keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 253/23.04.2013 privind modificarea şi aprobarea Organigramei, Statului de funcţii şi Regulamentului de Organizare şi Funcţionare ale Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara

23.04.2013

Hotararea Consiliului Local 253/23.04.2013
privind modificarea şi aprobarea Organigramei, Statului de funcţii şi Regulamentului de Organizare şi Funcţionare ale Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. 181/08.04.2013 al Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara, aprobat de Primarul Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 183/25.05.2010 privind reorganizarea Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.111/28.09.2012 privind modificarea şi aprobarea Organigramei şi Statului de funcţii ale Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit.(c) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se modifică şi se aprobă Organigrama, Statul de Funcţii şi Regulamentul de Organizare şi Funcţionare ale Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara, conform Anexelor nr. 1, nr. 2 şi nr.3, care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare
- Direcţiei de Mediu;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Compartimentului Control;
- Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara;
- Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara;
- Mass - media locale.



Presedinte de sedinta
SIMION MOŞIU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_3.pdf

Pagina 1 din 9 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

Anexa nr.3 la HCLMT nr…………………………..

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ

TIMIŞOARA SERVICIUL PENTRU PROŢECTIA COPILULUI ŞI FAMILIEI TIMIŞOARA

REGULAMENT de organizare şi funcţionare a serviciului public de asistenţă socială de interes local

SERVICIUL PENTRU PROTECTIA COPILULUI SI FAMILIEI TIMIŞOARA

Pagina 2 din 9 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

Cap. I. DISPOZIŢII GENERALE Art.1.(1) Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei este un serviciu public cu personalitate juridică, care funcţionează în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, serviciul fiind înfiinţat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.466/20.12.2005, şeful serviciului având calitatea de ordonator terţiar de credite; Art.2. Misiunea sau scopul principal al Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei : desfăşoară activitaţi de asistenţă şi protecţie socială pentru copil si familia sa, de prevenire a separării copilului de familia sa, cu domiciliul sau reşedinţa în municipiul Timişoara, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Art.3. Prin Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei în înţelesul prezentului regulament, se înţelege serviciul public cu personalitate juridică, subordonat şi structurat pe competenţe, potrivit organigramei. Art.4.(1) Sediul administrativ al Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei este în municipiul Timişoara, pe strada Platanilor, nr.2 - spaţiu atribuit prin Hotărârea de Consiliu Local al Municipiului Timişoara nr.269/28.06.2005. (2) Pe toate actele emise de Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei – se va menţiona Consiliul Local al Municipiului Timişoara, Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei şi sediul serviciului public de interes local. (3) Şeful de serviciu al Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei asigură conducerea, coordonarea şi controlul compartimentelor şi birourilor din structura Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei, având calitatea de ordonator terţiar de credite şi de angajator. Art.5. Durata de funcţionare a Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei este nelimitată. Art.6. Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei îşi desfăşoară activitatea în baza prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare şi prevederilor legale în vigoare. Art.7.(1) Structura organizatorică a Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei cuprinde, în funcţie de volumul, complexitatea şi specificul activităţii, birouri şi compartimente. (2) Compartimentul poate fi organizat fie independent, fie în cadrul unui birou. Art.8. Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei dispune de cod fiscal, cont bancar propriu, precum şi de ştampilă proprie. Art.9. (1) Obiectul de activitate al Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei îl constituie asigurarea menţinerii, refacerii şi dezvoltării capacităţilor copilului şi ale parintilor sai, pentru depasirea situatiilor care ar putea determina separarea copilului de familia sa, conform cu Legea 272/21.04.2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului. (2) Atribuţiile Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei sunt: a) înfiinţează, organizează şi furnizează servicii sociale primare în domeniul protecţiei copilului şi familiei. b)încheie convenţii de parteneriat şi iniţiază programe de colaborare cu alte autorităţi locale, instituţii publice şi private, structuri asociative, precum şi cu instituţii de cult recunoscute de lege, pentru furnizarea serviciilor sociale , în conformitate cu nevoile locale identificate ; c)furnizează informaţiile şi datele solicitate de serviciul public de asistenţă socială judeţean, precum şi de autorităţile publice centrale cu responsabilităţi în domeniu; d)elaborează şi implementează proiecte cu finanţare naţională şi internaţională în domeniu; e)elaborează şi propune consiliului local al municipiului proiectul de buget anual pentru susţinerea serviciilor sociale în domeniul protecţiei copilului şi familiei, în conformitate cu planul de acţiune propriu. Art.10. Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei întocmeşte referatele de specialitate pentru proiectele de hotărâri propuse spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara, care vor fi avizate de directorul executiv şi directorul executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.

