice cu domiciliul sau reședinta în Municipiul Timişoara care nu au încheiat contract de presări servicii cu operatorul de servicii publice de salubrizare; b) persoanele juridice cu sediul sau punct de lucru în Municipiul Timişoara care nu au încheiat contract de prestări servicii cu operatorul de servicii publice de salubrizare; c) persoanele fizice şi persoanele juridice ale căror contracte au fost denunțate ăn mod unilateral de către operatorul de servicii publice de salubrizare, pentru neachitarea contravalorii serviciilor prestate în termen de 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată, prevăzut în contract; d) chiriaşii imobilelor aflate în proprietatea statului, a Municipiului Timişoara sau proprietate privată, care beneficiază de serviciul de salubrizare şi care nu au incheiate contracte cu operatorul de servicii publice de salubrizare sau a căror contracte au fost reziliate pentru neachitarea contravalorii serviciilor prestate In termen de 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată, prevăzut în contract; e) persoanele fizice/juridice care ocupă imobile aflate în proprietatea statului, a Municipiului Timişoara sau proprietate privată, care beneficiază de serviciul de salubrizare și care nu au incheiate contracte cu operatorul de servicii publice de salubrizare sau a căror contracte au fost reziliate pentru neachitarea contravalorii serviciilor prestate în termen de 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată, prevăzut în contract. 2. Cuantumul taxei de salubrizare aferent colectării, transportului, depozitării și neutralizării deşeurilor menajere este stabilit în funție de numărul de persoane din fiecare familie, respectiv numărul locatarilor existenti la respectiva adresă.; în cazul persoanelor fizice şi în funcție de volumul de deşeu generat/luna
comunicat de ditre operatorul de servicii publice de salubrizare, în cazul persoanelor juridice, astfel: - pentru persoane fizice din gospodării individuale - 11,88 lei/persoana/lună - pentru persoane fizice asociate -l 1,88 lei/persoană/lună - pentru persoane juridice -121,46 lei/mc. 3. (1) Operatorul de servicii publice de salubrizare, SC Retim Ecologic Service SA, va efectua cu sprijinul Direcţei Poliţiei Locale Timişoara, verificări în teren în vederea depistării și identificării persoanelor fizice şi juridice beneficiate ale serviciului public de salubrizare. Pentru determinarea numărului de persoane dintr-o unitate locativă, va solicita informații de orice autoritate, în condițiile legii, inclusiv de la asociațiile de proprietari. (2) Dupa stabilirea şi identificare persoanelor fizice şi juridice beneficiare ale serviciului public de salubrizare care nu au încheiat contract de prestare a serviciului de salubrizare, operatorul SC Retim Ecologic Service SA va proceda la somarea acestora în vederea încheierii contractului de prestări servicii. In cazul in care persoanele somate nu se prezintă la sediul operatorului de servicii publice de salubrizare, SC Retim Ecologic Service SA, în termen de 5 zile lucrătoare de la data somării, în vederea semnării contractului, ori refuza semnarea acestuia acesta va comunica Biroului Salubrizare din cadrul aparatului de specialitate a Municipiului Timişoara până în ultima zi lucrătoare a fiecărei luni, lista utilizatorilor identificați fără contract pentru prestarea serviciilor de salubrizare sau a căror contracte au fost reziliate in vederea instituirii în sarcina acestora a taxei speciale de salubrizare. Lista va conţine date de identificare a persoanelor fizice/juridice ( nume, prenume/denumire societate, CNP/CUI, adresa), numărul persoanelor din fiecare " familie și/sau numarul persoanelor care locuiesc Ia o anumită adresă, cantitatea de deşeuri generate/lună în cazul persoanelor juridice. G) în cazul persoanelor fizice şi juridice ale căror contracte pentru prestarea serviciilor de salubrizare au fost denunțate în mod unilateral de către operatorul de servicii publice de salubrizare SC Retim Ecologic Service SA, pentru neachitarea contravalorii serviciilor prestate în termen de 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată, acesta va proceda la preavizarea beneficiarului serviciului, urmând ca taxa specială de salubrizare sa se datoreze incepând cu data de l a lunii următoare datei la care s-a denunțat contractul pentru prestarea serviciilor de salubrizare. (4) Biroul Salubrizare verifică informatiile transmise de către SC Retim Ecologic Service SA şi transmite pana la data de 3l ianuarie a anului 2018 Direcției Fiscale a Municipiului Timişoara un tabel cuprinzând persoanele în sarcina cărora trebuie instituită taxa specială cu datele de identificare, adrese ale acestora :,t cuantumul taxei datorate. (5) in baza tabelului transmis potrivit alin 4, Directia Fiscală a Municipiului Timişoara stabileşte taxa specială de salubrizare, prin decizie de impunere. (6) Taxa specială de salubrizare se plăteşte anual, in 2 rate egale până Ia datele de: a) 31 martie pentru lunile ianuarie - iunie b) 30 septembrie pentru lunile iulie- decembrie. (7) Pentru neachitarea la termenul de scadență a taxei se datorează, după
acest termen, majorări de întârziere în cuantum de l% din cuantumul obligaţiilor principale neachitate în termen, calculată pentru fiecare lună/fracţiune de lună, începând cu ziua imediat următoare termenului de scadență şi până la data stingerii sumei datorate inclusiv. (8) în cazul în care, pe parcursul anului fiscal intervin modificări de natura celor care duc la încetarea 'datorarea taxei, Biroul Salubrizare are obligața de a transmite Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara în termen de cel mult 30 de zile modificările survenite în acest sens, SC Retim Ecologic Service SA are obligatia de a transmite către Biroul Salubrizare informații cu privire Ia încheierea de noi contracte cu persoanele care au beneficiat în lipsa unui titlu de serviciile de salubrizare, contractele care au fost denunțate în mod unilateral de către operatorul de servicii publice de salubrizare, pentru neachitarea contravalorii serviciilor prestate in termen de 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată, prevăzut în contract, precum şi orice alte informaţii de natura celor care modifică cuantumul taxei datorate. (9) Taxa încetează a se mai datora începând cu data de |a lunii următoare celei în care persoanele fizice sau juridice, perfectează contracte pentru prestarea serviciilor de salubrizare cu operatorul SC Retim Ecologic Service SA sau încetează condiţiile de stabilire a taxei de salubrizare. ' (10) In cazul în care persoanele fizice sau juridice îndeplinesc pe parcusul anului condiţiile prevăzute în prezentul regulament pentru stabilirea în sarcina lor a taxei de salubrizare, Biroul Salubrizare are obligația