keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 183/25.05.2010 privind reorganizarea Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei

25.05.2010

Hotararea Consiliului Local 183/25.05.2010
privind reorganizarea Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. 1129/28.04.2010 al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, aprobat de Primarul Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Luând în considerare decizia Directorului Curţii de Conturi nr. 42/20.11.2009;
Având in vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timisoara. nr. 466/2005 privind infiintarea Serviciului pentru Protectia Copilului si Familiei prin reorganizarea Centrului de Tranzit pentru Minori,,Sf. Nicolae";
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.157/2006 privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare la Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei;
Având în vedere prevederile art. 21 alin.(1) şi (4) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. a) şi d), alin. (3) lit. b) şi alin. (6) lit. a), pct. 2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se reorganizează Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara, ca serviciu cu personalitate juridică în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, cu păstrarea sediului, codului fiscal, contului, ştampilei proprii şi a personalului existent, şeful serviciului fiind ordonator terţiar de credite.

Art. 2: Se aprobă Organigrama, Statul de funcţii şi Regulamentul de organizare şi funcţionare al Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara, conform Anexelor nr. 1, nr. 2 şi nr.3, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei şi Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică :
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Drumuri şi Transporturi;
- Direcţiei de Mediu;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei;
- Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara;
- Mass-media locale


Presedinte de sedinta
OVIDIU CIUHANDU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_3.pdf

Anexa nr.3 la HCLMT nr…………………………..

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ TIMIŞOARA

SERVICIUL PENTRU PROŢECTIA COPILULUI ŞI FAMILIEI TIMIŞOARA

REGULAMENT de organizare şi funcţionare a serviciului public de asistenţă socială de interes local

SERVICIUL PENTRU PROTECTIA COPILULUI SI FAMILIEI TIMIŞOARA

Pagina 1 din 9 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara

Pagina 2 din 9 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara

Cap. I. DISPOZIŢII GENERALE

Art.1.(1) Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara este un serviciu public cu personalitate juridică, care funcţionează în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, serviciul fiind înfiinţat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.466/20.12.2005, şeful serviciului având calitatea de ordonator terţiar de credite; Art.2. Scopul principal al Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara : desfăşoară activitaţi de asistenţă şi protecţie socială pentru copil si familia sa, de prevenire a separării copilului de familia sa, cu domiciliul sau reşedinţa în municipiul Timişoara, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Art.3. Prin Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara în înţelesul prezentului regulament, se înţelege serviciul public cu personalitate juridică, subordonat şi structurat pe competenţe, potrivit organigramei. Art.4.(1) Sediul administrativ al Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei este în municipiul Timişoara, pe strada Platanilor, nr.2 - spaţiu atribuit prin Hotărârea de Consiliu Local al Municipiului Timişoara nr.269/28.06.2005.

(2) Pe toate actele emise de Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara– se va menţiona Consiliul Local al Municipiului Timişoara, Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara şi sediul serviciului public de interes local.

(3) Şeful de serviciu al Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara asigură conducerea, coordonarea şi controlul compartimentelor şi birourilor din structura Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara, având calitatea de ordonator terţiar de credite şi de angajator. Art.5. Durata de funcţionare a Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara este nelimitată. Art.6. Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara îşi desfăşoară activitatea în baza prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare şi prevederilor legale în vigoare. Art.7. (1) Structura organizatorică a Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara cuprinde, în funcţie de volumul, complexitatea şi specificul activităţii, birouri şi compartimente.

(2) Compartimentul poate fi organizat fie independent, fie în cadrul unui birou. Art.8. Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara dispune de cod fiscal, cont bancar propriu, ştampilă proprie, precum şi de gestiune proprie . Art.9. (1)Prezentul regulament de organizare şi funcţionare detaliază modul de organizare al Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara şi a subdiviziunilor sale organizatorice, stabileşte regulile de funcţionare, politicile şi procedurile specifice, normele de conduită, drepturile şi obligaţiile personalului acestuia.

