keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 431/30.11.2010 privind caietele de sarcini întocmite pentru licitaţiile publice organizate de Primăria Municipiului Timişoara

30.11.2010

Hotararea Consiliului Local 431/30.11.2010
privind caietele de sarcini întocmite pentru licitaţiile publice organizate de Primăria Municipiului Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere propunerea domnilor consilieri Grindeanu Sorin, Stoia Traian şi Ţoancă Radu;
Având în vedere Referatul nr. SC2010-27730/22.11.2010 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Gheorghe Ciuhandu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu prevederile art.36 alin. (2) lit.c) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Pentru toate licitaţiile publice organizate de Primăria Municipiului Timişoara, care vizează lucrări edilitare de infrastructură, de reabilitare sau construire a unor imobile aflate în proprietatea municipalităţii, se instituie obligativitatea întocmirii Caietelor de Sarcini, în sensul evaluării ofertelor, conform legii, după cum urmează:
60% - preţul;
35% - durata;
5 % garanţia execuţiei.
Art. 2: Lipsa certificatului (certificatelor) pentru fiecare lucrare executată în anul în curs şi anul anterior se penalizează cu 25% la evaluarea ofertelor.
Art. 3: Sunt exceptate de la prevederile art. 2 firmele şi societăţile comerciale care nu au avut lucrări similare în Timişoara în ultimul an calendaristic şi nu au de unde avea acel referat de bună execuţie.
Art. 4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Patrimoniu din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.
Art. 5: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare
- Direcţiei de Mediu;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
PETRU EHEGARTNER
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI VEZI NOTA

Atasament: Referat.pdf

| MUNICIPIUL TIMIŞOARA Apobat DIRECȚIA PATRIMONIU PRIMA! Serviciul Achiziţii Publice Dr.Ing.Gheorgra Ciuhandu Nr,SC2010-27730/22.11.2010 i fi REFERAT privind punctul de vedere la: PROIECT DE HOTARÂRE —pt. caietele de sarcini întocmite pentru licitaţiile publice organizate de Primăria Municipiului Timişoara Contractele de achiziție publică de bunuri/serviciilucrări se atribuie în conformitate cu prevederile următoarelor acte normative: O0UG nr.834/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publica, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicată în Monitorul Oficial al României , nr.418 din 15 mai 2006; Legii nr.337/2006 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.384/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicată în Monitorul Oficial al României nr.625 din 20 iulie 2006; 0UG nr.94/2007 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.834/2008 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de luerări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicată în Monitorul Oficial al României nr.676 din 04 octombrie 2007; HG nr.1.660/2006 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziție publică prin mijloace electronice din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicată în Monitorul Oficial al României nr.978 din 7 decembrie 2006; Regulamentul (CE) NR.218/2008 al comisiei din 28 noiembrie 2007 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 2195/2002 al Parlamentului European și al Consiliului privind Vocabularul comun privind achizițiile publice (CPV) şi a Directivelor 2004/17/CE și 2004/18/CE ale Parlamentului European şi ale Consiliului în ceea ce priveşte procedurile de achiziții publice, în ceea ce privește revizuirea CPV; OUG nr.19/2009 privind unele măsuri în domeniul legislaţiei referitoare la achiziţiile publice, publicată în Monitorul Oficial al României nr.156 din 12 martie 2009; OUG nr.72/2009 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 426 din 23 iunie 2009; OUG nr. 76/2010 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicată în Monitorul Oficial al României nr.453 din 2 iulie 2010; HG nr. 167 din 3 martie 2010 pentru modificarea Normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică prin mijloace electronice din Ordonanţa de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.660/2006, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 154 din 10 martie 2010 HG 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din OUG nr.834/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii;

- H.G. 1337/2006 privind completarea H.G. nr.925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din OUG nr.34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de servicii publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 817 din 04 octombrie 2006; - H.G. 834/2009 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 925/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziție publică din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 84/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicată în Monitorul Oficial al României nr. 515 din 27 iulie 2009; - ORDIN Nr. 814 /2010,privind punerea în aplicare a certificatului de participare la licitaţii cu ofertă independentă,Publicat în: Monitorul Oficial Nr. 701 din 20 octombrie 2010 Pentru lansarea fiecărei proceduri de achiziţie publică, Autoritatea contractantă este obligată- prin actele normative enunțate mai sus şi care reglementează regimul achizițiilor publice în România, să parcurgă o succesiune de etape, după parcurgerea cărora se obţine produsul sau dreptul de utilizare a acestuia, serviciul sau lucrarea, ca urmare a atribuirii unui contract de achiziție publică. Prin urmare, pentru fiecare procedură de achiziție publică indiferent de natura acesteia ( licitaţie deschisă, negociere, cerere de oferte, etc.) este necesar să fie întocmită Documentaţia de atribuire(DA) ansamblu de documente care conține informaţii generale şi specifice referitoare la desfăşurarea procedurii al cărei scop este atribuirea contractului sau încheierea acordului-cadru. DA se structurează de regulă, funcție de procedura propusă, de specificul şi complexitatea obiectului contractului de achiziție care urmează să fie atribuit. Toate informaţiile furnizate potențialilor ofertanți trebuie să fie clare, fără ambiguități, astfel încât să asigure descrierea completă a : > obiectului şi scopului contractului ce urmează a fi atribuit; > reguli formale de prezentare şi depunere a ofertelor; > condiţiilor de participare, eligibilitate şi calificare/selecţie a ofertanților; > criteriul de atribuire a contractului şi după caz a ponderilor relative a factorilor de evaluare sau a algoritmului de calcul; > termenilor comerciali în care se va încheia contractul DA este guvernată de principiile nediscriminării, transparenţei, tratamentului egal, recunoaşterii reciproce, proportionalității şi eficientei utilizării fondurilor publice. Văzînd toate cele de mai sus, inițiativa de stabilire pentru toate licitatiile publice organizate de Primaria Municipiului Timişoara, a unor factori de evaluare a ofertelor în formula propusă, nu este oportună şi contravine prevederilor legale. Motivație:, 1. Nu se pct utiliza aceaşi factori de evaluare a ofertelor la toate procedurile de achiziție publică deoarece Autoritatea contractantă nu are dreptul de a utiliza factori care nu au legătură directă cu natura şi obiectul contractului ce urmează a fi atribuit sau nu reflectă un avantaj real şi evident pe care autoritatea îl poate obţine prin utilizarea factorului de evaluare respectiv; 2. Pentru fiesare factor de evaluare Autoritatea are obligația de a stabili o pondere care să reflecte în mod corect: împortanța caracteristicii tehnice/funcționale considerate a reprezenta un avantaj calitativ ce poate fi punctat sau cuantumul valoric al avantajelor de natura financiară pe care ofertanții le pot oferi prin asumarea unor angajamente suplimentare în raport cu cerințele minime prevăzute în caietul de sarcini;

