keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 164/31.10.2016 privind modificarea şi aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara

31.10.2016

Hotararea Consiliului Local 164/31.10.2016
privind modificarea şi aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. 1134/13.10.2016 al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara - Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara, aprobat de Primarul Municipiului Timişoara domnul Nicolae Robu;
Având în vedere Referatul nr.SC2016 - 22193/14.10.2016 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu prevederile art.3, alin.(1) din Hotărârea Guvernului nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale;
În conformitate cu prevederile art.36 alin (2) lit. a) şi alin.(3) lit.b) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 alin.2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se modifică şi se aprobă Regulamentul de organizare şi funcţionare a Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara .

Art.3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara;
- Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
IULIAN IDOLU
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Anexa.pdf

Pagina 1 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

Anexa la HCLMT nr………………………….. 

 

 

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA 

DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ 

TIMIŞOARA 

SERVICIUL PENTRU PROŢECTIA COPILULUI ŞI FAMILIEI TIMIŞOARA 

 

 

 

 

 

 

 

REGULAMENT 

de organizare şi funcţionare a serviciului public de asistenţă socială de interes local 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

SERVICIUL PENTRU PROTECTIA COPILULUI SI FAMILIEI TIMIŞOARA 

 

 

 

 

 

 

 

Pagina 2 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

Cap. I. DISPOZIŢII GENERALE 

 

Art.1.(1)  Serviciul  pentru  Protecţia  Copilului  si  Familiei  este  un  serviciu  public  cu 

personalitate  juridică,  care  funcţionează  în  subordinea  Direcţiei  de  Asistenţă  Socială 

Comunitară  Timişoara,  serviciul  fiind  înfiinţat  prin  Hotărârea  Consiliului  Local  al 

Municipiului Timişoara nr.466/20.12.2005, şeful serviciului având calitatea de ordonator terţiar 

de credite; 

Art.2. Misiunea  sau  scopul  principal  al  Serviciului  pentru  Protecţia  Copilului  si  Familiei  : 

desfăşoară activitaţi de asistenţă şi protecţie socială pentru copil si familia sa, de prevenire a 

separării  copilului  de  familia  sa,  cu  domiciliul  sau  reşedinţa  în municipiul  Timişoara,  în 

conformitate cu legislaţia în vigoare.  

Art.3. Prin Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei în înţelesul prezentului regulament, 

se  înţelege serviciul public cu personalitate  juridică, subordonat şi structurat pe competenţe, 

potrivit organigramei. 

Art.4.(1)  Sediul  administrativ  al  Serviciul  pentru  Protecţia  Copilului  si  Familiei  este  în  

municipiul Timişoara, pe  strada Platanilor, nr.2  ‐  spaţiu atribuit prin Hotărârea de Consiliu 

Local al Municipiului Timişoara nr.269/28.06.2005.  

(2) Pe  toate actele emise de Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei – se va menţiona 

Consiliul  Local  al  Municipiului  Timişoara,  Direcţia  de  Asistenţă  Socială  Comunitară 

Timişoara,  Serviciul  pentru  Protecţia  Copilului  si  Familiei  şi  sediul  serviciului  public  de 

interes local.  

(3)  Şeful de  serviciu  al  Serviciul pentru Protecţia Copilului  si  Familiei  asigură  conducerea, 

coordonarea  şi  controlul  compartimentelor  şi  birourilor  din  structura  Serviciului  pentru 

Protecţia Copilului si Familiei, având calitatea de ordonator terţiar de credite şi de angajator.  

Art.5.  Durata  de  funcţionare  a  Serviciului  pentru  Protecţia  Copilului  si  Familiei  este 

nelimitată.  

Art.6.  Serviciul  pentru  Protecţia  Copilului  si  Familiei  îşi  desfăşoară  activitatea  în  baza 

prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare şi prevederilor legale în vigoare.  

Art.7.(1) Structura organizatorică a Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei cuprinde, 

în funcţie de volumul, complexitatea şi specificul activităţii, birouri şi compartimente.  

(2) Compartimentul poate fi organizat fie independent, fie în cadrul unui birou.  

Art.8.  Serviciul  pentru  Protecţia  Copilului  si  Familiei  dispune  de  cod  fiscal,  cont  bancar 

propriu, precum şi de ştampilă proprie. 

Art.9.  (1)  Obiectul  de  activitate  al  Serviciului  pentru  Protecţia  Copilului  si  Familiei  îl 

constituie asigurarea menţinerii, refacerii şi dezvoltării capacităţilor copilului şi ale parintilor 

sai,  pentru  depasirea  situatiilor  care  ar  putea  determina  separarea  copilului  de  familia  sa, 

conform cu Legea 272/21.04.2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului. 

(2) Atribuţiile Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei sunt: 

a)  înfiinţează,  organizează  şi  furnizează  servicii  sociale  primare  în  domeniul  protecţiei 

copilului şi familiei. 

Pagina 3 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

b)încheie convenţii de parteneriat şi  iniţiază programe de colaborare cu alte autorităţi  locale, 

instituţii publice şi private, structuri asociative, precum şi cu instituţii de cult recunoscute de 

lege, pentru furnizarea serviciilor sociale , în conformitate cu nevoile locale identificate ;  

c)furnizează  informaţiile  şi datele  solicitate de  serviciul public de asistenţă  socială  judeţean, 

precum şi de autorităţile publice centrale cu responsabilităţi în domeniu;  

d)elaborează şi implementează proiecte cu finanţare naţională şi internaţională în domeniu;  

e)elaborează  şi  propune  consiliului  local  al municipiului  proiectul  de  buget  anual  pentru 

susţinerea  serviciilor  sociale  în  domeniul  protecţiei  copilului  şi  familiei,  în  conformitate  cu 

planul de acţiune propriu. 

Art.10.  Serviciul  pentru  Protecţia Copilului  si  Familiei  întocmeşte  referatele  de  specialitate 

pentru  proiectele  de  hotărâri  propuse  spre  aprobare  Consiliului  Local  al  Municipiului 

Timişoara, care vor fi avizate de directorul executiv şi directorul executiv adjunct al Direcţiei 

de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. 

Art.11. Organele de conducere, coordonare şi control ale Serviciului pentru Protecţia Copilului 

si Familiei sunt după cum urmează: 

‐ Consiliul Local al Municipiului Timişoara; 

‐ Primarul şi Viceprimarul delegat cu probleme sociale; 

‐ Directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara 

‐ Directorul executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara 

‐ Seful serviciului. 

Art. 12.Consiliul Local al Municipiului Timişoara exercită următoarele categorii de atribuţii 

referitoare la activitatea Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei:  

a) atribuţii privind organizarea şi funcţionarea serviciului public de interes local;  

b) atribuţii privind dezvoltarea socială a Municipiului Timişoara;  

c) atribuţii privind administrarea domeniului public şi privat al Municipiului Timişoara; 

d) atribuţii privind gestionarea serviciilor sociale furnizate către cetăţeni;  

e) atribuţii privind cooperarea  interinstituţională pe plan  intern şi extern a serviciului public 

de interes local.  

Art.13. Primarul şi Viceprimarul delegat cu probleme sociale au următoarele atribuţii:  

a)  aprobă  sau  avizează, după  caz,  referate  şi proiecte de hotărâri pentru Consiliul Local  al 

Municipiului Timişoara, înaintate de Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei. 

 b) semnează răspunsurile la adresele/sesizările petenţilor înregistrate la registratura Primăriei 

şi repartizate spre soluţionare Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei;  

 c)  aprobă  sau  avizează  Normele  Proprii  pentru  aplicarea  legislaţiei  specifice  (O.M.F. 

nr.1792/2002) privind angajarea/lichidarea/ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare. 

Primarul Munciipiului Timişoara este ordonatorul principal de credite. 

Art.14.  Directorul  executiv  al  Direcţiei  de  Asistenţă  Socială  Comunitară  a  Municipiului 

Timişoara are următoarele atribuţii: 

a)  aprobă  sau  avizează,  după  caz,  referatele  având  ca  obiect  acordarea  unor  beneficii,  din 

bugetul  local,  reglementate de  acte normative privind protecţia  socială  şi  care  stau  la  baza 

emiterii dispoziţiilor Primarului; 

Pagina 4 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

b)  avizează  referatele  şi  proiectele  de  hotărâri  pentru  Consiliul  Local  al  Municipiului 

Timişoara, înaintate de Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei. 

c) aprobă fişa de post a şefului de serviciu al Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei; 

d) avizează sau aprobă, după caz, referatele având ca obiect organizarea concursurilor pentru 

ocuparea  posturilor  vacante  din  cadrul  serviciului,  în  conformitate  cu  statul  de  funcţii  al  

serviciului ; 

 Directorul executiv este  ordonatorul secundar de credite. 