Pagina 3 din 9 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

Art.11. Organele de conducere, coordonare şi control ale Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei sunt după cum urmează: - Consiliul Local al Municipiului Timişoara; - Primarul şi Viceprimarul delegat cu probleme sociale; - Directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara - Directorul executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara - Seful serviciului. Art. 12.Consiliul Local al Municipiului Timişoara exercită următoarele categorii de atribuţii referitoare la activitatea Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei: a) atribuţii privind organizarea şi funcţionarea serviciului public de interes local; b) atribuţii privind dezvoltarea socială a Municipiului Timişoara; c) atribuţii privind administrarea domeniului public şi privat al Municipiului Timişoara; d) atribuţii privind gestionarea serviciilor sociale furnizate către cetăţeni; e) atribuţii privind cooperarea interinstituţională pe plan intern şi extern a serviciului public de interes local. Art.13. Primarul şi Viceprimarul delegat cu probleme sociale au următoarele atribuţii: a) aprobă sau avizează, după caz, referate şi proiecte de hotărâri pentru Consiliul Local al Municipiului Timişoara, înaintate de Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei. b) semnează răspunsurile la adresele/sesizările petenţilor înregistrate la registratura Primăriei şi repartizate spre soluţionare Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei; c) aprobă sau avizează Normele Proprii pentru aplicarea legislaţiei specifice (O.M.F. nr.1792/2002) privind angajarea/lichidarea/ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare. Primarul Munciipiului Timişoara este ordonatorul principal de credite. Art.14. Directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara are următoarele atribuţii: a) aprobă sau avizează, după caz, referatele având ca obiect acordarea unor beneficii, din bugetul local, reglementate de acte normative privind protecţia socială şi care stau la baza emiterii dispoziţiilor Primarului; b) avizează referatele şi proiectele de hotărâri pentru Consiliul Local al Municipiului Timişoara, înaintate de Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei. c) aprobă fişa de post a şefului de serviciu al Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei; d) avizează sau aprobă, după caz, referatele având ca obiect organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul serviciului, în conformitate cu statul de funcţii al serviciului ; Directorul executiv este ordonatorul secundar de credite. Art.15.Directorul executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara asigură coordonarea Serviciului pentru protecţia Copilului şi Familiei având următoarele atribuţii:

a) coordonează activitatea curentă a Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei; b) semnează foaia de prezenţă a şefului serviciului şi îi aprobă acestuia concediile de odihnă,

cursurile de perfecţionare, ordinele de deplasare,etc.; c) avizează referate şi proiecte de hotărâri pentru Consiliul Local al Municipiului Timişoara,

înaintate de Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei. d) avizează fişele de post pentru posturile de conducere şi execuţie din cadrul Serviciului pentru

Protecţia Copilului şi Familiei şi întocmeşte fişa de post a şefului serviciului. e) întocmeşte fişa de evaluare anuală a şefului serviciului, în conformitate cu legislaţia în vigoare,

pe care o supune spre aprobare directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi contrasemneză evaluările personalului din serviciu.

f) semnează răspunsurile la adresele/sesizările petenţilor înregistrate la registratura Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi repartizate spre soluţionare serviciului;

Pagina 4 din 9 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

g) participă ca membru în comisiile de concurs constituite pentru ocuparea posturilor vacante; h) avizează referatele având ca obiect organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante

din cadrul serviciului, în conformitate cu statul de funcţii al serviciului ; i) înformează primarul/viceprimarul/directorul executiv cu privire la problemele de rezolvat în

legătură cu activitatea serviciului, în baza informărilor scrise primite din partea sefului de serviciu;

j) îndeplineşte şi alte activităţi pe care legea sau Primarul Municipiului Timişoara/directorul executiv le deleagă pentru realizarea obiectivelor şi atribuţiilor serviciului