(2) Prezentul regulament de organizare şi funcţionare ajută la îndeplinirea funcţiilor de instrument de management creând o imagine comună asupra organizării serviciului, de legitimare a puterii şi obligaţiilor ce revin fiecărei persoane salarizate în cadrul servicului şi de integrare socială a personalului.

(3) Prevederile prezentului regulament şunt obligatorii pentru întreg personalulul din cadrul Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara.

Pagina 3 din 9 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara

Cap. II. ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA SERVICIULUI PENTRU PROTECTIA COPILULUI SI FAMILIEI TIMIŞOARA

Subcapitolul II.1.ACTIVITATEA ŞI CONDUCEREA Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara

Art.10. (1) Obiectul de activitate al Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara îl constituie asigurarea menţinerii, refacerii şi dezvoltării capacităţilor copilului şi ale parintilor sai, pentru depasirea situatiilor care ar putea determina separarea copilului de familia sa, în conformitate cu Legea 272/21.04.2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului. (2) Atribuţiile Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara sunt: a) monitorizeaza si analizeaza situatia copiilor din Municipiul Timişoara, precum si modul de respectare a drepturilor copiilor, asigurand centralizarea si sintetizarea datelor si informatiilor relevante; b) realizeaza activitatea de prevenire a separarii copilului de familia sa prin înfiinţarea, organizarea şi furnizarea serviciilor sociale primare în domeniul protecţiei copilului şi familiei; c) identifica si evalueaza situatiile care impun acordarea de servicii si/sau prestatii pentru prevenirea separarii copilului de familia sa; d) elaboreaza documentatia necesara pentru acordarea serviciilor si/sau prestatiilor si acorda aceste servicii si/sau prestatii, in conditiile legii; e) asigura consilierea si informarea familiilor cu copii in intretinere asupra drepturilor si obligatiilor acestora, asupra drepturilor copilului si asupra serviciilor disponibile pe plan local; f) asigura si urmaresc aplicarea masurilor de prevenire si combatere a consumului de alcool si droguri, de prevenire si combatere a violentei in familie, precum si a comportamentului delincvent; g) viziteaza periodic la domiciliu familiile si copiii care beneficiaza de servicii si prestatii; h) inainteaza propuneri primarului, in cazul in care este necesara luarea unei masuri de protectie speciala, in conditiile legii; i) urmaresc evolutia dezvoltarii copilului si modul in care parintii acestuia isi exercita drepturile si isi indeplinesc obligatiile cu privire la copilul care a beneficiat de o masura de protectie speciala si a fost reintegrat in familia sa; j) colaboreaza cu directia generala de asistenta sociala si protectia copilului in domeniul protectiei copilului si transmit acesteia, precum şi de autorităţilor publice centrale cu responsabilităţi în domeniu, toate datele si informatiile solicitate din acest domeniu; k) încheie convenţii de parteneriat şi iniţiază programe de colaborare cu alte autorităţi locale, instituţii publice şi private, structuri asociative, precum şi cu instituţii de cult recunoscute de lege, pentru furnizarea serviciilor sociale , în conformitate cu nevoile locale identificate ; l) elaborează şi implementează proiecte cu finanţare naţională şi internaţională în domeniu; m) elaborează şi propune consiliului local al municipiului proiectul de buget anual pentru susţinerea serviciilor sociale în domeniul protecţiei copilului şi familiei, în conformitate cu planul de acţiune propriu. Art.11. Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara întocmeşte referatele de specialitate pentru proiectele de hotărâri propuse spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara, care vor fi avizate de directorul executiv şi directorul executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.12. Conducerea, coordonarea şi controlul Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara se realizează prin: - Consiliul Local al Municipiului Timişoara;

Pagina 4 din 9 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara

- Primarul Municipiului Timişoara; - Viceprimarul Municipiului Timişoara delegat cu probleme sociale; - Directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara; - Directorul executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara; - Seful serviciului. Art.13.(1) Şeful de serviciu asigură conducerea curentă a Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara şi este subordonat Consiliului Local al Municipiului Timişoara, Primarului Municipiului Timişoara, Viceprimarului Municipiului Timişoara delegat cu probleme sociale, Directorului executiv şi Directorului executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.

