keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 323/15.06.2018 privind declanşarea procedurii de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Societatea "PIEŢE" S.A.

15.06.2018

Hotararea Consiliului Local 323/15.06.2018
privind declanşarea procedurii de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Societatea "PIEŢE" S.A.


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2018-12325/24.05.2018 privind oportunitatea proiectului de hotărâre, a Primarului Municipiului Timişoara - domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. SC2018-12325/24.05.2018 al Compartimentului Guvernanţa Corporativă din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 30.05.2018 - Anexă la Raportul de specialitate nr. SC2018-12325/24.05.2018;
Având în vedere Avizul Direcţiei Economice din data de 29.05.2018 - Anexă la Raportul de Specialitate nr. SC2018-12325/24.05.2018;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor la Societatea "PIEŢE" S.A. nr. 4/26.04.2018;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 99/20.09.2016 privind guvernanţa corporativă a societăţilor comerciale la care Consiliul Local al Municipiului Timişoara este acţionar unic, majoritar sau la care deţine controlul;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 308/ 28.07.2017 privind constituirea Comisiei de selecţie în vederea evaluării/selecţiei membrilor consiliilor de administraţie ale întreprinderilor publice la care Consiliul Local al Municipiului Timişoara are calitatea de autoritate publică tutelară;
În temeiul prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, modificată şi completată;
Având în vedere prevederile Hotărârii de Guvern nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice;
În conformitate cu prevederile 36 alin. (2), lit. a) şi alin. (3) lit. c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă declanşarea procedurii de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Societatea "PIEŢE" S.A., conform prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice şi a normelor de aplicare a acesteia.
Autoritatea publică tutelară va propune candidaţi pentru funcţiile de membri ai Consiliului de Administraţie la Societatea "PIEŢE" S.A., propuneri făcute în baza unei selecţii efectuate de către Comisia de selecţie constituită prin Hotărârea Consiliului Local nr. 308/2017, împreună cu un expert independent, contractat în acest sens.

Art. 2: Se aprobă Scrisoarea de Aşteptări în procesul de recrutare pentru poziţia de membru în Consiliul de Administraţie la Societatea "PIEŢE" S.A., conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3: Se aprobă contractarea serviciilor unui expert independent, persoană fizică sau juridică specializată în recrutarea resurselor umane, conform prevederilor din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice.
Anunţul privind selecţia membrilor în consiliul de administraţie se publică, prin grija Primarului Municipiului Timişoara, respectând prevederile legale.
Sursa de finanţare este asigurată din bugetul local pe anul 2018, la Capitolul 51.02. " Autorităţi executive".

Art. 4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Compartiment Guvernanţa Corporativă şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 5: Prezenta hotărâre se publică în Monitorul Primăriei Municipiului Timişoara şi pe site -ul propriu şi totodată, se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse I Est;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse II Vest;
- Direcţiei Comunicare - Relaţionare;
- Direcţiei Urbanism şi Dezvoltare Urbană;
- Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Societăţii "PIEŢE" S.A.;
- Compartimentului Guvernanţa Corporativă;
- Comisiei de selecţie;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
IMRE FARKAS
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Anexa.pdf

Anexa la HCL nr.

SCRISOARE DE AŞTEPTĂRI

în procesul de recrutare pentru poziţia de membru în Consiliul de Administrație la Societatea PIEŢE S.A. Timişoara

Municipiul Timișoara este acționar unic al Societăţii PIEŢE S.A. Timişoara cu sediul în

Timişoara, str. Ovidiu Balea nr. 2. Prezentul document a fost elaborat în temeiul prevederilor OUG nr. 109/2011 privind

guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, modificată și aprobată prin Legea nr. 111/2016 și în conformitate cu normelor metodologice de aplicare a OUG nr. 109/2011, cu modificările și completările ulterioare, aprobate prin H.G nr. 722/2016 și reprezintă dezideratele acționarului unic- Consiliul Local al Municipiului Timişoara, pentru evoluția societăţii în următorii patru ani. Legislaţia specifică domeniului de activitate al Societăţii PIEŢE S.A. Timişoara:

- Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţa; - Legea nr. 145/2014 pentru stabilirea unor măsuri de reglementare a pieţei produselor din sectorul

agricol; - Ordonaţa de Guvern nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de

administrare a domeniului public şi privat de interes local; - Ordinul nr. 111/2008 privind aprobarea Normei sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor

privind procedura de înregistrare sanitară veterinară şi pentru siguranţa alimentelor a activităţilor de obţinere şi de vânzare directă şi/sau cu amănuntul a produselor alimentare de origine animală sau nonanimală, precum şi a activităţilor de producţie, procesare, depozitare, transport şi comercializare a produselor alimentare de origine nonanimală;

- Hotărârea de Guvern nr. 348/2004 privind exercitarea comerţului cu produse şi servicii de piaţă în unele zone publice;

- Legea nr. 650/2002 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 99/2000 privind comercializarea produselor şi serviciilor de piaţa;

- Ordonanța de Urgență nr. 109 /2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice; - Hotărârea de Guvern nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor

prevederi din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice;

- Legea nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată şi modificată;

Informații generale privind Societatea PIEŢE S.A. Timişoara

Societatea PIEŢE S.A. Timişoara, în temeiul O.U.G. nr. 30/1997 a fost înființată prin HCL Timişoara nr. 202/18.11.1997 privind reorganizarea Regiei Autonome de Administrare a Piețelor, Târgurilor și Oboarelor ca societate pe acțiuni, având ca acționar unic Consiliul Local al Municipiului Timişoara.

2

Societatea este persoană juridică română având forma juridică de societate pe acțiuni, activitatea acesteia fiind reglementată de prevederile actului constitutiv și se desfăsoară în conformitate cu legislația română în vigoare. Societatea are deschise puncte de lucru în următoarele locaţii:

- Piața Badea Cârțan, Timişoara, Jud. Timiş; - Piața Lipovei (I.I. de la Brad – Str. Lotusului), Timişoara, Jud. Timiş; - Piața Soarelui (Str. Oglinzilor), Timişoara, Jud. Timiş; - Piața N. Bălcescu (1 Decembrie), Timişoara, Jud. Timiş; - Piața Doina, Timişoara, Jud. Timiş; - Piața Giroc, Timişoara, Jud. Timiş; - Piața Dacia, Timişoara, Jud. Timiş; - Piața 700, Timişoara, Jud. Timiş; - Piața Iosefin (Str. Iancu Văcărescu, nr. 33A) ), Timişoara, Jud. Timiş; - Piața de Gros (Str. Ovidiu Balea, nr. 2), Timişoara, Jud. Timiş; - Piaţa în Str. Grigore Alexandrescu. De asemenea, societatea poate avea sucursale, filiale, agenţii, reprezentanţe, puncte de lucru

situate în alte localităţi din ţară şi străinătate.

Obiectul de activitate al societății este axat pe următoarele domenii de activitate: producție, servicii, construcții, comerț.

Domeniul principal - servicii A. Activitate principală: 6832 - Administrarea imobilelor pe bază de comision sau contract B. Alte activităţi secundare, conform codificării CAEN, sunt:

0240 Activități de servicii anexe silviculturii 1039 Prelucrarea și conservarea fructelor și legumelor 1101 Distilarea, rafinarea și mixarea băuturilor alcoolice 1102 Fabricarea vinurilor din struguri

3700 Colectarea și epurarea apelor uzate 3811 Colectarea deșeurilor nepericuloase 3812 Colectarea deșeurilor periculoase 3821 Tratarea și eliminarea deșeurilor nepericuloase 3822 Tratarea și eliminarea deșeurilor periculoase 3831 Demontarea (dezasamblarea) mașinilor și a echipamentelor scoase din uz pentru recuperarea materialelor. 3832 Recuperarea materialelor reciclabile sortate

3900 Activități și servicii de decontaminare 4511 Comerț cu autoturisme și autovehicule ușoare (sub 3,5 tone) 4519 Comerț cu alte autovehicule 4520 Întreținerea și repararea autovehiculelor 4531 Comerț cu ridicata de piese și accesorii pentru autovehicule 4532 Comerț cu amănuntul de piese și accesorii pentru autovehicule 4611 Intermedieri în comerțul cu materii prime agricole, animale vii, materii prime textile și cu semifabricate.

