keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 157/18.04.2006 privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare la Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei

18.04.2006

Hotararea Consiliului Local 157/18.04.2006
privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare la Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul înregistrat sub nr. 470/16.03.2006 al Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei din subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara , aprobat de Primarul Municipiului Timişoara - domnul Gheorghe Ciuhandu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii , prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 466/2005 privind înfiinţarea Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei prin reorganizarea Centrului de Tranzit pentru Minori "Sf. Nicolae";
Având în vedere prevederile art.106-111 din Legea nr.272/2004 - privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului;
Având în vedere Hotărârea Guvernului României nr. 1438/2004 - pentru aprobarea Regulamentelor cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor de prevenire a separării copilului de familia sa, precum şi a celor de protecţie specială a copilului lipsit temporar sau definitiv de ocrotirea părinţilor săi;
În conformitate cu prevederile art.38 alin.2 lit. (d) din Legea 215/2001 privind administraţia publică locală, modificată;
În temeiul art.46 din Legea 215/2001 privind administraţia publică locală, modificată;



HOTARASTE

Art.1: Se aprobă Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei din subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei din subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara.
Art.3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Prefecturii Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei de Urbanism;
- Direcţiei Poliţia Comunitară;
- Serviciului Juridic;
- Biroului Control Intern;
- Biroului Relaţii Publice;
- Centrului de Consiliere pentru Cetăţeni;
- Serviciului Pentru Protecţia Copilului şi Familiei;
- Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
CONSTANTIN CATANĂ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat_-_Protectia_Copilului.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA Aprobat, DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ Primar Serviciu pentru Protecţia Copilului şi Familiei GHEORGHE CIUHANDU Nr.___________________ R E F E R A T , privind aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare a Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Prin H.C.L.M.T.nr.466/2005 s-a înfiinţat Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei, prin reorganizarea Centrului de Tranzit pentru Minori „Sf. Nicolae” . Prin aceeaşi Hotărâre de consiliu a fost aprobată Organigrama şi Statul de Funcţii al Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei , stabilindu-se totodată că este serviciu fără personalitate juridică , în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară, menţinându-şi calitatea de ordonator terţiar de credite .Totodată la art.4 din hotărâre se menţionează că Regulamentul de Organizare şi Funcţionare va fi supus aprobării , într-o şedinţă de consiliu ulterioară . În sensul celor de mai sus şi având în vedere dispoziţiile reglementate de art.38 alin.2, lit. d din Legea nr.215/2001 – legea administraţiei publice locale , supunem spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei anexat prezentului referat. Viceprimar Director executiv Adrian Orza Maria Stoianov Şef Serviciu Juridic Şef Serviciu Mirela Lasuschevici Mihaela Buzilă

Atasament: ROF_-_Protectia_Copilului.pdf

1

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ

A MUNICIPIULUI TIMIŞOARA SERVICIUL PENTRU PROŢECTIA COPILULUI ŞI FAMILIEI

REGULAMENT

de organizare şi funcţionare a serviciului public de interes local

SERVICIUL PENTRU PROTECTIA COPILULUI SI FAMILIEI

2

Cap. I. DISPOZIŢII GENERALE

Art.1.(1) Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei este un serviciu fara personalitate juridică, care funcţionează în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara, începând cu data de 01.01.2006, înfiinţat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.466/20.12.2005., - având calitatea de ordonator terţiar de credite;

(2) Prin Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei se desfăşoară activitatea de asistenţă şi protecţie socială pentru copil si familia sa, de prevenire a separarii copilului de familia sa, cu domiciliul sau reşedinţa în municipiul Timişoara, în conformitate cu legislaţia în vigoare. Art.2. Prin Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei în înţelesul prezentului regulament, se înţelege serviciul fara personalitate juridică, subordonat şi structurat pe competenţe, potrivit organigramei, aprobată prin H.C.L. nr.466/20.12.2005. Art.3.(1) Sediul administrativ al Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei este în municipiul Timişoara, actualmente pe strada Platanilor nr.2 - spaţiu atribuit prin Hotărârea de Consiliu nr.269/28.06.2005 (2) Pe toate actele emise de Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei – se va menţiona Consiliul Local al Municipiului Timişoara, Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara, Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei şi sediul serviciului de interes local. (3) Şeful de serviciu al Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei asigură conducerea, îndrumarea şi controlul compartimentelor din structura Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei. Art.4. Durata de funcţionare a Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei este nelimitată. Art.5. Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familie îşi desfăşoară activitatea în baza prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare şi prevederilor legale în vigoare. Art.6. Structura organizatorică a Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei cuprinde în funcţie de volumul, complexitatea şi specificul activităţii următoarele tipuri de compartimente:

- Centrul de consiliere şi sprijin pentru părinţi şi copii - Centrul de zi „Sf.Nicolae” - Administrativ-financiar - Personal de deservire - Informare-consiliere

Art.7. Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei dispune de cod fiscal, cont bancar propriu, precum şi de ştampilă proprie, actele emise fiind semnate de şeful de serviciu şi de economistul cu atribuţii de control financiar preventiv. În cazul încheierii de contracte, acestea vor fi avizate şi juridic şi semnate de ordonatorul de credite. Art.(8) (1) Obiectul de activitate al Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei îl constituie asigurarea mentinerii, refacerii si dezvoltarii capacitatilor copilului si ale parintilor sai, pentru depasirea situatiilor care ar putea determina separarea copilului de familia sa, conform cu Legea 272/21.04.2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului.

3

(2) Obiectivele Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei sunt: - furnizează servicii sociale pe problematica copilului aflat în pericolul de separare de familia

sa, precum şi monitorizarea copiilor după reintegrarea lor în familie; - realizaza planul de servicii pentru prevenirea separarii copilului de familia sa; - asigura copiilor consiliere psihologica; - asigură părinţilor consiliere şi sprijin; - asigură un program educaţional adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare şi

particularităţilor copiilor; - asigură activităţi recreative şi de socializare, precum şi suport psiho-pedagogic pentru

prevenirea abandomului şcolar; - contribuie la depistarea precoce a situaţiilor de risc care pot determina separarea copilului

de familia sa; - contribuie la realizarea obiectivelor cuprinse în planul de servicii; - asigură un ambient corespunzător pentru petrecerea timpului liber în centrul de zi pentru

copii. - asigură asistenţă socio-medicală, juridică, de grup sau individuală, copiilor şi familiilor; - facilitează colaborarea cu diverse servicii publice sau alte instituţii cu responsabilităţi în

domeniul protecţiei sociale; - atrage resurse financiare pentru realizarea obiectivelor Serviciul pentru Protecţia Copilului

si Familiei; - facilitează participarea angajaţilor la aceste cursuri, urmăreşte criteriile de performanţă la

angajaţi. Art.9. Şeful de serviciu al Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei îndeplineşte în condiţiile legii următoarele atribuţii principale:

(1) Întocmeşte fişele de post, ale personalului aflat în subordinea acestuia, stabilind atribuţiile, sarciniile şi limitele de competenţă ale acestora, pe care le supune spre aprobare directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara.

(2) Întocmeşte fişele de evaluare anuală, ale personalului din subordine, în conformitate cu legislaţia în vigoare, pe care le supune spre aprobare directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara.

(3) Controlează activitatea personalului din subordine şi face propuneri pentru sancţionarea disciplinară potrivit legii.

(4) Întocmeşte Raportul Anual privind activitatea Serviciului pe care îl prezintă directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara, propunându-i acestuia măsuri de îmbunătătţire a activităţii.

(9.1) Pentru îndeplinirea atribuţiilor, şeful Serviciului are în subordine personal angajat în următoarele compartimente, conform statului de funcţii aprobat de Consiliul Local: - Centrul de consiliere şi sprijin pentru părinţi şi copii - Centrul de zi „Sf.Nicolae” - Administrativ-financiar - Personal de deservire - Informare consiliere (9.2.) În absenţa şefului Serviciului, atribuţiile acestuia se exercită de o altă persoană angajată a Serviciului, desemnată prin dispoziţia directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara. (10) Colaborează cu serviciile Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara, Primăriei Municipiului Timişoara, cu organizaţiile nonguvernamentale şi instituţiile specializate în domeniul protecţiei sociale, în vederea bunei desfăşurări a activităţii Serviciului;

4

(11) Semnează adeverinţele eliberate în cadrul Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei, împreună cu contabilul serviciului, iar în lipsa lor, aceştia pot fi înlocuiţi de locţiitorul şefului de serviciu şi economistul serviciului.

Art.10. Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei întocmeşte referatele de specialitate pentru proiectele de hotărâri propuse spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara, care vor fi avizate de directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara. Art.11.(1) Organele de conducere, coordonare şi control ale Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei sunt după cum urmează: - Consiliul Local al Municipiului Timişoara; - Viceprimarul delegat cu probleme sociale; - Directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara - Seful serviciului.