(2) Şeful Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara este ordonator terţiar de credite şi angajator.

(3) În exercitarea atribuţiilor ce-i revin, şeful Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara emite decizii.

(4) Şeful Serviciului pentru Protecţia Copilui şi Familiei Timişoara are urmatoarele responsabilităţi pentru îndeplinirea atribuţiilor serviciului:

a) raspunde de managementul domeniului sau de activitate; b) conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de

eficienta si eficacitate; c) raspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format

electronic, în domeniul sau de activitate; d) raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile/domeniul de activitate

subordonate; e) răspunde de implementarea proiectelor cu finanţare internă sau externă şi de organizarea

managementului calităţii Art.14. Legătura dintre Consiliul Local al Municipiului Timişoara, Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara se face prin viceprimarul delegat, directorul executiv şi directorul executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.15.Angajarea salariaţilor se face în condiţiile legii, de către şeful Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara, în limita posturilor din statul de funcţii, aprobat de Consiliul Local al Municipiului Timişoara Art.16. Activitatea Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara este coordonată de directorul executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art 17. Conducerea curentă a Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara este asigurată de şeful Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara.

Subcapitolul II.2. STRUCTURA ORGANIZATORICĂ a Serviciului pentru Protecţia Copilului si

Familiei Timişoara Art.18. Structura organizatorică a Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara cuprinde în funcţie de volumul, complexitatea şi specificul activităţii următoarele tipuri de birouri şi compartimente:

1.Biroul Servicii de Zi 2.Compartimentul pentru asistenţă socială 3.Compartimentul resurse-umane şi financiar-administrativ

Pagina 5 din 9 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara

Art.19. Biroul Servicii de Zi are ca scop principal menţinerea, refacerea şi dezvoltarea capacităţilor copilului şi ale părinţilor săi, pentru depăşirea situaţiilor care ar putea determina separarea copilului de familia sa. Şeful Biroului: - raspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce personalul biroului subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de eficienta si eficacitate; - raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile/domeniul de activitate încredinţate. ATRIBUŢII:

a) asigură părinţilor consiliere şi sprijin pentru a face faţă dificultăţilor psihosociale care afectează relaţiile familiale, pentru dezvoltarea competenţelor parentale, pentru prevenirea separării copilului de familia sa şi sprijină copiii atunci când apar probleme în dezvoltarea acestora;

b) contribuie la depistarea precoce a situaţiilor de risc care pot determina separarea copilului de părinţii săi;

c) constituie o bază de date sociale pentru familiile cu risc de separare a copilului de familia sa. d) asigură un program educaţional adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare şi

particularităţilor copilului; e) asigură activităţi recreative şi de socializare; f) dezvoltă programe specifice pentru prevenirea comportamentelor abuzive ale părinţilor în

familie; g) oferă suport psiho-pedagogic copiilor beneficiari;

Art.20. Compartimentul de asistenţă socială are ca scop principal aplicarea actelor normative privind protecţia socială a copilului şi a familiei; ATRIBUŢII:

a) realizează demersurile în vederea furnizării de servicii sociale pe problematica copilului aflat în pericol de separare de familia sa, precum şi monitorizarea copiilor după reintegrarea lor în familie;

b) realizează şi aplică planul de servicii pentru prevenirea separării copilului de familia sa, conform Legii nr.272/2004;

c) contribuie la depistarea precoce a situaţiilor de risc care pot determina separarea copilului de familia sa;

d) identifică, intervine şi monitorizează copiii care sunt lipsiţi de îngrijirea părinţilor pe perioada în care aceştia se află la muncă în străinătate;

Art.21. Compartiment de resurse umane şi financiar-administrativ are ca obiective principale: 1.asigurarea gestionării resurselor umane şi respectarea condiţiilor de legalitate a actelor şi a măsurilor intreprinse de către Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara . 2.gestionarea resurselor financiare şi realizarea achiziţiilor publice, 3.realizarea activităţilor administrative; ATRIBUŢII cu privire la activitatea resurse umane şi juridică:

a) întocmeşte formalităţile şi urmareste respectarea legalitatii privind încadrarea/numirea, modificarea, suspendarea şi incetarea raporturilor de muncă/serviciu, salarizarea si acordarea tuturor drepturilor prevazute de legislatia muncii pentru personalul Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei;

b) organizează activitatea de personal, salarizare, pregătire şi perfecţionarea profesională c) gestionează şi actualizează cărţile de muncă şi dosarele profesionale şi personale;

