Număr | 497 |
---|---|
An | 2013 |
Data emiterii | 22.10.2013 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 22.10.2013 |
Hotararea Consiliului Local 497/22.10.2013 privind aprobarea pentru scoaterea la licitaţie publică deschisă cu strigare în vederea ocupării domeniului public cu rulote, aprobarea caietului de sarcini, a instrucţiunilor cât şi a modelului cadru de contract de închiriere Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr. SC2013-28402/04.10.2013 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara; Avand in vedere art.14 alin.(1) din Legea 213/1998 privind bunurile proprietate publică, modificată; Avand in vedere art.13 din Hotărârea Consiliului Local nr.139/19.04.2011 pentru aprobarea Regulamentului privind conditiile de desfasurare a activitatiilor de comert stradal pe raza Municipiului Timisoara În conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit.(c) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În temeiul art.45 alin.3 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art.1: Se aprobă Caietul de sarcini in vederea scoaterii la licitaţie publică deschisa in vederea ocupării domeniului public cu rulote comerciale conform Anexei 1. Art.2: Se aprobă Instrucţiunile pentru scoaterea la licitaţie publică deschisă în vederea ocupării domeniului public cu rulote comerciale conform Anexei 2. Art.3: Se aprobă modelul cadru de Contract pentru scoaterea la licitaţie publică deschisă în vederea ocupării domeniului public cu rulote comerciale conform Anexei 3. Art.4 : Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara. Art.5: Prezenta hotărâre se comunică: - Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Direcţiei Economice; - Direcţiei Tehnice; - Direcţiei Urbanism; - Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale; - Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse; - Direcţiei Dezvoltare; - Direcţiei Comunicare - Direcţiei de Mediu; - Biroului Audit; - Biroului Managementul Calităţii; - Compartimentului Control - Mass - media locale.
|
ANEXA 1 LA HCL NR………………………….. MUNICIPIULUI TIMIŞOARA DIRECŢIA CLĂDIRI TERENURI APROBAT PRIMAR ŞI DOTĂRI DIVERSE NICOLAE ROBU BIROUL AUTORIZARE ACTIVITĂŢI COMERCIALE NR.
CAIET DE SARCINI
1. INFORMAŢII GENERALE PRIVIND OBIECTUL ÎNCHIRIERII : Denumirea şi sediul autorităţii administraţiei publice care organizează licitaţia : Municipiul Timişoara cu sediul pe b-dul C.D. Loga nr. 1, jud. Timiş .
1.1.Obiectul licitaţiei: Închirierea a 17 amplasamente pe terenul ce aparţine domeniului public al Municipiului Timişoara în vederea amplasării de rulote/vehicule comerciale, mobile în conformitate cu locaţiile stabilite în Anexa 3 din Hotărârea Consiliului Local nr. 403/30.07.2013 . 1.2. Forma de licitaţie : licitaţie publică deschisă cu strigare . 1.3. Suprafaţa terenului destinat amplasării rulotei : Suprafaţa terenului va fi menţionată în contractul de închiriere. Suprafaţa menţionata in contractul de închiriere va fi ocupata exclusiv de rulota . 1.4. Descrierea obiectului licitaţiei : Amplasamentele care se scot la licitaţie si care sunt marcate in planurile de situaţie scara 1 :500, planurile I-X, care fac parte integranta din prezentul Caiet de sarcini precum si tipul de activitate care se poate desfăşura in incinta rulotei sunt prezentate in tabelul de mai jos :
Nr. Crt.
