keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 145/19.04.2011 privind aprobarea cheltuielilor suplimentare şi neprevăzute conexe proiectului "Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea şi echiparea ambulatoriului Spitalului Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie "Dr. Victor Babeş", Timişoara"

19.04.2011

Hotararea Consiliului Local 145/19.04.2011
privind aprobarea cheltuielilor suplimentare şi neprevăzute conexe proiectului "Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea şi echiparea ambulatoriului Spitalului Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie "Dr. Victor Babeş", Timişoara"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2011 - 7.095/08.04.2011 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale si Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În baza Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 11/27.01.2009 privind aprobarea proiectului "Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea şi echiparea ambulatoriului Spitalului Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie "Dr. Victor Babeş", Timişoara" şi a cheltuielilor aferente acestuia, a Documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii şi Analizei cost-beneficiu în vederea realizării acestui obiectiv de investiţii, astfel cum a fost modificată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 23/26.01.2010;
Luând în considerare Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 23/26.01.2010 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 11/27.01.2009 - privind aprobarea proiectului "Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea şi echiparea ambulatoriului Spitalului Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie "Dr. Victor Babeş", Timişoara" şi a cheltuielilor aferente acestuia, a Documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii şi Analizei cost - beneficiu în vederea realizării acestui obiectiv de investiţii;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 305/29.07.2010 privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 11/27.01.2009 privind aprobarea proiectului "Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea şi echiparea ambulatoriului Spitalului Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie "Dr. Victor Babeş", Timişoara" şi a cheltuielilor aferente acestuia, a Documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii şi Analizei cost-beneficiu în vederea realizării acestui obiectiv de investiţii;
Luând în considerare Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 409/16.11.2010 privind modificarea si completarea Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 11/27.01.2009 privind aprobarea proiectului "Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea şi echiparea ambulatoriului Spitalului Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie "Dr. Victor Babeş", Timişoara" şi a cheltuielilor aferente acestuia, a Documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii şi Analizei cost-beneficiu în vederea realizării acestui obiectiv de investiţii;
În conformitate cu Ghidul Solicitantului aferent Axei prioritare 3 - "Îmbunătăţirea infrastructurii sociale", Domeniul major de intervenţie 3.1. - "Reabilitarea/modernizarea/echiparea infrastructurii serviciilor de sănătate" din cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2007-2013;
Conform prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă;
Luând în considerare prevederile Ordinului Ministerului Finanţelor Publice nr. 2548/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiară a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţă;
În baza Ordinului Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Locuinţelor (în prezent Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului) nr. 1118/2338.30.10.2007 privind aprobarea categoriilor de cheltuieli eligibile pentru domeniul major de intervenţie "Reabilitarea, modernizarea şi echiparea infrastructurii serviciilor de sănătate" în cadrul Axei prioritare "Îmbunătăţirea infrastructurii sociale" din cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013;
În conformitate cu dispoziţiile art. 36, alin. (2), lit. b), alin. (4), lit. a) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin. (2) din Legea nr. 215/2001 - privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;




HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă alocarea în bugetul local a sumei de 311.358,76 lei (TVA inclus), reprezentând cheltuieli suplimentare şi neprevăzute, conexe proiectului "Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea şi echiparea ambulatoriului Spitalului Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie "Dr. Victor Babeş", Timişoara".

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Dezvoltare, Direcţia Patrimoniu şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Poliţiei Locale;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
ADRIAN PAU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

FP 53-01, Ver. 1 1

ROMÂNIA Se aprobă, JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA DEZVOLTARE Dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU Serviciul Investiţii Nr. SC2011 – 7.095/08.04.2011

REFERAT privind aprobarea cheltuielilor suplimentare şi neprevăzute, conexe proiectului "Reabilitarea,

modernizarea, dezvoltarea şi echiparea ambulatoriului Spitalului Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie "Dr. Victor Babeş", Timişoara"