Pagina 6 din 9 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara

d) întocmeşte situaţii statistice periodice sau anuale, cu privire la activitatea de resurse umane; e) coordonează şi monitorizează procesul de evaluare a performanţelor individuale; f) acordă consultanţă juridică pentru interpretarea unor situaţii, texte legale serviciilor, birourilor şi

compartimentelor din cadrul Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei şi beneficiarilor de servicii sociale

g) reprezintă serviciul în fata tuturor instantelor judecatoresti; h) redactează, vizează si contrasemnează actele cu caracter juridic.

ATRIBUŢII cu privire la activitatea financiar-contabilă:

a) întocmeşte lucrările referitoare la proiectele de buget de venituri şi cheltuieli proprii şi le prezintă spre aprobare;

b) urmăreşte execuţia cheltuielilor aprobate şi informează periodic conducerea asupra modului de realizare a acestora;

c) organizează şi conduce evidenţa contabilă a tuturor mijloacelor financiare folosite în activitatea curentă;

d) efectuează controlul financiar preventiv pentru cheltuielile efectuate din bugetul propriu; e) exercită controlul asupra operaţiunilor efectuate prin casierie şi asigură la timp lichidarea

obligaţiilor de plată; f) întocmeşte documentele de plată către unităţile bancare, urmăreşte primirea la timp a

extraselor de cont; g) asigură încadrarea corectă pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare a mijloacelor financiare

necesare, precum şi a cheltuielilor efectuate; h) întocmeşte şi transmite dările de seamă privind execuţia bugetului propriu; i) gestionează toate mijloacele fixe şi obiectele de inventar din patrimoniul serviciului, ori date

în folosinţă personalului, efectuează inventarierea periodică, conform legislaţiei în vigoare; j) întocmeşte şi prezintă spre aprobare raportul privind rezultatele inventarierii precum şi listele

cu mijloacele fixe şi obiectele de inventar propuse pentru casare;

ATRIBUŢII cu privire la activitatea administrativă: a) asigură condiţii optime de desfăşurare a activităţii pentru toate compartimentele funcţionale

ale serviciului; b) asigură baza materială şi echipamentele necesare desfăşurării activităţii curente, precum şi

întreţinerea şi apărarea operativă a acestora; c) organizează şi urmăreşte curăţirea, igienizarea şi asigurarea microclimatului pentru spaţiile

folosite de instituţie; d) asigură respectarea normelor de protecţie a muncii şi a celor de prevenire şi stingere a

incendiilor;

Subcapitolul II.3. FURNIZAREA DE SERVICII SOCIALE PRIMARE în cadrul Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara

Art.22.Prin Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara se furnizează servicii de zi care au rolul de a asigura menţinerea, refacerea şi dezvoltarea capacităţiilor copilului şi a părinţilor săi pentru depăşirea situaţiilor care ar putea determina separarea copilului de familiea sa. Art.23.Principiile care stau la baza activitatii serviciilor de zi sunt: a) respectarea si promovarea cu prioritate a interesului superior al copilului; egalitatea sanselor si nediscriminarea; b) asistarea copiilor in realizarea si exercitarea drepturilor lor; c) respectarea demnitatii copilului;

