keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 535/08.12.2015 privind modificarea Metodologiei de atestare a persoanelor fizice şi autorizarea persoanelor juridice pentru îndeplinirea funcţiei de administrator de imobile în Municipiul Timişoara şi componenţa Comisiei de Atestare aprobată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 383/05.07.2013

08.12.2015

Hotararea Consiliului Local 535/08.12.2015
privind modificarea Metodologiei de atestare a persoanelor fizice şi autorizarea persoanelor juridice pentru îndeplinirea funcţiei de administrator de imobile în Municipiul Timişoara şi componenţa Comisiei de Atestare aprobată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 383/05.07.2013


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2015 -31610/27.11.2015 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr.383/05.07.2013 -privind aprobarea metodologiei de atestare a persoanelor fizice şi autorizarea persoanelor juridice pentru îndeplinirea funcţiei de administrator de imobile în Municipiul Timişoara şi constituirea Comisiei de Atestare şi Comisiei de Soluţionare a Contestaţiilor;
În conformitate cu prevederile Legii 230/2007 - privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de propriertari;
În conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr.1588/2007 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii 230/2007;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.(2) lit.c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se modifică Metodologia de atestare a persoanelor fizice şi autorizarea persoanelor juridice pentru îndeplinirea funcţiei de administrator de imobile în Municipiul Timişoara, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2: Se modifică componenţa Comisiei de atestare a persoanelor fizice şi autorizarea persoanelor juridice pentru îndeplinirea funcţiei de administrator de imobile în Municipiul Timişoara având următorii membri:
Preşedinte : Dragoi Sorin - Administrator Public Timişoara;
Membri: Manolache Ion - Consilier Compartimentul Asociaţii de Proprietari;
Dumitru Adriana - Consilier Compartimentul Asociaţii de Proprietari.

Art. 3: Celelalte prevederi din Hotărârea Consiliului Local nr.383/05.07.2013 rămân neschimbate şi produc efecte juridice în continuare.

Art. 4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Compartimentului Asociaţii de Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 5: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţia Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Membrilor comisiei;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
ALFRED SIMONIS
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA SE APROBĂ: JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR MUNICIPIUL TIMIŞOARA NICOLAE ROBU DIRECŢIA COMUNICARE COMPARTIMENTUL RELAŢIONARE CU ASOCIAŢIILE DE PROPRIETARI NR. SC2015-31610/27.11.2015

REFERAT

privind modificarea Anexei Metodologice a Hotărârii Consiliului Local nr.383/05.07.2013

cu privire la retragerea atestatului şi în privinţa modificării componenţei Comisiei de Atestare a persoanelor fizice şi autorizarea persoanelor juridice pentru îndeplinirea funcţiei

de administrator imobile în Municipiul Timişoara Potrivit Legii 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de

proprietari şi H. G. 1588/2007 – Norma Metodologică de aplicare a Legii 230/2007, persoanele fizice/juridice care au calitatea de administrator imobile sunt atestate/autorizate de către Primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autorităţii administraţiei publice locale în baza unei hotărâri de consiliu local. În conformitate cu prevederile art.54 din Legea nr. 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi a art.58 din H.G. nr.1588/2007 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.230/2007; Având în vedere Legea nr.22/1969 privind angajarea gestionarilor, constituirea de garanţii si răspunderea în legătură cu gestionarea bunurilor agenţilor economici, autorităţilor sau instituţiilor publice, modificată şi completată, Legii nr.53/2003 privind Codul Muncii, modificată şi completată, Legii nr.290/2004 privind cazierul judiciar, modificată şi completată, Legii nr.31/1990, republicată, privind societăţile comerciale, modificată şi completată; În temeiul Hotărârii de Consiliu Local nr. 383/05.07.2013 privind aprobarea Metodologiei de atestare a persoanelor fizice şi autorizarea persoanelor juridice pentru îndeplinirea funcţiei de administrator de imobile în Municipiul Timişoara şi Constituirea Comisiei de Atestare şi Constituirea Comisiei de Soluţionare a Contestaţiilor; Având în vedere necesitatea modificării componenţei comisiei de atestare şi constituirea unei noi comisii de soluţionare a contestaţiilor;

