Număr | 224 |
---|---|
An | 2010 |
Data emiterii | 29.06.2010 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 29.06.2010 |
Hotararea Consiliului Local 224/29.06.2010 privind aprobarea Organigramei, a Statului de Funcţii, a Regulamentului de Organizare şi Funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr. 1656/01.06.2010 al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, aprobat de Primarul Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara; Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.42/24.02.2009 privind modificarea şi aprobarea Organigramei şi Statului de funcţii la Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara ; Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.368/27.10.2009 privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara; Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.181/25.05.2010 privind reorganizarea Căminului pentru Persoane Vârstnice Timişoara; Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.183/25.05.2010 privind reorganizarea Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara; Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.180/25.05.2010 privind reorganizarea Serviciului pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap Timişoara; În conformitate cu prevederile art.36 alin 2 lit. (a) şi alin.3 lit.(b) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată ; În temeiul art.45 din Legea 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art.1: Se aprobă Organigrama, Statul de Funcţii şi Regulamentul de Organizare şi Funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, conform Anexelor nr. 1 , 2 şi 3 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi serviciile din subordine. Art.3: Prezenta hotărâre se comunică : -Instituţiei Prefectului- Judeţul Timiş; -Primarului Municipiului Timişoara; -Serviciului Juridic; -Direcţiei Economice; -Direcţiei Edilitare; -Instituţiei Arhitectului Şef; -Direcţiei Patrimoniu; -Direcţiei Comunicare; -Direcţiei Dezvoltare; -Direcţia de Mediu; -Biroul Control Intern şi Managementul Calităţii; - Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara; - Căminului pentru Persoane Vârstnice Timişoara; - Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei; - Serviciului pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap Timişoara; - Mass-media locale .
|
Anexa nr.2 la HCLMT nr............/........... Aprobat, PRIMAR Dr. Ing Gheorghe Ciuhandu
STAT DE FUNCŢII AL SERVICIULUI PUBLIC
"Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara"
Funcţia publică/Post contr. Nr.
crt. Denumirea funcţiei Nivel
studii Nr.posturi Cls. Grad A . Functii publice de conducere
1 Director executiv S 1 2 Director executiv adjunct S 1 3 Şef serviciu S 3 4 Şef birou S 1 Total funcţii publice de conducere 6 B . Functii publice de executie 5 Consilier S 1 I superior 6 Consilier S 3 I principal 8 Consilier juridic S 1 I asistent 9 Inspector S 3 I superior 10 Inspector S 9 I principal 11 Inspector S 13 I asistent 12 Inspector S 1 I debutant 13 Referent de specialitate SSD 1 II asistent 14 Referent M 7 III superior 15 Referent M 1 III principal 16 Referent M 4 III asistent Total funcţii publice de execuţie 44 Total funcţii publice 50 C.1. Funcţii personal contractual de conducere
17 Şef Serviciu S 1 II 18 Şef birou S 1 II Total personal contractual de conducere 2 C.2. Funcţii personal contractual de
executie
19 Asistent social S 5 20 Kinetoterapeut S 2 21 Logoped S 2 22 Medic specialist balneofiz. S 1 23 Medic specialist med generală S 1 24 Psiholog S 4 25 Psihopedagog S 1 26 Sociolog S 1 27 Asistent medical PL 1
28 Administrator M 1 I 29 Administrator M 1 II 30 Administrator M 1 III 31 Casier M 1 I 32 Educator M 7 33 Instructor de educaţie M 2 34 Instructor de ergoterapie M 8 35 Magaziner M 1 36 Referent M 7 II 37 Referent M 1 III 38 Sofer G 4 II 39 Sofer G 1 40 Secretar dactilograf M 1 I 41 Ingrijitor G 4 42 Infirmieră G 25 43 Muncitor calificat G 1 III 44 Paznic G 3 Total personal contractual de executie 87 Total personal contractual 89 TOTAL GENERAL 139
Viceprimar, Director Executiv, Adrian Orza Maria Stoianov
Referent gr.superior, Aurelia Bogdan
Anexa nr.1 la HCL. Nr……..din
DIRECTIA DE ASISTENTA SOCIALA COMUNITARA A MUNICIPIULUI TIMISOARA Aprobat
CONSILIUL LOCAL AL PRIMAR MUNICIPIULUI TIMISOARA Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu
Serviciul de 18 Serviciul pentru 49 Serviciul Buget- 13 Serviciul Centrul 26 Asistenta 1 Protecţia Socială 1 Finanţe 1 de Zi pentru Copii Sociala 17 a Persoanelor 7 Contabilitate 11 cu Dizabilităţi
