Consiliul Local al Municipiului Timisoara Anexa nr. 1 la H.C.L. nr.
Direcţia Poliţiei Locale Timişoara
ORGANIGRAMĂ
PRIMAR
DIRECTOR EXECUTIV
1
Direcţia Poliţiei Locale Timişoara
Consiliul Local al Municipiului Timişoara
1+7
BIROUL Juridic 1+5
SERVICIUL Resurse Umane
2
1
COMPARTIMENT Audit Public Intern
COMPARTIMENT Control Intern
1
SERVICIUL Ordine Publică
B IR
O U
L R
e c la
m a
ti i S
e s iz
a ri
B IR
O U
L P
o lit
ia P
ie te
lo r
B IR
O U
L O
rd in
e P
u b lic
ă
S E
R V
IC IU
L C
ir cu
la ţie
R u tie
ră DIRECTOR EXECUTIV
ADJUNCT
1+81+491+101 1+8 1+8 17 1+71+5 1+33
C O
M P
A R
T IM
E N
T L o g is
tic A
d m
in is
tr a tiv
C O
M P
A R
T IM
E N
T C
.I .M
. s i M
.C .
S E
R V
IC IU
L P
a ză
O b ie
c tiv
e
S E
R V
IC IU
L F
in a n ci
a r-
C o n ta
b ili
ta te
şi A
ch iz
iţ ii
P u b lic
e
2+7 1
1 DIRECTOR EXECUTIV
ADJUNCT
TOTAL POSTURI din care: - funcţii publice de conducere -
funcţii publice de executie -
funcţii contractuale de conducere -
funcţii contractuale de execuţie -
funcţii contractuale de deservire
3
1 263
22
344
55
1DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT
S E
R V
IC IU
L P
ro te
c ţi a M
e d iu
lu i
S E
R V
IC IU
L D
is c ip
lin a î n C
o n s tr
u c ţi i ş i
A fi ş a j S
tr a d a l
S E
R V
IC IU
L In
s p
e c ţi e
C o
m e
rc ia
lă
1+81+71+8
C O
M P
A R
T IM
E N
T In
te rv
e n
ţi i R
a p
id e
B IR
O U
L
T ra
n s p
o rt
U rb
a n
B IR
O U
L
P a
tr u
la re
N a
v a
la
SERVICIUL Comunicare, Prevenire si Dispecerat
1+4+2 1 + 5
B IR
O U
L C
o m
u n
ic a
re ,
R e
la ţi i c u
P u
b lic
u l ş i R
e g
is tr
a tu
ră
B IR
O U
L P
re v e
n ir e
, A
n a
liz a
s i
S in
te z a
1 + 12
B IR
O U
L M
o n
it o
ri z a
re V
id e
o
B IR
O U
L D
is p
e c e
ra t
ș i C
o n
tr o
l A c c e
s
1+14
1
1
A P R O B Primar
NICOLAE ROBU
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA
Nr. posturi
Clasa Grad
1 Director executiv S 1 II 2 Director executiv adjunct S 3 II 3 Sef serviciu S 8 II 4 Şef birou S 10 I
22
5 Auditor S 2 I superior 6 Auditor S 0 I principal 7 Consilier S 6 I superior 8 Consilier S 11 I principal 9 Consilier S 2 I asistent
10 Consilier S 1 I debutant 11 Consilier juridic S 1 I superior 12 Consilier juridic S 2 I principal 13 Consilier juridic S 0 I asistent 14 Consilier juridic S 0 I debutant 15 Politist local S 9 I superior 16 Politist local S 18 I principal 17 Politist local S 42 I asistent 18 Politist local S 7 I debutant 19 Politist local S 1 II superior
20 Referent M 4 III superior 21 Referent M 1 III principal 22 Referent M 0 III asistent 23 Referent M 0 III debutant 24 Politist local M 71 III superior 25 Politist local M 48 III principal 26 Politist local M 29 III asistent 27 Politist local M 8 III debutant
263 285
C.1. Functii personal contractual conducere Grad 28 Sef serviciu S 1 II 29 Sef birou S 0 I
C.2. Functii personal contractual executie Treapta 30 Referent M 2 IA 31 Inspector de specialitate S 2 I A 32 Guard GM 49 33 Secretar - dactilograf M 1 IA 34 Arhivar M 1
35 Muncitor calificat (mecanic) GM 1 I 36 Ingrijitor GM 2
59 344 344
Număr total posturi 344
1. Funcţii publice 285 - de conducere 22 - de execuţie 263 2. Personal contractual 59 - de conducere 1 - de execuţie 55 - de deservire 3
din care:
Total functii publice de executie
C.3. Functii contractuale de deservire
TOTAL PERSONAL CONTRACTUAL D.TOTAL DIRECTIA POLITIEI LOCALE TIMISOARA
TOTAL GENERAL
Director Executiv,
TOTAL FUNCTII PUBLICE
DIRECTIA POLITIEI LOCALE A . Functii publice de conducere
Total functii publice de conducere B. Functii publice de executie
STAT DE FUNCŢII
Nr. crt
Denumirea funcţiei Nivel studii
Funcţii publice/ Posturi contractuale
prevazute
NICOLAE ROBU
Directia Politiei Locale Timisoara
APROB,
PRIMAR,
Anexa Nr. 2 la H.C.L. nr..................din ...................
