keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 210/30.05.2017 privind aprobarea Scrisorii de Aşteptari pentru S.C. DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA S.A.

30.05.2017

Hotararea Consiliului Local 210/30.05.2017
privind aprobarea Scrisorii de Aşteptari pentru S.C. DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA S.A.


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. 13443/30.05.2017 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Avand in vedere Adresa nr. SC2017-012980 din 24.05.2017 si SC2017/013025 din 25.05.2017 ale S.C. DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA S.A.;
Avand in vedere Adresa nr. SC2017-12881 din 25.05.2017 a Directiei Economice din cadrul Primariei Municipiului Timisoara;
Avand in vedere Adresa Directiei Edilitare nr. SC2017-13099 si SC2017-012881 din 29.05.2017;
În conformitate cu prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice;
Având în vedere Legea nr. 111 din 2016 privind aprobarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, actualizată;
Având în vedere Hotărârea nr. 722 din 28 septembrie 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. a) şi alin. (3) lit. c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă Scrisoarea de Aşteptări pentru S.C. DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA S.A. prevăzută în Anexa, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Compartiment Guvernanţa Corporativă din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi S.C.DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA S.A.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Comunicare - Relaţionare;
- Direcţiei Generale de Urbanism şi Dezvoltare Urbană;
- Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- S.C. Drumuri Municipale Timişoara S.A.;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
GABRIELA POPOVICI
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Anexa.pdf

Anexa la HCL nr.

SCRISOARE DE AȘTEPTĂRI

În procesul de recrutare pentru pozitia de membru in Consiliul de Administrati la societatea DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA SA

Municipiul Timişoara este acționar unic al Societății DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA S.A. (denumită în continuare SDM sau societatea), cu sediul social în Timişoara, str. Eternităţii, nr. 38.

Prezentul document a fost elaborat în temeiul prevederilor OUG nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, modificată și aprobată prin Legea nr.111/2016 și ale Normelor metodologice de aplicare a OUG nr.109/2011, cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin HG nr.722/2016 și reprezintă dezideratele acționarului unic, Consiliul Local al Municipiului Timişoara, pentru evoluția societății în următorii patru ani.

Scrisoarea de asteptări va fi adusa la cunoștință candidaților.

Legislaţia specifică domeniului de activitate Societătii DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA S.A.

- Ordonanta de Urgenta nr. 109 /2011 privind guvernarea corporativa a întreprinderilor publice, modificata si completată;

- Hotărârea de Guvern nr. 722/2016 privind Normele de aplicare ale OUG nr. 109/2011; - Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, modificata si completată.

Informații generale privind DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA S.A. Societatea DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA S.A. a fost infiintata prin HCL

Timisoara nr. 199/18.11.1997 privind reorganizarea Regiei Autonome DRUMURI MUNICIPALE, in societate pe actiuni, avand ca actionar unic Consiliul Local al Municipiului Timisoara.

Societatea este persoana juridica romana avand forma juridica de societate pe actiuni, activitatea acesteia fiind reglementata de actele constitutive si se desfasoara in conformitate cu legislatia romana in vigoare.

Societatea are deschise urmatoarele sedii secundare: - Mun. Timisoara, str. Eternitatii, nr.45, jud. Timis; - Loc. Gavojdia, jud. Timis; - Mun. Timisoara, B-dul Iuliu Maniu, nr.29, jud. Timis; - Mun. Lugoj, str. Tapia, jud. Timis; - Mun. Timisoara, Spl. Nicolae Titulescu, nr.10, jud. Timis; - Mun. Timisoara, B-dul 16 Decembrie 1989, - Mun. Timisoara, Calea Sagului, nr.147/E, jud. Timis. - Obiectul de activitate al societatii este axat pe următoarele domenii de activitate: productie,

servicii, constructii, comert. Domeniul principal – constructii

A. Activitate principala: 4211 - Lucrări de construcţii a drumurilor şi autostrăzilor. B. Alte activitati:

0811 - Extracţia pietrei ornamentale şi a pietrei pentru construcţii, extracţia pietrei calcaroase, gipsului, cretei şi a ardeziei

0812 - Extracţia pietrişului şi a nisipului; extracţia argilei şi a caolinului 2361 - Fabricarea produselor din beton pentru construcţii 2363 - Fabricarea betonului

 

 

2

2511 - Fabricarea de construcţii metalice şi părţi componente ale structurilor metalice 4941 - Transporturi rutiere de mărfuri 4213 - Costrucţia de poduri şi tuneluri 6820 - Închirierea şi subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate 7311 - Activităţi ale agenţiilor de publicitate 5210 - Depozitari 5221 - Activitati de servicii anexe pentru transporturi 6820 - Închirierea şi subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate 6832 - Administrarea imobilelor pe bază de comision sau contract 7490 - Alte activităţi profesionale, ştiinţifice şi tehnice n.c.a. 7112 - Activităţi de inginerie şi consultanţă tehnică legate de acestea.

