Număr | 64 |
---|---|
An | 2017 |
Data emiterii | 21.02.2017 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 21.02.2017 |
Hotararea Consiliului Local 64/21.02.2017 privind aprobarea Actului adiţional nr. 2 la Acordul de Parteneriat între Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara şi Oraşul Oslo - Norvegia, în vederea implementării proiectului pilot "Consolidarea educaţiei şi dezvoltarea competenţelor de muncă şi formare" Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr. 757/14.02.2017 privind aprobarea Actului adiţional nr. 2 la Acordul de Parteneriat între Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara şi Oraşul Oslo - Norvegia, în vederea implementării proiectului pilot "Consolidarea educaţiei şi dezvoltarea competenţelor de muncă şi formare" - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 542/08.12.2015 privind aprobarea încheierii Acordului de Parteneriat între Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara şi Municipiul Oslo - Norvegia, în vederea implementării proiectului pilot "Consolidarea educaţiei şi dezvoltarea competenţelor de muncă şi formare"; Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 251/20.12.2016 privind aprobarea Actului adiţional nr. 1 la Acordul de Parteneriat între Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara şi Oraşul Oslo - Norvegia, în vederea implementării proiectului pilot "Consolidarea educaţiei şi dezvoltarea competenţelor de muncă şi formare"; În conformitate cu Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 23/2013 privind gestionarea financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European 2009 - 2014 şi Mecanismului financiar norvegian 2009 - 2014; Având în vedere Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului fondurilor europene (OMFP/OMFP) nr. 3804/2793/2015 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 23/2013 privind gestionarea financiară a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European 2009-2014 şi Mecanismului financiar norvegian 2009-2014; În conformitate cu prevederile art.36. alin.2 lit.a) şi alin. 3 lit.b) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În temeiul art.45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art.1: Se aprobă Actul adiţional nr. 2 la Acordul de Parteneriat între Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara şi Oraşul Oslo - Norvegia, în vederea implementării proiectului pilot "Consolidarea educaţiei si dezvoltarea competenţelor de muncă şi formare", prevăzut în Anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Art.2: Se mandatează Directorul Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, doamna Maria Stoianov, să semneze Actul Adiţional nr. 2 la Acordul de Parteneriat prevăzut la art.1 din prezenta hotărâre. Art.3 : Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara. Art.4: Prezenta hotărâre se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Direcţiei Urbanism; - Direcţiei Tehnice; - Direcţiei Economice; - Direcţiei de Mediu; - Direcţiei Dezvoltare; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse; - Direcţiei Comunicare; - Biroului Audit; - Biroului Managementul Calităţii; - Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului; - Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara; - Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara; - Mass-media locale.
|
Anexă la HCL nr. _____________ din _____________
ADDENDUM No. 2 to Partnership Agreement under the RO25-06 Norwegian Financial Mechanism 2009-2014
ACT ADIȚIONAL nr. 2 la Acordul de Parteneriat incheiat sub contractul RO25-06 Mecanismul Financiar
Norvegian 2009 - 2014
Concluded by and between Oslo Kommune (Municipality of Oslo), headquartered at Radhuset, N-0037 Oslo, Fiscal Registration Code 976819837, as Project Promoter, hereinafter referred to as the Project Promoter
Încheiat de și între
Oslo Kommune (Municipiul Oslo), cu sediul în Radhuset, N-0037 Oslo, având Codul de Identificare Fiscală 976819837, în calitate de promotor de proiect, denumită în continuare Promotor,
And și
The Local Council of Timisoara The Social Work Department of Timisoara City, Bulevardul Regele Carol 1st No. 10, Timisoara 300176 Represented by Mrs. Maria Stoianov, Executive Director hereinafter referred to as the Project Partner,
Consiliul Local al Municipiului Timișoara Direcția de Asistență Socială Comunitară a Municipiului Timișoara Bd. Regele Carol I, nr. 10, Timișoara, 300176 Reprezentat legal de Dna. Maria Stoianov, Director Executiv, denumit în continuare Partener,
(together also referred to as the Parties) (de asemenea, împreună vor fi denumite “Părțile”)
on the date written below under the following terms and conditions:
la data scrisă mai jos în termenii și condițiile următoare:
Preamble: On the 18th December 2015, the Project Promoter signed the partnership agreement (the ”Contract”) with Timisoara, consisting in a non-reimbursable funding offered by the Norwegian Financial Mechanism 2009-2014 in view of implementing the project: „Preparatory Project – Strengthening Education and Work training Programmes - EdutrainRomania” (hereinafter referred to as the “Project”), part of the „Poverty Alleviation Programme in Romania”(RO25), covering the period 01/12/2014 – 31st of Aprilie 2017. On the 12th of January 2017 the Fund operator and the Promoter signed addenda no. 4 regarding a change in the value of the financing contract RO25-06. Taking into consideration this addenda signed between the Promoter and the Fund Operator, the parties agree to the following
I. Art. 4 – Role and responsibilities in project implementation, changes as follows:
4.1 Role and responsibilities are described in the following table as it corresponds to the Pilot Project description (Annex 1A) and to the provisions from the application form submitted by the Project Promoter to the FMO (Annex 2A):
City of Oslo
The Project Promoter shall be in overall charge of the project. The specific responsibilities of the Project Promoter will be: Based on the information provided by
the Partner, the Project Promoter will prepare: o Monthly reports o Interim technical and financial
reports
Preambul: La data de 18 Decembrie 2015, Promotorul a semnat un Acord de Parteneriat (”Contractul”) cu DASC Timișoara, ce prevedea finanțare ne-rambursabilă oferită de Mecanismul Financiar Norvegian 2009 – 2014 în vederea implementării proiectului „Preparatory Project – Strengthening Education and Work training Programmes - EdutrainRomania” (denumit în continuare „Proiect”), din cadrul Programului “Combaterea sărăciei în România” (RO25), aferent perioadei 01/12/2014 – 31/12/2016. La data de 12 Ianuarie 2017, Operatorul de Fond si Promotorul au semnat actul aditional nr.4 pentru modificarea valorii contractului de finantare RO25-06. Având în vedere Actul adițional semnat între Promotor și Operatorul de Fond, Părțile convin de comun acord următoarele:
I. Art. 4 - Rolul și responsabilitățile în implementarea proiectului, se modifica dupa cum urmeaza:
4.1 Rolul și responsabilitățile sunt descrise în tabelul de mai jos, deoarece corespunde descrierii proiectului pilot (Anexa 1A) și a dispozițiilor din formularul de cerere depusă de către inițiatorul proiectului la OMF (Anexa 2A):
Primări a Oslo
Promotorul proiectului este responsabil de ansamblul proiectului.
Responsabilitățile specifice ale inițiatorul proiectului va fi:
Pe baza informațiilor furnizate de către Partener, inițiatorul proiectului va pregăti:
o Rapoarte lunare o rapoarte tehnice și financiare
intermediare
2
o Final Report The Project Promoter will send the
above mentioned reports to the Fund Operator in accordance with the format and timing set out in the Project Contract.
Management of any necessary changes in response to the requests of the Fund Operator
Preparation of the detailed Project Implementation Plan and the list of responsibilities of the Partner and their timing
Arrangement of the following events: o Launch event o Closing event
The Project Promoter is responsible for
facilitating a workshop for the Partner on requirements for participating in projects funded by Norway Grants/EEA grant and EU-funds
Development and maintenance of project website and social media accounts o Organization, moderation and
recording of meetings with the Project Partner, ensuring that meetings happen with sufficient frequency and enable efficient and effective implementation
o Coordination of notifications and addendums to the contract
o Making timely transfers of resources to the Partner
o Ensure flow of information between the Fund Operator and the Partner
o Ensure that the Fund Operator is informed of any important project event
o Send invitations/notice to the Fund Operator regarding any communication project event
o Management of the implementation of the project in accordance with the conditions to the Project Contract and it`s annexes
o Arrange study visit and staff exchange to Norway. City of Oslo will pay for and manage the financial costs
o Guide and supervise the writing of a final version of main project application
o Arrange for a report about work and skills training for unskilled labour
o Raport final Promotorul proiectului va trimite
rapoartele menționate mai sus operatorului Fondului, în conformitate cu formatul și calendarul stabilit în contractul de proiect.
