keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 481/20.12.2017 privind aprobarea tarifelor aferente lucrărilor de mentenanţă/întreţinere şi extindere a sistemului „Trafic Management şi supraveghere video", activitate delegată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 162/10.05.2016

20.12.2017

Hotararea Consiliului Local 481/20.12.2017
privind aprobarea tarifelor aferente lucrărilor de mentenanţă/întreţinere şi extindere a sistemului „Trafic Management şi supraveghere video", activitate delegată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 162/10.05.2016


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2017-28568/15.11.2017, privind oportunitatea proiectului de hotărâre a Primarului Municipiului Timişoara- domnul Nicolae Robu;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. SC2017- 28568/15.11.2017, întocmit de Direcţia Edilitară din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;
Având în vedere Avizul juridic - Anexă la Raportul de specialitate nr. SC2017 - 28568/15.11.2017;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere adresa nr. 6244/08.11.2017 a SC Drumuri Municipale Timişoara, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. RE2017-002205/08.11.2017;
Având în vedere finalizarea proiectului ,,Trafic management şi supraveghere video";
Având în vedere prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 162/10.05.2016 privind delegarea gestiunii, prin atribuire directă, a serviciului "Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara", precum şi aprobarea Caietului de sarcini, Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului si Contractului de delegare a gestiunii, modificată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 72/21.02.2017;
În conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, modificată şi completată, precum şi prevederile Regulamentului de aplicare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice aprobat prin H.G. nr. 1391/2006;
Având în vedere prevederile O.G. nr. 71/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local şi prevederile Reglementarilor-cadru de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local, aprobate prin H.G. nr. 955/2004;
Conform prevederilor art. 3 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilitati publice;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin (1) şi (2) lit. d) şi alin. (6), lit. a), pct. 19 din Legea nr. 215/2001, privind administratia publică locală, modificată şi completată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă tarifele aferente lucrărilor de mentenanţă/întreţinere, respectiv extindere a sistemului sistemului ,,Trafic managemnt şi supraveghere video". Contractul privind delegarea de gestiune nr. SC2016-12094/26.05.2016 aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 162/10.05.2016, modificată şi completă prin Hotărârea Consiliului Local nr. 72/21.02.2017, se va completa prin act adiţional după cum urmeză:
* Art. 6 se completează cu două noi alineate, alin. (4) şi alin. (5), din Contractul nr. SC2016-12904/26.05.2016 se modifică şi completează, astfel: (4) ,,a) Tarifele pentru mentenanţa sistemului sunt evidenţiate în Anexa 1 la actul adiţional.
b) Tarifele pentru extinderea sistemului sunt evidenţiate în Devizele analitice întocmite pe categorii de lucrări şi sunt cele aprobate de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara prin art. 6 din Hotărârea Consiliului Local nr. 162/10.05.2016".
(5) Devizele vor fi defalcate pe categorii de lucrări: întreţinere/mentenanţă/reparaţii, etc şi obiective de investiţii.

Art.2:Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Edilitară din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi SC Drumuri Municipale Timişoara SA.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Generale de Urbanism şi Dezvoltare Urbană;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare-Relaţionare;
- Direcţiei Poliţia Locală;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- SC Drumuri Municipale Timişoara SA;
- Mass- media locală.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Raport_specialitate.pdf

Cod FO53-01,Ver.1

Page 1

RAPORT DE SPECIALITATE privind aprobarea tarifelor aferente lucrărilor de mentenanţă/întreţinere şi extindere a sistemului

„Trafic Management şi supraveghere video”, activitate delegată prin HCLMT nr. 162/10.05.2016

Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2017- a Primarului Municipiului Timișoara și Proiectul de hotărâre privind aprobarea tarifelor aferente lucrărilor de mentenanţă/întreţinere şi extindere a sistemului „Trafic Management şi supraveghere video”;

Facem următoarele precizări: Consiliul Local al Municipiului Timişoara, prin Hotărârea nr. 162/10.05.2016, a aprobat delegarea gestiunii, prin atribuire directă, a serviciului ”Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara” către SC Drumuri Municipale Timişoara SA. Prin aceeaşi hotărâre s-a aprobat şi Contractul de delegare de gestiune, prin atribuire directă, a serviciului, tarifele aplicate, etc., iar prin HCLMT nr. 72/21.02.2017 s-a aprobat modificarea şi completarea Hotărârii nr. 162/10.05.2016.