Pagina 7 din 9 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara

d) ascultarea opiniei copilului si luarea in considerare a acesteia, tinandu-se cont de varsta si de gradul sau de maturitate; e) asigurarea unei ingrijiri individualizate si personalizate a copilului; f) asigurarea protectiei impotriva abuzului si exploatarii copilului; g) asigurarea unei interventii profesioniste, prin echipe pluridisciplinare; h) asigurarea confidentialitatii si a eticii profesionale; i) responsabilizarea parintilor cu privire la exercitarea drepturilor si indeplinirea obligatiilor parintesti; j) primordialitatea responsabilitatii parintilor cu privire la respectarea si garantarea drepturilor copilului Art. 24. - Beneficiarii serviciilor de zi sunt: a) copiii si parintii carora li se acorda prestatii si servicii destinate prevenirii separarii lor; b) copiii care au beneficiat de o masura de protectie speciala si au fost reintegrati in familie; Art. 25. Accesul beneficiarilor in cadrul serviciilor de zi se face in baza planului de servicii /planului individualizat de protectie aprobat prin Dispoziţia Primarului. Art. 26. - Serviciile de zi indeplinesc urmatoarele atributii, in functie de specificul si de nevoile fiecarei categorii de beneficiari: a) asigura un program educational adecvat varstei, nevoilor, potentialului de dezvoltare si particularitatilor copiilor; b) asigura activitati recreative si de socializare; c) asigura copiilor consiliere psihologica; d) asigura parintilor consiliere si sprijin; e) dezvolta programe specifice pentru prevenirea comportamentelor abuzive ale parintilor si a violentei in familie; f) contribuie la depistarea precoce a situatiilor de risc care pot determina separarea copilului de parintii sai; g) contribuie la realizarea obiectivelor cuprinse in planul de servicii sau, dupa caz, in planul individualizat de protectie. Art.27. - (1) Structura organizatorica, numarul de posturi si categoriile de personal pentru serviciile de zi se aproba prin hotarare a Consiliului Local al Municipiului Timişoara pe baza propunerilor Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara motivate de caracteristicile si nevoile de ingrijire ale copiilor protejati, precum si obiectivelor serviciului. Art.28. Serviciile sociale primare sunt furnizate prin Centre de zi şi Centre de Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi şi Copii. Art.29. Criteriile de eligibilitate în vederea admiterii în Centrul de zi sunt următoarele:

a). beneficiarul să aibă domiciliul legal în municipiul Timişoara; b). beneficiarul să prezinte adeverinţă medicală din care să reiasă că poate frecventa colectivitatea şi nu suferă de boli cronice sau psihice şi nu este încadrat în grad de handicap; c). copilul să provină dintr-o familie aflată în dificultate socială; d). copilul să aibă vârsta cuprinsă între 6-16 ani; e). admiterea se face în baza unui Plan de servicii aprobat prin Dispoziţia Primarului, în limita locurilor disponibile.

Art.30.Criteriile de eligibilitate în vederea admiterii în Centrul de Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi şi Copii sunt următoarele:

a). beneficiarul să aibă domiciliul legal în municipiul Timişoara; b). familia să se afle într-o situaţie de dificultate socială; c). admiterea se face în baza unui Plan de servicii aprobat prin Dispoziţia Primarului, în limita locurilor disponibile.

Pagina 8 din 9 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara

Cap. III. PATRIMONIUL ŞI FINANŢELE Serviciului pentru Protecţia

Copilului Şi Familiei

Art.31. Patrimoniul este format din bunuri mobile şi imobile transferate de la Centrul de tranzit pentru minori „Sf.Nicolae”, precum şi bunuri mobile dobândite de Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei prin achiziţii publice, sponsorizări, donaţii,etc. Art.32. Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital se asigură din bugetul local (alocaţii bugetare la cap.68.02 – Asigurări şi Asistenţă Socială) pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli al Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara şi transmis de ordonatorul secundar de credite. Art.33. Proiectul de buget al Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara se depune la Directia de Asistenta Sociala Comunitara Timişoara, ordonator secundar de credite, care îl va depune la Biroul Buget din cadrul Direcţiei Economice al Primăriei Municipiului Timişoara. Art.34. Trimestrial, ordonatorul terţiar de credite aprobă situaţiile financiare întocmite de persoanele cu atribuţii de contabilitate, care vor fi depuse la Serviciul Buget Finanţe Contabilitate din cadrul Direcţiei de Asistenta Sociala Comunitara Timişoara pentru centralizare. Art.35. (1)Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara, în completarea surselor bugetare alocate din bugetul local, va putea obţine şi venituri extrabugetare în condiţiile prevăzute de lege. (2)Veniturile extrabugetare ale Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara se încasează, administrează, utilizează şi contabilizează conform prevederilor legale în vigoare. Art.36. Execuţia de casă a Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara se ţine de către persoanele cu atribuţii de casierie. Art.37. Angajarea şi efectuarea cheltuielilor din creditele bugetare aprobate în buget se aprobă de către ordonatorul terţiar de credite şi se efectuează numai cu viza prealabilă de control financiar preventiv, aplicată de persoanele împuternicite. Art.38. Ordonatorul terţiar de credite aprobă efectuarea plăţilor în limita creditelor bugetare aprobate, avizate de control financiar preventiv,iar plata se asigură de către Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara. Art.39. În cazul desfiinţării Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara patrimoniul acestuia revine Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Art.40. Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei Timişoara îşi va organiza o arhivă proprie pe care o va păstra în conformitate cu prevederile legale cuprinzând următoarele acte: - documente de personal (state de plată); - documente financiar-contabile; - documente specifice activităţii sale curente;

