România SE APROBA Judeţul Timiş PRIMAR, Primăria Timişoara Direcţia Edilitară B.Infrastr. Transport dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU Nr. SC2005 - 19326 din 10.11.2005
REFERAT Privind aprobarea Studiului de Fezabilitate
“MODERNIZARE BLV. L. REBREANU – I. BULBUCA”
Direcţia Edilitară are în program întocmirea Studiului de Fezabilitate aferent obiectivului de investiţii “Modernizare blv. L. Rebreanu – I. Bulbuca”.
Datorită gradului avansat de uzură a liniei de tramvai de pe traseele 7 şi 15, se impune reabilitarea lor, fapt care va afecta structura rutieră a bulevardelor pe care se află aceste trasee de tramvai, bv. Liviu Rebreanu şi bv. Dr. Iosif Bulbuca care la rândul lor sunt necorespunzătoare din punct de vedere al alcătuirii şi capacităţii portante.
Bv. Liviu Rebreanu şi bv. Dr. Iosif Bulbuca sunt amplasate în zona de sud a municipiului, astfel că cele două bulevarde realizează legătura între sud-vestul şi sud-estul municipiului. Cele două bulevarde supuse modernizării în conexiune cu lucrările de reabilitare a liniei de tramvai, sunt delimitate astfel:
- bv. Liviu Rebreanu delimitat de intersecţia cu Calea Şagului (inclusiv) şi intersecţia cu Calea Martirilor.
- bv. Dr. Iosif Bulbuca delimitat de intersecţia cu Calea Martirilor (inclusiv) şi sensul giratoriu de la intersecţia cu Calea Buzaşului.
În situaţia actuală, bv. Liviu Rebreanu şi bv. Dr. Iosif Bulbuca are patru benzi de circulaţie cu îmbrăcăminte asfaltică, partea carosabilă fiind mărginită pe partea stângă a fiecărui sens de circulaţie de platforma liniei de tramvai, iar pe partea dreaptă a sensului de circulaţie de trotuare şi zone verzi cu plantaţii de arbori.
Pe tronsonul de drum supus modernizării linia de tramvai este dublă în platformă proprie, amplasată între cele două sensuri de circulaţie
În situaţia proiectată, pe bv. Liviu Rebreanu şi bv. Dr. Iosif Bulbuca se păstrează cele patru benzi de circulaţie fiind prevăzută refacerea integrală a structurii rutiere care include şi pozarea de borduri şi rigole noi.
Pe tronsonul care se supune modernizării, soluţia de realizare a platformei liniei cale tramvai este în platformă proprie păstrându-se amplasamentul actual, fiind separată de traficul auto de borduri care permit scurgerea apelor de pe platforma liniei cale.
Intersecţiile străzilor şi bulevardelor cu cele două bulevarde supuse modernizării se păstrează ca şi configuraţie şi dirijare a fluxurilor de autovehicule, singura excepţie fiind intersecţia Bv. Liviu Rebreanu cu Bv. Constantin Brâncoveanu unde pe sensul de circulaţie dinspre Cale Şagului spre Calea Martirilor s-a proiectat o bandă de virare la dreapta.
Pe Bv. Liviu Rebreanu pe partea dreaptă a sensului de mers dinspre str Drubeta şi Calea Şagului se amenajează un parcaj longitudinal cu 2 locuri de parcare.
Pe Bv. Dr. Iosif Bulbuca pe partea dreaptă a sensului de mers dinspre Calea Buziaşului spre Calea Martirilor se amenajează mai multe parcaje însumând un număr de 116 locuri de parcare, astfel:
• parcaj oblic cu 50 locuri de parcare; • parcaj longitudinal cu 66 locuri de parcare.
Racordările cu strazile laterale se vor reface din punct de vedere al elementelor geometrice, iar pe zonele străzilor laterale afectate de lucrări, se va reface imbrăcămintea.
Trotuarele se vor reface integral prin înlocuirea structurii acestora, în situaţia actuală imbracamintea acestora (dale de beton) fiind puternic degradată.
Pentru siguranţa circulaţiei se execută urmatoarele tipuri de marcaje rutiere: - marcaje longitudinale pentru separarea sensurilor de circulaţie, delimitrea benzilor
de circulaţie şi pentru delimitarea părţii carosabile; - marcaje transversale de oprire, cedare a trecerii şi traversare pentru pietoni; - marcaje diverse pentru ghidare, locuri de parcare, săgeţi sau inscripţii, etc. În cadrul lucrărilor rutiere se reface semaforizarea în următoarele intersecţii:
- intersecţia Bv. Liviu Rebreanu, Bv. Dâmboviţa şi Calea Şagului; - intersecţia Bv. Liviu Rebreanu cu Bv. Constantin Brâncoveanu; - intersecţia Bv. Liviu Rebreanu cu str. Drubeta; - intersecţia Bv. Liviu Rebreanu, Calea Martirilor şi Bv. Dr. Iosif Bulbuca; - intersecţia Bv. Dr. Iosif Bulbuca cu str. Arieş.
Colectarea apelor pluviale se realizează prin intermediul gurilor de scurgere racordate la canalizarea subterană. Pentru completarea reţelelor electrice stradale de iluminat public pe Bv. Liviu Rebreanu şi Bv. Dr. Iosif Bulbuca se executa linii electrice subterane de joasă tensiune şi se vor monta noi corpuri de iluminat. Odată cu lucrările de reabilitare a părţii carosabile de pe Bv. Liviu Rebreanu şi Bv. Dr. Iosif Bulbuca vor fi afectate gurile de scurgere stradale şi racordurile acestora la canalizarea municipiului, motiv pentru care sunt necesare lucrări de reabilitare a acestora.
Valoarea totală (inclusiv TVA) a investiţiei “Modernizare blv. L. Rebreanu – I.Bulbuca” este estimată la 31.749.344 RON, reprezentând 8.619.575 euro.
Având în vedere faptul că finanţarea studiului de fezabilitate “Modernizare blv. L. Rebreanu – I. Bulbuca” se face din Bugetul local aprobat pentru anul 2005, propunem aprobarea studiului de fezabilitate şi realizarea investiţiei menţionată anterior.
DIRECTOR D.EDILITARĂ, DIRECTOR ECONOMIC, Ing. DUMITRU ANDOR Ec. ADRIAN BODO ŞEF SERVICIU T.R.P., ŞEF SERVICIU JURIDIC,
Ing. IOAN GANCIOV Jr. MIRELA LASUSCHEVICI
ÎNTOCMIT, Ing. GEORGETA SZABO