ROMĂNIA APROBAT, JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA, INSTITUTII ŞCOLARE, MEDICALE, Nicolae Robu SPORTIVE ŞI CULTURALE Nr.SC2013-9507/04.04.2013
REFERAT
privind schimbul de imobile între Municipiul Timişoara şi Ordinul Călugăriţelor de la Notre Dame prin Episcopia Romano - Catolică de Timişoara
Se supune spre analiză Comisiilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara materialul întocmit de Direcţia Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale, urmare Conform Proceselor verbale nr. 1/ 28.02.2013 şi nr. 2/03.042013 ale Comisiei de negociere cu terţii privind schimbul de proprietăţi între Municipiul Timişoara şi Ordinul Călugăriţelor de la Notre Dame reprezentat prin Episcopia Romano - Catolică de Timişoara. Imobilele care fac obiectul schimbului sunt următoarele: - imobilul situat în Timişoara, Bv. Gen Dragalina nr. 2, înscris în CF nr.427521Timişoara, top nr.17156, 17157, compus din clădire cu D+P+2E şi teren construit şi neconstruit în suprafaţă de 1485,00 mp, a cărui valoare este de 1.676.600,00 euro, stabilită prin raportul de evaluare întocmit de IT BUSINESS MANAGEMENT S.R.L, proprietatea privată a Municipiului Timişoara. Acest imobil este utilizat fără plată de Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă „Dumitru Ciumăgeanu „ Timişoara, a cărei finanţare se asigură din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat prin bugetul local al Consiliului Judeţean, conform prevederilor art. 110 alin. 3 din Legea nr. 1/2011 a educaţiei naţionale. - imobilul situat în Timişoara, Bv. Gen Dragalina nr. 8- Bv.Regele Carol I nr.11, înscris în CF nr. 425407 –C1-U2 Timişoara , top nr.17150/2/I, compus din clădire cu D+P+2E şi teren construit şi neconstruit în suprafaţă de 1578,00 mp a cărui valoare este de 1.731.400,00 euro, stabilită prin raportul de evaluare întocmit de IT BUSINESS MANAGEMENT S.R.L, proprietatea Ordinului Călugăriţelor de la Notre Dame. Acest imobil este utilizat de Colegiul Tehnic de Vest în baza contractul de închiriere nr. 2739/21.11.2012, încheiat cu Ordinul Călugăriţelor de la Notre Dame prin Episcopia Romano - Catolică de Timişoara, în baza HCL nr. 177/02.11.2012, şi pentru care Municipiul Timişoara plăteşte o chirie lunară de 18.500 lei. În vederea efectuării schimbului de proprietăţi între Municipiul Timişoara şi Ordinul Călugăriţelor de la „Notre Dame” prin Episcopia Romano - Catolică de Timişoara, au fost făcute următoarele demersuri: - a fost adoptată Hotărârea de Consiliul Local nr. 62/03.08.2012 prin care s-a aprobat trecerea din domeniul public al Municipiului Timişoara în domeniul privat al Municipiului Timişoara a imobilului situat în Timişoara în Bv. Gen. Dragalina nr. 2, înscris în CF nr.427521Timişoara, CF vechi 30 cu top nr.17156,17157 şi a fost împuternicită Comisia de negociere cu terţii a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, constituită în baza Hotărârii Consiliului Local nr. 7/26.06.2012, să negocieze cu Ordinul Călugăriţelor de la „Notre Dame” prin Episcopia Romano-Catolică de Timişoara schimbul de proprietăţi; - În conformitate cu prevederile art. 112, alin. 6, din Legea nr.1/2011 privind educaţia naţională a fost obţinut Avizul Conform nr. 11639/20.12.2012 al Ministrul educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului, pentru schimbarea destinaţiei imobilului – clădire şi teren aferent, situat în Municipiul Timişoara, B-dul Gen. Dragalina nr.2 – ce aparţine Colegiului Tehnic de Vest Timişoara , din spaţiu de învăţământ în spaţiu la dispoziţia Consiliului Local al Municipiului Timişoara; Cod.FO 53-01,Ver.1