de a transmite Directiei Fiscale a Municipiului Timişoara în termen de cel mult 30 de zile modificările survenite. UD Taxa de salubrizare se datorează. în aceste condiții, începând cu data de întâi a lunii următoare celei în care contribuabilul îndeplineşte condiţiile pentru datorarea taxei speciale. (12) Daca taxa se datorează începând cu luna următoare primei scadente, plata se consideră în termen dacă este efectuată până la urmatoarea scadență, respectiv 30 septembrie. (13) Daca taxa se datorează incepand cu luna urmatoare celei de a doua scadente, plata se consideră in termen daca este efectuată până la data de 3I decembrie 2018. DISPOZITII FINALE Taxa specială de salubrizare se va actualiza anual prin hotarare a Consiliului Local al Municipiului Timişoara sau la propunerea operatorului în cazul în care intervin modificări semnificative a echilibrului contractual. Acordul persoanelor fizice şi juridice la stabilirea taxei speciale de salubrizare se consideră dat ca urmare a necontestării Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timișoara privind instituirea taxei speciale de salubrizare în cazul prestațiilor de care beneficiază utilizatorii fără contract din Municipiul Timişoara și aprobarea Regulamentului privind stabilirea şi aplicarea taxei speciale de salubrizare. Prezentul Regulament intră în vigoare începând cu data de 01.01.2018. ŞEF BIROU SALUBRIZARE, CĂLIN VICTOR FIAT 0 CONSILIER, MIHAELA VATAMANU V =
1
In atentia Primarului Municipiului Timisoara dl. Nicolae Robu
RAPORT DE SPECIALITATE la proiectul de hotarare privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2018
in Municipiul Timisoara Proiectul de hotarare privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2018 este intocmit in conformitate cu prevederile Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, ale HG nr.1/2016 pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr.227/2015, cu modificarile si completarile ulterioare. Astfel, in baza prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, consiliul local are competenta sa stabilească: nivelul impozitelor şi taxelor locale, când acestea se determină pe bază de cotă procentuală si cand prin lege sunt stabilite limitele minime si maxime; cuantumul impozitelor si taxelor locale prevăzute în sumă fixă; stabilirea nivelului bonificaţiei de până la 10% conform prevederilor art. 462 alin. 2, art. 467 alin. 2, si art. 472 alin. 2 din Legea nr.227/2015; scutiri/reduceri de la plata impozitelor si taxelor locale si a taxelor pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatiilor, in cazurile expres prevazute de lege in acest sens; alte taxe locale; taxe speciale; majorarea impozitelor si taxelor locale conform art. 489 din Codul fiscal.
Referitor la taxele speciale, pentru funcţionarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice şi juridice, precum si pentru promovarea turistica a localitatii, consiliile locale pot adopta taxe speciale, in conformitate cu prevederile art.484 din Legea nr.227/2015 privind codul fiscal. Domeniile în care consiliile locale pot adopta taxe speciale pentru serviciile publice locale, precum şi cuantumul acestora se stabilesc în conformitate cu prevederile Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare. Taxele speciale se încasează numai de la persoanele fizice şi juridice care beneficiază de serviciile oferite de instituţia/ serviciul public de interes local, potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia/acestuia, sau de la cele care sunt obligate, potrivit legii, să efectueze prestaţii ce intră în sfera de activitate a acestui tip de serviciu.
Potrivit art.30 alin.1 si alin.2 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, pentru functionarea unor servicii publice locale, create în interesul persoanelor fizice si juridice, consiliile locale aproba taxe speciale, al căror cuantum se stabileşte anual.
Potrivit prevederilor art. 491 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si
completarile ulterioare : (1) În cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau
care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se indexează anual, până la data de 30 aprilie, de către consiliile locale, ţinând cont de rata inflaţiei pentru anul fiscal anterior, comunicată pe site-urile oficiale ale Ministerului Finanţelor Publice şi Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice.
R O M Â N I A Judetul Timis
Municipiul Timisoara Directia Fiscala a Municipiului Timisoara
Timisoara, B-dul M.Eminescu nr.2B, C.I.F. 21666630, tel.408100, fax.0256-408191, www.dfmt.ro
Nr. IF2017-051841/29.06.2017
2 o 2 1 Timișoara 2021 Capitală Europeană a Culturii
2
(2) Sumele indexate conform alin. (1) se aprobă prin hotărâre a consiliului local şi se aplică în anul fiscal următor. La nivelul municipiului Bucureşti, această atribuţie revine Consiliului General al Municipiului Bucureşti." Raportat la rata negativa a inflatiei pentru anul 2016, de -1,5%, comunicata pe site-ul oficial al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice prin adresa Institutului National de Statistica nr.1585/13.02.2017, in anul 2018 impozitele si taxele locale stabilite intr-o suma in lei se mentin la nivelul celor aplicate in anul 2017, asa cum au fost stabilite in baza prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu incadrarea intre limitele minime si maxime prevazute de acestea, limite respectate in cuprinsul Proiectului de hotarare privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2018 in Municipiul Timisoara.
De asemenea, se constata ca, in Proiectul de hotarare prezentat pentru anul 2018, se mentin la nivelul din anul 2017: nivelul cotelor procentuale utilizate pentru calculul impozitelor si taxelor locale ce se stabilesc prin aplicarea unor cote procentuale asupra valorii impozabile; cazurile de scutire la plata impozitelor si taxelor locale; nivelurile impozitelor si taxelor locale si al taxelor speciale. Astfel: 1. IMPOZITUL PE CLADIRI: A.IN CAZUL PERSOANELOR FIZICE a. Pentru clădirile rezidenţiale şi clădirile-anexă, aflate în proprietatea persoanelor fizice (Art.457 alin.1 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal actualizata):
‐ In anul 2017 cota avuta in vedere la calculul impozitului este de 0,08% asupra valorii impozabile a cladirii;
‐ Pentru anul 2018 se propune aceeasi cota de 0,08% asupra valorii impozabile a cladirii. b. Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice
(Art.458 alin.1 si alin.2 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal actualizata) : In anul 2017 cota avuta in vedere la calculul impozitului este de 0,2% asupra valorii cladirii
stabilita conform art.458 alin.1 lit.a-c. Pentru anul 2018 se propune aceeasi cota de 0,2% asupra valorii cladirii stabilita conform
art.458 alin.1 lit.a-c.