Art.15.Directorul  executiv  adjunct  al  Direcţiei  de  Asistenţă  Socială  Comunitară  a 

Municipiului Timişoara asigură coordonarea Serviciului pentru protecţia Copilului şi Familiei 

având următoarele atribuţii: 

a) coordonează activitatea curentă a Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei;  b) semnează  foaia  de  prezenţă  a  şefului  serviciului  şi  îi  aprobă  acestuia  concediile  de 

odihnă, cursurile de perfecţionare, ordinele de deplasare,etc.;  

c) avizează  referate  şi  proiecte  de  hotărâri  pentru  Consiliul  Local  al  Municipiului  Timişoara, înaintate de Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei. 

d) avizează fişele de post pentru posturile  de conducere şi execuţie din cadrul Serviciului  pentru Protecţia Copilului şi Familiei şi întocmeşte  fişa de post a şefului serviciului. 

e) întocmeşte fişa de evaluare anuală a şefului serviciului, în conformitate cu legislaţia în  vigoare, pe care o supune spre aprobare directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă 

Socială Comunitară Timişoara şi contrasemneză evaluările personalului din serviciu. 

f) semnează  răspunsurile  la  adresele/sesizările  petenţilor  înregistrate  la  registratura  Direcţiei  de Asistenţă  Socială  Comunitară  Timişoara  şi  repartizate  spre  soluţionare 

serviciului; 

g) participă  ca membru  în  comisiile  de  concurs  constituite  pentru  ocuparea  posturilor  vacante;  

h)  avizează  referatele  având  ca  obiect  organizarea  concursurilor  pentru  ocuparea  posturilor  vacante  din  cadrul  serviciului,  în  conformitate  cu  statul  de  funcţii  al  

serviciului ; 

i) înformează  primarul/viceprimarul/directorul  executiv    cu  privire  la  problemele  de  rezolvat  în  legătură  cu activitatea  serviciului,  în baza  informărilor  scrise primite din 

partea sefului de serviciu; 

j)  îndeplineşte  şi  alte  activităţi  pe  care  legea  sau  Primarul  Municipiului  Timişoara/directorul executiv    le deleagă pentru  realizarea obiectivelor  şi atribuţiilor 

serviciului 

Art.16. Şeful de serviciu asigură conducerea curentă a Serviciului pentru Protecţia Copilului 

şi  Familiei  şi  este  subordonat  Consiliului  Local  al  Municipiului  Timişoara,  Primarului 

Municipiului Timişoara,  Viceprimarului delegat cu probleme sociale, Directorului executiv şi 

Directorului executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. 

16.1. Şeful Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei îndeplineşte în condiţiile legii, în 

principal,  următoarele atribuţii: 

a) îndeplineşte atribuţiile ordonatorului de credite;  b) organizează arhivarea documentelor create de serviciu, conform legislaţiei în domeniu. 

Pagina 5 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

c) reprezinţă  instituţia  în domeniul  său de  activitate,  asigură  apărarea  şi  reprezentarea  intereselor proprii în relaţiile cu terţii; 

d) aprobă concediile de odihnă, cursurile de perfecţionare pentru   personalul Serviciului  pentru Protecţia Copilului şi Familiei; 

e)  evaluează  activitatea    personalului  din  subordine,  în  conformitate  cu  legislaţia  în  vigoare, pe care le supune spre contrasemnare directorului executiv adjunct al Direcţiei 

de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara. 

f) întocmeşte  Raportul  Anual  privind  activitatea  serviciului  pe  care  îl  prezintă  directorului executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara 

g) întocmeste referate, pe care le supune spre aprobare sau avizare, după caz, directorului  executiv   pentru  organizarea  concursurilor de  angajare pentru posturile  vacante din 

statul de functii si organigrama serviciului; 

h) aprobă statele de  personal pentru salariaţii proprii;  i) informează, în scris,  directorul executiv adjunct ori de câte ori este nevoie, dar cel puţin 

o  dată  pe  lună,  cu  privire  la  problemele  de  rezolvat  în  legătură  cu  activitatea 

serviciului; 

j) ia măsurile  necesare  pentru  angajarea, modificarea,  suspendarea,  reluarea  activităţii,  precum şi încetarea raporturilor de serviciu/muncă, în condiţiile legii; 

16.2.În exercitarea atribuţiilor ce‐i revin, şeful Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei 

emite decizii. 

16.3.  Şeful  Serviciului  pentru  Protecţia  Copilui  şi  Familiei  are  urmatoarele  responsabilităţi 

pentru îndeplinirea atribuţiilor serviciului: 

a) raspunde de managementul domeniului sau de activitate;   b) conduce  serviciul  subordonat  si  raspunde de  organizarea  si  functionarea  acestuia  în 

conditii de eficienta si eficacitate;  

c) raspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în  format electronic, în domeniul sau de activitate;    

d) raspunde  de  organizarea    controlului    intern  managerial  cu  privire  la  activitatile/domeniul de activitate subordonate; 

e) răspunde  de    implementarea  proiectelor  cu  finanţare  internă  sau  externă  şi  de  organizarea managementului calităţii 

Art.17.  Legătura  dintre  Consiliul  Local  al  Municipiului  Timişoara,  Direcţia  de  Asistenţă 

Socială Comunitară Timişoara  şi Serviciul pentru Protecţia Copilului  şi Familiei se  face prin 

viceprimarul  delegat,  directorul  executiv  şi  directorul  executiv  adjunct  al  Direcţiei  de 

Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.  

Art.18.Angajarea  salariaţilor  se  face  în  condiţiile  legii,  de  către  şeful  Serviciului  pentru 

Protecţia Copilului  şi Familiei,  în  limita posturilor din statul de  funcţii, aprobat de Consiliul 

Local al Municipiului Timişoara 

 

 

 

 

Pagina 6 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

Cap. II. PATRIMONIUL ŞI FINANŢELE SERVICIULUI PENTRU PROTECŢIA 

COPILULUI ŞI FAMILIEI 

 

Art.19.  Patrimoniul  este  format  din  bunuri mobile  şi  imobile  transferate  de  la  Centrul  de 

tranzit pentru minori  „Sf.Nicolae”, precum  şi bunuri mobile dobândite de  Serviciul pentru 

Protecţia Copilului si Familiei prin achiziţii publice, sponsorizări, donaţii,etc. 

Art.20.  Finanţarea  cheltuielilor  curente  şi  de  capital  se  asigură  din  bugetul  local  (alocaţii 

bugetare  la  cap.68.02  –  Asigurări  şi  Asistenţă  Socială)  pe  baza  bugetului  de  venituri  şi 

cheltuieli  al  Serviciului  pentru  Protecţia  Copilului  si  Familiei,  aprobat  prin  Hotărârea 

Consiliului Local al Municipiului Timişoara şi transmis de ordonatorul secundar de credite. 

Art.21. Proiectul de buget al Serviciului pentru Protecţia Copilului  si Familiei  se depune  la 

Directia de Asistenta Sociala Comunitara Timişoara, ordonator secundar de credite, care îl va 

depune la Biroul Buget din cadrul Direcţiei Economice al Primăriei Municipiului Timişoara. 

 Art.22.  Trimestrial,  ordonatorul  terţiar  de  credite  aprobă  situaţiile  financiare  întocmite  de 

persoanele  cu  atribuţii  de  contabilitate,  care  vor  fi  depuse  la  Serviciul  Buget  Finanţe 

Contabilitate  din  cadrul  Direcţiei  de  Asistenta  Sociala  Comunitara  Timişoara  pentru 

centralizare  în  vederea depunerii  acestora  la Biroul Contabilitate  a Cheltuielilor din  cadrul 

Direcţiei Economice a Primăriei Municipiului Timişoara. 

Art.23.  (1)Serviciul  pentru  Protecţia Copilului  si  Familiei,  în  completarea  surselor  bugetare 

alocate din bugetul local, va putea obţine şi venituri extrabugetare în condiţiile prevăzute de 

lege. 

(2)Veniturile  extrabugetare  ale  Serviciul pentru Protecţia Copilului  si Familiei  se  încasează, 

administrează, utilizează şi contabilizează conform prevederilor legale în vigoare. 