Art.16. Şeful de serviciu asigură conducerea curentă a Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei şi este subordonat Consiliului Local al Municipiului Timişoara, Primarului Municipiului Timişoara, Viceprimarului delegat cu probleme sociale, Directorului executiv şi Directorului executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. 16.1. Şeful Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei îndeplineşte în condiţiile legii, în principal, următoarele atribuţii:

a) îndeplineşte atribuţiile ordonatorului de credite; b) organizează arhivarea documentelor create de serviciu, conform legislaţiei în domeniu. c) reprezinţă instituţia în domeniul său de activitate, asigură apărarea şi reprezentarea intereselor

proprii în relaţiile cu terţii; d) aprobă concediile de odihnă, cursurile de perfecţionare pentru personalul Serviciului pentru

Protecţia Copilului şi Familiei; e) evaluează activitatea personalului din subordine, în conformitate cu legislaţia în vigoare, pe

care le supune spre contrasemnare directorului executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara.

f) întocmeşte Raportul Anual privind activitatea serviciului pe care îl prezintă directorului executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara

g) întocmeste referate, pe care le supune spre aprobare sau avizare, după caz, directorului executiv pentru organizarea concursurilor de angajare pentru posturile vacante din statul de functii si organigrama serviciului;

h) aprobă statele de personal pentru salariaţii proprii; i) informează, în scris, directorul executiv adjunct ori de câte ori este nevoie, dar cel puţin o dată

pe lună, cu privire la problemele de rezolvat în legătură cu activitatea serviciului; j) ia măsurile necesare pentru angajarea, modificarea, suspendarea, reluarea activităţii, precum şi

încetarea raporturilor de serviciu/muncă, în condiţiile legii; 16.2.În exercitarea atribuţiilor ce-i revin, şeful Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei emite decizii. 16.3. Şeful Serviciului pentru Protecţia Copilui şi Familiei are urmatoarele responsabilităţi pentru îndeplinirea atribuţiilor serviciului:

a) raspunde de managementul domeniului sau de activitate; b) conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de

eficienta si eficacitate; c) raspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format

electronic, în domeniul sau de activitate; d) raspunde de organizarea controlului intern managerial cu privire la activitatile/domeniul de

activitate subordonate; e) răspunde de implementarea proiectelor cu finanţare internă sau externă şi de organizarea

managementului calităţii Art.17. Legătura dintre Consiliul Local al Municipiului Timişoara, Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei se face prin viceprimarul

Pagina 5 din 9 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

delegat, directorul executiv şi directorul executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.18.Angajarea salariaţilor se face în condiţiile legii, de către şeful Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei, în limita posturilor din statul de funcţii, aprobat de Consiliul Local al Municipiului Timişoara

Cap. II. PATRIMONIUL ŞI FINANŢELE SERVICIULUI PENTRU PROTECŢIA COPILULUI ŞI FAMILIEI

Art.19. Patrimoniul este format din bunuri mobile şi imobile transferate de la Centrul de tranzit pentru minori „Sf.Nicolae”, precum şi bunuri mobile dobândite de Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei prin achiziţii publice, sponsorizări, donaţii,etc. Art.20. Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital se asigură din bugetul local (alocaţii bugetare la cap.68.02 – Asigurări şi Asistenţă Socială) pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli al Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei, aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara şi transmis de ordonatorul secundar de credite. Art.21. Proiectul de buget al Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei se depune la Directia de Asistenta Sociala Comunitara Timişoara, ordonator secundar de credite, care îl va depune la Biroul Buget din cadrul Direcţiei Economice al Primăriei Municipiului Timişoara. Art.22. Trimestrial, ordonatorul terţiar de credite aprobă situaţiile financiare întocmite de persoanele cu atribuţii de contabilitate, care vor fi depuse la Serviciul Buget Finanţe Contabilitate din cadrul Direcţiei de Asistenta Sociala Comunitara Timişoara pentru centralizare în vederea depunerii acestora la Biroul Contabilitate a Cheltuielilor din cadrul Direcţiei Economice a Primăriei Municipiului Timişoara. Art.23. (1)Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei, în completarea surselor bugetare alocate din bugetul local, va putea obţine şi venituri extrabugetare în condiţiile prevăzute de lege. (2)Veniturile extrabugetare ale Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei se încasează, administrează, utilizează şi contabilizează conform prevederilor legale în vigoare. Art.24. Execuţia de casă a Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei se ţine de către persoanele cu atribuţii de casierie. Art.25. Angajarea şi efectuarea cheltuielilor din creditele bugetare aprobate în buget se aprobă de către ordonatorul terţiar de credite şi se efectuează numai cu viza prealabilă de control financiar preventiv, aplicată de persoanele împuternicite. Art.26. Ordonatorul terţiar de credite aprobă efectuarea plăţilor în limita creditelor bugetare aprobate, avizate de control financiar preventiv,iar plata se asigură de către Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei.