CAPITOLUL IV.RESPONSABILITĂŢI, COMPETENŢE ŞI REGULI GENERALE APLICABILE PERSONALULUI din cadrul Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei

Timişoara

Art.41. Personalul Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara este format din funcţionari publici şi personal contractual în conformitate cu statul de funcţii aprobat prin hotărâre aConsiliului Local al Municipiului Timişoara . Art.42. Personalul din cadrul Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara are următoarele responsabilităţi:

Pagina 9 din 9 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara

a) raspunde de pastrarea confidenţialităţii informaţiilor detinute sau la care are acces ca urmare a executarii atributiilor de serviciu; b) răspunde de îndeplinirea cu profesionalism, loialitate, corectitudine şi în mod constiincios a îndatoririlor de serviciu şi se abtine de la orice fapta care ar putea sa aduca prejudicii institutiei; c) raspunde de realizarea la timp si întocmai a atributiilor ce-i revin potrivit legii, programelor aprobate sau dispuse expres de catre conducerea institutiei si de raportarea asupra modului de realizare a acestora; d) raspunde, potrivit dispozitiilor legale, de corectitudinea şi exactitatea datelor, informatiilor si masurilor prevazute în documentele întocmite; Art.43. Personalul din cadrul Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara are următoarele competenţe : a) reprezinta si angajeaza institutia numai în limita atributiilor de serviciu si a mandatului care i s-a încredintat de catre conducerea acesteia; b) se preocupa permanent de perfectionarea pregatirii profesionale; c) propune documente tipizate şi proceduri de uz intern pentru activitatea compartimentului sau institutiei, în general; d) semnalează conducerii institutiei orice probleme deosebite legate de activitatea acesteia, despre care ia cunostinta în timpul îndeplinirii sarcinilor sau în afara acestora, chiar daca nu vizeaza direct domeniul în care are responsabilitati si atributii.

CAPITOLUL V.DISPOZIŢII FINALE Art.44. Prezentul regulament intră în vigoare la data aprobării sale prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara şi îşi produce efectele fată de salariaţi din momentul încunoştinţării acestora. Art.45.Modificările prezentului regulament se vor face numai cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Art.46 Prevederile prezentului Regulament se completează de drept cu prevederile legislaţiei în vigoare în domeniu social, în domeniul gestionării resurselor financiare şi umane sau în orice alte domenii conexe activităţii curente a serviciului. Director Executiv, Director Executiv Adjunct, Maria Stoianov Gabriela-Cristina Curuţ Şef Serviciu, Mihaela Buzilă-Petrescu Consilier Juridic, Erceanu Ciprian

  • ATRIBUŢII cu privire la activitatea  financiar-contabilă:

Atasament: Anexa_2.pdf

ANEXA nr. 2 la Hotărârea nr.____________ APROBAT PRIMAR Dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU

STAT DE FUNCŢII SERVICIUL PENTRU PROTECŢIA COPILULUI ŞI FAMILIEI TIMIŞOARA

Funcţia public/Post contractual Nr.

