keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 372/29.11.2011 privind modificarea şi completarea prevederilor Regulamentului de functionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timisoara aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 241/11.11.2003 , completat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 215/30.05.2006

29.11.2011

Hotararea Consiliului Local 372/29.11.2011
privind modificarea şi completarea prevederilor Regulamentului de functionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timisoara aprobat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 241/11.11.2003 , completat prin Hotărârea Consiliului Local nr. 215/30.05.2006


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Raportul privind funcţionarea sistemului parcărilor publice în Municipiul Timişoara nr. 3648/A/08.11.2011 întocmit de SC Administrarea Domeniului Public SA;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 241/11.11.2003 privind aprobarea Regulamentului de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în sistem TELPARK în Municipiul Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 215/30.05.2006 privind completarea prevederilor Regulamentului de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor in sistem TELPARK pe raza Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 149/2001 pentru aprobarea Regulamentului privind blocarea, ridicarea, transportul, depozitarea şi eliberarea autovehiculelor sau remorcilor staţionate neregulamentar pe domeniul public din municipiul Timişoara;
Având în vedere proiectul "PIMMS TRANSFER - TRansfering Actions iN Sustainable mobility For European Regions (Transferul de acţiuni în cadrul mobilităţii durabile pentru regiunile europen";
Având în vedere Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2005 privind protecţia mediului;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. 2 lit. (b) şi lit. (c) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin.3 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă modificarea şi completarea Regulamentului de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiului Timişoara conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică şi Direcţia Poliţia Locală din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi S.C. Administrarea Domeniului Public S.A.

Art.3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Poliţia Locală;
- Direcţiei Economice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Comunicare ;
- Direcţiei Dezvoltare ;
- Directiei de Mediu;
- Serviciului Juridic;
- Serviciului Audit Public Intern ;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern;
- S.C. Administrarea Domeniului Public S.A.
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
FRANCISC SZABO
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_1.pdf

Anexa nr. 1.

Indicator “ZONA de STATIONARE LIMITATA”

cu text aditional

STAŢIONARE cu TAXĂ PAYING LUNI - VINERI: 08-19 h MONDAY - FRIDAY: 08-19 h PLĂTIȚI PARCAREA CU: -ABONAMENT SAU TICHETE CUMPĂRATE ANTICIPAT -TELEFONUL MOBIL INFORMAŢII LA 1210 SMS “TPARK” 0.15 EURO + TVA ORANGE * VODAFONE + COSMOTE

Atasament: REFERAT_regulament_telpark_2011.pdf

ROMANIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA DRUMURI ŞI TRANSPORTURI SERVICIUL REGLEMENTĂRI TRANSPORTURI URBANE BIROUL TRANSPORT ŞI SIGURANŢA CIRCULAŢIEI NR.

APROBAT PRIMAR

Dr. ing. Gheorghe Ciuhandu

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 490 635 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

Cod FP 53-01, ver. 1

REFERAT

privind modificarea şi completarea prevederilor Regulamentului de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timisoara aprobat prin H.C.L. Timişoara nr. 241/11.11.2003

completat prin H.C.L. Timişoara nr. 215/30.05.2006

Prin H.C.L. Timişoara nr. 241/11.11.2003 s-a aprobat Regulamentul de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timisoara, iar prin H.C.L. Timişoara nr. 215/30.05.2006 s-au adus completări acestui Regulament.

După anul 1990, numărul vehiculelor a crescut foarte mult, iar parcarea a devenit o problemă mare pentru fiecare posesor de vehicul, în particular în centrul orasului.

Studiile de trafic evidenţiază creşterea semnificativă a valorilor de trafic, nu numai pe trama majoră, ci şi pe drumurile de legătură, cele de importanţă locală, care până acum nu au contat semnificativ în desfăşurarea traficului, ca elemente componente ale grafului asociat reţelei.

O analiză succintă a evoluţiei matricelor de trafic şi fluxuri de circulaţie făcută prin comparaţia rezultatelor a două studii de circulaţie realizate la distanţa a 10 ani, măsurători de trafic pe sceţuini de drumuri, etc, relevă faptul că valorile de trafic sau dublat raportate la anul 2000.

Din studii rezultă că un autoturism este în mişcare aproximativ 45 min/zi (valoare medie) în restul timpului acesta este staţionar. Astfel staţionările şi parcările în zonele centrale şi în cartierele de locuit au devenit tot mai dificile. Drept urmare traficul rutier dinamic şi cel staţionar (parcările şi staţionările) sunt într-o strânsă corelaţie cu interesele de deplasare şi cu reţeaua rutieră a oraşului (structură, stare, etc.).

Staţionările pe locuri permise sau în cele nepermise au ca şi consecinţe: - reducerea la cel puţin jumătate a capacităţii de circulaţie a drumului; - scăderea vitezei medii de deplasare pe graful asociat reţelei de drumuri; - creşterea parcursului mediu de deplasare; - reducerea vitezei medii de deplasare a mijloacelor de transport în comun. Alterarea acestor indicatori duce şi la creşterea poluării fonice şi a noxelor din aer. De altfel,

Agenţia pentru Protecţia Mediului Timiş ne-a adus la cunoştinţă, prin mai multe adrese, notificarea din partea Comisiei Europene prin care România a fost atenţionată asupra neîndeplinirii obligaţiilor care îi revin în temeiul art. 5 alin. (1) din Directiva 1999/30/CE privind valorile limită de dioxid de sulf, dioxid de azot şi oxizi de azot, particule şi plumb în aerul ambiant. Municipiul Timişoara a depăşit valorile limită pentru indicatorul pulberi în suspensie (PM 10) şi este obligat să ia măsuri în vederea îmbunătăţirii calităţii mediului prin reducerea poluarii.

