keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 252/12.07.2011 privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal "Amplasare Sediu PSD TIMIS", Blv. Republicii nr. 12, Timişoara,

12.07.2011

Hotararea Consiliului Local 252/12.07.2011
privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal "Amplasare Sediu PSD TIMIS", Blv. Republicii nr. 12, Timişoara,


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. UR2011-012956/05.07.2011- al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere Raportul de informare şi consultare a publicului nr. UR2011-012956/30.06.2011 intocmit de Instituţia Arhitectului Şef;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Hotărârii Guvernului nr. 525/1996 privind Regulamentul General de Urbanism, republicată;
Având în vedere prevederile Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată şi modificată;
Având în vedere prevederile art. 25 alin. (1) şi Anexei I din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, modificată;
Având în vedere prevederile Ordinului nr. 2701/2010 pentru aprobarea metodologiei de informare şi consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism;
Având în vedere prevederile Hotărârea Consiliului Local nr.140/2011 privind Regulamentul local de implicare în elaborarea sau revizuirea planurilor de urbanism şi amenajare a teritoriului;
Având în vedere Avizul Prealabil de Oportunitate nr. 15/16.12.2010 şi Avizul Favorabil nr. 17/14.04.2011 al Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi de Urbanism;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. c) şi alin. (5) lit. c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin.2 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă Planul Urbanistic Zonal "Amplasare Sediu PSD TIMIS", Bulevardul Republicii nr. 12, Timisoara, având ca beneficiar pe Partidul Social Democrat Filiala Timiş, întocmit conform Proiectului nr. UTZ 216/2011, realizat de Radu Botis - Birou Individual de Arhitectura, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Se stabilesc condiţiile de construire: regimul maxim de înălţime: P+3E, acces auto, realizarea locurilor de parcare exclusiv pe parcela deţinută de beneficiari, conform Avizului Comisiei de Circulaţie nr. DT2011-000553/17.03.2011, procentul de ocupare al terenului POT max de 40%, coeficientul de utilizare al terenului CUT de 1,60 (conform Avizului Favorabil nr. 17/14.04.2011), spaţii verzi de 50,20 % din suprafaţa totală a parcelei, conform Adresei Agenţiei Regionale pentru Protecţia Mediului nr. 4565/21.06.2011.

Art.3: Prezentul Plan Urbanistic Zonal "Amplasare Sediu PSD TIMIS", Bulevardul Republicii nr. 12, Timişoara, se va integra în prevederile Planului Urbanistic General Timişoara şi are o valabilitate de 5 ani, perioadă în care trebuie demarate investiţiile prevăzute în documentaţie.

Art. 4: Terenul studiat in suprafata de 1500 mp este înscris în CF nr. 426219, nr. Top 426219, fiind proprietatea Primăriei Timişoara, atribuit în folosinţă gratuită Partidului Social Democrat, Filiala Timiş.

Art. 5: Reglementările privind autorizarea construcţiilor şi a amenajărilor vor fi aplicate în concordanţă cu prevederile prezentului Plan Urbanistic Zonal "Amplasare Sediu PSD TIMIS"şi a Regulamentului Local de Urbanism.

Art. 6: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Institutia Arhitectului Sef din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art.7 : Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului Judeţului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Consiliului Judeţean Timiş;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnică;
- Institutiei Arhitectului Sef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Compartimentului Control Intern;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Beneficiarului - FILIALA PSD TIMIS;
- Proiectantului- Radu Botis, Birou Individual de Arhitectura;
- Mass - media locale.



Presedinte de sedinta
SORIN GRINDEANU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: PSD_propunere_mobilare.pdf

Nr. Cad 426219 S = 1 500 mp

Nr. Cad 426220 S = 668 mp - parcela pt. drum

linii C.F

.R. Nr.top.1169

Spitalul de copii

Nr. Cad: 426218

alee (asfalt)

B-dul Repub

licii (a sfalt)

statie MOL (

dale b eton) trotu

ar (as falt)

z.v.

B-DUL RE PUBLICII

sectia clos par

Statia C.F.R. Gara de Nord

Statia C.F.R. Gara de Nord Sectia L 3

peron

peron

cantina I.D.M.

vestiar birouri

post trafo

Gara de Nord Timisoara S.N.C.F.R.