B. IN CAZUL PERSOANELOR JURIDICE a. Pentru clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice (Art.460 alin.1 si alin.10 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal actualizata):
‐ In anul 2017 cota avuta in vedere la calculul impozitului/taxei pe cladiri este de 0,08% asupra valorii impozabile a cladirii ;
‐ Pentru anul 2018 se propune aceeasi cota de 0,08% asupra valorii impozabile a cladirii. b.Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice (Art.460 alin.2 si alin.10 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal actualizata):
‐ In anul 2017 cota avuta in vedere la calculul impozitului/taxei pe cladiri este de 1 % asupra valorii impozabile a cladirii;
‐ Pentru anul 2018 se propune aceeasi cota de 1% asupra valorii impozabile a cladirii.
2. TAXA PENTRU SERVICII DE RECLAMA SI PUBLICITATE (Art.477 alin.5 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal actualizata):
‐ Si in anul 2018 se propune aceeasi cota de 3% avuta in vedere la stabilirea taxei si in anul 2017.
3.IMPOZITUL PE SPECTACOLE (Art.481 alin.2 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal actualizata): In conformitate cu prevederile art. 481 alin.2 din Codul fiscal, Consiliile locale hotărăsc cota de impozit după cum urmează:
2 o 2 1 Timișoara 2021 Capitală Europeană a Culturii
3
a) până la 2% pentru spectacolul de teatru, balet, operă, operetă, concert filarmonic sau altă manifestare muzicală, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competiţie sportivă internă sau internaţională; b) până la 5% în cazul oricărei altei manifestări artistice decât cele enumerate la lit. a). In anul 2017 s-a avut in vedere cota de impozit de 0 %, atat pentru spectacolul de teatru, balet, operă, operetă, concert filarmonic sau altă manifestare muzicală, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competiţie sportivă internă sau internaţională, cat si in cazul oricarei altei manifestari artistice, in vederea incurajarii organizarii de spectacole, de evenimente culturale, artistice și sportive, raportat la faptul ca, Timisoara este desemnat pentru anul 2021 oras Capitală Europeană a Culturii, cota care este avuta in vedere si in anul 2018. 4. ACORDAREA BONIFICATIEI DE 10% prevazuta de art. 462 alin. (2), art. 467 alin. (2) şi art. 472 alin. (2) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, actualizata: - Si in anul 2018, se propune acordarea catre contribuabilii persoane fizice a bonificatie de 10%, pentru plata cu anticipatie a impozitului pe cladiri, a impozitului pe teren sau a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorat pentru intregul an de catre contribuabilii persoane fizice, pana la data de 31 martie a anului 2018. 5. IN CEEA CE PRIVESTE CAZURILE DE SCUTIRE DE LA PLATA IMPOZITULUI / TAXEI PE CLADIRI, prevazute la art.456 alin.2 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal: - In anul 2018 se propun aceleasi scutiri acordate in anul 2017 prin HCLMT nr.175/15.11.2016. Referitor la scutirea prevazuta de art.456 alin.2 lit.n din Codul Fiscal, respectv pentru clădirile unde au fost executate lucrări în condiţiile Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările şi completările ulterioare, precum si scutirea prevazuta de art.456 alin.2 lit.m din Codul Fiscal, respectiv pentru clădirile unde au fost executate lucrări în condiţiile Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările şi completările ulterioare, se vor acorda in anul 2018 conform procedurii prevazute in Anexa 2 si Anexa 3 la proiectul de hotarare privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2018. 6. IN CEEA CE PRIVESTE CAZURILE DE SCUTIRE DE LA PLATA IMPOZITULUI/ TAXEI PE TEREN, prevazute la art.464 alin.2 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal: - In anul 2018 se propun aceleasi scutiri acordate in anul 2017 prin HCLMT nr.175/15.11.2016. 7. Pentru MIJLOACELE DE TRANSPORT HIBRIDE, se propune mentinerea si in anul 2018 a reducerii de 100%, in conformitate cu art. 470 alin.3 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal, acordata si in anul 2017 prin HCLMT nr.175/15.11.2016. 8. SCUTIRI DE LA PLATA TAXEI PENTRU ELIBERAREA CERTIFICATELOR, AVIZELOR SI AUTORIZATIILOR, prevazute la art.476 alin.2 din Codul fiscal actualizat: -In anul 2018 se propun aceleasi scutiri acordate in anul 2017 prin HCLMT nr.175/15.11.2016. 9. SCUTIRI DE LA PLATA TAXELOR SPECIALE, prevazute la art.485 alin.1 din Codul fiscal actualizat: - In anul 2018 se propun aceleasi scutiri acordate in anul 2017 prin HCLMT nr.175/15.11.2016. 10. SCUTIRI DE LA PLATA TAXELOR INSTITUITE IN TEMEIUL art.486 Cod fiscal (ALTE TAXE), prevazute de art.487 din Codul fiscal actualizat: - In anul 2018 se propun aceleasi scutiri acordate in anul 2017 prin HCLMT nr.175/15.11.2016.