Capitalul social total subscris si varsat al societatii, este in suma de 8.382.750 lei, impartit in 3.353.100 actiuni nominative a cate 2,5 lei fiecare, ce reprezinta aport in natura si in numerar, care apartine in totalitate Consiliul Local al Municipiului Timisoara, unicul actionar al societatii. Capitalul social este format din: - aport in numerar, in suma de 7.924.324,49 lei; - aport in natura, in suma de 458.425,51 lei, conform procesului-verbal al Directiei Controlului Financiar de Stat Timis nr.5107/30.10.1997 prin care s-a stabilit capitalul social initial al Societatii Drumuri Municipale Timisoara S.A., respectiv conform procesului-verbal al Directiei Controlului Financiar de Stat Timis nr.5479/27.10.1997, prin care s-a stabilit capitalul social initial al Societatii Administrarea Domeniului Public S.A. Timisoara, modificat prin procesul-verbal nr.2531/23.02.1998, avand in vedere fuziunea prin absorbtie dintre cele doua societatii, conform Hotararilor Adunarilor Generale ale Actionarilor societatilor implicate in fuziune, nr.4/18.06.2013 si nr.3/18.06.2013, respectiv conform sentintei civile nr.642/PI/20.08.2013, pronuntata de Tribunalul Timis in dosarul nr.7417/30/2013, definitiva si irevocabila la data de 04.11.2013, prin care s-a constatat legalitatea fuziunii. Actiunile sunt nominative si vor cuprinde toate elementele prevazute de lege. Capitalul social poate fi redus sau marit pe baza hotararii Adunarii Generale Extraordinare a Actionarilor in conditiile si cu respectarea procedurii prevazute de lege. Fiecare actiune subscrisa si varsata de actionari, confera acestora dreptul la vot in Adunarea Generala a Actionarilor, dreptul de a alege si de a fi ales in organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, precum si alte drepturi, conform prevederilor Actului constitutiv. Detinerea de actiuni, implica adeziunea la Actul constitutiv. Drepturile si obligatiile legate de actiuni, urmeaza actiunile in cazul trecerii acstora in patrimoniul altor persoane.

Obiectivele societătii :

Atingerea obiectivelor si criteriilor de performanţă vor fi cuprinse in contractul de mandat al adminstratorilor societăţii si acestea sunt urmatoarele: - cresterea cifrei de afaceri; - cresterea productivitatii muncii; - cresterea profitului. - îmbunătățirea continuă a calității serviciilor furnizate clienților; - menținerea unui sistem de management integrat calitate-mediu-sănătate și securitate în muncă și

responsabilitate socială care să creeze cadrul pentru îmbunătățirea continuă; - retehnologizarea întregii activități desfășurate de Drumuri Municipale Timişoara SA prin

modernizări, achiziții de utilaje performante și realizarea unei infrastructuri adecvate; - îmbunătățirea imaginii societăţii prin asigurarea și menținerea conformității cu reglementările în

domeniu; - îmbunătățirea mentalității proactive a personalului și a celor ce lucrează în numele societăţii, în

ceea ce privește calitatea, protecția mediului înconjurător, responsabilitatea socială și securitate în muncă.

 

 

3

Scopul înfiinţării, sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, a Societăţii Drumuri Municipale Timişoara SA este de a asigura un serviciu public pentru Polul de Creştere Timişoara. Obligaţia şi angajamentul Autorităţii Publice Tutelare Întocmeşte contractul de servicii publice conform legislaţiei nationale şi comunitare in vigoare, stabilind modalitatea de plata a obligaţiilor faţă de SDM. Condiţiile de operare a serviciului public Serviciul public operează în cadrul Polului de Creştere Timişoara într-o piata concurenţială. Rezumatul strategiei în care societatea Drumuri Municipale Timişoara S.A. funcţionează

Prin prezenta scrisoare de așteptări, Municipiul Timişoara, prin Consiliul local al municipiului Timişoara, în calitate de acționar unic, Autoritate Publică Tutelară a înterprinderii publice SC Drumuri Municipale Timişoara SA, stabilim așteptările pe care le avem cu privire la rezultatele care trebuie obținute în urma implementării Planului de Administrare în termen de 4 ani.