Municipiul Timişoara participă, în calitate de partener, la proiectul „PIMMS TRANSFER - TRansfering Actions iN Sustainable mobility For European Regions (Transferul de acţiuni în cadrul mobilităţii durabile pentru regiunile europene)”, proiect ce îşi propune stimularea şi utilizarea unor măsuri în ceea ce priveşte planificarea şi organizarea traficului. PIMMS TRANSFER este finanţat în cadrul programului de cooperare interregională INTERREG IV C, din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), unul din principalele fonduri structurale europene de post- aderare.

Creşterea urbanizării, a densităţii populaţiei şi a mobilităţii acesteia conduce la apariţia unor noi probleme de ordin economic, ecologic şi de sănătate pentru oraşe şi locuitorii acestora, ca urmare a utilizării în mod excesiv a automobilelor, prin producerea de aglomerări şi poluare. Oportunitatea oferită cetăţenilor noilor state membre ale Uniunii Europene de a beneficia de automobile personale, precum şi accelerarea acestei tendinţe în urma investiţiilor străine în aceste ţări trebuie să fie compensate prin oferirea unor măsuri alternative cum este managementul mobilităţii.

apte

Cod FP 53-01, ver. 1

2

Platforma Europeană pentru Managementul Mobilităţii (The European Platform On Mobility Management - EPOMM) prevede că partea fundamentală a managementului mobilităţii este reprezentată de utilizarea măsurilor precum informarea sau coordonarea serviciilor actuale (“soft measures”) în vederea creşterii efectivităţii măsurilor (“hard measures”) care privesc planificarea şi organizarea traficului. Realizarea efectivă a managementului mobilităţii în vederea reducerii aglomerărilor, precum şi creşterea calităţii vieţii cetăţenilor din aceste oraşe prin reducerea emisiilor poluante sunt politici publice stabilite în puţine regiuni europene.

În acest sens, proiectul „PIMMS Transfer” va susţine creşterea mobilităţii prin promovarea şi transferul tehnicilor efective de management către factorii de decizie locali şi regionali.

Obiectivul general al proiectului este stimularea şi îmbunătăţirea unor modalităţi durabile de transport, prin creşterea nivelului de implementare a unor strategii şi politici în ceea ce priveşte managementul mobilităţii, precum şi extinderea şi promovarea bunelor practici din managementul mobilităţii.

Ţinând cont de aceste aspecte se propune modificarea Regulamentul de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timisoara care să asigure eficient îndeplinirea tuturor obiectivelor pe care şi le propune un sistem de parcare şi de asemenea, să aibe efect direct sau indirect, asupra calitatii vietii si asupra calitatii mediului prin reducerea poluarii.

Propunerile de modificare şi completare vizează, în principal, măsuri imediate care sunt necesare pentru a stopa evoluţia unor fenomene. Aceste măsuri privesc modul în care se administrează locurile de staţionare prin mijloace curente şi au ca scop îmbunătăţirea situaţiei:

- reconfigurarea sistemului de tarife care să asigure descurajarea prin preţ a accesului în zonele suprasolicitate prin majorarea semnificativă a preţului la abonamente şi îngheţarea pentru o perioadă a tarifului la mijloacele de taxare orară sau la minut (tichete, telefonie mobilă);

- îmbunătăţirea ofertei de taxare prin mijloace moderne: parcometre, telefonie mobilă; - adoptarea unor măsuri de limitare a timpului de staţionare în anumite locuri din oraş (până

la 2 ore); - înăsprirea legislaţiei locale privind parcările ilegale şi angrenarea în aplicarea acestora a

Poliţiei Locale; - construirea unor zone de parcare în care controlul accesului se face cu bariera. Principalul scop al modificărilor propuse este reducerea noxelor din zona centrală a

Municipiului Timişoara, precum şi cresterea folosirii transportului public, în paralel cu dezvoltarea facilitatilor de parcare, pentru a avea rezultatele dorite. Mai mult, în urma vizitelor de studiu ale unor experţi străini ni s-a atras atenţia asupra faptului că trebuie descurajat accesul autovehiculelor private în zonele centrale.

Parcarea este un element important pentru desfasurarea cu succes a activitatilor in zona centrala a orasului. Desi sunt asigurate servicii de transport public la un nivel destul de ridicat, numarul de vehicule care viziteaza aceasta zona este foarte mare si in continua crestere.

Din studiile de trafic realizate la nivelul Municipiului Timişoara rezultă că acoperirea dorinţelor de deplasare privind anumite interese: deplasarea la locul de muncă, şcoală, afaceri, cumpărături, etc., se realizează într-o proporţie însemnată cu autoturismul şi că această tendinţă este într-o creştere spectaculoasă în detrimetrul altor mijloace de deplasare: transportul în comun, bicicleta, motocicleta, taxi, pietonal.

De altfel, tarifele pentru parcare influenteaza modul în care oamenii calatoresc catre locurile de munca, divertisment sau magazine, si modul in care folosesc autovehiculele private. De asemenea, metoda de stabilire a tarifului poate avea impact şi asupra poluării. Se stie că centrul, orasului este o zonă foarte poluată. Dar prin stabilirea unor tarife mai ridicate în zona centrală a orasului posesorii de vehicule vor fi determinaţi să folosească facilitatile de parcare aflate la marginea sau în afara acestei zone. Astfel, reducerea numarului de vehicule care circulă în zona centrală va avea un impact benefic asupra mediului.

