keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 24/28.01.2014 privind aprobarea pentru scoaterea la licitaţie publică deschisă cu strigare în vederea ocupării domeniului public cu chioşcuri de comercializare şi difuzare a presei, aprobarea caietului de sarcini, a instrucţiunilor cât şi a modelului cadru de Contract de închiriere

28.01.2014

Hotararea Consiliului Local 24/28.01.2014
privind aprobarea pentru scoaterea la licitaţie publică deschisă cu strigare în vederea ocupării domeniului public cu chioşcuri de comercializare şi difuzare a presei, aprobarea caietului de sarcini, a instrucţiunilor cât şi a modelului cadru de Contract de închiriere


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2013 -27242/25.09.2013 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere art. 14 alin (1) din Legea 213/1998 privind bunurile proprietate publică , modificată;
Având în vedere art.13 din Hotărârea Consiliului Local nr. 139/19.04.2011 pentru aprobarea Regulamentului privind condiţiile de desfăşurare a activităţilor de comerţ stradal pe raza Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 297/30.05.2013 privind aprobarea amplasamentelor pentru scoatere la licitaţie publica deschisa in vederea ocupării domeniului public cu chioşcuri de comercializare si difuzare a presei cât şi modelele de chioşcuri agreate.
În conformitate cu Legea nr. 50/1991 - privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată şi modificată;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit. (c) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 alin.3 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă Caietul de sarcini în vederea scoaterii la licitaţie publică deschisa în vederea ocupării domeniului public cu chioşcuri de difuzare şi comercializare a presei şi cărţilor conform Anexei 1.

Art.2: Se aprobă instrucţiunile pentru scoaterea la licitaţie publică deschisă în vederea ocupării domeniului public cu chioşcuri de difuzare si comercializare a presei si cărţilor conform Anexei 2.

Art.3: Se aprobă modelul cadru de Contract pentru scoaterea la licitaţie publică deschisă în vederea ocupării domeniului public cu chioşcuri de difuzare si comercializare a presei si cărţilor conform Anexei 3.

Art.4:Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art.5: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţului Timiş;
-Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnica;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Clădiri Terenuri si Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare
- Direcţiei de Mediu;
- Biroului Managementul Calităţii
- Compartimentului Control;
- Biroului Audit;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
CIPRIAN JICHICI
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: CAIET_DE_SARCINI_PRESA__1_.pdf

ANEXA 1 LA HCL Nr. 24/28.01.2014 MUNICIPIULUI TIMISOARA PRIMAR, DIRECTIA CLADIRI TERENURI SI DOTARI DIVERSE NICOLAE ROBU BIROUL AUTORIZARE ACTIVITATI COMERCIALE Nr. .

CAIET DE SARCINI

Denumirea si sediul autorităţii administratei publice care organizează licitaţia : Municipiul Timişoara cu sediul pe b-dul C.D. Loga nr. 1 , jud. Timiş . 1. INFORMATII GENERALE PRIVIND OBIECTUL INCHIRIERII : 1.1. Obiectul licitaţiei : Închirierea a 52. amplasamente pe terenul ce aparţine domeniului public a Municipiului Timişoara in vederea amplasării de chioşcuri de comercializare si difuzare a presei in conformitate cu locaţiile stabilite in Anexa 1 pct. (a) din Hotărârea Consiliului Local nr. 301/27.09.2011 . În amplasamentele respective este permisă numai comercializarea de presă, cărţi şi reviste, precum şi bilete şi abonamente RATT sau la evenimente culturale şi sportive. 1.2. Forma de licitaţie : licitaţie publica deschisa cu strigare . 1.3. Suprafaţa terenului destinat amplasării chioşcului : Suprafaţa terenului pe care va fi amplasat chioşcul şi care va fi menţionată în contractul de închiriere va fi de maxim 5 mp. 1.4. Descrierea obiectului licitaţiei : Amplasamentele care se scot la licitaţie sunt aprobate prin hotărârea consiliului local nr. 297/30.05.2013, anexa 1 şi sunt marcate în planurile de situaţie scara 1:500 , planurile I - XXII care fac parte integranta din prezentul Caiet de sarcini Dintre amplasamentele aprobate vor fi scoase la licitaţie următoarele : Nr. Crt. Amplasament

Locaţie amplasament Nr. locaţii

1 Grigore Alexandrescu Cf plan 1/500 1 2 Dunarea Cf plan 1/500 1 3 Gheorghe Lazar colt cu Timis Cf plan 1/500 1 4 Teiului 5-8 colt cu Stelelor- Zona Dacia Cf plan 1/500 2 5 Piata Consiliul Europei Cf plan 1/500 2 6 B-dul Cetăţii colt cu Matei Basarab Cf plan 1/500 1 7 Calea Torontalului colt cu Ion Niculet Cf plan 1/500 1 8 Calea Torontalului 43-45 Cf plan 1/500 1 9 Calea Aradului langa Felix Cf plan 1/500 1