Amplasament Nr. CF/TOP Destinaţie Număr amplasamente
1 Calea Stan Vidrighin sens giratoriu
CF 4; TOP 8484 - Comerţ cu amănuntul
- Alimentaţie publica
1
2 B-dul Dâmboviţa –platou CF 4527, top 28462
- Comerţ cu amănuntul
- Alimentaţie publica
1
3 Str. Traian Grozavescu 420077, TOP 173/1/1/1/1/1/1
- Comerţ cu amănuntul
- Alimentaţie
1
publica 4 B-dul Liviu Rebreanu colt cu
Calea Sagului CF 8021 top
26299, 15316, 15592
- Comerţ cu amănuntul
- Alimentaţie publica
1
5 Aleea F.C. Ripensia (Sala Olimpia )
CF 19274 top9146/2/2/1/1/1
- Comerţ cu amănuntul
- Alimentaţie publica
1
6 Piaţa Traian CF 2 poz 360 top 5745
- Comerţ cu amănuntul
- Alimentaţie publica
1
7 Piaţa Balcescu CF 2, poz 1661, top 11768/1
- Comerţ cu amănuntul
- Alimentaţie publica
1
8 Str. Simion Barnutiu – zona Modern
CF 41182, top 27384/1/1/1/1,
- Comerţ cu amănuntul
- Alimentaţie publica
1
9 Piaţa Traian CF 2 poz 360 top 5745
Comerţ cu amănuntul
1
10 Zona UMT
Top 28244 - Comerţ cu amănuntul
- Alimentaţie publica
1
11 Str. C Brediceanu colt cu str. Paris
CF 434477 Comerţ cu amănuntul
- Alimentaţie publica
1
12 Str. Proclamaţia de la Timişoara
CF420077, TOP 173/1/1/1/1/1/1
- Comerţ cu amănuntul
- Alimentaţie publica
1
13 B-dul Tinereţii colt cu str. 16 Decembrie
CF 2, top 17199 Comerţ cu amănuntul
1
14 Piaţa Marasti CF2, top 426/1 Comerţ cu amănuntul
1
15 Calea Buziaşului platforma betonata langa Nova Tim
CF 405127, top 28903/1/2
Comerţ cu amănuntul
1
16 Str. Lidia (Mareşal Al Averescu) colt cu Str. Drubeta
CF2 top 13496 Comerţ cu amănuntul
1
17 Str. Daliei Comerţ cu amănuntul
1
2.DURATA ÎNCHIRIERII : În urma licitaţiei se va încheia contract in conformitate cu art. 29 din HCL 139/2011 pentru
aprobarea regulamentului privind condiţiile de desfăşurare a activităţilor de comerţ stradal pe raza municipiului Timişoara
3. CHIRIA 3.1. Preţul minim de la care porneşte licitaţia este 2 lei/mp/zi pentru amplasamentele1, 2, 4,5,
6, 7, 8, 9, 10, 15, 16, 17 respectiv 3 lei/mp/zi pentru amplasamentele 3, 11, 12, 13, 14. 3.2 Plata chiriei se va face in contul RO08TREZ62121300205XXXXX, deschis la Trezoreria Municipiului Timisoara, sau la casieria Primariei Municipiului Timisoara. Dupa licitatie, adjudecataraul are obligatia ca inainte de intrarea in vigoare a contractului sa plateasca chiria in avans pe trei luni. Dupa doua luni si 15 zile, si pana in data de 25 ale lunii a treia de valabilitate a contracului, achita in avans chiria pentru urmatoarele trei luni. Procedura se repeta la fiecare doua luni si 15 zile. In caz contrar, prezentul contract se reziliaza de drept. 3.3. Pentru neplata la termen a sumelor reprezentând chiria, locatarul datorează majorări de întârziere conform legislaţiei in vigoare .
3.4. Criteriul de adjudecare utilizat este preţul cel mai mare . 3.5. Pe întreaga perioada a contractului, tariful va fi actualizat cu rata inflaţiei comunicata
oficial de către Institutul Naţional de Statistica . 4. CONSIDERATII TEHNICE : În vederea participării la licitaţie este obligatorie prezentarea de către agentul economic a
certificatului de înregistrare şi a certificatului constatator emise de către Oficiul Registrului Comerţului care să cuprindă activitatea specifica pentru fiecare locaţie in parte (ex. Comercializare produse alimentaţie publica, tip fast-food trebuie să prezinte certificat constatator cu activitatea declarată încadrată în clasa CAEN 5610 – Restaurante) .