Vârstnice Podul Lung 1 41 1 25
Compartimentul 32 Biroul 11 Îngrijire la Domiciliu Juridic şi 1
4 Resurse Umane 8
28 2
Compartimentul 16 Biroul Administrativ 20 Centre de Zi
3 1 1
13 18
Total posturi din care 139 Caminul pentru 44 Serviciul pentru 28 Serviciul pentru 31 FP conducere 6 Persoane Varstnice Protecţia 1 Protecţia FP executie 44 Timisoara Copilului şi Familiei 9 Persoanelor P C conducere 2 1 1 cu Handicap 2 PC executie 87 43 17 29
Primar
Director executiv adjunct
Director Executiv
Viceprimar
Anexa nr. ___ la H.C.L.M.T. nr.______ din__________ CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ
REGULAMENT de organizare şi funcţionare al serviciului public de interes local
DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ TIMIŞOARA
Regulament de organizare şi funcţionare Page 1 of 10 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
Regulament de organizare şi funcţionare Page 2 of 10 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
CAPITOLUL I DISPOZIŢII GENERALE
Art.1.Prezentul regulament de organizare şi funcţionare al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este un instrument de organizare care descrie structura serviciului public, prezentând pe diferitele ei componente atribuţii, competenţe, niveluri de autoritate, responsabilităţi şi mecanisme de relaţii. Art.2. Regulamentul de organizare şi funcţionare este structurat pe două părţi: Partea I cuprinde : baza legală a organizării şi funcţionării serviciului public;prezentarea scopului şi a obiectului de activitate şi principalele componente ale organizării serviciului public. Partea II cuprinde obiectivele şi atribuţiile părţilor componente ale serviciului public cu detalierea sarcinilor, autorităţii şi responsabilităţii conducerii colective şi individuale. Art.3. Prezentul regulament de organizare şi funcţionare al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara conţine norme obligatorii pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul instituţiei, indiferent de funcţia pe care o deţin.
PARTEA I
CAPITOLUL II ORGANIZAREA ŞI CONDUCEREA DIRECŢIEI DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ
TIMIŞOARA
Art.4.Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este un serviciu public cu personalitate juridică, care funcţionează sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, cu respectarea Legii nr.215/2001-privind administraţia publică locală. Art.5. Prin Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara în înţelesul prezentului regulament, se înţelege serviciul public cu personalitate juridică, subordonat şi structurat pe competenţe, potrivit organigramei. Art.6. Sediul administrativ al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este în municipiul Timişoara, Bd.Regele Carol I, nr.10 , sediu atribuit prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Art.7. Pe toate actele emise de Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara se va menţiona Consiliul Local al Municipiului Timişoara, Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi sediul serviciului public de interes local. Art.8. Durata de funcţionare a serviciului public de interes local - Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este nelimitată. Art.9. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara dispune de cod unic de înregistrare eliberat de Ministerul Finanţelor Publice, cont bancar propriu, ştampilă şi gestiune proprie. Art.10. Scopul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este realizarea activităţii de asistenţă şi protecţie socială în Municipiul Timişoara. Art.11. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara îşi desfăşoară activitatea în baza prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare şi a prevederilor legale în vigoare. Art.12 (1) Obiectul de activitate al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara îl constituie realizarea măsurilor, la nivel local, pentru a răspunde nevoilor individuale, familiale şi de grup, în vederea prevenirii şi depăşirii unor situaţii de dificultate, vulnerabilitate sau dependenţă pentru prezervarea autonomiei şi protecţia persoanei, pentru prevenirea marginalizării şi excluziunii sociale, pentru promovarea incluziunii sociale şi în scopul creşterii calităţii vieţii. (2) Atribuţiile principale ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara în calitate de serviciu public, în conformitate cu prevederile Legii nr. 47/2006 privind sistemul naţional de asistenţă socială, sunt: a) identifică nevoile sociale ale comunităţii şi le soluţionează în condiţiile legii; b) răspunde de înfiinţarea, organizarea şi furnizarea serviciilor sociale primare;