Gestionarea tuturor modificarilor necesare ca răspuns la solicitările Operatorului Fondului
Pregătirea detaliată a Planului de Implementare a Proiectului și lista responsabilităților Partenerului și calendarul lor
Amenajarea următoarelor evenimente:
o eveniment de lansare o eveniment de închidere Promotorul Proiectului este
responsabil de a facilita un atelier pentru parteneri privind cerințele pentru participarea la proiecte finanțate de Norway Grants / granturi SEE și fondurilor UE
Dezvoltarea și întreținerea site-ului proiect și conturilor social media
o Organizarea, moderarea și înregistrarea de întâlniri cu partenerul de proiect, asigurându- se că reuniunile se intampla cu o frecvență suficientă și permite punerea în aplicare eficientă
o Coordonarea notificărilor și actelor aditionale la contract
o Efectuarea de transferuri în timp util, de resurse, Partenerului
o Asigurarea fluxului de de informații între Operatorul Fondului și Partener
o Se asigură că Operatorul Fondului este informat cu privire la orice eveniment important în proiect
o Trimite invitații / notificarii Operatorului Fondului cu privire la orice eveniment de comunicare din cadrul proiectului
o Se ocupă cu Managementul implementării proiectului, în conformitate cu condițiile contractului proiectului și anexelor sale
o Aranjează vizite de studiu și schimb de personal pentru Norvegia. Orașul Oslo va plăti și va gestiona costurile financiare
o Ghideaza si supervizeaza scrierea unei versiuni finale pentru cererea proiectului principal
o Aranjarea unui raport cu privire la trainning-ul de munca si abilitati pentru munca necalificata
3
The Social Work Departmen t from Timisoara
The Project Partner shall be responsible for the practical implementation of the pilot project by developing pilot projects and small scale testing of different measures and incentives. The Project Partner shall oversee the activities and deliver monthly summaries to the Project Promoter, describing the performed activities according to project description. The Project Partner shall produce a written report to the Project Promoter on the expenditures every 3 months up until December 2016 and every month for the period December 2016 – april 2017. The expenses shall be audited by an approved auditor (on the budget of the Project Promoter) within one year after the first installment. There shall be a final audit on the whole amount in April 2017, regarding all expenses made in the project. Person at Project Partner responsible for sending reports to Project Promoter: Name: Gabriela-Cristina Curuț Mail: [email protected] Telephone: +40 722 329 914 The partner will obligate to follow the Regulation on the implementation of the Norwegian Financial Mechanism 2009 – 2014, the general and specific conditions in RO25-06 and implementation manual set out by Deloitte Consultanta SRL and report to the Project Promoter according to this. The specific responsibilities of the Project partner will be:
Implement the Pilot project activities enlisted in the Project description attached here to (Annex 1A)
Prepare and submit monthly summary, technical progress report trimonthly, and periodic narrative and financial reports according to the agreed templates to the Project promoter
Provide timely and complete information without delay to Project Promoter on any and all developments and circumstances that may have an impact on the execution of planned activities during the implementation period
Cooperate with the other Project Partners
Contribute and participate in the: o Launch conference o Closing conference
Direcția de Asistenț ă Socială Comuni tară Timișoa ra
Partenerul de proiect va fi responsabil pentru punerea în practică a proiectului- pilot prin dezvoltarea de proiecte-pilot și testarea la scară mică de diferite măsuri și stimulente. Partenerul de proiect va supraveghea activitățile și va livra rezumate lunare inițiatorului proiectului, descriind activitățile desfășurate în conformitate cu descrierea proiectului. Partenerul de proiect întocmește un raport scris inițiatorul proiectului privind cheltuielile în fiecare a treia lună, pana Decembrie 2016 si in fiecare luna pentru perioada Decembrie 2016 – Aprilie 2017. Cheltuielile trebuie să fie auditate de un auditor preprobat (asupra bugetului de promotorul proiectului), in termen de un an de zile de la data primei transe. Trebuie să existe un audit final privind întreaga sumă in Aprilie 2017, referitor la toate cheltuielile facute in cadrul proiectului.
Persoana de la Partenerul de proiect responsabil pentru trimiterea de rapoarte către Promotorul proiectului: Nume: Gabriela-Cristina Curuț Mail: [email protected] Telefon: 0722 329 914
Partenerul se va obliga să urmeze Regulamentul cu privire la punerea în aplicare a mecanismului financiar norvegian 2009 - 2014, condițiile generale și specifice în RO25-06 și manualul de punere în aplicare stabilite de Deloitte Consultanta SRL si va raporta promotorului proiectului în conformitate cu acest lucru. Responsabilitățile specifice ale
partenerului de proiect vor fi: Punerea în aplicare a activităților
proiectului pilot înrolat în descriere atașat proiectului la prezentul regulament (anexa 1A)
Pregătește și prezintă un rezumat lunar, un raportul de progrese tehnic trimestrial, și narative periodice și rapoarte financiare în conformitate cu modelele stabilite la promotorul proiectului
Furnizarea de informații în timp util și complete către Promotorul Proiectului fără întârziere cu privire la orice și toate evoluțiile și circumstanțe care pot avea un impact asupra executării activităților planificate pe parcursul perioadei de implementare
Cooperarea cu alți Parteneri de Proiect
Implicare și participare la: o o conferință de lansare o conferință de închidere
4
Local launch conference Select experts and do a
community needs identification Monitoring children attendance
in school Providing material support to 48
children to improve school attendance
Parenting sessions to 200 parents
Providing identification papers for children
Mapping children of social risk from the Fratelia community
Development of an early intervention guide preventing school drop-out
Participate in study visit, staff exchange and trainings in Norway and Romania
Facilitate the access to education through use of social workers and pedagogical staff
Involve pupils in tutoring program
Improve learning conditions by acquiring school furniture and sports equipment for extra- tutorial activities
Initiate a media campaign and promotional material on the right to education and promotion of kindergarten
Purchase Microsoft Office Licenses
4.2 The Project Promoter is responsible for the overall coordination and management of the project. The Project Partner is responsible for the implementation of the pilot project. The Project Promoter shall be the beneficiary of the grant and shall manage the funds in accordance with the details of this Partnership Agreement.
4.3. The Project Promoter will ensure timely commencement of the Project and implementation of the entire project within the time schedule and in compliance with all obligations set out in the Project Contract. The Project promoter will notify the Fund Operator of any factors that may adversely affect the implementation of the Project Activities or the budget.
4.4 The Project Partner is responsible for the preparation of an Implementation plan setting out the tasks to be undertaken as part of the project and the role of Project Partner in their implementation, and a Project budget. The project budget shall include provisions on the financial arrangements between the parties, including, but not limited to, which expenditure the Project Partner can get reimbursed from the project budget, with detailed itemized costs and unit prices.
conferința de lansare locală Selectarea experților și identificarea
nevoilor din comunitate Monitorizare prezenței copiilor la
școală Acordarea de sprijin material la 48
de copii pentru a îmbunătăți frecventarea școlii
sesiuni de educație parentală la 200 părinți
Asigurarea actelor de identitate pentru copii
cartografiere copiilor de risc social din comunitatea Fratelia
Dezvoltarea unui ghid de interventie timpurie în prevenirea abandonului școlar
Participarea la vizite de studiu, schimb de experienta si trainning in Norvegia si Romania
Facilitarea accesului la educatie prin asistenti sociali si echipe pedagogice
Implicarea copiilor in programe de meditatii
Imbunatatirea conditiilor de invatare prin achizitionarea de mobilier scolar si echipamente sportive pentru activitati extra-scolare
Initierea unei campanii media si materiale promotionale privind dreptul la educatie sii promovarea gradinitei
Achizitionarea de licente Microsoft Office
4.2 Promotorul proiectului este responsabil pentru coordonarea generală și managementul proiectului. Partenerul de proiect este responsabil pentru punerea în aplicare a proiectului-pilot. Promotorul Proiectului va fi beneficiarul subvenției și gestionează fondurile în conformitate cu detaliile din acest acord de parteneriat. 4.3. Promotorul Proiectului va asigura începerea în timp util a proiectului și punerea în aplicare a întregului proiect în termenul și în conformitate cu toate obligațiile prevăzute în contractul de proiect. Promotorul proiectului va notifica Operatorul Fondului de orice factori care ar putea afecta în mod negativ implementarea Proiectului activitățile sau bugetul. 4.4 Partenerul de proiect este responsabil pentru pregătirea unui plan de implementare, stabilește sarcinile care urmează să fie întreprinse în cadrul proiectului și rolul de partener de proiect în punerea lor în aplicare, precum și un proiect de buget. Bugetul proiectului trebuie să includă prevederi referitoare la aranjamentele financiare dintre părți, inclusiv, dar nu se limitează la, ce cheltuieli poate obține Partenerul de proiect rambursate din bugetul proiectului, cu costuri detaliate și prețuri unitare.