Stabilirea de restrictii de limitare a timpului de staţionare în anumite locuri din oraş este necesară pentru a controla cererea de locuri de parcare pentru nerezidenti.

În noile zone de limitare a parcarii, monitorizarea punerii în aplicare a reglementărilor privind restricţiile existente reprezintă un element important pentru eficientizarea managementului parcărilor în special în zonele în care este o mare competiţie pentru parcare.

Pentru a menţine nivelul de confort dorit pentru zonele centrale este necesară implementarea unui regim strict care să asigure în acelaşi timp un grad cât mai mare de rotaţie a utlizatorilor.

Cod FP 53-01, ver. 1

3

Pe strazile din centrul orasului, parcarea va trebui să fie administrată cu atenţie pentru a asigura un echilibru între cererea de parcare, vizibilitate şi confort. De asemenea, trebuie acordată prioritate parcării pe termen scurt.

Facilităţile de parcare, indiferent de tip, trebuie să includă şi locuri de parcare rezervate persoanelor cu handicap. Urmând tendinţele generale din toate ţările dezvoltate, soluţia pentru o strategie eficientă de parcare o constituie integrarea într-un context mai amplu care să includă exploatarea terenurilor, transportul şi traficul rutier, calitatea vieţii şi protejarea mediului. Scopul final este acelaşi: reducerea gradului de folosire a autovehiculelor prin trecerea la alte forme adecvate de transport (în special transport public).

Potrivit art. 3 din Ordonanţa de urgenţă nr. 195/2005 privind protecţia mediului printre principiile şi elementele strategice care conduc la dezvoltarea durabilă, se numără: - principiul integrării cerinţelor de mediu în celelalte politici sectoriale; - principiul "poluatorul plăteşte".

Pentru îmbunătăţirea serviciului de parcare în municipiul Timişoara în sistem TELPARK, propunem modificarea şi completarea prevederilor Regulamentului de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în sistem TELPARK în Municipiul Timisoara aprobat prin H.C.L. Timişoara nr. 241/11.11.2003 completat prin H.C.L. Timişoara nr. 215/30.05.2006 conform Anexei.

VICEPRIMAR, SORIN GRINDEANU

DIRECTOR, ŞEF SERVICIU,

ING. CULIŢĂ CHIŞ ING. ADRIAN COLOJOARĂ

ŞEF BIROU, CONSILIER, ING. CRISTINA GAVRA Jr. NASTASIA MIRCEA

AVIZAT JURIDIC,

Atasament: anexa_hcl_372.pdf

Anexa la HCL________/_____________ (cu amendamente)

Modificarea şi completarea prevederilor Regulamentului de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în Municipiul Timişoara aprobat prin H.C.L. Timişoara nr.

241/11.11.2003 completat prin H.C.L. Timişoara nr. 215/30.05.2006

1. Se modifică art. 2 care va avea următorul conţinut: “Sistemul de taxare se aplică în Municipiul Timişoara, prin operatorul S.C. Administrarea Domeniului Public S.A. Timişoara, în zone delimitate prin indicatoare de circulaţie “ZONĂ DE STAŢIONARE LIMITATĂ” cu text adiţional; indicatorul este prezentat în Anexa nr. 1”. 2. Se modifică art. 3 care va avea următorul conţinut: ”(1) În interiorul zonelor de aplicare a sistemului de taxare, staţionarea si parcarea este permisă numai în locurile de staţionare şi parcare semnalizate cu unul din indicatoarele de circulaţie de tipul celui prezentat în Anexa nr. 2, după următorul program:

- luni – vineri între orele 08,00 – 17,00; - sâmbăta între orele 08,00 – 13,00 in parcarile din jurul pietelor agroalimentare,

targurilor si oboarelor. (2) Excepţie fac parcările al căror acces este controlat prin bariere, parcările subterane şi supraterane al căror regim de funcţionare, respectiv ale căror programe de funcţionare vor fi stabilite de operatorul sistemului. În imediata vecinătate a acestora, operatorul cu avizul Comisiei de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, poate limita în timp staţionarea şi parcarea, prin montarea unor indicatoare de circulaţie de tipul “stationare pe o perioada de timp limitata”. 3. Se modifică art. 4, alin. (1) care va avea următorul conţinut: “ (1) Staţionarea şi parcarea autovehiculelor în locurile specificate la art.2 şi art.3, alin.(1) este permisă numai cu tichete sau abonamente cumpărate anticipat şi expuse la loc vizibil în interiorul autovehiculului, conform instrucţiunilor de folosire a tichetelor şi abonamentelor, tipărite pe acestea, precum şi prin celelalte modalităţi de plata alternative, conform cap. 3 din prezentul Regulament. În parcările adiacente Pieţelor agroalimentare, cu avizul Comisiei de Circulaţie şi aprobate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara staţionarea nu poate depăşi 2 ore, sub sanctiunea prevazuta la art. 5 (2)” 4. Se modifică art. 4, alin. (3) care va avea următorul conţinut: “ (3) În cadrul parcărilor special amenajate prevăzute cu bariere de control, accesul se va face pe bază de cartele magnetice eliberate la sediul operatorului, respectiv pe baza de tichete de intrare eliberate de automatele aflate la intrarea în parcare. În aceasta categorie de parcări, abonamentele îşi încetează valabilitatea. În cadrul acestor parcări se vor amenaja locuri pentru persoanele cu handicap, semnalizate corespunzător, conform Legii 448/2006”. 5. Se modifică art. 4, alin. (4) care va avea următorul conţinut: “Parcările în care se aplică acest sistem se stabilesc de către Consiliul de Administraţie al operatorului, cu avizul Comisiei de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara urmând a fi înaintate spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara. ” 6. Se modifică art. 4, alin. (5) care va avea următorul conţinut: “Prevederile de mai sus se aplică tuturor autovehiculelor, mai puţin în cadrul parcărilor cu acces controlat, cu următoarele excepţii: a) vehiculele corpului diplomatic; b) vehiculele de intervenţie (salvare, pompieri, poliţie, jandarmerie, Ministerul Justitiei, M.Ap.N., Ministerul Public, Politie Locala) aflate în misiune; c) motorete, motociclete;