Art.24.  Execuţia  de  casă  a  Serviciul  pentru  Protecţia  Copilului  si  Familiei  se  ţine  de  către 

persoanele cu atribuţii de casierie.  

Art.25. Angajarea şi efectuarea cheltuielilor din creditele bugetare aprobate în buget se aprobă 

de  către  ordonatorul  terţiar de  credite  şi  se  efectuează numai  cu viza prealabilă de  control 

financiar preventiv, aplicată de persoanele împuternicite.  

Art.26. Ordonatorul  terţiar de credite aprobă efectuarea plăţilor  în  limita creditelor bugetare 

aprobate, avizate de control  financiar preventiv,iar plata se asigură de către Serviciul pentru 

Protecţia Copilului si Familiei. 

 

Cap. III. MANAGEMENTUL ŞI ORGANIZAREA SERVICIULUI PENTRU 

PROTECTIA COPILULUI SI FAMILIEI 

 

Art.27.  Activitatea  Serviciului  pentru  Protecţia  Copilului  si  Familiei  este  coordonată  de 

directorul executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. 

Art 28. Conducerea curentă a Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei este asigurată 

de şeful Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei. 

Art.29. Structura organizatorică a Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei cuprinde în 

funcţie  de  volumul,  complexitatea  şi  specificul  activităţii  următoarele  tipuri  de  birouri  şi 

compartimente: 

Pagina 7 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

1.Biroul Servicii de Zi – Centrul de Zi ”Sf. Nicolae” 

                                     ‐ Centrul de Consiliere și Sprijin pentru Părinți și Copii 

2.Compartimentul de asistenţă social și relații cu publicul 

3.Compartimentul resurse‐umane şi financiar‐administrativ 

4.Compartimentul de audit public intern 

 

CAPITOLUL IV 

ATRIBUTIILE GENERALE ALE SERVICIULUI PENTRU  

PROTECŢIA COPILULUI SI FAMILIEI 

 

Art.30.  Biroul  Servicii  de  Zi  are  ca  scop  principal  menţinerea,  refacerea  şi  dezvoltarea 

capacităţilor copilului şi ale părinţilor săi, pentru depăşirea situaţiilor care ar putea determina 

separarea copilului de familia sa.  

   

Şeful Biroului: 

‐ raspunde de managementul domeniului sau de activitate;  

‐ conduce personalul biroului subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia 

în  conditii de eficienta si eficacitate;  

‐  raspunde de organizarea controlului  intern cu privire  la activitatile/domeniul de activitate 

încredinţate. 

 

ATRIBUŢII: 

a) asigură părinţilor consiliere  şi sprijin pentru a  face  faţă dificultăţilor psihosociale care  afectează  relaţiile  familiale,  pentru  dezvoltarea  competenţelor  parentale,  pentru 

prevenirea separării copilului de familia sa şi sprijină copiii atunci când apar probleme 

în dezvoltarea acestora; 

b) contribuie  la  depistarea  precoce  a  situaţiilor  de  risc  care  pot  determina  separarea  copilului de părinţii săi; 

c) constituie o bază de date sociale pentru familiile cu risc de separare a copilului de  familia sa. 

d) asigură un program educaţional adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare şi  particularităţilor copilului; 

e) asigură activităţi recreative şi de socializare;  f) dezvoltă programe specifice pentru prevenirea comportamentelor abuzive ale 

părinţilor în familie; 

g) oferă suport psiho‐pedagogic copiilor beneficiari;  h) oferă servicii sociale în cadrul – Centrul de Zi ”Sf. Nicolae”                                                        ‐ Centrul de Consiliere și Sprijin pentru Părinți și Copii 

 

Art.31. Compartimentul de asistenţă socială are ca scop principal aplicarea actelor normative 

privind protecţia socială a copilului şi a familiei; 

 

Pagina 8 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

ATRIBUŢII: 

a) realizează  demersurile  în  vederea  furnizării  de  servicii  sociale  pe  problematica  copilului  aflat  în pericol de  separare de  familia  sa, precum  şi monitorizarea  copiilor 

după reintegrarea lor în familie; 

b) realizează  şi aplică planul de  servicii pentru prevenirea  separării copilului de  familia  sa, conform Legii nr.272/2004; 

c) contribuie  la  depistarea  precoce  a  situaţiilor  de  risc  care  pot  determina  separarea  copilului de familia sa; 

d) identifică,  intervine  şi monitorizează  copiii  care  sunt  lipsiţi de  îngrijirea părinţilor pe  perioada în care aceştia se află la muncă în străinătate; 

 

Art.32.  Compartiment  de  resurse  umane  şi  financiar‐administrativ  are  ca  obiective 

principale: 

1.asigurarea gestionării resurselor umane şi respectarea condiţiilor de  legalitate a actelor şi a 

măsurilor intreprinse de către Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei.  

2.gestionarea resurselor financiare şi realizarea achiziţiilor publice,  

3.realizarea activităţilor administrative; 

            

 ATRIBUŢII cu privire la activitatea resurse umane şi juridică: 

a) elaboreaza proiectul organigramei si statului de functii pentru structura organizatorică  a  Serviciului  pentru  Protecţia  Copilului  şi  Familiei,  pe  care  îl  supune  aprobării 

Consiliului Local al Municipiului Timişoara; 

b) elaboreaza,  pe  baza  propunerilor  tuturor  compartimentelor  şi  birourilor  serviciului,  proiectul  Regulamentului  de  Organizare  si  Funcţionare  si  îl  supune  spre  aprobare 

Consiliului Local al Municipiului Timişoara; 

c) elaboreaza referatele care stau la baza deciziilor şefului serviciului sau alte documente  referitoare la activitatea de organizare, salarizare şi perfecţionare a personalului;  

d) întocmeşte formalităţile şi urmareste respectarea legalitatii privind încadrarea/numirea,  modificarea,  suspendarea  şi  incetarea  raporturilor  de muncă/serviciu,  salarizarea  si 

acordarea  tuturor  drepturilor  prevazute  de  legislatia  muncii  pentru  personalul 

Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei;  

e) organizează activitatea de personal, salarizare, pregătire şi perfecţionarea profesională  f) elaborează  propuneri  privind  statul  de  funcţii  şi  de  personal  şi  răspunde  de 

reactualizarea acestuia 

g) urmăreşte  respectarea  şi aplicarea  legislaţiei muncii privind salarizarea,  încadrarea  în  muncă, transferul, sporurile, indemnizaţiile, premierile, concediile, pensionările, etc. 

h) gestionează  şi  actualizează  registrul  general  de  evidenţă  al  salariaţilor  în  format  electronic; 

i) întocmeşte  situaţii  statistice periodice  sau  anuale,  cu privire  la  activitatea de  resurse  umane; 

j) coordonează  şi monitorizează  procesul  de  evaluare  a  performanţelor  individuale,  în  scopul aplicării corecte a procedurilor de evaluare; 

Pagina 9 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

k) evaluează performanţele profesionale individuale ale funcţionarilor publici pentru anul  încheiat; 

l) întocmeşte şi ţine la zi dosarele profesionale ale funcţionarilor publici şi ale angajaţilor  cu contract individual de muncă; 

m) acordă  consultanţă  juridică pentru  interpretarea unor  situaţii,  texte  legale  serviciilor,  birourilor  şi  compartimentelor  din  cadrul  Serviciului  pentru  Protecţia  Copilului  şi 

Familiei şi beneficiarilor de servicii sociale 

n) reprezintă serviciul în fata tuturor instantelor judecatoresti;   o) redactează actele juridice;   p) vizează si contrasemnează actele juridice;  

 

ATRIBUŢII cu privire la activitatea  financiar‐contabilă: 

a) întocmeşte lucrările referitoare la proiectele de buget de venituri şi cheltuieli proprii  şi le prezintă spre aprobare; 

b) urmăreşte execuţia cheltuielilor aprobate şi informează periodic conducerea asupra  modului de realizare a acestora; 

c) organizează şi conduce evidenţa contabilă a tuturor mijloacelor financiare folosite în  activitatea curentă; 

d) asigură executarea controlului  financiar preventiv pentru cheltuielile efectuate din  bugetul propriu; 

e) exercită  controlul  asupra  operaţiunilor  efectuate  prin  casierie  şi  asigură  la  timp  lichidarea obligaţiilor de plată; 

f) întocmeşte documentele de plată către unităţile bancare, urmăreşte primirea la timp  a extraselor de cont; 

g) asigură  încadrarea  corectă  pe  subdiviziunile  clasificaţiei  bugetare  a  mijloacelor  financiare necesare, precum şi a cheltuielilor efectuate; 

h) întocmeşte şi transmite dările de seamă privind execuţia bugetului propriu;  i) gestionează toate mijloacele fixe şi obiectele de inventar din patrimoniul prefecturii, 

ori  date  în  folosinţă  personalului,  efectuează  inventarierea  periodică,  conform 

legislaţiei în vigoare; 

j) întocmeşte  şi  prezintă  spre  aprobare  raportul  privind  rezultatele  inventarierii  precum şi listele cu mijloacele fixe şi obiectele de inventar propuse pentru casare; 