Regulament de organizare şi funcţionare Page 3 of 10 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
c) încheie convenţii de parteneriat şi iniţiază programe de colaborare cu alte autorităţi locale, instituţii publice şi private, structuri asociative, precum şi cu instituţii de cult recunoscute de lege, pentru furnizarea serviciilor sociale , în conformitate cu nevoile locale identificate ; d) furnizează informaţiile şi datele solicitate de serviciul public de asistenţă socială judeţean, precum şi de autorităţile publice centrale cu responsabilităţi în domeniu; e) elaborează şi implementează proiecte cu finanţare naţională şi internaţională în domeniu; f) elaborează şi propune consiliului local al municipiului proiectul de buget anual pentru susţinerea serviciilor sociale şi a altor măsuri de asistenţă socială, în conformitate cu planul de acţiune propriu. Art.13 Directorul Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara asigură conducerea, coordonarea şi controlul serviciilor din structura Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.14.Directorul executiv al serviciului public de interes local- Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara acţionează permanent în vederea îndeplinirii la timp şi în mod corespunzător a atribuţiilor ce îi revin prin legi, hotărâri, ordonanţe, decrete, ordine, dispoziţii şi a sarcinilor ce îi sunt date prin prezentul regulament. Art.15. Organele de conducere, coordonare şi control ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara sunt : - Consiliul Local al Municipiului Timişoara; - Primarul Munciipiului Timişoara; - Viceprimarul Municipiului Timişoara delegat cu probleme sociale; - Directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara; - Directorul executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.16.Consiliul Local al Municipiului Timişoara exercită categoriile de atribuţii stabilite de Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, referitoare la activitatea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.17.(1)Primarul Municipiului Timişoara şi Viceprimarul Municipiului Timişoara delegat cu probleme sociale au următoarele competenţe:
a) coordonează activitatea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara; b) aprobă sau avizează, după caz, referate care stau la baza proiectelor de hotărâri pentru Consiliul
Local al Municipiului Timişoara, înaintate de Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, precum şi referatele având ca obiect acordarea unor prestaţii reglementate de acte normative privind protecţia socială şi care stau la baza emiterii dispoziţiilor Primarului ( ajutoare sociale, alocaţii nou-născuţi, alocaţii de susţinere pentru familia monoparentală , alocaţii familiale complementare, ajutoare pentru încălzirea locuinţei);
c) semnează foaia de prezenţă a directorului executiv şi îi aprobă acestuia concediile de odihnă, concediile pentru incapacitate temporară de muncă, cursurile de perfecţionare, ordinele de deplasare,etc.; d) aprobă fişele de post pentru posturile de conducere (funcţii publice sau personal contractual) existente în statul de funcţii al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. (2)Primarul Muncipiului Timişoara este ordonatorul principal de credite.
(3) Viceprimarul Muncipiului Timişoara delegat cu probleme sociale este membru de drept în comisiile de cercetare prealabilă a abaterilor disciplinare săvârşite de personalul contractual din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.18. Legătura dintre Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara se face prin viceprimarul delegat şi directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.19. Numirea funcţionarilor publici/angajarea personalului contractual se face în condiţiile legii, de către directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, în limita posturilor din organigrama şi statul de funcţii aprobate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara. Art.20. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara întocmeşte referatele de specialitate pentru proiectele de hotărâri propuse spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara, cu respectarea scopului serviciului public de interes local .