Cap. III. MANAGEMENTUL ŞI ORGANIZAREA SERVICIULUI PENTRU PROTECTIA COPILULUI SI FAMILIEI

Art.27. Activitatea Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei este coordonată de directorul executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art 28. Conducerea curentă a Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei este asigurată de şeful Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei. Art.29. Structura organizatorică a Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei cuprinde în funcţie de volumul, complexitatea şi specificul activităţii următoarele tipuri de birouri şi compartimente:

1.Biroul Servicii de Zi 2.Compartimentul pentru asistenţă socială

Pagina 6 din 9 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

3.Compartimentul resurse-umane şi financiar-administrativ 4.Compartimentul de audit public intern

CAPITOLUL IV

ATRIBUTIILE GENERALE ALE SERVICIULUI PENTRU PROTECŢIA COPILULUI SI FAMILIEI

Art.30. Biroul Servicii de Zi are ca scop principal menţinerea, refacerea şi dezvoltarea capacităţilor copilului şi ale părinţilor săi, pentru depăşirea situaţiilor care ar putea determina separarea copilului de familia sa. Şeful Biroului: - raspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce personalul biroului subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de eficienta si eficacitate; - raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile/domeniul de activitate încredinţate. ATRIBUŢII:

a) asigură părinţilor consiliere şi sprijin pentru a face faţă dificultăţilor psihosociale care afectează relaţiile familiale, pentru dezvoltarea competenţelor parentale, pentru prevenirea separării copilului de familia sa şi sprijină copiii atunci când apar probleme în dezvoltarea acestora;

b) contribuie la depistarea precoce a situaţiilor de risc care pot determina separarea copilului de părinţii săi;

c) constituie o bază de date sociale pentru familiile cu risc de separare a copilului de familia sa. d) asigură un program educaţional adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare şi

particularităţilor copilului; e) asigură activităţi recreative şi de socializare; f) dezvoltă programe specifice pentru prevenirea comportamentelor abuzive ale părinţilor în

familie; g) oferă suport psiho-pedagogic copiilor beneficiari;

Art.31. Compartimentul de asistenţă socială are ca scop principal aplicarea actelor normative privind protecţia socială a copilului şi a familiei; ATRIBUŢII:

a) realizează demersurile în vederea furnizării de servicii sociale pe problematica copilului aflat în pericol de separare de familia sa, precum şi monitorizarea copiilor după reintegrarea lor în familie;

b) realizează şi aplică planul de servicii pentru prevenirea separării copilului de familia sa, conform Legii nr.272/2004;

c) contribuie la depistarea precoce a situaţiilor de risc care pot determina separarea copilului de familia sa;

d) identifică, intervine şi monitorizează copiii care sunt lipsiţi de îngrijirea părinţilor pe perioada în care aceştia se află la muncă în străinătate;

Art.32. Compartiment de resurse umane şi financiar-administrativ are ca obiective principale: 1.asigurarea gestionării resurselor umane şi respectarea condiţiilor de legalitate a actelor şi a măsurilor intreprinse de către Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei. 2.gestionarea resurselor financiare şi realizarea achiziţiilor publice,