Autoritatea Publică Tutelară Municipiul Timişoara rămâne angajată să crească gradul de atractivitate a municipiului Timişoara pentru investitori prin furnizarea de servicii de calitate pe raza Municipiului Timişoara si diversificarea serviciilor prestate. Ne așteptăm ca operațiunile intreprinderii publice Drumuri Municipale Timişoara SA să contribuie la îndeplinirea acestor obiective.

In acest sens intreprinderea publica trebuie sa aiba in vedere: - Orientarea catre client · Preocuparea permanenta pentru cresterea gradului de încredere al clientilor si pentru asigurarea unei transparente legata de actiunile întreprinse - Competenta profesionala · Cresterea eficientei generale a societăţii, prin corecta dimensionare, informare si motivare a personalului societatii; Instruirea permanenta a personalului, pentru cresterea gradului de profesionalism; Crearea unui mediu favorabil învatarii în societate si sprijinirea angajatilor în a-i dezvolta capacitatea de a folosi tehnici si proceduri moderne prin oferirea de oportunitati materiale si de training. - Grija pentru mediu · Gestionarea rationala a resurselor naturale.

Suntem de asemenea preocupați de următoarele obiective pe termen lung: � stimularea investitiilor directe, in industrie, servicii, cercetare stiintifica si dezvoltare tehnologica si inovare; � dezvoltarea durabilă a serviciilor; � calitatea şi eficienţa serviciilor; � dezvoltarea regionala; � crearea de noi locuri de munca; � demersuri pentru implementarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă aprobat de Consiliul Local al Municipiului Timişoara.

Vom dialoga cu consiliul de administratie cu privire la maximizarea valorii afacerii prin îmbunătățirea performanței și un management eficace al capitalului, conform cu așteptările din această scrisoare. Viziunea strategică cu privire la misiunea și obiectivele Societății

Autoritatea tutelară se așteaptă ca managementul Societății să fie orientat spre dezvoltarea afacerii în condiții de profitabilitate, să urmărească permanent stabilirea unui echilibru între calitatea lucrărilor și serviciilor realizate, protecția mediului și securitatea și sănătatea lucrătorilor.

Autoritatea tutelară se așteaptă ca managementul Societății să fie orientat spre realizarea obiectivului strategic al Societății care îl reprezintă consolidarea poziției pe piața concurențială a prestatorilor de lucrări de construcţii a drumurilor şi autostrăzilor și care se bazează pe următoarele elemente fundamentale: îmbunătățirea calităţii lucrărilor și creșterea profitabilității societății.

 

 

4

Indicatorii şi obiective de performantă : Pe lângă obiectivele societății (eficiența economică, modernizarea și îmbunătățirea serviciilor,

competența profesională, grija pentru mediu), planul de administrare va include modul de realizare a indicatorilor şi obiectivelor de performanță, respectiv: - Realizarea programului de reabilitare a drumurilor; - Realizarea programului de producție asfalt - Creșterea cifrei de afaceri; - Creșterea productivității muncii; - Creșterea ratei profitului net - Reducerea perioadei de rambursare a datoriilor restante față de indicatorul aprobat ; - Reducerea perioadei de recuperare a creanțelor ; - Încadrarea in consumurile specifice de materiale necesare producerii de mixtură asfaltică; - Încadrarea in consumurile specifice de mixtură asfaltică; - Încadrarea in consumurile specifice de vopsea de marcaj; - Menținerea lichidității generale.

Raportat la principiile şi strategiile menţionate mai sus, în viziunea instituţiei noastre, misiunea SDM este:

 mobilitate pentru toţi;  corectitudine şi loialitate;  participare şi transparenţă;  eficienţă şi eficacitate.

Politica de dividende

Societatea trebuie să aplice o politică privind asigurarea repartizării a minimum a 50% din profitul contabil rămas după deducerea impozitului pe profit, conform prevederilor O.G. nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi la regiile autonome.