2

d) vehicule cu propulsie electrică; e) vehiculele ale căror permise de staţionare se aproba anual prin hotărâri ale Comisiei de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara”. 7. Se modifica si se completeaza art. 5, care va avea urmatorul continut: “ (1) Staţionarea vehiculelor in interiorul zonei de aplicare a sistemului de taxare in alte locuri decât cele prevazute cu indicatoare de tipul celui din Anexa nr. 2, se sancţionaza conform HCL Timişoara nr. 371/2007, respectiv conform HCL Timişoara nr. 149/2001. (2) Se sancţionează de asemenea, conform hotărârilor menţionate la alin. (1) si situatiile in care utilizatorii depăşesc perioada de staţionare limitata”. 8. Se completează art. 8 cu aliniatul (3) şi (4)care va avea următorul conţinut: “(3) În perimetrul sistemului de parcare, operatorul cu avizul Comisiei de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, poate stabili ca pe anumite străzi perioada de staţionare să nu poată depăşi 2 ore taxabile. De asemenea - în acelaşi perimetru – pe anumite locuri marcate corespunzator se poate stabili ca primele 30 minute ale staţionarii să fie gratuite, cu condiţia afişării la loc vizibil în interiorul autovehiculului a unui imprimat având forma unui ceas, validat corespunzător, ce se va achiziţiona de la punctele de desfacere a tichetelor. În acest perimetru abonamentele îşi încetează valabilitatea. În situaţia staţionării gratuite pe durata de 30 de minute, utilizatorii vor fi nevoiţi să achiziţioneze imprimatul mai sus-menţionat, ce va fi setat pe ora si minutul pornirii începutului staţionarii. (4) Prin grija operatorului, străzile pe care s-a stabilit staţionarea pe perioadă limitată, vor fi semnalizate corespunzător. (5) Tariful orar aplicat pe străzile cu staţionare pe perioadă limitată, este un tarif special aprobat in conditiile prezentului Regulament. (6) În perimetrul sistemului de parcare este interzisă parcarea autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată peste 3,5 tone. De asemenea SC Administrarea Domeniului Public SA nu va elibera tichete sau abonamente acestor autovehicule.” 9. Se modifică art. 9 care va avea următorul conţinut: “Tichetele vor fi puse în vânzare prin grija operatorului, astfel: prin puncte de difuzare a presei, magazine, puncte de vânzare a biletelor de transport în comun, librarii, benzinarii, etc.

De asemenea, tichetele vor putea fi puse în vânzare şi prin intermediul unor vânzători ambulanţi. Aceştia nu au atribuţii de constatare si sancţionare a abaterilor prevăzute în regulament“. 10. Se modifică art. 10 care va avea următorul conţinut: “Tichetele vor fi puse în vânzare în doua variante şi ele asigură drept de staţionare după cum urmează: a) Tichet “ÎNTREG” (fond albastru) în:

- zona tarifară I. 1 oră - zona tarifară II. 2 ore - zona tarifară III. 4 ore b) Tichet “UNIVERSAL” (fond verde): valabil pe toata durata de funcţionare a sistemului într-o zi. Valoarea acestui tichet nu poate fi mai mică decât 65% din valoarea totalului orelor taxabile pe zi lucrătoare, din zona tarifara I ”. 11. Se completeaza capitolul 3 din Regulament cu înca un subcapitol care va avea urmatorul continut: “3.3. Taxarea stationarii prin aparate de taxat de tip parcometere cu: monede, card, etc.”. 12. Se modifică art. 14 care va avea următorul conţinut: “ Abonamentele eliberate asigura dreptul de staţionare pe perioada înscrisă pe acestea - care este de minim 21 zile lucrătoare şi maxim pana în data de 31 decembrie a anului în curs - şi pe durata orarului de funcţionare a sistemului prevăzută la art. 3 (1), mai puţin în parcările cu accesul controlat, în parcările adiacente Pieţelor agroalimentare si pe străzile cu staţionare pe

