keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 237/26.05.2015 privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale în Municipiul Timişoara pentru anul 2016

26.05.2015

Hotararea Consiliului Local 237/26.05.2015
privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale în Municipiul Timişoara pentru anul 2016


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. IF2015-14634/18.05.2015 al Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara, aprobat de Primarul Municipiului Timisoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu şi al Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Legii nr.571/2003 privind Codul Fiscal, actualizată - Titlul IX;
Având in vedere prevederile Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004, actualizată - Titlul IX;
Având în vedere prevederile art. 16 alin.(2) din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, actualizată;
Având în vedere prevederile Hotararii Guvernului nr.1309/2012 privind nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele si taxele locale si alte taxe asimilate acestora, precum si amenzile aplicabile incepand cu anul 2013;
Având in vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, actualizată;
Avand in vedere prevederile: Legii nr.145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol; Ordinului nr.1846 din 28.11.2014 emis de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale / nr. 2408 din 3.12.2014 emis de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, privind punerea in aplicare a prevederilor art.5 alin.1 din Legea nr.145/2014; Ordinului nr.20 din 13.01.2015 emis de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale /208 din 26.01.2015 emis de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, privind punerea in aplicare a prevederilor art.9 alin.1 din Legea nr.145/2014;
Avand in vedere Legea nr. 7/1996 republicata, a cadastrului si publicitatii imobiliare;
Avand in vedere Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr.197/15.04.2014 privind reglementarea procedurilor de inscriere/radiere a constructiilor realizate fara Autorizatie de Construire/Desfiintare si descrierea corecta a regimului de inaltime a constructiilor inscrise in cartea funciara;
Având in vedere prevederile art. 36 alin.2 lit. (b) si alin.4 lit. (c) din Legea nr. 215/2001 privind administratia publica locala, republicata si modificată;
În temeiul art. 45 alin.2 lit.c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publica locala, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se stabilesc impozitele si taxele locale pentru anul 2016, după cum urmează:
a) nivelurile stabilite in sume fixe sunt prevăzute în Anexa nr. 1 la prezenta hotărâre, care cuprinde impozitele si taxele locale pentru anul 2016;
b) cota de impozitare care se aplica valorii de inventar a clădirii la calcularea impozitului pe clădiri în cazul persoanelor juridice, se stabileşte la 0,9 %;
c) cota impozitului pe clădiri în cazul clădirilor care nu au fost reevaluate în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinţă se stabileşte la 10%, iar în cazul clădirilor care nu au fost reevaluate în ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinţă, cota de impozitare se stabileşte la 30%;
d) cota impozitului pe clădiri, în cazul clădirilor a căror valoare a fost recuperata integral pe calea amortizării, se stabileşte la 1,50 %;
e) cota taxei pentru servicii de reclama şi publicitate se stabileşte la 3%;
f) cota taxei hoteliere se stabileşte la 1% fiind aplicată la tariful de cazare practicat de unităţile de profil, pentru întreaga perioadă de cazare.
g) cota de impozit pentru clădirile cu destinaţie turistică ce nu funcţionează în cursul unui an calendaristic este de 5% din valoarea de inventar a clădirii; sunt exceptate structurile care au autorizaţie de construire în perioada de valabilitate, dacă au început lucrările în termen de cel mult 3 luni de la data emiterii autorizaţiei de construire.

Art. 2: Pentru plata cu anticipaţie, până la data de 31 martie 2016, a impozitului pe clădiri, terenuri sau a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorate pe întregul an 2016 de către contribuabilii persoane fizice se acorda o bonificaţie de 10%.

Art. 3: (1) Orice persoană care utilizează un panou, afişaj sau structură de afişaj pentru reclamă şi publicitate într-un loc public, are obligaţia să depună o declaraţie fiscală la compartimentul de specialitate al Consiliului Local, în termen de 30 zile de la data instalării, modificării ori desfiinţării, după caz, a panoului, afişajului sau structurii de afişaj.
(2) Nerespectarea prevederilor alin.(1) constituie contravenţie şi se sancţionează astfel:
a) depunerea peste termen a declaraţiilor fiscale se sancţionează cu amendă de 100 de lei în cazul persoanelor fizice, şi de 300 de lei în cazul persoanelor juridice.
b) nedepunerea declaraţiilor de impunere se sancţionează cu amendă de 300 de lei în cazul persoanelor fizice, şi de 1000 de lei în cazul persoanelor juridice.

Art. 4: Categoriile de persoane fizice cu venituri mici care pot beneficia de facilităţi fiscale în anul 2016, precum si procedura şi condiţiile de acordare a acestora sunt prevăzute în Anexa nr.2 la prezenta hotărâre.

Art. 5: (1) Se acorda scutire de la plata impozitului pe clădiri pe o perioadă de 7 ani, cu începere de la data de întâi ianuarie a anului fiscal următor finalizării lucrărilor de reabilitare, pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuială proprie, pe baza procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, întocmit în condiţiile legii, prin care se constată realizarea măsurilor de intervenţie recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanţă energetică sau, după caz, în raportul de audit energetic, astfel cum este prevăzut în Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, actualizata.
(2) Procedura, criteriile si conditiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe cladiri pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuială proprie sunt reglementate in Anexa nr.3 la prezenta hotărâre.

Art.6: Procedura, criteriile şi condiţiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuinţa de domiciliu în anul 2016 pentru montarea şi punerea în funcţiune de panouri sau instalaţii solare pentru încălzirea apei calde menajere şi/sau încălzirii locuinţelor, respectiv de panouri fotovoltaice pentru producerea / stocarea energiei electrice, sunt reglementate în Anexa nr.4 la prezenta hotărâre.

Art.7: Taxele speciale instituite prin prezenta hotărâre şi cuantumul acestora, pentru anul 2016, sunt prevăzute în Anexa nr. 5 la prezenta hotărâre.
Art.8: Procedura de acordare a scutirii de la plata impozitului, în anul 2016, pentru clădirile folosite pentru activităţi cu caracter social-umanitar, de către asociaţii, fundaţii sau culte, este prevăzută în Anexa nr. 6 la prezenta hotărâre.
Art.9: Regulamentul privind stabilirea si aplicarea taxei speciale de salubrizare este prevazut in Anexa nr.7 la prezenta hotarare.
Art.10: Anexele nr. 1 - 7 fac parte integranta din prezenta hotărâre.
Art.11: Prezenta hotărâre intra in vigoare începând cu anul fiscal 2016.
Art.12: Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, se revoca prevederile art.7, art.9 si ale art.10 din Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr.197/15.04.2014 privind reglementarea procedurilor de inscriere/radiere a constructiilor realizate fara Autorizatie de Construire/Desfiintare si descrierea corecta a regimului de inaltime a constructiilor inscrise in cartea funciara, restul prevederilor Hotararii Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr.197/15.04.2014 ramanand neschimbate.
Art.13: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează: Direcţia Fiscală a Municipiului Timisoara, Directia Tehnica, Directia Secretariat General, Directia Comunicare, Direcţia Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse, Directia Urbanism, Direcţia Mediu din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi Directia de Evidenta a Persoanei Timişoara.
Art.14: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Directiei Secretariat General;
- Directiei Urbanism;
- Directiei Tehnice;
- Directiei de Mediu;
- Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse;
- Directiei Comunicare;
- Directiei Economice;
- Directiei Dezvoltare;
- Directiei Institutii Scolare, Medicale, Sportive si Culturale;
- Serviciului Achizitii Publice;
- Serviciului Juridic;
- Compartimentului Arhiva;
- Serviciului Autoritate Tutelara;
- Serviciului Administrare Fond Funciar;
- Serviciului Avize Mediu;
- Biroului Salubrizare;
- Compartimentului Voluntar pentru Situatii de Urgenta;
- Biroului Managementul Calitatii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
-Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara;
- Directiei de Evidenta Persoanei Timisoara;
- Directia de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara;
- Directiei Politia Locala Timisoara;
- Serviciului Public Asistenta Medicala Scolara;
- Casei de Cultura a Municipiului Timisoara.
-Cantinei de Ajutor Social;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
RAMONA OLTEANU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_4_HCL_2016.pdf

ANEXA nr.4 la HCL. nr. / 2013 ROMÂNIA SE APROBĂ, JUDEȚUL TIMIŞ PRIMAR, MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECȚIA DE MEDIU NICOLAE ROBU 1F2015-122394/07.04.2015 ANEXA privind procedura, criteriile şi condițiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuința de domiciliu în anul 2016 pentru montarea și punerea în funcțiune de panouri sau instalații solare pentru încălzirea apei calde menajere și/sau încălzirii locuințelor, respectiv panouri fotovoltaice pentru producerea/stocarea energiei electrice 1, Contribuabilii persoane fizice, beneficiază de scutire în proporție de 100% la plata impozitului datorat pentru locuința de domiciliu pentru anul 2016, în cazul în care aceştia realizează următoarele lucrări: - Montarea şi punerea în funcțiune de instalaţii panouri solare pentru încălzirea apei calde menajere și/sau încălzirii locuințelor; - Montarea şi punerea în funcţiune de panouri fotovoltaice pentru producerea/stocarea energiei electrice; Se va solicita Autorizaţie de construire pentru imobilele care fac parte din categoria: monument istoric/ansamblu/sit/zonă de protecție. Nu se acordă această facilitate beneficiarilor Programului de înlocuire sau completare a sistemelor clasice de încălzire cu sisteme care utilizează energie solară, energie geotermală sau alte sisteme, finanțate de către Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice prin AFM sau prin alte surse de finanțare nerambursabile, 2. Lucrările amintite mai sus vor fi executate de contribuabi anului 2016. ce beneficiază de scutire, în cursul 3. Suma rezultată ca facilitate fiscală nu poate depăşi cuantumul impozitului datorat de către contribuabili pentru anul fiscal 2016. 4. Scutirea se acordă persoanelor fizice numai pentru locuința de domiciliu, dovedită prin cartea de identitate/buletinului de identitate a solicitantului. Prin locuința de domiciliu sau de reşedinţă se înțelege locuința situată la adresa înscrisă în actele de identitate ale membrilor de familie sau, după caz, adresa la care persoanele sunt înscrise în cartea de imobil și sunt luate în calcul la stabilirea cheltuielilor de întreținere a locuinței. 5. După terminarea lucrării, persoanele fizice care solicită scutirea trebuie să depună la Primăria Municipiului Timişoara — Direcţia de Mediu — Serviciul Avize Mediu şi următoarele documente justificative: - copiile de pe facturi şi chitanțele fiscale; - copiile actelor de identitate ale proprietarilor, cu adresa de domiciliu; - copia Autorizaţiei de construire (dacă este cazul), extras de carte funciară nu mai vechi de 30 de zile; - fotografii realizate înainte şi după finalizarea lucrărilor;

6. Consilierii Serviciului Avize Mediu — Direcţia de Mediu vor verifica la faţa locului realizarea investiţiei şi funcționarea acesteia, după care se va încheia un document de constatare la fața locului. Consilierii Serviciului Avize Mediu vor întocmi şi un referat de specialitate care va cuprinde propunerile de acordare/neacordare a facilităților fiscale, documente care vor completa dosarul depus de contribuabilul solicitant şi va fi transmis Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara. 7. Contribuabilii beneficiază de această facilitate în cazul în care. la data depunerii dosarului, nu figurează în evidențele fiscale cu rămăşite. Verificarea îndeplinirii acestei condiții se va realiza de către serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara. 8. Scutirea de la plata impozitului pe clădire se acordă, pentru întreg anul 2016, de către serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timisoara, pe baza documentului de constatare şi Referatului întocmite de către Direcţia de Mediu — Serviciul Avize Mediu. DIRECTOR EXECUTIV DIRECȚIA DE MEDIU, CONSILIER, Adrian — Amedeo BERE — SEMEREDI Alexandruj GHIULAI /