 

ATRIBUŢII cu privire la activitatea administrativă:  

a) asigură  condiţii  optime  de  desfăşurare  a  activităţii  pentru  toate  compartimentele  funcţionale ale serviciului; 

b) asigură  baza materială  şi  echipamentele  necesare  desfăşurării  activităţii  curente,  precum şi întreţinerea şi apărarea operativă a acestora; 

c) organizează şi urmăreşte curăţirea, igienizarea şi asigurarea microclimatului pentru  spaţiile folosite de instituţie; 

d) asigură respectarea normelor de protecţie a muncii şi a celor de prevenire şi stingere  a incendiilor; 

Pagina 10 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

 

Art.33.Compartimentul  audit public  intern  este  în  subordinea directă  a  Şefului  Serviciului 

pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara. 

  Scopul  principal  al  compartimentului    este  asigurarea  auditului  public  intern  şi  a 

sistemului  de  control  intern managerial  la  nivelul  Serviciului  pentru  Protecţia Copilului  şi 

Familiei Timişoara.  

 

ATRIBUŢII: 

a) planifică activitatea de audit intern şi pregăteşte  misiunea de audit intern;   b) formulează   constatările, concluziile  şi recomandările de audit  intern  şi documentează  

activităţile de audit intern;  

c) elaborează  raportul  de  audit  intern  şi  asigură  valorificarea  recomandărilor  de  audit  intern;  

d) evaluează:  sistemul organizaţional,  sistemul privind managementul  riscului,  controlul  intern  şi  guvernanţa,    activitatea  financiar‐contabilă;    activitatea  juridică;  activitatea  

privind tehnologia informaţiei;  procesul de finanţare; 

e) îndeplineşte  activităţile  necesare  sistemului   de  control  intrern managerial    care  sunt  compatibile cu structura instituţiei şi funcţia de auditor. 

 

CAPITOLUL V 

FURNIZAREA DE SERVICII SOCIALE PRIMARE ÎN  

CADRUL BIROULUI SERVICII DE ZI 

 

Art.34.Prin Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei se furnizează servicii de zi care au 

rolul de a asigura menţinerea, refacerea şi dezvoltarea capacităţiilor copilului şi a părinţilor săi 

pentru depăşirea situaţiilor care ar putea determina separarea copilului de familiea sa. 

Art.35. Serviciile  sociale primare  sunt  furnizate prin Centre de  zi  şi Centre de Consiliere  şi 

Sprijin pentru Părinţi şi Copii. 

Art.36. Centrul de zi ”Sf. Nicolae” 

36.1. ‐ Identificarea serviciului social 

  Serviciul social ʺCentrul de zi “Sf.Nicolaeʺ, cod serviciu social 8891CZ‐C‐II, s‐a înfiinţat 

în cadrul Biroului Servicii de zi ‐Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara, şi 

administrat de furnizorul Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara, 

acreditat conform Certificatului de acreditare seria AF nr.001206, deţine Licenţa de funcţionare 

provizorie nr. 2001/12.02.2016 CUI 14519505. Sediul centrului de zi este situate  în Timişoara, 

str.Platanilor nr.2, jud. Timiș. 

 36.2.‐ Cadrul legal de înfiinţare, organizare şi funcţionare 

    (1)  Serviciul  social  ʺCentrul  de  zi  “Sf.Nicolaeʺ  funcţionează  cu  respectarea  prevederilor 

cadrului  general de  organizare  şi  funcţionare  a  serviciilor  sociale  reglementat de Legea  nr. 

292/2011,  cu  modificările  ulterioare,  Legea  nr.  272/2004,  republicată,  cu  modificările  şi 

completările ulterioare, precum şi ale altor acte normative secundare aplicabile domeniului. 

    (2) Standard minim de calitate aplicabil: Ordinul nr.24/2004; 

Pagina 11 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

    (3) Serviciul social ʺCentrul de zi “Sf.Nicolaeʺ este înfiinţat prin Hotărârea Consiliului Local 

al Municipiului Timişoara nr.466/20.12.2005 începând cu data de 01.01.2006 şi funcţionează în 

cadrul Biroului Servicii de zi  ‐ Serviciul pentru Protecţia Copilului  şi Familiei Timişoara din 

subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara. 

36.3.‐ Principiile care stau la baza acordării serviciului social 

    (1) Serviciul social ʺCentrul de zi “Sf.Nicolaeʺse organizează şi funcţionează cu respectarea 

principiilor  generale  care  guvernează  sistemul  naţional  de  asistenţă  socială,  precum  şi  cu 

principiile  specifice  care  stau  la  baza  acordării  serviciilor  sociale  prevăzute  în  legislaţia 

specifică,  în convenţiile  internaţionale ratificate prin  lege  şi  în celelalte acte  internaţionale  în 

materie la care România este parte, precum şi în standardele minime de calitate aplicabile. 

    (2) Principiile specifice care stau la baza prestării serviciilor sociale în cadrul ʺCentrul de zi 

“Sf.Nicolaeʺ sunt următoarele: 

    a) respectarea şi promovarea cu prioritate a interesului superior al copilului; 

    b) protejarea şi promovarea drepturilor persoanelor beneficiare în ceea ce priveşte egalitatea 

de  şanse  şi  tratament,  participarea  egală,  autodeterminarea,  autonomia  şi  demnitatea 

personală  şi  întreprinderea de  acţiuni  nediscriminatorii  şi pozitive  cu privire  la persoanele 

beneficiare; 

    c) asigurarea protecţiei împotriva abuzului şi exploatării persoanei beneficiare; 

    d) deschiderea către comunitate; 

    e) asistarea persoanelor  fără  capacitate de exerciţiu  în  realizarea  şi exercitarea drepturilor 

lor; 

    f) asigurarea în mod adecvat a unor modele de rol şi statut social, prin încadrarea în unitate 

a unui personal mixt; 

    g)  ascultarea  opiniei  persoanei  beneficiare  şi  luarea  în  considerare  a  acesteia,  ţinându‐se 

cont, după  caz, de vârsta  şi de gradul  său de maturitate, de discernământ  şi  capacitatea de 

exerciţiu  (cu  respectarea  prevederilor  Legii  nr.  272/2004,  republicată,  cu  modificările  şi 

completările ulterioare, Legii sănătăţii mintale şi a protecţiei persoanelor cu tulburări psihice 

nr. 487/2002, republicată, etc.);     

    h) promovarea unui model familial de îngrijire a copilului; 

    i) asigurarea unei îngrijiri individualizate şi personalizate a copilului; 

    j)  preocuparea  permanentă  pentru  scurtarea  perioadei  de  prestare  a  serviciilor,  în  baza 

potenţialului şi abilităţilor persoanei beneficiare de a trăi independent; 

    k)  încurajarea  iniţiativelor  individuale  ale  persoanelor  beneficiare  şi  a  implicării  active  a 

acestora în soluţionarea situaţiilor de dificultate; 

    l) asigurarea unei intervenţii profesioniste, prin echipe pluridisciplinare; 

    m) asigurarea confidenţialităţii şi a eticii profesionale; 

    n)  responsabilizarea  membrilor  familiei,  reprezentaţilor  legale  cu  privire  la  exercitarea 

drepturilor şi îndeplinirea obligaţiilor de întreţinere; 

    o) primordialitatea  responsabilităţii persoanei,  familiei cu privire  la dezvoltarea propriilor 

capacităţi de  integrare socială şi  implicarea activă  în soluţionarea situaţiilor de dificultate cu 

care se pot confrunta la un moment dat; 

    p) colaborarea centrului/unităţii cu serviciul public de asistenţă socială. 