Spitalul „Dr.Victor Babeş” Timişoara este un Spital Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie, cu profil unic în Regiunea de Vest. Prin specificul activităţii sale, spitalul are adresabilitate regională, deservind populaţia judeţului Timiş şi a judeţelor limitrofe din vestul ţării. Ambulatoriul actual al spitalului este prea mic, dotat nesatisfăcător cu infrastructura veche, circuite funcţionale necorespunzătoare, cabinete medicale insalubre şi fără dotări minime. Ca urmare a acestei situaţii serviciile medicale paraclinice şi de laborator sunt insuficiente şi slabe calitativ existând dificultăţi în stabilirea unui diagnostic rapid şi corect. În acest context, a devenit oportună accesarea de fonduri structurale nerambursabile şi participarea în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2007-2013, Axa prioritară 3 - „Îmbunătăţirea infrastructurii sociale”, Domeniul major de intervenţie 3.1. - „Reabilitarea/modernizarea/echiparea infrastructurii serviciilor de sănătate” cu proiectul “Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea şi echiparea ambulatoriului Spitalului Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie „Dr. Victor Babeş”, Timişoara. Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 11/27.01.2009 s-a aprobat proiectul "Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea şi echiparea ambulatoriului Spitalului Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie "Dr. Victor Babeş", Timişoara" şi cheltuielile aferente acestuia, Documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii şi Analiza cost-beneficiu în vederea realizării acestui obiectiv de investiţii, modificată ulterior prin HCL nr. 23/26.01.2010, HCL nr. 305/29.07.2010.şi HCL nr. 409/16.112010. La data prezentei, lucrările de intervenţie privind reabilitarea şi modernizarea ambulatoriului Spitalului Clinic de boli infecţioase şi pneumoftiziologie se află în plină desfăşurare. Pe parcursul derulării lucrărilor s-a constatat necesitatea executării unor lucrări ascunse ( lucrări neprevăzute ) şi a unor lucrări ce nu au fost prevăzute iniţial ( lucrări suplimentare) - pe considerentul că nu afectează exclusiv ambulatoriul - dar a căror execuţie este necesară pentru buna funcţionare atât a acestuia cât şi a întregii clădiri

FP 53-01, Ver. 1 2

Neexecutarea acum a acestor lucrări va implica lucrări suplimentare ulterioare şi întârzieri în executarea lor de maxim 5 ani, având în vedere perioada de garanţie a proiectelor cu finanţare europeană. Astfel în urma decapării tencuielilor vechi de pe pereţii portanţi , s-a constatat existenţa unor fisuri importante dirijate orizontal în zona mediană (corpul A- demisol) şi pe direcţia diagonalelor (corpul C+D şi A- demisol). Pentru a asigura condiţiile impuse de rezistenţă şi stabilitate a clădirii sunt necesare lucrări de consolidare a pereţilor portanţi şi a îmbinărilor dintre aceştia şi pereţii de contravântuire. După îndepărtarea pardoselilor de la planşeele peste parterul corpului C+D, la unele dintre acestea, s-au observat armături dezvelite (fără betonul de protecţie) şi ruginite iar buiandrugii existenţi la majoritatea golurilor pentru uşi sunt confecţionaţi din dulapi de lemn netratat, deterioraţi cu tendinţe de putrezire şi reazeme pe zidărie insuficiente (3-5 cm). Pentru înlăturarea acestor neajunsuri se impun lucrări de protejare a armăturilor dezvelite la planşeele din beton şi înlocuirea buiandrugilor existenţi cu buiandrugi prefabricaţi tip POROTHERM. Toate aceste categorii de lucrări nu au putut fi prevăzute iniţial, deficienţele enumerate anterior relevându-se doar în urma decapării tencuielilor respectiv desfacerii pardoselilor vechi existente. Cheltuielile aferente lucrărilor de consolidare neprevăzute se ridică la suma de 63.046,85 lei (fără TVA), TVA= 15.131,24 lei, total: 78.178,10 lei (TVA inclus) conform dispoziţiilor de şantier şi estimărilor întocmite de proiectant. Totodată, considerăm utile şi necesare realizarea unor lucrări suplimentare care vor conferi ambulatoriului şi indirect întregii clădiri a spitalului valenţe funcţionale superioare. Lucrările suplimentare sunt enumerate şi justificate după cum urmează:

1. Execuţia instalaţiei de dren pe întreg perimetrul clădirii corpului A-demisol cu dirijarea apelor meteorice la un canal colector învecinat va asigura o rezistenţă mărită în timp a hidroizolaţiei aplicate şi astfel o protecţie suplimentară pentru întregul corp de clădire. Considerăm măsura oportună şi cu un grad ridicat de prevenţie în contextul accelerării schimbărilor climatice din ultimii ani şi al nevoii de exploatare îndelungată a clădirii ;

2. Realizarea instalaţiei de curenţi slabi pe întreaga zonă a ambulatoriului, se justifică ca urmare a cerinţelor de acces a personalului medical la sursele moderne mass-media (internet) şi de comunicaţie (telefonie, intranet). Lucrarea este oportună, având în vedere intervenţia majoră actuală, şi faptul că după finalizarea lucrărilor de modernizare, nu se poate interveni cu nici un fel de modificare pe o perioadă de 5 ani.

3. Realizarea unei reţele noi de distribuţie a oxigenului şi aerului comprimat,. pentru cabinetele din ambulatoriu, va asigura în viitor facilităţi importante în tratamentul pacienţilor, ca urmare a menţinerii oxigenului/aerului comprimat în parametrii tehnici şi funcţionali ai generatorul de oxigen prevăzut pentru ambulatoriu. În consecinţă lucrările de reabilitare a reţelei de distribuţie existente creează premisele renunţării pe viitor la actuala staţie de oxigen ( tip stocator/compresor),care funcţionează cu costuri ridicate, realizându-se astfel importante beneficii financiare.

4. Extinderea lucrărilor de amenajare interioară şi în zona tampon existentă între ambulatoriu şi spital - spaţiu ce nu face parte din ambulatoriu şi nu poate fi finanţat în cadrul proiectului dar aparţine spitalului, proprietate a Municipiului Timişoara - după cum urmează: • Mascarea conductelor de termoficare (tur-retur) şi a conductorilor (electrici, telefonie)

amplasaţi pe pereţii verticali; • Reabilitarea pardoselii; • Înlocuirea glasvandului din lemn cu zidărie şi uşă termopan;

FP 53-01, Ver. 1 3

• Zugrăvirea zonei tampon; • Montarea plaselor de protecţie împotriva insectelor

Lucrările menţionate se impun din considerente sanitare, funcţionale şi estetice, actuala stare de fapt creând o imagine degradantă a accesului spre ambulatoriu. De asemenea datorită amplasamentului spitalului aflat în vecinătatea unei zone împădurite este imperios necesară protecţia contra ţânţarilor prin montarea la ferestre a plaselor specifice prefabricate. Pentru toate aceste lucrări suplimentare s-au solicitat oferte de preţ rezultând o valoare totală de 188.048,93 lei (fără TVA), TVA= 45.131,73 lei, total= 233.180,66 lei (TVA inclus) desfăşurată pe lucrările menţionate anterior după cum urmează:

• 31.350,64 lei (fără TVA), TVA= 7.524,15 lei, total= 38.874,79 lei (TVA inclus) – execuţia instalaţiei de dren pentru apă meteorică;

• 87.658,38 lei (fără TVA), TVA= 21.038,01 lei, total= 108.696,39 lei (TVA inclus) lei – execuţia instalaţiei de curenţi slabi;

• 57.822,98 lei (fără TVA), TVA= 13.877,51 lei, total= 71.700,49 lei (TVA inclus) – realizarea reţelei de oxigen şi aer comprimat;

• 11.216,93 lei (fără TVA), TVA= 2.692,06 lei, total= 13.908,99 lei (TVA inclus) – amenajări interioare pentru corpul C+D.

Drept urmare a celor prezentate anterior, se impune alocarea în bugetul local a sumei de 251.095,78 lei (fără TVA), TVA= 60.262,97 lei, total= 311.358,76 lei (TVA inclus) reprezentând contravaloarea cheltuielilor necesare executării lucrărilor suplimentare şi neprevăzute precizate anterior, conexe proiectului sus amintit.

Având în vedere cele menţionate mai sus, Propunem următoarele: 1. Aprobarea alocării în bugetul local a sumei de 311.358,76 lei (TVA inclus), reprezentând cheltuieli suplimentare şi neprevăzute, conexe proiectului "Reabilitarea, modernizarea, dezvoltarea şi echiparea ambulatoriului Spitalului Clinic de Boli Infecţioase şi Pneumoftiziologie "Dr. Victor Babeş", Timişoara". Director executiv Direcţia Dezvoltare Director executiv Direcţia Economică Arh. Aurelia Junie Ec. Smaranda Haracicu Director executiv Direcţia Patrimoniu

Ec. Nicuşor C-ntin Miuţ

Avizat juridic Şef Serviciul Juridic Cons. Juridic Mirela Lasuschevici Redactat, Consilier Ionel Băruţa Serviciul Investiţii