Atasament: Anexa_7_HCL_pt_2016.pdf

ANEXA nr. laHC.L. nr. REGULAMENT privind stabilirea şi aplicarea taxei speciale de salubrizare DISPOZIȚII GENERALE În conformitate cu prevederile art.30 din Legea nr.273/2006 privind finanțele publice locale, actualizată coroborate cu prevederile art.282 din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal, actualizată, pentru funcţionarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice şi juridice, consiliul local poate adopta taxe speciale, stabilind cuantumul acestora anual şi aprobând regulamentul de stabilire a modului de organizare și funcționare a serviciilor publice de interes local pentru care se propun taxele respective. Potrivit prevederile art.26 alin.1 din Legea nr.101/2006 a serviciului de salubrizare a localităților, republicată şi modificată, pentru asigurarea finanțării serviciului de salubrizare, utilizatorii achită contravaloarea serviciului de salubrizare prin (...): Cc) taxe speciale, în cazul prestaţiilor de care beneficiază individual fără contract. Potrivit alin.3 al articolului mai sus menționat, autoritățile administrației publice locale au obligația să instituie taxe speciale, conform prevederilor alin.1 lit.c), şi să deconteze lunar operatorilor, direct din bugetul local, contravaloarea prestației efectuate la utilizatorii fără contract. Conform art.6 alin.1 lit.k) din legea mai sus menționată autoritățile deliberative ale unităţilor administrativ teritoriale au competențe exclusive în ceea ce priveşte înfiinţarea, organizarea, gestionarea, coordonarea şi atribuirea serviciului de salubrizare a localităților având atribuții în stabilirea taxelor speciale şi aprobarea tarifelor pentru servicii de salubrizare, cu respectarea reglementărilor în vigoare. La art.16 alin.2 din Ordinul Preşedintelui A.N.R.S.C nr.82/9.03.2015 privind aprobarea Regulamentului —cadru al serviciului de salubrizare a localităţilor, intrat în vigoare la data de 24.03.2015, se prevede că autoritatea deliberativă a administraţiei publice locale aprobă/instituie tarifetaxe de salubrizare pentru constituirea fondurilor necesare finanțării activităţii. Taxa de salubrizare este o taxă cu destinație specială, fiind utilizată în scopul pentru care a fost stabilită şi se aprobă de Consiliul Local al Municipiului Timişoara, în fiecare an, pentru anul fiscal următor. Taxa are drept scop acoperirea cheltuielilor serviciului de salubrizare efectuat pentru colectarea, transportul, depozitarea şi neutralizarea deșeurilor municipale nepericuloase de la utilizatorii serviciului efectuat pentru persoanele fizice şi juridice care nu au încheiat un contract pentru prestarea serviciilor de salubrizare cu operatorul de servicii publice de salubrizare stabilit de Consiliul Local al Municipiului Timişoara. Modul de organizare ți funcţionare a serviciului de salubrizare este stabilit în Regulamentul Serviciului de Salubrizare al Municipiului Timişoara aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr.453 din 18.12.2007 cu modificările şi completările ulterioare. Operatorul S.C. Retim Ecologic Service S.A are exclusivitatea prestării serviciului de salubrizare pentru toți utilizatorii din raza administrativ-teritorială a Municipiului Timişoara

pentru care are contract de delegare a gestiunii încheiat cu Consiliul Local al Municipiului Timişoara. Persoanele fizice şi juridice care nu sunt în relaţii contractuale cu operatorul de servicii publice de salubrizare și produc la rândul lor deşeuri, similar cu cei care au contractat aceste servicii, beneficiază de aceleaşi servicii de care beneficiază şi acele persoane care au încheiate contracte pentru aceste servicii, în sensul că deşeurile pe care le generează aceste persoane sunt colectate şi transportate în vederea eliminării la depozitul Ghizela, situație față de care se impune instituirea taxei speciale de salubrizare. Destinatia taxei speciale de salubrizare este acoperirea serviciilor prestate de către operator în baza documentelor justificative prezentate şi în limita sumei încasate, acoperirea costului colectării taxei. MODALITĂŢI ŞI CONDIŢII DE STABILIRE A TAXEI SPECIALE DE SALUBRIZARE 1. (1) Taxa specială de salubrizare se instituie în sarcina persoanelor fizice/juridice care produc deşeuri menajere si/sau nemenajere, pe raza Municipiului Timisoara, care nu au încheiat un contract peutru prestarea serviciilor de salubrizare cu operatorul de servicii publice stabilit, în acest scop de Consiliul Local al Municipiului Timișoara. (2) Taxa specială de salubrizare se datorează de către: a) persoanele fizice cu domiciliul sau reşedinţa în Municipiul Timişoara care nu au încheiat contract de prestări servicii cu operatorul de servicii publice de salubrizare; b) persoanele juridice cu sediul sau punct de lucru în Municipiul Timisoara care nu au încheiat contract de prestări servicii cu operatorul de servicii publice de salubrizare; c) persoanele fizice și persoanele juridice ale căror contracte au fost denunțate în mod unilateral de către operatorul de servicii publice de salubrizare, pentru neachitarea contravalorii serviciilor prestate în termen de 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată, prevăzut în contract; d) chiriaşii imobilelor aflate în proprietatea statului, a Municipiului Timişoara sau proprietate privată, care beneficiaza de serviciul de salubrizare şi care nu au încheiate contracte cu operatorul de servicii publice de salubrizare sau a căror contracte au fost reziliate pentru neachitarea contravalorii serviciilor prestate în termen de 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată, prevăzut în contract; e) persoanele fizice/juridice care ocupă imobile aflate în proprietatea statului, a Municipiului Timisoara sau proprietate privată, care beneficiază de serviciul de salubrizare si care nu au încheiate contracte cu operatorul de servicii publice de salubrizare sau a căror contracte au fost reziliate pentru necachitarea contravalorii serviciilor prestate în termen de 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată, prevăzut în contract. 2. Cuantumul taxei de salubrizare aferent colectării, transportului, depozitării şi neutralizării deşeurilor menajere este stabilit în funcție de numărul de persoane din fiecare familie, respectiv numărul locatarilor existenţi la respectiva adresă; în cazul persoanelor fizice si în funcţie de volumul de deseu generat/luna comunicat de către operatorul de servicii publice de salubrizare, în cazul persoanelor juridice, astfel: - pentru persoane fizice din gospodării individuale — 11,88 lei/persoană /lună - pentru persoane fizice asociate -11,88 lei/persoană/lună - pentru persoane juridice -121,46 lei/mc. 3. (1) Operatorul de servicii publice de salubrizare, SC Retim Ecologic Service SA, va efectua cu sprijinul Direcţiei Poliţiei Locale Timişoara, verificări în teren în vederea depistării şi identificării persoanelor fizice și juridice beneficiare ale serviciului public de salubrizare. 2

Pentru determinarea numărului de persoane dintr-o unitate locativă, va solicita informații de orice autoritate, în condițiile legii, inclusiv de la asociațiile de proprietari. (2) După stabilirea şi identificare persoanelor fizice şi juridice beneficiare ale serviciului public de salubrizare care nu au încheiat contract de prestare a serviciului de salubrizare, operatorul SC Retim Ecologic Service SA va proceda la somarea acestora în vederea încheierii contractului de prestări servicii. În cazul în care persoanele somate nu se prezintă la sediul operatorului de servicii publice de salubrizare, SC Retim Ecologic Service SA, în termen de 5 zile lucrătoare de la data somării, în vederea semnării contractului, ori refuză semnarea acestuia, acesta va comunica Direcţiei de Mediu-Biroului Salubrizare din cadrul aparatului de specialitate a Municipiului Timişoara până în ultima zi lucratoare a fiecarei luni lista utilizatorilor identificati fară contract pentru prestarea serviciilor de salubrizare sau a caror contracte au fost reziliate în vederea instituirii în sarcina acestora a taxei speciale de salubrizare. Lista va contine date de identificare a persoanelor fizice/juridice ( nume, prenume/denumire societate, CNP/CUI, adresa), numarul persoanelor din fiecare familie si/sau numarul persoanelor care locuiesc la o anumita adresă, cantitatea de deşeu generat/luna în cazul persoanelor juridice. (3) În cazul persoanelor fizice şi juridice ale căror contracte pentru prestarea serviciilor de salubrizare au fost denunțate în mod unilateral de către operatorul de servicii publice de salubrizare SC Retim Ecologic Service SA, pentru neachitarea contravalorii serviciilor prestate în termen de 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată, acesta va proceda la preavizarea beneficiarului serviciului, urmand ca taxa speciala de salubrizare sa se datoreze incepand cu data de 1 a lunii urmatoare datei la care s-a denuntat contractul pentru prestarea serviciilor de salubrizare. (4) Directia de Mediu Biroul Salubrizare verifica informațiile transmise de către SC Retim Ecologic Service SA şi transmite până la data de 31 ianuarie a anului 2016 Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara un tabel cuprinzând persoanele în sarcina cărora trebuie instituita taxa specială cu datele de identificare, adrese ale acestora şi cuantumul taxei datorate. (5) În baza tabelului transmis potrivit alin 4, Direcţia Fiscala a Municipiului Timişoara Stabileste taxa speciala de salubrizare, În temeiul art. 85 alin.1 lit b din OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, prin decizie de impunere. (6) Taxa specială de salubrizare se plateste anual, în 2 rate egale, până la datele de: -a) 31 martie pentru lunile ianuarie - iunie - b) 30 septembrie pentru lunile iulie — decembrie. (7) Pentru neachitarea la termenul de scadență a taxei se datorează, dupa acest termen, majorări de întârziere în cuantum de 2% din cuantumul obligațiilor principale neachitate în termen, calculată pentru fiecare lună/fracțiune de lună. începând cu ziua imediat următoare termenului de scadență şi până la data stingerii sumei datorate inclusiv, (8) În cazul în care, pe parcusul anului fiscal intervin modificări de natura celor care duc la încetarea/datorarea taxei, Biroul Salubrizare are obligația de a transmite Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişora în termen de cel mult 30 de zile modificările survenite. În acest sens. SC Retim Ecologic Service SA are obligația de a transmite către Biroul Salubrizare informații cu privire la încheierea de noi contracte cu persoanele care au beneficiat în lipsa unui titlu de serviciile de salubrizare, contractele care au fost denunțate în mod unilateral de către operatorul de servicii publice de salubrizare, pentru neachitarea contravalorii serviciilor prestate în termen de 30 de zile calendaristice de la dala expirării termenului de plată, prevăzut în contract, precum şi orice alte informații de natura celor care modifică cuantumul taxei datorate. (9) Taxa încetează a se mai datora începând cu data de 1 a lunii următoare celei în care persoanele fizice sau juridice, perfectează contracte pentru prestarea serviciilor de salubrizare cu

operatorul SC Retim Ecologic Service SA sau încetează condițiile de stabilire a taxei de salubrizare. (10) În cazul în care persoanele fizice sau juridice îndeplinesc pe parcusul anului condițiile prevăzute în prezentul regulament pentru stabilirea în sarcina lor a taxei de salubrizare, Biroul Salubrizare are obligația de a transmite Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişora în termen de cel mult 30 de zile modificările survenite. (11) Taxa de salubrizare se datorează, în aceste condiții, începând cu data de întâi a lunii urmatoare celei în care contribuabilul îndeplineşte condițiile pentru datorarea taxei speciale. (12) Dacă taxa se datorează începand cu luna următoare primei scadențe, plata se consideră în termen dacă este efectuată până la urmatoarea scadență, respectiv 30 septembrie 2016. (13) Dacă taxe se datorează începând cu luna următoare celei de a doua scadențe, plata se consideră în termen dacă este efectuata pana la data de 31 decembrie 2016. DISPOZITII FINALE Taxa specială de salubrizare se va actualiza anual prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiul Timișoara sau la propunerea operatorului în cazul în care intervin modificari semnificative a echilibrului contractual. Acordul persoanelor fizice şi juridice la stabilirea taxei speciale de salubrizare se considera dat ca urmare a necontestării hotărârii Consiliului Local al Municipiul Timişoara privind instituirea taxei speciale de salubrizare în cazul prestațiilor de care beneficiază utilizatorii fără contract din Municipiul Timişoara și aprobarea Regulamentului privind stabilirea şi aplicarea taxei speciale de salubrizare. Prezentul Regulament intra în Vigoare începand cu DIRECTOR DIRECȚIA DE MEDIU ȘEF BIROU SALUBRIZARE Adrian PERS Adina BUMBU---