Potrivit art. 3 alin. (1) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, serviciile de utilităţi publice sunt în responsabilitatea autorităţilor administraţiei publice locale şi se înfiinţează, se organizează şi se gestionează potrivit hotărârilor adoptate de autorităţile deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale, în funcţie de gradul de urbanizare, de importanţa economico- socială a localităţilor, de mărimea şi de gradul de dezvoltare ale acestora şi în raport cu infrastructura tehnico-edilitară existentă.

În organizarea, funcţionarea şi dezvoltarea serviciilor de utilităţi publice interesul general al comunităţilor locale este prioritar. Prevederile prezentei legi vizează satisfacerea cât mai completă a cerinţelor utilizatorilor, protejarea intereselor acestora, întărirea coeziunii economico-sociale la nivelul comunităţilor locale, precum şi dezvoltarea durabilă a unităţilor administrativ-teritoriale (art. 3 alin. (2) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006).

Autorităţile administraţiei publice locale au competenţă exclusivă, în condiţiile legii, în tot ceea ce priveşte înfiinţarea, organizarea, coordonarea, monitorizarea şi controlul funcţionării serviciilor de utilităţi publice, precum şi în ceea ce priveşte crearea, dezvoltarea, modernizarea, administrarea şi exploatarea bunurilor proprietate publică sau privată a unităţilor administrativ- teritoriale, aferente sistemelor de utilităţi publice (art. 8 alin. (1) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006).

Serviciul pentru administrarea domeniului public şi privat este reglementat prin Ordonanţa Guvernului nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, si Hotărârea Guvernului nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementărilor-cadru de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local

Potrivit art. 13 alin. (2) din Regulamentul – cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, aprobat prin Anexa 1 din Hotărârea Guvernului nr. 955/2004, gestiunea directă se realizează prin compartimente specializate, organizate în cadrul aparatului propriu al consiliului local, consiliului judeţean sau al Consiliului

ROMANIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA EDILITARĂ NR.

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 490 635 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

Cod FO53-01,Ver.1

Page 2

General al Municipiului Bucureşti, după caz, ori prin serviciile publice organizate în subordinea consiliilor locale, consiliilor judeţene sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Potrivit de art.2 lit.a) din O.G. nr.71/2002, serviciile de administrare a domeniului public si privat sunt definite ca reprezentând „totalitatea acţiunilor şi activităţilor edilitar-gospodăreşti prin care se asigură administrarea, gestionarea şi exploatarea bunurilor din domeniul public şi privat al unităţilor administrativ-teritoriale, altele decât cele date, potrivit legii, în administrarea altor servicii publice locale”. Acestea sunt destinate satisfacerii unor nevoi ale comunităţii locale, contribuie la ridicarea gradului de civilizaţie şi confort al acestora şi grupează activităţi edilitar-gospodăreşti şi acţiuni de utilitate şi interes public local, având ca obiect, printre altele, şi „instalarea, întreţinerea şi funcţionarea sistemelor de semnalizare şi dirijare a circulaţiei urbane, în vederea asigurării siguranţei traficului şi pentru fluidizarea acestuia", conform art.3 alin.1 lit. g) din O.G. nr.71/2002.

Potrivit art. 128 alin. (1) lit. b) şi c) din OUG nr. 195/2002 autoritatile administratiei publice locale iau masuri pentru instalarea, aplicarea şi întreţinerea mijloacelor de semnalizare rutieră şi a echipamentelor destinate siguranţei circulaţiei, conform standardelor în vigoare, ţinând evidenţa acestora; întocmesc şi actualizează planurile de organizare a circulaţiei pentru localităţile urbane şi iau măsuri pentru realizarea lucrărilor ce se impun în vederea asigurării fluentei şi siguranţei traficului, precum şi a reducerii nivelurilor de emisii poluante.