Pagina 7 din 9 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

3.realizarea activităţilor administrative; ATRIBUŢII cu privire la activitatea resurse umane şi juridică:

a) elaboreaza proiectul organigramei si statului de functii pentru structura organizatorică a Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei, pe care îl supune aprobării Consiliului Local al Municipiului Timişoara;

b) elaboreaza, pe baza propunerilor tuturor compartimentelor şi birourilor serviciului, proiectul Regulamentului de Organizare si Funcţionare si îl supune spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara;

c) elaboreaza referatele care stau la baza deciziilor şefului serviciului sau alte documente referitoare la activitatea de organizare, salarizare şi perfecţionare a personalului;

d) întocmeşte formalităţile şi urmareste respectarea legalitatii privind încadrarea/numirea, modificarea, suspendarea şi incetarea raporturilor de muncă/serviciu, salarizarea si acordarea tuturor drepturilor prevazute de legislatia muncii pentru personalul Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei;

e) organizează activitatea de personal, salarizare, pregătire şi perfecţionarea profesională f) elaborează propuneri privind statul de funcţii şi de personal şi răspunde de reactualizarea

acestuia g) urmăreşte respectarea şi aplicarea legislaţiei muncii privind salarizarea, încadrarea în muncă,

transferul, sporurile, indemnizaţiile, premierile, concediile, pensionările, etc. h) gestionează şi actualizează registrul general de evidenţă al salariaţilor în format electronic; i) întocmeşte situaţii statistice periodice sau anuale, cu privire la activitatea de resurse umane; j) coordonează şi monitorizează procesul de evaluare a performanţelor individuale, în scopul

aplicării corecte a procedurilor de evaluare; k) evaluează performanţele profesionale individuale ale funcţionarilor publici pentru anul încheiat; l) întocmeşte şi ţine la zi dosarele profesionale ale funcţionarilor publici şi ale angajaţilor cu

contract individual de muncă; m) acordă consultanţă juridică pentru interpretarea unor situaţii, texte legale serviciilor, birourilor şi

compartimentelor din cadrul Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei şi beneficiarilor de servicii sociale

n) reprezintă serviciul în fata tuturor instantelor judecatoresti; o) redactează actele juridice; p) vizează si contrasemnează actele juridice;

ATRIBUŢII cu privire la activitatea financiar-contabilă:

a) întocmeşte lucrările referitoare la proiectele de buget de venituri şi cheltuieli proprii şi le prezintă spre aprobare;

b) urmăreşte execuţia cheltuielilor aprobate şi informează periodic conducerea asupra modului de realizare a acestora;

c) organizează şi conduce evidenţa contabilă a tuturor mijloacelor financiare folosite în activitatea curentă;

d) asigură executarea controlului financiar preventiv pentru cheltuielile efectuate din bugetul propriu;

e) exercită controlul asupra operaţiunilor efectuate prin casierie şi asigură la timp lichidarea obligaţiilor de plată;

f) întocmeşte documentele de plată către unităţile bancare, urmăreşte primirea la timp a extraselor de cont;

g) asigură încadrarea corectă pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare a mijloacelor financiare necesare, precum şi a cheltuielilor efectuate;

Pagina 8 din 9 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

h) întocmeşte şi transmite dările de seamă privind execuţia bugetului propriu; i) gestionează toate mijloacele fixe şi obiectele de inventar din patrimoniul prefecturii, ori date

în folosinţă personalului, efectuează inventarierea periodică, conform legislaţiei în vigoare; j) întocmeşte şi prezintă spre aprobare raportul privind rezultatele inventarierii precum şi listele

cu mijloacele fixe şi obiectele de inventar propuse pentru casare;

ATRIBUŢII cu privire la activitatea administrativă: a) asigură condiţii optime de desfăşurare a activităţii pentru toate compartimentele funcţionale

ale serviciului; b) asigură baza materială şi echipamentele necesare desfăşurării activităţii curente, precum şi

întreţinerea şi apărarea operativă a acestora; c) organizează şi urmăreşte curăţirea, igienizarea şi asigurarea microclimatului pentru spaţiile

folosite de instituţie; d) asigură respectarea normelor de protecţie a muncii şi a celor de prevenire şi stingere a

incendiilor; Art.33.Compartimentul audit public intern este în subordinea directă a Şefului Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara.

Scopul principal al compartimentului este asigurarea auditului public intern şi a sistemului de control intern managerial la nivelul Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara.  