1

depozit birori

STR. NERA

cabinapoarta 2

magazin

Universitatea Politehnica Timisoara

B-DU L RE

PUBL ICII

atelier mecanic

7

S.N.C.F.R. Sectia L3

2

2- 4

parcare

cabin a port

ar

B-DU L REP

UBLIC II

per on

laboratoare

cazare copii

atelier

3 cabina portar

Centru de plasament

cazare copii spalatorie

depozit

1

tarcanimale

ra m

pa

statie oxigen

amfiteatru

terasa

Ai Ai

LIMITA 20M INTERDICTIE DE

CONSTRUIRE

ACCES AUTO

ETAPA 2

CA LE

A CI

RC UM

VA LA

TI UN

II

ACCES ZONA APROV. la ±0.00

ACCES CONTINENTAL

1.738,41 m2 ACCES A

UTO

SI PIETO NAL

S/D+P+4E+T

CF 1 S=7.846MP S/D+P

STATIE CARBURANT MOLL

A.C. NR.2793 DIN 2008 - COMPLEX HOTELIER CONFORM H.C.L. NR.195 DIN 2007

P.U.D.-HOTEL CONTINENTAL SI HOTEL IBIS

3S+P+15E+2Er Hmax. cornisa =50m

S+P+7E+Er

z.v.

z.v.

z.v. RAMBLEU

CALE FERATA

CF260

CF240

CF250

CF270

CF280

ACCES ZONA APROV. la ±0.00

ACCES CONTINENTAL

S1+S2+S3+P+M+8E+T

STATIE CARBURANT MOLL

zon a d

e p rote

ctie a c

aii f era

te 2 0,0

0 m

P+3E

specialist RUR arh. Radu Botis viza spre neschimbare CLTmviza spre neschimbare CJT

Şef proiect

Proiectat

PROPUNERE DE MOBILARE

- P.U.Z. -

Radu Botis

Radu Botis

Radu Botis

Data

Faza

Denumirea plansei

Nr. desen

Beneficiari

Desenat

Proiect nr.

Denumirea proiectului

PLAN URBANISTIC ZONAL AMPLASARE SEDIU PSD TIMIS

Scara 1:1000

PUZ - 05

PUZ PLAN URBANISTIC ZONALAMPLASARE SEDIU PSD TIMIS I N T R A V I L A N T I M I Ş O A R A , J U D E Ţ U L T I M I Ş

feb. 2011

PSD Timis

Nr. Top. 426 219 TIMIŞOARA, B-dul Republicii nr.12

P A R C E L A C A D A S T R A L E 4 2 6 2 1 9

UTZ 216/2011

EXTRAS PUG, sc. 1:5000

Atasament: PSD_circulatia_terenurilor.pdf

1,500 m2

Nr. Cad 426220 S = 668 mp - parcela pt. drum

Nr. Cad 426219 S = 1 500 mp

linii C.F

.R. Nr.top.1169

Spitalul de copii

Nr. Cad: 426218

alee (asfalt)

B-dul Repub

licii (a sfalt)

statie MOL (

dale b eton) trotu

ar (as falt)

z.v.

ACCE S AUT

O

B-DUL RE PUBLICII

sectia clos par

Statia C.F.R. Gara de Nord

Statia C.F.R. Gara de Nord Sectia L 3

peron

peron

cantina I.D.M.

vestiar birouri

post trafo

Gara de Nord Timisoara S.N.C.F.R.

1

depozit birori

STR. NERA

cabinapoarta 2

magazin

Universitatea Politehnica Timisoara

B-DU L RE

PUBL ICII

atelier mecanic

7

S.N.C.F.R. Sectia L3

2

2- 4

parcare

cabin a port

ar

B-DU L REP

UBLIC II

per on

laboratoare

cazare copii

atelier

3 cabina portar

Centru de plasament

cazare copii spalatorie

depozit

1

tarcanimale

ra m

pa

statie oxigen

amfiteatru

terasa

Ai Ai

LIMITA 20M INTERDICTIE DE

CONSTRUIRE

ACCES AUTO

ETAPA 2

CA LE

A CI

RC UM

VA LA

TI UN

II

ACCES ZONA APROV. la ±0.00

ACCES CONTINENTAL

1.738,41 m2 ACCES A

UTO

SI PIETO NAL

S/D+P+4E+T

CF 1 S=7.846MP S/D+P

STATIE CARBURANT MOLL

A.C. NR.2793 DIN 2008 - COMPLEX HOTELIER CONFORM H.C.L. NR.195 DIN 2007

P.U.D.-HOTEL CONTINENTAL SI HOTEL IBIS

3S+P+15E+2Er Hmax. cornisa =50m

S+P+7E+Er

z.v.

z.v.

z.v. RAMBLEU

CALE FERATA

CF260

CF240

CF250

CF270

CF280

ACCES ZONA APROV. la ±0.00

ACCES CONTINENTAL

S1+S2+S3+P+M+8E+T

STATIE CARBURANT MOLL

specialist RUR arh. Radu Botis viza spre neschimbare CLTmviza spre neschimbare CJT

Şef proiect

Proiectat

MISCAREA TERENURILOR

- P.U.Z. -

Radu Botis

Radu Botis

Radu Botis

Data

Faza

Denumirea plansei

Nr. desen

Beneficiari

Desenat

Proiect nr.