Potrivit Contractului de delegare a gestiunii nr. SC2016-12094/26.05.2016 (art. 10, pct. 15), SC Drumuri Municipale Timişoara SA are obligaţia de a întreţine şi/sau extinde sistemul ,,Trafic management şi supraveghere video”, după punerea sa în funcţiune, şi aprobarea costurilor de întreţinere, prin acordul părţilor. Sistemul de trafic management şi supraveghere video cuprinde: sistem centralizat de dirijare automată a traficului rutier şi infrastructura de fibră optică.

Proiectul ,,Trafic management și supraveghere video” este finanțat prin Programul Operațional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor – poli urbani de creştere”, Domeniul de intervenţie 1.1. „Planuri integrate de dezvoltare urbană”, Sub- domeniul: Poli de creştere.

Contractul de finanţare nr. 3620/29.01.2013 pentru proiectul “Trafic management şi supraveghere video”, cod SMIS 40398 a fost semnat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în calitate de Autoritate de Management pentru POR, prin Agenţia pentru Dezvoltare Regională Vest, în calitate de Organism Intermediar pentru POR şi Municipiul Timişoara, în calitate de beneficiar, municipiul Timişoara având obligaţia de a menţine valabilitatea acestuia pe o perioadă de 5 ani, după finalizarea perioadei de implementare.

Conform art. 20 din Contractul de finanţare nr. 3620/29.01.2013, pct. (12) „Contractul va fi reziliat şi finanţarea nerambursabilă acordată va fi recuperată în cazul în care bunul/bunurile, mobile sau imobile, ce fac obiectul investiţiei finanţate nu sunt folosite conform destinaţiei, precum şi în cazul în care acestea au fost vândute, închiriate sau înstrăinate sub orice formă prevăzută de legislaţia în vigoare, oricând pe perioada de valabilitate a prezentului contract, astfel cum aceasta este specificată la art. 2, alin. (2) din prezentul contract”.

Modificările şi completările propuse nu aduc atingere clauzelor Contractul de finanţare nr. 3620/29.01.2013, contract care a stat la baza încheierii Contractului de furnizare nr. 99/23.04.2015 a cărui perioadă de garanţie este de 60 luni de la data recepţiei la terminarea lucrărilor. Menţionăm faptul că obiectivul de investiţii „Trafic management şi supraveghere video” a fost inclus în cadrul proiectelor prioritare pentru atragerea de finanţare nerambursabilă, având ca obiectiv general îmbunătăţirea fluxului rutier şi al siguranţei cetăţeanului în Municipiul Timişoara. Obiectivele specifice ale proiectului constau în ,,Trafic management şi supraveghere video”:

1. Modernizarea şi extinderea sistemului de semaforizare pentru o ţintă de 134 intersecţii, identificate prin Studiul de Trafic;

Cod FO53-01,Ver.1

Page 3

2. Dotarea intersecţiilor şi a zonelor identificate cu risc de infracţionalitate sau zone rutiere periculoase cu un numar de 230 echipamente noi de supraveghere (camere video);

3. Îmbunătăţirea condiţiilor şi creşterea siguranţei rutiere în Municipiul Timişoara; 4. Creşterea siguranţei traficului rutier, datorită unui sistem modern, operativ şi totodată discret

de supraveghere video metropolitană; 5. Crearea unui Centru de Comanda şi Control unic, pentru coordonarea activităţilor de

management trafic şi supraveghere video care să răspundă cerinţelor viitoare de dezvoltare a Municipiului Timişoara. Proiectul ,,Trafic management şi supraveghere video” este recepţionat şi se va preda

operatorului SC Drumuri Municipale Timişoara SA conform prevederilor art. 10 pct. 15 din Contractul privind delegarea de gestiune nr. SC2016-12094/26.05.2016, astfel, întreţinerea şi/sau extinderea sistemului ,,Trafic management şi supraveghere video”, va fi preluată, după punerea sa în funcţiune, şi aprobarea costurilor de întreţinere prin acordul părţilor. Sistemul de trafic management şi supraveghere video cuprinde: sistem centralizat de dirijare automată a traficului rutier şi infrastructura de fibră optică. Ca atare se impune şi aprobarea costurilor pentru întreţinerea (mentenanţa sistemului) şi/sau extinderea sistemului. Astfel, prin adresa cu nr. 5124/13.09.2017, înregistrată la Primăria Municipiului Timişoara cu nr. RE2017-001797/21.09.2017, SC Drumuri Municipale Timişoara SA, ne transmite centralizatorul costurilor de mentenanţă a sistemului ,,Trafic management şi supraveghere video” întocmit în baza activităţilor specifice fiecărui subsistem şi periodicitatea execuţiei lor, cu menţiunea că au ţinut cont de perioada de garanţie de 5 ani.

Având în vedere cele mai sus menţionate, faptul că proiectul de management al traficului este printre puţinele şi cel mai complex proiect de acest gen din ţară, faptul că foloseste echipamente si programe de ultimă generaţie, faptul că preţurile pentru întreţinere şi/sau extinderea sistemului de management al traficului necesită aprobarea ambelor părţi, se impune aprobarea tarifelor aferente lucrărilor de mentenanţă/întreţinere, respectiv extindere a sistemului sistemului ,,Trafic management şi supraveghere video”, prin act adiţional la Contractul privind delegarea de gestiune nr. SC2016-12094/26.05.2016 aprobat prin HCLMT nr. 162/10.05.2016, modificată şi completă prin HCLMT nr. 72/21.02.2017, după cum urmează:

- Art. 6 se completează cu două noi alineate, alin. (4) şi alin. (5), din Contractul nr. SC2016-12904/26.05.2016, astfel: (4) ,,a) Tarifele pentru mentenanţa sistemului sunt evidenţiate în Anexa 1 la prezentul. b) Tarifele pentru extinderea sistemului sunt evidenţiate în Devizele analitice întocmite pe categorii de lucrări şi sunt cele aprobate de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara prin art. 6 din Hotărârea nr. 162/10.05.2016”. (5) Devizele vor fi defalcate pe categorii de lucrări: întreţinere/mentenanţă/reparaţii, etc şi obiective de investiţii.

ŞEF BIROU T.S.C., ŞEF BIROU G.M.P.E., CRISTINA GAVRA NASTASIA POP

DIRECTOR, ŞEF SERVICIU, CULIŢĂ CHIŞ ADRIAN COLOJOARĂ

Atasament: Expunere_motive.pdf

Cod FO53-03, Ver.1

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

privind aprobarea tarifelor aferente lucrărilor de mentenanţă/întreţinere şi extindere a sistemului „Trafic Management şi supraveghere video”, activitate delegată prin HCLMT nr. 162/10.05.2016

1. Descrierea situatiei actuale

Activitatea de semnalizare rutieră este delegată către SC Drumuri Municipale Timişoara SA prin HCLMT nr. 162/10.05.2016. Potrivit Contractului de delegare a gestiunii nr. SC2016- 12094/26.05.2016 (art. 10, pct. 15), SC Drumuri Municipale Timişoara SA are obligaţia de a întreţine şi/sau extinde sistemul ,,Trafic management şi supraveghere video”, după punerea sa în funcţiune, şi de asemenea aprobarea costurilor de întreţinere prin acordul părţilor.

Proiectul ,,Trafic management şi supraveghere video” s-a finalizat şi este pus în funcţiune. Obiectivul de investiţii „Trafic Management şi supraveghere video” a fost inclus în cadrul proiectelor prioritare pentru atragerea de finanţare nerambursabilă. Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea fluxului rutier şi al siguranţei cetăţeanului în Municipiul Timişoara. Obiectivele specifice ale proiectului constau în modernizarea şi extinderea sistemului de semaforizare pentru o ţintă de 134 intersecţii, identificate prin Studiul de Trafic; dotarea intersecţiilor şi a zonelor identificate cu risc de infracţionalitate sau zone rutiere periculoase cu un numar de 230 echipamente noi de supraveghere (camere video); îmbunătăţirea condiţiilor şi creşterea siguranţei rutiere în Municipiul Timişoara; creşterea siguranţei traficului rutier, datorită unui sistem modern, operativ şi totodată discret de supraveghere video metropolitană; crearea unui Centru de Comanda şi Control unic, pentru coordonarea activităţilor de management trafic şi supraveghere video care să răspundă cerinţelor viitoare de dezvoltare a Municipiului Timişoara.