ATRIBUŢII:  a) planifică activitatea de audit intern şi pregăteşte misiunea de audit intern; b) formulează constatările, concluziile şi recomandările de audit intern şi documentează activităţile

de audit intern; c) elaborează raportul de audit intern şi asigură valorificarea recomandărilor de audit intern; d) evaluează: sistemul organizaţional, sistemul privind managementul riscului, controlul intern şi

guvernanţa, activitatea financiar-contabilă; activitatea juridică; activitatea privind tehnologia informaţiei; procesul de finanţare;

e) îndeplineşte activităţile necesare sistemului de control intrern managerial care sunt compatibile cu structura instituţiei şi funcţia de auditor.

CAPITOLUL V FURNIZAREA DE SERVICII SOCIALE PRIMARE

Art.34.Prin Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei se furnizează servicii de zi care au rolul de a asigura menţinerea, refacerea şi dezvoltarea capacităţiilor copilului şi a părinţilor săi pentru depăşirea situaţiilor care ar putea determina separarea copilului de familiea sa. Art.35. Serviciile sociale primare sunt furnizate prin Centre de zi şi Centre de Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi şi Copii. Art.36. Criteriile de eligibilitate în vederea admiterii în Centrul de zi sunt următoarele:

a). beneficiarul să aibă domiciliul legal în municipiul Timişoara; b). beneficiarul să prezinte adeverinţă medicală din care să reiasă că poate frecventa colectivitatea şi nu suferă de boli cronice sau psihice şi nu este încadrat în grad de handicap; c). copilul să provină dintr-o familie aflată în dificultate socială; d). copilul să aibă vârsta cuprinsă între 6-16 ani; e). admiterea se face în baza unui Plan de servicii aprobat prin Dispoziţia Primarului, în limita locurilor disponibile.

Pagina 9 din 9 Regulament de Organizare şi Funcţionare Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara    

Art.37.Criteriile de eligibilitate în vederea admiterii în Centrul de Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi şi Copii sunt următoarele:

a). beneficiarul să aibă domiciliul legal în municipiul Timişoara; b). familia să se afle într-o situaţie de dificultate socială; c). admiterea se face în baza unui Plan de servicii aprobat prin Dispoziţia Primarului, în limita locurilor disponibile.

Art.38. Personalul din cadrul Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei are următoarele responsabilităţi: a) raspunde de pastrarea secretului de serviciu, precum si secretul datelor si al informatiilor cu caracter confidential detinute sau la care are acces ca urmare a executarii atributiilor de serviciu; b) răspunde de îndeplinirea cu profesionalism, loialitate, corectitudine şi în mod constiincios a îndatoririlor de serviciu şi se abtine de la orice fapta care ar putea sa aduca prejudicii institutiei; c) raspunde de realizarea la timp si întocmai a atributiilor ce-i revin potrivit legii, programelor aprobate sau dispuse expres de catre conducerea institutiei si de raportarea asupra modului de realizare a acestora; d) raspunde, potrivit dispozitiilor legale, de corectitudinea şi exactitatea datelor, informatiilor si masurilor prevazute în documentele întocmite; e) raspunde de exercitarea altor atributii stabilite prin fisa postului. Art.39. Personalul din cadrul Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei are următoarele competenţe : a) reprezinta si angajeaza institutia numai în limita atributiilor de serviciu si a mandatului care i s-a încredintat de catre conducerea acesteia; b) se preocupa permanent de perfectionarea pregatirii profesionale; c) propune documente tipizate şi proceduri de uz intern pentru activitatea compartimentului sau institutiei, în general; d) semnalează conducerii institutiei orice probleme deosebite legate de activitatea acesteia, despre care ia cunostinta în timpul îndeplinirii sarcinilor sau în afara acestora, chiar daca nu vizeaza direct domeniul în care are responsabilitati si atributii. Art.40. Personalul Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei este obligat să cunoască şi să respecte prevederile prezentului Regulament;

CAPITOLUL VI DISPOZIŢII FINALE ŞI TRANZITORII

Art.41 Prevederile prezentului Regulament se completează de drept cu prevederile altor acte normative în domeniu. Art.42.Modificările prezentului regulament se fac numai cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Şef Serviciu, Mihaela Buzilă-Petrescu Consilier Juridic, Erceanu Ciprian

Atasament: Anexa_2.pdf

ANEXA nr. 2 la Hotărârea nr.____________ APROBAT PRIMAR NICOLAE ROBU

STAT DE FUNCŢII SERVICIUL PENTRU PROTECŢIA COPILULUI ŞI FAMILIEI TIMIŞOARA

Nr. crt.