5
4.5 Total allocation to the Partner is EUR 137,984 EUR The detailed budget of the Partner is set out in Annex 2A. The Project partner will receive EUR 30,000 upon the signature of this agreement by both parties. The remaining funding will be paid depending on the progress of project implementation and the level of expenditure reported by promoters
The Partner can receive payments representing the value of the eligible expenditures incurred and approved by the Fund Operator under the terms and conditions of the Project Contract in the following instalments
Installment Reporting period Amount
(EUR) Advance Payment
Until 15th April 2016 30,000
Second April 2016 – November 2016 29,999 Third December 2016 19,496 Fourth January 2017 19,496 Fifth February 2017 19,496 Sixth March 2017 19,496 Total 137,984
For the period between December 2016-April 2017 the monthly summary will be accompanied by monthly trial balance and the financial report (without supporting documents) drafted for reported month.
The Promoter, together with the Fund Operator may decide over the opportunity of the payment and the amount of the instalment depending on the progress of project implementation and the level of expenditure reported by promoters.
4.6 Scope of eligible expenses, detailed accounting and financial implementation procedures and other financial management arrangements to be applied by the Partner are set out in the Implementation Manual issued by the Fund Operator. The Partner is responsible for following the guidelines of the implementation Manual and any additional guidelines or procedures issued by the Fund Operator or the Project Promoter.
4.7. The Project Promoter is responsible for the preparation and submission of periodic progress reports, interim reports, final reports, follow-up budget documentation, financial declarations, requests for payment, financial reports. The Partner is responsible for providing all relevant information, financial data and supporting documents to the project promoter in a timely manner in order to enable the project promoter to fulfil its reporting obligations. 4.7 The level of indirect costs is EUR 0.
4.8. The exchange rate used for the reports is the one established by the European Commission (inforeuro) on its official website
4.5 Totalul sumei alocate pentru Partenerul de proiect este de 137,984 euro. Bugetul detaliat al Partenerului este prevăzut în anexa 2A. Partenerul Proiectul va primi 30,000 euro la data semnării acestui acord de către ambele părți. Restul finanțării va fi plătit depinzand de progresul implementarii proiectului si nivelul de cheltuieli raportate de catre promotori. Partenerul poate primi plăți reprezentând valoarea cheltuielilor eligibile efectuate și aprobate de către Operatorul Fondului în conformitate cu termenii și condițiile Contractului de proiect în următoarele rate:
Rate Perioada de raportare Suma (EUR)
Plată în avans Până la data de 15 April 2016
30,000
A doua tranșă Aprilie 2016 – Noiembrie 2016
29,999
A treia Decembrie 2016 19,496 A patra Ianuarie 2017 19,496
A cincea Februarie 2017 19,496 A sasea Martie 2017 19,496
Total 137,984
Pentru perioada Decembrie 2016-Aprilie 2017 rapoartele lunare vor fi insotite de balanta de verificare si raportul financiar (fara documente suport) intocmite pentru luna raportata.
Promotorul, impreuna cu Operatorul de Fond poate decide oportunitatea platii si valoarea transelor in functie de ritmul de implementare a proiectelor si de nivelul cheltuielilor raportate de catre promotori. 4.6 Domeniul de aplicare a cheltuielilor eligibile, contabile detaliate și procedurile de punere în aplicare financiare și alte aranjamente de management financiar care urmează să fie aplicate de către Partenerul sunt prevăzute în Manualul de implementare emise de operatorul Fondului. Partenerul este responsabil pentru următoarele linii directoare din Manualul de implementare, precum și orice alte orientări sau proceduri suplimentare emise de operatorul Fondului sau promotorul proiectului. 4.7.Promotorul proiectului este responsabil de pregătirea și prezentarea rapoartelor periodice de progres, rapoarte intermediare, rapoarte finale, documentația bugetară ulterioară, declarații financiare, cererile de plată, rapoarte financiare. Partenerul este responsabil pentru furnizarea tuturor informațiilor relevante, date financiare și a documentelor justificative pentru promotorul proiectului în timp util pentru a permite promotorului proiectului să-și îndeplinească obligațile de raportare.4.7 Nivelul costurilor indirecte este 0 EUR. 4.8. Cursul de schimb utilizat pentru rapoarte este cel stabilit de către Comisia Europeană (InforEuro) pe site-ul său oficial
6
(http://ec.europa.eu/budget/contracts_grants/info_contracts/ inforeuro/inforeuro_en.cf ), corresponding to the month the expenditure was incurred.
4.9 In case of cooperation with third parties including subcontractors, the Project Partner shall remain solely responsible to the Project Promoter concerning compliance with its obligations as set out in this Partnership Agreement.
4.10 Co-operation with third parties including subcontractors shall be undertaken in accordance with procedures set out in EU and national public procurement legislation and in the Implementation Manual. If subcontracting or co-operation with third parties is considered, the project partner shall consult with the project promoter and the Fund Operator before making any contract of such kind. This Addendum is part of the partnership agreement and the prolongment and extra funding follow the regualtions of the partnership agreement. The other provisions of the Contract remain unchanged and apply accordingly to the present Addendum. Signed in two original copies, in Romanian and English. In case of inconsistency, English version prevails. IN WITNESS WHEREOF the Parties have caused this Addendum to be executed by their duly authorized representatives in the manner legally binding upon them as of the date written below.
(http://ec.europa.eu/budget/contracts_grants/info_contracts /inforeuro/inforeuro_en.cf), care va corespunde cu luna în care cheltuielile au fost efectuate. 4.9 În caz de cooperare cu terțe părți, inclusiv subcontractanți, Partenerul de proiect rămâne singurul responsabil pentru Inițiatorul proiectului privind respectarea obligațiilor sale prevăzute în prezentul acord de parteneriat. 4.10 Cooperarea cu terțe părți, inclusiv subcontractanți se efectuează în conformitate cu procedurile stabilite în legislația națională privind achizițiile publice ale UE și și în Manualul de implementare. Dacă subcontractare sau cooperare cu terțe părți este considerat, partenerul de proiect se consultă cu promotorul proiectului și Operatorul Fondului înainte de a face orice contract de acest gen. Prezentul Act Adițional face parte din Acordul de Parteneriat, iar prelungirea si finantarea suplimentara trebuie sa respecte reglementarile din acordul de parteneriat. Celelalte prevederi ale Contractului rămân neschimbate și se aplică corespunzător prezentului Act Adițional. Semnat în două exemplare originale, în limba română și engleză. În caz de contradicție, prevalează limba engleză. AVÂND ÎN VEDERE CELE DE MAI SUS, părțile au agreat semnarea acestui Act Adițional de către reprezentanții lor autorizați la data menționată mai jos.