Documentele care se impun a se prezenta la licitaţie în ceea ce priveşte tipul rulotei care urmează a fi amplasata pe domeniul public sunt următoarele:
- Carte de identitate si certificat de înmatriculare din care sa reiasă faptul ca rulota este de tip comercial , omologata , înmatriculata.
În vederea desfăşurării unei activităţi economice civilizate, cu respectarea condiţiilor de protecţie a vieţii şi sănătăţii consumatorilor, anul de fabricaţie al rulotei să nu fie mai vechi de 2012, inclusiv;
- Contract de închiriere /comodat a rulotei comerciale, mobile, daca este cazul ; - Poze interior-exterior în care sa fie prezentată rulota, cu avizul Arhitectului Şef ; - Se impune câştigătorului licitaţiei să folosească rulotă de la acelaşi furnizor de la care a
avut-o în cadrul licitaţiei, pe toată durata contractului; De asemenea, este obligatoriu ca rulotele sa deţină autonomie privind utilităţile necesare
funcţionarii (energie electrica, apa, etc.) . În situaţia în care în locaţia pe care a fost amplasata rulota se efectuează lucrări de utilitate
publica care impun încetarea contractelor de închiriere înainte de ajungere la termen, acestea se vor muta de către proprietari de pe domeniul public la somaţia prealabila a Primăriei Timişoara, urmând a fi amplasate temporar pe un alt amplasament stabilit de către Instituţia Arhitectului Şef din cadrul Primăriei Timişoara .
În cazul în care situaţia permite, după terminarea lucrărilor, rulota va reveni pe vechiul amplasament .
Somaţia se expediază cu cel puţin 30 de zile înainte de data limita a ridicării rulotelor . Pentru desfăşurarea activităţilor comerciale, agenţii economici au obligaţia de a respecta
Regulamentul privind condiţiile de desfăşurare a activităţilor de comerţ stradal pe raza Municipiului Timişoara aprobat prin HCL nr. 139/19.04.2011 referitor la :
Cap. I Dispoziţii generale Cap. II Categorii de activităţi economice desfăşurate in Municipiul Timişoara ; Cap. III Procedura de autorizare ; Cap. IV Obligaţiile comercianţilor care desfăşoară activităţi de comerţ stradal Cap. V Reguli de amplasare a structurilor de vânzare V.2. Rulote mobile Anexa la Regulament aprobat prin HCL nr. 139/2011 pct. (4).
5. GARANTIA SI TAXA DE PARTICIPARE Pentru participarea la licitaţie, solicitanţii sunt obligaţi sa depună la organizator garanţia de
participare si taxa de participare conform Instrucţiunilor pentru ofertanţi ce vor fi aprobate de Consiliul Local.
6. DISPOZITII FINALE Prevederile prezentului Caiet de Sarcini se completează de drept cu prevederile actelor
normative in vigoare si cu prevederile Regulamentului privind condiţiile de desfăşurare a activităţilor de comerţ stradal pe raza municipiului Timişoara cuprins in HCL nr. 139/19.04.2011 .
Data licitaţiei va fi comunicata prin anunţul de participare . VICEPRIMAR, TRAIAN STOIA DIRECTOR, STAIA MARTIN SEF BIROU RAMONA MITROFAN
1
MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECTIA CLADIRI TERENURI SI DOTARI DIVERSE BIROUL SPATII CU ALTA DESTINATIE
R E G U L A M E N T privind închirierea prin licitaţie publică deschisă cu strigare, a terenurilor situate în
Municipiul Timişoara, pentru amplasarea de rulote/vehicule comerciale mobile
A.DISPOZIŢII GENERALE Închirierea bunurilor proprietate publică sau privată a statului sau a unităţilor administrativ teritoriale, se face pe bază de licitaţie publică, în conformitate cu prevederile Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia şi a Legii nr.215/2001 privind administraţia publică locală. Contractul de închiriere se poate încheia, după caz, cu orice persoană fizică sau juridică română sau străină de către titularul dreptului de proprietate sau de administrare. Excepţiile de la închirierea prin licitaţie publică a spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, sunt cele prevăzute la art.17 din Legea 213/1998 şi Legea 42/1990.