crt. Denumirea funcţiei Nivel

studii Nr. posturi

Cls. Grad

A. Funcţii publice de conducere Funcţii publice

1. Şef serviciu S 1 I Total funcţii publice de conducere 1

B. Funcţii publice de execuţie 2. Consilier S 2 I superior 3. Consilier S 2 I asistent 4. Consilier juridic S 1 I asistent 5. Inspector S 2 I principal 6. Inspector S 1 I asistent 7. Referent M 1 III asistent Total funcţii publice de execuţie 9 Total funcţii publice 10 C.1. Funcţii personal contractual de conducere

8. Şef birou S 1 I C.2. Funcţii personal contractual de execuţie

9. Asistent social S 2 10. Psiholog S 1 11. Educator specializat PL 5 12. Contabil M 1 II 13. Administrator M 1 I 14. Referent M 1 IA 15. Referent M 2 II 16. Ingrijitor G 2 I 17 Ingrijitor G 1 18. Şofer 1 II

Total personal contractual 18 TOTAL GENERAL 28

Viceprimar Director executiv Adrian Orza Maria Stoianov Director executiv adjunct Şef serviciu Gabriela Cristina Curuţ Mihaela Buzilă-Petrescu

Referent gr.superior Aurelia Bogdan

  • S
  • S
  • TOTAL GENERAL

Atasament: Anexa_1.pdf

               ANEXA nr. 1    la Hotărârea nr.____________                  APROBAT PRIMAR Dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU

 

Director executiv adjunct

VICEPRIMAR

Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara

Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei

Compartimentul Asistenţă Socială

6

6

Biroul Servicii de zi

12

1

11

FP conducere 1

FP execuţie 9

TOTAL 28

PC execuţie 17

PC conducere 1

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA PRIMAR

1 + 27

Compartimentul

9

de Resurse Umane 3 şi Financiar –

Administrativ 6

Atasament: Referat.pdf

Consiliul Local al Municipiului Timişoara  Direcția de Asistență Socială Comunitară Timişoara  Serviciul pentru Protecția Copilului şi Familiei  Timişoara, Str.Platanilor nr.2, cod 300186, Tel./Fax: 0256‐214.572, 0356‐179.103 

e‐mail: [email protected] 

SPCF

Nr.1129/28.04.2010 APROBAT, PRIMAR, Dr. Ing. GHEROGHE CIUHANDU

REFERAT privind reorganizarea Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei

Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei s-a înfiinţat prin Hotărârea nr.466 din data de 20.12.2005 a

Consiliului Local al Municipiului Timişoara – prin reorganizarea Centrului de Tranzit pentru minori “Sf. Nicolae”-, aflat în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara. Obiectivul principal al noului serviciu este prevenirea separării copilului de familia prin furnizarea de servicii de zi conform Legii 272/21.04.2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului.

Luând în considerare decizia Curţii de Conturi nr.42/20.11.2009 emisă de Directorul Camerei de Conturi

Timiş, de luare, de către ordonatorul principal de credite al Primăriei Municipiului Timişoara a măsurilor legale care să asigure :

(1) Clarificarea modului de atribuire a calităţii de ordonatori de credite având în vedere actele de înfiinţare, regulamentele de organizare şi funcţionare în cazul servicilui public : - Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei ;

referitor la înfiinţarea în calitate de ordonator terţiar de credite fără personalitate juridică, contrar prevederilor legale (Legea nr.273/2006 privind finanţele publice locale) ;

Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipilului Timişoara nr.157/18.04.2006 s-a aprobat Regulamentul de

Organizare şi Funcţionare la Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei, unde la Cap.I, art.1. alin.(1), art.2 şi art.7 se prevede:

„Art.1.(1) Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei este un serviciu fără personalitate juridică, care funcţionează în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara, începănd cu data de 01.01.2006, înfiinţat prin Hotărârea Consiliului local al Municipiului Timişoara nr.466/20.12.2005, - având calitate de ordonator terţiar de credite”

„Art.2. Prin Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei în înţelesul prezentului regulament, se înţelege serviciul fără personalitate juridică, subordonat şi structurat pe competenţe, potrivit organigramei, aprobată prin H.C.L. nr.466/20.12.2005

„Art.7. Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei dispune de cod fiscal, cont bancar propriu, precum şi de ştampilă proprie, actele prin care se angajează juridic şi patrimonial se semnează de şeful serviciului şi de economistul cu atribuţii de control financiar preventiv. În cazul încheierii de contracte, acestea vor fi avizate şi juridic şi semnate de ordonatorul secundar de credite.”