Denumirea proiectului

PLAN URBANISTIC ZONAL AMPLASARE SEDIU PSD TIMIS

Scara 1:1000

PUZ - 04

PUZ PLAN URBANISTIC ZONALAMPLASARE SEDIU PSD TIMIS I N T R A V I L A N T I M I Ş O A R A , J U D E Ţ U L T I M I Ş

feb. 2011

PSD Timis

Nr. Top. 426 219 TIMIŞOARA, B-dul Republicii nr.12

P A R C E L A C A D A S T R A L E 4 2 6 2 1 9

UTZ 216/2011

EXTRAS PUG, sc. 1:5000 BILANT TERITORIAL Suprafeţe mp. % Total zonă studiată - inscris in C.F. 1 500 100,00 Total zonă studiată - masurat in teren 1 500 100,00 Suprafata de parcelat 1 500 100,00 Suprafata ce trece in domeniul public - drumuri 0 0,00 Suprafata pusa la dispozitia C.L.T - spatii verzi 0 0,00

teren proprietate publica de interes local

teren proprietate privata a persoanelor fizice sau juridice

terenuri ce se intentioneaza a fi trecute in domeniul public - drumuri terenuri ce se intentioneaza a fi trecute in domeniul privat al unitatilor administrativ-teritoriale

LEGENDĂ:

Atasament: PSD_reglementari_urbanistice.pdf

30.18

32.10

527 m2

172 m2

54 m2

167 m2 23 m2

557 m2

Nr. Cad 426219 S = 1 500 mp

Nr. Cad 426220 S = 668 mp - parcela pt. drum

CLADIRE P+3E POT = 38% CUT = 1.6

dale inierbatelinii C.F

.R. Nr.top.1169

Spitalul de copii

Nr. Cad: 426218

alee (asfalt)

B-dul Repub

licii (a sfalt)

statie MOL (

dale b eton) trotu

ar (as falt)

z.v.

circulaţii auto-pietonale; circulaţii mixte; circulaţii pietonale

regimul de inaltime functiune Locuire; Funct. Compl.; Dotari-Servicii; Institutii; Parcare; Sp. Verde; Depozitare POT CUT tip constructie proprietate Individuala; Cuplata; Insiruita 1/1-maxim 1 locuinta/proprietate 2/1-maxim 2 locuinte/proprietate panta acopresului

ACCE S AUT

O

ACCE S AUT

O AC C

ES P

IE TO

N AL

B-DUL RE PUBLICII

sectia clos par

Statia C.F.R. Gara de Nord

Statia C.F.R. Gara de Nord Sectia L 3

peron

peron

cantina I.D.M.

vestiar birouri

post trafo

Gara de Nord Timisoara S.N.C.F.R.

1

depozit birori

STR. NERA

cabinapoarta 2

magazin

Universitatea Politehnica Timisoara

B-DU L RE

PUBL ICII

atelier mecanic

7

S.N.C.F.R. Sectia L3

2

2- 4

parcare

cabin a port

ar

B-DU L REP

UBLIC II

per on

laboratoare

cazare copii

atelier

3 cabina portar

Centru de plasament

cazare copii spalatorie

depozit

1

tarcanimale

ra m

pa

statie oxigen

amfiteatru

terasa

Ai Ai

LIMITA 20M INTERDICTIE DE

CONSTRUIRE

ACCES AUTO

ETAPA 2

CA LE

A CI

RC UM

VA LA

TI UN

II

ACCES ZONA APROV. la ±0.00

ACCES CONTINENTAL

1.738,41 m2 ACCES A

UTO

SI PIETO NAL

S/D+P+4E+T

CF 1 S=7.846MP S/D+P

STATIE CARBURANT MOLL

A.C. NR.2793 DIN 2008 - COMPLEX HOTELIER CONFORM H.C.L. NR.195 DIN 2007

P.U.D.-HOTEL CONTINENTAL SI HOTEL IBIS

3S+P+15E+2Er Hmax. cornisa =50m

S+P+7E+Er

z.v.