Cod FO 53-01, ver. 2
ROMÂNIA CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA
DIRECŢIA POLIŢIEI LOCALE Număr operator de date cu caracter personal: 5082
Str. Avram Imbroane, nr. 54, 300129 Timişoara; C.I.F. 27872311 Tel./Fax: +40-256-246112; E-mail : [email protected]
Web : www.polcomtim.ro
Nr. 1099 din 04.03.2015 APROBAT, PRIMAR NICOLAE ROBU
REFERAT
privind modificarea şi aprobarea Organigramei și Statului de Funcţii pentru Direcția Poliţiei Locale Timişoara
Prin H.G. nr.998/2008, municipiul Timișoara a fost desemnat unul din cei 7 poli naționali
de creștere în care se realizează cu prioritate investiții din programele de finanțare comunitară și națională în vederea asigurării creșterii economiei și creării de locuri de muncă.
Pentru încurajarea dezvoltării polilor de creștere au fost alocate fonduri nerambursabile prin Axa prioritară 1 ”Sprijinirea dezvoltării durabile a orașelor – poli urbani de creștere” a Programului Operațional Regional (POR).
În acest context se înscrie și proiectul – Sistem de supraveghere pentru creșterea siguranței și prevenirea criminalității în municipiul Timișoara.
În acest sens s-a prevăzut achiziționarea și montarea unui număr de 94 camere video de supraveghere în 13 locuri publice din municipiu, dotarea cu echipamente de specialitate precum și dotarea dispeceratului central de monitorizare, respectiv crearea a 4 posturi de lucru.
Astfel, în clădirea Direcției Poliției Locale Timișoara va fi alocat și amenajat un spațiu pentru amplasarea dispeceratului unde se vor monitoriza în permanență informațiile transmise în timp real de către camerele de supraveghere, care, în caz de necesitate, vor contacta polițiștii locali din teren în vederea soluționării problemelor constatate în zonele monitorizate.
Prin implementarea proiectului investițional ”Sistem de supraveghere pentru creșterea siguranței și prevenirea criminalității în municipiul Timișoara” va crește eficiența activității de ordine și siguranță publică a Poliției Locale Timișoara.
În prezent se derulează faza de execuție a sistemului de supraveghere video, cu termen de finalizare 15.05.2015. Modificarea Organigramei și Statului de funcții se impun datorită dinamicii cadrului legislativ și al complexității activităților desfășurate de către structurile instituției în baza prerogativelor conferite de legea Poliției Locale. În prezent, în municipiul Timișoara se implementează obiectivul de investiții ,,Reabilitarea infrastructurii publice urbane a malurilor Canalului Bega” cu fonduri europene care include montarea de mobilier urban. În acest sens pentru prevenirea fenomenului infracțional și contravențional, respectiv sustragerea și distrugerea mobilierului urban (bolarzi, bănci, coșuri de gunoi, locuri de joacă pentru copii, etc.) este necesar și oportun o prezență activă a elementului polițienesc (patrule pedestre, auto/moto) în aceste zone vulnerabile și cu risc criminogen. În vederea creșterii eficienței și perfecționarea activității desfășurate este necesar înființarea unei structuri funcționale adaptate la cerințele comunității, respectiv Biroul Patrulare Navală, în subordinea Serviciului Ordine Publică. Polițiștii acestui birou vor executa zilnic activități de patrulare pe malurile canalului Bega, inclusiv pe canalul Bega, cu șalupa, după ce aceasta va fi achiziționată de către instituție.
Cod FO 53-01, ver. 2
Conform prevederilor art. 107 alin. (1), lit. a) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, republicată, cu modificările și completările ulterioare și având în vedere Avizul Agenției Naționale a Funcționarilor Publici nr. 9557/2015 conexat cu nr. 5870/2015 și 3001/2015 pentru funcțiile publice din cadrul Direcției Poliției Locale Timișoara,
PROPUNEM:
modificări ale structurii organizatorice (Organigrama), modificări în structura funcțiilor publice, respectiv transformarea unor posturi, după cum urmează:
1. Având în vedere implementarea proiectului Sistem de supraveghere pentru creșterea siguranței și prevenirea criminalității în municipiul Timișoara, propunem înființarea Biroului Monitorizare Video, prevăzut cu 1 post de șef birou + 12 posturi de polițiști locali, birou ce se va afla în subordinea Serviciului Comunicare, Prevenire și Dispecerat. Se desființează 1 post vacant de polițist local, clasa II, grad profesional superior
de la Biroul Poliția Piețelor și se înființează 1 post vacant de polițist local, clasa II, grad profesional superior, la Biroul Monitorizare Video, care se transformă într-un post de șef birou, la Biroul Monitorizare Video.