10 Calea Aradului colt cu Grigore Alexandrescu Cf plan 1/500 1 11 Silistra colt cu Constantin cel Mare Cf plan 1/500 1 12 Sf. Apostoli Petru si Pavel colt cu Holdelor Cf plan 1/500 2 13 Sf Apostoli Petru si Pavel colt cu Stuparilor Cf plan 1/500 1 14 Divizia 9 Cavalerie (Ialomiţa) Cf plan 1/500 2 15 Aleea Teodor Mihali Cf plan 1/500 1 16 Take Ionescu-A.Popovici Cf plan 1/500 1 17 Take Ionescu-Punctele Cardinale Cf plan 1/500 1 18 Piata I.C.Bratianu Cf plan 1/500 1 19 Coriolan Brediceanu-colt Nicolaus B.(Postavarul) Cf plan 1/500 1 20 B-dul Revolutiei 1989 colt cu B-dul Mihai Eminescu Cf plan 1/500 1 21 B-dul Revolutiei 1989 colt cu C.D.Loga Cf plan 1/500 1 22 B-dul C.D.Loga vis a vis de Catedrala Cf plan 1/500 1 23 Splaiul Galaţi colt cu Dacilor Cf plan 1/500 1 24 Piata P.Rares-langa Traian Cf plan 1/500 1 25 A.Saguna-Baba Dochia Cf plan 1/500 2 26 Piata Romanilor-Biserica Catolica Traian Cf plan 1/500 1

27 Calea Stan Vidrighin colt cu 1 Decembrie Cf plan 1/500 1 28 Daliei Cf plan 1/500 1 29 Aleea Studentilor Cf plan 1/500 1 30 Eroilor de la Tisa Cf plan 1/500 1 31 Cluj colt cu 1 Decembrie Cf plan 1/500 2 32 Calea Buziasului colt cu Siderurgiei Cf plan 1/500 2 33 Piata Gen.Gh.Domasnean-Calea Buziasului Cf plan 1/500 1 34 Astrilor Cf plan 1/500 2 35 Calea Martirilor colt cu Liviu Rebreanu Cf plan 1/500 1 36 Calea Martirilor colt cu Lidia Cf plan 1/500 1 37 Lidia 92 Cf plan 1/500 1 38 Drubeta Colt cu Lidia Cf plan 1/500 1 39 Calea Sagului colt cu Ceferistilor Cf plan 1/500 1 40 Calea Sagului colt cu Ana Ipatescu Cf plan 1/500 1 41 Mures-Piata Doina Cf plan 1/500 2 42 Calea Sagului colt cu B-dul Dambovita Cf plan 1/500 1 43 Piata Iuliu Maniu Cf plan 1/500 1 44 Regele Carol I colt cu Vacarescu Cf plan 1/500 2 45 Regele Carol I colt cu Gen.I.Dragalina Cf plan 1/500 1 46 Piata Mocioni colt cu Ady Endre Cf plan 1/500 1 47 16 Decembrie 1989 colt cu Miron Costin- MARIA Cf plan 1/500 1 48 17 Decembrie 1989 colt cu Splaiul T.Vladimirescu Cf plan 1/500 1 49 Gen.Ion Dragalina-Gara Cf plan 1/500 2 50 B-dul Dambovita-platou Cf plan 1/500 1 51 Calea Sagului-Turist Cf plan 1/500 1 52 Calea Martirilor colt cu Aleea Sanatatii Cf plan 1/500 1