z.v.

z.v. RAMBLEU

CALE FERATA

CF260

CF240

CF250

CF270

CF280

ACCES ZONA APROV. la ±0.00

ACCES CONTINENTAL

S1+S2+S3+P+M+8E+T

STATIE CARBURANT MOLL

zon a d

e p rote

ctie a c

aii f era

te 2 0,0

0 m

62.17 5

2.05 5

32.54 5

6.00

27.96 5

1.65

95.45

13.27 5

14.65

De90-4m

57

A190/1/2

MA/P P

LEGENDĂ:

specialist RUR arh. Radu Botis viza spre neschimbare CLTmviza spre neschimbare CJT

limită studiu limite de proprietate drumuri existente drumuri propuse - delimitare topografică delimitare parcele noi zona construibila destinata locuirii servicii catre populatie limita construibila impusa aliniament propus garaj/parcare propus coama principala a acoperisului zone verzi, parcuri, locuri de joaca parcele puse la dispozitia CLTm numar parcela linie inalta tensiune 110 kw zona cu interdictie de construire numere cadastrale

L/FCP+1E+M

1/1 35% 1 Ind

30-45°

Şef proiect

Proiectat

REGLEMENTĂRI URBANISTICE

- P.U.Z. -

Radu Botis

Radu Botis

Radu Botis

Data

Faza

Denumirea plansei

Nr. desen

Beneficiari

Desenat

Proiect nr.

Denumirea proiectului

PLAN URBANISTIC ZONAL AMPLASARE SEDIU PSD TIMIS

Scara 1:1000

PUZ - 03

PUZ PLAN URBANISTIC ZONALAMPLASARE SEDIU PSD TIMIS I N T R A V I L A N T I M I Ş O A R A , J U D E Ţ U L T I M I Ş

feb. 2011

PSD Timis

Nr. Top. 426 219 TIMIŞOARA, B-dul Republicii nr.12

P A R C E L A C A D A S T R A L E 4 2 6 2 1 9

UTZ 216/2011

BILANT TERITORIAL Suprafeţe mp. % Total zonă studiată - înscris în C.F. 1 500 100,00 Total zonă studiată - măsurat în teren 1 500 100,00 Cladire Institutii-Servicii 557 37,13 Circulatii interioare 190 12,66 Spaţii verzi 753 50,20 Drumuri inclusiv trotuare şi spaţii verzi de aliniament 0 0 P.O.T. Institutii-Servicii 37% C.U.T. Institutii-Servicii 1.6

EXTRAS PUG, sc. 1:5000

Atasament: Raport.pdf

 

R O M Â N I A J U D E Ț U L   T I M I Ş

M U N I C I P I U L   T I M I S O A R A I N S T I T U Ț I A   A R H I T E C T U L U I   Ş E F

B I R O U L   D E Z V O L T A R E   U R B A N Ă   Ş I   A V I Z A R E   P U Z / P U D  

B d .   C o n s t a n t i n   D i a c o n o v i c i   L o g a ,   n r .   1 ,   3 0 0 0 3 0 ,   t e l / f a x   + 4 0   2 5 6   4 0 8 3 4 1

e ‐ m a i l : i n s t i t u t i a a r h i t e c t u l u i s e f @ p r i m a r i a t m . r o ,   i n t e r n e t : w w w . p r i m a r i a t m . r o

Nr. UR2011- 012956/30.06.2011 RAPORT DE INFORMARE SI CONSULTARE A PUBLICULUI privind avizarea documentatiei Plan Urbanistic Zonal “Amplasare Sediu PSD

TIMIS”, Bulevardul Republicii nr. 12, Timişoara

Tinand cont de HCL nr. 338/28.09.2010 „privind dezmembrarea unei suprafete de 1500 mp din terenul din Timisoara, Bulevardul Republicii nr. 12 si atribuirea acestuia catre Partidul Social Democrat filiala Timis pentru construirea unui sediu de partid” ; Avand in vedere cererea insotita de Certificatul de Urbanism cu nr. 5260/09.12.2010, inregistrata cu nr. UR2010-030054 din data de 14.12.2010, prin care s-a solicitat eliberarea Avizului Prealabil de Oportunitate;

Ţinând cont de Avizul Prealabil de Oportunitate nr. 15/16.12.2010 şi de Avizul Favorabil nr. 17/14.04.2011 al Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi de Urbanism;