3

4613 Intermedieri în comerțul cu material lemnos și materiale de construcții 4617 Intermedieri în comerțul cu produse alimentare, băuturi și tutun 4621 Comerț cu ridicata al cerealelor, semințelor, furajelor și tutunului neprelucrat 4622 Comerț cu ridicata al florilor și al plantelor 4623 Comerț cu ridicata al animalelor vii 4631 Comerț cu ridicata al fructelor și legumelor 4633 Comerț cu ridicata al produselor lactate, ouălelor, uleiurilor și grăsimilor comestibile 4634 Comerț cu ridicata al băuturilor 4637 Comerț cu ridicata cu cafea, ceai, cacao și condimente 4638 Comerț cu ridicata specializat al altor alimente, inclusiv pește, crustacee și moluște 4690 Comerț cu ridicata nespecializat 4711 Comerț cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse alimentare, băuturi și tutun 4719 Comerț cu amănuntul în magazine nespecializate, cu vânzare predominantă de produse nealimentare 5210 Depozitări 5221 Activităţi de servicii anexe pentru transporturi terestre 5224 Manipulări 5610 Restaurante 5629 Alte activităţi de alimentație n.c.a. 5920 Activităţi de realizare a înregistrărilor audio şi activităţi de editare muzicală 6203 Activităţi de management (gestiune şi exploatare) a mijloacelor de calcul 6311 Prelucrarea datelor, administrarea paginilor web şi activităţi conexe

6399 Alte activităţi de servicii informaționale n.c.a. 6820 Închirierea şi subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau în leasing

7021 Activităţi de consultanță în domeniul relațiilor publice şi al comunicării 7022 Activităţi de consultanță pentru afaceri şi management 7120 Activităţi de testare şi analize tehnice 7320 Activităţi de studiere a pietei şi de sondare a opiniei publice, 7410 Activităţi de design specializat 7490 Alte activităţi profesionale, stiintifice şi tehnice n.c.a. 7739 Activităţi de închiriere şi leasing-ul altor mașini, echipamente şi bunuri tangibile 7740 Leasing de bunuri intangibile (exclusiv financiare) 8110 Activităţi de servicii suport combinate

8129 Alte activităţi de curățenie n.c.a. 8220 Activităţi ale centrelor de intermediere telefonică (call center)

8230 Activităţi de organizare a expozițiilor, târgurilor şi congreselor 8291 Activităţi ale agentiilor de colectare şi a birourilor (oficiilor) de raportare a creditului 8299 Alte activităţi de servicii suport pentru întreprinderi n.c.a. 8411 Servicii de administratie publică generală 8551 Învățământ în domeniul sportiv şi recreațional 8560 Activităţi de servicii suport pentru învaățământ 9311 Activităţi ale bazelor sportive

9609 Alte activități de servicii n.c.a.

4

Capitalul social total subscris și vărsat al societății, este în suma de 891.249 lei, împărțit în 297.083 acțiuni nominative a câte 3 lei fiecare, ce reprezintă aport în natură și în numerar, care aparține în totalitate Consiliul Local al Municipiului Timișoara, unicul acționar al societății.

Capitalul social este format din:  aport în numerar, în suma de 49.890,91 lei;  aport în natura, în suma de 841.358,09 lei, conform procesului-verbal al Direcției Controlului

Financiar de Stat Timiș nr.1238/28.10.1997. Acțiunile sunt nominative și vor cuprinde toate elementele prevăzute de lege. Capitalul social poate fi redus sau mărit pe baza hotărârii Adunării Generale Extraordinare a