PROPUNEM: Emirerea unei hotărâri de consiliu local, prin care să se aprobe modificarea H.C.L. nr.383/05.07.2013 cu privire la modificarea Metodologiei de atestare a persoanelor fizice şi

autorizarea persoanelor juridice pentru îndeplinirea funcţiei de administrator de imobile în Municipiul Timişoara, cu noile modificări şi cu privire la modicarea componenţei Comisiei de Atestare;

ADMINISTRATOR PUBLIC SECRETAR SORIN DRĂGOI IOAN COJOCARI CONSILIER ION MANOLACHE AVIZAT JURIDIC Red/Dact. I.M. COD:FO53-01, VER.1

    Atasament: Anexa_1.pdf

    COD FO53-01, VER.1

    ANEXA 1 LA HOTĂRÂREA CONSILIULUI LOCAL

    Metodologiei de atestare a persoanelor fizice şi autorizarea persoanelor juridice pentru îndeplinirea funcţiei de administrator de imobile în Municipiul Timişoara şi constituirea

    Comisiei de Atestare şi Soluţionare a Contestaţiilor

    CAP.1 – Dispoziţii generale

    Art.1. Potrivit Legii 230/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari şi H. G. 1588/2007 – Norma Metodologică de aplicare a Legii 230/2007, persoanele fizice/juridice care au calitatea de administrator imobile sunt atestate/autorizate de către Primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autorităţii administraţiei publice locale în baza unei hotărâri de consiliu local.

    CAP.2 Metodologia de atestare a persoanelor fizice pentru îndeplinirea funcţiei de administrator de imobile în Municipiul Timişoara :

    Art.2. Pot fi atestate ca administrator de imobil numai persoanele fizice care

    îndeplinesc următoarele condiţii: a) au capacitate deplină de exerciţiu; b) sunt apte din punct de vedere medical şi psihologic pentru a îndeplini funcţia de administrator de imobil; c) nu au suferit o condamnare printr-o hotărâre judecătorească, rămasă definitivă, pentru săvârşirea unei infracţiuni; d) au cel puţin studii medii, absolvite cu diplomă;

    e) au cel puţin 18 ani împliniţi; f) au urmat un curs de pregătire profesională pentru funcţia de administrator de imobil, organizat în condiţiile legii; g) să fi obţinut la examenul de atestare nota finală minim 70 de puncte. Art.3. Certificarea calităţilor profesionale ale persoanelor care doresc să practice

    activitatea de administrare a imobilelor, la asociaţiile de proprietari se va face de către Comisia de Atestare. Art.4. Compartimentul de Relaţionare cu Asociaţiile de Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara va afişa şi va publica data până la care persoanele fizice trebuie să depună actele solicitate în vederea înscrierii la examenul de atestare, locul depunerii acestora, bibliografia în baza căreia vor fi elaborate subiectele examenului de atestare, data, ora şi locul susţinerii acestuia.

    Art.5. În vederea atestării, solicitantul va depune următoarele acte:

    a) cerere tip; b) curriculum vitae;

    c) copii ale actelor de stare civilă (legalizate sau certificate pentru conformitate cu originalul, la depunere, de Serviciul Relaţionare Directă cu Cetăţenii din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara);

    COD FO53-01, VER.1

    d) copii ale actelor de studii (legalizate sau certificate pentru conformitate cu originalul, la depunere, de Serviciul Relaţionare Directă cu Cetăţenii din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara) ; e) certificatul de cazier judiciar; f) adeverinţă medicală din care să rezulte că sunt apţi din punct de vedere medical; g) aviz psihologic pentru îndeplinirea funcţiei de administrator de imobil; h) copia certificatului de pregătire profesională pentru funcţia de administrator de imobil, organizat în condiţiile legii (legalizată sau certificată pentru conformitate cu originalul, la depunere, de Serviciul Relaţionare Directă cu Cetăţenii din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara); i) copia chitanţei de plată a taxei de înscriere la examenul de atestare.