Denumirea funcţiei Nivel studii

Funcţia public/Post contractual Nr.

posturi Cls. Grad

A. Funcţii publice de conducere Funcţii publice

1. Şef serviciu S 1 II Total funcţii publice de conducere 1

B. Funcţii publice de execuţie 2. Consilier S 2 I superior 3. Consilier S 1 I principal 4. Consilier S 5 I asistent 5. Consilier juridic S 1 I principal 6. Inspector S 1 I superior 7. Inspector S 2 I principal Total funcţii publice de execuţie 12 Total funcţii publice 13 C.1. Funcţii personal contractual de conducere

8. Şef birou S 1 I Total personal contractual de conducere 1 C.2. Funcţii personal contractual de execuţie

9. Psiholog S 1 10. Educator specializat PL 4 11. Administrator M 1 I 12. Inspector de specialitate S 1 13. Asistent social S 2 14. Ingrijitor G 2 I 15. Auditor S 1 I 16. Auditor S 1 II 17. Şofer M 1 II

Total personal contractual de execuţie 14 Total personal contractual 15 TOTAL GENERAL 28

Şef serviciu Inspector gr.superior

Mihaela Buzilă-Petrescu Rodica Mihai

Atasament: Anexa_1.pdf

               ANEXA nr. 1    la Hotărârea nr.____________                                   APROBAT PRIMAR NICOLAE ROBU

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA PRIMAR

VICEPRIMAR

Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara

Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara 1 + 27

Compartimentul Asistenţă Socială

8

8

Compartimentul

de Resurse Umane şi Financiar – Administrativ

7

3

4

Biroul

Servicii de zi

10

1

9

FP conducere 1

FP execuţie 12

TOTAL 28

PC execuţie 14

PC conducere 1

Compartimentul

Audit Public Intern

2

2

Atasament: Referat.pdf

Consiliul Local al Municipiului Timişoara Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara Compartimetul de resurse umane şi financiar administrativ Nr.181/08.04.2013 APROBAT PRIMAR NICOLAE ROBU

REFERAT privind modificarea şi aprobarea Organigramei, Statului de Funcţii şi Regulamentului de Organizare

şi Funcţionare ale Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara

Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara este un serviciul cu personalitate juridică aşa cum rezultă din Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.183/25.05.2010, şeful serviciului având calitatea de ordonator terţiar de credite, fiind în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Având în vedere :

- OMFP nr.38/15.01.2003 pentru aprobarea Normelor generale privind exercitarea activităţii de audit public intern modificat prin OMFP nr.423/15.03.2004, 3.1 Organizarea auditului public intern la nivelul entităţilor publice:3.1.4 Instituţiile publice mici care au depăşit pragul anual de 100.000 EURO, o perioadă de 3 ani consecutiv, au obligaţia de a-şi constitui compartiment de audit public intern până la sfârşitul primului trimestru al anului următor;

- Legea nr.672/2002 privind auditul public intern, actualizată cap.I,art.2 lit.f):”compartiment de audit public intern-noţiune generică privind tipul de structură funcţională de bază a auditului public intern care, în funcţie de volumul şi complexitatea activităţilor şi riscurilor asociate de la nivelul entităţii publice, poate fi:direcţie generală, direcţie, serviciu, birou sau compartiment cu minimum 2 auditori interni, angajaţi cu normă întreagă;”

PROPUNEM Modificarea şi aprobarea Statului de Funcţii, a Organigramei şi a Regulamentului de Organizare

şi Funcţionare a Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara, conform anexelor nr.1,2 şi 3 prin înfinţarea unui compartiment de audit public intern, prin transformarea a două posturi vacante de natură contractuală, astfel:

- Un post vacant de educator specializat se transformă în auditor gradul I. - Un post vacant de îngrijitor I se transformă în auditor gradul II.

Director executiv adjunct Serviciul Juridic al PMT Gabriela Cristina Curuţ Şef serviciu Consilier juridic gr.principal Inspector gr.superior Mihaela Buzilă Petrescu Ciprian Erceanu Rodica Mihai