B. FORMA DE LICITAŢIE
Procedura ce va fi folosită de Primăria Municipiului Timişoara este de licitaţie publică deschisă cu strigare, în baza prevederilor Codului de procedură civilă şi se desfăşoară conform prevederilor prezentului Regulament.
C. ORGANIZAREA LICITAŢIILOR
Licitaţiile publice de închiriere a spaţiilor din Municipiul Timişoara, pentru amplasarea de rulote/vehicule comerciale mobile se organizează în baza prevederilor prezentului Regulament şi a Caietelor de Sarcini. Pot fi înscrise la licitaţie şi persoane fizice care sunt autorizate, asociaţiile familiale sau intreprinderile individuale, care desfăşoară activităţi economice în mod independent. Persoanele fizice şi juridice înscrise la licitaţie sunt admise să participe dacă dupa verificarea documentelor solicitate au fost declarate calificate de catre comisia de licitaţie.
D. DOCUMENTELE LICITAŢIEI
În vederea participării la licitaţii Primăria Municipiului Timişoara pune la dispoziţia celor interesaţi următoarele documente:
- H.C.L. nr. - anunţul licitaţiei; - caietul de sarcini; - regulamentul de licitaţie; - contractul de închiriere – formular cadru;
Documentele licitaţiei se pun la dispoziţia solicitanţilor contra cost de către Biroul Spatii cu Alta Destinatie – cam. 221 începând cu data aparitiei anunţului publicitar. Costul documentelor este de 10 lei. Orice modificare a conţinutului documentelor de licitaţie se va aduce la cunoştinţa tuturor solicitanţilor, care au cumpărat documentele licitaţiei. În cazul în care urmare a modificărilor documentelor licitaţiei este necesar să se prelungească termenul de depunere a actelor privind înscrierea la licitaţie, acest nou termen se va comunica tuturor solicitanţilor odată cu notificarea modificării. Pentru înscrierea la licitaţie, participanţii vor prezenta următoarele documente:
2
Pentru persoane juridice: - Fişă cu informaţii privind ofertantul (formular tip); - Certificat de inregistrare privind calitatea de agent economic autorizat, înregistrat şi
obiectul de activitate ( act emis de O.R.C.); - Certificat constatator privind calitatea de agent economic autorizat, înregistrat şi
obiectul de activitate ( act emis de Oficiile Registrului Comertului de pe langa Tribunale) – document original nu mai vechi de 30 de zile sau copie legalizată din care să rezulte că desfăşoară în prezent activitate de alimentaţie publică în Municipiul Timişoara;
- acte doveditoare privind indeplinirea obligatiilor de plata catre bugetul de stat- Certificat de Atestare Fiscala eliberat de catre Directia Generala a Finantelor Publice
nu fie mai vechi de 30 de zile-original - acte doveditoare privind indeplinirea obligatiilor de plata catre bugetul local- Certificat
fiscal eliberat de Directia Fiscala a Municipiului Timisoara (Primaria Timisoara) nu fie mai vechi de 30 de zile-original
- dovada achitării garanţiei şi taxei de participare, original; - delegaţie/procură de reprezentare, copia actului de identitate a reprezentantului; - adeverinta de la Biroul Autorizare Activitati Comerciale din cadrul Directiei Cladiri
Terenuri si Dotari Diverse ca au fost achitate la zi taxele de ocupare a domeniului public cu activiati comerciale;(pentru persoanele juridice care au desfasurat activitati comerciale pe domeniul public)
- Documentele care se impun a se prezenta la licitaţie în ceea ce priveşte tipul rulotei care
urmează a fi amplasata pe domeniul public sunt următoarele: - Carte de identitate si certificat de înmatriculare din care sa reiasă faptul ca rulota este
de tip comercial , omologata , înmatriculata. În vederea desfăşurării unei activităţi economice civilizate, cu respectarea condiţiilor de
protecţie a vieţii şi sănătăţii consumatorilor, anul de fabricaţie al rulotei să nu fie mai vechi de 2012, inclusiv;
- Contract de închiriere /comodat a rulotei comerciale, mobile, daca este cazul ; - Poze interior-exterior în care sa fie prezentată rulota, cu avizul arhitectului şef ;