Pagina 12 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

  36.4. ‐ Beneficiarii serviciilor sociale 

    (1) Beneficiarii serviciilor sociale acordate în ʺCentrul de zi “Sf.Nicolaeʺsunt: 

    a) copii cu vârste între 5 ani și 16 ani aflaţi în situaţii de risc de separare de familia lor; 

    b) copii cu părinţii plecaţi la muncă în străinătate. 

    c) copii din familii aflate în situaţii de dificultate sau în risc de excluziune social 

    (2) Condiţiile de acces/admitere în centru sunt următoarele: 

  a) acte necesare; 

      A. Copii xerox după acte de  identitate pentru copil şi părinţi  (certificate naştere, carte de 

identitate, etc); 

      B. Cerere de înscriere în Centrul de Zi a copilului, după caz; 

C. Adeverinţe de venit/contract de muncă, după caz; 

D. Adeverinţe de sănătate pentru copilul în cauză eliberată de medicul de familie, pentru 

frecventare colectivitate; 

E. Alte documente care  sunt  relevante pentru  situaţia  familiei  (sentinţe de divorţ  sau de 

încredinţare a copilului în cauză, hotărâri ale Comisiei pentru Protecţia Copilului privind 

copilul  în  cauză  sau  fraţii  acestuia,  certificat  care  atestă  gradul  de  handicap  a  vreunui 

membru al familiei, etc.); 

F.  Ancheta  Socială  şi  Planul  de  Servicii  întocmit,  conform  legii,  de  către  Primăria  de 

domiciliu  a  copilului,  însoţit  de  dispoziţia  Primarului  pentru  aprobarea  Planului  de 

Servicii; 

G. Raport de evaluare iniţială întocmit de asistentul social al centrului de zi; 

 b) criterii de eligibilitate ale centrului; 

‐ beneficiarii să aibă domiciliul legal în municipiul Timişoara; 

‐  copilul  să prezinte adeverinţă medicală din  care  să  reiasă  că poate  frecventa  colectivitatea 

şinu suferă de boli cronice sau psihice şi nu este încadrat în grad de handicap; 

‐ copilul să provină dintr‐o familie aflată în situaţie de dificultate socială; 

‐ copilul să aibă vârsta cuprinsă între 6‐16 ani; 

  c) Decizia  de  admitere/respingere  se  ia  de  către  Șeful  Serviciului  –  Serviciul  pentru 

Protecția  Copilului  și  Familiei  Timișoara,  vizată  de  un  consilier  juridic  în  urma  analizei 

dosarului  întocmit de asistentul social de  la Compartimentul de Asistenţă Socială şi analizat 

de o comisie compusă din şef serviciu, şef birou, psiholog şi asistent social. 

   d) modalitatea de încheiere a contractului de furnizare de servicii şi modelul acestuia 

Contractul de furnizare de servicii sociale se încheie între Serviciul pentru Protecţia Copilului 

şi Familiei Timişoara  şi reprezentantul  legal al copilului, conform modelului contractului de 

servicii prevăzut de actele normative în vigoare; 

     (3) Condiţii de încetare a serviciilor  

Încetarea serviciilor se poate face în mai multe situaţii: 

a) la expirarea contractului de servicii sociale; 

b)  înainte  de  expirarea perioadei prevăzute  în  contractul de  servicii  sociale  în următoarele 

situaţii: 

‐ îndeplinirea obiectivelor prevăzute în Planul Personalizat de Intervenţie; 

Pagina 13 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

‐  identificarea  unor  alte  soluţii  pentru  copil/familie  (alte  servicii  adecvate  situaţiei 

copilului/familiei ); 

‐ la solicitarea scrisă părinţilor/reprezentantului legal; 

‐ încălcarea repetată a contractului de servicii; 

    (4)  Persoanele  beneficiare  de  servicii  sociale  furnizate  în  ʺCentrul  de  zi  “Sf.Nicolaeʺ  au 

următoarele drepturi: 

   a) să  li se respecte drepturile şi  libertăţile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, 

sex, religie, opinie sau orice altă circumstanţă personală ori socială; 

   b) să participe  la procesul de  luare a deciziilor  în  furnizarea serviciilor sociale, respectiv  la 

luarea deciziilor privind intervenţia socială care li se aplică; 

   c) să li se asigure păstrarea confidenţialităţii asupra informaţiilor furnizate şi primite; 

    d) să li se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate, atât timp cât se menţin condiţiile 

care au generat situaţia de dificultate; 

    e) să fie protejaţi de lege atât ei, cât şi bunurile lor, atunci când nu au capacitate de exerciţiu; 

    f) să li se garanteze demnitatea, intimitatea şi respectarea vieţii intime; 

    g) să participe la evaluarea serviciilor sociale primite; 

    h) să  li se respecte toate drepturile speciale  în situaţia  în care sunt minori sau persoane cu 

dizabilităţi. 

    (5)  Persoanele  beneficiare  de  servicii  sociale  furnizate  în  ʺCentrul  de  zi  “Sf.Nicolaeʺ  au 

următoarele obligaţii: 

a) să furnizeze informaţii corecte cu privire la identitate, situaţie familială, socială, medicală şi 

economică; 

b)  să  participe,  în  raport  cu  vârsta,  situaţia  de  dependenţă  etc.  la  procesul  de  furnizare  a 

serviciilor sociale; 

c) să comunice orice modificare intervenită în legătură cu situaţia lor personală; 

d) să respecte prevederile prezentului regulament. 

36.5.‐ Activităţi şi funcţii 

Principalele funcţii ale serviciului social ʺCentrul de zi “Sf.Nicolaeʺ sunt următoarele: 

    a)  de  furnizare  a  serviciilor  sociale  de  interes  public  general/local,  prin  asigurarea 

următoarelor activităţi: 

1. reprezintă furnizorul de servicii sociale în contractul încheiat cu persoana beneficiară; 

     2.  activităţi  de  îngrijire,  educaţie,  recreere  ‐  socializare,  consiliere,  dezvoltarea 

deprinderilor de viaţă independentă pentru copii; 

3. activităţi de sprijin, consiliere, educare etc. pentru părinţii sau reprezentanţii legali ai 

copilului, precum şi pentru alte persoane care au în îngrijire copii. 

4. asigurare 1 masa şi pentru copiii care frecventează centru de luni până vineri; 

    b) de  informare a beneficiarilor, potenţialilor beneficiari, autorităţilor publice  şi publicului 

larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor activităţi: 

1. realizarea de broşuri, pliante, materiale de prezentare a activităţii centrului, 

2. organizarea unor campanii de promovare a centrului; 

3.  activităţi  comune  cu  diverse  instituţii  pe  teme  ce  ţin  de  promovarea  drepturilor 

copilului, educaţie pentru sănătate, educaţie parentală etc. 

Pagina 14 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

      4. elaborarea de rapoarte de activitate; 

    c)  de  promovare  a  drepturilor  beneficiarilor  şi  a  unei  imagini  pozitive  a  acestora,  de 

promovare a drepturilor omului în general, precum şi de prevenire a situaţiilor de dificultate 

în care pot  intra categoriile vulnerabile care  fac parte din categoria de persoane beneficiare, 

potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activităţi: 

1. activităţi de informare la nivelul oraşului, la nivelul fiecărui beneficiar; 

2. comunicate de presă, articole în presa scrisă 

3. spectacole, evenimente, manifestări organizate cu ocazia unor date/zile  importante de 

peste an; 

    d) de asigurare a calităţii serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activităţi: 

1.  elaborarea  instrumentelor  standardizate  utilizate  în  procesul  de  acordare  a 

serviciilor; 

2. realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate; 

3. întocmirea de convenţii de colaborarea cu instituţii relevante pentru centru; 

  e) de administrare a  resurselor  financiare, materiale  şi umane ale  centrului prin  realizarea 

următoarelor activităţi: 

1. întocmirea necesarului de buget propriu al serviciului; 

2. propuneri de achiziţii produse şi materiale; 

3. întocmirea fişelor de post pentru fiecare angajat; 

4. evaluarea anuală a performanţelor individuale a personalului; 

5. propuneri privind necesarul de resursă umană; 

36.6. ‐ Structura organizatorică, numărul de posturi şi categoriile de personal 

    (1) Serviciul social ʺCentrul de zi “Sf.Nicolaeʺfuncţionează cu un număr de 8 total personal, 

conform prevederilor Hotărârii de Consiliu Local, din care: 

    a) personal de conducere: şef serviciu şi şef birou ‐ 2; 

    b) personal de specialitate de îngrijire şi asistenţă; personal de specialitate şi auxiliar: ‐ 4 

    c) personal cu funcţii administrative, gospodărire, întreţinere‐reparaţii, deservire: ‐ 2; 

    d) voluntari: în funcţie de nevoi şi solicitări; 

    (2) Raportul angajat/beneficiar este: de minim 1/10 

   36.7.‐ Personalul de conducere 

    (1) Personalul de conducere este: şef birou; 

    (2) Atribuţiile șefului de birou  sunt conform fișei postului. 