2 o 2 1 Timișoara 2021 Capitală Europeană a Culturii
4
11. IN CEEA CE PRIVESTE NIVELURILE IMPOZITELOR/TAXELOR LOCALE STABILITE IN SUME FIXE, prevazute in Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, actualizata: art.465 alin.2 si alin.7; art. 457 alin.6, art.470 alin.2 pct.II din legea nr.227/2015 - Vehicule inregistrate; art.471 alin.8 pct.4 din legea nr.227/2015 - Nave de sport si agrement; art. 474 alin. (1) ; art. 474 alin. (4); art. 474 alin. (10) ; art. 474 alin. (14); art. 474 alin. (15); art. 474 alin. (16); art. 475 alin. (1); art. 475 alin. (2); art. 475 alin. (3): - Nivelurile propuse pentru anul 2018 conform Anexei 1, se mentin la nivelurile stabilite in anul 2017 prin Anexa 1 la HCLMT nr.175/15.11.2016 . 12. REFERITOR LA TAXELE SPECIALE reglementate de art.484 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal : - Pentru anul 2018, taxele speciale instituite in anul 2017 prin Anexa 3 la HCLMT nr.175/15.11.2016, se mentin, in acelasi cuantum.
13. MAJORAREA IMPOZITULUI pentru terenurile agricole nelucrate timp de doi ani consecutiv, prevazuta de art.489 alin.4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal este aprobata prin HCLMT nr.124/18.10.2016 privind majorarea impozitului pe teren cu 500% pentru terenul agricol nelucrat timp de 2 ani consecutiv, începand cu al treilea an, hotarare care va produce efecte pana la abrogare .
14. MAJORAREA IMPOZITULUI PE CLĂDIRI ŞI IMPOZITUL PE TEREN cu până la 500% pentru clădirile şi terenurile neîngrijite, situate în intravilan, prevazuta de art.489 alin.5 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal:
- Se realizeaza in anul 2017 in conditiile HCLMT nr. 266/20.12.2016 privind majorarea impozitului pe cladiri si a impozitului pe teren cu pana la 500% pentru cladirile si terenurile neingrijite situate in intravilan, pentru anul 2018 fiind necesara emiterea unei noi Hotarari de Consiliu Local in acest sens sau modificarea in mod corespunzator a hotararii existente, aceasta fiind valabila doar pentru anul 2017.
Precizam ca, impozitele stabilite in sume fixe cat si cotele procentuale prevazute in Proiectul de
hotarare privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2018, se incadreaza intre limitele minime si cele maxime reglementate de Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare.
DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA
DIRECTOR EXECUTIV ADRIAN BODO
2 o 2 1 Timișoara 2021 Capitală Europeană a Culturii
1
Anexa 5 la HCLMT nr._________________/2017
TAXELE SPECIALE STABILITE PENTRU ANUL FISCAL 2018 Nr. Crt.
Denumirea taxei speciale Nivelul taxei speciale -lei-
Denumirea Directiei/ compartimentului de
specialitate care presteaza serviciul taxabil
1. Taxa cazare Vila Bistra 15 lei/noapte + TVA pentru angajati
20 lei/noapte + TVA – pentru consilierii locali 20 lei/noapte + TVA pentru persoanele invitate
Directia Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse
Biroul Spatii cu Alta Destinatie
2. Taxa imprimat 6 lei Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana
Compartiment Spatii Publicitare
3. Cost autocolant 10 lei Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana
Compartiment Spatii Publicitare
Serviciul Certificari Autorizari si Control Constructii
4. Taxa speciala de salubrizare -persoane fizice din gospodarii individuale: 11,88 lei/persoana/luna; -persoane fizice asociate: 11,88 lei/ persoana/ luna; -persoane juridice: 121,46 lei/mc
Biroul Salubrizare
5. Taxa urgenta eliberare acte – in termen de 3 zile de la data depunerii, exclusiv
ziua depunerii
-in cazul persoanelor fizice si juridice: 100 lei/act
Toate seviciile si compartimentele de specialitate
din cadrul Primariei Municipiului Timisoara si serviciilor şi direcţiilor cu
personalitate juridică aflate în subordinea Primarului
Municipiului Timişoara sau a Consiliului Local
Obs: Cu exceptia Directiei de Evidenta a Persoanelor
Timisoara
2
6. Taxa permise de intervenţie 100 lei Directia Edilitara 7. Taxa avize de principiu 100 lei Directia Edilitara 8. Taxa predări de amplasament 100 lei Directia Edilitara
9. Taxa permise de spargere 150 lei Directia Edilitara 10. Taxă aviz de principiu mediu urban 50 lei Direcţia Mediu
Serviciul Reglementare Monitorizare Protectie si
Ameliorare Mediu
11. Taxa eliberare planuri de situatie și planse -persoane fizice si juridice
FORMAT DIGITAL (în format pdf, sunt expediate pe e-mail): sc.I:500 format A3 – 12 lei; sc. I:5000 format A3 – 12 lei FORMAT ANALOGIC (pe hârtie, se ridică de la ghişeu): sc.I:500 format A3 – 14 lei; sc.I:5000 format A3 – 14 lei sc. I:10000, P.U.Z-uri, P.U.D.-uri, P.U.G., P.A.T. – format A3 – 16 lei planşa TAXA DE URGENŢĂ pentru toate planurile enumerate mai sus este de 10 lei + contravaloarea planului
Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana
Biroul Banca de Date Urbana
12. Taxa emitere Harta Municipiului Timişoara, P.U.G., P.A.T.
Harta Municipiului Timişoara în format A0, la scara I:10 000 ÎN REGIM NORMAL: 100 lei TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea planului
Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana
Biroul Banca de Date Urbana
Planşa P.U.G. în forma A0 ÎN REGIM NORMAL: 80 lei TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea planului Planşa P.A.T. în format AI ÎN REGIM NORMAL: 40 lei TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea planului
3
13. Taxă imprimare nomenclator stradal şi parte scrisa
D.T.A.C./D.T.A.D./P.U.G./P.U.Z./ P.U.D.
Format A4 color – 4 lei / fila Format A4 alb-negru – 2 lei / fila Format A3 color – 5 lei / fila Format A3 alb-negru – 4 lei / fila
Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana
Biroul Banca de Date Urbana
14. Taxa eliberare proces-verbal de vecinatati persoane fizice/juridice si proces-verbal de vecinatati conform
HG nr. 834/1991
a) pana la 1000 mp inclusiv: 20 lei b) peste 1000 mp: 20 lei + 1 leu/mp pentru fiecare mp ce depaseste suprafata de 1000 mp
Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana
Biroul Banca de Date Urbana
15. Taxa eliberare certificat de existenta- inexistenta pentru intablare/ radiere
constructii executate cu sau fara autorizatie de construire si adeverintei
pentru certificarea existentei/inexistentei A.C./A.D. si
regimului de inaltime al constructiilor
IN REGIM NORMAL: 200 lei
TAXA DE URGENTA este de 1000 lei+contravaloarea certificatului doar pentru
constructiile executate/desfiintate cu A.C./A.D.
Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana
Biroul Banca de Date Urbana
16. Taxa emitere adeverinte teren intravilan
IN REGIM NORMAL: 25 lei TAXA DE URGENTA este de 50 lei + contravaloarea adeverintei
Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana
Biroul Banca de Date Urbana
17. Abonament G.I.S. – consultare Banca de Date
6 luni – 600 lei 12 luni – 1000 lei
Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana
Biroul Banca de Date Urbana 18. Taxa căutare documente in arhiva
30 lei /document Directia Secretariat General
Compartiment arhivă Directia Fiscala a Municipiului
Timisoara 19. Taxa eliberare copii documente Format A4 – 5 lei/filă
Format A3 – 10 lei/filă
Directia Secretariat General Compartiment arhivă
Directia Fiscala a Municipiului Timisoara
20. Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism in regim de urgenta – in
termen de 7 zile lucrătoare
500 lei + contravaloarea taxei pentru eliberarea certificatului de urbanism (conform
Anexei 1)
Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana
Serviciul Certificari, Autorizari si Control
Constructii
4
21. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire in regim de urgenţă (inclusiv
prelungiri) – in termen de 7 zile lucrătoare
10% din contravaloarea taxei pentru eliberarea autorizatiei de construire
Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana
Serviciul Certificari, Autorizari si Control
Constructii
22. Taxa aviz plan de eliminare deseuri
50 lei Direcţia Mediu
23. Taxa inscriere la examenul de atestare a persoanelor fizice pentru functia de
administrator de imobile
10 lei Directia Secretariat General Serviciul Relationare Directa
cu Cetatenii
24. Taxa de autorizare a persoanelor juridice pentru desfasurarea activitatii
de administrare imobile
60 lei Directia Secretariat General Serviciul Relationare Directa
cu Cetatenii
25. Taxa pentru eliberarea acordurilor pentru desfăşurarea unei activităţi
economice si pentru publicitate temporara
69 lei Biroul Autorizare Activitati Comerciale
26. Viza anuala pentru activitatile economice ce fac obiectul Legii nr.
650/2002, altele decat cele de alimentatie publica
50% din cuantumul taxei de autorizare Biroul Autorizare Activitati Comerciale
27. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de transport
332 lei Directia Edilitara
28. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a autorizaţiei de transport
244 lei Directia Edilitara
5
29. Taxa pentru inlocuirea autorizatiei de transport, a copiei conforme a
autorizatiei de transport sau a licentei de traseu, ocazionate de schimbarea
denumirii operatorului de transport/intreprinderii, si/sau a
persoanei desemnate, adresei sediului social/domiciliului acestuia sau de
schimbarea autovehiculului utilizat pentru serviciul de transport
20% din tariful iniţial Directia Edilitara
30. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de dispecerat taxi (valabila 5 ani)
500 lei
Directia Edilitara
31. Taxa pentru eliberarea duplicatului autorizaţiei de dispecerat taxi
250 lei Directia Edilitara
32. Taxa pentru eliberarea cazierului de conduită profesională
50 lei Directia Edilitara
33. Taxa de eliberare a avizului pentru aplicarea de inscrisuri si simboluri care
reprezinta publicitate pentru terti pe autovehiculele ce efectueaza serviciul de transport public de persoane in regim
de taxi si in regim de inchiriere
50 lei/autovehicul/an
Directia Edilitara
34. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a certificatului de inregistrare la
Registrul Comertului, pentru transportul public de persoane in regim
de inchiriere (serviciul de inchiriere)
244 lei Directia Edilitara
35. Taxa pentru emiterea Avizului de oportunitate,
Avizul Arhitectului Sef al Municipiului Timisoara si
a Avizului Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului
100 lei Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana
Biroul Avizare Conformitati PUG/PUD/PUZ
6
36. Taxa pentru activităţile de informare şi consultare a publicului pentru planurile
urbanistice
400 lei Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana
Biroul Avizare Conformitati PUG/PUD/PUZ
37. Taxa pentru inaintarea documentatiilor
Plan Urbanistic Zonal/Plan Urbanistic de Detaliu (PUZ/PUD) in plenul
Consiliului Local al Municipiului Timisoara
100 lei Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana
Biroul Avizare Conformitati PUG/PUD/PUZ
38. Taxa de urgenţă pentru eliberare certificat de nomenclatură stradală şi
adresă
TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + 1 leu contravaloarea certificatului conform Anexei
nr. 1, Art. 474 alin. (16)
Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana
Biroul Banca de Date Urbana
39. Taxa pentru vizarea autorizaţiei de transport public de persoane în regim
de taxi şi în regim de închiriere; pentru transportul public de mărfuri sau
bunuri în regim de taxi
10% din tariful iniţial Directia Edilitara
40. Taxa pentru eliberarea duplicatului autorizaţiei de transport, al unei copii conforme a autorizaţiei de transport,
sau al unei licenţe de traseu
110 lei Directia Edilitara
41. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a autorizaţiei de transport, ocazionate
de suspendarea celei eliberate
332 lei Directia Edilitara
42. Taxa pentru vizarea listei de tarife
5 lei/bucata
Directia Edilitara
43. Taxa de tranzit, pentru vehiculele de transport marfă de peste 7,5 tone
200 lei
Directia Edilitara
7
44. Taxa duplicate acord pentru desfasurarea unei activitati economice
69 lei
Biroul Autorizare Activitati Comerciale
45. Taxa de modificare a acordurilor pentru desfasurarea unei activitati economice
50% din cuantumul taxei de autorizare
Biroul Autorizare Activitati Comerciale
46. Taxa eliberare a certificatului de existenta pentru certificarea existentei constructiilor fara autorizatie de construire si adeverintei pentru certificarea existentei / inexistentei autorizatiei de construire