Organization/ Organizaţia
Name and title of legal representative/ Numele şi Funcţia Reprezentantului Legal
Signature/ Semnătura
Date/Place Data/Locul
Promoter/Promotor – City of Oslo/ Municipiul Oslo
Mrs. Tale Teisberg, General Director / Director General
Oslo
Partner - The Social Work Department/ Partenerul Proiectului - Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara
Mrs. Maria Stoianov, Executive Director/ Doamna Maria Stoianov, Director Executiv
Timişoara
Asistent manager de proiect, Director executiv adjunct, Gabriela-Cristina Curuț
EDUTRAINROMANIA - Consolidarea educației și dezvoltarea competențelor de muncă și formare
dec- 2015
ian- 2016
feb- 2016
mar- 2016
apr- 2016
mai- 2016
iun- 2016
iul- 2016
aug- 2016
sep- 2016
oct- 2016
nov- 2016
dec- 2016 01.01.2017 Feb-17
Mar- 17 Apr-17
5. Orașul Timișoara (T) 1. Conferința de lansare a proiectului 2. Selectarea experților 3. Identificarea nevoilor comunității 4. Monitorizarea prezenței copiilor în școală 5. Furnizarea de materiale de sprijin pentru copii 6. Sesiuni cu părinții 7. Furnizarea de acte de identitate 8. Cartografierea copiilor aflați în situație de risc 9. Dezvoltarea unui Ghid Timpuriu de Intervenție 10. Conferința finală a proiectului
6. Finanțare suplimentară T=Timișoara O=Oslo
1. Facilitarea accesului la educație și servicii sociale (T) 2. Furnizarea accesului copiilor la programul de after- school (T) 3. Implicarea elevilor în programul de meditații (T) 4. Îmbunătățirea condițiilor de învățare în școală (T)
5 Sensibilizarea cu privire la dreptul fundamental al copiilor la educație și promovarea înscrierii la grădiniță și la școală (T) 6. Achiziționarea de licențe Microsoft office (T) 7. Creșterea abilităților profesioniștilor (T,O) 9. Schimb internațional (T, O)
Asistent manager de proiect, Director executiv adjunct, Gabriela-Cristina Curuț
Buget Timișoara Programare Timișoara
Buget total (inițial)
Buget nou Buget consolidat Ian.17 Feb.17 Mar.17 Apr.17
Anexa 1 Bugetul proiectului
Costuri (euro) Timișoara
Costuri (euro) Timișoara
Costuri (euro) Timișoara
(Euro) (Euro) (Euro) (Euro)
Cheltuieli Buget total Buget nou Buget consolidat Buget nou Buget nou Buget nou Buget nou TOTAL
2.2.1 Deplasări interne pentru echipa de proiect și reprezentanții Partenerului – Timișoara
2000 0 2000 0
3.1.1 Laptop – Timișoara 11660 0 11660 0
3.1.1 Sisteme de operare – Timișoara
3850 0 3850 0
3.1.1 Antivirus – Timișoara 660 0 660 0
3.1.1 Dispozitive multifuncționale – Timișoara
640 0 640 0
3.1.1 Table albe pentru școală și centrul de zi – Timișoara
460 0 460 0
3.1.1 TV pentru centrul de zi – Timișoara
530 0 530 0
3.1.1 Proiectoare pentru școală și centrul de zi – Timișoara
1500 0 1500 0
4.2 Consumabile (papetărie) relaționată direct cu activitățiile proiectului – Timișoara
1860 0 1860 0
4.2 Papetărie – Timișoara 0 900 900 900 900
4.4.1 Hrană pentru cursuri de formare – Timișoara
0 200 200 200 200
4.4.1 Mobilier pentru școală – Timișoara
0 27500 27500 27500 27500
4.4.1 Echipament sportiv – Timișoara
0 10000 10000 10000 10000
4.4.1 Licențe Microsoft Office – Timișoara
0 5060 5060 5060 5060
4.4.1 Protocol pentru cursuri de formare – Timișoara
0 450 450 450 450
4.4.1 Taxe pentru cărți de identitate și certificate de naștere – Timișoara
0 374 374 150 150 74 374
4.4.1 Servicii de asistență pedagogică – programul de after- school – Timișoara
0 15000 15000 5000 5000 5000 15000
4.4.1 Cursuri de limba engleză pentru profesioniști – Timișoara
0 3500 3500 3500 3500
4.4.1 Campanie de vizibilitate și conștientizare – Timișoara
0 15000 15000 15000 15000
4.4.1 Servicii sociale de cercetare pentru identificarea nevoilor, și dezvoltarea și implementarea unui model de intervenție timpurie în școli și comunitatea din Timișoara ( subcontractant) – Timișoara
12825 0 12825 0
4.4.1 Costuri pentru cărți de identitate pentru copii și părinți – Timișoara
250 0 250 0
4.4.1 Conversații comunitare și sesiuni cu părinții – Timișoara
1260 0 1260 0
4.4.1 Rechizite școlare – Timișoara
6000 0 6000 0
4.4.1 Haine pentru copii – Timișoara
7500 0 7500 0
4.4.1 Provizii alimentare pentru copii – Timișoara
5700 0 5700 0
5.1 Publicații – Timișoara 550 0 550 0
5.3 Costuri de audit – Timișoara 1050 0 1050 0
5.5 Costuri bancare – Timișoare 904 0 904 0
5.5 Costul conferințelor/seminariilor – Timișoara
300 0 300 0
5.7 Traducere – Timișoara 500 0 500 0
59999 77984 137984 600 47910 24474 5000 77984
Descrierea activităților proiectului –
Originale și adiționale pentru Timișoara
EEA și Mecanismul Financiar Norvegian 2009-2014
RO 25 – Programul de Reducere a sărăciei în România
Finanțare adițională
1. Informații de bază ale proiectului
Titlul proiectului: Edutrain Romania - Strengthening Education and Work and Skills Training
Promotorul proiectului: The City Hall of Oslo
Contact principal: Anniken Sand
Partenerul/i de proiect(s): Direcția de Asistență Socială Comunitară Timișoara (DASC) și Primăria Craiova
Buget: 620 00.000 €
Activități adiționale aprobate în cererea de finanțare
1. Motivarea și justificarea propunerii
Această propunere are ca scop adăugarea unor noi activități la proiectul curent pentru a coincide cu obiectivele proiectului care sunt: creșterea ratei participării școlare și prevenirea abandonului școlar pentru copiii din familii defavorizate și, de asemenea, obiectivul principal al Grant-urilor Norvegiene este de a aborda provocările care sunt legate de sărăcie și excluziune socială de-a lungul a trei axe principale: educație și dezvoltarea copilăriei, înlesnirea și creșterea capacității în găsirea de locuri de muncă; și atitudini inclusive pentru majoritatea oamenilor, prin care se asigură că organizațiile au capacitatea atât la nivel național, regional cât și local de a aborda aceste probleme și de a face acest lucru într-un mod integrat. În timpul acestui proiect am interacționat cu cele 2 școli din cartierul Fratelia, din Timișoara, Școala Generală nr.13 și Școala Generală nr.15 și am întâlnit mai mult de 300 de copiii, profesori și părinți. Discuțiile cu ei ne-au ajutat să înțelegem că elevii Școlii Generale nr.15 au nevoie de mai mult suport, deoarece aproape 50% din ei provin din familii vulnerabile. Această situație a făcut posibil ca noi să gândim o nouă strategie mai cuprinzătoare care are ca obiectiv dezvoltarea de servicii integrate adresate copiilor, părinților, profesorilor și specialiștilor care lucrează în cadrul comunității și de a dezvolta un ambient școlar prietenos pentru a facilita frecventarea școlii de către copii. Această strategie este aleasă deoarece noi considerăm că, în scopul creșterii participării copiilor la educație este necesar să se abordeze cât mai mulți factori de influență posibili, privind copiii ca un punct central într-un sistem dinamic. Deci, este mai mult probabil să câștigăm o prezență mai mare în școli dacă:
Copiii primesc mai mult sprijin și au condiții mai bune de a învăța Părinții sunt implicați mai mult și familia primește suport ( este demonstrat că sărăcia
influențează direct prezența copiilor în școli) Profesorii sunt mai bine pregătiți pentru a lucra cu copiii aflați în situații vulnerabile și care
trebuie să facă față la dificultățiile sărăciei și familiilor discfuncționale Specialiștii sunt mai bine pregătiți pentru a lucra cu familii și cu comunitatea și își
îmbunătățesc abilitățile de colaborare cu alți profesioniști
2. Conținutul propunerii
Rezultate: O1.Copiiilor din cadrul comunității Fratelia din Timișoara le-a crescut motivația de a participa la serviciile de educație în mod regulat O2. Profesioniștilor le cresc abilitațile în furnizarea de servicii mai bune pentru copii și comunitate
A1. Facilitarea accesului la educație Părinții din cadrul comunității vor fi încurajați și vor primi suport pentru a putea să-și înscrie copiii la grădiniță și la școală, cu o concentrare asupra familiilor aflate în situație de risc. Vor fi implicați 2 asistenți sociali și un consilier juridic în această activitate din cadrul Direcției de Asistență Socială Timișoara (DASC). A2. Furnizarea accesului la programul de after-school Copiii din familiile vulnerabile vor avea acces la programul de after-school, 4 ore pe zi, unde vor primi suport din partea profesorilor pentru a-și face temele, și de asemenea alte activități care au legătură cu îmbunătățirea cititului, învățatului și abilitățiilor sociale – cu o atenție specială pe lectură competentă, având în vedere rolul fundamental al acesteia în cadrul realizării abilităților școlare, și asupra orientării carierei ca o modalitate de a crește motivația intrinsecă la copii prin implicarea lor în activității cu voluntari (pentru a observa și a crește cunoștințele referitoare la diferite feluri de slujbe). Va fi implicat un coordonator din cadrul programului de after school și 4 profesori – un profesor la 12 copii și voluntari. Responsabili : Direcția de Asistență Socială Comunitară Timișoara (DASC). A3. Implicarea elevilor în programul de meditații Programul de meditații va fi supervizat de către profesori, dar facilitat de elevi cu note bune, ceea ce îi va încuraja să îi ajute pe colegii lor mai tineri. Prin voluntariat