Avănd în vedere prevederile art.21 - Categorii de ordonatori de credite la alin.(1) şi (4) din Legea

nr.273/29.06.2006 privind finanţele publice locale, unde se prevede: „(1) Ordonatorii de credite sunt de trei categorii: ordonatori principali, ordonatori secundari şi ordonatori

terţiari. (4) Conducătorii înstituţiilor publice cu personalitate juridică, cărora li se alocă fonduri din bugetele

prevăzute la art.1 alin.(2), sunt ordonatori secundari sau terţiari de credite, după caz.” Având în vedere H.G. nr. 1.438/02.09.2004 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi

funcţionare a serviciilor de prevenire a separarii copilului de familia sa, precum şi a celor de protecţie specială a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea părinţilor săi, în Anexa 2, la art. 2 alin.(3) , se prevede:

COD FP53-02, ver.1

“(3) Serviciile de zi, înfiinţate de consiliile locale, se organizează ca unităţi cu personalitate juridică în subordinea acestora şi sub coordonarea serviciului public de asistenta socială de la nivelul municipiilor şi oraşelor sau, după caz, sub coordonarea persoanelor cu atribuţii de asistenta socială din aparatul propriu al consiliilor locale comunale.”

De asemenea, prevederile Legii nr.47/2006 privind sistemul naţional de asistenţă socială coroborate cu cele ale O.G. nr.68/2003 privind serviciile sociale şi cele ale Legii nr. 215/2001 privind administraţia publică locală conţin termenul”furnizor de servicii sociale de drept public” definit astfel:

-furnizorii de servicii sociale sunt persoane fizice sau juridice, de drept public sau privat care acordă servicii sociale în condiţiile prevăzute de lege; acreditarea reprezintă procesul prin care furnizorul de servicii sociale îşi demonstrează propria capacitate funcţională, organizaţională şi administrativă în acordarea servciilor sociale-Legea 47/2006 art.5 lit.e) şi i).

-furnizorii de servicii sociale pot fi persoane fizice sau juridice, publice ori private - O.G. nr.68/2003 art.11; -furnizorii de servicii sociale, de drept public sau privat, care acordă serviii sociale în condiţiile prevăzute de

lege- Legea nr. 215/2001 –art.1 alin.(2) lit.g) pct.4

Având în vedere Decizia nr.217 din 24.08.2009 de acreditare a Centrului de Zi “Sf. Nicolae” şi a Deciziei nr.127 din 08.11.2007 de acreditare a Centrului de Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi şi Copii pe codul fiscal 18271380 al Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familei; Codul fiscal este diferit de cel al Direcţiei de Asitenţă Socială Comunitară Timişoara, precum şi toate avizele şi autorizaţile necesare funcţionării celor 2 centre sunt obţinute pe codul fiscal al serviciului nostru.

Având în vedere cele expuse, în baza art.36 alin. 2 lit.(a) şi (d), alin. (3) lit.(b) şi alin.6 lit.(a), pct.2 din

Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală

PROPUNEM:

1. Reorganizarea Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara, ca serviciu cu personalitate juridică în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, cu păstrarea sediului, codului fiscal, contului şi ştampilei proprii, şeful serviciului fiind ordonator terţiar de credite.

2. Aprobarea Organigramei, Statului de funcţii şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare al Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara conform anexei nr.1, anexei nr.2 şi anexei nr.3.

Viceprimar, ADRIAN ORZA

Director Executiv, Director Executiv Adjunct Maria Stoianov Gabriela-Cristina Curuţ Şef Serviciu Şef Serviciu Juridic, Serviciul pentru Protecţia Mirela Lasuschevici Copilului şi Familiei Mihaela Buzilă-Petrescu Consilier juridic, Erceanu Ciprian

COD FP53-02, ver.1