2. DURATA INCHIRIERII : În urma licitaţiei se va încheia contract pe o perioada de 1 an, cu posibilitatea prelungirii valabilităţii cu câte 1 an, cu aprobarea Consiliului Local Timişoara. 3. CHIRIA 3.1.Preţul minim de la care porneşte licitaţia este prevăzut prin Hotărârea Consiliului Local nr. 237/29.05.2012 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale în Municipiul Timişoara pentru anul 2012. 3.2. Plata chiriei se va face conform contractului de închiriere. 3.3. Pentru neplata la termen a sumelor reprezentând chiria, locatarul datorează majorări de întârziere conform legislaţiei în vigoare . 3.4. Criteriul de adjudecare utilizat este preţul cel mai mare . 3.5. Pe întreaga perioada de derulare a contractului , tariful va fi actualizat anual la 1 Ianuarie cu rata inflaţiei comunicata oficial de către Institutul Naţional de Statistică . 4. CONSIDERATII TEHNICE : În vederea participării la licitaţie este obligatorie prezentarea de către agentul economic a certificatului de înregistrare si a certificatului constatator emise de către Oficiul Registrului Comerţului care sa cuprindă activitatea de comercializare si difuzare a presei. Persoanele fizice sau juridice care au desfăşurat activităţi comerciale pe domeniul public au obligaţia sa prezinte in vederea participării la licitaţie, adeverinţa de la Biroul Autorizare Activităţi comerciale ca au achitat la zi taxele de ocupare a domeniului public cu activitati comerciale. În urma licitaţiei se va încheia contract de închiriere a terenului , iar pentru amplasarea chioşcurilor de difuzare si comercializare a presei la locul adjudecat prin licitaţie publica, comerciantul va solicita şi va obţine avizul direcţiei de urbanism, în condiţiile legii , in caz contrar se va proceda la rezilierea contractului de închiriere . Plata chiriei se va face începând cu data ocupării amplasamentului conform Procesului verbal de predare primire a terenului . Proiectul chioşcului trebuie sa respecte modelul aprobat in Anexa din H.C.L. nr. 297/30.05.2013

De asemenea, comerciantul este obligat sa obţină acordul pentru desfăşurarea exerciţiilor comerciale eliberat de către Primăria Timişoara in conformitate cu Legea nr. 650/2002 , ulterior încheierii contractului de închiriere a domeniului public . In situaţia in care in locaţia pe care a fost amplasat chioşcul sau toneta se efectuează lucrări de utilitate publica care impun încetarea contractelor de închiriere înainte de ajungere la termen, acestea se vor ridica de către proprietari de pe domeniul public la somaţia prealabila a Primăriei Timişoara, urmând a fi amplasate temporar pe un alt amplasament stabilit de către Direcţia de Urbanism din cadrul Primăriei Timişoara in termen de 60 zile de la intrarea in vigoare a prezentului Regulament si care vor fi adoptate prin Hotărâre a Consiliului Local . În cazul în care situaţia permite, chioşcurile de difuzare si comercializare a presei vor reveni pe vechiul amplasament . Somaţia se expediază cu cel puţin 30 de zile înainte de data limita a ridicării chioşcurilor sau tonetelor . Chioşcurile si tonetele pot fi racordate la utilităţi urbane pe cheltuiala comerciantului si cu riscul determinat de o dezafectare prematura a acestora . Pentru desfăşurarea activităţilor comerciale comercianţii au obligaţia de a respecta Regulamentul privind condiţiile de desfăşurare a activităţilor de comerţ stradal pe raza Municipiului Timişoara aprobat prin HCL nr. 139/19.04.2011 referitor la : Cap. I Dispoziţii generale Cap. III Procedura de autorizare ; Cap. IV Obligaţiile comercianţilor care desfăşoară activităţi de comerţ stradal ; Cap. V Reguli de amplasare a structurilor de vânzare V.1. Chioşcuri, tonete V.3. Mobilier urban amplasat în fata unităţii de profil (flori , legume fructe, ziare si reviste, cărţi, produse de patiserie , cofetărie, vitrina frigorifica pentru îngheţata si aparat de îngheţata) . 5. GARANTIA SI TAXA DE PARTICIPARE Pentru participarea la licitaţie, solicitanţii sunt obligaţi să depună la organizator garanţia de participare si taxa de participare conform Instrucţiunilor pentru ofertanţi ce vor fi aprobate de Consiliul Local. 6. DISPOZITII FINALE Prevederile prezentului Caiet de Sarcini se completează de drept cu prevederile actelor normative in vigoare si cu prevederile Regulamentului privind condiţiile de desfăşurare a activităţilor de comerţ stradal pe raza municipiului Timişoara cuprins in HCL nr. 139/2011 . Data licitaţiei va fi comunicata prin anunţul de participare .

VICEPRIMAR, TRAIAN STOIA

DIRECTOR, STAIA MARTIN SEF BIROU, RAMONA MITROFAN

Atasament: model_contract-chioscuri_presa.pdf

MUNICIPIUL TIMISOARA DIRECTIA CLADIRI TERENURI SI DOTARI DIVERSE MARTIN STAIA DIRECTOR

1

Anexa nr.__________

CONTRACT DE ÎNCHIRIERE

Nr._____/_______________

In baza Procesului Verbal de adjudecare cu nr.___________, incheiat cu ocazia desfasurarii licitatiei publice pentru ocuparea domeniului public in vederea amplasarii de chioscuri pentru difuzare presa, s-a incheiat prezentul contract de inchiriere intre:

I. PARTILE CONTRACTANTE Art.1 MUNICIPIUL TIMIŞOARA, prin Dl.Nicolae Robu-Primar, cu sediul în Timişoara , Bv. C.

D. Loga nr. 1, CUI RO 14756536, tel. 0256/408300, fax 0256/490635, în calitate de LOCATOR, si ”...................”, cu sediul in ..........., inmatriculata la Oficiul Registrului Comertului sub nr. .............., C.U.I. .............., tel. , fax........., reprezentata prin ................., in calitate de LOCATAR,

II. OBIECTUL CONTRACTULUI Art.2 Obiectul contractului consta in inchirierea terenului in suprafata de ........mp, situat in Timisoara, str.________amplasamentul nr.____ Art.3 Terenul inchiriat face parte din domeniul public si se preda pe baza de proces verbal de catre Biroul Autorizare Activitati Comerciale din cadrul Directiei Cladiri Terenuri si Dotari Diverse.

III. DESTINATIA BUNURILOR INCHIRIATE Art.4 Terenul inchiriat va fi folosit de locatar in vederea amplasarii unei constructii cu caracter provizoriu chiosc/toneta pentru difuzare si comercializare a presei.. Art.5 Destinatia si locatia terenului inchiriat nu vor putea fi schimbate.

IV. DURATA Art.6 Termenul de inchiriere este de ___ani, incepand cu data de____pana la data de_____.

La expirarea termenului contractul poate fi prelungit cu acordul partilor potrivit regulilor de drept comun.

V. CHIRIA SI MODALITATILE DE PLATA Art.7 Chiria pentru folosirea obiectului inchirierii este de .........lei, conform Procesului Verbal de adjudecare nr. ______

Art.8 Plata chiriei se va face in contul RO08TREZ62121300205XXXXX, deschis la Trezoreria Municipiului Timisoara, sau la casieria Primariei Municipiului Timisoara. Art.9 Dupa licitatie, adjudecataraul are obligatia ca inainte de intrarea in vigoare a contractului sa plateasca chiria in avans pe trei luni. Dupa doua luni si 15 zile, si pana in data de 25 ale lunii a treia de valabilitate a contracului, achita in avans chiria pentru urmatoarele trei luni. Procedura se repeta la fiecare doua luni si 15 zile. In caz contrar, prezentul contract se reziliaza de drept.

VI. INTERDICTII Art.10 Pe toata durata contractului, locatarului ii este interzisa schimbarea destinatiei, subinchirierea, asocierea, cesiunea sau orice alta forma de instrainare catre terti a bunului inchiriat. Art. 11 Locatarul va putea monta firme sau reclame, pe terenul care face obiectul prezentului contract, numai cu acordul scris al proprietarului locatorului, in locurile acceptate de acesta si dupa obtinerea avizului organelor locale.

VII. OBLIGATIILE PARTILOR CONTRACTANTE Art. 12 Locatorul se obliga: - sa asigure folosinta bunului inchiriat pe toata durata contractului;

MUNICIPIUL TIMISOARA DIRECTIA CLADIRI TERENURI SI DOTARI DIVERSE MARTIN STAIA DIRECTOR

2

- sa garanteze pe locatar contra pierderii totale sau partiale a bunului sau contra tulburarii folosintei terenului. Art.13 Locatarul se obliga: - sa foloseasca bunul inchiriat numai in scopul pentru care a fost inchiriat; - sa exploateze bunul inchiriat ca un bun proprietar, evitand degradarea lui; - sa evite impiedicarea sau tulburarea folosintei, in bune conditiuni, a celorlati proprietari vecini; - sa respecte regulile urbanistice, instructiunile privind prevenirea incendiilor; - sa raspunda de pagubele pricinuite bunurilor de incendiu; - sa apere bunul inchiriat impotriva oricarei atingeri provenita de la un tert asupra proprietatii sau posesiei bunului; - sa plateasca utilitatile consumate; la cinci zile de la emiterea facturii; - sa restituie bunurile inchiriate asa cum le-a primit, la expirarea duratei prezentului contract; - sa suporte costul lucrarilor de amenajare, de intretinere de racordare la utilitati; - locatarul va trebui sa ocupe suprafata unui amplasament fara a o depasi; - In cazul in care pe terenul inchiriat intervin lucrari de constructii, modernizari, reparatii, amenajari sau utilizari publice, care nu mai permit desfasurarea activitatii, contractul de inchiriere se va desfiinta de plin drept, fara daune in sarcina locatorului, chiriasul fiind obligat de a-si achita datoriile pana in ziua in care a desfasurat activitate pe terenul inchiriat.; - in cazul in care chiriasul nu poate desfasura activitatea comerciala datorita conditiilor climatice, se va adresa cu o cerere Biroului Autorizare Publicitate si Comert, pentru a sista plata pe aceasta perioada. - să preia spre distribuţie toate publicaţiile locale editate în Timişoara în condiţii comerciale nediscriminatorii

VIII. MODALITATEA DE RESTITUIRE Art.14 La incetarea prezentului contract de inchiriere, locatarul va preda bunurile inchiriate numai locatorului, sau imputernicitilor acestuia pe baza de proces - verbal.