Pentru persoanele fizice autorizate: - autorizaţia eliberată conform legii privind autorizarea persoanelor fizice, asociaţiilor
familiale si intreprinderilor individuale care desfăşoară activităţi economice în mod independent ;
- Certificat constatator privind calitatea de agent economic autorizat, înregistrat şi obiectul de activitate ( act emis de Oficiile Registrului Comertului de pe langa Tribunale) – document original nu mai vechi de 30 de zile sau copie legalizată din care să rezulte că desfăşoară în prezent activitate de alimentaţie publică în Municipiul Timişoara;
- acte doveditoare privind indeplinirea obligatiilor de plata catre bugetul de stat- Certificat de Atestare Fiscala eliberat de catre Directia Generala a Finantelor Publice, nu fie mai vechi de 30 de zile-original
- acte doveditoare privind indeplinirea obligatiilor de plata catre bugetul local- certificat fiscal eliberat de Directia Fiscala a Municipiului Timisoara (Primaria Timisoara) nu fie mai vechi de 30 de zile-original
- dovada achitării garanţiei şi taxei de participare, original; - cazier judiciar la zi; - dovada achitării garanţiei şi taxei de participare, în original; - delegaţie/procură de reprezentare, copia actului de identitate a reprezentantului; - adeverinta de la Biroul Autorizare Activitati Comerciale din cadrul Directiei Cladiri
Terenuri si Dotari Diverse ca au fost achitate la zi taxele de ocupare a domeniului
3
public cu activiati comerciale;(pentru persoanele fizice care au desfasurat activitati comerciale pe domeniul public)
- Documentele care se impun a se prezenta la licitaţie în ceea ce priveşte tipul rulotei care urmează a fi amplasata pe domeniul public sunt următoarele:
- Carte de identitate si certificat de înmatriculare din care sa reiasă faptul ca rulota este de tip comercial , omologata , înmatriculata.
În vederea desfăşurării unei activităţi economice civilizate, cu respectarea condiţiilor de protecţie a vieţii şi sănătăţii consumatorilor, anul de fabricaţie al rulotei să nu fie mai vechi de 2012, inclusiv;
- Contract de închiriere /comodat a rulotei comerciale, mobile, daca este cazul ; - Poze interior-exterior în care sa fie prezentată rulota , cu avizul arhitectului şef ;
E. GARANŢIA ŞI TAXA DE PARTICIPARE
În vederea participării la licitaţie solicitantul este obligat să depună la Primăria Timişoara garanţia de participare la licitaţie in suma de 500 lei. Aceasta este necesară pentru a proteja pe locator de riscul unui eventual comportament necorespunzător al ofertantului declarat câştigător, şi va rămâne la dispoziţia locatorului până la semnarea contractului de închiriere. Neprezentarea pentru semnarea contractului în termen de 7 zile de la data incheierii contractului sau refuzul adjudecătarului de a semna contractul atrage după sine pierderea garanţiei de participare şi dreptul de a se înscriere la o altă licitaţie organizată de Primăria Timişoara. Garanţia se restituie integral în cazul ofertanţilor necâştigători, în baza unei cereri ce se va înregistra la Serviciul Centru de Informare pentru Cetăţeni, camera 12 ghişeul nr.10 sau 11.
a) Garanţia de participare la licitaţie se constituie prin ordin de plată în contul nr.RO12TREZ6215006XXX000334, deschis de Municipiul Timişoara la Trezoreria Municipiului Timişoara.
În orice situaţie, garanţia de participare trebuie să fie prezentată cel mai târziu la deschiderea ofertelor. Orice ofertă care nu este însoţită de dovada constituirii garanţiei de participare va fi respinsă la deschidere. Taxa de participare este in suma de 100 lei si este stabilită pentru a compensa cheltuielile efectuate cu publicitatea licitaţiei. Taxa de participare nu se restituie. Contravaloarea taxei de participare se poate achita prin virament în contul RO89TREZ62124510220XXXXX deschis la Trezoreria Municipiului Timişoara de către Municipiul Timişoara, cod fiscal R 14756536 sau în numerar la casieria Primăriei Municipiului Timişoara în baza notei de plată emisă de Biroul Spatii cu Alta Destinatie, etajul II, camera 221.