3. Atunci când stabileşte criteriile de atribuire - factorii de evaluare, Autoritatea contractantă trebuie să fie în măsură să motiveze modul în care a fost stabilită ponderea factorilor de evaluare slaborând în acest sens o notă justificativă care se ataşează la dosarul achiziției 4. Factorul de evaluare propus : “certificatul de bună execuţie pentru lucrări similare, eliberat de Primăria Municipiului Timişoara” - nu poate fi utilizat ca factor de evaluare, acesta fiind un criteriu de calificare şi selecţie referitor la capacitatea tehnică şi/sau profesională şi conform prevederilor art.15 aliniat (1) din HG 925/2006: ”(1)Autoritatea contractantă nu are dreptul de a utiliza criteriile de calificare şi selecţie prevăzute la art. 176 din ordonanța de urgență ca factori de evaluare a ofertelor.” Autoritatea contactantă -Municipiul Timişoara, solicită ofertanților, în funcţie de specificul, de volumui şi de complexitatea lucrărilor, serviciilor ce urmează a fi executate, prestate şi în măsura în care aceste informații sunt relevante pentru îndeplinirea contractului în cauză,- o listă a serviciilor prestate în ultimii 3 ani sau a lucrărilor executate în ultimii 5 ani, însoţită de certificări de bună execuție pentru cele mai importante servicii respectiv lucrări, Respectivele certificări indică beneficiarii, indiferent dacă aceştia sunt autorităţi contractante sau clienți privați, valoarea, perioada şi locu: sxecuţiei lucrărilor şi precizează dacă au fost efectuate în conformitate cu normele profesicnle din domeniu şi dacă au fost duse la bun sfârşit; Confort: prevederilor art. 181 aliniat 1 lit c") din OUG nr.34/2006 : “Art .181- Autoritatea anta are dreptul de a exclude dintr-o procedura pentru atribi ea contractului de achizitie publica orice ofertant/candidat care se afla in oricare dintre urmatoarele situatii: c*1) în ultimii 2 ani nu şi-a îndeplinit sau şi-a îndeplinit În mod defectuos obligațiile contractuale, din motive imputabile ofertantului în cauză, fapt care a produs sau este de natură să producă grave prejudicii beneficiarilor acestuia;” Totuşi, chiar dacă documentul este solicitat la cerința privind îndeplinirea criteriilor de calificare şi nu este utilizat ca factor de evaluare conform inițiativei Dlor consilieri, nu se poate impune ca cerificaţu! să fie eliberat de Primăria Municipiului Timişoara asta însemnând a accepta doar ofertanții. care au fost angajaţi din punct de vedere juridic într-un contract de achiziție publică cu Primări+ Timişoara situație care conduce la încălcarea principiului tratamentului egal şi cel al şi contravine prevederilor art. 178 alin (2) din 0UG 34/2006: “(2) Autoritatea contractanta nu are dreptul de a solicita indeplinirea unor cerinte minime referitoare la situatia economica si financiara si/sau la capacitatea tehnica si profesionala, care ar conduce la restrictionarea participarii la procedura de atribuire.” E Precizăr: că ceilaţi factori de evaluare la care se face trimitere în proiectul de hotarâre, respectiv: preţ, du'z“ă, garanție, sunt utilizați de Autoritatea contractantă Municipiul Timişoara, atunci cînd pentru c'buirea contractului de achiziție publică stabileşte ca şi criteriu de atribuire: <oferta cea joasă din punct de vedere economic>. Mai mut. în cadrul licitaţiilor electronice ca fază finală a procedurilor off -line, organizate de către Autoritetea contractantă, pentru toate procedurile de achiziţii publice, cu excepția celor care presupu1 prestații intelectuale, consultanță, proiectare, -“preţul” este principalul factor ce intră în procesu. rpetitiv de ofertare şi în urma căruia ofertanții îşi pot îmbunătăți valoarea ofertei. CONSILIER, i " C-Tin Miuţ Ec.Lucreţi