    (3) Funcţia de conducere se ocupă prin concurs sau, după caz, examen, în condiţiile legii. 

    (4) Candidaţii pentru ocuparea funcţiei de conducere trebuie să fie absolvenţi cu diplomă de 

învăţământ  superior  în  domeniul  psihologie,  asistenţă  socială  şi  sociologie,  cu  vechime  de 

minimum  2  ani  în  domeniul  serviciilor  sociale,  sau  absolvenţi  cu  diplomă  de  licenţă  ai 

învăţământului superior în domeniul juridic, medical, economic şi al ştiinţelor administrative, 

cu experienţă de minimum 5 ani în domeniul serviciilor sociale. 

    (5) Sancţionarea disciplinară sau eliberarea din funcţie a conducătorilor instituţiei se face în 

condiţiile legii. 

36.8. ‐ Personalul de specialitate de îngrijire şi asistenţă. Personal de specialitate şi auxiliar 

    (1) Personalul de specialitate este: 

Pagina 15 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

a) 1 asistent social (263501); 

     b) 2 educatori specializaţi (531203); 

      c) 1 referent (331309) 

    (2) Atribuţii ale personalului de  specialitate,  respectiv asistentul  social, educator,  referent, 

sunt conform fișei postului. 

a) asigură derularea etapelor procesului de acordare a serviciilor sociale cu respectarea 

prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile şi a prezentului regulament; 

      b)  colaborează  cu  specialişti  din  alte  centre  în  vederea  soluţionării  cazurilor, 

identificării de resurse; 

      c) monitorizează respectarea standardelor minime de calitate; 

      d)  sesizează  conducerii  centrului  situaţii  care pun  în pericol  siguranţa beneficiarului, 

situaţii de nerespectare a prevederilor prezentului regulament; 

      e) întocmeşte rapoarte periodice cu privire la activitatea derulată; 

      f) face propuneri de îmbunătăţire a activităţii în vederea creşterii calităţii serviciului şi 

respectării legislaţiei; 

      g) alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil. 

36.9.‐ Personalul administrativ, gospodărie, întreţinere‐reparaţii, deservire 

  Personalul administrativ asigură activităţile auxiliare serviciului social: aprovizionare, 

mentenanţă, achiziţii etc. şi poate fi: 

a) 1 personal pentru curăţenie spaţii (îngrijitor); 

      b) 1 şofer; 

Atribuții  personalului  administrativ,  gospodărie,  întreţinere‐reparaţii,  deservire,  respective 

sofer și îngrijitor sunt conform cu fișa postului. 

36.10. ‐ Finanţarea centrului 

    (1)  În  estimarea  bugetului  de  venituri  şi  cheltuieli,  centrul  are  în  vedere  asigurarea 

resurselor necesare  acordării  serviciilor  sociale  cel puţin  la nivelul  standardelor minime de 

calitate aplicabile. 

    (2) Finanţarea cheltuielilor centrului se asigură, în condiţiile legii, din următoarele surse: 

      a) bugetul local al Municipiului Timișoara; 

b) sponsorizări sau alte contribuţii din partea persoanelor fizice ori  juridice din ţară şi 

din străinătate; 

      c) alte surse de finanţare, în conformitate cu legislaţia în vigoare. 

    (3)  Serviciile  sociale  acordate  beneficiarilor  în  cadrul  Centrului  de  zi  “Sf.Nicolae”  sunt 

gratuite şi nu se solicită nici o contribuţie din partea acestora. 

Art.37. Centrul de Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi şi Copii : 

37.1. ‐Identificarea serviciului social 

  Serviciul  social  ʺCentrul de Consiliere  şi Sprijin pentru Părinţi  şi Copiiʺ,  cod  serviciu 

social  8899CZ‐F‐I,  înfiinţat  în  cadrul  Biroului  Servicii  de  zi  ‐  Serviciul  pentru  Protecţia 

Copilului  şi  Familiei  Timişoara,  şi  administrat  de  furnizorul  Direcţia  de  Asistenţă  Socială 

Comunitară a Municipiului Timişoara, acreditat conform Certificatului de acreditare seria AF 

nr.001206, deţine Licenţa de  funcţionare provizorie nr. 2002/15.02.2016 CUI 14519505,  sediul 

str.Platanilor nr.2, Timişoara. 

Pagina 16 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

37.2. ‐ Cadrul legal de înfiinţare, organizare şi funcţionare 

    (1) Serviciul social ʺCentrul de Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi şi Copiiʺ funcţionează cu 

respectarea  prevederilor  cadrului  general  de  organizare  şi  funcţionare  a  serviciilor  sociale 

reglementat de Legea nr. 292/2011, cu modificările ulterioare, Legea nr. 272/2004, republicată, 

cu modificările şi completările ulterioare, Ordinul nr.289/2006 pentru aprobarea Standardelor 

minime obligatorii privind centrul de consiliere si sprijin pentru parinti si copii si a ghidului 

metodologic  de  implementare  a  acestor  standarde,  precum  şi  ale  altor  acte  normative 

secundare aplicabile domeniului. 

    (2) Standard minim de calitate aplicabil: 11 

    (3)  Serviciul  social  ʺCentrul de Consiliere  şi  Sprijin pentru Părinţi  şi Copiiʺ  este  înfiinţat 

prin:  

a) Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.466/20.12.2005 începând cu data de 

01.01.2006  şi  funcţionează  în  cadrul  Biroului  Servicii  de  zi  ‐  Serviciul  pentru  Protecţia 

Copilului  şi Familiei Timişoara din  subordinea Direcţiei de Asistenţă  Socială Comunitară  a 

Municipiului Timişoara. 

37.3.‐ Principiile care stau la baza acordării serviciului social 

    (1) Serviciul social ʺCentrul de Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi şi Copiiʺ se organizează şi 

funcţionează  cu  respectarea  principiilor  generale  care  guvernează  sistemul  naţional  de 

asistenţă socială, precum şi cu principiile specifice care stau la baza acordării serviciilor sociale 

prevăzute în legislaţia specifică, în convenţiile internaţionale ratificate prin lege şi în celelalte 

acte internaţionale în materie la care România este parte, precum şi în standardele minime de 

calitate aplicabile. 

    (2) Principiile  specifice  care  stau  la baza prestării  serviciilor  sociale  în  cadrul  ʺCentrul de 

Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi şi Copiiʺ sunt următoarele: 

    a) respectarea şi promovarea cu prioritate a interesului persoanei beneficiare; 

    b) protejarea şi promovarea drepturilor persoanelor beneficiare în ceea ce priveşte egalitatea 

de  şanse  şi  tratament,  participarea  egală,  autodeterminarea,  autonomia  şi  demnitatea 

personală  şi  întreprinderea de  acţiuni  nediscriminatorii  şi pozitive  cu privire  la persoanele 

beneficiare; 

    c) asigurarea protecţiei împotriva abuzului şi exploatării persoanei beneficiare; 

    d) deschiderea către comunitate; 

    e) asistarea persoanelor  fără  capacitate de exerciţiu  în  realizarea  şi exercitarea drepturilor 

lor; 

    f) asigurarea în mod adecvat a unor modele de rol şi statut social, prin încadrarea în unitate 

a unui personal mixt; 

    g)  ascultarea  opiniei  persoanei  beneficiare  şi  luarea  în  considerare  a  acesteia,  ţinându‐se 

cont, după  caz, de vârsta  şi de gradul  său de maturitate, de discernământ  şi  capacitatea de 

exerciţiu;     

    h) promovarea unui model familial de îngrijire a persoanei beneficiare; 

    i) asigurarea unei îngrijiri individualizate şi personalizate a persoanei beneficiare; 

    j)  preocuparea  permanentă  pentru  scurtarea  perioadei  de  prestare  a  serviciilor,  în  baza 

potenţialului şi abilităţilor persoanei beneficiare de a trăi independent; 

Pagina 17 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

    k)  încurajarea  iniţiativelor  individuale  ale  persoanelor  beneficiare  şi  a  implicării  active  a 

acestora în soluţionarea situaţiilor de dificultate; 

    l) asigurarea unei intervenţii profesioniste, prin echipe pluridisciplinare; 

    m) asigurarea confidenţialităţii şi a eticii profesionale; 

    n)  responsabilizarea  membrilor  familiei,  reprezentaţilor  legale  cu  privire  la  exercitarea 

drepturilor şi îndeplinirea obligaţiilor de întreţinere; 

    o) primordialitatea  responsabilităţii persoanei,  familiei cu privire  la dezvoltarea propriilor 

capacităţi de  integrare socială şi  implicarea activă  în soluţionarea situaţiilor de dificultate cu 

care se pot confrunta la un moment dat; 

    p) colaborarea centrului/unităţii cu serviciul public de asistenţă socială. 