Avand in vedere ORDINUL nr. 2.701 din 30 decembrie 2010 pentru aprobarea Metodologiei de informare şi consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism: ,,ART. 3 Pentru documentaţiile aflate în curs de elaborare sau avizare, autorităţile administraţiei publice locale competente vor asigura informarea şi consultarea publicului afectat de propunerile planurilor înainte de supunerea spre dezbaterea consiliului judeţean/local/Consiliului General al Municipiului Bucureşti, în funcţie de etapa în care se află, fără a relua integral întreaga procedură”; si conform procedurii prevazuta prin H.C.L. nr. 140/19.04.2011 privind aprobarea Regulamentului local de implicare a publicului in elaborarea sau revizuirea planurilor de urbanism si amenajare a teritoriului:

Documentatia PUZ “Amplasare Sediu PSD TIMIS”, Bulevardul Republicii nr. 12, Timişoara, beneficiar FILIALA PSD TIMIS, se incadreaza Etapa 3 - etapa aprobarii PUZ si RLU aferent (cap. 8.2.3., art. 64 din HCL nr. 140/2011), informarea si consultarea publicului se va face in baza Dispozitiei Primarului nr. 92/ 15.01.2007 privind aproabarea Procedurii pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 52/2003 transparenta decizionala in administratia publica.

Arhitect Sef Arh. Ciprian Silviu CADARIU

SEF BIROU CONSILIER Arh. Emilian Sorin CIURARIU Ing. Steluta URSU

red/dact. S.U. – 2 ex

Atasament: Referat.pdf

  R O M Â N I A

J U D E Ț U L   T I M I Ş M U N I C I P I U L   T I M I Ş O A R A

I N S T I T U Ț I A   A R H I T E C T U L U I   Ş E F B I R O U L   D E Z V O L T A R E   U R B A N Ă   Ş I   A V I Z A R E   P U Z / P U D  

B d .   C o n s t a n t i n   D i a c o n o v i c i   L o g a ,   n r .   1 ,   3 0 0 0 3 0 ,   t e l / f a x   + 4 0   2 5 6   4 0 8 3 4 1 e ‐ m a i l : i n s t i t u t i a a r h i t e c t u l u i s e f @ p r i m a r i a t m . r o ,   i n t e r n e t : w w w . p r i m a r i a t m . r o

 

 

UR2011‐012956/05.07.2011                SE APROBA,                        P R I M A R                         Dr. Ing. GHEORGHE CIUHANDU   

Referat  Privind avizarea Planului Urbanistic Zonal „Amplasare Sediu PSD TIMIS”, Blv. Republicii nr. 12,  

Timişoara,   

Catre Comisiile Consiliului Local al Municipiului Timisoara;  Având  în  vedere  prevederile  Planului  Urbanistic  General  al  Municipiului  Timişoara  şi  strategia  de 

dezvoltare şi renovare urbană promovată de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara;  Având  în  vedere  solicitarea  înregistrată  cu  nr.  UR2011‐012956  din  27.06.2011,  privind  aprobarea 

Planului Urbanistic Zonal „Amplasare Sediu PSD TIMIS”, Blv. Republicii nr. 12, Timişoara;  Avand  in  vedere HCL nr. 338 din data de 28.09.2010, privind dezmembrarea unei  suprafete de 

1500 m.p. din terenul din Timisoara, Bulevardul Republicii nr. 12 si atribuirea acestuia catre Partidul  Social Democrat filiala TIMIS pentru construirea unui sediu de partid; 

Având în vedere prevederile Certificatului de Urbanism nr. 104/19.01.2011, precum şi modificările  survenite la Legea nr. 350/2001, în această perioadă;    Ținând cont de Avizul de Oportunitate nr. 15/16.12.2010, de Avizul Favorabil nr. 17/14.04.2011   al Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului şi de Urbanism, precum  si de Raportul de Informare si  Consultare a Publicului nr. UR2011­012956/30.06.2011; 

Supunem  Comisiilor  din  cadrul  Consiliului  Local  al  Municipiului  Timişoara  analizarea  din  punct  de  vedere  urbanistic  a  documentației  Plan  Urbanistic  Zonal  „Amplasare  Sediu  PSD  TIMIS”,  Bulevardul  Republicii nr. 12, Timisoara; 