Aceasta ar include îmbunătățirea performanțelor Societății pentru un anumit grad de constanţă în obținerea profitului Societății. Politica de investitii

Programul anual şi multianual de investiţii va fi înaintat de Consiliul de administraţie spre aprobarea Adunării Generale a Asociaţiilor şi Autoritatea publică tutelară, odată cu proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli.

Societatea trebuie să aloce resurse financiare în vederea întreținerii/dezvoltării acesteia să finalizeze investițiile programate și să realizeze o planificare a acestora prinBugetul de venituri și cheltuieli. Așteptări generale a actionarului cu privire la Consiliul administrare a Societătii Diversificarea veniturilor

Membrii consiliului de administrație împreună cu conducerea executivă trebuie să se asigure ca Societatea continuă să se concentreze pe creșterea veniturilor sale, în special din activitatea de bază, dar și alte venituri (din parcări, ridicare vehicule staţionate neregulamentar, semnalizare rutieră, etc.).

Consiliul de administrație împreună cu conducerea executivă trebuie să gestioneze această diversificare cu atenţie pentru a se asigura că nu deviază de la obiectivele stabilite de acționari. Managementul riscului

Consiliul de administrație împreună cu conducerea executivă trebuie să identifice principalii indicatori de risc cu referire la activitatea Societății și să îi monitorizeze permanent cu scopul de a reduce gradul de expunerea al Societății la efectele unor riscuri inerente (economico-financiare, comercile, juridice, patrimoniale, operaționale, etc.).

 

 

5

Protectia mediului înconjurător Societatea trebuie să aibă în vedere dezvoltarea unui program pe termen mediu/lung în vederea asigurării conformității cu reglementările în domeniu cu referire la protecția mediului înconjurător. Responsabilitate socială

Societatea va trebui să mențină și să dezvolte o cultură a responsabilității sociale bazată pe etică în afaceri, respect pentru drepturile clienților, echitate socială și economică, tehnologii prietenoase față de mediu, corectitudine în relațiile de muncă, transparență față de autoritățile publice, integritate și investiții în comunitate.

Serviciile Societății trebuie să fie orientate spre îndeplinirea tuturor cerinţelor şi aşteptărilor îndreptăţite ale părţilor interesate.

Consiliul de administrație și conducerea executivă trebuie să continue dialogul social cu reprezentanții sindicatului și să încerce să mențină o relație bazată pe încredere reciprocă și deschidere față de solicitările acestora. Calitatea și siguranta serviciilor prestate

Acționarul este conștient de importanța Societății precum și calitatea siguranței și serviciilor prestate/asigurate de către aceasta către terți. În consecință, recomandăm/solicităm Consiliului de administrație ca împreună cu conducerea executivă să se asigure că le sunt furnizate informații în timp real cu privire la gradul de satisfacție a beneficiarilor serviciilor societății, în vederea fundamentării deciziilor. Etică și integritate și guvernată corporativă

Acționarul se așteaptă să se acorde o importanță deosebită implementării Codului de etică care stabilește principiile și standardele de conduită și care reglementează situațiile privind conflictele de interese și incompatibilitate la nivelul Societății, inclusiv la nivelul Consiliului de administrație.

SDM va elabora un cod de etică, integritate şi guvernanţă coroprativă. Consiliul de administratie

Sistemul de administrare al societatii este sistemul unitar. Administrarea societatii va fi efectuata de catre Consiliul de Administratie in limitele stabilite de catre Adunarea generala a Actionarilor. Prin Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor, se stabileste componenta Consiliului de Administratie al societatii, care este format din 9 membri. Mandatul este de 4 ani, cu posibilitatea de prelungire pe baza hotararii Adunarii Generale a Actionarilor. Consiliul de Administratie poate delega o parte din atributiile sale unui Consiliu director, fixandu-le in acelasi timp si salariile.