IX. DECADEREA DIN DREPTURI

Art.15 Locatorul va putea cere executarea clauzelor contractului in orice moment.

X. RASPUNDEREA CONTRACTUALA Art.16 Nerespectarea obligatiilor asumate prin prezentul contract de catre una dintre parti, da dreptul partii lezate de a considera contractul desfiintat de plin drept, fara somatie, punere in intarziere sau interventia instantei de judecata conform pactului comisoriu de gradul IV si de a pretinde plata de daune – interese.

XI. FORTA MAJORA

Art.17 Forta majora exonereaza de raspundere partile, in cazul neexecutarii partiale sau totale a obligatiilor asumate prin prezentul contract. Prin forta majora se intelege un eveniment independent de vointa partilor, imprevizibil ori insurmontabil, aparut dupa incheierea contractului si care impiedica partile sa execute total sau partial obligatiile asumate. Partea care invoca forta majora are obligatia sa o aduca la cunostinta celeilalte parti, in scris, in maximum 5 (cinci) zile de la aparitie, iar dovada fortei majore se va comunica in maximum 10 zece zile de la aparitie, confirmata de catre Camera de Comert, Industrie si Agricultura. Partea care invoca forta majora are obligatia sa aduca la cunostinta celeilalte parti incetarea cauzei acesteia in maximum 5 (cinci) zile de la incetare. Art.18 Locatorul nu raspunde pentru nici o cauza de forta majora care ar impedica folosinta terenului inchiriat.

XII. REZILIEREA Art.19 Neindeplinirea, in parte sau in totalitate, a conditiilor stabilite prin prezentul contract, poate indreptati locatorul sa rezilieze unilateral contractul de inchiriere cu obligatia de a-i notifica locatarului intentia sa, cu 10 zile inainte. Art.20 Contractul de inchiriere poate fi reziliat si la initiativa locatarului, cu acordul locatorului, daca solicitarea de reziliere a fost adusa la cunostinta locatorului in scris, cu 60 de zile inainte de data

MUNICIPIUL TIMISOARA DIRECTIA CLADIRI TERENURI SI DOTARI DIVERSE MARTIN STAIA DIRECTOR

3

in care se propune predarea terenului si pana la data predarii cu proces - verbal, locatarul achitand toate sumele datorate catre locator. Art.21 Contractul de închiriere poate fi reziliat şi la iniţiativa locatorului dacă iniţiativa de reziliere a fost adusă la cunoştinţa locatarului cu cel puţin 60 de zile calendaristice înainte de data la care se cere eliberarea terenului. Art.22 Intarzierea efectuarii platii de catre locatar dupa data scadenta, indreptateste locatorul sa rezilieze unilateral contractul de inchiriere, locatorul avand obligatia de a elibera terenul la data rezilierii contractului. Neeliberarea terenului de catre chirias va fi considerata drept refuz, si se va proceda la eliberarea terenului in 48 de ore, de catre Primaria Municipiului Timisoara, pe cheltuiala locatorului.

XIII. LITIGII Art.23 Litigiile care se vor naste se vor solutiona conform contractului.

XIV. ALTE CLAUZE Art.24 Anexele la prezentul contract sunt urmatoarele: - Procesul Verbal de predare – primire a amplasamentului, inregistrat cu nr......., Caietul de sarcini Prezentul contract s-a incheiat astazi __________________, in 3 exemplare, din care unul pentru locatar. LOCATOR, LOCATAR, PRIMAR, NICOLAE ROBU VICEPRIMAR, TRAIAN STOIA SERVICIUL JURIDIC, DIRECTIA CLADIRI TERENURI SI DOTARI DIVERSE DIRECTOR, MARTIN STAIA SEF BIROU, LAURA KOSZEGI

Atasament: regulament_licitatie_publicitate.pdf

1

MUNICIPIUL TIMIŞOARA Anexa 2 la HCL24/28.01.2014 BIROUL SPATII CU ALTA DESTINATIE

R E G U L A M E N T privind închirierea prin licitaţie publică deschisă cu strigarea spaţiilor situate în

Municipiul Timişoara, pentru amplasarea de chioscuri de comercializare si difuzare a presei

A.DISPOZIŢII GENERALE Închirierea bunurilor proprietate publică sau privată a statului sau a unităţilor administrativ teritoriale, se face pe bază de licitaţie publică, în conformitate cu prevederile Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia şi a Legii nr.215/2001 privind administraţia publică locală. Contractul de închiriere se poate încheia, după caz, cu orice persoană fizică sau juridică română sau străină de către titularul dreptului de proprietate sau de administrare. Excepţiile de la închirierea prin licitaţie publică a spaţiilor cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă, sunt cele prevăzute la art.17 din Legea 213/1998 şi Legea 42/1990.