2% din valoarea impozabila a constructiilor cu destinatia de locuinte sau anexe la locuinte, actualizata pe baza certificatului fiscal; SAU 4% din valoarea impozabila a constructiilor pentru restul constructiilor cu alta destinatie decat cea de locuinta, actualizata pe baza certificatului fiscal
Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana
Biroul Banca de Date Urbana
47. Taxa eliberare a certificatului de inexistenta pentru certificarea inexistentei constructiilor fara autorizatie de desfiintare si adeverintei pentru certificarea existentei/ inexistentei autorizatiei de desfiintare
2% din valoarea impozabila a constructiilor, actualizata pe baza certificatului fiscal
Directia Urbanism si Dezvoltare Urbana
Biroul Banca de Date Urbana
Nota: I. Taxa de urgenta, prevăzută la pct. 5 se datorează în toate cazurile în care este posibilă eliberarea în regim de urgenta a actelor solicitate de contribuabili, cu excepţia celor pentru care in anexa 5 s-a stabilit expres o taxa speciala de urgenţă, şi se încasează pe baza notei de plata întocmite de către angajaţii cu atribuţii în eliberarea acestora. II. Referitor la taxele prevazute la pct.46 si 47: - Taxa de 2% pentru constructiile cu destinatia de locuinte sau anexe la locuinte si taxa de 4% pentru restul constructiilor, din valoarea impozabila a constructiei, stabilita pentru determinarea impozitului pe cladiri in conditiile codului fiscal, comunicata de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, care reprezinta taxa care ar fi fost perceputa pentru emiterea Autorizatiei de construire a constructiei respective, actualizata la data eliberarii Certificatului de existenta a constructiei/Adeverintei. Pentru constructiile inscrise in cartea funciara pentru care prin Adeverinta se va specifica regimul de inaltime, se achita doar taxa de emitere a certificatului de existenta a constructiei/Adeverintei;
8
-Taxa de 2% din valoarea impozabila a constructiei, stabilita pentru determinarea impozitului pe cladiri in conditiile codului fiscal, comunicata de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, care reprezinta taxa care ar fi fost perceputa pentru emiterea Autorizatiei de desfiintare a constructiei respective, actualizata la data eliberarii Certificatului de inexistenta a constructiei/Adeverintei. Taxa pentru emiterea adeverintei este echivalenta cu taxa de emitere a certificatului de existenta/inexistenta constructii. Metodologia de aplicare este reglementata prin HCLMT nr.197/15.04.2014 asa cum a fost modificata prin HCLMT nr.405/16.10.2015.
PRIMARUL MUNICIPIULUI TIMISOARA
NICOLAE ROBU
DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR ADRIAN BODO DIRECTIA CLADIRI, TERENURI SI DOTARI DIVERSE DIRECTOR MIHAI BONCEA DIRECŢIA SECRETARIAT GENERAL SECRETAR SIMONA DRAGOI DIRECŢIA EDILITARA DIRECTOR CULITA CHIS DIRECŢIA URBANISM SI DEZVOLTARE URBANA DIRECTOR SORIN CIURARIU DIRECTIA DE MEDIU DIRECTOR SEMEREDI ADRIAN BERE BIROU AUTORIZARE ACTIVITĂŢI COMERCIALE SEF BIROU ILIE PETROVICI BIROUL SALUBRIZARE SEF BIROU CALIN VICTOR FIAT
1
Anexa 4 la HCLMT nr.____________/2017
Procedura de acordare a scutirii/reducerii a impozitului pe clădiri si a impozitului pe teren prevazuta de art. 456 alin.2 lit.k si art.464 alin.2 lit.j din
Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal
Art.1 – (1) Pentru anul fiscal 2018, beneficiază de scutire/reducere de la plata impozitului pentru clădirea folosită ca locuinţă de domiciliu si a impozitului pe terenul aferent acesteia (categoria de folosinta curti constructii), în cuantum total de maxim 400 lei inclusiv, fără a depăşi impozitul anual datorat, următoarele categorii de persoane:
a) persoanele fizice ale căror venituri lunare nete sunt mai mici decât salariul minim brut pe ţară;
b) persoanele fizice ale căror venituri lunare nete constau in exclusivitate din indemnizaţie de şomaj sau ajutor social.
(2) Scutirea/reducerea prevăzută la alin.(1) se acordă doar în cazul în care persoanele care se încadrează în prevederile alin.(1) literele „a” şi „b” nu deţin mai multe proprietăţi (cladiri si/sau terenuri) în afara celor de la adresa de domiciliu, cu exceptia situatiei in care a doua proprietate este reprezentata de cladiri cu destinatia de garaje.
Art.2 – (1)Nu se încadrează în prevederile art.1 alin.(1) spaţiile cu altă destinaţie
decât cea de locuinţă, chiar dacă spaţiul respectiv se află la aceeaşi adresă cu locuinţa de domiciliu.
(2) Nu se încadrează în prevederile art.1 alin.(1) terenurile încadrate în altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, chiar dacă acestea sunt situate la adresa de domiciliu.
(3) In cazul cladirilor mixte, scutirea se acorda proportional, pentru spatiul folosit cu destinatia de locuinta.
Art.3 – În cazul persoanelor care deţin în coproprietate un imobil, scutirea se
acordă, în condiţiile prezentei hotărâri, doar persoanei care îndeplineşte condiţiile precizate la art.1 din prezenta anexă, şi doar pentru cota sa de proprietate.
Art.4 – Reducerea/scutirea de impozit se acorda numai pentru locuinta de domiciliu
si terenul aferent acesteia in urma depunerii la Directia Fiscala a Municipiului Timisoara a unei cererii, impreuna cu documentele justificative stipulate in prezenta. Scutirea sau reducerea de la plata impozitului se aplică începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care persoana depune documentele justificative.
Art.5 - Cererea va cuprinde : - elementele de identificare a solicitantului - elementele de identificare a bunurilor impozabile pentru care se solicita scutirea - natura obligatiei bugetare pentru care se solicita scutirea. - mentiunea ca nu detine alte proprietati (cladiri, terenuri) in afara celei de
domiciliu pentru care solicita scutirea.