cel puțin 5 ore/lună ca și meditatori, elevii își vor îmbunătății stima de sine și își vor întări cunoștințele. În scopul de a stimula în continuare elevii voluntari, fiecare dintre ei vor fi recompensați cu sprijin pentru hobby-urile lor; rate de schimb 1 oră = 1 punct = 5 euro. Orele vor fi preschimbate de la minim 15 ore în sus, dar nu în bani, ci în cumpărarea de obiecte relaționate cu hoby-urile lor (de exemplu: cameră foto, pensule, instrumente muzicale, etc) sau plată pentru ore de muzică, excursii sau alte feluri de servicii. Responsabili : Direcția de Asistență Socială Comunitară Timișoara (DASC). A4. Îmbunătățirea condițiilor de învățare în școli Școala Generală nr.15 din comunitatea Fratelia din Timișoara necesită sprijin cu scopul de a înbunătăți condițiile de învățare. Mobilierul din clase este vechi și deteriorat, echipamentele școlare pentru sport și activități de recreere nu sunt suficiente. Pentru a crește apetitul copiilor în a participa la activitățile din cadrul școlii și frecventarea școlii este esențial să le oferim un mediu școlar prietenos și frumos. Responsabili : Direcția de Asistență Socială Comunitară Timișoara (DASC). A5. Sensibilizarea cu privire la dreptul fundamental al copiilor la educație și promovarea înscrierii la grădiniță și la școală este o activitate a cărei necesitate este dată de rata scăzută a participării școlare a copiilor în România, în general, și în comunitatea Fratelia din Timișoara, în mod specific. Raportul din 2015 al Insitutului Național de Statistică “Analiza sistemului educațional românesc preșcolar din perspectiva indicatorilor statistici – politici educaționale bazate pe statistici” arată că la sistemele educaționale din România participă doar 76.9% din persoanele eligibile (3 -21 ani). În Școala Generală nr.15 din comunitatea Fratelia din Timișoara, unde majoriotatea serviciilor proiectului este adresată, proporția absențelor nemotivate față de totalul absențele, este de 37.87, ceea ce reprezintă o proporție foarte mare. Crearea și promovarea de publicitate la posturile radio și Tv locale, pe site-ul proiectului, pe site-ul partenerului și distribuirea de materiale promoționale ne va ajuta să ajungem la populația aflată în situație de risc și să consolidăm sau să sprijinim intervenția individuală și în familie. Mici filmulețe ale activitățiilor proiectului vor fi publicate pe site-ul proiectului. Responsabili : Direcția de Asistență Socială Comunitară Timișoara (DASC). A6. Achiziția de Licențe Microsoft Office Calculatoarele achiziționate în proiectul pilot au nevoie de licențe pentru Microsoft Office pentru a putea fi utilizate cum trebuie. Responsabili : Direcția de Asistență Socială Comunitară Timișoara (DASC). A7. Abilitarea profesioniștilor Pregătirea va fi adresată asistenților sociali și celorlați profesioniști (profesori, psihologi școlari, polițiști, alți profesioniști) și părinților copiiilor cu dizabilități, și va fi facilitată de formatorii din Norvegia și/sau România. Subiectele pregătirii ar putea fi:
1. Managementul clasei, metode de predare – pentru profesorii care lucrează cu copii vulnerabili
2. Curs de limba engleză pentru tot personalul partenerilor din ambele orașe, incluzând reprezentanții ONG-urilor pentru a crește capacitatea de a colabora cu parteneri internaționali
3. Colaborare interdisciplinară – pentru profesioniștii din instituții și ONG-uri – Modelul CBI (Colaborare Bună Interdisciplinară) - Model BTI (better interdisciplinary collaboration)
4. Abilitarea copiilor – pentru părinții copiilor cu dizabilități. Formare de formatori Responsabili : Municipiul Oslo
A8. Elaborarea unui raport cu privire instruirea pentru un loc de muncă și formarea abilităților Raportul va fi o analiză literară a proiectelor existente și o cercetare a metodelor eficiente cu privire la modul de dezvoltare și implementare a abilităților de muncă și formare de abilități pentru muncitori necalificați în România. Ceea ce este necesar pentru a fi oferit părinților cu scopul de a crea și consolida familia – este susținerea oportunităților de angajare, luând în considerare cele mai bune practici. Un specialist în piața muncii va fi implicat pentru a elabora acest material. Responsabil: Municipiul Oslo. A9. Schimb de experiență internațional 15 profesioniști din domeniul asistenței sociale, profesori, și reprezentanți ai serviciilor cooperante vor vizita Norvegia cu scopul schimbului de cunoștințe, practici și instrumente în lucrul cu copiii, tinerii și alte persoane vulnerabile din cadrul perspectivei minoritare. În timpul vizitei vor avea loc:
Vizite la instituții pentru copii și tineri Pregătire sub forma de workshop, necesitând participarea activă a participanților Temele vor fi abandonul școlar, abilitare, lucrul în folosul comunității
Responsabil: Municipiul Oslo Activitățile inițiale ale proiectului pentru Timișoara
Activitatea 1 Conferința de lansare a proiectului Va avea loc o lansare a proiectului organizată de Promotorul proiectului, Primăria Oslo, la sediul Ambasadei Norvegiei la București. La Conferința locală pentru lansarea proiectului în Timișoara vor fi invitați, alături de partenerii locali din proiect și inițiatorul proiectului, reprezentanți ai instituțiilor locale cu responsabilități în domeniul integrării sociale și educaționale a elevilor cu risc social și familiile lor: Inspectoratul Școlar al Județului Timiș, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Timiș , ONG-uri locale, reprezentanți ai școlilor, reprezentanți ai comunității și părților interesate, companii implicate în proiecte de educație CSR, reprezentanți mass media etc. Responsabil pentru această activitate este DASC.
Decembrie 2015 Ianuarie 2016
Activitatea 2
Selectarea experților (expert, mediator școlar) Lucrătorii sociali și consilierul juridic vor fi nominalizați din personalul de la SPCF. Mediatorul școlar și expertul vor fi selectați și angajați de către furnizorul privat. Criteriile de selecție a experților sunt: competențe specifice profesionale, experiență, și experiența în lucrul pe proiecte. Responsabili: SPCF și furnizorul privat
Decembrie 2015
Activitatea 3 Identificarea nevoilor din comunitate privind întărirea educației în Fratelia, comunitate din Timișoara - experți (asistenți sociali, mediator școlar, expert în conversațiile comunitare) vor fi incluși în această activitate. Reprezentantul furnizorului privat va pregăti experți din cadrul proiectului în utilizarea Ghidului de conversație comunitară. Furnizorul privat va fi responsabil pentru furnizarea cursului de instruire a
Ianuarie 2016 – Noiembrie 2016
experților. Experții de mai sus se vor întâlni cu membrii Comunității Fratelia (un cartier defavorizat din Timișoara). Vor fi întâlniri de grup și întâlniri individuale cu membrii comunității (reprezentanți ai comunității, profesori, părinți, copii etc.). Toți experții din DASC, SPCF și furnizorul privat vor fi implicați în Conversații comunitare. Fiecare dintre parteneri este responsabil pentru susținerea unei conversații în comunitate/lună. Întâlnirile au nevoie de unele cheltuieli de protocol: apă, biscuiți, suc etc. Vor fi 42 de Conversații comunitare cu cel puțin 15 participanți/ședință .
Activitatea 4 Monitorizarea frecventării școlii de către copii - un expert (numit mediator școlar) va fi implicat în această activitate. El/ea va colabora cu două școli din Fratelia (Școala nr.13 și Școala nr.15) pentru a identifica copiii cu probleme privind frecventarea școlii și el/ea va lucra cu părinții și personalul din școli, în scopul de a ajuta copiii să meargă la școală în mod regulat. Numărul de copii care frecventează școala în acest cartier este estimat la peste 500. Responsabil pentru această activitate este Furnizorul privat.
Ianuarie 2016 – Decembrie 2016
Activitatea 5 Asigurarea de sprijin material pentru copii pentru a îmbunătăți participarea copiilor la școală - Un număr de 150 de copii din familii defavorizate vor primi rechizite și haine pentru a-i ajuta să meargă la școală. Selecția familiilor care vor primi sprijin material se va face pe baza unui set de criterii de selecție. În plus, ambele școli vor fi dotate cu calculatoare, astfel încât aceștia vor avea posibilitatea de a deveni alfabetizați în domeniul utilizării PC-urilor. Elevii vor folosi PC-urile, videoproiector și table în clasele lor, în activitățile școlare de zi cu zi. Vor fi achiziționate pentru fiecare școală: câte 10 PC-uri, câte o tablă, și câte un videoproiector. Un videoproiector suplimentar și un TV va fi achiziționat pentru centrul de zi al SPCF. Responsabil pentru această activitate este DASC .
Februarie 2016 și Octombrie 2016
Activitatea 6 Sesiuni de întâlniri cu părinții - Peste 100 de părinți vor participa la această activitate . Părinții vor fi invitați să învețe despre progresul copiilor lor la școală, pentru a vorbi despre importanța de a avea o educație și vor primi “instrumente” prin care ar putea să motiveze copiii să studieze. Aceasta este o activitate de grup moderată de experți din cadrul proiectului. Responsabil pentru această activitate este SPCF.