B. FORMA DE LICITAŢIE

Procedura ce va fi folosită de Primăria Municipiului Timişoara este de licitaţie publică deschisă cu strigare, în baza prevederilor Codului de procedură civilă şi se desfăşoară conform prevederilor prezentului Regulament.

C. ORGANIZAREA LICITAŢIILOR

Licitaţiile publice de închiriere a spaţiilor din Municipiul Timişoara, pentru amplasarea de chioscuri de difuzare si comercializare a presei,se organizează în baza prevederilor prezentului Regulament şi a Caietelor de Sarcini. În vederea organizării licitaţiilor, Municipiul Timişoara prin Primar, a aprobat Decizia nr........./.........., privind numirea comisiei de evaluare pentru inchirierea prin licitatie publica deschisa cu strigare a spatiilor situate in Municipiul Timisoara, pentru amplasarea de chioscuri de comercializare si difuzare a presei. Pot fi înscrise la licitaţie şi persoane fizice care sunt autorizate, asociaţiile familiale sau intreprinderile individuale, care desfăşoară activităţi economice în mod independent. Persoanele fizice şi juridice înscrise la licitaţie sunt admise să participe dacă au obţinut avizul comisiei de licitaţie.

D. DOCUMENTELE LICITAŢIEI

În vederea participării la licitaţii Primăria Municipiului Timişoara pune la dispoziţia celor interesaţi următoarele documente:

- H.C.L. nr. - anunţul licitaţiei; - caietul de sarcini;

2

- regulamentul de licitaţie; - contractul de închiriere – formular cadru;

Documentele licitaţiei se pun la dispoziţia solicitanţilor contra cost de către Biroul Spatii cu Alta Destinatie – cam. 221 începând cu data aparitiei anunţului publicitar. Costul documentelor este de 10 lei. Orice modificare a conţinutului documentelor de licitaţie se va aduce la cunoştinţa tuturor solicitanţilor, care au cumpărat documentele licitaţiei. În cazul în care urmare a modificărilor documentelor licitaţiei este necesar să se prelungească termenul de depunere a actelor privind înscrierea la licitaţie, acest nou termen se va comunica tuturor solicitanţilor odată cu notificarea modificării. Pentru înscrierea la licitaţie, participanţii vor prezenta următoarele documente:

Pentru persoane juridice: - Acte de constituire a societăţii comerciale, la zi; - o fişă cu informaţii privind ofertantul (formular tip); - certificat de inregistrare privind calitatea de agent economic autorizat,

înregistrat şi obiectul de activitate ( act emis de O.R.C.) - copie; - Certificat constatator privind calitatea de agent economic autorizat, înregistrat

şi obiectul de activitate ( act emis de Oficiile Registrului Comertului de pe langa Tribunale) – document original nu mai vechi de 30 de zile sau copie legalizată;

- Acte doveditoare privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetele componente ale bugetului general consolidat(certificat fiscal eliberat de Direcţia fiscală şi Certificat de Atestare Fiscală eliberat de către DGFP, să nu fie mai vechi de 30 de zile)

- Adeverinţă de la Biroul Autorizare Activităţi Comerciale din cadrul Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse ca au fost achitate la zi taxele de ocupare a domeniului public cu activităţi comerciale(pentru persoanele juridice care au desfăşurat activităţi comerciale pe domeniul public)

- dovada achitării garanţiei şi taxei de participare în copie; - delegaţie/procură de reprezentare, copia actului de identitate a

reprezentantului; - Formularul B1 de la Registrul Comerţului – Informaţii generale

despre firmă - Pentru chioşcurile amplasate în zonele istorice, aprobare din partea

Direcţiei de Urbanism, cu respectarea proiectului tehnic elaborat de Direcţia de Urbanism;

- Acte doveditoare pentru experienţă similară de cel puţin 2 ani în domeniul comercializării şi difuzării presei, inclusiv formularul 12E de la Registrul Comerţului

Pentru persoanele fizice: - autorizaţia eliberată conform legii privind autorizarea persoanelor fizice,

asociaţiilor familiale si intreprinderilor individuale care desfăşoară activităţi economice în mod independent;

