keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 65/26.02.2013 pentru aprobarea metodologiei privind închirierea spaţiilor temporar disponibile situate în incinta unităţilor de învaţământ preuniversitar de stat

26.02.2013

Hotararea Consiliului Local 65/26.02.2013
pentru aprobarea metodologiei privind închirierea spaţiilor temporar disponibile situate în incinta unităţilor de învaţământ preuniversitar de stat


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC 2013-4752/19.02.2013 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Nicolae Robu;
Având în vedere avizul Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu prevederile art.112 alin.2 din Legea nr.1/201 a educatiei nationale;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.c) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 alin.(3) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aproba metodologia de închiriere a spatiilor temporar disponibile situate in incinta instituţiilor de învăţământ preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara conform Anexei 1 care face parte intregranta din hotarare.

Art. 2: Se aprobă preluarea de catre Municipiul Timisoara a contractelor incheiate de unitatile de invatamant, aflate in derulare, in conditiile prevazute de metodologia privind inchirierea spatiilor temporar disponibile situate in incinta unitatilor de invatamant preuniversitar de stat din Municpiul Timisoara;

Art. 3: Tarifele pentru inchirierea spatiilor temporar disponibile situate in incinta unitatilor de invatamant preuniversitar de stat se aplică conform Anexei nr.2 care face parte intregranta din hotarare.

Art. 4: La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se revoca Hotararea Consiliului Local nr. 207/24.04.2012 si Hotărârea Consiliului Local nr. 250/04.12.2012.

Art. 5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Directia Scoli, Spitale, Baze Sportive si Institutii Culturale - Compartiment Scoli, Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse, Directia Economica.

Art. 6: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare
- Direcţiei de Mediu;
- Directia Scoli, Spitale, Baze Sportive si Institutii Culturale;
- Directia Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse;
- Compartimentul Control;
- Biroul Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- Unităţilor de învăţământ preuniversitar din Municipiul Timişoara;
- Inspectoratului Scolar Judetean Timis;
- Mass- media locale.


Presedinte de sedinta
RADU ŢOANCĂ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: anexa1_hcl_65.pdf

Anexa nr.1 la H.C.L. nr. 65/26.02.2013

Metodologie

privind închirierea spaţiilor temporar disponibile situate

în incinta unităţilor de învaţământ preuniversitar de stat

1. (1) Inchirierea spatiilor temporar disponibile ale unitatilor de invatamant se poate face în condiţiile legii, prin licitatie publica, pe o perioada de minim 1 an, conform prevederilor caietului de sarcini, cu posibilitatea prelungirii contractului de inchiriere , cu acordul partilor, la solicitarea scrisa a chiriasului, facuta cu minim 30 de zile înainte de expirarea termenului de închiriere. (2) Exceptie fac institutiile bugetare, agentii, organizatii neguvernamentale (asociatii,fundatii, federatii), structuri sportive si organizatii care desfasoara activitati nonprofit, de interes public. 2. (1) Pentru initierea procedurii de inchiriere unitatea de invatamant va transmite Municipiului Timisoara, catre Directia Scoli, Spitale, Baze Sportive si Institutii Culturale, solicitarea pentru inchiriere, caietul de sarcini, planul de amplasament si schita spaţiului ce urmeaza a fi inchiriat, numite in continuare documentatia de licitatie . (2) Caietul de sarcini conţine în mod obligatoriu următoarele: a) datele de identificare ale unitatii de invatamant care iniţiază licitaţia; b) descrierea bunului imobil care face obiectul închirierii; c) condiţiile de închiriere şi regimul de exploatare al bunului; d) criteriul de adjudecare utilizat e) preţul de pornire, conform tarifelor cuprinse in Anexa nr.2 la Hotararea de consiliu local, privind aprobarea Metodologiei de închiriere a spaţiilor temporar disponibile situate în incinta unităţilor de învaţământ preuniversitar de stat. 3. (1) Compartimentul Scoli din cadrul Directiei Scoli, Spitale, Baze Sportive si Institutii Culturale va verifica, analiza si aviza documentatia de licitatie si o va inainta Biroului Spatii cu Alta Destinatie din cadrul Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse, care va organiza procedura de licitatie, conform legii. (2) Odata cu documentele de licitatie se vor inainta si clauzele specifice care trebuie cuprinse in contract. 4. (1) Contractul de închiriere va fi încheiat, în condiţiile legii, de către Municipiul Timişoara prin Biroul Spatii cu alta Destinaţie si va fi transmis Directiei Economice si Directiei Scoli, Spitale, Baze Sportive si Institutii Culturale. (2) Contractul de închiriere va fi urmarit de catre Directia Economica, privind incasarea veniturilor rezultate din contractul de inchiriere si de catre Directia Scoli, Spitale, Baze Sportive si Institutii Culturale, privind derularea clauzelor contractuale specifice. 5. Sumele provenite din închirierea spatiilor temporar disponibile aflate in incinta unitatilor de invatamant, vor intra în contul ordonatorului principal de credite (’’Venituri din concesiuni si inchirieri’’) si se vor aloca procesului de învatamânt, prin grija Directiei Economice.

6.(1) Solicitarile privind inchirierea sau punerea la dispozitie a spatiilor temporar disponibile ale unitatilor de invatamant, depuse la unitatile de invatamant de catre institutii bugetare, agentii, organizatii neguvernamentale (asociatii,fundatii, federatii) structuri sportive si organizatii care desfasoara activitati nonprofit, de interes public, vor fi transmise Directiei Scoli, Spitale, Baze Sportive si Institutii Culturale, impreuna cu referatul de oportunitate, planul de amplasament si schita spaţiului ce urmeaza a fi inchiriat sau pus la dispozitie. (2)Documentatia primita va fi verificata si analizata de Compartimentul Scoli din cadrul Directiei Scoli, Spitale, Baze Sportive si Institutii Culturale si inaintata catre Comisia de analiza a spatiilor din scoli, numita prin Dispozitia Primarului Municipiului Timisoara. Propunerea comisiei va fi supusa aprobarii Consiliului Local, iar Hotararea de consiliu local va cuprinde conditiile de inchiriere sau punere la dispozitie a spatiului. 7.(1) Unităţile de învăţământ preuniversitar de stat pot inchiria ocazional contra unor tarife orare, spaţiile temporar disponibile situate în incinta acestora, pe o perioadă limitată de timp pentru activităţi de scurta durata, activităţi educative şi recreative, seminarii, conferinţe, cursuri, evenimente care pot să aibă grupuri de elevi cu copii în şcoală: terenurile de sport, sălile de sport, sali de clasa, cantine şcolare si alte spatii, in afara programului propriu al unităţilor de învăţământ. (2) Evidenta solicitarilor pentru inchirieri ocazionale in unitatile de invatamant preuniversitar de stat se va tine intr-un registru în care responsabilul desemnat de directorul unităţii şcolare va înscrie utilizatorul, titlul cu care utilizează sala, intervalul orar si tariful perceput pentru inchirierea respectiva. (3)Plata tarifelor de inchiriere ocazionala pentru spaţiile temporar disponibile se face conform reglementarilor Hotararii de Consiliu Local privind tarifele pentru spatiile temporar disponibile. Sumele încasate din utilizarea acestor spaţii vor rămâne la dispoziţia unităţii de învăţământ preuniversitar de stat, urmând a fi utilizate pentru procesul de învăţământ. 8. Pentru inchirierea unor camere din camine si internate, pentru cazari ale elevilor si studentilor, inchirierea se va face de catre unitatea de invatamant. Tarifele de inchiriere sunt cuprinse in Anexa nr.2 la Hotararea de consiliu local, privind aprobarea Metodologiei de închiriere a spaţiilor temporar disponibile situate în incinta unităţilor de învaţământ preuniversitar de stat. 9.(1) La finalizarea operatiunii de cazare pentru elevi si studenti, efectuata la inceputul fiecarui an scolar, unitatea de invatamant va transmite Directiei Scoli, Spitale, Baze Sportive si Institutii Culturale diagrama de cazare. Orice modificare survenita in diagrama va fi comunicata Directiei in termen de maxim 15 zile de la modificare. (2) Camerele din internate ramase disponibile in urma finalizarii cazarii elevilor si studentilor, pot fi inchiriate prin licitatie publica, conform specificatiilor cuprinse la pct. 1,2,3,4 si 5, respectiv pot fi inchiriate sau atribuite prin Hotarare de Consiliu Local, conform specificatiilor cuprinse la pct. 6 . 10. Unităţile de învăţământ preuniversitar de stat vor depune lunar până în data de 10 a lunii următoare, pentru inchirierile ocazionale cuprinse la pct.7 si 8, la Serviciul Financiar din cadrul Directiei Economice, situatiile financiare lunare, respectiv Anexa 9-sursa 10 si contul de executie Anexa 7.

11. Municipiul Timisoara isi rezerva dreptul de a rezilia unilateral contractul de inchiriere in cazul in care in spatiile inchiriate se desfasoara lucrări de investitii, reparatii capitale si reparaţii curente si in cazul in care programul de scolarizare impune cresterea numarului de elevi, necesitand suplimentarea spatiului pentru procesul de invatamant. VICEPRIMAR, Dan Diaconu DIRECŢIA CLADIRI, TERENURI DIRECTIA SCOLI, SPITALE, BAZE SPORTIVE SI SI DOTARI DIVERSE INSTITUTII CULTURALE Director executiv, Director executiv,

Martin Staia Ioan Mihai Costa DIRECTIA ECONOMICA Intocmit, Director executiv, consilier Smaranda Haracicu Mariana Mihaela Muresan 114144444444444 SERVICIUL FINANCIAR

Atasament: anexa_2_hcl65.pdf

Anexa 2 la HCL nr. 65/26.02.2013

Tarife pentru inchirierea spaţiilor temporar disponibile situate in incinta unitatilor de invatamant preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara

Nr. crt. Destinaţia spaţiilor locative de bază care se închiriază

Tariful

1 Cantine inchiriate pentru evenimente - lei/ ora 160,00 Unităţi specializate de alimentaţie publică:

a) cofetării, patiserii, (fără vânzare de băuturi alcoolice) -lei/mp/luna 18,00 2

b) bufete de incintă- lei/mp/luna 18,00 3 Unităţi cu comercializare produse alimentare, amplasare automate pentru băuturi

calde sau produse alimentare preambalate - lei/mp/luna 18,00 4 Unităţi comerciale (magazine) specializate de librărie, papetărie şi anticariat,

filatelie- lei/mp/luna 14,00 Unităţi: a) de prestări servicii şi producţie industrială (cu prelucrări metale şi nemetale, ateliere reparaţii auto, vulcanizări, reparaţii: încălţăminte, ceasuri, obiecte electrocasnice, spălătorii auto, ateliere geamuri, ateliere croitorie, frizerii, coafură, birouri de copiat şi dactilografiat acte, prelucrarea laptelui, alte prestări servicii) - lei/mp/luna 36,00 b) agenţii de consultanţă şi intermedieri - lei//mp/luna

45,00

5

c) farmacii - lei//mp/luna 36,00

6 Puncte de lucru ale societăţilor comerciale - lei/mp/luna 36,00

7 Magazii şi boxe independente din diferite materiale care nu aparţin din punct de vedere constructiv de unităţile de bază - lei/mp/luna 18,00

8 Spatii destinate pentru invatamant (inclusiv crese si gradinite), sanatate-medici de familie, cabinete medicale scolare, cabinete stomatologice, cercetare stiintifica, activitati artistice (expozitii, ateliere creatie, galerii de arta, galerii de antichitati), 10,00

activitati recreative, culturale si sportive (cineclub, lansari de carte, simpozioane, etc), sedii de unitati bugetare, spatii de productie si prestari servicii ale cooperativelor de invalizi si CARP, sedii pentru organizatii neguvernamentale (asociatii, fundatii, federatii) - lei/mp/luna Bazine de înot şi săli de recuperare (lei/ora/persoana);

a) tarif orar/persoana 12,00

9

b) abonament lunar/persoana 160,00 Închirierea ocazională a sălilor de sport, din şcoli şi licee -lei/oră

a) grupuri pt jocuri sportive :minifotbal, baschet, handbal 90,00 b) pentru tenis, badminton, tenis de masa

45,00

10

c) structuri sportive si ONG-uri, recunoscute in conditiile legii pentru arte martiale, dans sportiv, aerobic 65,00

11 Închirierea ocazională a spaţiilor din incintă pentru activităţi educative şi recreative, seminarii, conferinţe, cursuri (lei/oră)

20,00 Închirierea ocazională a terenurilor de sport, in aer liber, din şcoli şi licee:

a) pentru terenuri de tenis - lei/oră 20,00

12

b) pentru terenuri de jocuri sportive - lei/oră 36,00

13 Camere de camine, internate pentru : a) cazarea elevilor - lei/luna/persoana: conform preturilor stabilite de Inspectoratul Scolar Judetean Timis ;

b) cazare grupuri organizate pt olimpiade scoalre, concursuri nationale si alte activitati scolare conform preturilor stabilite de Inspectoratul Scolar Judetean(lei/noapte/persoana)

Camere de camine, internate pentru cazarea studentilor - lei/luna/persoana:

a) camere cu 2 paturi 180,00

b) camere cu 3 paturi 170,00

c) camere cu 4 paturi 170,00

d) camere cu 5 paturi 160,00

14

e) camere cu 6 paturi 160,00

Nota : Tarifele cuprinse in tabel reprezinta valori minime aplicabile si au fost stabilite in urma studiului de piata efectuat in lunile ianuarie-februarie 2013. VICEPRIMAR, Dan Diaconu DIRECTIA CLADIRI, TERENURI DIRECTIA SCOLI, SPITALE, BAZE SI DOTARI DIVERSE SPORTIVE SI INSTITUTII CULTURALE, Director executiv, Director executiv, Martin Staia Ioan Mihai Costa DIRECŢIA ECONOMICĂ, Intocmit, Director executiv, Consilier, Smaranda Haracicu Mariana Mihaela Muresan

SERVICIUL FINANCIAR,

Atasament: Referat.pdf

MUNICIPIUL TIMISOARA APROBAT, DIRECTIA SCOLI, SPITALE, BAZE SPORTIVE PRIMAR SI INSTITUTII CULTURALE NICOLAE ROBU COMPARTIMENTUL SCOLI NR. SC 4752/19.02.2013

REFERAT pentru aprobarea metodologiei

privind închirierea spaţiilor temporar disponibile situate în incinta unităţilor de învaţământ preuniversitar de stat

Cladirile si terenurile aferente unităţilor de învaţământ preuniversitar de stat fac parte din

domeniul public al Municipiului Timisoara si sunt administrate de catre Consiliul Local.

Prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 207/24.04.2012, modificata prin

H.C.L. nr. 250/04.12.2012, s-a aprobat Metodologia de închiriere a spatiilor temporar disponibile

situate in incinta instituţiilor de învăţământ preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara.

Prin Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 5/15.01.2013, s-a modificat

şi aprobat Organigrama şi Statul de funcţii pentru aparatul de specialitate al Primarului

Municipiului Timişoara. S-au infiintat Directia Scoli, Spitale, Baze Sportive si Institutii Culturale

cu Compartimentul Scoli si Directia Cladiri,Terenuri si Dotari Diverse cu Biroul Spatii cu Alta

Destinatie. Prin reorganizare, Compartimentul Scoli a preluat activitati din cadrul Directiei

Economice- Serviciul Financiar, privind verificarea, analiza si avizarea documentatiei de licitatie

in vederea demararii procedurii de licitatie la unitatile de invatamant preuniversitar de stat.

Avand in vedere atributiile din noua organigrama a Directiei Scoli, Spitale, Baze Sportive

si Institutii Culturale, precum si numarul mare de solicitari pentru inchirierea spatiilor temporar

disponibile de la unitatile de invatamant, pentru atragerea de venituri suplimentare la bugetul

local, pentru eficientizare si o mai buna administrare a terenurilor si a cladirilor aferente unitatilor

de invatamant se impun modificari semnificative la metodologia aprobata prin H.C.L. nr.

207/24.04.2012 si modificata prin HCL 250/04.12.2012, fapt pentru care am elaborat o noua

metodologie privind închirierea spaţiilor temporar disponibile situate în incinta unităţilor de

învaţământ preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara.

Avand in vedere cele de mai sus, propunem emiterea unei hotarari de consiliu local care sa

aprobe:

1. metodologia privind inchirierea spatiilor temporar disponibile situate in incinta

FP53-01,ver.1

institutiilor de invatamant preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara, cuprinsa in Anexa nr.1,

care va face parte integranta din hotarare;

2. preluarea de catre Municipiul Timisoara a contractelor incheiate de unitatile de

invatamant, aflate in derulare, in conditiile prevazute de metodologia privind inchirierea

spatiilor temporar disponibile situate in incinta unitatilor de invatamant preuniversitar de stat din

Municipiul Timisoara;

3. tarifele pentru inchirierea spatiilor temporar disponibile situate in incinta unitatilor de

invatamant preuniversitar de stat, conform Anexei nr.2, care va face parte integranta din hotarare.

Tarifele reprezinta valori minime aplicabile si au fost stabilite in urma studiului de piata efectuat

in lunile ianuarie-februarie 2013.

4. revocarea H.C.L. nr. 207/ 24.04.2012 si H.C.L. nr. 250/ 04.12.2012.

VICEPRIMAR, Dan Diaconu DIRECTIA CLADIRI, TERENURI DIRECTIA SCOLI, SPITALE, BAZE SI DOTARI DIVERSE SPORTIVE SI INSTITUTII CULTURALE, Director executiv, Director executiv, Martin Staia Ioan Mihai Costa DIRECŢIA ECONOMICĂ, Intocmit, Director executiv, Consilier, Smaranda Haracicu Mariana Mihaela Muresan

AVIZAT JURIDIC, FP53-01,ver.1