Acționarilor în condițiile și cu respectarea procedurii prevăzute de lege. Fiecare acțiune subscrisă și vărsată de acționari, conferă acestora dreptul la vot în Adunarea Generală a Acționarilor, dreptul de a alege și de a fi ales în organele de conducere, dreptul de a participa la distribuirea profitului, precum și alte drepturi, conform prevederilor Actului constitutiv. Deținerea de acțiuni, implică adeziunea la Actul constitutiv. Drepturile și obligațiile legate de acțiuni, urmează acțiunile în cazul trecerii acestora în patrimoniul altor persoane. Obligaţia şi angajamentul Autorităţii Publice Tutelare Întocmeşte contractul de concesiune conform legislaţiei nationale şi comunitare în vigoare, stabilind modalitatea de asigurare a compensaţiilor sau de plata a obligaţiilor faţă de societate, după caz. Condiţiile de operare a serviciului public Serviciul public operează în cadrul Polului de Creştere Timişoara într-o piață concurenţială. Rezumatul strategiei în care societatea PIEŢE S.A. Timişoara funcţionează

Prin prezenta scrisoare de așteptări, Municipiul Timişoara, prin Consiliul local al Municipiului Timişoara, în calitate de acționar unic, Autoritate Publică Tutelară a întreprinderii publice PIEŢE S.A. Timişoara, stabilim așteptările pe care le avem cu privire la rezultatele care trebuie obținute în urma implementării Planului de Administrare în termen de 4 ani.

Autoritatea Publică Tutelară rămâne angajată să crească gradul de atractivitate a Municipiului Timişoara pentru investitori prin furnizarea de servicii de calitate pe raza Municipiului Timişoara şi diversificarea serviciilor prestate. Ne așteptăm ca operațiunile Societăţii PIEŢE S.A. Timişoara să contribuie la îndeplinirea acestor obiective.

În acest sens, întreprinderea publică trebuie să aibă în vedere:

- Orientarea către client: Preocuparea permanentă pentru creșterea gradului de încredere al clienților și pentru asigurarea unei transparențe legata de acțiunile întreprinse. - Competența profesională: - Creșterea eficienței generale a societăţii, prin corecta dimensionare, informare și motivare a personalului societății;

- Instruirea permanentă a personalului, pentru creșterea gradului de profesionalism; - Crearea unui mediu favorabil învațării în societate și sprijinirea angajaților în a-i dezvolta

capacitatea de a folosi tehnici și proceduri moderne prin oferirea de oportunități materiale și de training.

- Grija pentru mediu: Gestionarea rațională a resurselor naturale. Suntem de asemenea preocupați de următoarele obiective pe termen lung:

5

 stimularea investițiilor directe, în industrie, servicii, cercetare științifică și dezvoltare tehnologică și inovare;

 dezvoltarea durabilă a serviciilor;  calitatea şi eficienţa serviciilor;  dezvoltarea regională;  crearea de noi locuri de muncă;

Se va dialoga cu consiliul de administrație în vederea maximizări valorii afacerii prin îmbunătățirea performanței și prin realizarea unui management eficace al capitalului, conform cu așteptările din această scrisoare.

Viziunea strategică cu privire la misiunea și obiectivele Societății Autoritatea Publică Tutelară se aşteaptă ca managementul Societății să fie orientat spre

dezvoltarea afacerii în condiții de profitabilitate, să urmărească permanent stabilirea unui echilibru între calitatea lucrărilor și a serviciilor realizate, protecția mediului, securitatea și sănătatea lucrătorilor.

Autoritatea Publică Tutelară se așteaptă ca managementul Societății să fie orientat spre realizarea obiectivului strategic al Societății care îl reprezintă consolidarea poziției pe piața concurențială a prestatorilor de servicii de piață și care se bazează pe următoarele elemente fundamentale: îmbunătățirea calităţii serviciilor și creșterea profitabilității societății. Indicatori şi obiective de performanţă:

Obiectivele și criteriile de performanţă vor fi cuprinse în contractul de mandat al adminstratorilor societăţii. Cu titlu de exemplu, enumerăm următoarele propuneri:

 creșterea cifrei de afaceri;  creșterea productivității muncii;  creșterea profitului.  îmbunătățirea continuă a calității serviciilor furnizate clienților;  menținerea unui sistem de management integrat calitate-mediu-sănătate și securitate în muncă

și responsabilitate socială care să creeze cadrul pentru îmbunătățirea continuă;  retehnologizarea întregii activități desfășurate de Societatea PIEŢE S.A. Timişoara prin

modernizări, achiziții de utilaje performante și realizarea unei infrastructuri adecvate;  îmbunătățirea imaginii societăţii prin asigurarea și menținerea conformității cu reglementările

în domeniu;

 îmbunătățirea mentalității proactive a personalului și a celor ce lucrează în numele societăţii, în ceea ce privește calitatea, protecția mediului înconjurător, responsabilitatea socială și securitate în muncă, etc. Societatea PIEŢE S.A îşi va desfăşura activitatea astfel încât să asigure:

 realizarea programului de reabilitare a piețelor;  reducerea perioadei de recuperare a creanțelor;  menținerea lichidității generale;  reducerea perioadei de rambursare a datoriilor restante față de indicatorul aprobat.