Regulament de organizare şi funcţionare Page 4 of 10 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
Art.21.Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital se asigură din bugetul local (alocaţii bugetare la cap.”68.02”Asistenţă socială) pe baza bugetului anual de venituri şi cheltuieli al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local Timişoara . Art.22. Proiectul de buget al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara se depune la Biroul Buget din cadrul Direcţiei Economice a Primăriei Municipiului Timişoara. Art.23 (1) Primarul Municipiului Timişoara este ordonatorul principal de credite şi alocă fondurile aprobate din bugetul local al Municipiului Timişoara directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara care are calitatea de ordonator secundar de credite. (2) Ordonatorul secundar de credite repartizează creditele bugetare aprobate ordonatorilor terţiari de credite, respectiv şefului Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei, şefului Serviciului pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap şi şefului de serviciu al Căminului pentru Persoane Vârstnice Timişoara. Art.24. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, în completarea surselor bugetare alocate din bugetul local, va putea obţine şi venituri extrabugetare în condiţiile prevăzute de lege. Art.25.(1) Structura organizatorică a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara cuprinde, în funcţie de volumul, complexitatea şi specificul activităţii, servicii, birouri şi compartimente. (2) Compartimentul poate fi organizat fie independent, fie în cadrul unui serviciu sau birou. Art.26. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este organizată pe servicii şi birouri, astfel: 1) Serviciul de Asistenţă Socială 2) Serviciul Buget Finanţe Contabilitate 3) Serviciul Centrul de Zi pentru copii cu dizabilităţi Podul Lung 4) Serviciul pentru Protecţie Socială a Persoanelor Vârstnice 5) Biroul Administrativ 6) Biroul Juridic şi Resurse Umane Art.27. În subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara funcţionează următoarele servicii cu personalitate juridică: Căminul pentru Persoane Vârstnice Timişoara, Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara şi Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap Timişoara.
PARTEA II
CAPITOLUL III ATRIBUŢII, RESPONSABILITĂŢI ŞI COMPETENŢELE STRUCTURILOR ŞI PERSONALULUI
DIN CADRUL DIRECŢIEI DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ TIMIŞOARA
Art.28(1) Directorul executiv asigură conducerea curentă a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi este subordonat Viceprimarului Municipiului Timişoara delegat cu probleme sociale, Primarului Municipiului Timişaora şi Consiliului Local al Municipiului Timişoara.
(2)Directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara are următoarele atribuţii principale: a)organizează, conduce şi controlează activitatea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara; b)avizează referatele pentru proiectele de hotărâri propuse spre aprobare Consiliului Local Timişoara, înaintate de toate serviciile din subordine; c)avizează referatele având ca obiect organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul instituţiei, în conformitate cu statul de funcţii aprobat prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara d)indeplineşte toate atribuţiile pe care legea le prevede în sarcina conducătorului, angajatorului sau ordonatorului de credite al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. e) înformează primarul/viceprimarul cu privire la problemele de rezolvat în legătură cu activitatea curentă a instituţiei.
(3) Directorul executiv este ordonator secundar de credite.
Regulament de organizare şi funcţionare Page 5 of 10 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
(4) În exercitarea atribuţiilor ce-i revin, directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara emite dispoziţii.
(5) Directorul executiv are urmatoarele responsabilităţi pentru îndeplinirea atribuţiilor serviciului public de interes local:
a) raspunde de managementul domeniului sau de activitate; b) conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de
eficienta si eficacitate; c) raspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format
electronic, în domeniul sau de activitate; d) raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile specifice domeniului său de
activitate; e) răspunde de implementarea proiectelor cu finanţare internă sau externă şi de organizarea
managementului calităţii. Art.29.(1)Directorul executiv adjunct coordonează şi controlează, în mod curent, activitatea Serviciului pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap, Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei şi a Serviciului Centrul de zi pentru copii cu dizabilităţi „Podul Lung”. (2) Directorul executiv adjunct este subordonat directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.