Consiliul de Administrație are, în principal, urmatoarele atribuții: - aproba structura organizatorica si functionala a societatii; - stabilește direcțiile principale de activitate și de dezvoltare a societății; - aproba Regulamentul de organizare si functionare si Regulamentul intern ale societatii; - hotareste cu privire la infiintarea si desfiintarea sediilor secundare; - stabileste politicile contabile și de control financiar și aprobă planificarea financiară; - examineaza, coordoneaza si ia masuri din punct de vedere economico-financiar si tehnic pentru realizarea programului si bugetului aprobat; - examineaza si aproba listele de investitii ale societatii; - aprobă cumpararea, vânzarea mijloacelor fixe, închirierea sau rezilierea contractelor de dotari potrivit competențelor aprobate; - analizeaza si aproba propunerile privind scoaterea din circuitul economic (casarea anuala) a fondurilor fixe; - examineaza si aproba contractarea imprumuturilor pe termen lung sau mediu, modul de rambursare al acestora, precum si acordarea de garantii pentru acestea; - aproba Contractul Colectiv de Munca;

 

 

6

- aproba masurile pentru pregatirea, calificarea si perfectionarea salariatilor; - stabileste tactica si strategia de dezvoltare a societatii; - numește și revocă directorii și stabilește remunerația lor, în conformitate cu legislația în vigoare; - aprobă planul de management elaborat de către directori, supraveghează și evaluează activitatea directorilor; - supune anual adunarii generale a acționarilor, în termen de 150 zile de la încheierea exercițiului financiar, raportul cu privire la activitatea societatii, bilanțul și contul de profit și pierderi pe anul precedent, precum și proiectul de program de activitate și proiectul de buget al societatii pe anul în curs; - pregătește raportul anual, organizează adunarea generală a acționarilor și implementeaza hotărârile acesteia; - introducerea cererii pentru deschiderea procedurii insolvenței societății, potrivit Legii nr.85/2006 privind procedura insolvenței; - publică pe pagina proprie de internet, pentru accesul acționarilor săi al publicului documente și informații conform O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare, aprobată prin Legea nr.111/2016; - convoacă adunarea generala a acționarilor; - informează, în cadrul primei adunări generale a acționarilor asupra situației financiare a societății; - prezintă semestrial, în cadrul adunării generale a acționarilor, un raport asupra activității de administrare. - elaborează un raport anual privind activitatea societății, nu mai târziu de data de 31 mai a anului următor celui cu privire la care se raportează și se publică pe pagina de internet a societății; - adopta în termen de 90 de zile de la data numirii, un cod de etica, care se publica, prin grija președintelui consiliului de administrație, pe pagina proprie de internet a societății și se revizuiește anual, daca este cazul; - rezolva orice alte probleme stabilite de adunarea generala a acționarilor; - analizeaza si solutioneaza toate cererile adresate Consiliului de Administratie; - indeplineste orice alte atributii stabilite de Adunarea Generala a Actionarilor.

Selectia membrilor consiliului de administratie se organizează în condiţiile respectării prevederilor O.U.G.nr.109/30.11.2011 - privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice. Criteriile de selecţie sunt: 1. îndeplinirea condiţiilor de participare, dovedite prin conţinutul dosarului de participare; 2. abilităţile de comunicare; 3. motivaţia candidatului; 4. capacitatea managerială. Condiţii de participare:

- cunoaşterea limbii române scris şi vorbit; - experienţă în administrarea/managementului unor întreprinderi publice profitabile

sau a unor societăţi comerciale profitabile ; - studii superioare tehnice/ economice/ juridice/ administratie de lungă durată

absolvite cu diploma; - domiciliul stabil/rezidenta în România; - capacitate deplină de exerciţiu; - nu intră sub incidenţa art. 6 şi art. 7 din O.U.G. 109 din 30.11. 2011 privind

guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice: Comunicarea cu consiliul de administrare și conducerea executivă a Societătii

Așteptarea noastră în ceea ce privește Consiliul de administrație este să colaboreze îndeaproape cu Autoritatea Tutelară, pentru a asigura informarea în timp util și comunicarea constantă cu acționarul cu privire la direcțiile strategice ale Societății.

 

 

7

Consiliul de administrație împreună cu conducerea executivă a Societății trebuie să continue să acorde o atenție deosebită promovării unei imagini pozitive a acesteia. Prioritătile specifice pentru mandatul de 4 ani

Pentru această perioadă se așteptă ca îndeplinirea obiectivului principal de activitate să se efectueze cu costuri minime și în condiții de eficiență operațională și organizațională.

Misiunea societătii este crearea de valoare economică în domeniul de activitate al construcției de drumuri, semnalizare rutiera, administrarea locurilor de parcare si alte activitati desfasurate de societate atât pe termen mediu cât și pe termen lung, prin gestionarea responsabilă și optimală a capacităților de producție, fondurilor banesti si a resursei umane.