Menționăm că se desființează 11 posturi vacante de polițist local de la Biroul Ordine Publică (3 posturi de polițist local, clasa I, gradul profesional asistent, 3 posturi de polițist local, clasa I, gradul profesional debutant, 5 posturi de polițist local, clasa III, gradul profesional debutant) și se înființează 11 posturi vacante de polițist local (3 posturi de polițist local, clasa I, gradul profesional asistent, 3 posturi de polițist local, clasa I, gradul profesional debutant, 5 posturi de polițist local, clasa III, gradul profesional debutant) la Biroul Monitorizare Video.
Precizăm că se desființează 1 post vacant de polițist local, clasa I, gradul profesional asistent de la Biroul Poliția Piețelor și se înființează 1 post vacant de polițist local, clasa I, gradul profesional asistent, la Biroul Monitorizare Video.
2. Se înființează Biroul Patrulare Navală, prevăzut cu 1+5 posturi, în subordinea Serviciului Ordine Publică, după cum urmează:
se desființează 1 post vacant de polițist local, clasa III, gradul profesional superior, de la Biroul Ordine Publică și se înființează 1 post vacant de polițist local, clasa III, gradul profesional superior, la Biroul Patrulare Navală care se transformă într-un post de șef birou, la Biroul Patrulare Navală.
se desființează 2 posturi vacante de polițist local, clasa III, grad profesional principal, de la Biroul Ordine Publică și se înființează 2 posturi vacante de polițist local, clasa III, grad profesional principal, la Biroul Patrulare Navală.
se desființează 1 post vacant de polițist local, clasa I, gradul profesional asistent, de la Biroul Dispecerat și Control Acces și se înființează 1 post vacant de polițist local, clasa I, gradul profesional asistent, la Biroul Patrulare Navală.
se desființează 2 posturi vacante de polițist local, clasa III, grad profesional principal, de la Serviciul Circulație Rutieră și se înființează 2 posturi vacante de polițist local, clasa III, grad profesional principal, la Biroul Patrulare Navală.
3. Biroul Ordine Publică se reduce la un număr de 1+101 posturi, prin desființarea a 14 posturi vacante (11 posturi vacante se înființează la Biroul Monitorizare Video și 3 posturi vacante se înfiintează la Biroul Patrulare Navală).
4. Biroul Poliția Piețelor își va desfășura activitatea cu 1+8 posturi, după desființarea a 2 posturi vacante (2 posturi vacante se înființează la Biroul Monitorizare Video).
5. Biroul Dispecerat și Control Acces va funcționa cu un număr de 1+14 posturi, prin desființarea unui post vacant (1 post vacant se înființează la Biroul Patrulare Navală).
Cod FO 53-01, ver. 2
6. Transformarea unui post vacant de polițist local, clasa III, grad profesional principal în polițist local, clasa I, grad profesional superior, în cadrul Biroului Prevenire, Analiză și Sinteză.
7. Transformarea unui post vacant de polițist local, clasa III, grad profesional debutant în polițist local, clasa I, grad profesional principal, în cadrul Biroului Transport Urban.
8. Transformarea unui post vacant de polițist local, clasa III, gradul profesional asistent în polițist local, clasa III, gradul profesional superior, la Biroul Ordine Publică.
9. Transformarea unui post vacant de consilier, clasa I, gradul profesional principal, în consilier, clasa I, gradul profesional asistent, la Serviciul Resurse Umane.
Prin înființarea celor două posturi de conducere, respectiv șef Birou Monitorizare Video și
șef Birou Patrulare Navală procentul posturilor de conducere din totalul posturilor este de 6,68 % (mai mic de 12 %);
Precizăm că numărul de posturi al Direcției Poliției Locale Timișoara - 344 - se încadrează în numărul maxim de posturi de 1163 stabilit pentru ordonatorul principal de credite – Primăria municipiului Timișoara, conform legislației în vigoare. Menționăm că modificările propuse nu impun creșterea numărului de posturi în organigrama instituției iar în bugetul instituției sunt prevăzute și aprobate cheltuieli de personal pentru posturile transformate, conform prevederilor legale.
Având în vedere aspectele prezentate, propunem modificarea și aprobarea Organigramei și Statului de funcții, conform anexei 1 și 2, parte integrantă la prezentul referat.
Director Executiv, Șef Serviciu Resurse Umane,
Jr.Ec. DOREL COJAN Jr. IOAN HADA
Consilier,
VIOLETA ROBU
Red.: V.R.