- a fost adoptată Hotărârea Consiliului Local nr. 49/30.01.2013 prin care s-a aprobat schimbarea destinaţiei imobilului – clădire şcoală cu D+P+2E şi teren aferent în suprafaţă totală de 1485,00 mp, situat în Timişoara, Bv. Gen Dragalina nr. 2, înscris în CF nr.427521 Timişoara, top nr.17156, 17157, din spaţiu pentru învăţământ în spaţiu cu altă destinaţie în administrarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara; Prin adresa nr. 1398/2011 Episcopia Romano - Catolică de Timişoara în calitate de mandatar Ordinului Călugăriţelor de la Notre Dame şi-a exprimat acordul de a purta discuţii în vederea perfectării acestui schimb. Conform Proceselor verbale nr. 1/ 28.02.2013 şi nr. 2/03.042013 ale Comisiei de negociere cu terţii a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, s-a negociat cu Ordinul Călugăriţelor de la Notre Dame prin Episcopia Romano - Catolică de Timişoara schimbul de imobile astfel: - imobilul situat în Timişoara, Bv. Gen Dragalina nr. 2, înscris în CF nr.427521Timişoara, top nr.17156, 17157, compus din clădire cu D+P+2E şi teren construit şi neconstruit în suprafaţă de 1485,00 mp, a cărui valoare este de 1.676.600,00 euro stabilită prin raportul de evaluare întocmit de IT BUSINESS MANAGEMENT S.R.L, trece prin schimb din proprietatea privată a Municipiului Timişoara, în proprietatea privată a Ordinului Călugăriţelor de la Notre Dame; - imobilul situat în Timişoara, Bv. Gen Dragalina nr. 8- Bv. Regele Carol I nr.11, înscris în CF nr. 425407 –C1-U2 Timişoara , top nr.17150/2/I, compus din clădire cu D+P+2E şi teren construit şi neconstruit în suprafaţă de 1578,00 mp a cărui valoare este de 1.731.400,00 euro stabilită prin raportul de evaluare întocmit de IT BUSINESS MANAGEMENT S.R.L, trece prin schimb din proprietatea privată a Ordinului Călugăriţelor de la Notre Dame în proprietatea privată a Municipiului Timişoara; Părţile au stabilit de comun acord ca Municipiului Timişoara să achite Ordinului Călugăriţelor de la „Dotre Dame” prin Episcopia Romano-Catolică de Timişoara suma de 49320,00 euro cu titlul de sultă, care se va achita în lei la cursul BNR din ziua plăţii, iar taxele notariale pentru efectuarea schimbului vor fi suportate în cote egale de către cele două părţi. De asemenea părţile au convenit ca la data efectuării schimbului, Contractul de închiriere încheiat pentru imobilul situat în Timişoara, bv. Gen Dragalina nr. 8 să înceteze , iar chiria restantă va fi achitată. Având în vedere cele de mai sus;
Propunem:
Adoptarea de către consiliul local a unei hotărâri care să aprobe:
1. Însuşirea rapoartelor de evaluare întocmite de IT BUSINESS MANAGEMENT S.R.L pentru imobilele situate în Timişoara, Bv. Gen. Dragalina nr. 2 şi Bv. Gen. Dragalina nr. 8. 2. Schimbul de imobile , între Municipiul Timişoara şi Ordinul Călugăriţelor de la „Dotre Dame” prin Episcopia Romano – Catolică de Timişoara în condiţiile menţionate în Procesele verbal nr. 1/ 28.02.2013 şi nr. 2/03.04.2013 ale Comisei de negociere cu terţii a Consiliului Local al Municipiului Timişoara care fac parte integrantă din prezenta hotărâre, după cum urmează: - imobilul situat în Timişoara, Bv. Gen Dragalina nr. 2, înscris în CF nr.427521 Timişoara, top nr.17156, 17157, compus din clădire cu D+P+2E şi teren construit şi neconstruit în suprafaţă de 1485,00 mp, a cărui valoare este de 1.676.600,00 euro, conform raportului de evaluare întocmit de IT BUSINESS MANAGEMENT S.R.L, trece prin schimb din proprietatea privată a Municipiului Timişoara, în proprietatea Ordinului Călugăriţelor de la "Notre Dame"; - imobilul situat în Timişoara, Bv. Gen Dragalina nr. 8- Bv.Regele Carol I nr.11, înscris în CF nr. 425407 –C1-U2 Timişoara , top nr.17150/2/I, compus din clădire cu D+P+2E şi teren construit şi neconstruit în suprafaţă de 1578,00 mp a cărui valoare este de 1.731.400,00 euro, conform raportului de evaluare întocmit de IT BUSINESS MANAGEMENT S.R.L, trece prin schimb din proprietatea privată Ordinului Călugăriţelor de la "Notre Dame" în proprietatea privată a Municipiului Timişoara; Cod.FO 53-01,Ver.1
3. Municipiului Timişoara va achita Ordinului Călugăriţelor de la Dotre Dame prin Episcopia Romano – Catolică de Timişoara suma de 49.320,00 euro, cu titlul de sultă, care se va achita în lei la cursul BNR din ziua plăţii într-un cont ce va fi comunicat de Episcopia Romano – Catolică de Timişoara. Taxele notariale pentru efectuarea schimbului vor fi suportate în cote egale de către cele două părţi. 4. Contractul de închiriere nr.2739/21.11.2012, încheiat în baza HCL nr. 177/02.11.2012 între Colegiul Tehnic de Vest şi Ordinul Călugăriţelor de la Dotre Dame prin Episcopia Romano – Catolică de Timişoara, pentru imobilul situat înTimişoara Bv. Gen Dragalina nr. 8, înscris în CF nr. 425407 – C1-U2, va înceta la data încheieri contractului de schimb. 5. Mandatarea domnul consilier juridic Silaghi Cosmin să semneze contractul de schimb pentru Municipiul Timişoara. VICEPRIMAR, DIRECTOR EXECUTIV Dan Diaconu Mihai Ioan Costa CONSILIER, Ioana Ciucur DIRECŢIA ECONOMICĂ DIRECŢIA CLADIRI, DIRECTOR TERENURI SI DOTARI DIVERSE Smaranda Haracicu DIRECTOR EXECUTIV Martin Staia BIROU EVIDENŢA PATRIMONIU, ŞEF BIROU Calin Nicuşor Pirva AVIZAT, Serviciul Juridic Teodora Gentimir
Cod.FO 53-01,Ver.1
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA Comisia de negociere cu terții Constituită în baza
H.C.L. nr. 7/2012 PROCES VERBAL nr.1 al şedinţei din data de 28.02.2013 Prezenţi: dl. Viceprimar Diaconu, dl. Viceprimar Stoia, dl. cons. Caprea, d-na Junie, dl. Staia, dl, Chiş; Absenţi: Dl. cons. Jichici, dl. cons.Sandu, d-na Haracicu, dl. Cădariu, d-na Jenariu; Din partea executivului: dl. Robescu, dl. Chira; ORDINE DE ZI l.Adresa nr. SC2012- 3156/04.02.2013 a Direcţiei clădiri, terenuri şi dotări diverse referitoare la schimbul de imobile de pe Bv. Gen. Dragalina nr. 2 şi Bv. Dragalina nr. 8; 2.Adresa CP2012 -516/13.11.2012 a B.D.U. referitoare la solicitările proprietarilor terenurilor afectate de Inelul IV de circulaţie. Punct. | pe ordinea de zi l.Adresa nr. SC2012- 3156/04.02.2013 a Direcţiei clădiri, terenuri şi dotări diverse referitoare la schimbul de imobile de pe Bv. Gen. Dragalina nr.2 şi Bv. Dragalina nr. 8. Prezenți: Reprezentanți ai Episcopiei Romano — Catolice: dl, Vicar general Dirschl Iohann, dl. preot Laus