    Art.6. (1).După depunerea dosarului cuprinzând actele solicitate, Compartimentul Relaţionare cu Asociaţiile de Proprietari va verifica actele depuse, va solicita, după caz, completarea acestora, va întocmi şi va publica listele cu persoanele fizice care vor susţine examenul de atestare.. (2). Lista cu persoanele fizice propuse de Compartimentul Relaţionare cu Asociaţiile de Proprietari spre atestare va fi înaintată Comisiei de Atestare. (3). Persoanele fizice ale căror dosare au fost respinse pot depune contestaţii în termen de 24 de ore de la afişarea listelor cu persoanele fizice care vor susţine examenul de atestare. Soluţionarea acestor contestaţii se va face de către Comisia de Soluţionare a Contestaţiilor, în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere al contestaţiilor. Art.7. Examenul de atestare a persoanelor fizice constă în susţinerea unei probe scrise. (1) Comisia de atestare va elabora subiectele examenului de atestare, în baza bibliografiei afişate şi publicate, cu cel mult 24 de ore înaintea susţinerii acestuia. Examenul de atestare va consta într–un test grilă având 20 de subiecte, pentru fiecare subiect acordându– se 5 puncte. Pentru a fi declarat admis, fiecare concurent va trebui să obţină minim 70 puncte. (2) Rezultatele obţinute în urma examenului de atestare vor fi afişate de către Compartimentul Relaţionare cu Asociaţiile de Proprietari în cel mult 5 zile lucrătoare de la data susţinerii acestuia. (3) Persoanele fizice care nu au promovat examenul de atestare pot depune contestaţii în termen de 5 zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor. Soluţionarea acestor contestaţii se va face de către Comisia de Soluţionare a Contestaţiilor în termen de 24 de ore de la expirarea termenului de depunere al contestaţiilor. (4) Rezultatele finale ale examenului de atestare vor fi afişate de Compartimentul Relaţionare cu Asociaţiile de Proprietari în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la data soluţionării contestaţiilor. (5) Persoanele fizice care au susţinut şi promovat examenul de atestare vor fi validate în urma unei hotărâri a Consiliului Local Timişoara, la propunerea Comisiei de Atestare. Art.8. Atestatele, menite să certifice calităţile profesionale ale persoanelor fizice care doresc să practice activitatea de administrare a imobilelor, se eliberează pentru o perioadă nedeterminată, au valabilitate pe tot teritoriul României. Art.9. Atestatul va menţiona datele de identitate a titularului(codul numeric personal), autoritatea emitentă, faptul că se eliberează pe o perioadă nedeterminată, că este valabil pe întreg teritoriul României şi se semnează de către Primarul Municipiului Timişoara.

    COD FO53-01, VER.1

    CAP.3. Retragerea atestatului. Art.10. Retragerea atestatului se va face în conformitate cu prevederile legale în vigoare, în cazul neîndeplinirii condiţiilor pentru atestare sau în urma săvârşirii unei infracţiuni, constatată prin hotărâre judecătorească, rămasă definitivă şi irevocabilă, în condiţiile legii.

    Art.11. Retragerea atestatului se va face în urma unei sentinţe definitive şi

    irevocabile sau în cazul neîndeplirii condiţiilor pentru atestare comunicate compartimentului de către asociaţia de proprietari sau oricare membru al asociaţiei. Art.12. Retragerea atestatului se va face în baza unei hotărâri a Consiliului Local la propunerea Comisiei de Atestare. Art.13. Hotărârea Consiliului Local privind retragerea atestatului se va comunica administratorului vizat, în termen de maxim 5 zile calendaristice de la data hotărârii consiliului local. CAP. 4. Autorizarea persoanelor juridice Art.14. Pot fi autorizate pentru activităţi de administrare numai persoanele juridice specializate care îndeplinesc următoarele condiţii:

    a) să aibă ca obiect de activitate numai domeniul asociaţiilor de proprietari ori ca activitate principală administrarea imobilelor pe bază de tarife sau contract;

    b) să aibă angajate persoane fizice atestate în condiţiile prezentei hotărâri de consiliu local;

    c) să dovedească faptul că au bonitate financiară;

    Art. 15. Compartimentul de Relaţionare cu Asociaţiile de Proprietari din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara va afişa şi va publica data până la care persoanele juridice specializate trebuie să depună actele solicitate în vederea autorizării şi locul depunerii acestora.

    Art.16. În vederea autorizării, persoana juridică va depune următoarele acte: a) cerere tip; b) certificat de înregistrare eliberat de Registrul Comerţului după caz sau sentinţă de

    înfiinţare; c) certificat de cazier fiscal; d) ultimul bilanţ contabil depus la unitatea teritorială a Ministerului Finanţelor

    Publice – copie xerox sau scrisoare de garanţie bancară; e) copie după certificatul de atestare a persoanelor fizice pentru funcţia administrator

    imobil; f) copie după contractul individual de muncă a persoanei fizice atestate; j) copia chitanţei de plată a taxei pentru autorizarea persoanelor juridice.