37.4. ‐ Beneficiarii serviciilor sociale 

    (1) Beneficiarii serviciilor sociale acordate în ʺCentrul de Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi 

şi Copiiʺ sunt: 

    a) copii aflaţi în situaţii de risc de separare de familia lor; 

    b) copii cu părinţii plecaţi la muncă în străinătate. 

    c) copii din familii aflaţi în situaţii de dificultate sau în risc de excluziune socială 

    d) copii aflaţi în situaţia de eşec şi/sau abandon şcolar 

    e) copii şi părinţii care sunt victime ale diferitelor tipuri de abuzuri (emoţional, fizic, sexual,    

         neglijenţă) 

    f) părinţii biologici, familia extinsă, viitorii părinţi sau reprezentanţii  legali ai acestora care 

provin în  

        special din categorii de familii care prezintă risc ridicat de separare a copiilor; 

    g) persoane  care  au  fost  obligate prin hotărăre  judecătorească  să urmeze un program de 

consiliere; 

    h) părinții și copii  în vederea restabilirii și menținerii relațiilor personale. 

    (2) Condiţiile de acces la servicii sunt următoarele: 

  a) acte necesare:  

1.cerere 

                          2.acte de identitate  

                          3.familia să se afle în situaţie de dificultate socială; 

                           4.admiterea  se  face  în  baza  unui  Plan  de  servicii  aprobat  prin  Dispoziţia 

Primarului, în limita locurilor disponibile 

              5.alte acte, după caz. 

 b) criterii de eligibilitate ale centrului; 

‐ beneficiarii să aibă domiciliul legal în municipiul Timişoara; 

‐ copilul să provină dintr‐o familie aflată în situaţie de dificultate socială; 

‐ copilul să aibă vârsta cuprinsă între 0‐18 ani; 

  c) Decizia  de  admitere/respingere  se  ia  de  către  Șeful  Serviciului  –  Serviciul  pentru 

Protecția  Copilului  și  Familiei  Timișoara,  vizată  de  un  consilier  juridic  în  urma  analizei 

dosarului  întocmit de asistentul social de  la Compartimentul de Asistenţă Socială şi analizat 

de o comisie compusă din şef serviciu, şef birou, psiholog şi asistent social. 

Pagina 18 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

   d) modalitatea de încheiere a contractului de furnizare de servicii şi modelul acestuia 

Contractul de furnizare de servicii sociale se încheie între Serviciul pentru Protecția Copilului 

și Familiei Timișoara  şi reprezentantul  legal al copilului, conform modelului contractului de 

servicii prevăzut de actele normative în vigoare; 

    (3) Condiţii de încetare a serviciilor  

Încetarea serviciilor se poate face în mai multe situaţii: 

a) la expirarea contractului de servicii sociale; 

b)  înainte  de  expirarea perioadei prevăzute  în  contractul de  servicii  sociale  în următoarele 

situaţii: 

‐ îndeplinirea obiectivelor prevăzute în Planul Personalizat de Consiliere; 

‐  identificarea  unor  alte  soluţii  pentru  copil/familie  (alte  servicii  adecvate  situaţiei 

copilului/familiei); 

‐ la solicitarea scrisă părinţilor/reprezentantului legal; 

‐ încălcarea repetată a contractului de servicii; 

    (4) Persoanele beneficiare de  servicii  sociale  furnizate  în  ʺCentrul de Consiliere  şi  Sprijin 

pentru Părinţi şi Copiiʺ au următoarele drepturi: 

    a) să li se respecte drepturile şi libertăţile fundamentale, fără discriminare pe bază de rasă, 

sex, religie, opinie sau orice altă circumstanţă personală ori socială; 

    b) să participe la procesul de luare a deciziilor în furnizarea serviciilor sociale, respectiv la 

luarea deciziilor privind intervenţia socială care li se aplică; 

    c) să li se asigure păstrarea confidenţialităţii asupra informaţiilor furnizate şi primite; 

    d) să li se asigure continuitatea serviciilor sociale furnizate, atât timp cât se menţin condiţiile 

care au generat situaţia de dificultate; 

    e) să fie protejaţi de lege atât ei, cât şi bunurile lor, atunci când nu au capacitate de exerciţiu; 

    f) să li se garanteze demnitatea, intimitatea şi respectarea vieţii intime; 

    g) să participe la evaluarea serviciilor sociale primite; 

    h) să  li se respecte toate drepturile speciale  în situaţia  în care sunt minori sau persoane cu 

dizabilităţi. 

    (5) Persoanele beneficiare de  servicii  sociale  furnizate  în  ʺCentrul de Consiliere  şi  Sprijin 

pentru Părinţi şi Copiiʺ au următoarele obligaţii: 

a) să furnizeze informaţii corecte cu privire la identitate, situaţie familială, socială, medicală şi 

economică; 

b)  să  participe,  în  raport  cu  vârsta,  situaţia  de  dependenţă  etc.  la  procesul  de  furnizare  a 

serviciilor sociale; 

c) să comunice orice modificare intervenită în legătură cu situaţia lor personală; 

d) să respecte prevederile prezentului regulament. 

37.5. ‐ Activităţi şi funcţii 

  Principalele funcţii ale serviciului social ʺCentrul de Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi 

şi Copiiʺ sunt următoarele: 

      a)  de  furnizare  a  serviciilor  sociale  de  interes  public  general/local,  prin  asigurarea 

următoarelor activităţi: 

1. reprezintă furnizorul de servicii sociale în contractul încheiat cu persoana beneficiară; 

Pagina 19 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

2. sprijin şi instruire parentală; 

3. informare şi consiliere; 

4. consiliere psihologică și socială pentru copii şi părinţii acestora.     

b)  de  informare  a  beneficiarilor,  potenţialilor  beneficiari,  autorităţilor  publice  şi 

publicului larg despre domeniul său de activitate, prin asigurarea următoarelor activităţi: 

1.  întâlniri  cu  specialişti,  cu  alţi  membri  ai  comunităţii  locale,  cu  scopul  informării  şi 

sensibilizării   

    acestora în ceea ce priveşte respectarea drepturilor copilului; 

2. informare asupra importanţei mediului familial în dezvoltarea copilului; 

3. informare cu privire la resursele comunitare şi drepturile prevăzute de legislaţie; 

4. elaborarea de rapoarte de activitate; 

      c) de promovare a drepturilor beneficiarilor  şi a unei  imagini pozitive a acestora, de 

promovare a drepturilor omului în general, precum şi de prevenire a situaţiilor de dificultate 

în care pot  intra categoriile vulnerabile care  fac parte din categoria de persoane beneficiare, 

potrivit scopului acestuia, prin asigurarea următoarelor activităţi: 

1. dezvoltă parteneriate şi colaborări; 

2. măsurarea gradului de satisfacţie a beneficiarilor cu privire la activitatea desfăşurată; 

3. sesiuni de instruire a personalului privind respectarea drepturilor beneficiarilor şi acordarea  

    serviciilor; 

4.  încurajarea  beneficiarilor  de  a‐şi  exprima  opinia  asupra  oricăror  aspecte  care  privesc 

activitatea  

    centrului; 

   d) de asigurare a calităţii serviciilor sociale prin realizarea următoarelor activităţi: 

1. elaborarea instrumentelor standardizate utilizate în procesul de acordare a serviciilor; 

2. realizarea de evaluări periodice a serviciilor prestate; 

3. planificarea serviciilor de comun acord cu beneficiarii. 

   e)  de  administrare  a  resurselor  financiare,  materiale  şi  umane  ale  centrului  prin 

realizarea următoarelor activităţi: 

1. întocmirea necesarului de buget propriu al serviciului; 

2. propuneri de achiziţii produse şi materiale; 

3. întocmirea fişelor de post pentru fiecare angajat; 

4. evaluarea anuală a performanţelor individuale a personalului; 

5. propuneri privind necesarul de resursă umană; 

37.6. ‐ Structura organizatorică, numărul de posturi şi categoriile de personal 

    (1) Serviciul social ʺCentrul de Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi şi Copiiʺ funcţionează cu 

un număr de 4 total personal, conform prevederilor Hotărârii de Consiliu Local, din care: 

    a) personal de conducere: şef serviciu şi şef birou ‐ 2; 

    b) personal de specialitate: 2; 

    c) personal cu funcţii administrative, gospodărire, întreţinere‐reparaţii, deservire: 0; 

    d) voluntari: în funcţie de nevoi şi solicitări; 

    (2) Raportul angajat/beneficiar este de 1/6 . 