Ianuarie 2016 – Decembrie 2016
Activitatea 7 Furnizarea de acte de identitate pentru copii - pentru copiii mai mari de un an, legea română prevede o procedură prin intermediul Judecătoriei pentru a face acte de identitate (certificat de naștere). Astfel, un consilier juridic este necesar pentru a întreprinde demersurile necesare pentru obținerea certificatului de naștere pentru acei copii din comunitate neînregistrați la Serviciul pentru evidența persoanei. De asemenea, părinții copiilor sub un an vor fi ajutați de consilierul juridic și lucrătorii sociali pentru a obține acte de identitate. Responsabil pentru această activitate este SPCF.
Decembrie 2015 – Decembrie 2016
Activitatea 8 Cartografierea copiilor cu risc social din cartierul Fratelia din Timișoara Lucrătorii sociali și mediatorul școlar vor colabora cu școlile și grădinița din cartierul de Fratelia și vor colecta date despre copiii din comunitate: numărul de elevi care îndeplinesc criteriile de eligibilitate
Ianuarie 2016 – Noiembrie 2016
stabilite în cadrul proiectului, tipurile de risc social, bariere întâlnite de elevi în școală și de adaptare socială, probleme semnalate de profesori, cauzele riscurilor sociale etc. Responsabil cu această activitate SPCF .
Activitatea 9 Dezvoltarea unui model de intervenție timpurie pentru prevenirea abandonului școlar. Ghidul va fi dezvoltat de către echipa de implemnentare a proiectului. Datele obținute vor fi analizate prin discuții în comunitate cu mediatorul școlar, iar experții vor elabora Ghidul de Intervenție Timpurie de prevenire a Abandonului Școlar și vor face recomandări referitor la cele mai bune practice în intervenția timpurie în prevenirea abandonului școlar, ce se vor disemina și în alte școli, instituții de asistență social și ONG-uri. Ghidul de Intervenție Timpurie de prevenire a Abandonului Școlar este foarte diferit de altele similare, datorită conversațiilor din comunitate care ne vor da puncte de vedere ale părinților și a altor reprezentanți ai comunității asupra ce putem face în vederea prevenirii abandonului școlar. Celălalte ghiduri similare, exprimă punctul de vedere ale cadrelor didactice. Așadar, Ghidul va fi complementar cu alte ghiduri, și va adăuga valoare cu punctele de vedere ale părinților și ai altor reprezentanți ai comunității, referitor la acest aspect. Va fi câte un laptop pentru fiecare organizație care participă la acest proiect : DASC și SPCF. Acestea vor fi folosite de către experți pentru a pregăti toate documentele referitoare la proiect, vor centraliza toate datele evaluării nevoilor, și pentru a putea pregăti și elabora Ghidul de Intervenție Timpurie pentru prevenirea Abandonului Școlar, împreună cu furnizorul privat. Un dispozitiv multifunctional care include imprimantă, scanner și copiator pentru fiecare organizație : DASC și SPCF. Aceasta este necesară pentru toate activitățiile din cadrul proiectului, inclusiv activitățiile cu părinții, familii, membrii ai comunității, etc. Responsabilii pentru această activitate sunt: Furnizorul privat, DASC și SPCF (implementarea activității). Pentru achiziția echipamentelor responsabilitatea aparține DASC.
August 2016 – Noiembrie 2016
Activitatea 10
Conferința finală a proiectului Vor fi invitați împreună cu partenerii de proiect și promotorul proiectului și reprezentanții ale instituțiilor locale cu responsabilități în domeniul integrării sociale și educaționale a elevilor cu risc social și familiile lor : Inspectoratul Școlar Județean, Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului, ONG-uri locale, reprezentanți ai școlii, reprezentanți importanți ai comunității, companii implicate în proiecte de educație CSR., etc. Echipa de implementare a proiectului va prezenta informațiile adunate în conversațiile din comunitate, rezultatele proiectului și activitățiile planificate a fi elaborate și implementate în următoarea perioadă a proiectului. De asemenea, va fi discutat modelul propus pentru programul de intervenție timpurie. Cu această ocazie, consorțiul proiectului va invita official participanții ca să fie parteneri în promovarea educației și de a furniza sau susține servicii pentru copiii ce provin din familii dezavantajate. Responsabilii pentru această activitate este DASC.
Decembrie 2016
Responsabilități
DASC SPCF Furnizor privat Responsabil principal Colaborator Colaborator
Activitatea 1 Conferința de lansare a proiectului
DASC va fi organizatorul acestui eveniment. Va pregăti invitațiile (care vor fi trimise și SPCF și furnizorului privat), toate documentele și va face aranjamentele necesare pentru un asemenea eveniment. DASC va avea proprii lor invitați la aceste evenimente. Vor fi invitați și reprezentanți mass media.
SPCF va folosi invitația pregătită de către DASC și o va trimite invitaților lor.
Furnizorul privat va folosi invitația pregătită de către DASC și o va trimite invitaților lor.
Activitatea 5 – Asigurarea de sprijin material pentru copii
DASC este responsabil pentru selecția copiilor ce vor primi sprijin material bazat pe un criteriu de selecție. DASC este responsabil pentru achiziționarea de haine/rechizite școlare și mâncare, ceea ce reprezintă sprijinul material oferit, dar și de achiziția unui videoproiector și a unui TV pentru Centrul de zi din cadrul SPCF. Sprijinul material include, de asemenea, echipament (calculatoare personale , proiectoare, și table albe) ce va fi oferit școliilor în vederea de a fi folosite de către copii ca și instrumnete pentru îmbunătățirea abilităților de învățare.
SPCF va furniza baza de date a copiilor și familiilor ce se găsesc într-o situație de vulnerabilate socială.
Furnizorul privat referă copiii și familiile raportate de către mediatorul școlar.
Activitatea 10 – Conferința finală a proiectului
DASC va fi organizatorul acestui eveniment. Va pregătii invitațiile (care vor fi trimise și SPCF și Furnizorul privat), broșurile, rapotul proiectului, ghidul,
SPCF va folosi invitația pregătită de către DASC și o va trimite invitaților lor.
Furnizorul privat va folosi invitația pregătită de către DASC și o va trimite invitaților lor.
fluturașii, ca și e-documente și ca și documente printate. DASC va face toate demersurile necesare pentru un asemenea eveniment. Dasc va avea proprii invitați la eveniment, inclusiv reprezentanți mass media.
SPCF DASC Furnizor privat Responsabil principal Colaborator Colaborator
Activitatea 2 – Selectarea experțiilor (asistenți sociali, consilier juridic)
SPCF va fi responsabil pentru selectarea experților proprii, asistenții sociali și consilierul juridic implicați în implementarea proiectului.
- -
Activitatea 7 – Furnizarea de acte de identitate copiilor
SPCF va consilia și va oferi suport familiilor pentru a putea pregăti actele necesare în vederea obținerii actelor de identitate ale copiilor și familiile lor.
DASC va referi cazuri către SPCF, dacă le identifică.
Furnizorul privat va referi cazuri către SPCF, dacă le identifică.
Activitatea 8 – Cartografierea copiilor cu risc social din comunitatea Fratelia din Timișoara
SPCF va utiliza informațiile existente din cadrul compartimentului de asistență socială pentru a identifica copiii și familiile în dificultate și a le oferi servicii adecvate în funcție de nevoile lor, bazate pe expertiza lor.
DASC va transfera informațiile proprii referitoare la situația familiilor aflate în vecinătatea lor.
Furnizorul privat va referi cazuri SPCF, dacă le identifică.
Furnizorul privat SPCF DASC Responsabil principal Colaborator Colaborator
Activitatea 2 – Selectarea experţilor (mediator şcolar)
Furnizorul privat va selecta propriul expert, mediatorul școlar.
- -
Activitatea 3 - Comunitatatea are nevoie de identficare, referitor la consolidarea educației în comunitatea Fratelia din Timișoara
Furnizorul privat va fi responsabil pentru furnizarea de pregătire a formării experților. Furnizorul privat (prin experții săi) va conduce 13 conversații comunitare cu cel puțin 250 de participanți. Furnizorul privat va strange toate informațiile din conversațiile comunitare și le va pregăti pentru analiză. Experții din cadrul Furnizorului privat împreună cu ceilalți experți vor analiza datele obținute.
SPCF (prin experții săi) va conduce 13 conversații comunitare cu cel puțin 250 de participanți. SPCF va transfera informațiile obținute din conversațiile comunitare până în ultima zi a fiecărei luni.
DASC va vizita cel puțin 4 conversații comunitare.
Activitatea 4 – Monitorizarea prezenței copiilor la școală
Furnizorul privat va angaja un expert în medierea școlară. Mediatorul școlar va fi responsabil pentru folosirea competențelor și tehniciilor specific în vederea facilitării relației famile- școală și de a interveni pentru o rată mare de prezență a copiilor în școală. Ea/el va colabora îndeaproape cu asistenții sociali.