Atasament: Referat.pdf

Cod FO 53-01,ver.2 1

R O M Â N I A Judetul Timis

Municipiul Timisoara Directia Fiscala a Municipiului Timisoara

Timisoara, B-dul M.Eminescu nr.2B, C.I.F. 21666630, tel.408100, fax.0256-408191, www.dfmt.ro

Nr. IF2015-146434/18.05.2015 APROBAT

PRIMAR NICOLAE ROBU

R E F E R A T privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2016

in Municipiul Timisoara

În conformitate cu prevederile art.292 alin.(1) şi (2) din Legea nr.571/2003 privind codul fiscal, modificată:

„(1) În cazul oricărui impozit sau oricărei taxe locale, care constă într-o anumită sumă în lei sau care este stabilită pe baza unei anumite sume în lei, sumele respective se indexează o dată la 3 ani, ţinând cont de evoluţia ratei inflaţiei de la ultima indexare.

(2) Sumele indexate se iniţiază în comun de Ministerul Finanţelor Publice şi Ministerul Administraţiei şi Internelor şi se aprobă prin hotărâre a Guvernului, emisă până la data de 30 aprilie, inclusiv, a fiecărui an.”

De asemenea, în conformitate cu prevederile art. 288 alin. (1) din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată:

„ Hotărârile consiliilor locale şi judeţene privind impozitele şi taxele locale Art. 288. - (1) Consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi consiliile

judeţene adoptă hotărâri privind impozitele şi taxele locale pentru anul fiscal următor în termen de 45 de zile lucrătoare de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a Hotărârii Guvernului prevăzute la art. 292. (…)”

Arătăm ca, prin HG nr. 1309/27.12.2012 au fost aprobate nivelurile pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale şi alte taxe asimilate acestora, precum şi amenzile aplicabile începând cu anul fiscal 2013, până la data întocmirii prezentului referat nefiind emisă o nouă hotărâre de Guvern pentru aprobarea sumelor indexate, prin coroborarea prevederilor art. 288 alin. (1) cu cele ale art. 292 alin. 1 din Legea nr. 571/2003, aceste valori sunt aplicabile si in anul fiscal 2016.

In baza prevederilor Legii nr. 571/2003, consiliul local are competenta sa stabilească nivelul impozitelor şi taxelor locale, când acestea se determină pe bază de cotă procentuală, cand prin lege sunt stabilite limitele minime si maxime, stabilirea cuantumului impozitelor si taxelor locale prevăzute în sumă fixă, stabilirea altor taxe locale ţinând cont de prevederile cap.X Titlul IX din Codul Fiscal, stabilirea nivelului bonificaţiei de până la 10% conform prevederilor art. 255 alin. 2, art. 260 alin. 2, si art. 265 alin. 2 din Codul fiscal, majorarea impozitelor si taxelor locale conform art. 287 din Codul fiscal, precum şi procedura de acordare a facilităţilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevăzute la art. 286 din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, modificată şi completată.

Cod FO 53-01,ver.2 2

Desi potrivit codului fiscal, persoanele care utilizeaza un panou, afisaj sau structura de afisaj in scop de reclama si publicitate nu sunt obligate sa depuna declaratii de impunere la serviciile de specialitate, in conformitate cu prevederile art.271 alin.5 din Legea nr.571/2003 privind codul fiscal actualizata, consiliul local poate sa impuna in sarcina contribuabililor aceasta obligatie. In conditiile in care legea nu stabileste un termen de depunere a declaratiilor anuale, prin aceeasi hotarare se va stabili si termenul de depunere a acestora.

In ceea ce priveste nivelurile taxelor si impozitelor locale, acestea se regasesc in propunerile inaintate Directiei Fiscale, în calitate de iniţiator al Proiectului de hotărâre privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul fiscal 2016, de catre compartimentele de specialitate care administreaza aceste impozite si taxe, prin adresele anexate in copie si care fac parte integranta din prezentul referat.

Referitor la taxa prevazuta la art. 268 alin.4 din codul fiscal, se precizeaza ca, in conformitate cu Legea nr.145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol; Ordinului nr.1846 din 28.11.2014 emis de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale / nr. 2408 din 3.12.2014 emis de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, publicat M.O. nr. 881 din 4.12.2014, privind punerea in aplicare a prevederilor art.5 alin.1 din Legea nr.145/2014; Ordinului nr.20 din 13.01.2015 emis de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale / 208 din 26.01.2015 emis de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, publicat in MO nr.70/27.01.2015, privind punerea in aplicare a prevederilor art.9 alin.1 din Legea nr.145/2014; prevederile Legii nr.571/2003 privind codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt reglementate urmatoarele taxe:

-Taxa pentru eliberarea atestatului de producator; -Taxa pentru eliberarea carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol,

care vor fi instituite in anul 2016 prin hotarare. Atestatele de producator si carnetele de comercializare a produselor din sectorul agricol se

elibereaza conform prevederilor Legii nr.145/2014 pentru stabilirea unor masuri de reglementare a pietei produselor din sectorul agricol, a Ordinului nr.1846/2408/2014 si a Ordinului nr.20/208/2015.

Formularul atestatului de producator are un regim special, este prevazut cu elemente de siguranta si se tipareste in conditiile legii de catre Imprimeria Nationala, la solicitarea consiliilor judetene.

Costurile generate de tiparirea atestatului de producator din sectorul agricol se suporta de catre Consiliul Judetean Timis, iar sumele cheltuite de acesta se recupereaza prin grija primarilor din sumele achitate de solicitanti pentru eliberarea acestora, stabilite prin hotarari ale autoritatilor deliberative, la propunerea autoritatilor executive.

Formularul carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol are regim special, este prevazut cu elemente de siguranta si se tipareste in conditiile legii de catre Imprimeria Nationala, la solicitarea consiliilor judetene, care le distribuie primarilor, la solicitarea acestora.

Costurile generate de tiparirea carnetelor de comercializare a produselor din sectorul agricol se suporta din bugetele locale ale judetelor, iar sumele cheltuite de acestea se recupereaza prin grija primarilor din sumele achitate de solicitanti pentru eliberarea acestora, stabilite prin hotarari ale autoritatilor deliberative, la propunerea autoritatilor executive.

Conform adresei Consiliului Judetean Timis cu nr.1658/10.02.2015, atestatul de producator si carnetul de comercializare a produselor din sectorul agricol se vor comanda la urmatoarele preturi transmise de producator:

- Atestat de producator : 359,60 lei/bloc (TVA inclus), blocuri a 100 file; - Carnet de comercializare produse din sectorul agricol: 12,40 lei/carnet (TVA inclus), carnete a

126 file. Avand in vedere ca, HG nr.661/2001 privind procedura de eliberare a certificatelor de producator,

cu modificarile si completarile ulterioare a fost abrogata prin art.19 din Legea nr.145/2014, pentru anul 2015 a fost necesara abrogarea dispozitiilor referitoare la taxa pentru eliberarea certificatelor de producator diferentiat pe produse (pct.2 Anexa 1 la HCLMT 289/2014), stabilita in baza HG 661/2001, in

Cod FO 53-01,ver.2 3

conformitate cu prevederile art.268 alin.4 coroborate cu cele ale art.288 alin.1 si art.292 alin.1 si alin.2 din codul fiscal si ale pct.158 alin.3 si alin.4 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr.571/2003 privind codul fiscal.

Astfel, prin HCLMT nr.144/20.03.2015 au fost abrogate dispozitiile pct.2 Anexa 1 la HCLMT 289/2014 referitoare la taxa pentru eliberarea certificatelor de producator diferentiat pe produse, fiind aprobate:

- Taxa pentru eliberarea carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol: 40 lei; - Taxa pentru eliberarea carnetului de comercializare a produselor din sectorul agricol: 20 lei. Pentru anul 2016, in conformitate cu prevederile art. 268 alin. (4) din codul fiscal actualizat, taxa

pentru eliberarea atestatului de producator si taxa pentru eliberarea carnetului de comercializare a produselor din produselor din sectorul agricol se va stabili prin hotararea privind impozitele si taxele locale.

In ceea ce priveste taxa pentru activitatile cu impact asupra mediului inconjurator, reglementata de art.283 alin.2 din codul fiscal, propunem ca aceasta taxa sa nu mai fie instituita in anul 2016.

Pentru funcţionarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice şi juridice,

consiliile locale pot adopta taxe speciale, in conformitate cu prevederile art.282 alin.1-4 din Legea nr.571/2003 privind codul fiscal, modificată. Domeniile în care consiliile locale pot adopta taxe speciale pentru serviciile publice locale, precum şi cuantumul acestora se stabilesc în conformitate cu prevederile Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale. Taxele speciale se încasează numai de la persoanele fizice şi juridice care beneficiază de serviciile oferite de instituţia/ serviciul public de interes local, potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia/acestuia, sau de la cele care sunt obligate, potrivit legii, să efectueze prestaţii ce intră în sfera de activitate a acestui tip de serviciu. Consiliile locale nu pot institui taxe speciale concesionarilor din sectorul utilităţilor publice (gaze naturale, apă, energie electrică), pentru existenţa pe domeniul public/privat al unităţilor administrativ-teritoriale a reţelelor de apă, de transport şi distribuţie a energiei electrice şi a gazelor naturale.

Potrivit art.30 alin.1 si alin.2 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, pentru functionarea unor servicii publice locale, create în interesul persoanelor fizice si juridice, consiliile locale aproba taxe speciale, al căror cuantum se stabileşte anual.

Propunerile privind taxele speciale si nivelul acestora au fost inaintate Directiei Fiscale, în calitate de iniţiator al Proiectului de hotărâre privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul fiscal 2016, de catre compartimentele de specialitate care administreaza aceste impozite si taxe, prin adresele anexate in copie si care fac parte integranta din prezentul referat.

In ceea ce priveste taxa de salubrizare, se precizeaza ca, in conformitate cu prevederile art.26 alin.1 din Legea nr.101/2006 a serviciului de salubrizare a localităţilor, republicată şi modificată, pentru asigurarea finanţării serviciului de salubrizare, utilizatorii achită contravaloarea serviciului de salubrizare prin: a) tarife, în cazul prestaţiilor de care beneficiază individual, pe bază de contract de prestare a serviciului de salubrizare; b) taxe speciale, în cazul prestaţiilor efectuate în beneficiul întregii comunităţi locale; c) taxe speciale, în cazul prestaţiilor de care beneficiază individual fără contract. Potrivit alin.3 al articolului mai sus menţionat, autorităţile administraţiei publice locale au obligaţia să instituie taxe speciale, conform prevederilor alin.1 lit.c), şi să deconteze lunar operatorilor, direct din bugetul local, contravaloarea prestaţiei efectuate la utilizatorii fără contract. Conform art.6 alin.1 lit.k) din legea mai sus menţionată autorităţile deliberative ale unităţilor administrativ teritoriale au competenţe exclusive în ceea ce priveşte înfiinţarea, organizarea, gestionarea, coordonarea şi atribuirea serviciului de salubrizare a localităţilor având atribuţii în stabilirea taxelor speciale şi aprobarea tarifelor pentru servicii de salubrizare, cu respectarea reglementărilor în vigoare.