(3) Directorul executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara are următoarele atribuţii principale:
a) avizează referatele având ca obiect acordarea unor prestaţii reglementate de acte normative privind protecţia socială şi care stau la baza emiterii dispoziţiilor Primarului (planuri de servicii, acordarea trusoului pentru copii nou-născuţi, acordarea alocaţiei de nou-născuţi, prestaţii financiare excepţionale.etc.);
b) avizează referatele pentru proiectele de hotărâri propuse spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara, înaintate de serviciile din subordine , ;
c) ia măsurile necesare pentru îndeplinirea Dispoziţiei Primarului nr. 210/03.02.2010 privind delegarea competenţei încheierii contractelor individuale de muncă ale asistenţilor persoanli ai persoanelor cu handicap şi a astectelor ce decurg din aceasta;
d) aprobă fişele de post pentru posturile de execuţie (funcţii publice sau personal contractual) existente în statele de funcţii ale serviciilor coordonate şi avizează fişele de post pentru posturile de conducere din subordinea sa directă;
e) evaluează anual activitatea şefilor serviciilor coordonate şi prevăzute la art.29 alin. (1) din prezentul regulament , în conformitate cu legislaţia în vigoare, pe care o supune spre aprobare directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara;
f) semnează foile de prezenţă pentru şefii serviciilor coordonate şi le aprobă acestora concediile de odihnă, concediile pentru incapacitate temporară de muncă, cursurile de perfecţionare, ordinele de deplasare,etc.;
g) semnează răspunsurile la adresele/sesizările petenţilor înregistrate la registratura Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi repartizate spre soluţionare serviciilor coordonate;
h) participă ca membru în comisiile de concurs constituite pentru ocuparea posturilor vacante din structura serviciilor coordonate;
i) avizează referatele având ca obiect organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul serviciilor coordonate, în conformitate cu statul de funcţii aprobat prin hotărâre de Consiliul Local al Municipiului Timişoara ;
j) înformează primarul/viceprimarul/directorul executiv cu privire la problemele de rezolvat în legătură cu activitatea serviciilor coordonate, în baza informărilor scrise primite din partea sefilor de servicii;
(4)Directorul executiv adjunct are urmatoarele responsabilităţi pentru îndeplinirea atribuţiilor sale: a)raspunde de managementul domeniului sau de activitate; b)conduce serviciile subordonate si raspunde de organizarea si functionarea acestora în conditii de eficienta si eficacitate;
Regulament de organizare şi funcţionare Page 6 of 10 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
c)raspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; d)raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile specifice domeniului său de activitate; e)răspunde, împreună cu şefii serviciilor din subordine, de implementarea proiectelor cu finanţare internă sau externă şi de organizarea managementului calităţii la nivelul serviciilor subordonate.
Art.30 Serviciul de Asistenţă Socială Este subordonat directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară.
Scopul principal al serviciului constă în aplicarea unor acte normative privind prestaţiile sociale.
Şeful serviciului: - raspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de eficienta si eficacitate; - raspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; - raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile specifice domeniului său de activitate.
ATRIBUŢII:
a) Asigură relaţia cu publicul în vederea preluării cererilor însoţite de documentaţia necesară pentru obţinerea prestaţiilor sociale care intră în atribuţiile serviciului;
b) Asigură aplicarea Legii 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare şi a altor acte normative referitoare la ajutorul social;
c) Asigură aplicarea OUG 105/2003 privind alocaţia familială complementară şi alocaţia de susţinere pentru familia monoparentală, cu modificările şi completările ulterioare;
d) Asigură aplicarea OUG 5/2003 privind acordarea de ajutoare pentru încălzirea locuinţei, precum şi a unor facilităţi populaţiei pentru plata energiei termice, cu modificările şi completările ulterioare;
e) întocmeşte rapoartele statistice prevăzute de actele normative aplicate în cadrul serviciului sau solicitate de instituţiile cu atribuţii în domeniu;
Art.31 Serviciul Buget Finanţe Contabilitate Serviciul Buget Finanţe Contabilitate este subordonat directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Scopul principal al serviciului este gestionarea resurselor financiare şi realizarea achiziţiilor publice ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara .
Şeful serviciului: - raspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de eficienta si eficacitate; - raspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; - raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile specifice domeniului său de activitate .