3

perioadă limitată. Preţul abonamentelor se stabileşte utilizand ca referinţă tariful orar de bază aplicat în sistemul de parcare, care este diferit de tariful special aplicat în zonele exceptate (parcările adiacente Pieţelor agroalimentare si străzile cu staţionare pe perioadă limitată)”. 13. Se modifică art. 15. care va avea următorul conţinut: “Vor fi emise următoarele tipuri de abonamente: a) Abonament “GENERAL” Se eliberează pe perioada înscrisă pe acesta, persoanelor juridice sau persoanelor fizice şi conferă drept de staţionare pe timp nelimitat în orice zonă tarifară, cu excepţia parcărilor special amenajate controlate prin bariere de acces, a parcărilor adiacente Pieţelor agroalimentare si pe străzile cu staţionare pe perioadă limitată. Abonamentul se inscripţionează cu numărul de înmatriculare al vehiculului, cu perioada de valabilitate şi este netransmisibil. Pretul abonamentului general anual nu poate fi mai mic decât 30% din valoarea orelor taxabile pe zi lucrătoare pentru un loc de parcare din zona tarifară I, calculate pe un an de zile lucrătoare. b) Abonament pentru zona tarifara I, II, III (zone identificate conform Anexei 3 la prezentul) Se eliberează persoanelor juridice sau fizice şi conferă drept de staţionare pe timp nelimitat în orice loc de staţionare semnalizat din zona I, II sau III, cu excepţia parcărilor special amenajate controlate prin bariere de acces, a parcărilor adiacente Pieţelor agroalimentare si pe străzile cu staţionare pe perioadă limitată. Abonamentul se inscripţionează cu numărul de înmatriculare al vehiculului, cu perioada de valabilitate şi este netransmisibil. Preţul acestor abonamente nu poate fi mai mic decât: 70% din preţul abonamentului general pentru zona tarifara I, 30% din preţul abonamentului general pentru zona tarifara II, respectiv 20% din preţul abonamentului general pentru zona tarifara III. c) Abonament “LA PURTĂTOR” Se eliberează pe perioada înscrisă pe acesta, persoanelor juridice sau fizice şi conferă drept de staţionare pe timp nelimitat în orice zonă tarifară, cu excepţia parcărilor special amenajate controlate prin bariere de acces, a parcărilor adiacente Pieţelor agroalimentare si pe străzile cu staţionare pe perioadă limitată. Abonamentul se inscripţionează cu un cod ales de purtător, cu perioada de valabilitate şi este transmisibil. Valoarea acestui abonament nu poate să fie mai mica decât dublul valorii abonamentului general anual. d) Abonament “LOCATAR”; Se eliberează pe perioada înscrisă pe acesta, doar persoanelor fizice care au domiciliul în interiorul perimetrului de aplicare a sistemului de taxare pentru cel mult 2 vehicule şi asigură drept de staţionare numai în imediata vecinătate a domiciliului proprietarului (pe o rază de până la 50 m), excepţie făcând parcările adiacente Pieţelor agroalimentare. Eliberarea abonamentului se face pe bază de buletin (carte) de identitate şi certificat de înmatriculare al autovehiculului, fiind obligatoriu ca ambele să aibă trecuta adresa unde se solicită abonamentul, precum şi o adeverinţă eliberata de Primăria Municipiului Timişoara, din care să rezulte că solicitantul nu deţine în proprietate, concesiune sau închiriere, garaj. Abonamentul se inscripţionează cu numărul de înmatriculare al vehiculului, cu domiciliul proprietarului şi este netransmisibil. De acest abonament pot beneficia şi persoanele fizice care fac dovada că locuiesc, în baza unui contract de închiriere înregistrat la Administraţia Financiară, în interiorul perimetrului de aplicare a sistemului de taxare. Preţul acestui abonament reprezintă 5% din valoarea abonamentului general anual. Beneficiarii acestui tip de abonament, care au domiciliul pe o raza de maxim 50 m din imediata apropiere a parcărilor al căror acces este controlat prin bariere, beneficiază de tarife orare speciale, în aceste parcări. e) Abonament “PERSOANA CU HANDICAP LOCOMOTOR” Se eliberează pentru un an persoanelor care fac dovada unui handicap, ca poseda carnet de conducere şi deţin în proprietate un autovehicul. Abonamentul este gratuit şi conferă drept de staţionare pe timp nelimitat în orice zona tarifara, inclusiv în parcările cu acces controlat, în parcările adiacente Pieţelor agroalimentare si pe străzile cu staţionare pe perioadă limitată. Abonamentul se inscripţionează cu un cod de gratuitate stabilit de operator şi nu este transmisibil. f) Abonament ,,beneficiarii OG nr. 105/1999”

4

Se eliberează pentru un an persoanelor care fac dovada că deţin în proprietate un autovehicul si se află în una din următoarele situaţii: - a fost deportata în ghetouri şi lagăre de concentrare din străinătate; - a fost privată de libertate în locuri de detenţie sau în lagăre de concentrare; - a fost refugiata, expulzata sau strămutată în alta localitate; - a făcut parte din detaşamentele de munca forţată; - a fost supravieţuitoare a trenului morţii; - este soţul sau soţia persoanei asasinate ori executate din motive etnice sau în urma masacrelor îndreptate împotriva populaţiei minoritare, dacă ulterior nu s-a recăsătorit;