Petru şi d-na Frei Gerlinde, în calitate de mandatari ai Ordinului Călugărițelor de la Notre Dame DI. Vice Diaconu: Aveţi cunoştinţă că în urma evaluării celor două imobile există o diferență de valoare de 54.800 euro. Noi considerăm că această diferență este mică şi nu ar mai trebui sa o plătim. DI.Laus: Este o diferenţă care pentru noi nu este mică. Noi am fost de acord cu schimbul de imobile, dar dorim sa ne achitați această diferenţă. Vreau sa va spun ca nici chiriile restante nu au fost plătite. DI. Vice Stoia: Este adevărat că totdeauna a-ţi fost deschişi la discuţii, dar doresc să vă spun că nu avem bani. De aceea nu am platit restanțele si am dori să fiţi de acord sa nu plătim sultă la schimbul celor 2 imobile. Clădirea care ne revine nouă în urma schimbului are nevoie de reparații. DI. Laus. Si cladirea pe care noi o vom primi trebuie reparată. DI. Vice Diaconu: Cand vom avea bani vom încerca să vă plătim cu prioritate facturile restante. Gandiţi-vă că este vorba de un interes public care stă la baza acestui schimb. DI. Vice Stoia: Vă propun să vorbiți cu Ordinul Călugăriţelor, ele sunt cunoscute pentru activitățile lor caritabile şi vedeţi ce vă spun. DI. Econom. Vom lua legătura cu Ordinului Călugărițelor de la Notre Dame, ne vom consulta cu ele şi vă vom da răspuns în scris pana luni ce am hotărât. 2,Adresa CP2012 -516/13.11.2012 a B.D.U. referitoare la solicitările proprietarilor terenurilor afectate de Inelul IV de circulație.
DI. Vice Diaconu: Trebuie să rezolvăm, această problemă. Am spus că vom aştepta până este gata P.U.Z -ul, dar cred că trebuie sa vorbim cu proprietarii terenurilor afectați de Inelul IV de circulație. DI. Robescu. Avem mai multe solicitări referitoare la schimb de terenuri sau acordare de despăgubiri pentru terenurile afectate de acest inel. O parte din lucrări au fost efectuate pe terenurile oamenilor, altele nu. Cu unii dintre aceştia suntem în proces, iar unele terenuri au fost evaluate. DI. Vice Diaconu: Propun sa ii chemăm pe toţi odată şi să le spunem că le vom da teren la schimb. DI, Chira: Se va consemna în procesul verbal şi Direcţia Urbanism va face situaţia cu proprietarii afectați pentru a-i chema la comisie, DI. Vice Diaconu: lî chemăm pentru a le propune un schimb de teren şi atunci vom avea un accord de principiu al acestor proprietari. Dl. Robescu. Trebuie să stabilim drumurile principale. D-na Junie: Poate ar fi bine ă facem întâi P,U,Z.- ul şi să le spunem că vom căuta o soluție să le dăm teren în schimb. DI. Vice Diaconu: Trebuie să avem un acord de principiu al proprietarilor afectați şi continuăm şi PZU.-ul.li vom invita la comisie pentru a le propune un schimb de teren. COMISIA Preşedinte: - Diaconu Dan Aurel - Viceprimarul Municipiului Timişoara; Membri: - Jenariu Alina - consilier juridic-Serviciul Juridic; - Ciprian Silviu Cădariu - arhitect şef, - Smaranda Haracicu - director Direcţia Economică; - Culita Chis - director Direcţia Tehnica; - Stata Martin - director Direcţia Patrimoniu; - Aurelia Junie - director Directia Dezvoltare; - Jichici Ciprian - Corneliu - consilier municipal; - Sandu Constantin - Ştefan - consilier municipal; - Stoia Traian - Constantin - consilier municipal; - Caprea Vasile - consilier municipal. Reprezentanți ai Episcopiei Romano — Catolice fa sut DiPICA 0