În scopul realizarii obiectului de activitate si a unei administrări eficiente societatea propune autoritatii publice tutelare cateva obiective pe care candidatii sa le dezvolte în declaratia de intentie: -asigurarea continuității activității societății; -mentinerea și dezvoltarea capacităților de producție corelate cu cele ale pieții specifice, prin realizarea investițiilor propuse; -cresterea cotei de piata si întarirea poziției pe o piață concurențială, prin aplicarea unor tarife competitive și îmbunatatirea calității lucrărilor executate și a serviciilor prestate de societate; -realizarea unei profitabilități raționale; -promovarea competenței profesionale prin instruirea, informarea și motivarea personalului societății; -respectarea obiectivelor de politică salarială; -îmbunatatirea procedurilor privind gestionarea creanțelor și recuperarea lor; -reducerea capitalului împrumutat și încadrare a în termenele contractuale și legale de plata a obligațiilor societății; -asigurarea cu cash –flow a activității societății; -eliminarea aspectelor cu impact negativ asupra mediului; -asigurarea integritatii patrimoniale a bunurilor societății.

DIRECTIA EDILITARA, DIRECTIA ECONOMICA, DIRECTOR DIRECTOR CHIS CULITA STELIANA STANCIU

COMPARTIMENT GUVERNANTA CORPORATIVA, CONSILIER LAZAR VIOLETA

Atasament: Referat.pdf

 

COD FO 53 – 01 ver.3                               

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030, Timişoara, tel./fax. +40 256-408300, www.primariatm.ro

REFERAT

privind aprobarea Scrisorii de Aşteptări pentru S.C. DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA S.A.

În conformitate cu prevederile Cap. I, art. 2, pct. 2, lit. b) din O.U.G. 109/2011 privind

guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, S.C. DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA S.A. este o întreprindere publică;

Consiliul Local al Municipiului Timişoara este acţionar unic la S.C. DRUMURI MUNICIPALE TIMIŞOARA S.A. şi are calitatea de autoritate publică tutelară în conformitate cu prevederile Cap. I, art 2 pct. 3 lit. b) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, aprobată prin Legea nr. 111/2016;

Consiliul Local “exercită, în numele unităţii administrativ-teritoriale, toate drepturile şi obligaţiile corespunzătoare participaţiilor deţinute la societăţile comerciale sau regii autonome, în condiţiile legii” (art. 36 alin. (3), lit. c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată);

Astfel, Consiliul Local hotărăşte asupra înfiinţării şi reorganizării regiilor de interes local, înfiinţează instituţii publice, societăţi comerciale şi servicii publice de interes local şi instituie norme de organizare şi funcţionare a acestora. De asemenea, urmăreşte, controlează şi analizează activitatea acestora;

Pentru respectarea procedurii de selecţie a membrilor consiliului de administraţie se iau în considerare dispoziţiile prevăzute în Anexa 1c, Cap. I, Secţiunea I, art. 1 la Hotărârea de Guvern nr. 722 din 2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice “Scrisoarea de aşteptări, care face parte din setul de documente obligatorii cu care începe procesul de selecţie a membrilor consiliului şi directorilor/membrilor directoratului pentru întreprinderile publice, document de lucru care conţine performanţele aşteptate de la organele de administrare şi conducere şi politica acţionariatului privind administrarea şi conducerea întreprinderii publice”;

Potrivit prevederilor Cap. I, art. 3, pct. 2, lit. c) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, actualizată, Autoritatea publică tutelară are competenţe „să întocmească scrisoarea de aşteptări şi să o publice pe

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR COMPARTIMENT GUVERNANŢA CORPORATIVĂ NR. SC2017-

APROBAT PRIMAR

NICOLAE ROBU

 

COD FO 53 – 01 ver.3                               

pagina proprie de internet pentru a fi luată la cunoştinţă de candidaţii la postul de administrator sau director înscrişi pe lista scurtă”;

Având în vedere cele prezentate,

PROPUNEM: - spre analiză şi aprobare Scrisoarea de Aşteptări pentru S.C. DRUMURI

MUNICIPALE TIMIŞOARA S.A., prevăzută în Anexa la prezentul referat,

DIRECTOR DIRECŢIA EDILITARĂ, DIRECTOR ECONOMIC,

CULIŢĂ CHIŞ STELIANA STANCU

AVIZAT JURIDIC, CONSILIER,

DANIELA ŞTEFAN LAZĂR VIOLETA