Cod FO 53-01,ver.2 4

La art.16 alin.2 din Ordinul Preşedintelui A.N.R.S.C nr.82/9.03.2015 privind aprobarea Regulamentului –cadru al serviciului de salubrizare a localităţilor, intrat în vigoare la data de 24.03.2015, se prevede că autoritatea deliberativă a administraţiei publice locale aprobă/instituie tarife/taxe de salubrizare pentru constituirea fondurilor necesare finanţării activităţii.

Modul de organizare şi funcţionare a serviciului de salubrizare este stabilit în Regulamentul Serviciului de Salubrizare al Municipiului Timişoara aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr.453 din 18.12.2007 cu modificările şi completările ulterioare. Operatorul S.C. Retim Ecologic Service S.A are exclusivitatea prestării serviciului de salubrizare pentru toţi utilizatorii din raza administrativ-teritorială a Municipiului Timişoara pentru care are contract de delegare a gestiunii încheiat cu Consiliul Local al Municipiului Timişoara. Persoanele fizice şi juridice care nu sunt în relaţii contractuale cu operatorul de servicii publice de salubrizare şi produc la rândul lor deşeuri, similar cu cei care au contractat aceste servicii, beneficiază de aceleaşi servicii de care beneficiază şi acele persoanele care au încheiate contracte pentru aceste servicii, în sensul că deşeurile pe care le generează aceste persoane sunt colectate şi transportate în vederea eliminării la depozitul Ghizela, situaţie faţă de care se impune instituirea taxei speciale de salubrizare. Beneficiarii serviciului de salubrizare pentru care se instituie taxa specială de salubrizare sunt:

a) persoanele fizice cu domiciliul sau reşedinţa în Municipiul Timişoara care nu au încheiat contract de prestări servicii cu operatorul de servicii publice de salubrizare;

b) persoanele juridice cu sediul sau punct de lucru în Municipiul Timisoara care nu au încheiat contract de prestări servicii cu operatorul de servicii publice de salubrizare;

c) persoanele fizice şi persoanele juridice ale căror contracte au fost denunţate în mod unilateral de către operatorul de servicii publice de salubrizare, pentru neachitarea contravalorii serviciilor prestate în termen de 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată, prevăzut în contract;

d) chiriaşii imobilelor aflate în proprietatea statului, a Municipiului Timişoara sau proprietate privată, care beneficiaza de serviciul de salubrizare şi care nu au încheiate contracte cu operatorul de servicii publice de salubrizare sau a căror contracte au fost reziliate pentru neachitarea contravalorii serviciilor prestate în termen de 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată, prevăzut în contract;

e) persoanele fizice/juridice care ocupă imobile aflate în proprietatea statului, a Municipiului Timisoara sau proprietate privată, care beneficiază de serviciul de salubrizare si care nu au încheiate contracte cu operatorul de servicii publice de salubrizare sau a căror contracte au fost reziliate pentru necachitarea contravalorii serviciilor prestate în termen de 30 de zile calendaristice de la data expirării termenului de plată, prevăzut în contract.

Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr.64 din 13.02.2015 privind actualizarea tarifelor la contractul de delegare a gestiunii serviciilor publice de salubrizare a localităţilor prin concesiune nr.SC2006-15414/31.07.2006, tariful pentru colectare, transport, depozitare şi neutralizare deşeuri menajere de la populaţie cu pubelă în comodat este de 10,78 lei/pers./lună, iar pentru colectare, transpor, depozitare şi neutralizare deşeuri menajere şi asimilate de la instituţii şi agenţi economici este de 110,42 lei/mc. Taxa specială de salubrizare pentru persoanele fizice va fi egală cu tariful pentru o persoană aferent colectării, transportului, depozitării şi neutralizării deşeurilor menajere, iar pentru persoanele juridice va fi egală cu tariful aferent colectării, transportului, depozitării şi neutralizării deşeurilor menajer, majorat 10%.

Destinatia taxei speciale de salubrizare este acoperirea serviciilor prestate de către operator în baza documentelor justificative prezentate şi în limita sumei încasate, acoperirea costului colectării taxei.

Taxa specială de salubrizare va fi reglementata conform Regulamentului privind stabilirea şi aplicarea taxei speciale de salubrizare si se utilizeaza pentru plata serviciului de salubrizare prestat de operatorul autorizat, S.C. Retim Ecologic Service S.A., căruia i se va plăti prestaţia la nivelul tarifului

Cod FO 53-01,ver.2 5

aprobat prin contractul de concesiune SC2006-15414/31.07.2006, pentru anul în care este stabilită taxa, atât pentru persoanele fizice, cât şi pentru persoanele juridice.

Diferenta dintre taxa specială de salubrizare şi tariful prestatiei pe care îl percepe operatorul autorizat rămâne ca venit la bugetul local al Municipiului Timisoara, în vederea acoperirii cheltuielilor generate cu gestionarea taxei speciale de salubrizare (colectare de la beneficiarii serviciului de salubrizare, plata către operatorul de salubrizare şi altele asemenea).

Având în vedere cele expuse mai sus se propune instituirea taxei de salubrizare (taxa speciala) si a cuantumului acesteia prin hotararea privind impozitele si taxele locale aferenta anului 2016. Cuantumul taxei de salubrizare aferent colectării, transportului, depozitării şi neutralizării deşeurilor menajere, în funcţie de: numărul de persoane din fiecare familie, respectiv numărul locatarilor existenţi la respectiva adresă; volumul de deşeuri generat/luna comunicat de către operatorul de servicii publice de salubrizare, în cazul persoanelor juridice.

Prin art.7 din Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr.197/15.04.2014 privind reglementarea procedurilor de inscriere/radiere a constructiilor realizate fara Autorizatie de Construire/Desfiintare si descrierea corecta a regimului de inaltime a constructiilor inscrise in cartea funciara, s-a instituit taxa de 0,5% pentru constructiile cu destinatia de locuinte sau anexe la locuinte si taxa de 1% pentru restul constructiilor, din valoarea impozabila a constructiei, stabilita pentru determinarea impozitului pe cladiri in conditiile art.251 din Legea nr.571/2003, comunicata de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, care sa reprezinte taxa care ar fi fost perceputa pentru emiterea Autorizatiei de construire a constructiei respective, actualizata la data eliberarii Certificatului de existenta a constructiei/Adeverintei. Prin art.9 din HCLMT nr.197/2014, s-a instituit taxa de 0,1% din valoarea impozabila a constructiei, stabilita pentru determinarea impozitului pe cladiri in conditiile art.251 din Legea nr.571/2003, comunicata de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, care sa reprezinte taxa care ar fi fost perceputa pentru emiterea Autorizatiei de construire a constructiei respective, actualizata la data eliberarii Certificatului de existenta a constructiei/Adeverintei. Conform art.10 din HCLMT nr.197/2014, taxa pentru emiterea adeverintei este echivalenta cu taxa de emitere a certificatului de existenta/inexistenta constructii.

In vederea unei reglementari unitare a taxelor speciale, propunem ca taxele reglementate prin HCLMT nr.197/2014 sa fie instituite prin hotararea privind impozitele si taxele locale, sens in care se va revoca art.7, 9 si 10 din HCLMT 197/2014, restul prevederilor referitoare la metodologia si documentatia aferenta urmand a ramane in vigoare.

Conform art.286 alin.1 din codul fiscal actualizat: ”Consiliul local poate acorda scutire de la plata impozitului pe clădiri sau o reducere a acestuia pentru o clădire folosită ca domiciliu de persoana fizică ce datorează acest impozit”. Având în vedere intenţia Primăriei Municipiului Timişoara de a realiza Strategia şi Planul de acţiune privind schimbările climatice, necesitatea reducerii gazelor cu efect de seră (GES) - în special a celor produse prin activităţi antropice, precum şi promovarea utilizării de către cetăţeni a sistemelor care folosesc energiile regenerabile, pentru stimularea contribuabililor persoane fizice care montează şi pun în funcţiune astfel de instalaţii (panouri sau instalatii solare pentru incalzirea apei calde menajere si/sau inclazirii locuintelor, respectiv de panouri fotovoltaice pentru producerea/stocarea energiei electrice), se considera oportuna acordarea si in anul 2016 a facilităţilor fiscale constând în scutirea de la plata impozitului pe clădiri în proporţie de 100% de catre persoanele fizice pentru locuinta de domiciliu, pentru montarea si punerea in functiune de panouri sau instalatii solare pentru pentru incalzirea apei calde menajere si/sau inclazirii locuintelor, respectiv de panouri fotovoltaice pentru producerea/stocarea energiei electric.

De asemenea, avand in vedere ca, prevederile art.286 alin.3 din Legea nr.571/2003 actualizata nu au suferit modificari, se considera oportuna acordarea si in anul 2016 a facilităţilor fiscale constând în scutirea/reducerea de la plata impozitului pentru clădirea folosită ca locuinţă de domiciliu si a impozitului pe terenul aferent acesteia (categoria de folosinta curti constructii), în cuantum maxim de

Cod FO 53-01,ver.2 6

400 lei, fără a depăşi impozitul anual datorat, pentru următoarele categorii de persoane: persoanele fizice ale căror venituri lunare nete sunt mai mici decât salariul minim brut pe ţară; persoanele fizice ale căror venituri lunare nete constau in exclusivitate din indemnizaţie de şomaj sau ajutor social.

Totodata, avand in vedere ca: art.286 alin.8 din codul fiscal, prevede posibilitatea consiliului local de a acorda scutire de la plata impozitului pe cladiri sau o reducere a acestuia pe o perioada de minim 7 ani, cu incepere de la data de intai ianuarie a anului fiscal urmator finalizarii lucrarilor de reabilitare pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinte si ai imobilelor care au executat lucrari de interventie pe cheltuiala proprie; ca OUG nr.18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, actualizata, stabilileste expres lucrarile de interventie pentru cresterea performantei energetice a blocurilor de locuinte; posibilitatea reducerii consumului de energie pentru încălzirea blocurilor de locuinţe, în condiţiile asigurării şi menţinerii climatului termic interior în apartamente, precum si actualul context socio-economic si diminuarea accentuata a gradului de suportabilitate a contribuabililor in ceea ce priveste obligatiile fiscale, se considera oportuna acordarea acestei facilitati fiscale si in anul 2016. Conform prevederilor art. 250 alin. 1 pct. 19 din Legea nr. 571/2003, din categoria cladirilor pentru care nu se datoreaza impozit fac parte si “cladirile utilizate pentru activitati social-umanitare de catre asociatii, fundatii si culte, potrivit hotararii consiliului local”, urmand astfel ca procedura si conditiile necesare a fi indeplinite pentru a opera prevederile invocate sa faca obiectul anexei 6 la hotararea privind impozitele si taxele locale pentru anul 2016.