Art.6 – (1) In sustinerea cererii se vor depune urmatoarele documente: - copie de pe buletinul de identitate al solicitantului, certificat in conformitate cu
originalul, de catre personalul Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara - actele care stau la baza stabilirii sumelor pentru care se solicita scutirea sau
reducerea (copie extras CF actualizat, copie contract de vanzare-cumparare)
2
- acte care să dovedeasca veniturile solicitantului (ex : adeverinta de salariu net, cupon de pensie, adeverinta din care sa rezulte ca beneficiaza de ajutor de somaj si/sau alocatie de sprijin, aferente lunii decembrie 2017).
- declaratie pe propria raspundere a solicitantului din care sa rezulte ca nu realizeaza alte venituri decat cele pentru care a depus acte.
(2) Persoanele care nu realizează nici un fel de venit au obligaţia să prezinte o adeverinţă de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice – Administraţia Financiară Timişoara în acest sens, aferenta lunii decembrie 2017.
Art.7 – Scutirea/reducerea prevăzută la art.1 din prezenta anexă poate fi solicitata si acordata atat inaintea inceperii executarii silite cat si in timpul executarii acesteia.
Art.8 – (1) Pentru a beneficia de reducerea/scutirea la plata impozitului pe clădire si
teren, prevăzută la art.1 din prezenta anexă, solicitantul trebuie sa nu figureze in evidentele fiscale cu debite restante la data de 31 decembrie a anului anterior celui in care se acorda scutirea.
(2) În aplicarea prevederilor alin. (1), pentru acordarea scutirii, se iau în considerare obligaţiile fiscale de natura: impozitului/taxei pe clădiri; impozitului/taxei pe teren; impozitului pe mijloacele de transport, amenzi, precum si obligatii bugetare nefiscale izvorate din contracte de inchiriere, concesiune, administrare, folosinta.
Art.9 - Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, prin serviciul de specialitate va
proceda la analizarea cererilor solicitantilor si la comunicarea catre acestia a modului de solutionare, in cazul solutionarii favorabile urmand sa aplice scutirea/reducerea de la plata impozitului pentru clădirea folosită ca locuinţă de domiciliu si a impozitului pe terenul aferent acesteia.
Art.10 – Persoanele fizice beneficiare ale scutirilor, respectiv ale reducerilor ce fac obiectul prezentei anexe, vor fi obligate ca, in situatia in care intervin modificari cu privire la veniturile acestora, sa instiinteze compartimentul de specialitate in cel mult 30 de zile de la data modificarii respective.
DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV
ADRIAN BODO
Anexa nr.1 La HCLMT NR. 2017 Nivelurile impozitelor/taxelor locale stabilire in sume fixe - Ar 2078 1.Nivelurile impozitului/taxei pe teren pe raza municipiului Timisoara, stabilite in conformitate cu prevederile art.465 alin.2 si alin.7 din Legea nr.227/2015: (1) În cazul unui teren amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la categoria de folosinţă terenuri cu construcţii, precum şi terenul înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosință decât cea de terenuri cu construcţii în suprafață de până la 400 m”, inclusiv, impozitul/taxa pe teren se stabileşte prin înmulţirea suprafeței terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzătoare prevăzută în următorul tabel: Zona în cadrul localitatii Nivelurile impozitului/taxei pe teren pe raza municipiului Timisoara - lei/ha A 6878 B 5199 C 3558 D 1690 (2) În cazul unui teren amplasat în extravilan, impozitul/taxa pe teren se stabileşte prin înmulțirea suprafeței terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzăi oare prevăzută în următorul tabel, înmulțită cu coeficientul de corecție corespunzător prevăzut la art. 457 alin. (6): Nr.ert. | Categoria de folosinta Impozit - lei - 1 Teren cu construcţii 22 2 Teren arabil 42 3 Păşune 20 4 Fâneaţă 20 5 Vie pe rod, alta decât cea prevăzută la nr. crt. 5.1 48 31. Vie până la intrarea pe rod 0 6 Livadă pe rod, alta decât cea prevăzută la nr. crt. 6.1 48 6.1. Livadă până la intrarea pe rod 0 7 Pădure sau alt teren cu vegetaţie forestieră, cu excepţia 8 celui prevăzut la nr. crt. 7, 1 7.1. Pădure în vârstă de până la 20 de ani şi pădure cu rol de o protecţie 8 Teren cu apă, altul decât cel cu amenajări piscicole 1 8.1. Teren cu amenajări piscicole 26 9 Drumuri şi căi ferate 0 10 Teren neproductiv 0 2. Impozitul pe mijloacele de transport: (1) Art.470 alin.2 pct Il din legea nr.227/2015 - Vehicule inregistrate: 1 Vehicule cu capacitate cilindrica Lei/200 cmc 1,1, Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică <4.800 cmc | 4 lei/200 cmc 12, Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică > 4.800 cmc | 6 lei/200 cmc 2 Vehicule fără capacitate cilindrică evidențiată 150 lei/an (2) Art.471 alin.8 pet.4 din legea nr.227/2015 - Nave de sport si agrement: Nave de sport si agrement 500 lei
3.Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si a autorizatiilor - Titlul IX cap.V Tipul taxei Nivelul pentru anul 2016 Art. 474 alin, (1) Pentru eliberarea certificatului de urbanism, in mediul urban : Taxa -lei- a) până la 150 m? inclusiv 5 b) între 151 şi 250 m? inclusiv 6 c) între 251 şi 500 m? inclusiv 7 d) între 501 şi 750 m? inclusiv 9 e) între 751 şi 1.000 m? inclusiv 12 5) peste 1.000 m? 14 + 0,01 lei/mp pentru fiecare mp care depaseste suprafata de 1.000 mp Art. 474 alin. (4) Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de catre comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului, de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliului judeţean 15 Art. 474 alin. (10) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări necesare lucrărilor de cercetare şi prospectare a terenurilor în ctapa efectuării studiilor geotehnice şi a studiilor