- a fost evacuată din locuinţa pe care o deţinea. Abonamentul este gratuit şi conferă drept de staţionare pe timp nelimitat în orice zonă tarifară, cu excepţia parcărilor special amenajate controlate prin bariere de acces, a parcărilor adiacente Pieţelor agroalimentare si pe străzile cu staţionare pe perioadă limitată. Abonamentul se inscripţionează cu un cod de gratuitate stabilit de operator şi nu este transmisibil. Forma grafică a abonamentelor şi tichetelor este stabilită de operator şi aprobată de Consiliul de Administraţie al acestuia. Eliberarea tuturor tipurilor de abonamente se face condiţionat de prezentarea inspecţiei tehnice periodice la zi a autovehiculului si numai după achitarea la zi a tuturor obligaţiilor către operator.” 14. Se modifică art. 16 care va avea urmatorul continut: “ Tariful orar de baza si tariful special pentru toate formele de taxare, inclusiv abonamente, se stabilesc de catre operator cu avizul Comisiilor 1 si 3 din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara. Tariful lunar pe unitatea de timp pentru toate tipurile de abonamente va fi mai mare cu 15% decat tariful abonamentelor anuale, iar tariful trimestrial pe unitatea de timp pentru toate tipurile de abonamente va fi mai mare cu 10% decat tariful abonamentelor anuale. 15. Se completează prezentul Regulament cu art. 16.11 care va avea următorul conţinut: “Plata staţionarii prin aparate de taxat de tip parcometre amplasate în apropierea locurilor de staţionare se va face cu moneda sau card. Automatele de parcare vor elibera un tichet de parcare în funcţie de suma plătită care va conţine următoarele informaţii: data şi ora începerii staţionarii, data şi ora sfârşitului staţionării şi preţul achitat. Locul amplasării acestor aparate de taxat va fi hotărât de operator cu avizul Comisiei de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi va fi adus la cunoştinţa opiniei publice prin intermediul mijloacelor de comunicare mass-media şi prin internet. Cardurile de mai sus se vor putea achiziţiona, respectiv reîncărca la sediul operatorului. Utilizatorii acestei modalităţi de plată vor fi obligaţi sa afişeze la loc vizibil, în interiorul autovehiculului, tichetul de parcare”. 16. Se completează art. 18, cu lit.e, f şi g, care vor avea următorul conţinut: “e) lipsa autocolantului care indica faptul că se foloseşte modalitatea de plata a staţionarii, prin telefonia mobila sau celelalte forme alternative de taxare a staţionării prevăzute la cap. 3 din prezentul Regulament”. f) staţionarea necorespunzătoare, respectiv într-un mod prin care se ocupa 2 locuri de parcare, acolo unde locurile de parcare sunt marcate; g) lipsa cardului-legitimaţie de parcare pentru persoanele cu handicap, emis în condiţiile Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicata, cu modificările şi completările ulterioare”. 17. Se completează art. 19 cu litera c, care va avea următorul conţinut: “10 ori valoarea unui tichet “întreg” în cazul achitării în primele 48 de ore de la data abaterii”. 18. Se modifică art. 27, alin. (2) care va avea următorul conţinut: “Fac excepţie de la prevederile art. 26 şi art. 27 alin. (1), cu avizul Comisiei de Circulaţie din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului

5

Timişoara si cu instiintarea operatorului, autovehiculele aparţinând urmatoarelor instituţii de interes public: a) Primaria Municipiului Timisoara; b) Prefectura Judeţului Timiş; c) Consiliul Judeţean Timiş; d) Inspectoratul Judeţean al Poliţiei Timiş; e) Poliţia Locală Timişoara; f) Comenduirea Garnizoanei Timişoara; g) Instituţiile Ministerului Justiţiei si Ministerului Public; h) Direcţia Generală a Finanţelor Publice şi Curtea de Conturi; i) Garda Financiară; j) Spitalele cu secţii de urgenţă”. 19. Se modifică art. 30, care va avea următorul conţinut: “(1) În situaţia în care posesorul unui autovehicul este identificat la a treia nerespectare a prevederilor art.18 şi nu are pentru aceste abateri achitată contravaloarea penalizărilor, se trece la imobilizarea autovehiculului prin blocarea roţilor, urmată de ridicarea, transportul şi depozitarea autovehiculului într-un loc special amenajat. Procedura şi metodologia de aplicare a acestei prevederi se fac conform Dispoziţiei nr. 313/2002, emisă în conformitate cu H.G. nr.147/26.03.1992. (2) Operatorul poate ridica, transporta şi depozita într-un loc special amenajat, autovehiculele care au fost anterior imobilizate prin blocarea roţilor şi ai căror proprietari sau deţinători legali au procedat la furtul sau distrugerea acestor dispozitive, imediat după constatarea acestor fapte. În această situaţie, nu mai este necesară imobilizarea prealabila a autovehiculului prin blocarea roţilor, iar operaţiunea de ridicare, transport şi depozitare se face în prezenta organelor Politiei Locale. (3) Tarifele de deblocare, ridicare, transport şi depozitare vor fi stabilite în conformitate cu prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 149/12.06.2001, corelate cu contractul de concesiune al acestor activităţi. Deblocarea sau eliberarea autovehiculelor se va face numai după achitarea taxelor de penalizare, percepute conform art.18 din prezentul Regulament, respectiv a taxelor de deblocare, ridicare, transport şi depozitare. Toate aceste tarife se constituie în venituri ale operatorului. (4) La toate tarifele mai sus menţionate se va aplica şi TVA aferentă”. 20. Se completează capitolul 5 cu art. 35 care va avea următorul conţinut: “Prezentul regulament se completează cu prevederile Legii 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările si completările ulterioare.”

DIRECTOR, ŞEF SERVICIU, ING. CULIŢĂ CHIŞ ING. ADRIAN COLOJOARĂ

Atasament: Anexa_2.pdf

Anexa nr. 2.

INDICATOR pentru marcarea SPATIILOR destinate

STATIONARII in cele trei zone tarifare

(culoarea conturului corespunde culorii zonei tarifare)

STAŢIONARE cu TAXĂ PAYING LUNI - VINERI: 08-19 h MONDAY - FRIDAY: 08-19 h PLĂTIȚI PARCAREA CU: -ABONAMENT SAU TICHETE CUMPĂRATE ANTICIPAT -TELEFONUL MOBIL INFORMAŢII LA 1210 SMS “TPARK” 0.15 EURO + TVA ORANGE * VODAFONE + COSMOTE STAŢIONARE cu TAXĂ PAYING LUNI - VINERI: 08-19 h MONDAY - FRIDAY: 08-19 h PLĂTIȚI PARCAREA CU: -ABONAMENT SAU TICHETE CUMPĂRATE ANTICIPAT -TELEFONUL MOBIL INFORMAŢII LA 1210 SMS “TPARK” 0.15 EURO + TVA ORANGE * VODAFONE + COSMOTE STAŢIONARE cu TAXĂ PAYING LUNI - VINERI: 08-19 h MONDAY - FRIDAY: 08-19 h PLĂTIȚI PARCAREA CU: -ABONAMENT SAU TICHETE CUMPĂRATE ANTICIPAT -TELEFONUL MOBIL INFORMAŢII LA 1210 SMS “TPARK” 0.15 EURO + TVA ORANGE * VODAFONE + COSMOTE