Preţul minim de la care porneşte licitaţia este 2 lei/mp/zi pentru amplasamentele1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 15, 16, 17 respectiv 3 lei/mp/zi pentru amplasamentele 3,11,12,13,14.
F. DESFĂŞURAREA LICITAŢIEI Licitaţia se va desfăşura în mod deschis cu strigare. Preţul închirierii nu poate fi mai mic de cel stabilit prin documentele de licitaţie. La data şi ora fixată pentru şedinţa de licitaţie preşedintele comisiei anunţă modul de desfăşurare a acesteia, numeşte ofertanţii care au obţinut avizul favorabil al comisiei de licitaţie, preţul de pornire la licitaţie etc. Licitatorul va anunţa tare şi clar suma oferită de licitant. Dacă la a treia repetare a ultimei oferte nu se strigă o sumă mai mare licitatorul anunţă adjudecarea către licitantul care a oferit ultima sumă. Comisia de licitaţie va redacta un proces verbal al licitaţiei care va cuprinde:
- obiectul licitaţiei, destinaţia
4
- numele licitanţilor şi a reprezentanţilor legali - numele câştigătorului licitaţiei - tariful de adjudecare, etc;
Procesul verbal va fi semnat de către toţi membrii comisiei de licitaţie. G. SEMNAREA CONTRACTULUI DE ÎNCHIRIERE
Câştigătorul licitaţiei este invitat a semna contractul de închiriere, dupa data adjudecării. În cazul în care acesta refuză semnarea contractului de închiriere, comisia de licitaţie are dreptul de a invita ofertanţii, în ordinea descrescătoare a preţului ofertat şi în limita a trei paşi de supralicitare, pentru semnarea contractului. Dacă nici după aceasta nu se ajunge la semnarea contractului de închiriere atunci comisia de licitaţie va hotărî repetarea licitaţiei, în aceleaşi condiţii de publicitate.
H . DISPOZIŢII FINALE Să respecte în totalitate clauzele contractuale. Toate lucrările de reparaţii, finisaje intervenţii se vor realiza pe cheltuiala proprie, fara
diminuarea chiriei, cu acordul proprietarului în conformitate cu legislaţia în vigoare. Înscrierea şi participarea la licitaţie înseamnă însuşirea şi acceptarea prevederilor din
documentele licitaţiei puse la dispoziţie de către Primăria Timişoara. Prezentul regulament se completează de drept cu dispoziţiile legale în vigoare şi în
aplicare .
VICEPRIMAR DIRECTOR, TRAIAN STOIA MARTIN STAIA SEF BIROU LAURA KOSZEGI
MUNICIPIUL TIMISOARA DIRECTIA CLADIRI TERENURI SI DOTARI DIVERSE MARTIN STAIA DIRECTOR
1
Anexa nr.__________
CONTRACT DE ÎNCHIRIERE
Nr._____/_______________
In baza Procesului Verbal de adjudecare cu nr.___________, incheiat cu ocazia desfasurarii licitatiei publice pentru ocuparea domeniului public in vederea amplasarii de chioscuri pentru difuzare presa, s-a incheiat prezentul contract de inchiriere intre:
I. PARTILE CONTRACTANTE Art.1 MUNICIPIUL TIMIŞOARA, prin Dl.Nicolae Robu-Primar, cu sediul în Timişoara , Bv. C.
D. Loga nr. 1, CUI RO 14756536, tel. 0256/408300, fax 0256/490635, în calitate de LOCATOR, si ”...................”, cu sediul in ..........., inmatriculata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. .............., C.U.I. .............., tel. , fax........., reprezentata prin ................., in calitate de LOCATAR,
II. OBIECTUL CONTRACTULUI Art.2 Obiectul contractului consta in inchirierea terenului in suprafata de ........mp, situat in Timisoara, str.________amplasamentul nr.____ Art.3 Terenul inchiriat face parte din domeniul public si se preda pe baza de proces verbal de catre Biroul Autorizare Activitati Comerciale din cadrul Directiei Cladiri Terenuri si Dotari Diverse.