- Certificat constatator privind calitatea de agent economic autorizat, înregistrat şi obiectul de activitate ( act emis de Oficiile Registrului Comertului de pe

3

langa Tribunale) – document original nu mai vechi de 30 de zile sau copie legalizată ;

- acte doveditoare privind indeplinirea obligatiilor de plata catre bugetele componente ale bugetului general consolidat (Certificat Fiscal eliberat de Directia fiscala si Certificat de Atestare Fiscala eliberat de catre DGFP, aflate in termenul legal de valabilitate), in original;

- adeverinţa de la Biroul Autorizare Activităţi Comerciale din cadrul Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse ca au fost achitate la zi taxele de ocupare a domeniului public cu activităţi comerciale;(pentru persoanele fizice care au desfăşurat activităţi comerciale pe domeniul public)

- cazier judiciar la zi - original; - dovada achitării garanţiei şi taxei de participare în copie; - delegaţie/procură de reprezentare, copia actului de identitate a

reprezentantului; - Pentru chioşcurile amplasate în zonele istorice, aprobare din partea

Direcţiei de Urbanism, cu respectarea proiectului tehnic elaborat de Direcţia de Urbanism;

E. GARANŢIA ŞI TAXA DE PARTICIPARE

În vederea participării la licitaţie solicitantul este obligat să depună la Primăria Timişoara garanţia de participare la licitaţie in suma de 500 lei. Aceasta este necesară pentru a proteja pe locator de riscul unui eventual comportament necorespunzător al ofertantului declarat câştigător, şi va rămâne la dispoziţia locatorului până la semnarea contractului de închiriere. Neprezentarea pentru semnarea contractului în termen de 7 zile de la data incheierii contractului sau refuzul adjudecătarului de a semna contractul atrage după sine pierderea garanţiei de participare şi dreptul de a se înscriere la o altă licitaţie organizată de Primăria Timişoara. Garanţia se restituie integral în cazul ofertanţilor necâştigători, în baza unei cereri ce se va înregistra la Serviciul Centru de Informare pentru Cetăţeni, camera 12 ghişeul nr.10 sau 11. Garanţia de participare la licitaţie se constituie în una din următoarele forme:

a) scrisoare de garanţie bancară în favoarea Primariei Municipiului Timişoara; b) ordin de plată în contul nr.RO12TREZ6215006XXX000334, deschis de

Municipiul Timişoara la Trezoreria Municipiului Timişoara. În orice situaţie, garanţia de participare trebuie să fie prezentată cel mai târziu la deschiderea ofertelor. Orice ofertă care nu este însoţită de dovada constituirii garanţiei de participare va fi respinsă la deschidere. Taxa de participare este in suma de 100 lei si este stabilită pentru a compensa cheltuielile efectuate cu publicitatea licitaţiei. Taxa de participare nu se restituie. Contravaloarea taxei de participare se poate achita prin virament în contul RO89TREZ62124510220XXXXX deschis la Trezoreria Municipiului Timişoara de către Municipiul Timişoara, cod fiscal R 14756536 sau în numerar la casieria Primăriei Municipiului Timişoara în baza notei de plată emisă de Biroul Spatii cu Alta Destinatie, etajul II, camera 221.

4

F. DESFĂŞURAREA LICITAŢIEI

Licitaţia se va desfăşura în mod deschis cu strigare. Preţul închirierii nu poate fi mai mic de cel stabilit prin documentele de licitaţie. La data şi ora fixată pentru şedinţa de licitaţie preşedintele comisiei anunţă modul de desfăşurare a acesteia, numeşte ofertanţii care au obţinut avizul favorabil al comisiei de licitaţie, preţul de pornire la licitaţie etc. Licitatorul va anunţa tare şi clar suma oferită de licitant. Dacă la a treia repetare a ultimei oferte nu se strigă o sumă mai mare licitatorul anunţă adjudecarea către licitantul care a oferit ultima sumă. Comisia de licitaţie va redacta un proces verbal al licitaţiei care va cuprinde:

- obiectul licitaţiei, destinaţia - numele licitanţilor şi a reprezentanţilor legali - numele câştigătorului licitaţiei - tariful de adjudecare, etc;

Procesul verbal va fi semnat de către toţi membrii comisiei de licitaţie şi de către reprezentaţii legali ai ofertanţilor.