(2) Pentru realizarea obiectului de activitate prevăzut la art.8 din Regulamentul de Organizare şi Funcţionare, organele de conducere ale Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei au următoarele competenţe:

Consiliul Local al Municipiului Timişoara aprobă următoarele: - Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Serviciul pentru Protecţia Copilului si

Familiei, precum şi modificările şi completările ulterioare ale acestuia; - Statul de funcţii, Organigrama Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei, numărul

de posturi; - Spaţiile (locaţiile), mijloacele financiare şi logistice pentru susţinerea realizării activităţilor

de asistenţă socială. - Alocarea fondurilor financiare necesare susţinerii şi funcţionării serviciului; - Obiectivele Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei în materie de protecţia copilului

şi familiei; - Hotărârile cu privire la desfiinţarea Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei;

Viceprimarul municipiului Timişoara are următoarele competenţe:

- avizează Normele Proprii privind aplicarea OMF 1792/2002 privind angajarea/lichidarea/ordonanţarea şi plata cheltuielilor bugetare.

- avizează referate şi proiecte de hotărâri pentru Consiliul Local al Municipiului Timişoara, înaintate de Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei;

- participă în comisiile de concurs pentru ocuparea posturilor vacante de personal contractual existente pe statul de funcţii;

- avizează fişele de post pentru posturile (personal contractual) existente în statul de funcţii; Directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara

are următoarele competenţe:

- avizează referatele, privind proiecte de hotărâri supuse spre aprobare Consiliul Local al Municipiului Timişoare, înaintate de Serviciul pentru Protecţia Copiului şi Familiei;

5

- aprobă referate privind scoaterea la concurs a posturilor vacante, întocmite de şeful Serviciului şi emite dispoziţii de constituire a Comisiei de concurs;

- avizează fişele de post pentru posturile (personal contractual) existente în statul de funcţii a Serviciului;

- avizeaza contractele privind achizitiile realizate de Serviciul pentru Protecţia Copiului şi Familiei;

- aprobă concediile de odihnă, propunerile de premii, cursuri de perfecţionare etc. privind personalul contractual al Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei, la propunerea şefului de serviciu;

- semnează foaia de prezenţă pentru şeful de serviciu, aprobă concediul de odihnă, propunerile de premii, cursuri de perfecţionare privind şeful de serviciu.

- aprobă referatele cu propunerile de premii, cursuri de perfecţionare etc. privind personalul contractual al Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei, la propunerea şefului de serviciu;

Art.12. Legătura dintre Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei se face prin directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara. Art.13. Angajarea salariaţilor se face în condiţiile legii, prin dispoziţia directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara, în limita posturilor din organigrama aprobată de Consiliul Local al Municipiului Timişoara. Art.14. Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familie va funcţiona cu un număr posturi stabilite prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara; Art.15. Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei poate fi înfiinţat, restructurat, desfiinţat prin hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara cu votul majorităţii simple a consilierilor locali în funcţie.

Cap. II. PATRIMONIUL ŞI FINANŢELE SERVICIULUI PENTRU PROTECŢIA

COPILULUI ŞI FAMILIEI Art.16. Patrimoniul este format din bunuri mobile şi imobile dobândite de Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei din achiziţii publice, sponsorizări, donaţii si transferate de la Centrul de tranzit pentru minori „Sf.Nicolae” etc. Art.17. Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital se asigură din bugetul local (alocaţii bugetare la cap.68.02 – Asigurări şi Asistenţă Socială subcapitolul 68.02.06 – Asistenţă Socială pentru familie şi copii) pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli al Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei. Art.18. Proiectul de buget al Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei se depune la Directia de Asistenta Sociala Comunitara a Municipiului Timişoara. Art.19. Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei în completarea surselor bugetare alocate din bugetul local, va putea obţine şi venituri extrabugetare în condiţiile prevăzute de lege. Art.20. Veniturile extrabugetare ale Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei se încasează, administrează, utilizează şi contabilizează conform prevederilor legale în vigoare.

6

Art.21. Execuţia de casă a Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei se ţine de către Compartimentul Financiar – Contabil. Art.22. Angajarea şi efectuarea cheltuielilor din creditele bugetare aprobate în buget se aprobă de către şeful Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei şi se efectuează numai cu viza prealabilă de control financiar preventiv, aplicată de persoanele împuternicite. Art.23. Şeful Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei aprobă efectuarea plăţilor în limita creditelor bugetare aprobate, avizate de control financiar preventiv, iar plata se asigură de către Compartimentul Financiar – Contabil.

Cap. III. MANAGEMENTUL ŞI ORGANIZAREA SERVICIULUI PENTRU PROTECTIA COPILULUI SI FAMILIEI

Art.24. Activitatea curentă a Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei va fi asigurată de şeful Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei, subordonat directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara. Art.25.Directorul executiv al direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara va emite dispoziţii în exercitarea atribuţiilor ce îi revin.