privind ridicările topografice, sondele de gaze, petrol și alte excavări 8 lei pentru fiecare mp afectat Art. 474 alin. (14) Taxa pentru autorizarea amplasarii de chioşcuri, containere, tonete, cabine, spaţii de expunere, corpuri şi a panouri de afişaj, firme şi reclame situate pe căile și în spaţiile publice 8 lei pentru fiecare mp de suprafata ocupata de constructie Art. 474 alin. (15) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu 5 lei pentru fiecare racord Art. 474 alin, (16) Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă Art. 475 alin. (1) Taxa pentru eliberarea autorizatiilor sanitare de functianare 20 Art. 475 alin. (2): - Taxa pentru eliberarea atestatului de producator - Taxa pentru eliberarea carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol 40 20 Art. 475 alin, (3) Taxă pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizaţiei privind desfăşurarea activitatilor înregistrate în grupele CAEN 561 - Restaurante, 563 - Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor şi 932 - Alte activităţi recreative şi distractive, potrivit Clasificării activităţilor din economia naţională - CAEN, actualizată prin Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificării activităților din economia naţională - CAEN Taxa se datoreaza in functie de suprafetele aferente activitatilor respective, astfel: a. Pentru o suprafata de pana la 50 mp inclusiv b. Pentru o suprafata cuprinsa intre intre Slmp si 100 mp inclusiv c. Pentru o suprafata cuprinsa intre 101 mp si 500 mp inclusiv d.Pentru o suprafata cuprinsa intre 501 mp si 700 mp inclusiv a. 300lei b. 500 lei c. 700 lei d. 1.000 lei
e. Pentru o suprafata cuprinsa intre 701 mp si 900 mp inclusiv e. 1.500 lei O SUprafata Tai mare de 900 TIP OBS. Referitor la activitatile înregistrate în grupa CAEN 932 - Alte activităţi recreative şi distractive, acestea nu se supun autorizarii conform Legii 650/2002, Ordinului 601/2002 si Ordinului 337/2007 f TOTII 4. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate - Titlul IX Cap. VI Art.478 alin.(2) Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate : a) în cazul unui afişaj situat în locul în care persoana derulează o activitate economică b) în cazul oricărui altui panou, afişaj sau oricărei altei structuri de afişaj pentru reclamă şi publicitate Lei/ mp sau fractiune de mp 32 23 5, Alte taxe locale - Titlul TX Cap.IX Art. 486 alin. (1) Taxa zilnică pentru utilizarea temporara a locurilor publice 1. Taxa pentru depozitarea de materiale 2 a. Taxa pentru desfacerea de produse ce fac obiectul comerţului în standuri situate de-a lungul drumurilor publice, în parcări, în chioşcuri, tonete amplasate de-a lungul drumurilor publice, rulote, etc. 2 b. Taxa pentru ocuparea domeniului public cu sisteme publicitare 3. Taxa de ocupare a domeniului public pentru desfacere de produse ce fac obiectul comerţului pe terasele sezoniere 4. Taxa de ocupare a domeniului public cu terase sezoniere neutilizate 5. Taxa pentru utilizarea în scopuri publicitare a panourilor de afişaj proprietate a Primăriei Municipiului Timişoara amplasate pe domeniul public sau privat al Municipiului Timişoara 6, Taxa pentru utilizarea temporară a locurilor publice în vederea comercializării sau distribuirii de presă (vânzători ambulanți) 7. Taxa pentru distribuirea de pliante publicitare 8. Taxa pentru ocuparea domeniului public cu schele necesare executarii lucrarilor de restaurare si conservare efectuate in conditiile legii, la imobile clasificate ca monumente istorice in sensul art. 3 din Legea 422/2001, monument istoric, ansamblu si sit lei/mp/zi 1 leu/mp/zi 3 lei/mp/zi in zona A 2 lei in celelalte zone 3 lei/mp/zi în zona A 2 lei/mp/zi în celelalte zone 2 lei/mp/zi pentru lunile mai, iunie, iulie, august 1 lei/mp/zi pentru lunile martie, aprilie, septembrie, octombrie 0,50 lei/mp/zi pentru lunile ianuarie, februarie, noiembrie, decembrie 0,25 lei/mp/zi 1,50 lei/mp/zi 5 lei/mp/zi 5 lei/mp/zi 0,01 lei/mp/zi
9. Taxa pentru ocuparea domeniului public cu schele 0,01 lei/mp/zi | necesareexecutarii lucrarilor ir conditiile Legii 153/2001 privind masuri de crestere a calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor cu modificari si completari ulterioare 10. Taxa pentru ocuparea domeniului public cu schele necesare executarii lucrarilor de interventie pentru cresterea performantei energetice in conformitate cu prevederile OUG nr, 18/2009, cu modificari si completari ulterioare, lucrari ce sunt executate pe cheltuiala proprie a proprietarilor cladirilor 11. Taxa pentru ocuparea domeniului public cu schele, altele decat cele prevazute la pct.8-10 0,01 lei/mp/zi 1 leu/mp/zi Art.486 alin.(1) Taxa pentru vizitarea Gradinii Zoologice Timisoara 0 lei pentru copiii cu varsta sub 14 ani; 0 lei pentru persoanele cu dizabilitati; 3 lei pentru copiii cu varsta de peste 14 ani si pentru adulti; 5 lei pentru familie compusa din doi adulti si un copil.Orice alt copil sau adult, va plati conform taxei individuale stabilite mai sus. Art.486 alin.(4) Taxa pentru indeplinirea procedurii 500 lei de divort pe cale administrativa Art.486 alin.(S) Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte 32 lei asemenea planuri, deţinute de consiliile locale PRIMARUL MUNICIPIULUI TIMISOARA NICOLAE ROBU DIRECTOR DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA ADRIAN BODO CU
DIRECTOR DIRECTIA CLADIRI, TERENURI SI DOTARI DIVERSE MIHAI BOCEA DIRECȚIA SECRETARIAT GENERAL SECRETAR SIMONA DRAGOI DIRECTOR DIRECȚIA TEHNICĂ CULITA CHIS DIRECTOR DIRECŢIA URBANISM SORIN CIURARIU DIRECTOR DIRECTIA DE MEDIU SEMEREDI ADRIAN BERE SEF BIROU AUTORIZARE ACTIVITĂŢI COMERCIALE ŞI GESTIUNE SPAŢII PUBLICITARE ILIE PETROVICI DIRECTOR DIRECŢIA DE EVIDENŢA PERSOANEI TIMIȘOARA CONSTANTA TECU