III. DESTINATIA BUNURILOR INCHIRIATE Art.4 Terenul inchiriat va fi folosit de locatar in vederea amplasarii unei constructii cu caracter provizoriu chiosc/toneta pentru difuzare si comercializare a presei.. Art.5 Destinatia si locatia terenului inchiriat nu vor putea fi schimbate.
IV. DURATA Art.6 Termenul de inchiriere este de ___ani, incepand cu data de____pana la data de_____.
La expirarea termenului contractul poate fi prelungit cu acordul partilor potrivit regulilor de drept comun.
V. CHIRIA SI MODALITATILE DE PLATA Art.7 Chiria pentru folosirea obiectului inchirierii este de .........lei, conform Procesului Verbal de adjudecare nr. ______
Art.8 Plata chiriei se va face in contul RO08TREZ62121300205XXXXX, deschis la Trezoreria Municipiului Timisoara, sau la casieria Primariei Municipiului Timisoara. Art.9 Dupa licitatie, adjudecataraul are obligatia ca inainte de intrarea in vigoare a contractului sa plateasca chiria in avans pe trei luni. Dupa doua luni si 15 zile, si pana in data de 25 ale lunii a treia de valabilitate a contracului, achita in avans chiria pentru urmatoarele trei luni. Procedura se repeta la fiecare doua luni si 15 zile. In caz contrar, prezentul contract se reziliaza de drept.
VI. INTERDICTII Art.10 Pe toata durata contractului, locatarului ii este interzisa schimbarea destinatiei, subinchirierea, asocierea, cesiunea sau orice alta forma de instrainare catre terti a bunului inchiriat. Art. 11 Locatarul va putea monta firme sau reclame, pe terenul care face obiectul prezentului contract, numai cu acordul scris al proprietarului locatorului, in locurile acceptate de acesta si dupa obtinerea avizului organelor locale.
VII. OBLIGATIILE PARTILOR CONTRACTANTE Art. 12 Locatorul se obliga: - sa asigure folosinta bunului inchiriat pe toata durata contractului;
MUNICIPIUL TIMISOARA DIRECTIA CLADIRI TERENURI SI DOTARI DIVERSE MARTIN STAIA DIRECTOR
2
- sa garanteze pe locatar contra pierderii totale sau partiale a bunului sau contra tulburarii folosintei terenului. - să folosească rulotă de la acelaşi furnizor de la care a avut-o în cadrul licitaţiei, pe toată durata contractului; Art.13 Locatarul se obliga: - sa foloseasca bunul inchiriat numai in scopul pentru care a fost inchiriat; - sa exploateze bunul inchiriat ca un bun proprietar, evitand degradarea lui; - sa evite impiedicarea sau tulburarea folosintei, in bune conditiuni, a celorlati proprietari vecini; - sa respecte regulile urbanistice, instructiunile privind prevenirea incendiilor; - sa raspunda de pagubele pricinuite bunurilor de incendiu; - sa apere bunul inchiriat impotriva oricarei atingeri provenita de la un tert asupra proprietatii sau posesiei bunului; - sa plateasca utilitatile consumate; la cinci zile de la emiterea facturii; - sa restituie bunurile inchiriate asa cum le-a primit, la expirarea duratei prezentului contract; - sa suporte costul lucrarilor de amenajare, de intretinere de racordare la utilitati; - locatarul va trebui sa ocupe suprafata unui amplasament fara a o depasi; - In cazul in care pe terenul inchiriat intervin lucrari de constructii, modernizari, reparatii, amenajari sau utilizari publice, care nu mai permit desfasurarea activitatii, contractul de inchiriere se va desfiinta de plin drept, fara daune in sarcina locatorului, chiriasul fiind obligat de a-si achita datoriile pana in ziua in care a desfasurat activitate pe terenul inchiriat.; - in cazul in care chiriasul nu poate desfasura activitatea comerciala datorita conditiilor climatice, se va adresa cu o cerere Biroului Autorizare Publicitate si Comert, pentru a sista plata pe aceasta perioada.