G. SEMNAREA CONTRACTULUI DE ÎNCHIRIERE

Câştigătorul licitaţiei este invitat pentru a semna contractul de închiriere, dupa data adjudecării. În cazul în care acesta refuză semnarea contractului de închiriere, comisia de licitaţie are dreptul de a invita ofertanţii, în ordinea descrescătoare a preţului ofertat şi în limita a trei paşi de supralicitare, pentru semnarea contractului. Dacă nici după aceasta nu se ajunge la semnarea contractului de închiriere atunci comisia de licitaţie va hotărî repetarea licitaţiei, în aceleaşi condiţii de publicitate. Ofertantii care se vor afla in una din situatiile descrise la alin 2 si 3 de mai sus ,vor fi exclusi de la proceduri pe parcursul unui an de zile.

H . DISPOZIŢII FINALE Să respecte în totalitate clauzele contractuale. Toate lucrările de reparaţii, finisaje intervenţii se vor realiza pe cheltuiala

proprie, fara diminuarea chiriei, cu acordul proprietarului în conformitate cu legislaţia în vigoare.

Înscrierea şi participarea la licitaţie înseamnă însuşirea şi acceptarea prevederilor din documentele licitaţiei puse la dispoziţie de către Primăria Timişoara.

Prezentul regulament se completează de drept cu dispoziţiile legale în vigoare şi în aplicare .

VICEPRIMAR DIRECTOR, TRAIAN STOIA MARTIN STAIA RESPONSABIL BIROU LAURA KOSZEGI

Atasament: Referat.pdf

PRIMARIA MUN.TIMISOARA A P R O B A T, DIRECTIA CLADIRI TERENURI P R I M A R SI DOTARI DIVERSE NICOLAE ROBU BIROUL AUTORIZARE ACTIVITATI COMERCIALE Nr. SC2013-27242/25.09.2013

R E F E R A T privind aprobarea pentru scoaterea la licitaţie publică deschisă cu strigare în vederea ocupării domeniului

public cu chioşcuri de comercializare şi difuzare a presei, aprobarea caietului de sarcini a instrucţiunilor cât şi a modelului cadru de Contract de închiriere.

În conformitate cu art.14 alin.(1) din Legea 213/1998, actualizată privind bunurile proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia care arata "Închirierea bunurilor proprietate publică a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, se aproba după caz prin hotărâre a Guvernului, a consiliului judeţean, a Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a consiliului local…", iar conform art. 15 din aceeaşi lege "Concesionarea sau închirierea bunurilor proprietate publica se face prin licitaţie publica, în condiţiile legii ".

În baza Hotărârii de Consiliu Local nr. 139/19.04.2011 a fost aprobat Regulamentul privind condiţiile de desfăşurare a activităţilor de comerţ stradal pe raza Municipiului Timişoara unde se arată la art. 13 " Amplasamentele pentru desfăşurări exerciţiilor comerciale stradale … vor fi atribuite în urma organizării unor licitaţii publice” .

De asemenea la art. 18 se arată că ”…toate chioşcurile şi tonetele care nu deţin contract sau sunt expirate „ vor fi demolate de pe domeniul public, excepţie făcând „obiectele de mobilier urban destinat difuzării si comercializării presei si cărţilor”, acestea urmând a fi reglementate printr-o Hotărâre ulterioara a Consiliului Local.

Condiţiile care trebuiesc îndeplinite pentru participarea la licitaţie vor fi stabilite prin caietul de sarcini, aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local " .

Prin Hotărârea Consiliului Local nr. 297/30.05.2013 au fost aprobate amplasamentele pentru scoatere la licitaţie publica deschisa in vederea ocupării domeniului public cu chioşcuri de comercializare si difuzare a presei. De menţionat că terenul pe care au fost aprobate amplasamente este liber de sarcini. De asemenea au fost aprobate şi modelele de chioşcuri agreate. Având în vedere cele menţionate mai sus, supunem atenţiei comisiilor de specialitate ale Consiliului Local următoarea

P R O P U N E R E : Aprobarea caietului de sarcini in vederea scoaterii la licitaţie publică deschisa in vederea ocupării

domeniului public cu chioşcuri de difuzare si comercializare a presei si cărţilor conforma Anexei 1. Aprobare instrucţiunilor pentru scoaterea la licitaţie publică deschisă în vederea ocupării domeniului public cu chioşcuri de difuzare si comercializare a presei si cărţilor conforma Anexei 2. Aprobarea modelului cadru de Contract pentru scoaterea la licitaţie publică deschisă în vederea ocupării cu chioşcuri de difuzare si comercializare a presei si cărţilor conforma Anexei 3.

VICEPRIMAR TRAIAN STOIA

DIRECTOR

MARTIN STAIA SEF BIROU SAD SEF BIROU AUTORIZARE ACTIVITATI COMERCIALE LAURA KOSZEGI RAMONA MITROFAN AVIZAT JURIDIC Cod FO 53-01,ver.1