Atasament: Anexa_3.pdf

ANEXA 3

Zone tarifare

Nr. Crt. SPECIFICAŢIE

NOUA VECHE VERDE

( I ) GAL BEN

( II ) ALBASTRU

( III )

1 03 August 1919 12 Aprilie II 2 1 Decembrie 1918 II 3 13 Călăraşi, Regimentul lângă fac. de medicină I 4 16 Decembrie 1989 6 Martie I 5 20 Decembrie 1989 Săvineşti I 6 700 , P-ţa I 7 Abrud lângă P-ţa Petru Rareş III 8 Alecsandri, Vasile I 9 Andrasiu , Gheorghe Privighetorilor I

10 Aradului; C- lea II 11 Argeş II 12 Arieş I 13 Babeş , Vincentiu Piatra Craiului I 14 Balcescu , Nicolae; P-ţa I 15 Banciu , Leontina; Martir Narciselor lângă Parcul Copiilor II 16 Băran , Coriolan Giurgiu între Porumbescu si Romulus III 17 Barbu , Filaret Pescarilor paralelă cu str. Remus III 18 Bărnuţiu , Simion I 19 Bartok , Bela Tuşnad paralelă cu str. Cluj si Putna II 20 Beethoven, Ludwig van lângă Hotel Internaţional I 21 Bejan, Silviu str. intre Loga si Trandafirilor I 22 Berthelot, Henri; G-ral Caraiman acces din P-ta Plevnei I 23 Bisericii; P-ţa Eforie, P-ţa intre P-ţa Crucii si Bălcesu II 24 Blaga , Lucian Marx, Karl I

25 Bolyai , Janos Pietrosu intre L. Blaga si C. Telbizs -

Bocsa I 26 Borza , Alexandru; Acad. Trandafirilor I 27 Brâncoveanu , C-tin I 28 Brâncuşi , C-tin Cărvunarilor perpendic. pe Popa Şapca III 29 Branişte intre Paciurea si Mocioni II 30 Brasey , Rene Tâmpa intre Loga si Eminescu II 31 Brătianu , Ion C. Centrul Civic I 32 Brătianu , Ionel I.C. Russel, Dr. I 33 Brediceanu, Coriolan I 34 Cândea, Aurel Triumfului lângă P-ţa Crucii II 35 Cantemir , Dimitrie I 36 Caragiale , Ioan Luca III 37 Carol I ; Regele Tinereţii, B-dul I 38 Cârţan, Badea; P-ţa I 39 Caruso , Enrico I 40 Cetăţii ; B-dul II 41 Chinezu, Paul I 42 Cipariu , Timotei I 43 Circumvalaţiunii; Str. I 44 Cluj II 45 Coandă, Henri Tulnicului I 46 Consiliul Europei ; P-ţa I

DENUMIRE STRADA ZONA TARIFARA

STRAZILE DIN SISTEMUL TELPARK

47 Coposu, Corneliu ; B-dul Pârvan, Vasile; B- dul

de la BRD pana la Baile Neptun II

48 Corbului I 49 Corvin , Matei I 50 Coşbuc, George I 51 Cosma , Aurel ; Dr. Postăvarul paralela cu str. Paris I 52 Costin , Miron I 53 Cristea , Miron Patriarh Asănesti intre Eminescu si C.D.Loga I 54 Crucii ; P-ta II 55 Curea , Ioan Stadion zona Parvan II 56 Dacilor intre P-ţa Traian si Cârţan I 57 Dâmboviţa ; B-dul II 58 Delamarina , Victor Vlad I 59 Dima , Ghe. I 60 Doda , Traian; G-ral Ţarcului zona P-ţa Unirii I 61 Doja, Ghe. III 62 Dragalina, Ion; G-ral I

63 Drăghici, Melentie; Protop. Industria Lânii, Zona

III 64 Eminescu , Mihai I 65 Endre , Ady III

66 Enescu George Gherea, C-tin Dobrogeanu I

67 Enescu; Col. lângă IPROTIM I 68 Ferdinand I ; Regele Politehnicii I 69 Filipescu, Nicu Filipescu Leonte II

70 Foch , Ferdinand; Maresal parcare spatele magazinului Bega I

71 Gabor, Liviu; dr. 7 Aprilie lângă spitalul de copii Luis

Ţurcanu I 72 Gării III 73 Ghica , Ion I 74 Ghirlandei II

75 Gojdu, Emilian intre P-ţa Mocioni si Spl. Vladimirescu III

76 Goldis , Vasile Buftea I 77 Grigorescu , G-ral intrare din P-ţa Unirii I 78 Griselini , Francesco zona Tribunal I 79 Grozăvescu, Traian lângă Poşta Mare; Staţia 15 I

80 Gusti , Dimitrie ; Acad. Brăila parcare Poliţie intre Take

Ionescu si blocul ILSA I 81 Hector lângă Poliţia Municipiului I 82 Heine , Henrich lânga schela Inst. Petrol I 83 Huniade ; P-ţa I 84 Ionescu , Take I 85 Iordan , Sebastian Martir Olimpiadei intrare din Popa Şapcă III 86 Iorga, Nicolae lângă Poliţia Municipiului II 87 Iosefin; P-ţa I 88 Izvorului intrare zona Bălcescu II 89 Kuttl ; P-ţa I 90 Lalescu, Traian lânga Universitate , stadion II