SPCF va referi cazuri Furnizorul privat, dacă identifică. SPCF va transfera informațiile necesare mediatorului școlar referitoare la problemele familiale și va colabora la intervențiile coordinate.
DASC va considera copiii care au o prezență slabă la școală, referiți de către mediatorul școlar, în a-i include pe lista beneficiarilor de suport material.
Activitatea 6 – Sesiuni de întâlniri cu părinții
Furnizorului privat va elabora o listă de probleme pentru a putea fi discutate cu părinții și va distribui această listă DASC și SPCF Furnizorului privat va conduce cel puțin 5 ședințe de parenting cu cel puțin 100 de părinți.
DASC va participa la cel puțin 2 dintre ședințele de întâlniri cu părinții și va face recomandări.
SPCF va conduce cel puțin 5 ședințe de parenting cu cel puțin 100 de părinți.
Activitatea 9 – Dezvoltarea unui model de intervenție timpurie pentru prevenirea abandonului școlar
Furnizorul privat va fi responsabil pentru adunarea
SPCF va transfera la Furnizorul privat toate
DASC va oferi sprijinul necesar pentru elaborarea și publicarea Ghidului.
tuturor datelor din conversațiile comunitare, prezenței copiilor la școală și sesiunile parentale. Furnizorul privat va coordona experții în timpul procesului de elaborare a Ghidului de Intervenție Timpuriu pentru prevenirea Abandonului Școlar.
informațiile adunate în timpul conversațiilor comunitare și sesiunile parentale. SPCF (prin experții săi) va contribui la elaborarea Ghidului de Intervenție Timpuriu pentru prevenirea Abandonului Școlar sub coordonarea Furnizorul privat.
DASC va asigura diseminarea Ghidului tuturor participanțiilor la conferință. DASC va avea responsabilitatea achiziției echipamentelor necesare (2 laptop-uri și două echipamente multifuncționale).
Rezultate așteptate în proiectul original (inițial) Rezultat Realizare Indicator de realizare Valoarea
indicatorului Sursa de verificare
O1. Identificarea nevoilor comunității în domeniul educației prin consultarea reprezentanților comunitpții
Cunoașterea nevoilor, întărirea capacității comunității
Numărul de locuitori participanți la conversațiile comunitare
Inițial
Ținta
Liste de prezență
Rapoarte ale echipei de implementare
0 500
Workshop pentru pregătirea experțilorîn utilizarea metodei conversațiilor comunitare
Baseline Ținta
0 1
O2. Creșterea ratei de frecventare a școlii de către copiii din comunitatea din Fratelia
Mai mulți copii înscriși și care merg la școală and going to school
Numărul de părinți consiliați pentru obținerea certificatului de naștere
Inițial Ținta Dosarele copiilor Rapoartele echipei de implementare
0 30
Numărul de copii monitorizați cu privire la frecventarea școlii
Inițial Ținta Documente școlare Rapoartele echipei de implementare 0 500
Numărul de copii care au primit ajutor material
Inițial Ținta Criteriile de eligibilitate pentru identificare și evaluarea inițială a cazurilor sociale pentru a beneficia de ajutor material
0 150
Numărul de copii care au obținut acte de identitate
Inițial Ținta Dosarele copiilor Rapoartele echipei de implementare
0 10
Numărul profesorilor consiliați
Inițial Ținta Rapoartele echipei de implementare 0 16
O3. Îmbunătățirea abilităților părinților în a-și ajuta copiii pentru a le crește motivarea pentru învățare
Părinții au abilități îmbunătățite în susținerea copiilor și sunt capabili să-i ajute, părinții au informații cum să-și înscrie copiii la grădiniță/școală
Numărul părinților consiliați de către mediatorul școlar cu privire la înscrierea la grădiniță/școală
Inițial Ținta Dosarele de înscriere a copiilor la școală Listele părinților consiliați Rapoartele echipei de implementare
0 300
Numărul părinților participanți la sesiunile parentale
Inițial Ținta Liste de prezență Rapoartele echipei de implementare
0 200
O4. Dezvoltarea unui model de intervenție timpurie pentru prevenirea abandonului
Ghid de intervenție timpurie pentru prevenirea abandonului școlar
Workshopuri pentru elaborarea Ghidului de intervenție timpurie pentru prevenirea
Inițial Ținta
Liste de prezență Rapoartele echipei de implementare
școlar bazat pe evaluarea nevoilor comunității și pe intervenții specializate
abandonului școlar
0 3
200 de copii ale Ghidului de intervenție timpurie pentru prevenirea abandonului școlar distribuite profesioniștilor din oraș
Inițial Ținta Liste de distribuire Liste de e-mail-uri Rapoarte ale echipei de implementare
0 200
Școli din oraș vor fi informate despre intervenția timpurie pentru prevenirea abandonului școlar
Inițial Ținta
Liste de prezență Rapoarte ale echipei de i plementare
0 15
Rezultat/e așteptat/e pentru finanțarea suplimentară
Rezultat Realizare Indicator de realizare
Valoarea indicatorului Sursa de verificare
O1. Copiii din cumunitatea Fratelia din Timișoara și- au mărit interesul în a urma cu regularitate serviciile de educație
Creșterea înscrierii copiilor la grădiniță și la școală
Numărul copiilor înscriși la grădiniță
Inițial Ținta Dosarele copiilor Documente din cadrul grădiniței Rapoartele echipei de implementare 0 20
Numărul copiilor înscriși la școală
0 30 Dosarele copiilor Documente din cadrul școlii Rapoartele echipei de implementare
Creșterea accesului copiilor la programele de sprijin pentru educație
Numărul copiilor înscriși la programul de after-school
0 48
Dosarele copiilor Liste de prezență Rapoartele profesorilor Raportul coordonatorului programului de after-school
Creșterea numărului copiilor înscriși în activități informale cu voluntarii
Numărul copiilor implicați în activități cu voluntarii
Inițial Ținta Liste de prezență Poze Rapoartele profesorilor Raportul coordonatorului programului de after-school
0 30
Număr de expoziții a produselor copiilor
0 1
Liste de prezență Poze Rapoartele profesorilor Raportul coordonatorului programului de after-school
Procentajul copiilor satisfăcuți de activitățiile cu voluntarii
0 90% Interviuri video
Metode îmbunătățite de interacțiune între voluntari și copiii
Numărul voluntarilor implicați în activitățiile cu copiii
Inițial Ținta Raportul coordonatorului programului de after-school Poze Rapoartele profesorilor
0 10
Numărul activitățiilor facilitate de către voluntari
0 10 Raportul coordonatorului programului de after-school t Poze Rapoartele profesorilor
Creșterea numărului copiilor implicați în programul de meditații
NUmărul copiilor înscriși ca și tutori
Inițial Ținta Liste de prezență Poze Rapoartele profesorilor Raportul coordonatorului programului de after-school
0 5
Numărul copiilor implicați ca și tutori
0 10 Liste de prezență Poze
Rapoartele profesorilor Raportul coordonatorului programului de after-school
Numărul de ore de meditații
0 150
Liste de prezență Rapoartele profesorilor Raportul coordonatorului programului de after-school
Procentajul copiilor satisfăcuți de programul de meditații
0 80% Interviuri video
Îmbunătățirea mediului în care se învață
Numărul claselor cu mobile nouă
Inițial Ținta
0 10 Documente de achiziție Poze Rapoarte
Numărul terenurilor de sport echipate
0 1 Documente de achiziție Poze Rapoarte
O2. Profesioniștii sunt abilitați
în a oferi servicii mai
bune copiilor și comunității
Îmbunătățirea accesului profesioniștilo r la programe de perfecționare
Numărul de participanți la formări
Inițial Ținta Liste de prezență Raportul formatorului Poze 0 130
Procentul de profesioniști ce declară o creștere a cunoștiințelor
0 80%
Chestionar final de evaluare Raportul formatorului
Numărul orelor de formare
0 50 Liste de prezență Raportul formatorului
Numărul participanților la schimbul internațional
0 15
Rapoarte Documente relaționate cu călătoria(bilete de avion, rezervări la hotel) Poze
Creșterea numărului de programe de perfecționare
Numărul programelor de formare
Inițial Ținta Curriculum de formare 0 5
Procentaj de profesionști satisfăcuți după terminarea programului de formare
0 90%
Chestionar de satisfacție Rapoartele formatorului
Procentaj de participanți simțindu- se pregătiți pentru implementarea de noi de tehnici
0 75%
Chestionar final de evaluare Raportul formatorului
O înțelegere mai bună profesională relaționată cu cererile pieței ocupării forței de muncă spre căutătorii de locuri de muncă neexperiment ați