Planul de administrare va include modul de realizare a indicatorilor şi obiectivelor de

performanță.

6

Politica de dividende Societatea trebuie să aplice o politică privind asigurarea repartizării a minimum a 50% din

profitul contabil rămas după deducerea impozitului pe profit, conform prevederilor O.G. nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societăţile naţionale, companiile naţionale şi societăţile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum şi la regiile autonome.

Aceasta ar include îmbunătățirea performanțelor Societății pentru un anumit grad de constanţă în obținerea profitului Societății. Politica de investitii

Programul anual şi multianual de investiţii va fi înaintat de Consiliul de Administraţie spre aprobarea Adunării Generale a Asociaţilor şi Autoritatea Publică Tutelară, odată cu proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli.

Societatea trebuie să aloce resurse financiare în vederea întreținerii/dezvoltării acesteia să finalizeze investițiile programate și să realizeze o planificare a acestora prin Bugetul de venituri și cheltuieli. Aşteptări generale ale acţionarului cu privire la Consiliul de Administraţie al Societătii Diversificarea veniturilor

Membrii Consiliului de Administrație împreună cu conducerea executivă trebuie să se asigure ca Societatea continuă să se concentreze pe creșterea veniturilor sale, în special din activitatea de bază, dar și alte venituri.

Consiliul de administrație împreună cu conducerea executivă trebuie să gestioneze această diversificare cu atenţie pentru a se asigura că nu deviază de la obiectivele stabilite de acționari. Managementul riscului

Consiliul de administrație împreună cu conducerea executivă trebuie să identifice principalii indicatori de risc cu referire la activitatea Societății și să îi monitorizeze permanent cu scopul de a reduce gradul de expunerea al Societății la efectele unor riscuri inerente (economico-financiare, comercile, juridice, patrimoniale, operaționale, etc.). Protecţia mediului înconjurător

Societatea trebuie să aibă în vedere dezvoltarea unui program pe termen mediu/lung în vederea

asigurării conformității cu reglementările în domeniu cu referire la protecția mediului înconjurător. Responsabilitate socială

Societatea va trebui să mențină și să dezvolte o cultură a responsabilității sociale bazată pe etică în afaceri, respect pentru drepturile clienților, echitate socială și economică, tehnologii prietenoase față de mediu, corectitudine în relațiile de muncă, transparență față de autoritățile publice, integritate și investiții în comunitate.

Serviciile Societății trebuie să fie orientate spre îndeplinirea tuturor cerinţelor şi aşteptărilor îndreptăţite ale părţilor interesate.

7

Consiliul de administrație și conducerea executivă trebuie să continue dialogul social cu reprezentanții sindicatului și să încerce să mențină o relație bazată pe încredere reciprocă și deschidere față de solicitările acestora.

Calitatea și siguranta serviciilor prestate Acționarul este conștient de importanța Societății precum și calitatea siguranței și

serviciilor prestate/asigurate de către aceasta către terți. În consecință, recomandăm/solicităm Consiliului de administrație ca împreună cu conducerea executivă să se asigure că le sunt furnizate informații în timp real cu privire la gradul de satisfacție a beneficiarilor serviciilor societății, în vederea fundamentării deciziilor. Etică şi integritate şi guvernaţă corporativă

Acționarul se așteaptă să se acorde o importanță deosebită implementării Codului de etică care stabilește principiile și standardele de conduită și care reglementează situațiile privind conflictele de interese și incompatibilitate la nivelul Societății, inclusiv la nivelul Consiliului de administrație.