91 Laurean , Treboniu in spatele Bisericii Ortodoxe Sinaia III

92 Lazăr , Gheorghe I 93 Lenau, Nikolaus parcare hotel Central I 94 Libertăţii ; P-ţa I 95 Linţia, Dionisie; prof. lângă Băile Neptun III

96 Liszt , Franz Oneşti între Gh. Lazar si Parcul

Botanic II 97 Loga , C-tin Diaconovici I

98 Luther , Martin Popa Sapca nr. 2 si 4 I

99 Madgearu ,Virgil între Gh.Doja si Odobescu III 100 Maniu, Iuliu Reşiţa I 101 Mărăşeşti ; Str. I 102 Mărăşti ; P-ţa I 103 Marinescu, Ghe.; Dr. din 3 August III 104 Martirilor , C-lea II 105 Medicinei I 106 Mercy , Florimund I

107 Meţianu, Ioan ; Mitropolit Braşov intre Gh.Doja si splaiul T.

Vladimirescu II 108 Michelangelo, Buonarroti I

109 Micloşi , Corneliu ; Acad. Mirceşti dinspre Abrud spre Spl.

Nistrului III 110 Mihai Viteazul , B-dul I

111 Mocioni, Alexandru; P-ţa Furtună, Ştefan; P- ţa statie troleibuse 31; 33 Sinaia III

112 Mocioni, Alexandru ; Str. lângă Poliţia Municipiului I 113 Modex I 114 Moţilor din P-ţa Maria I 115 Mureşan , Ioan ; Dr. Stânca , Ştefan I 116 Mureşanu, Andrei intre Titulescu si Republicii III 117 Murgu , Eftimie ; P-ţa lângă Prefectură I

118 Muşat, C-tin ; Serg. prelungire V. Alecsandri spre Oituz I

119 Nemoianu , Iosif ; Dr. 16 Februarie prin faţa spitalului de copii Luis

Ţurcanu II 120 Negru , Radu zona Tribunal I

121 Nischbach, Joseph; Episc. Coloniei

zona Traian prin str. Caragiale III

122 Nistrului ; Splaiul Galaţi Splaiul de la Băile Neptun spre

B-dea Cârţan III 123 Odobescu; Zona III 124 Oituz I 125 Oneţiu , Virgil Şoimoş lânga Institutul de Sudura III

126 Pacha , Augustin ; Episc. Rodnei

între P-ţa Unirii si mag. Bega I 127 Palanca lânga Tribunal I 128 Paris I 129 Pârvan , Vasile II 130 Paulescu , Nicolae ; Dr. Măcieşilor II

131 Perlea , Ionel ; Aleea Creaţiei , Aleea intrare din Circumv. După

Kaufland I 132 Pestalozzi,Johann-Heinrich II 133 Petrescu , Camil Oradea lânga clinica de fizioterapie I 134 Plevnei, P-ta 1 135 Popovici , Aurel, C. lânga Allianz Tiriac III 136 Popovici, George; Protop. zona Victor Babes II 137 Porumbescu ,Ciprian II 138 Praporgescu, David, G-ral langa Bibleoteca Municipala I 139 Proclamaţia de la T-şoara Eminescu ,Mihai I 140 Putna Consulatul Italian II

141 Rădulescu, Ion Heliade între 16 Decembrie si Odobescu III

142 Râmneanţu, Petre Oltul între str. V. Babeş şi str. 1

Decembrie II 143 Rareş, Petru ; P-ţa inters. Dacilor cu Timocului II 144 Rebreanu , Liviu II 145 Regimentul 5 Vânători Goldiş ,Vasile intre P-ţa Unirii si Str.Oituz I 146 Remus III 147 Republicii; B-dul I

148 Revoluţiei 1989 ; B-dul 23 August 1944 I

149 Robespierre, Maximilien de in faţa Gr. Scolar Electromotor I 150 Romanilor; P-ţa II 151 Romulus I 152 Şagului ; C-lea I 153 Şapca, Popa I 154 Savoya , Eugeniu de Ceahlau I 155 Seiler, Anton din splaiul T. Vladimirescu III 156 Semenic între Paciurea si Mocioni II 157 Sfântul Gheorghe, P-ţa I 158 Sfânta Rozalia Mugurilor între M.Viteazu si Romulus III 159 Sfântul Ioan 1 Mai lânga hotel Timişoara I 160 Spitalul Judeţean, Parcare I 161 Stere , C-tin Vidu,Ion II 162 Ştefan, Cicio - Pop lângă Poşta Mare I 163 Telbisz, Carol Bocşa I 164 Ţepeş, Vodă; P-ţa Doiceşti P-ţa I 165 Tineretului, Casa; Parcare Ceaikovschi , P.I. I

166 Titel , Sorin Leningrad paralelă cu M. Viteazul din V.

Babes II 167 Titulescu , Nicolae; Splai III 168 Torontalului I 169 Traian , P-ţa. II 170 Ungureanu E. I 171 Unirii; P-ţa I 172 Văcărescu , Iancu II 173 Varlaam , Mitropolitul Fucsik II 174 Vladimirescu ,Tudor; Splai II 175 Vlaicu, Aurel I 176 Zăvoi din P-ţa Traian III 177 Zlatna din P-ţa Romanilor III 178 Zugrav Nedelcu I 179 Zurobara III