Numărul rapoartelor relaționate la cererile pieței de ocupare a forței de muncă către căutătorii de locuri de muncă neexperimentați
0 1
Raport cu privire la formarea de abilități în muncă
Numărul profesioniștilor conștienți de cererile pieței ocupării forței de muncă către căutătorii neexperimentați de locuri de muncă
0 80
Listă de prezență
Rezultat Indicator Descriere Valoarea indicatorului
Surse de verificare
O1. Copiii din cumunitatea Fratelia din Timișoara și-au mărit interesul în a urma cu regularitate serviciile de educație
Scăderea proporției absențelor nemotivate la copiii din cadrul proiectului
Cea mai evidentă dovadă de lipsă de interes spre școală sunt absențele nemotivate care stau la baza lipsei de cunoștiințe și eșec școlar.Valoarea este stabilită luând în considerare absențele nemotivate raportate la toate absențele în procentaj
Inițial Ținta Documente școlare
37,87% 20%
Proporția copiilor satisfăcuți de serviciile primite în cadrul programului de after- school
Satisfacția poate crește motivația de a mege la școală Inițial Ținta
Interviuri video
Rapoartele profesorilor
0 90%
O2. Profesioniștii sunt abilitați în a oferii servicii mai bune copiilor și comunității
Procentajul participanților ce au terminat programul de formare
Inițial Ținta Listă de prezență
Fotografii 0 95%
Procentajul participanților ce cred că abilitățiile lor au crescut după ce au participat la programul de formare
Inițial Ținta
Chestionar de satisfacție 0 80%
Rezultat Realizare Indicator de realizare
Valoarea indicatorului Surse de verificare
O1. Copiii din cumunitatea Fratelia din Timișoara și- au mărit interesul în a urma cu regularitate serviciile de educație
Creșterea înscrierilor copiilor la grădiniță și școală
Numărul copiilor înscriși la grădiniță
Inițial Ținta Dosarele copiilor Documente de la grădinițe Rapoartele echipei de implementare 0 20
Numărul copiilor înscriși la școală
0 30 Dosarele copiilor Documente de la școli Rapoartele echipei de implementare
Creșterea accesului copiilor la programe de sprijin pentru educație
Numărul copiilor înscriși la programul de after-school
0 48
Dosarele copiilor Liste de prezență Rapoartele profesorilor Raportul coordonatorului programului de after-school
Creșterea numărului copiilor înscriși în activități informale cu voluntarii
Numărul copiilor implicați în activități cu voluntarii
Inițial Ținta Liste Poze Rapoartele profesorilor Raportului coordonatorului programului de after-school
0 30
Numărul expozițiilor produselor copiilor
0 1
Listă de prezență Poze Rapoartele profesorilor Raportul coordonatorului de after-school
Procentajul copiilor satisfăcuți de activitățile cu voluntarii
0 90% Interviuri video
Metode îmbunătățite de interacțiune între
Numărul voluntarilor implicați în activitățiile cu copiii
Inițial Ținta Raportul coordonatorului programului de after-school Poze
0 10
voluntari și copii Rapoartele profesorilor
Numărul activitățiilor facilitate de către voluntari
0 10
Raportul coordonatorului programului de after-school t Poze Rapoartele profesorilor
Creșterea numărului copiilor implicați în programul de meditații
NUmărul copiilor înscriși ca și tutori
Inițial Ținta Liste de prezență Poze Rapoartele profesorilor Raportul coordonatorului programului de after-school
0 5
Numărul copiilor implicați ca și tutori
0 10
Liste de prezență Poze Rapoartele profesorilor Raportul coordonatorului programului de after-school
Numărul de ore de meditații
0 150
Liste de prezență Rapoartele profesorilor Raportul coordonatorului programului de after-school
Procentajul copiilor satisfăcuți de programul de meditații
0 80% Interviuri video
Îmbunătățirea mediului în care se învață
Numărul claselor cu mobile nouă
Inițial Ținta
0 10 Documente de achiziție Poze Rapoarte
Numărul terenurilor de sport echipate
0 1 Documente de achiziție Poze Rapoarte
O2. Profesioniștii sunt abilitați
în a oferii servicii mai
bune copiilor și comunității
Îmbunătățirea accesului profesioniștilor la programe de perfecționare
Numărul de participanți la cursuri de formare
Inițial Ținta Liste de prezență Raportul formatorului Poze 0 130
Procentul de profesioniști ce declară o creștere a cunoștințelor
0 80%
Chestionar final de evaluare Raportul formatorului
Numărul orelor de formare 0 50
Liste de prezență Raportul formatorului
Numărul participanților la schimbul internațional
0 15
Rapoarte Documente relaționate cu călătoria(bilete de avion, rezervări la hotel) Poze
Creșterea numărului de programe de perfecționare
Numărul programelor de formare
Inițial Ținta Curiculum de formare 0 5
Procentaj de profesionști satisfăcuți după terminarea programului de formare
0 90%
Chestionar de satisfacție Rapoartele formatorului
Procentaj de participanți simțindu-se pregătiți pentru implementarea de noi tehnici
0 75%
Chestionar final de evaluare Raportul formatorului
O înțelegere mai bună profesională referitor la
Numărul rapoartelor referitoare la cererile pieței forței de muncă spre
0 1
Raport cu privire la formarea de abilități în muncă
cererile pieței forței de muncă spre căutătorii de locuri de muncă neexperimentați
căutătorii de locuri de muncă neexperimentați
Numărul profesioniștilor conștienți de cererile pieței forței de muncă spre căutătorii neexperimentați de locuri de muncă
0 80
Listă de prezență
1. A.) Programarea activităților în cererea de finanțare
2016 2017
Activități Iu
li e
A ug
us t
Se pt
em br
ie
O ct
om br
ie
N oi
em br
ie
D ec
em br
ie
Ia nu
ar ie
F eb
ru ar
ie
M ar
ti e
A1. Facilitarea accesului la educație și servicii medicale
A2. Oferirea de activități de suport pentru accesul la educație (programe de tip after school)
A3. Implicarea elevilor în programul de meditații
A4. Îmbunătățirea condițiilor de învățare în școală
A5 Sensibilizarea cu privire la dreptul fundamental al copiilor la educație și promovarea înscrierii la grădiniță și la școală
A6. Achiziția de Licențe Microsoft Office
A7. Creșterea abilităților profesioniștilor
A8. Elaborarea unui raport cu privire la instruirea pentru un loc de muncă și formarea abilităților
A9. Schimb de experiență internațional
B.) Programarea activităților revizuită
Year 2017
Activități
Ia nu
ar ie
F eb
ru ar
ie
M ar
ti e
A pr
il ie
A1. Facilitarea accesului la educație și servicii medicale
A2. Oferirea de activități de suport pentru accesul la educație (programe de tip after school)
A3. Implicarea eleviilor în programul de meditații
A4. Îmbunătățirea condițiilor de învățare în școli
A5. Sensibilizarea cu privire la dreptul fundamental al copiilor la educație și promovarea înscrierii la grădiniță și la școală
A6. Achiziția de Licențe Microsoft Office
A7. Creșterea abilităților profesioniștilor
A8. Elaborarea unui raport cu privire la instruirea pentru un loc de muncă și formarea abilităților
A9. Schimb de experiență internațional
2. Analiza riscurilor (Vă rugăm să descrieți factorii de risc relevanți care pot afecta realizarea rezultatului așteptat al propunerii și măsurile de atenuare)
(1) Bariere culturale – Înscrierea și participarea copiilor la grădiniță și la școală pot fi influențate negativ de barierele culturale din comunitate, unde educația nu este valorificată. Comunitatea din Fratelia se caracterizează prin faptul că există un număr mare de familii sărace și al celor tradiționale rome, a căror credință tradițională este că educația copiilor trebuie să fie la nivelul de bază și copiii lor nu sunt suficient de capabili pentru învățământul superior. În acest aspect, considerăm că atât abordarea individuală și cât și de familie în intervenție, va crește gradul de conștientizare și motivația copiilor și a familiilor față de educație.
(2) Concepții greșite despre rolul comunității (care nu poate sau nu trebuie să facă nimic în legătură cu educația copiilor cu risc de abandon școlar), care sunt, de asemenea, demonstrate printr-un interes scăzut pentru voluntariat - Strategia de a reduce acest risc este de a avea instrumente specifice în campania de conștientizare și de a folosi rețeaua de colaboratori instituționali și din diverse domenii de activitate, în scopul de a atrage voluntari.
Asistent manager de proiect, Director executiv adjunct, Gabriela-Cristina Curuț