Societatea PIEŢE S.A. Timişoara va elabora un cod de etică şi integritate şi va aplica normele de guvernanţă corporativă specifice societăţii, în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare. Consiliul de administraţie

Sistemul de administrare al societății este sistemul unitar. Administrarea societății va fi efectuată de către Consiliul de Administrație în limitele stabilite de Adunarea Generală a Acționarilor. Prin Hotărârea Adunării Generale a Acționarilor, se stabilește componența Consiliului de Administrație al societății, care este format din 7 membrii. Mandatul este de 4 ani, cu posibilitatea de prelungire pe baza hotărârii Adunării Generale a Acționarilor. Consiliul de Administrație poate delega o parte din atribuțiile sale unui Consiliu director, fixându-le în același timp și salariile.

Consiliul de Administrație are, în principal, următoarele atribuții: - aprobă structura organizatorică și funcțională a societății; - aprobă Regulamentul de organizare și funcționare și Regulamentul intern, ale societății; - hotărăște cu privire la înființarea și desființarea punctelor de lucru; - examinează, coordonează și ia măsuri din punct de vedere economico-financiar și tehnic pentru realizarea programului și bugetului aprobat; - examinează și aprobă listele de investiții ale societății; - examinează și aprobă contractarea împrumuturilor pe termen lung sau mediu, modul de rambursare a acestora, precum şi acordarea de garanţii pentru acestea; - aprobă conţinutul Contractului Colectiv de Muncă; - aprobă măsurile pentru pregătirea, calificarea și perfecționarea salariaților; - stabilește tactica și strategia de dezvoltare a societății; - analizează şi aprobă propunerile privind scoaterea din circuitul economic (casarea anuală) a fondurilor fixe;

- analizează și soluționează toate cererile adresate Consiliului de Administrație; - alte atribuții stabilite de Adunarea Generală a Acționarilor.

Alte activităţi specifice societăţii:

- numește și revocă directorii și stabilește remunerația lor, în conformitate cu legislația în vigoare;

8

- aprobă planul de management elaborat de către directori, supraveghează și evaluează activitatea directorilor;

- supune anual adunării generale a acționarilor, în termen de 150 zile de la încheierea exercițiului financiar, raportul cu privire la activitatea societății, bilanțul și contul de profit și pierderi pe anul precedent, precum și proiectul de program de activitate și proiectul de buget al societății pe anul în curs;

- pregătește raportul anual, organizează adunarea generală a acționarilor și implementeaza hotărârile acesteia;

- introducerea cererii pentru deschiderea procedurii insolvenței societății, potrivit Legii nr.85/2006 privind procedura insolvenței; - publică pe pagina proprie de internet, pentru accesul acționarilor săi al publicului documente și informații conform O.U.G. nr.109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, cu modificările și completările ulterioare, aprobată prin Legea nr.111/2016; - convoacă adunarea generala a acționarilor; - informează, în cadrul primei adunări generale a acționarilor asupra situației financiare a societății; - prezintă semestrial, în cadrul adunării generale a acționarilor, un raport asupra activității de administrare.

- elaborează un raport anual privind activitatea societății, nu mai târziu de data de 31 mai a anului următor celui cu privire la care se raportează și se publică pe pagina de internet a societății; - adoptă în termen de 90 de zile de la data numirii, un cod de etică, care se publică, prin grija

președintelui consiliului de administrație, pe pagina proprie de internet a societății și se revizuiește anual, daca este cazul;

- stabilește politicile contabile și de control financiar și aprobă planificarea financiară;

Selecția membrilor consiliului de administrație se organizează în condiţiile respectării prevederilor O.U.G. nr. 109/30.11.2011 - privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice şi H.G. nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice. Comunicarea cu Consiliul de Administraţie şi conducerea executivă a Societăţii

Așteptarea noastră în ceea ce privește Consiliul de administrație este să colaboreze îndeaproape cu Autoritatea Publică Tutelară – Consiliul Local al Municipiului Timişoara, pentru a

asigura informarea în timp util și comunicarea constantă cu acționarul, cu privire la direcțiile strategice ale Societății.