  37.6. ‐ Personalul de conducere 

Pagina 20 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

    (1) Personalul de conducere este: şef birou; 

    (2) Atribuţiile șefului biroului sunt conform fișei postului. 

    (3) Funcţia de conducere se ocupă prin concurs sau, după caz, examen, în condiţiile legii. 

    (4) Candidaţii pentru ocuparea funcţiei de conducere trebuie să fie absolvenţi cu diplomă de 

învăţământ  superior  în  domeniul  psihologie,  asistenţă  socială  şi  sociologie,  cu  vechime  de 

minimum  2  ani  în  domeniul  serviciilor  sociale,  sau  absolvenţi  cu  diplomă  de  licenţă  ai 

învăţământului superior în domeniul juridic, medical, economic şi al ştiinţelor administrative, 

cu experienţă de minimum 5 ani în domeniul serviciilor sociale. 

    (5) Sancţionarea disciplinară sau eliberarea din funcţie a conducătorilor instituţiei se face în 

condiţiile legii. 

37.7. ‐ Personalul de specialitate de îngrijire şi asistenţă. Personal de specialitate şi auxiliar 

    (1) Personalul de specialitate este: 

a) psiholog (263411); 

    (2) Atribuţii ale personalului de specialitate sunt conform cu fișa de post. 

    a)  asigură  derularea  etapelor  procesului  de  acordare  a  serviciilor  sociale  cu  respectarea 

prevederilor legii, a standardelor minime de calitate aplicabile şi a prezentului regulament; 

    b) colaborează cu specialişti din alte centre în vederea soluţionării cazurilor, identificării de 

resurse; 

    c) monitorizează respectarea standardelor minime de calitate; 

    d) sesizează conducerii centrului situaţii care pun în pericol siguranţa beneficiarului, situaţii 

de nerespectare a prevederilor prezentului regulament; 

    e) întocmeşte rapoarte periodice cu privire la activitatea derulată; 

    f)  face  propuneri  de  îmbunătăţire  a  activităţii  în  vederea  creşterii  calităţii  serviciului  şi 

respectării legislaţiei; 

    g) alte atribuţii prevăzute în standardul minim de calitate aplicabil. 

37.8. ‐ Personalul administrativ, gospodărie, întreţinere‐reparaţii, deservire 

  Activităţile  auxiliare  serviciului  social:  aprovizionare, mentenanţă,  achiziţii  etc.  sunt 

asigurate de personal administrativ/economic din alte compartimente din cadrul Serviciului 

pentru Protecția Copilului și Familiei Timișoara. 

37.9. ‐ Finanţarea centrului 

(1) În estimarea bugetului de venituri şi cheltuieli, centrul are în vedere asigurarea resurselor 

necesare  acordării  serviciilor  sociale  cel  puţin  la  nivelul  standardelor  minime  de  calitate 

aplicabile. 

(2) Finanţarea cheltuielilor centrului se asigură, în condiţiile legii, din următoarele surse: 

  a) bugetul local al Municipiului Timișoara; 

b) sponsorizări sau alte contribuţii din partea persoanelor fizice ori  juridice din ţară şi 

din străinătate; 

  c) alte surse de finanţare, în conformitate cu legislaţia în vigoare. 

(3) Serviciile sociale acordate beneficiarilor în cadrul Centrului de Consiliere și Sprijin pentru 

Părinți și Copii sunt gratuite, nu se percepe contribuţie din partea beneficiarilor. 

 

Pagina 21 din 21 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

Art.38. Personalul din cadrul Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei are următoarele 

responsabilităţi:  

a) raspunde de pastrarea secretului de serviciu, precum si secretul datelor si al informatiilor cu 

caracter  confidential  detinute  sau  la  care  are  acces  ca  urmare  a  executarii  atributiilor  de 

serviciu; 

b) răspunde de îndeplinirea cu profesionalism, loialitate, corectitudine şi în mod constiincios a 

îndatoririlor  de  serviciu  şi  se  abtine  de  la  orice  fapta  care  ar  putea  sa  aduca  prejudicii 

institutiei;  

c) raspunde de realizarea la timp si întocmai a atributiilor ce‐i revin potrivit legii, programelor 

aprobate sau dispuse expres de catre conducerea  institutiei si de raportarea asupra modului 

de realizare a acestora;  

d) raspunde, potrivit dispozitiilor legale, de corectitudinea şi exactitatea datelor, informatiilor 

si masurilor prevazute în documentele întocmite;  

e) raspunde de exercitarea altor atributii stabilite prin fisa postului.  

Art.39. Personalul din cadrul Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei are următoarele 

competenţe :  

a) reprezinta si angajeaza institutia numai în limita atributiilor de serviciu si a mandatului care 

i s‐a încredintat de catre conducerea acesteia;  

b) se preocupa permanent de perfectionarea pregatirii profesionale;  

c) propune documente tipizate şi proceduri de uz intern pentru activitatea compartimentului 

sau institutiei, în general;  

d)  semnalează  conducerii  institutiei  orice  probleme deosebite  legate de  activitatea  acesteia, 

despre care ia cunostinta în timpul îndeplinirii sarcinilor sau în afara acestora, chiar daca nu 

vizeaza direct domeniul în care are responsabilitati si atributii.  

Art.40. Personalul Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei este obligat să cunoască şi 

să respecte prevederile prezentului Regulament;  

 

CAPITOLUL VI  

DISPOZIŢII FINALE ŞI TRANZITORII  

 

Art.41 Prevederile prezentului Regulament se completează de drept cu prevederile altor acte 

normative în domeniu.  

Art.42.Modificările  prezentului  regulament  se  fac  numai  cu  aprobarea Consiliului  Local  al 

Municipiului Timişoara. 

 

 

 

               Şef Serviciu, 

      Mihaela Buzilă‐Petrescu                                                               Consilier Juridic, 

                                                                                                                 Erceanu Ciprian 

Atasament: Referat.pdf

FO53-01, ver.03

Consiliul Local al Municipiului Timişoara

SPCF

Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara

Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara

Timişoara, Str.Platanilor nr.2, cod 300186, Tel./Fax: 0256‐214.572, 0356‐179.103 

e‐mail: [email protected]

Nr………………….. Aprobat , Primar Nicolae Robu

R E F E R A T privind modificarea și aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a

Serviciului pentru Protecția Copilului și Familiei Timișoara

Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.183/25.05.2010 Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei s-a reorganizat ca serviciu cu personalitate juridică, păstrându-se sediul, codul fiscal 18271380, contul şi ştampila proprie şi personalul existent, şeful serviciului fiind ordonator terţiar de credite, aprobându-se totodată, Regulamentul de Organizare şi Funcţionare, Organigrama şi Statul de funcţii.

Conform prevederilor H.G nr.867/2015 - pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale, la art.3, alin. (1) este prevăzut: “Furnizorii publici şi privaţi de servicii sociale au obligaţia de a elabora, pentru fiecare tip de serviciu social aflat în administrare, regulamente proprii de organizare şi functionare, pe care le aprobă prin hotărâre/decizie a organului de conducere prevăzut de lege”.

În scopul asigurării unui cadru organizatoric bine structurat privind desfăşurarea activităţilor serviciilor entităţii, precum şi stabilirea relaţiilor funcţionale şi de colaborare între acestea, în vederea respectării H.G.nr. 867/2015, s-a procedat la revizuirea regulamentului de organizare şi funcţionare al Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara şi la elaborarea regulamentelor de organizare şi funcţionare pentru fiecare tip de serviciu furnizat.

Având în vedere cele expuse, în baza art.36 alin.(2) lit.a) şi alin.(3) lit.b) din Legea 215/2001 privind

administraţia publică locală. PROPUNEM:

1. Modificarea și aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Serviciului pentru Protecția

Copilului și Familiei Timișoara conform anexei; Viceprimar, Director executiv adjunct, Farkas Imre Gabriela Cristina Curuţ

Şef serviciu, Mihaela Buzilă-Petrescu

Consilier juridic, Erceanu Ciprian