Propunerile privind nivelurile taxelor si impozitele locale, precum si nivelul taxelor speciale au

fost inaintate Directiei Fiscale, în calitate de iniţiator al Proiectului de hotărâre privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul fiscal 2016, de catre compartimentele de specialitate care administreaza aceste impozite si taxe, prin adresele anexate in copie si care fac parte integranta din prezentul referat, astfel: adresa nr.IF2015-122386/09.04.2015 emisa de Directia Tehnica; adresa nr.IF2015-122386/07.04.2015 emisa de Directia Secretariat General - Serviciul Administrare Fond Funciar; adresa nr.IF2015-122386/26.03.2015 emisa de Directia Secretariat General-Compartiment Arhiva; adresa nr.IF2015-122386/10.04.2015 emisa de Directia Secretariat General-Serviciul Autoritate Tutelara; adresa inregistata cu nr.E12015-011167/07.05.2015 emisa de Directia Comunicare; adresa nr.IF2015-122386/24.03.2015 emisa de Directia Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse – Biroul Valorificare Spatii cu Alta Destinatie; adresa nr.124112/29.04.2015 emisa de Consiliul Local al Municipiului Timisoara - Directia de Evidenta a Persoanelor; adresa nr.IF2015-122386/18.05.2015 emisa de Directia Urbanism; adresa nr.IF2015-122386/08.04.2015 emisa de Directia Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse – Biroul Autorizare Activitati Comerciale si Publicitare; adresa nr.IF2015-122386/07.04.2015 si nr.IF2015- 122386/14.05.2015 emisa de Directia Mediu – Serviciul Avize Mediu; adresa nr.IF2014- 005180/19.05.2014 emisa de Directia Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse – Compartiment Spatii Publicitare.

Avand in vedere cele prezentate mai sus,

PROPUNEM:

1. Emiterea hotararii de consiliu local privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2016, după cum urmează:

a) nivelurile stabilite in sume fixe sunt prevăzute în Anexa nr. 1 care cuprinde impozitele si taxele locale pentru anul 2016;

b) cota de impozitare care se aplica valorii de inventar a clădirii la calcularea impozitului pe clădiri în cazul persoanelor juridice, se stabileşte la 0,9 %;

Cod FO 53-01,ver.2 7

c) cota impozitului pe clădiri în cazul clădirilor care nu au fost reevaluate în ultimii 3 ani anteriori anului fiscal de referinţă se stabileşte la 10%, iar în cazul clădirilor care nu au fost reevaluate în ultimii 5 ani anteriori anului fiscal de referinţă, cota de impozitare se stabileşte la 30%;

d) cota impozitului pe clădiri, în cazul clădirilor a căror valoare a fost recuperata integral pe calea amortizării, se stabileşte la 1,50 %;

e) cota taxei pentru servicii de reclama şi publicitate se stabileşte la 3%; f) cota taxei hoteliere se stabileşte la 1 % fiind aplicată la tariful de cazare practicat de unităţile

de profil, pentru întreaga perioadă de cazare. g) cota de impozit pentru clădirile cu destinaţie turistică ce nu funcţionează în cursul unui an

calendaristic este de 5% din valoarea de inventar a clădirii; sunt exceptate structurile care au autorizaţie de construire în perioada de valabilitate, dacă au început lucrările în termen de cel mult 3 luni de la data emiterii autorizaţiei de construire

2. Pentru plata cu anticipaţie, până la data de 31 martie 2016, a impozitului pe clădiri, terenuri sau a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorate pe întregul an 2016 de către contribuabilii persoane fizice, se acorda o bonificaţie de 10%.

3. (1) Orice persoană care utilizează un panou, afişaj sau structură de afişaj pentru reclamă şi publicitate într-un loc public, are obligaţia să depună o declaraţie fiscală la compartimentul de specialitate al Consiliului Local, în termen de 30 zile de la data instalării, modificării ori desfiinţării, după caz, a panoului, afişajului sau structurii de afişaj.

(2) Nerespectarea prevederilor alin.(1) constituie contravenţie şi se sancţionează astfel: a) depunerea peste termen a declaraţiilor fiscale se sancţionează cu amendă de 100 de lei în

cazul persoanelor fizice, şi de 300 de lei în cazul persoanelor juridice. b) nedepunerea declaraţiilor de impunere se sancţionează cu amendă de 300 de lei în cazul

persoanelor fizice, şi de 1000 de lei în cazul persoanelor juridice. 4. Categoriile de persoane fizice cu venituri mici care pot beneficia de facilităţi fiscale în anul

2016, precum si procedura şi condiţiile de acordare a acestora sunt prevăzute în Anexa nr.2. 5. Acordarea scutirii de la plata impozitului pe clădiri pe o perioadă de 7 ani, cu începere de la

data de întâi ianuarie a anului fiscal următor finalizării lucrărilor de reabilitare, pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuială proprie, pe baza procesului-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, întocmit în condiţiile legii, prin care se constată realizarea măsurilor de intervenţie recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanţă energetică sau, după caz, în raportul de audit energetic, astfel cum este prevăzut în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 158/2011.

Procedura, criteriile si conditiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe cladiri pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuială proprie sunt reglementate in Anexa nr.3.

6. Procedura, criteriile şi condiţiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe clădire datorat de către persoanele fizice pentru locuinţa de domiciliu în anul 2016 pentru montarea şi punerea în funcţiune de panouri sau instalaţii solare pentru încălzirea apei calde menajere şi/sau încălzirii locuinţelor, respectiv de panouri fotovoltaice pentru producerea /stocarea energiei electrice, sunt reglementate în Anexa nr.4.

7. Taxele speciale instituite prin prezenta hotărâre şi cuantumul acestora, pentru anul 2016, sunt prevăzute în Anexa nr. 5.

8. Procedura de acordare în anul 2016, a scutirii de la plata impozitului pe cladire conform art. 250 pct.19 din Legea nr.571/2003 actualizata privind codul fiscal, pentru clădirile folosite pentru activităţi cu caracter social-umanitar, de către asociaţii, fundaţii sau culte, este prevăzută în Anexa nr.6 la prezentul referat.

Cod FO 53-01,ver.2 8

9. Regulamentul privind stabilirea şi aplicarea taxei speciale de salubrizare este prevazut in Anexa nr.7 la prezentul referat.

10. Anexele nr. 1 - 7 fac parte integranta din prezenta hotarare. 11. Prezenta hotărâre intra in vigoare începând cu anul fiscal 2016. 12. Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei hotarari, se revoca prevederile art.7, art.9 si

art.10 din Hotararea Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr.197/15.04.2014 privind reglementarea procedurilor de inscriere/radiere a constructiilor realizate fara Autorizatie de Construire/Desfiintare si descrierea corecta a regimului de inaltime a constructiilor inscrise in cartea funciara, restul prevederilor Hotararii Consiliului Local al Municipiului Timisoara nr.197/15.04.2014 ramanand neschimbate.

DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV

ADRIAN BODO

SECRETAR IOAN COJOCARI

Avizat SERVICIUL JURIDIC

C.j.__________________________

Atasament: Anexa_6.pdf

1

Anexa nr.6 la HCLMT nr. _________2015

Procedura de acordare a scutirii de la plata impozitului pe cladiri prevazuta la art. 250 alin. (1) pct. 19 din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal

Art. 1 (1) Nu se supun impozitarii pentru anul fiscal 2016, cladirile utilizate in intregul lor, de catre asociatii, fundatii si culte sau de catre acestea in parteneriat cu autoritati sau institutii publice, numai pentru activitati social umanitare constand in: asigurare de gazduire; hrana; sprijin material; ingrijire medicala; asistenta sociala; psihologica; activitati educationale; activitati de recuperare, reabilitare si reinsertie sociala pentru persoane aflate in dificultate (copii abandonati, orfani, proveniti din familii dezorganizate, persoane cu handicap, persoane varstnice si altele asemenea), prestate cu titlu gratuit. (2) Scutirea se acorda si in cazul in care, in cladirea de referinta exista spatii neutilizate, aflate in conservare.

Art. 2. Scutirea prevazuta la art.1 se acorda prin hotărârea consiliului local, pe baza de cerere, proportional cu perioada din anul fiscal 2016 in care sunt indeplinite conditiile prevazute la art.1, incepand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care sunt indeplinite conditiile, pana la data de intai a lunii urmatoare celei in care nu mai sunt indeplinite conditiile.

Art. 3. Cererea de acordare a scutirii se comunica Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara, prin posta sau prin registratura Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara si va cuprinde:

- datele de identificare ale solicitantului; - elementele de identificare ale cladirii/cladirilor pentru care se solicita acordarea

scutirii; - temeiul de drept in baza carora se solicita acordare scutirii; - motivele de fapt pe care se intemeiaza cererea de acordare a scutirii; - perioada din anul fiscal 2016 pentru care se solicita acordarea scutirii. Art. 4. In sustinerea cererii se depun urmatoarele documente: - declaratia pe proprie raspundere a reprezentantului legal al asociatiei/ fundatiei/

cultului, in care sa se mentioneze urmatoarele informatii: 1) daca cladirea (cladirile) pentru care se solicita scutirea de la plata impozitului, este utilizata in exclusivitate de asociatii/fundatii/culte; 2) toate activitatile desfasurate in cladirea/cladirile pentru care se solicita scutirea de la plata impozitului, natura activitatilor respective precum si modalitate de furnizare a activitatilor, respectiv contra cost sau cu titlu gratuit.

- Actul constitutiv si Statutul asocitiei/fundatiei; Hotararea judecatoreasca prin care s-a dispus insrierea organizatiei in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor; Actele aditionale prin care au fost aduse modificati/completari la actele constitutive, precum si hotararile judecatoresti prin care s-a dispus modificarea/completarea actelor constitutive; Certificatul de inscriere al persoanei juridice fara scop patrimonial (in copie semnate si stampilate pentru conformitate cu originalul);

- Actul constitutiv al cultului, Actele aditionale prin care au fost aduse modificari/completari la Actul constitutiv (in fotocopii semnate si stampilate pentru conformitate cu originalul).

Art. 5. In vederea verificarii indeplinirii conditiilor de acordare a scutirii, Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, prin serviciul de specialitate, va proceda la efectuarea unei cercetări la fata locului (respectiv la cladirea ce face obiectul cererii ce acordare a scutirii), cu respectarea dispozitiilor art. 57 din OG nr.92/2003 privind Codul de procedura fiscala.

2

Art. 6. Pentru solutionarea fiecarui dosar privind cerere de scutire de la plata impozitului

pe cladiri in temeiul art. 250 alin.1 pct.19 din Legea nr. 571/2003 privind codul fiscal, Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, prin serviciul de specialitate, va intocmi un referat care va fi supus spre vizare Serviciul Juridic din cadrul Primariei Municipiului Timisoara si spre aprobare Primarului Municipiului Timişoara.

Art. 7. In baza referatului aprobat de Primarul Municipiului Timisoara, serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara, va proceda la:

1) întocmirea proiectului de hotărâre privind acordarea scutirii de la plata impozitului pe clădiri, în vederea înaintării spre aprobare Consiliului local al Municipiului Timişoara, daca sunt indeplinite conditiile prevazute in prezenta anexa;

2) intocmirea proiectului de hotarare privind respingerea cererii de acordare a scutirii, in vederea inaintarii spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timisoara, în cazul în care se constată neîndeplinirea condiţiilor cuprinse în prezenta anexă.

Art. 8. Orice scutire aplicata in baza art 250 alin. 1 pct 19 din Legea 571/2003 privind Cdoul fiscal care nu respecta prevederile prezentei proceduri va putea fi acordata, prin derogare de la prezenta anexa numai ca urmare a vointei Consiliului Local al Municipiului Timisoara, manifestata in conditiile actelor normative care reglementeaza organizarea si functionarea Consiliului Local al Municipiului Timisoara (Legea nr.215/2001 si HCLMT nr.377/2012), ca urmare a supunerii spre dezbatere a proiectului prevazut la art. 7 pct. 2 din prezenta procedura.

DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV

ADRIAN BODO

Atasament: Anexa_5.pdf

1

Anexa nr. 5 la HCLMT nr._________________2015

TAXELE SPECIALE STABILITE PENTRU ANUL FISCAL 2016 Nr. Crt.