Consiliul de administrație împreună cu conducerea executivă a Societății trebuie să continue să acorde o atenție deosebită promovării unei imagini pozitive a acesteia. Priorităţile specifice pentru mandatul de 4 ani

Pentru această perioadă se așteptă ca îndeplinirea obiectivului principal de activitate să se efectueze cu costuri minime și în condiții de eficiență operațională și organizațională.

Misiunea societăţii Societatea PIEŢE S.A Timişoara îşi propune să îndeplineasca cu promptitudine şi eficienţă

activitarea desfăşurată în beneficiul tuturor colaboratorilor şi partenerilor de afaceri, satisfacţia clienţilor fiind unul dintre principalele obiective.

9

De asemenea, se urmăreşte crearea de valoare economică în domeniul de activitate- servicii în

piețe și alte activități desfășurate de societate, atât pe termen mediu cât și pe termen lung, prin gestionarea responsabilă și optimală a fondurilor bănești și a resurselor umane.

Raportat la cele meţionate în prezentul document, în viziunea instituţiei noastre, misiunea Societăţii PIEŢE S.A. Timişoara are la bază următoarele principii:

 corectitudine şi loialitate;  participare şi transparenţă;  eficienţă şi eficacitate.

Pentru realizarea obiectivelor strategice și pentru realizarea unei administrări eficiente, societatea propune Autorității Publice Tutelare câteva obiective pe care candidații să le dezvolte în declarația de intenție:

a) asigurarea continuității activității societății; b) menținerea și dezvoltarea piețelor, prin realizarea investițiilor propuse; c) creșterea cotei de piață și întărirea poziției pe o piață concurențială, prin aplicarea unor tarife

competitive și îmbunătățirea calității serviciilor prestate de societate; d) realizarea unei profitabilități raționale; e) promovarea competenței profesionale prin instruirea, informarea și motivarea personalului

societății; f) respectarea obiectivelor de politică salarială; g) îmbunătățirea procedurilor privind gestionarea creanțelor și recuperarea lor; h) reducerea capitalului împrumutat și încadrare a în termenele contractuale și legale de plată a

obligațiilor societății; i) asigurarea cu cash – flow a activității societății; j) eliminarea aspectelor cu impact negativ asupra mediului; k) asigurarea integrității patrimoniale a bunurilor societății.

Atasament: Expunere_motive.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR NR. SC2018-

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA

PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

Sectiunea 1 Titlul proiectului de hotărâre

Proiect de hotărâre privind declanşarea procedurii de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Societatea „PIEŢE” S.A.

Sectiunea a 2 - a Motivul emiterii proiectului de hotărâre

Consiliul Local al Municipiului Timişoara este acţionar unic la Societatea „PIEŢE” S.A.

Timişoara şi deţine calitatea de autoritate publică tutelară faţă de aceasta. Luând în considerare Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor la Societatea „Pieţe”

S.A. Timişoara nr. 4/26.04.2018 se constată încetarea contractelor de mandat ale membrilor Consiliului de Administraţie începând cu data de 20.05.2018.

Astfel, în conformitate cu prevederile art. 3 din Anexa nr. 1 a Hotărârii de Guvern nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, declanşarea procedurii de selecţie a membrilor consiliului de administraţie se realizează după cum urmează: “În cazul societăţilor la care statul sau o unitate administrativ-teritorială este acţionar unic, la data la care autoritatea publică tutelară emite actul administrativ în acest sens.” În concluzie, considerăm că este oportună iniţierea unui proiect de hotărâre privind declanşarea procedurii de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Societatea “PIEŢE” S.A.

PRIMAR,

NICOLAE ROBU

CONSILIER, LAZĂR VIOLETA

Cod FO53-03,Ver.2

Atasament: Raport_specialitate.pdf

Cod FO53-01, ver. 1

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030, Timişoara, tel./fax. +40 256-408300, www.primariatm.ro

RAPORT DE SPECIALITATE privind declanşarea procedurii de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie

la Societatea „PIEŢE” S.A.