Art.26. Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei este organizat pe birouri şi compartimente: • Centrul de Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi şi Copil, potrivit Statului de Funcţii,

adoptat prin H.C.L. nr.466/20.12.2005; • Centrul de zi „Sf.Nicolae”, potrivit Statului de Funcţii, adoptat prin H.C.L.

nr.466/20.12.2005; • Compartimentul administrativ – financiar • Compartimentul informare – consiliere • Personal de deservire

Art.27.Atribuţiile şi competenţele fiecărui centru şi compartiment sunt:

A. Centrul de Consiliere şi Sprijin pentru Părinţi şi Copil

În vederea îndeplinirii sarcinilor va colabora cu instituţiile publice şi private, asociaţii, organizaţii guvernamentale şi neguvernamentale, din Municipiul Timişoara, din ţară şi străinătate, care oferă asistenţă socială sau sprijinul logistic, tehnic, material sau financiar. Obiective:

• Sprijină şi asistă părinţii pentru a face faţă dificultăţilor psihosociale care afectează relaţiile familiale, pentru dezvoltarea competenţelor parentale, pentru prevenirea separării copilului de familia sa şi sprijină copiii atunci când apar probleme în dezvoltarea acestuia

• Desfăşoară activităţi de îndrumare şi sensibilitate privind problematica copilului şi familiei,

• Promovează serviciile oferite şi stabileşte relaţii de colaborare cu instituţii, organizaţii şi alte grupuri de suport comunitar.

7

Atribuţii şi competenţe:

• Realizează planul de servicii pentru prevenirea separării copilului de familia sa; • Asigură copiilor consiliere psihologică • Asigură părinţilor consiliere şi sprijin • Contribuie la depistarea precoce a situaţiilor de risc care pot determina separarea copilului

de părinţii săi; • Contribuie la realizarea obiectivelor cuprinse în planul de servicii, sau după caz, în planul

individualizat de protecţie. • Constituirea unei baze de date sociale pentru familiile cu risc de separare a copilului de

familia sa. • Realizează evaluarea iniţială şi detaliată a copilului şi familiei sale, cu risc de separare. • Monitorizarea situaţia copilului reintegrat în familie, care a beneficiat de o măsură de

protecţie specială.

B. Centrul de zi „Sf.Nicolae” Obiective:

• De a preveni abandonul şi instituţionalizarea copilului; • De asigurare pe timpul zilei a unor activităţi de îngrijire, educaţie, recreere-socializare,

consiliere, dezvoltarea deprinderilor de viaţă independentă pentru copii; • De asigurare de activităţi de sprijin, educare pentru părinţi sau reprezentanţi legali,

precum şi pentru alte persoane care au în îngrijire copii. • Dezvoltă acţiuni de informare la nivelul comunităţii în ceea ce priveşte serviciile oferite şi

beneficiile acestora pentru copii şi familiile acestora. Atribuţii şi competenţe:

• Asigură un program educaţional adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare şi particularităţilor copilului;

• Asigură activităţi recreative şi de socializare; • Dezvoltă programe specifice pentru prevenirea comportamentelor abuzive ale părinţilor şi

a violenţei în familie; • Oferă suport psiho-pedagogic copiilor beneficiari;

Admiterea beneficiarilor se face în baza planului de servicii, şi respectiv în baza planului individualizat de protecţie, se face prin dispoziţia primarului şi, respectiv, prin dispoziţia conducătorului persoanei juridice în a cărei structură funcţionează serviciul.

C. Compartimentul administrativ – contabil Atribuţiile se stabilesc prin fişa postului, de către şeful de serviciu, avizate de directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara şi viceprimarul delegat cu probleme sociale. În vederea bunei desfăşurări a activităţii va colabora cu serviciile de specialitate din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara, asigurând buna gospodărire a fondurilor băneşti şi materiale. Atribuţii şi competenţe:

• Fundamentarea şi întocmirea proiectului de buget anual de venituri şi cheltuieli precum şi propunerile de rectificare a acestuia, care va fi înaintat spre aprobare ordonatorului principal de credite ;

8

• Întocmirea programului anual de achiziţii publice care va fi înaintat spre aprobare ordonatorului principal de credite;

• Organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii în conformitate cu prevederile legii; • Participă la inventarierea patrimoniului şi valorificarea rezultatelor acestuia, • Respectarea regulilor de întocmire a situaţiilor financiare trimestriale şi anuale şi

depunerea acestora la termenele stabilite la organul ierarhic superior ; • Pregăteşte păstrarea documentelor justificative, a registrelor şi a bilanţurilor contabile; • Organizarea şi ţinerea la zi a contabilităţii de gestiune adaptată la specificul instituţiei; • Întocmirea declaraţiilor lunare legate de contribuţiile obligatorii aferente salariilor către

Direcţia generală a Finanţelor Publice Timiş, Casa de Asigurări de Sănătate Timiş, Casa Judeţeană de Pensii Timiş, Agenţia Judeţeană de Formare şi Ocupare a Forţei de Muncă Timiş;

• Întocmirea situaţiilor statistice ; • Plata cheltuielilor bugetare cu ordine de plată şi CEC-uri de ridicare de numerar, prin

Trezoreria Timişoara.

D. Compartimentul informare – consiliere Obiective:

• Informează beneficiarii de drepturile şi obligaţiile ce li se cuvin; • Facilitează accesul liber şi neîngrădit al persoanei la informaţiile de interes public îăn

conformitate cu Legea 544/12.10.2001 • Asigură funcţionarea corectă şi rapidă a circuitului documentelor în cadrul Serviciului.

Atribuţii şi competenţe:

• Înregistrează şi ţine evidenţa cererilor, sesizărilor, reclamaţiilor, propunerilor şi scrisorilor cetăţenilor;

• Transmite cererile către personalul angajat al Serviciului conform repartizărilor efectuate de şeful de serviciu sau locţiitorul acestuia şi urmăreşte rezolvarea şi comunicarea răspunsului în termenul legal;

• Preia reclamaţiile telefonice ale cetăţenilor şi le transmite spre rezolvare; • Distribuie şi expediază corespondenţa; • Coordonează activitatea în domeniul informaţiilor generale, audienţe, efectuând înscrieri

la audienţe; • Urmăreşte şi raportează şefului de serviciu, respecatrea termenelor legale pentru

acordarea răspunsurilor la solicitările cetăţenilor; • Răspunde de prelucrarea şi înregistratrea cetăţenilor şi a altor documente interne,

asigurând confidenţialitatea actelor şi datelor deţinute; • Asigură condiţiile de legalitate a actelor, a măsurilor întreprinse de Serviciul pentru

Protecţia Copilului si Familiei. • Reprezintă Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei în relaţiile cu autorităţile

publice locale; • Oferă consiliere juridică beneficiarilor Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei în

domeniul protecţiei copilului;

9

E. Personalul de deservire Şofer Scopul principal al postului: Transport ; - Îndeplineşte activităţi administrative de întreţinere a Serviciul pentru Protecţia Copilului si

Familiei; Îngrijitor; Scopul principal al postului: Întreţinerea curăţeniei la locaţia Serviciul pentru Protecţia Copilului si Familiei;

Cap.IV DISPOZIŢII FINALE ŞI TRANZITORII Art.28. Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei funcţionează cu personalul transferat în interes de serviciu - conform H.C.L. nr.466/20.12.2005 şi cu personalul selectat în baza concursurilor organizate ulterior acesteia. Art.29. În cazul desfiinţării Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei patrimoniul acestuia revine Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Art.30. Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei îşi va organiza o arhivă proprie pe care o va păstra în conformitate cu prevederile legale cuprinzând următoarele acte: - documente de personal (state de plată); - documente financiar-contabile; - documente specifice activităţii sale curente; Art.31. Personalul Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei este obligat: - să cunoască şi să respecte prevederile prezentului Regulament; - să manifeste grijă, disciplină, iniţiativă şi o bună colaborare în îndeplinirea sarcinilor

specifice; - să răspundă personal pentru conţinutul, forma şi legalitatea actelor şi a materialelor scrise pe

care le întocmesc în cazul competenţelor lor; - să informeze posibilii beneficiari asupra tuturor serviciilor ce le pot fi oferite şi a tuturor

drepturilor şi să-i trateze cu respect şi demnitate, păstrând confidenţialitatea informaţiei. - să asigure confidenţialitatea actelor Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei; Art.32. Măsurile de răspundere disciplinară şi materială se aplică de către: - Directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara în

ce priveşte şeful de serviciu al Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei; - Şeful de serviciu al Serviciului pentru Protecţia Copilului si Familiei pentru personalul în

subordine (în baza propunerilor comisiei de disciplină conform prevederilor codului muncii); Art.33. Prevederile prezentului Regulament se completează de drept cu prevederile actelor normative noi ce reglementează materia. Art.34. Modificările făcute prezentului Regulament se vor face cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara.