keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 207/24.04.2012 privind aprobarea Metodologiei de închiriere a spaţiilor temporar disponibile situate în incinta instituţiilor de învăţământ preuniversitar de stat din Municipiul Timişoara

24.04.2012

Hotararea Consiliului Local 207/24.04.2012
privind aprobarea Metodologiei de închiriere a spaţiilor temporar disponibile situate în incinta instituţiilor de învăţământ preuniversitar de stat din Municipiul Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2012-10079/20.04.2012 al Primarului Municipiului Timisoara, domnul dr.ing.Gheorghe Ciuhandu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finante, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistica, amenajarea teritoriului si patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comert, regii autonome si societati comerciale si al Comisiei pentru cultura, stiinta, învatamânt, sanatate, protectie sociala, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Având în vedere Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 167/10.05.2011 privind inchirierea spatiilor temporar disponibile situate in incinta unitatilor de invatamant preuniversitar de stat;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.112/27.03.2012 privind administrarea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat din Municipiul Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.18/31.01.2012 privind modificarea tarifelor de bază pe m.p. la chiriile pentru spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă;
Luând în considerare prevederile art.867-870 din Codul Civil;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit.(c) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publica locala, republicata si modificata;
În temeiul art.45 alin.3 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publica locala, republicata si modificata;


HOTARASTE

Art.1: Se aproba Metodologia de închiriere a spatiilor temporar disponibile situate in incinta instituţiilor de învăţământ preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Economica - Serviciul Financiar Învăţământ, Direcţia Patrimoniu - Biroul Licitaţii Contracte si Spatii cu alta Destinaţie din cadrul Primăriei Municipiului Timisoara şi unităţile de învăţământ preuniversitar de stat din Municipiul Timişoara.

Art.3: Prezenta hotărâre se comunica:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Serviciului Juridic;
- Directiei Economice;
- Directiei Tehnice;
- Institutiei Arhitectului Sef;
- Directiei Patrimoniu;
- Directiei Dezvoltare;
- Directiei Comunicare
- Directiei de Mediu;
- Directiei Politiei Locale;
- Biroului Managementul Calitatii;
- Compartimentului Control Intern
- Unităţilor de învăţământ preuniversitar din Municipiul Timişoara;
- Inspectoratului Scolar Judetean Timis;
- Mass - media locale
.


Presedinte de sedinta
MARIA SARACAN
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa.pdf

Cod FP 77-02, Ver. 1 1

Anexa La H.C.L. nr. _________________ Din data de ___________________

Metodologie

privind închirierea spaţiilor temporar disponibile situate

în incinta unităţilor de învaţământ preuniversitar de stat

1. Închirierea spaţiilor temporar disponibile situate în incinta unităţilor de învăţământ

preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara se va face prin licitaţie publică pe o perioadă

de 1 an, cu posibilitatea prelungirii contractului de închiriere, cu acordul părţilor, la solicitarea

scrisă a chiriaşului, făcută cu 30 de zile înainte de expirarea termenului de închiriere.

Contractul de închiriere va fi încheiat în condiţiile legii de către Municipiul Timişoara prin

Biroul Licitaţii Contracte si Spatii cu alta Destinaţie cu acordul Consiliului de administraţie al

unităţii de învăţământ, înainte de scoaterea la licitaţie a spaţiului.

2. Documentaţia necesara pentru desfasurarea procedurii de licitatie, pentru fiecare contract in

parte, va fi inaintata de catre Serviciul Finaciar-Invatamant, Biroului Licitatii Contracte si

Spatii cu alta Destinatie din cadrul Directiei Patrimoniu a Municipiului Timisoara.

3. Biroul Licitatii Contracte si Spatii cu alta Destinatie din cadrul Directiei Patrimoniu a

Municipiului Timisoara, va organiza procedura de licitatie conform legii.

4. Contractele de închiriere vor fi supervizate de Directia Patrimoniu în privinta valorii

financiare si a perioadei de închiriere.

5. Banii proveniti din închirierea spatiilor temporar disponibile aflate in incinta unitatilor de

invatamant, vor intra în contul ordonatorului principal de credite ( Venituri din concesiuni si

inchirieri - cod 21300205, cont IBAN RO08TREZ62121300205XXXXX) si se vor aloca

procesului de învatamânt, respectiv unitatilor scolare care au obtinut aceste venituri din

inchirieri prin grija Directiei Economice.

6. Se dau în administrarea unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat, spaţiile temporar

disponibile situate în incinta acestora, ce urmează a fi închiriate pe o perioadă limitată a zilei

(câteva ore pe zi) pentru activităţi similare celor de învăţământ, camere din internate pentru

cazări temporare, terenurile de fotbal, sălile de sport şi cantine şcolare pentru utilizarea pe o

perioadă limitată a zilei. Plata tarifului pentru spaţiile temporar disponibile utilizate pe o

perioadă limitată a zilei se face conform tarifelor de bază lunare pe m.p. la chiriile pentru

spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă reglementată de HCL nr.18/31.01.2012

actualizată anual cu rata inflaţiei. Sumele încasate din utilizarea acestor spaţii vor rămâne la

dispoziţia unităţii de învăţământ preuniversitar de stat urmând a fi utilizate pentru procesul de

învăţământ. Pentru spaţiile temporar disponibile utilizate pe o perioadă limitată a zilei unităţile

Cod FP 77-02, Ver. 1 2

de învăţământ preuniversitar de stat vor depune lunar, până în 10 a lunii următoare o situaţie la

Serviciul Financiar Învăţământ din care să rezulte sumele încasate şi modul de utilizare a

acestor sume precum şi fundamentarea cheltuielilor.

7. Contractele de închiriere pentru spaţiile din incinta unităţilor de învăţământ preuniversitar de

stat din Municipiul Timisoara vor fi urmarite de catre Serviciul Financiar - Învăţământ din

cadrul Directiei Economice a Municipiului Timisoara. Biroul Licitaţii Contracte si Spatii cu

alta Destinaţie din cadrul Direcţiei Patrimoniu va comunica Serviciului Financiar Învăţământ

situaţie contractelor încheiate, în termen de 5 zile lucrătoare de la data încheierii acestora.

8. Pentru închirierea spatiilor situate in incinta unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat

către societăţi comerciale (ex. bufete de incinta, ateliere, depozite etc.), preţul de pornire la

licitaţie si condiţii minime ce trebuie incluse in contractele de închiriere (privind consumurile

cu utilităţile), vor fi specificate în caietul de sarcini aferent licitaţiei respective.

9. Modelul contractului de inchiriere va fi stabilit de catre Biroul Licitatii Contracte si Spatii cu

alta Destinatie in functie de natura activitatii, de amplasarea spaţiului in incinta unitatii de

invatamant preuniversitar de stat si de cerinţele Consiliului de Administratie al unitatii de

învăţământ, care de asemenea vor fi specificate în caietul de sarcini.

10. Bufetele de incintă pentru care s-a organizat licitaţie la Primăria Municipiului Timisoara,

sunt scutite de plata chiriei pe perioada vacanţelor şcolare. Acest lucru va fi stipulat in

contractul de închiriere.

DIRECTOR ECONOMIC, SEF SERVICIU FINANCIAR- INVATAMANT SMARANDA HARACICU ISTINA ZAHARII Întocmit, CONSILIER DE SPECIALITATE, MARIANA MURESAN

Atasament: Referat.pdf

Cod FP 77-02, Ver. 1

MUNICIPIUL TIMISOARA APROBAT, DIRECTIA ECONOMICA PRIMAR SERVICIUL FINANCIAR-INVATAMANT DR. ING. GHEORGHE CIUHANDU NR. SC 2012-10079/20.04.2012

REFERAT

privind aprobarea metodologiei de închiriere a spaţiilor temporar disponibile situate în incinta instituţiilor de învăţământ preuniversitar de stat din Municipiul Timişoara

In conformitate cu Legea nr.1/2011 a educatiei nationale, art.112, alin. (2) terenurile si cladirile unitatilor de educatie timpurie, de invatamant prescolar, scolilor primare, gimnaziale si liceale, inclusiv ale celorlalte niveluri de invatamant din cadrul acestora, infiintate de stat, fac parte din domeniul public local si sunt administrate de catre consiliile locale. Prin Hotararea Consiliului Local al Municipiuolui Timisoara nr. 336/28.09.2010, s-a preluat activitatea financiara a centrelor bugetare existente la nivelul Municipiului Timisoara, respectiv Centrul Bugetar Moisil, Centrul Bugetar Energetic si centrul Bugetar Gradinite, acestea fiind organizate intr-un serviciu de specialitate al Directiei Economice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timisoara. Prin Hotararea consilului Local al Municipiului Timisoara nr. 167/10.05.2011 s-au aprobat urmatoarele:

- inchirierea spatiilor temporar disponibile situate in incinta institutiilor de invatamant preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara de catre Directia Economica, Serviciul Financiar-Invatamant din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timisoara, in conditiile legii;

- contractele de inchiriere incheiate de cate institutiile de invatamant preuniversitar de stat pentru spatii temporar disponibile situate in incinta acestora, aflate in derulare, vor fi preluate de catre Consiliul Local al Municipiului Timisoara prin Directia Economica, Serviciul Financiar- Invatamant din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timisoara;

- revocarea Hotararii Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr. 252/31.07.2007 privind aprobarea metodologiei de inchiriere a spatiilor temporar disponibile situate in incinta unitatilor de invatamant preuniversitar de stat

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.18/31.01.2012 privind modificarea tarifelor de bază pe m.p. la chiriile pentru spaţiile cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă; În sedinta din data de 07.07.2011 a Comisiei de analiza a spatiilor cu alta destinatie decat cea de locuinta situate in imobile proprietatea Municipiului Timisoara precum si in proprietatea Statului Roman in administarea Consilului Local al Municipiului Timisoara infiintata prin HCLMT nr. 351/29.07.2008 s-a analizat modalitatea de punere in aplicare a Hotararii Consilului Local al Municipiului Timisoara nr. 167/10.05.2011 hotarandu-se sa propunem Consiliului Local al Municipiului Timisoara, spre aprobare, o metodologie de lucru privind inchirierea spatiilor temporar disponibile situate in incinta institutiilor de invatamant preuniversitar de stat din Municipul Timisoara.

În data de 27.03.2012 a fost aprobat HCLMT nr. 112, in care la art.(2), se prevede ca in termen de de 30 de zile de la emiterea prezentei hotarari, Serviciul Financiar Invatamant are obligatia de a elabora un proiect de hotarare privind aprobarea metodologiei de inchiriere a

Cod FP 77-02, Ver. 1

spatiilor temporar disponibile situate in incinta institutiilor de invatamant preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara.

Avand in vedere cele prezentate : PROPUNEM:

aprobarea metodologiei de închiriere a spatiilor temporar disponibile situate in incinta instituţiilor de învăţământ preuniversitar de stat din Municipiul Timisoara conform anexei.

Închirierea spaţiilor temporar disponibile situate în incinta unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat din Municipiul Timişoara se va face prin licitaţie publică, conform legii.

VICEPRIMAR, SORIN GRINDEANU

AVIZAT JURIDIC JR. MIRELA LASUSCHEVICI DIRECTOR ECONOMIC, SEF SERVICIU FINANCIAR- INVATAMANT SMARANDA HARACICU ISTINA ZAHARII Intocmit CONSILIER DE SPECIALITATE, MARIANA MURESAN