ATRIBUŢII:
a) Fundamentează şi întocmeşte proiectul de buget anual de venituri şi cheltuieli ; b) Organizează şi ţine la zi contabilitatea în conformitate cu prevederile legii; c) Participă la inventarierea patrimoniului şi valorificarea rezultatelor acestuia, d) Întocmeşte şi raportează situaţiile financiare trimestriale şi anuale;
Regulament de organizare şi funcţionare Page 7 of 10 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
e) Efectuează plata cheltuielilor bugetare ; f) Asigură efectuarea achiziţiilor publice în concordanţă cu prevederile legale; g) Pregăteşte păstrarea documentelor justificative în scopul arhivării acestora;
Art.32 Serviciul Centrul de Zi pentru copii cu dizabilităţi Podul Lung Este subordonat Directorului Executiv Adjunct şi Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară. Scopul principal al serviciului este menţinerea, refacerea şi dezvoltarea capacităţilor copilului cu dizabilităţi şi ale părinţilor săi, pentru depăşirea situaţiilor care ar putea determina separarea copilului de familia sa. Beneficiarii serviciului sunt copiii şi părinţii cărora li se acordă servicii destinate prevenirii separării lor.. Copiii beneficiari trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:
a) au vârsta cuprinsă între 3 şi 18 ani; b) au certificat medical eliberat de către un medic specialist prin care se certifică existenţa dizabilităţilor; c) nu sunt beneficiari ai unei măsuri de protecţie specială ( plasament, plasament în regim de urgenţă şi
supraveghere specializată) prevăzută de Legea 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului.
d) părinţii copiilor beneficiari să aibă domiciliul în Municipiul Timişoara. Accesul copiilor cu dizabilităţi în cadrul serviciilor de zi se face în baza planului de servicii, aprobat prin Dispoziţia Primarului Municipiului Timişoara.
Şeful serviciului: - raspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de eficienta si eficacitate; - raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile specifice domeniului său de activitate.
ATRIBUŢII:
a) Asigură un program educaţional adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare şi particularităţilor copiilor;
b) Asigură activităţi recreative şi de socializare; c) Asigură copiilor consiliere psihologică şi orientare şcolară, după caz; d) Asigură părinţilor consiliere şi sprijin; e) Dezvoltă programe specifice pentru prevenirea comportamentelor abuzive ale părinţilor şi a violenţei
în familie; f) Contribuie la depistarea precoce a situaţiilor de risc care pot determina separarea copilului de părinţii
săi; g) Contribuie la realizarea obiectivelor cuprinse în planul de servicii.
Art.33 Serviciul pentru Protecţie Socială a Persoanelor Vârstnice Este subordonat Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Scopul principal al serviciului este urmărirea îmbunătăţirii calităţii vieţii persoanelor vârstnice şi prevenirea instituţionalizării acestora prin dezvoltarea serviciilor sociale alternative.
Şeful serviciului: - raspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de eficienta si eficacitate;
Regulament de organizare şi funcţionare Page 8 of 10 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
- raspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; - raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile specifice domeniului său de activitate .
ATRIBUŢII:
a) Identifică, îndrumă şi informează persoanele vârstnice aflate în stare de risc social cu privire la drepturile prevăzute de acte normative şi a tipurilor de servicii sociale furnizate în cadrul comunităţii ;
b) Furnizează servicii de îngrijire la domiciliu, îngrijire în centre de zi sau de teleasitenţă în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare;
c) Organizează pentru persoanele vârstnice beneficiare activităţi în aer liber, sărbătoriri, aniversări a cuplurilor sau a persoanelor longevive, în scopul stimulării participării acestora la viaţa socială;
d) Monitorizează persoanele vârstnice beneficiare ale serviciului de teleasistenţă şi intervine în situaţii de criză (socială şi/sau medicală);
Art.34 Biroul Administrativ Este in subordinea Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.
Scopul principal este realizarea activităţilor administrative pentru sediile Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
Şeful biroului: - raspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de eficienta si eficacitate; - raspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; - raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile specifice domeniului său de activitate.
ATRIBUŢII:
a) Asigură respectarea normelor de protecţie a muncii şi a celor de prevenire şi stingere a incendiilor . b) Ia măsurile necesare pentru administrarea şi conservarea bunurilor mobile şi imobile . c) Efectuează recepţia bunurilor materiale achiziţionate pe baza facturilor emise de furnizori şi
întocmirea notei de intrare recepţie . d) Asigură transportul beneficiarilor la centrele de zi care furnizează servicii sociale; e) Asigură serviciul de pază în centrele unde se impune acest lucru . f) Asigură întreţinerea softului informatic şi a computerelor în condiţii optime de funcţionare .
Art.35 Biroul Juridic şi Resurse Umane este în subordinea directă a directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara: Scopul principal al biroului este asigurarea gestionării resurselor umane şi respectarea condiţiilor de legalitate a actelor şi a măsurilor intreprinse de către Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.