Având în vedere Expunerea de motive nr. ................................... a Primarului Municipiului Timişoara şi Proiectul de hotărâre privind declanşarea procedurii de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Societatea „PIEŢE” S.A;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 99/20.09.2016 privind guvernanţa corporativă a societăţilor comerciale la care Consiliul Local al municipiului Timişoara este acţionar unic, majoritar sau la care deţine controlul;

Având în vedere Hotărârea Adunării Generale a Acţionarilor la Societatea „PIEŢE” S.A. nr. 4/26.04.2018;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 308/ 28.07.2017 privind constituirea Comisiei de selecţie în vederea evaluării/selecţiei membrilor consiliilor de administraţie ale întreprinderilor publice la care Consiliul Local al Municipiului Timişoara are calitatea de autoritate publică tutelară;

Facem următoarele precizări: Declanşarea procedurii de selecţie a membrilor consiliilor de administraţie se realizează,

conform prevederilor art. 3 din Anexa nr. 1 a H.G nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din O.U.G nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice: “În cazul societăţilor la care statul sau o unitate administrativ-teritorială este acţionar unic, la data la care autoritatea publică tutelară emite actul administrativ în acest sens.”

Potrivit art. 1 din Anexa 1c la HG nr. 722/2016 scrisoarea de aşteptări face parte din setul de documente obligatorii cu care începe procesul de selecţie a membrilor consiliului.

În conformitate cu dispoziţiile art. 29 alin. (3) şi alin. (4) din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, în cazul în care autoritatea publică tutelară, în numele acţionarului-stat sau unitate administrativ-teritorială propune candidaţi pentru funcţiile de membri ai consiliului de administraţie, aceste propuneri sunt făcute în baza unei selecţii prealabile efectuate de o comisie formată din specialişti în recrutarea resurselor umane.

Autoritatea publică tutelară poate decide ca în procesul de selecţie comisia să fie asistată sau selecţia să fie efectuată de un expert independent, persoană fizică sau juridică specializată în recrutarea resurselor umane, ale cărui servicii sunt contractate de autoritatea publică tutelară sau întreprinderea publică care deţine o participaţie majoritară sau de control potrivit legii. În acest caz, autoritatea publică tutelară va suporta costurile procedurii de selecţie.

În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. a) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată: “Consiliul local exercită atribuţii privind organizarea şi funcţionarea aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor şi serviciilor publice de interes local şi ale societăţilor comerciale şi regiilor autonome de interes local”;

Având în vedere art. 36, alin (3) lit. c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată: “Consiliul local exercită, în numele unităţii

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR COMPARTIMENT GUVERNANŢA CORPORATIVĂ NR. SC2018-

Cod FO53-01, ver. 1

administrativ-teritoriale, toate drepturile şi obligaţiile corespunzătoare participaţiilor deţinute la societăţi comerciale sau regii autonome, în condiţiile legii.”;

Având în vedere cele prezentate mai sus, propunem: Autoritatea publică tutelară - Consiliul Local al Municipiului Timişoara aprobă

declanşarea procedurii de selecţie a membrilor din cadrul Consiliului de Administraţie la Societatea „PIEŢE” S.A.

Autoritatea publică tutelară va propune candidaţi pentru funcţiile de membri ai Consiliului de Administraţie la Societatea „PIEŢE” S.A., propuneri făcute în baza unei selecţii efectuate de către Comisia de selecţie constituită prin HCL nr. 308/2017, împreună cu un expert independent, a cărui contractare se aprobă, în acest sens.

Se aprobă Scrisoarea de Aşteptări în procesul de recrutare pentru poziţia de membru in Consiliul de Administratie la Societatea „PIEŢE” S.A., conform Anexei care face parte integrantă din prezentul raport.

Anunţul privind selecţia membrilor în consiliul de administraţie se publică, prin grija Primarului Municipiului Timişoara, respectând prevederile legale.

Sursa de finanţare este asigurată din bugetul local pe anul 2018, la Capitolul 51.02. "Autorităţi executive".

Având în vedere prevederile legale expuse în prezentul raport, apreciem că Proiectul de hotărâre privind declanşarea procedurii de selecţie a membrilor Consiliului de Administraţie la Societatea „PIEŢE” S.A., îndeplineşte condiţiile pentru a fi supus dezbaterii şi aprobării plenului Consiliului Local al Municipiului Timişoara.

Consilier,

Lazăr Violeta