    Art.17. După depunerea dosarului cuprinzând actele solicitate, Compartimentul de

    Relaţionare cu Asociaţiile de Proprietari va verifica actele depuse şi va solicita după caz, completarea acestora. Se va întocmi şi se va publica lista cu persoanele juridice specializate care va fi înaintată Comisiei de Atestare, pentru autorizare.

    COD FO53-01, VER.1

    Art.18. Persoanele juridice specializate ale căror dosare au fost respinse pot depune contestaţii în termen de 5 zile lucrătoare de la afişarea listei cu persoanele juridice specializate propuse pentru autorizare. Soluţionarea acestor contestaţii se va face de către Comisia de Soluţionare a Contestaţiilor în termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului de depunere al contestaţiilor.

    Art.19. Persoanele juridice autorizate se vor prezenta în primul trimestru al fiecărui an

    la Compartimentul de Relaţionare cu Asociaţiile de Proprietari pentru reînnoirea autorizaţiei, şi vor depune certificatul de cazier fiscal. CAP. 5. Retragerea autorizaţiei Art.20. Retragerea autorizaţiei persoanei juridice specializate poate interveni:

    a) în cazul în care persoana juridică specializată nu mai îndeplineşte una din condiţiile prevăzute pentru autorizare;

    b) în cazul în care persoana juridică specializată nu prezintă anual un certificat de cazier fiscal eliberat de Direcţia Generală a Finanţelor Publice.

    Art.21. În cazul îndeplinirii prevederilor art. 20 lit. a sau b, Comisia de Atestare se

    întruneşte pentru începerea procedurii de retragere a autorizaţiei. Decizia Comisiei de Atestare poate fi contestată de persoana juridică în termen de 5 zile lucrătoare la Comisia de Soluţionare a Contestaţiilor. Art.22. Comisia de Soluţionare a Contestaţiilor se pronunţă, în termen de 5 zile lucrătoare, asupra contestaţiilor depuse pentru retragerea autorizaţiilor.

    Art.23. În termen de 24 de ore de la soluţionarea contestaţiilor, Comisia de Soluţionare a Contestaţiilor, va comunica decizia sa, Comisiei de Atestare. Art.24. Retragerea autorizaţiei persoanelor juridice specializate se va face la propunerea Comisiei de Atestare prin hotărârea Consiliului Local. Hotărârea Consiliului Local se comunică persoanei juridice vizate în termen de maxim 5 zile calendaristice de la data hotărârii. Art.25. În cazul pierderii certificatului de atestare/autorizaţiei pentru desfăşurarea activităţii de administrare de imobile, în baza unei cereri a titularului se va elibera un duplicat. CAP.6 Organizarea şi funcţionarea comisiei de atestare şi comisiei de soluţionare a contestaţiilor Art.26. Comisia de Atestare şi Comisia de Soluţionare a Contestaţiilor se constituie în baza prezentei hotărârii a consiliului local. Art.27. Comisia de Atestare şi Comisia de Soluţionare a Contestaţiilor funcţionează dacă majoritatea membrilor sunt prezenţi.

    COD FO53-01, VER.1

    Art.28. Comisia de atestare are următoarele atribuţii: a) Aprobă lista cu persoanele fizice care vor participa la examenul de atestare, şi

    persoanele juridice propuse pentru autorizare; b) Elaborează subiectele examenului de atestare; c) Verifică testele grilă susţinute de persoanele fizice; d) Aprobă lista cu rezultatele finale ale persoanelor fizice care au susţinut examenul de

    atestare şi cu persoanele juridice propuse pentru autorizare; e) Propune retragerea atestatului/autorizaţiei administratorilor persoane fizice şi

    juridice, Consiliului Local. Art.29 Comisia de Soluţionare a Contestaţiilor are următoarele atribuţii:

    a) soluţionează în termenul stabilit contestaţiile depuse de persoanele fizice sau juridice; b) transmite decizia referitoare la rezultatele contestaţiilor, Comisiei de Atestare.

    Art.30. Formatul certificatului de atestare/ autorizare, aprobat de către Primarul Municipiului Timişoara este anexă la hotărâre şi face parte integrantă din aceasta.

    ADMINISTRATOR PUBLIC SORIN DRAGOI

    Intocmit CONSILIER ION MANOLACHE RED I. M