VIII. MODALITATEA DE RESTITUIRE Art.14 La incetarea prezentului contract de inchiriere, locatarul va preda bunurile inchiriate numai locatorului, sau imputernicitilor acestuia pe baza de proces - verbal.
IX. DECADEREA DIN DREPTURI
Art.15 Locatorul va putea cere executarea clauzelor contractului in orice moment.
X. RASPUNDEREA CONTRACTUALA Art.16 Nerespectarea obligatiilor asumate prin prezentul contract de catre una dintre parti, da dreptul partii lezate de a considera contractul desfiintat de plin drept, fara somatie, punere in intarziere sau interventia instantei de judecata conform pactului comisoriu de gradul IV si de a pretinde plata de daune – interese.
XI. FORTA MAJORA
Art.17 Forta majora exonereaza de raspundere partile, in cazul neexecutarii partiale sau totale a obligatiilor asumate prin prezentul contract. Prin forta majora se intelege un eveniment independent de vointa partilor, imprevizibil ori insurmontabil, aparut dupa incheierea contractului si care impiedica partile sa execute total sau partial obligatiile asumate. Partea care invoca forta majora are obligatia sa o aduca la cunostinta celeilalte parti, in scris, in maximum 5 (cinci) zile de la aparitie, iar dovada fortei majore se va comunica in maximum 10 zece zile de la aparitie, confirmata de catre Camera de Comert, Industrie si Agricultura. Partea care invoca forta majora are obligatia sa aduca la cunostinta celeilalte parti incetarea cauzei acesteia in maximum 5 (cinci) zile de la incetare. Art.18 Locatorul nu raspunde pentru nici o cauza de forta majora care ar impedica folosinta terenului inchiriat.
XII. REZILIEREA Art.19 Neindeplinirea, in parte sau in totalitate, a conditiilor stabilite prin prezentul contract, poate indreptati locatorul sa rezilieze unilateral contractul de inchiriere cu obligatia de a-i notifica locatarului intentia sa, cu 10 zile inainte. Art.20 Contractul de inchiriere poate fi reziliat si la initiativa locatarului, cu acordul locatorului, daca solicitarea de reziliere a fost adusa la cunostinta locatorului in scris, cu 60 de zile inainte de data
MUNICIPIUL TIMISOARA DIRECTIA CLADIRI TERENURI SI DOTARI DIVERSE MARTIN STAIA DIRECTOR
3
in care se propune predarea terenului si pana la data predarii cu proces - verbal, locatarul achitand toate sumele datorate catre locator. Art.21 Intarzierea efectuarii platii de catre locatar dupa data scadenta, indreptateste locatorul sa rezilieze unilateral contractul de inchiriere, locatorul avand obligatia de a elibera terenul la data rezilierii contractului. Neeliberarea terenului de catre chirias va fi considerata drept refuz, si se va proceda la eliberarea terenului in 48 de ore, de catre Primaria Municipiului Timisoara, pe cheltuiala locatorului.
XIII. LITIGII Art.22 Litigiile care se vor naste se vor solutiona conform contractului.
XIV. ALTE CLAUZE Art.23 Anexele la prezentul contract sunt urmatoarele: - Procesul Verbal de predare – primire a amplasamentului, inregistrat cu nr......., Caietul de sarcini Prezentul contract s-a incheiat astazi __________________, in 3 exemplare, din care unul pentru locatar. LOCATOR, LOCATAR, PRIMAR, NICOLAE ROBU VICEPRIMAR, TRAIAN STOIA SERVICIUL JURIDIC, DIRECTIA CLADIRI TERENURI SI DOTARI DIVERSE DIRECTOR, MARTIN STAIA SEF BIROU, LAURA KOSZEGI