2. Schimbari preconizate și rezultate așteptate Prin aprobarea tarifelor la lucrările de mentenanţă/întreţinere şi extindere a sistemului

„Trafic management şi supraveghere video”, se va evita nefuncţionalitatea sistemului fapt ce pune în pericol siguranţa rutieră şi pietonală şi, de asemenea, se va evita pierderea garanţiei sistemului şi implicit pierderea finanţării nerambursabile.

3. Alte informatii - Nu este cazul. 4. Concluzii Urmare celor de mai sus, consider necesară și oportună aprobarea tarifelor pentru lucrările de

mentenanţă/întreţinere, respectiv extindere a sistemului ,,Trafic management şi supraveghere video”.

PRIMAR, DIRECTOR D. EDILITARĂ, NICOLAE ROBU CULIŢĂ CHIŞ

ROMANIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR NR.

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 490 635 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

Atasament: Act_aditional_2.pdf

1

ACT ADITIONAL NR. 2/.................. la Contractul nr. SC2016-12094/26.05.2016 privind delegarea de gestiune prin atribuire directa a serviciului ”Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a

circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara”

In conformitate cu HOTARAREA nr. .................................. a Consiliului Local al Municipiului Timisoara - de comun acord - partile: 1. MUNICIPIUL TIMIŞOARA, cu sediul în Timişoara, bv. C. D. Loga nr. 1, cod fiscal 14756536, tel. 0256-408480, fax 0256-408469, reprezentat prin Nicolae Robu - Primar şi Steliana Stanciu - Director economic, numit in continuare delegatar, 2. SOCIETATEA DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA S.A., cu sediul in Timisoara, str. Eternitatii, nr. 45, Jud. Timis, e-mail: [email protected], CIF RO3286536, numar de ordine in registrul comertului J35/3475/1994, cont curent nr. RO69BRDE360SV07486763600, deschis la B.R.D. Timisoara, reprezentata prin ing. Valentin Martânov - Director general şi ec. Marcela Fericel - Director economic, numita in continuare delegat, convin la modificarea si completarea clauzelor contractului privind delegarea de gestiune nr. SC2016- 12094/26.05.2016, dupa cum urmeaza:

Art. 1: Se completează art. 6 cu două noi alineate, alin. (4) şi alin. (5), din Contractul nr. SC2016- 12904/26.05.2016 se modifică şi completează, astfel: (4) ,,a) Tarifele pentru mentenanţa sistemului sunt evidenţiate în Anexa 1 la actul adiţional.

b) Tarifele pentru extinderea sistemului sunt evidenţiate în Devizele analitice întocmite pe categorii de lucrări şi sunt cele aprobate aprobate de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara prin art. 6 din Hotărârea nr. 162/10.05.2016”.

(5) Devizele vor fi defalcate pe categorii de lucrări: întreţinere/mentenanţă/reparaţii, etc şi obiective de investiţii.

Art. 2: Celelalte prevederi ale contractului privind delegarea de gestiune nr. SC2016-12904/26.05.2016, raman neschimbate. Prezentul act aditional s-a incheiat si semnat astazi ___________, in 4 (patru) exemplare, cate 2 (doua) pentru fiecare parte contractanta. DELEGATAR DELEGAT MUNICIPIUL TIMISOARA Societatea DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA PRIMAR DIRECTOR GENERAL NICOLAE ROBU VALENTIN MARTÂNOV DIRECTIA ECONOMICA DIRECTOR ECONOMIC DIRECTOR - STELIANA STANCIU MARCELA FERICEL DIRECTIA EDILITARĂ AVOCAT DIRECTOR - CULITA CHIS FLORIN BAIAS ŞEF SERVICIU T., ADRIAN COLOJOARĂ ŞEF SERVICIU JURIDIC, CAIUS ŞULI CONSILIER S. JURIDIC, CRISTINA BOZAN