Şeful biroului: - raspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de eficienta si eficacitate; - raspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; - raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile specifice domeniului său de activitate. ATRIBUTII:
Regulament de organizare şi funcţionare Page 9 of 10 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
a) Elaboreaza referatele care stau la baza dispozitiilor directorului executiv sau alte documente referitoare la activitatea de organizare, salarizare şi perfecţionare a personalului, întocmind formalităţile necesare cu respectarea legalitatii privind încadrarea/numirea, modificarea, suspendarea şi incetarea raporturilor de muncă/serviciu, salarizarea si acordarea tuturor drepturilor prevazute de legislatia muncii pentru personalul Direcţiei;
b) Întocmeşte şi completează dosarele personale/registrele salariaţilor şi transmite Agentiei Nationale a Functionarilor Publici toate modificările cerute de legislaţia în vigoare;
c) Întocmeste raportari statistice privind activitatea de personal; d) Întocmeste şi pastreaza carnetele de munca ale salariatilor din structura Direcţiei, operând toate
modificarile intervenite ca urmare a schimbarii locului de munca, functiei, clasei/treptei profesionale, modificarile salariului, etc.;
e) Colaborează la întocmirea proiectelor de hotărâri, dispoziţii, regulamente, proceduri , verificând din punct de vedere al legalităţii şi semnând alte documente cu caracter juridic(referate, adrese, răspunsuri) cu avizarea juridică a documentelor care necesită viză juridică şi îndeplinesc condiţiile legale pentru avizare ;
f) Reprezintă în faţa instanţelor judecătoreşti competente interesele Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară, în limitele prevăzute în delegaţia dată;
g) Evaluează, monitorizează şi întocmeşte propuneri pentru Consiliul Local al Municipiului Timişoara privind cooperarea sau asocierea cu persoane juridice române sau străine, în vederea finanţării şi realizării în comun a unor acţiuni, servicii sau proiecte de interes public local, inclusiv metodologii de lucru şi proiecte în scopul dezvoltării serviciilor sociale care vor fi cuprinse în Planul Strategic în domeniul serviciilor sociale, cu respectarea legislaţiei în vigoare;
h) Înregistrează, distribuie şi urmăreşte soluţionarea sesizărilor primite prin Portal, Call Center şi participă la audienţele susţinute de directorul executiv ;
Art.36 Căminul pentru Persoane Vârstnice Timişoara este instituţia publică de asistenţă socială cu personalitate juridică în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.
Şeful serviciului este subordonat directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Scopul principal al serviciului este îngrijirea temporară sau permanentă într-un cămin a persoanelor vârstnice cu domiciliul in Municipiul Timişoara, în conformitate cu prevederile Legii nr.17/2000 privind protecţia socială a persoanelor vârstnice şi cu respectarea procedurii de admitere/ieşire în şi din Căminul pentru Persoane Vârstnice Timişoara, procedură aprobată prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Căminului pentru Persoane Vârstnice Timişoara este aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara.
Art.37 Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara este serviciul public cu personalitate juridică în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.
Şeful serviciului este subordonat Directorului Executiv Adjunct şi Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Scopul principal al serviciului este asigurarea menţinerii, refacerii şi dezvoltării capacităţilor copilului şi ale parintilor sai, din municipiul Timişoara, pentru depasirea situatiilor care ar putea determina separarea copilului de familia sa, în conformitate cu Legea 272/21.04.2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara este aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara
Art.38 Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap Timişoara este serviciul public cu personalitate juridică în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.
Regulament de organizare şi funcţionare Page 10 of 10 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
Şeful serviciului este subordonat Directorului Executiv Adjunct şi Directorului Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.
Scopul principal al serviciului este protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu domiciliul sau resedinta in Municipiul Timisoara, in conformitate cu legislatia in vigoare.
Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Serviciului pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap Timişoara este aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara Art.39 Pe lângă atribuţiile specifice, fiecare dintre serviciile şi birourile din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, mai au următoarele atribuţii:
a) Întocmeste si transmite Serviciului Buget Finanţe Contabilitate anual, în luna iunie, propunerea privind bugetul pe anul urmator (cheltuieli curente si de capital) si prognozele pentru urmatorii 3 ani în conformitate cu calendarul bugetar stabilit în baza Legii finantelor publice locale
b) Întocmeste si comunica Serviciului Buget Finanţe Contabilitate în luna septembrie a fiecarui an propunerea privind programul anual al achizitiilor publice;
c) Întocmeste propuneri de angajare si angajamente bugetare precum si referate în vederea angajarii cheltuielilor bugetare, care se vor transmite Serviciului Buget Finanţe Contabilitate Art.40.Personalul din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara are următoarele responsabilităţi: a) Raspunde de pastrarea confidenţialităţii informatiilor detinute sau la care are acces ca urmare a executarii atributiilor de serviciu; b) Răspunde de îndeplinirea cu profesionalism, loialitate, corectitudine şi în mod constiincios a îndatoririlor de serviciu şi se abtine de la orice fapta care ar putea sa aduca prejudicii institutiei; c) Raspunde de realizarea la timp si întocmai a atributiilor ce-i revin potrivit legii, programelor aprobate sau dispuse expres de catre conducerea institutiei si de raportarea asupra modului de realizare a acestora; d) Raspunde, potrivit dispozitiilor legale, de corectitudinea şi exactitatea datelor, informatiilor si masurilor prevazute în documentele întocmite; e) Raspunde de îndeplinirea atributiilor stabilite prin fisa postului. Art.41. Personalul din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara are următoarele competenţe :
a)Reprezinta si angajeaza institutia numai în limita atributiilor de serviciu si a mandatului care i s-a încredintat de catre conducerea acesteia; b)Se preocupa permanent de perfectionarea pregatirii profesionale; c)Propune documente tipizate şi proceduri de uz intern pentru activitatea compartimentului sau institutiei, în general; d)Semnalează conducerii institutiei orice probleme deosebite legate de activitatea acesteia, despre care ia cunostinta în timpul îndeplinirii sarcinilor sau în afara acestora, chiar daca nu vizeaza direct domeniul în care responsabilitati si atributii.
Art.42. Personalul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este obligat să cunoască şi să respecte prevederile prezentului Regulament.
CAPITOLUL IV
DISPOZIŢII FINALE Art.43. Prevederile prezentului Regulament se completează de drept cu prevederile altor acte normative în domeniu. Art.44.Modificările prezentului regulament se vor face numai cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara. DIRECTOR EXECUTIV, Consilier juridic, gr. asistent MARIA STOIANOV MARIANA SĂRAC
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA Aprobat, DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ Primar Nr.1656/01.06.2010 Dr. Ing. GHEORGHE CIUHANDU
R E F E R A T privind aprobarea Organigramei, Statului de Funcţii şi Regulamentului de Organizare şi Funcţionare ale
Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara Prin H.C.L.M.T. nr.42/24.02.2009 a fost aprobată Organigrama şi Statul de Funcţii la Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Regulamentul de organizare şi funcţionare al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara a fost aprobat prin H.C.L.M.T. nr.368/27.10.2009. În şedinţa ordinară din data de 25.05.2010, Consiliul Local al Municipiului Timişoara a aprobat reorganizarea Căminului pentru Persoane Vârstnice Timişoara, Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei şi Serviciului pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap, ca servicii în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, conform H.C.L.M.T. nr.181, nr. 183 şi nr.180. De asemenea, prin hotarârile menţionate au fost aprobate Organigramele, Statele de funcţii şi Regulamentele de Organizare şi Funcţionare ale serviciilor amintite. Ca urmare, pentru punerea în corelaţie a acestor modificări la nivelul organizării şi funcţionării Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este necesară aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Având în vedere cele expuse, în baza art.36 alin.(2) lit.a) si alin.(3) lit. b) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală
PROPUNEM: 1. aprobarea Organigramei, Statului de funcţii şi Regulamentului de Organizare şi Funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, conform anexelor nr.1, 2 şi 3.
Viceprimar, Director executiv,
Adrian Orza Maria Stoianov Consilier juridic, gr. asistent, Şef Serviciu Juridic Mariana Sărac Mirela Lasuschevici
Şef Serviciu Resurse Umane PMT Rodica Aurelian
COD FP53-01, ver.1