Denumirea taxei speciale Nivelul taxei speciale -lei-

Denumirea Directiei/ compartimentului de

specialitate care presteaza serviciul taxabil

1. Taxa cazare Vila Bistra 15 lei/noapte + TVA pentru angajati

20 lei/noapte + TVA – pentru consilierii locali 20 lei/noapte + TVA pentru persoanele invitate

Directia Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse

Biroul Valorificare Spatii cu Alta Destinatie

2. Taxa imprimat 6 lei Directia Cladiri Terenuri si

Dotari Diverse Biroul Autorizare Activitati

Comerciale si Publicitare 3. Cost autocolant 10 lei Directia Cladiri Terenuri si

Dotari Diverse Biroul Autorizare Activitati

Comerciale si Publicitare 4. Taxa speciala de salubrizare -persoane fizice din gospodarii individuale:

11,88 lei/persoana/luna; -persoane fizice asociate: 11,88 lei/ persoana/ luna; -persoane juridice: 121,46 lei/mc

Directia Mediu Serviciul Avize Mediu

Biroul Salubrizare

5. Taxa urgenta eliberare acte – in termen de 3 zile de la data depunerii, exclusiv

ziua depunerii

-in cazul persoanelor fizice si juridice: 100 lei/act

Toate seviciile si compartimentele de

specialitate din cadrul Primariei Municipiului

Timisoara si serviciilor şi direcţiilor cu personalitate

juridică aflate în subordinea Primarului Municipiului

Timişoara sau a Consiliului Local

2

6. Taxa permise de intervenţie 100 lei Direcţia Tehnică 7. Taxa avize de principiu 100 lei Direcţia Tehnică 8. Taxa predări de amplasament 100 lei Direcţia Tehnică 9. Taxa permise de spargere 150 lei Direcţia Tehnică

10. Taxă aviz de principiu mediu urban 50 lei Direcţia Mediu

Serviciul Avize Mediu 11. Taxa eliberare planuri de situatie și

planse -persoane fizice si juridice FORMAT DIGITAL (în format pdf, sunt expediate pe e-mail): sc.I:500 format A3 – 12 lei; sc. I:5000 format A3 – 12 lei FORMAT ANALOGIC (pe hârtie, se ridică de la ghişeu): sc.I:500 format A3 – 14 lei; sc.I:5000 format A3 – 14 lei sc. I:10000, P.U.Z-uri, P.U.D.-uri, P.U.G., P.A.T. – format A3 – 16 lei planşa TAXA DE URGENŢĂ pentru toate planurile enumerate mai sus este de 10 lei + contravaloarea planului

Directia Urbanism Serviciul Banca de Date

Urbana si Cadastru

12. Taxa emitere Harta Municipiului Timişoara, P.U.G., P.A.T.

Harta Municipiului Timişoara în format A0, la scara I:10 000 ÎN REGIM NORMAL: 100 lei TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea planului

Directia Urbanism Serviciul Banca de Date

Urbana si Cadastru

Planşa P.U.G. în forma A0 ÎN REGIM NORMAL: 80 lei TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea planului Planşa P.A.T. în format AI ÎN REGIM NORMAL: 40 lei TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea planului

3

13. Taxă imprimare nomenclator stradal şi parte scrisa

D.T.A.C./D.T.A.D./P.U.G./P.U.Z./ P.U.D.

Format A4 color – 4 lei / fila Format A4 alb-negru – 2 lei / fila Format A3 color – 5 lei / fila Format A3 alb-negru – 4 lei / fila

Directia Urbanism Serviciul Banca de Date

Urbana si Cadastru

14. Taxa eliberare proces-verbal de vecinatati persoane fizice/juridice si proces-verbal de vecinatati conform

HG nr. 834/1991

a) pana la 1000 mp inclusiv: 20 lei b) peste 1000 mp: 20 lei + 1 leu/mp pentru fiecare mp ce depaseste suprafata de 1000 mp

Directia Urbanism Serviciul Banca de Date

Urbana si Cadastru

15. Taxa eliberare certificat de existenta- inexistenta pentru intablare/ radiere

constructii executate cu sau fara autorizatie de construire si adeverintei

pentru certificarea existentei/inexistentei A.C./A.D. si

regimului de inaltime al constructiilor

IN REGIM NORMAL: 200 lei

TAXA DE URGENTA este de 1000 lei+contravaloarea certificatului doar pentru

constructiile executate/desfiintate cu A.C./A.D.

Directia Urbanism Serviciul Banca de Date

Urbana si Cadastru

16. Taxa emitere adeverinte teren intravilan

IN REGIM NORMAL: 25 lei TAXA DE URGENTA este de 50 lei + contravaloarea adeverintei

Directia Urbanism Serviciul Banca de Date

Urbana si Cadastru

17. Abonament G.I.S. – consultare Banca de Date

6 luni – 600 lei 12 luni – 1000 lei

Directia Urbanism Serviciul Banca de Date

Urbana si Cadastru

18. Taxa căutare documente in arhiva

30 lei /document Compartiment arhivă

19. Taxa eliberare copii documente Format A4 – 5 lei/filă Format A3 – 10 lei/filă

Compartiment arhivă

20. Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism in regim de urgenta – in

termen de 7 zile lucrătoare

500 lei + contravaloarea taxei pentru eliberarea certificatului de urbanism (conform

Anexei 1)

Directia Urbanism Biroul Autorizari, Biroul Certificate de Urbanism

21. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire in regim de urgenţă – in

termen de 7 zile lucrătoare

1000 lei + contravaloarea taxei pentru eliberarea autorizatiei de construire

Directia Urbanism Biroul Autorizari,

BiroulCertificate de Urbanism

4

22. Taxa aviz plan de eliminare deseuri

50 lei Direcţia Mediu Serviciul Avize Mediu

23. Taxa inscriere la examenul de atestare

a persoanelor fizice pentru functia de administrator de imobile

10 lei Directia Comunicare Compartimentul Relationare

Asociatii Proprietari

24. Taxa de autorizare a persoanelor juridice pentru desfasurarea activitatii

de administrare imobile

60 lei Directia Comunicare Compartimentul Relationare

Asociatii Proprietari 25. Taxa pentru eliberarea acordurilor

pentru desfăşurarea unei activităţi economice si pentru publicitate

temporara

69 lei Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse

Biroul Autorizare Activitati Comerciale si Publicitare

26. Viza anuala pentru activitatile economice ce fac obiectul Legii nr.

650/2002, altele decat cele de alimentatie publica

50% din cuantumul taxei de autorizare Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse

Biroul Autorizare Activitati Comerciale si Publicitare

27. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de transport

332 lei Direcţia Tehnică

28. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a autorizaţiei de transport

244 lei Direcţia Tehnică

29. Taxa pentru inlocuirea autorizatiei de transport, a copiei conforme a

autorizatiei de transport sau a licentei de traseu, ocazionate de schimbarea

denumirii operatorului de transport/intreprinderii, si/sau a

persoanei desemnate, adresei sediului social/domiciliului acestuia sau de

schimbarea autovehiculului utilizat pentru serviciul de transport

20% din tariful iniţial Directia Tehnica

5

30. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de dispecerat taxi (valabila 5 ani)

500 lei

Direcţia Tehnică

31. Taxa pentru eliberarea duplicatului autorizaţiei de dispecerat taxi

250 lei Direcţia Tehnică

32. Taxa pentru eliberarea cazierului de conduită profesională

50 lei Directia Tehnica

33. Taxa de eliberare a avizului pentru aplicarea de inscrisuri si simboluri care

reprezinta publicitate pentru terti pe autovehiculele ce efectueaza serviciul de transport public de persoane in regim

de taxi si in regim de inchiriere

50 lei/autovehicul/an

Directia Tehnica

34. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a certificatului de inregistrare la

Registrul Comertului, pentru transportul public de persoane in regim

de inchiriere (serviciul de inchiriere)

244 lei Directia Tehnica

35. Taxa pentru emiterea Avizului de oportunitate,

Avizul Arhitectului Sef al Municipiului Timisoara si

a Avizului Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului

100 lei Directia Urbanism Biroul Avizare Conformitati

PUG/PUD/PUZ

36. Taxa pentru activităţile de informare şi consultare a publicului pentru planurile

urbanistice

400 lei Directia Urbanism Biroul Avizare Conformitati

PUG/PUD/PUZ

37. Taxa pentru inaintarea documentatiilor Plan Urbanistic Zonal/Plan Urbanistic

de Detaliu (PUZ/PUD) in plenul Consiliului Local al municipiului

Timisoara

100 lei Directia Urbanism Biroul Avizare Conformitati

PUG/PUD/PUZ

6

38. Taxa de urgenţă pentru eliberare certificat de nomenclatură stradală şi

adresă

TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea certificatului (contravaloarea certificatului = 9 lei conform Anexei nr. 1, art.

267 alin. 13)

Directia Urbanism Serviciul Banca de Date

Urbana si Cadastru

39. Taxa pentru vizarea autorizaţiei de transport public de persoane în regim

de taxi şi în regim de închiriere; pentru transportul public de mărfuri sau

bunuri în regim de taxi

20% din tariful iniţial Direcţia Tehnică

40. Taxa pentru eliberarea duplicatului autorizaţiei de transport, al unei copii conforme a autorizaţiei de transport,

sau al unei licenţe de traseu

110 lei Direcţia Tehnică

41. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a autorizaţiei de transport, ocazionate

de suspendarea celei eliberate

332 lei Direcţia Tehnică

42. Taxa pentru vizarea listei de tarife 5 lei/bucata

Direcţia Tehnică

43. Taxa de tranzit, pentru vehiculele de transport marfă de peste 7,5 tone

200 lei

Direcţia Tehnică

44. Taxa pentru eliberarea certificatului de performanţă energetică a clădirilor

10% din valoarea impozitului pe clădire, aferent anului în curs

Direcţia Tehnică

45. Taxa duplicate acord pentru desfasurarea unei activitati economice

69 lei

Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse

Birou Autorizare Activitati Comerciale si Publicitare

46. Taxa de modificare a acordurilor

pentru desfasurarea unei activitati economice

50% din cuantumul taxei de autorizare

Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse

Birou Autorizare Activitati Comerciale si Publicitare

47. Taxa pentru procedura desfacerii casatoriei prin divort pe cale administrativa

500 lei Directia de Evidenta a Persoanelor

Serviciul de Stare Civila

7

48. Taxa eliberare a certificatului de existenta pentru certificarea existentei constructiilor fara autorizatie de construire si adeverintei pentru certificarea existentei / inexistentei autorizatiei de construire

0,5% din valoarea impozabila a constructiilor cu destinatia de locuinte sau anexe la locuinte, actualizata pe baza certificatului fiscal; SAU 1% din valoarea impozabila a constructiilor pentru restul constructiilor cu alta destinatie decat cea de locuinta, actualizata pe baza certificatului fiscal

Directia Urbanism Serviciul Banca de Date

Urbana si Cadastru

49. Taxa eliberare a certificatului de inexistenta pentru certificarea inexistentei constructiilor fara autorizatie de desfiintare si adeverintei pentru certificarea existentei/ inexistentei autorizatiei de desfiintare

0,1% din valoarea impozabila a constructiilor, actualizata pe baza certificatului fiscal

Directia Urbanism Serviciul Banca de Date

Urbana si Cadastru

Nota: I. Taxa de urgenta, prevăzută la pct. 5 se datorează în toate cazurile în care este posibilă eliberarea în regim de urgenta a actelor solicitate de contribuabili, cu excepţia celor pentru care in anexa 5 s-a stabilit expres o taxa speciala de urgenţă, şi se încasează pe baza notei de plata întocmite de către angajaţii cu atribuţii în eliberarea acestora. II. Referitor la taxele prevazute la pct.48 si 49: - Taxa de 0,5% pentru constructiile cu destinatia de locuinte sau anexe la locuinte si taxa de 1% pentru restul constructiilor, din valoarea impozabila a constructiei, stabilita pentru determinarea impozitului pe cladiri in conditiile art.251 din Legea nr.571/2003, comunicata de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, care reprezinta taxa care ar fi fost perceputa pentru emiterea Autorizatiei de construire a constructiei respective, actualizata la data eliberarii Certificatului de existenta a constructiei/Adeverintei. Pentru constructiile inscrise in cartea funciara pentru care prin Adeverinta se va specifica regimul de inaltime, se achita doar taxa de emitere a certificatului de existenta a constructiei/Adeverintei; -Taxa de 0,1% din valoarea impozabila a constructiei, stabilita pentru determinarea impozitului pe cladiri in conditiile art.251 din Legea nr.571/2003, comunicata de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, care reprezinta taxa care ar fi fost perceputa pentru emiterea Autorizatiei de desfiintare a constructiei respective, actualizata la data eliberarii Certificatului de inexistenta a constructiei/Adeverintei. Taxa pentru emiterea adeverintei este echivalenta cu taxa de emitere a certificatului de existenta/inexistenta constructii. Metodologia de aplicare este reglementata prin HCLMT nr.197/15.04.2014.

DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA

DIRECTOR EXECUTIV ADRIAN BODO

Atasament: Anexa_2.pdf

1

Anexa nr. 2 la HCLMT nr.____________2015

Procedura de acordare a facilităţilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevăzute la art. 286 alin. 3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, modificată

Art.1 – (1) Pentru anul fiscal 2016, beneficiază de scutire/reducere de la plata impozitului pentru clădirea folosită ca locuinţă de domiciliu si a impozitului pe terenul aferent acesteia (categoria de folosinta curti constructii), în cuantum maxim de 400 lei, fără a depăşi impozitul anual datorat, următoarele categorii de persoane:

a) persoanele fizice ale căror venituri lunare nete sunt mai mici decât salariul minim brut pe ţară;

b) persoanele fizice ale căror venituri lunare nete constau in exclusivitate din indemnizaţie de şomaj sau ajutor social.

(2) Scutirea/reducerea prevăzută la alin.(1) se acordă doar în cazul în care persoanele care se încadrează în prevederile alin.(1) literele „a” şi „b” nu deţin mai multe proprietăţi (cladiri si/sau terenuri) în afara celor de la adresa de domiciliu, cu exceptia situatiei in care a doua proprietate este reprezentata de cladiri cu destinatia de garaje.

Art.2 – (1)Nu se încadrează în prevederile art.1 alin.(1) spaţiile cu altă destinaţie

decât cea de locuinţă, chiar dacă spaţiul respectiv se află la aceeaşi adresă cu locuinţa de domiciliu.

(2) Nu se încadrează în prevederile art.1 alin.(1) terenurile încadrate în altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, chiar dacă acestea sunt situate la adresa de domiciliu.

Art.3 – În cazul persoanelor care deţin în coproprietate un imobil, scutirea se

acordă, în condiţiile prezentei hotărâri, doar persoanei care îndeplineşte condiţiile precizate la art.1 din prezenta anexă, şi doar pentru cota sa de proprietate.

Art.4 – Reducerea/scutirea de impozit se acorda numai pentru locuinta de domiciliu

si terenul aferent acesteia pe baza de cerere, proportional cu perioada ramasa pana la sfarsitul anului, reducerea/scutirea operand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care persoana depune documentele justificative in vederea scutirii si proportional cu cota de proprietate apartinand acestuia.

Art.5 - Cererea va cuprinde : - elementele de identificare a solicitantului - elementele de identificare a bunurilor impozabile pentru care se solicita scutirea - natura obligatiei bugetare pentru care se solicita scutirea.

Art.6 – (1) In sustinerea cererii se vor depune urmatoarele documente: - copie de pe buletinul de identitate al solicitantului, certificat in conformitate cu

originalul, de catre personalul Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara - actele care stau la baza stabilirii sumelor pentru care se solicita scutirea sau

reducerea (copie extras CF actualizat, copie contract de vanzare-cumparare) - acte care să dovedeasca veniturile solicitantului (ex : adeverinta de salariu net,

cupon de pensie, adeverinta din care sa rezulte ca beneficiaza de ajutor de somaj si/sau alocatie de sprijin)

- declaratie pe propria raspundere a solicitantului din care sa rezulte ca nu realizeaza alte venituri decat cele pentru care a depus acte.

2

(2) Persoanele care nu realizează nici un fel de venit au obligaţia să prezinte o adeverinţă de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice – Administraţia Financiară Timişoara în acest sens.

Art.7 – Facilitatile fiscale pot fi solicitate si acordate atat inaintea inceperii executarii silite cat si in timpul executarii acesteia.

Art.8 – (1) Pentru a beneficia de reducerea/scutirea la plata impozitului pe clădire si

teren, prevăzută la art.1 din prezenta anexă, solicitantul trebuie sa nu figureze in evidentele fiscale cu debite restante.

(2) În aplicarea prevederilor alin. (1), pentru acordarea scutirii, se iau în considerare doar obligaţiile fiscale cu debite prestabilite (cum sunt impozitul pe clădiri, pe teren, pe mijloacele de transport).

Art.9 - Pentru solutionarea fiecarui dosar privind cererea de scutire sau reducere a

impozitului pe cladire si teren, Directia Fiscala, prin serviciul de specialitate, va intocmi un referat care va fi supus aprobarii directorului executiv al Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara.

Art.10 – Persoanele fizice beneficiare ale scutirilor, respectiv ale reducerilor ce fac obiectul prezentei anexe, vor fi obligate ca, in situatia in care intervin modificari cu privire la veniturile acestora, sa instiinteze compartimentul de specialitate in cel mult 30 de zile de la data modificarii respective.

DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV

ADRIAN BODO

Atasament: Anexa_1.pdf

1

-Anexa nr. 1 La HCLMT NR.______________2015

1. Impozitul asupra mijloacelor de transport pe apă

Tipul taxei Nivelul pentru anul 2016 Impozit – lei -

Art.263 alin.(2) pct.II – Vehicule inregistrate 1. Vehicule cu capacitate cilindrica lei/200 cmc : 1.1. Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica < 4.800 cmc 1.2. Vehicule inregistrate cu capacitate cilindrica > 4.800 cmc 2. Vehicule fara capacitate cilindrica evidentiata

4 lei/200 cmc 6 lei/200 cmc

150 lei/an

Art. 263 alin. (7) pct. 4 – Nave de sport si agrement 1.119 lei 2. Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si a autorizatiilor –cap. V-

Tipul taxei Nivelul pentru anul 2016

Art. 267 alin. (1) Pentru eliberarea certificatului de

urbanism, in mediul urban :

Taxa –lei- a) până la 150 m² inclusiv 6 b) între 151 şi 250 m² inclusiv 7 c) între 251 şi 500 m² inclusiv 9 d) între 501 şi 750 m² inclusiv 12 e) între 751 şi 1.000 m² inclusiv 14 f) peste 1.000 m² 14 + 0,01 lei/mp pentru fiecare mp care

depaseste suprafata de 1.000 mp Art. 267 alin. (4) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări

8 lei pentru fiecare mp afectat

Art. 267 alin. (7) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire pentru chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere, situate pe căile şi în spaţiile publice, precum şi pentru amplasarea corpurilor şi a panourilor de afişaj, a firmelor şi reclamelor

8 lei pentru fiecare mp de suprafata

ocupata de constructie

Art. 267 alin. (11) Taxa pentru eliberarea autorizaţiilor privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu

13 lei pentru fiecare racord

Art. 267 alin. (12) Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de catre comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliilor judeţene

15

Art. 267 alin. (13) Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă

9

Art. 268 alin. (1) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice in mediul urban

0

Art. 268 alin. (1^1) Viza anuala a autorizatiei pentru desfasurarea unei activitati economice

0

Art. 268 alin. (2) Taxa pentru eliberarea autorizatiilor de functionare

20

2

Art. 268 alin. (3) Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, deţinute de consiliile locale

32

Art. 268 alin. (4) Taxa pentru eliberarea certificatelor de producător:

- Taxa pentru eliberarea atestatului de producator - Taxa pentru eliberarea carnetului de

comercializare a produselor din produselor din sectorul agricol

40

20

Art. 268 alin (5) Taxa pentru vizarea anuala a unei autorizatii (Acord) privind desfasurarea activitatii de alimentatie publica 1.Taxa pt. viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica, cu suprafata pana la 50 mp inclusiv 2. Taxa pt. viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica cu suprafata cuprinsa intre 51 si 100 mp 3. Taxa pt. viza anuala pentru unitatile de alimentatie publica care au o suprafata mai mare de 100 mp.

300 lei

500 lei

700 lei

3. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate – cap. VI Art. 271 alin. (2) Taxa pentru afisaj in scop de reclama

si publicitate :

a) in cazul unui afisaj situat in locul in care persoana deruleaza o activitate economica

b) in cazul oricarui alt panou, afisaj sau structura

de afisaj pentru reclama si publicitate

lei/mp sau fractiune de mp.

32

23

4. Impozitul pe spectacole – cap. VII

Art. 275 alin. (2) Manifestarea artistică sau activitatea distractivă :

a) în cazul videotecilor

b) în cazul discotecilor

lei/mp. 0,2 0,4

3

5. Alte Taxe locale –cap. X-

Art. 283 alin. (1) Taxa zilnică pentru utilizarea temporara a locurilor publice

1. taxa pentru depozitarea de materiale 2 a. taxa pentru desfacerea de produse ce fac obiectul comerţului în standuri situate de-a lungul drumurilor publice, în parcări, în chioşcuri, tonete amplasate de-a lungul drumurilor publice, rulote, etc. 2 b. taxa pentru ocuparea domeniului public cu sisteme publicitare 3. taxa de ocupare a domeniului public pentru desfacere de produse ce fac obiectul comerţului pe terasele sezoniere

4. Taxa de ocupare a domeniului public cu terase sezoniere neutilizate

5. Taxa pentru utilizarea în scopuri publicitare a panourilor

de afişaj proprietate a Primăriei Municipiului Timişoara amplasate pe domeniul public sau privat al Municipiului Timişoara

6. Taxa pentru utilizarea temporară a locurilor publice în

vederea comercializării sau distribuirii de presă (vânzători ambulanţi)

7. Taxa pentru distribuirea de pliante publicitare

lei/mp/zi

1 leu/mp/zi

3 lei/mp/zi in zona A

2 lei in celelalte zone

3 lei/mp/zi în zona A

2 lei/mp/zi în celelalte zone 2 lei/mp/zi pentru lunile mai, iunie, iulie, august 1 lei/mp/zi pentru lunile martie, aprilie, septembrie, octombrie 0,50 lei/mp/zi pentru lunile ianuarie, februarie, noiembrie, decembrie 0,25 lei/mp/zi

1,50 lei/mp/zi

5 lei/mp/zi

5 lei/mp/zi

Art.283 alin.(1) Taxa pentru vizitarea Gradinii Zoologice Timisoara

1 leu pentru copiii cu varsta sub 14 ani; 1 leu pentru persoanele cu dizabilitati; 3 lei pentru copiii cu varsta de peste 14 ani si pentru adulti; 5 lei pentru familie compusa din doi adulti si un copil.Orice alt copil sau adult, va plati conform taxei individuale stabilite mai sus.

DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV

ADRIAN BODO

Atasament: Anexa_3_HCL_2016.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA COMISIA TEHNICA DE ANALIZA SI EVALUARE A DOSARELOR IN VEDEREA ACORDARII SCUTIRII DE LA PLATA IMPOZITULUI PE CLADIRI Bd. Constantin Diaconovici Loga, nr. 1, 300030 e-maiitinstitutiaarhitectuluisef&primariatm.ro, ernetiwww.primariatm.ro Anexa nr.3 PROCEDURA, CRITERIILE SI CONDITIILE DE ACORDARE A SCUTIRII LA PLATA IMPOZITULUI PE CLADIRI PENTRU PROPRIETARII APARTAMENTELOR DIN BLOCURILE DE LOCUINŢE ŞI Al IMOBILELOR CARE AU EXECUTAT LUCRĂRI DE INTERVENȚIE PE CHELTUIALĂ PROPRIE Conform art.286 alin8 din Legea nr. 571/2003 actualizată, proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe şi ai imobilelor care au executat lucrări de intervenţie pe cheltuială proprie, pot beneficia de o scutire la plata impozitului pe cladiri, pe o perioadă de 7 ani, cu începere de la data de întâi ianuarie a anului fiscal următor finalizării lucrărilor de reabilitare, pe baza procesului-verbal de recepție la terminarea lucrărilor, întocmit în condițiile legii, prin care se constată realizarea măsurilor de intervenţie recomandate de către auditorul energetic în certificatul de performanţă energetică și în raportul de audit energetic, astfel cum este prevăzut în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 18/2009 privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, modificată și completată. Realizarea lucrărilor de intervenţie are drept scop creşterea performanței energetice a blocurilor de locuinţe construite după proiecte elaborate în perioada 1950-1990, respectiv reducerea consumurilor energetice pentru încălzirea apartamentelor, în condiţiile asigurării și menţinerii climatului termic interior, precum şi ameliorarea aspectului urbanistic al localităţilor. Scutirea de la plata impozitului pe clădiri se acordă pe o perioadă de 7 ani, cu începere de la data de întâi ianuarie a anului fiscal următor finalizării lucrărilor de reabilitare, pentru proprietarii apartamentelor din blocurile de locuinţe şi imobilelor construite după proiecte elaborate în perioada 1950-1990 şi reabilitate termic pe cheltuială proprie, asigurându-se creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuințe, astfel încât consumul anual specific de energie calculat pentru încălzire să scadă sub 100kWh/mp arie utilă, în condiţii de eficienţă economică.

ROMÂNIA JUDEȚUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA COMISIA TEHNICA DE ANALIZA SI EVALUARE A DOSARELOR sa IN VEDEREA ACORDARII SCUTIRII DE LA PLATA IMPOZITULUI PE CLADIRI F Bd. Constantin Diaconovici Loga, nr. 1, 300030 internetiwww.primariatm.ro Reabilitarea termică a clădirilor de locuit cuprinde următoarele etape: a. Expertizarea tehnică, certificarea energetică şi auditul energetic al clădirii existente, realizate înaintea lucrărilor de intervenție; b. Elaborarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenţie; c. Elaborarea documentaţiei tehnice pentru autorizarea executării lucrărilor de intervenţie şi obţinerea autorizaţiei de construire; d. Executarea lucrărilor de intervenție recomandate în auditul energetic iniţial; e. Întocmirea auditului energetic final şi certificarea energetică a clădirii, după finalizarea lucrărilor de intervenţie; f. Recepţia la terminarea lucrărilor conform HG 273/1994 (Procesul verbal de recepţie trebuie să menţioneze categoriile de lucrări executate, dintre cele recomandate în auditul energetic iniţial); 8. Recepția finală, la expirarea perioadei de garanţie de bună execuție a lucrărilor. Pentru a beneficia de aceasta facilitate, contribuabilii (persoane fizice sau persoane juridice ce detin în proprietate apartamente/imobile cu destinaţia de locuinţă) trebuie să îndeplinească următoarele condi - Să realizeze la blocurile de locuințe/ imobilele cu destinaţia de locuinţă, lucrările de intervenţie prevăzute la art4, alin. 1, 2, 3 din 0UG nr.18/2009, cu modificările şi completăriloe ulterioare, privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe, astfel încât consumul anual specific de energie calculat pentru încălzire să scadă sub 100 kwh/mp arie utilă, în condiții de eficienţă economică; - Lucrările de intervenţie trebuie să fie efectuate la întregul bloc de locuinţe, eventual pe tronsoane sau la întreg imobilul cu destinaţia de locuință. - La finalul lucrărilor, proprietarii trebuie să obţină auditul energetic şi certificatul energetic, întocmite de către auditorul energetic pentru clădiri; - Realizarea lucrărilor de intervenţie trebuie să aibe ca scop creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe/imobilelor cu destinaţia de locuinţă, astfel încât consumul anual specific de energie calculat pentru încălzire să scadă sub 100 kWh/m? arie utilă, în condiţii de eficienţă economică; - Din procesul verbal de recepţie la terminarea lucrărilor, întocmit în condiţiile legii, trebuie să reiasă explicit categoriile de lucrări executate, dintre cele recomandate de auditorul energetic; - Lucrările de intervenţie să fie executate exclusiv din surse proprii; - Imobilul să fie construit după proiecte elaborate în perioada 1950-1990; - La data depunerii cererii să aibe achitate toate obligaţiile datorate bugetului local la data de 31.12.2015; - Cererea de acordare a scutirii trebuie depusă în cursul anului fiscal 2016.

ROMÂNIA JUDEȚUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA COMISIA TEHNICA DE ANALIZA SI EVALUARE A DOSARELOR IN VEDEREA ACORDARII SCUTIRII DE LA PLATA IMPOZITULUI PE CLADIRI n Diaconovici Loga, ar. 1, 300030 m.ro, internet:www.primariatm.ro e-mailtinstitutiaarhitectuluis Scutirea se acordă pe o perioadă de 7 ani, cu începere de la data de întâi ianuarie a anului fiscal următor finalizării lucrărilor de reabilitare. Scutirea reglementată prin prezenta anexa se aplică începând cu anul 2016, pentru lucrările finalizate în anul 2015. Scutirea acordată în temeiul prezentei anexe se menţine și în cazul în care imobilul cu destinaţia de locuinţă trece în proprietatea altei persoane ca urmare a înstrăinării, succesiunii, donaţiei, a pronunțării unei hotărâri judecătoreşti, etc., precum şi în cazul în care proprietarul a decedat şi succesiunea nu a fost dezbătută, proporţional cu perioada de scutire rămasă. În vederea acordării scutirii, contribuabilul trebuie să depună la Registratura Primariei Municipiului Timişoara, Direcţia Urbanism, Comisia Tehnică de Analiză şi Evaluare a Dosarelor în vederea scutirii de la plata impozitului pe clădire (CTAED), următoarele documente justificative: 1. Cerere scrisă în vederea acordării scutiri; 2. Copie buletin/carte identitate în cazul persoanelor fizice/copie certificat de înregistrare fiscală în cazul persoanelor juridice; 3. Dovada proprietății asupra clădirii cu destinație de locuinţă; 4. Extras de carte funciară nu mai vechi de 30 de zile; In cazul persoanelor juridice se vor depune documente din care să rezulte ca apartamentul din blocul de locuinţe/imobilul la care au fost efectuate lucrările de intervenție, are destinaţia de locuinţă. În cazul Asociaţiilor de proprietari, se va depune extras de carte funciară colectiv în extenso, în copie, nu mai vechi de 30 de zile, tabel cu persoanele care fac parte din Asociaţia de proprietari, semnat şi ştampilat de către președintele asociaţiei de proprietari. Documentele referitoare la starea inițială a imobilului: 5. certificatul de performanță energetică şi raportul de audit energetic în original, în care sunt prevăzute măsurile de intervenţie pentru reabilitarea termică recomandate de auditorul energetic; 6. autorizaţia de construire pentru executarea lucrărilor de intervenţie, emisă în condiţiile Legii nr.50/1991 republicată şi actualizată; Documentele referitoare la starea finală a imobilului: 7. procesul-verbal de recepţie la terminarea lucrărilor în original, întocmit în condiţiile legii, din care trebuie să reiasă explicit categoriile de lucrări executate, din cele recomandate de auditorul energetic în raportul de audit energetic iniţial;

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA COMISIA TEHNICA DE ANALIZA SI EVALUARE A DOSARELOR IN VEDEREA ACORDARII SCUTIRII DE LA PLATA IMPOZITULUI PE CLADIRI Constantin Diaconovici Loga, nr. 1, 300030 internet:www.primariatm.ro 8. procese verbale pe faze determinante, pentru lucrări ascunse (termoizolație planşeu, termoizolaţie subsol, refacerea instalaţiei de distribuţie etc., după caz); 9. fotografii realizate înainte, în timpul şi după executarea lucrărilor de intervenţie, pentru toate categoriile de lucrări executate; 10. certificatul de performanță energetică întocmit după realizarea lucrărilor de intervenţie, cu evidenţierea consumului anual specific de energie calculat pentru încălzire; 11. auditul energetic final, întocmit după realizarea lucrărilor de intervenţie, în care să fie menţionate explicit lucrările de intervenţie efectuate şi cele recomandate în continuare; 12. dovada efectuării lucrărilor pe cheltuială proprie (copie facturi, chitanţe fiscale, contracte de execuţie lucrări), din care să rezulte efectuarea plăţilor de către asociaţia de proprietari / proprietar imobil, atât pentru materialele de construcţie utilizate, cât şi pentru lucrările efectuate; 13. dovada construirii imobilului după proiecte elaborate în perioada 1950- 1990. Proprietarii apartamentelor din acelaşi bloc de locuinţe/ proprietarii imobilelor cu destinaţia de locuinţă vor prezenta documentaţiile tehnice în 2 exemplare, original şi copie. Documentele originale vor fi returnate după analiza dosarului. Deţinătorii imobilelor cu destinaţia de locuinţă (altele decât blocurile de locuinţe) care doresc să beneficieze de scutirea de la plata impozitului pe clădire, trebuie să parcurgă întreaga procedură de autorizare, prevăzută de Legea nr.50/1991, republicată şi actualizată. Scutirea de la plata impozitului aferent locuinţei se face pe baza auditului energetic final, prin care se certifică realizarea recomandărilor propuse de către auditorul energetic pentru clădiri. Comisia Tehnică numită prin Dispoziţie a Primarului Municipiului Timișoara, analizează documentele depuse şi întocmeşte un proces verbal, care are rolul de a verifica îndeplinirea condiţiilor tehnice prevăzute în prezenta Anexa in vederea acordarii scutirii. Scutirea de la plata impozitului pe clădire se aplică de către serviciul de specialitate din cadrul Direcţiei Fiscale a Municipiului Timişoara pe baza adresei întocmite de Comisia tehnică, care va cuprinde: numărul şi data înregistrării cererii;

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA COMISIA TEHNICA DE ANALIZA SI EVALUARE A DOSARELOR IN VEDEREA ACORDARII SCUTIRII DE LA PLATA IMPOZITULUI PE CLADIRI Bd. Const conovici Loga, nr. 1, 300030 e-mail:institutiaarbitoctuluisefQprima Înternetiwww.primariatm.ro nume prenume/denumire beneficiar; adresa imobilului pentru care se poate acorda scutirea de la plata impozitului, potrivit verificărilor de ordin tehnic a dosarului depus de Asociaţia de Proprietari. În aplicarea prevederilor prezentei anexe, Direcţia Fiscală a Municipiului Timişoara are competenţe privind verificarea îndeplinirii condiţiilor referitoare la achitarea obligaţiilor datorate bugetului local la data de 31.12.2015. / x ARHITECT ŞE! DIRECTOR DIRECȚIA TEHNICĂ Ciprian Silviu Cădariu Culiţă (Chiş „/ U A DIRECTOR DIRECŢIA URBANISM ŞEF SERV. ENERGETIC ŞI MONITORIZAREA SERVICIILOR DE UTILITĂŢI PUBLICE loan Va ur W CONSILIER CONSILIER Cristina Crăciun Ana Georgiu CA.