Documentația PUZ „Amplasare Sediu PSD TIMIS”, Blv. Republicii nr. 12, Timişoara a fost afişată pe site‐ ul  oficial  al  Primăriei  Municipiului  Timişoara  începând  cu  data  de  01.07.2011    în  vederea  informării  şi  consultării populației, si conform Regulamentului Local de implicare a publicului in elaborarea sau revizuirea  planurilor de urbanism  si amenajare a teritoriului aprobat cu HCL  nr. 140/ 2011,  se incadreaza in Etapa 3 –  etapa aprobarii PUZ si RLU aferent ( cap. 8.2.3., art. 64),  iar  informarea si consultarea publicului se va  face  in  baza Dispozitiei Primarului nr. 92/15.01.2007 privind aprobarea Procedurii pentru aplicarea prevederilor Legii  nr. 52/2003 ‐ transparenta decizionala in administratia publica. De la acea dată nu s‐au înregistrat sesizări sau  obiecțiuni;   

Documentația Plan Urbanistic Zonal „Amplasare Sediu PSD TIMIS”, Blv. Republicii nr. 12, Timişoara, este  elaborata de Radu Botis Birou Individual de Arhitectura, proiect UTZ 216/2011, la cererea beneficiarului  P.S.D. FILIALA TIMIS; 

  Zona  studiată  care  face  obiectul  acestei  documentații,  nu  se  află  în  zonă  de  protecție  a  monumentelor istorice, respectiv zone de interes deosebit, pentru care este necesar avizul Consiliului Județean  Timiş.      Prin prezentul Plan Urbanistic Zonal  „Amplasare Sediu PSD TIMIS”, Blv. Republicii nr. 12, Timişoara,   nu  se  încalcă  prevederile  OUG  nr.  114/2007  privind  modificarea  şi  completarea  OUG  nr.  195/2005  privind  protecția mediului, conform adresei Agentiei Regionale de Mediu nr.  4565/21.06.2011. 

Terenul studiat  în cadrul documentației este situat  în  intravilanul municipiului Timişoara,  în partea de  nord‐vest  a  orasului,  tangent  la  calea  ferata,  si  este,  conform C.U.  nr.  5260/09.12.2010  –  Zona de  institutii  si  servicii publice partial zona verde, si conform HCL nr. 338 din 28 septembrie 2010 – teren intravilan – curti si  constructii, atribuit in folosinta gratuita pentru construirea unui sediu de partid; 

  R O M Â N I A

J U D E Ț U L   T I M I Ş M U N I C I P I U L   T I M I Ş O A R A

I N S T I T U Ț I A   A R H I T E C T U L U I   Ş E F B I R O U L   D E Z V O L T A R E   U R B A N Ă   Ş I   A V I Z A R E   P U Z / P U D  

B d .   C o n s t a n t i n   D i a c o n o v i c i   L o g a ,   n r .   1 ,   3 0 0 0 3 0 ,   t e l / f a x   + 4 0   2 5 6   4 0 8 3 4 1 e ‐ m a i l : i n s t i t u t i a a r h i t e c t u l u i s e f @ p r i m a r i a t m . r o ,   i n t e r n e t : w w w . p r i m a r i a t m . r o

 

 

Terenul  studiat,  în  suprafață  totala  de  1500  mp  inscris  in  CF  nr.  426219,  nr.  Top  426219,    este  in   proprietatea PRIMARIEI TIMISOARA si atribuit in folosinta gratuita pe o perioada de 49 de ani incepand cu data  de 28.09.2010,  catre Partidul Soacial Democrat Filiala Timis pentru construirea unui sediu de partid. 

Prin documentație se propune realizarea unui  imobil, cu destinatie propusa de construire sediu partid  politic, avand un regim de inaltime maxim de P+3E, conform Avizului C.T.A.T.U. nr. 17/14.04.2011. 

Obținerea  Autorizației  de  Construire  este  condiționată  de  realizarea  locurilor  de  parcare  necesare  funcțiunii  propuse exclusiv pe parcela deținută  de beneficiar,  în  conformitate  cu Anexa 2 din R.L.U.  aferenta  P.U.G., aprobat prin HCL nr. 157/05.08.2002 şi prelungit cu HCL nr. 139/2007. 

Accesul auto si pietonal, se vor realiza din Bulevardul Republicii, conform Avizului Comisiei de Circulație  nr. DT2011‐000553/17.03.2011.  Indicii de construibilitate propuşi prin documentaţie sunt: 

POT max. = 40 %  CUT max. = 1,6  Regim de înălțime max. = P+3E  Se propun spații verzi de min 50,20 % conform Adresei Agenției Regionale pentru Protecția Mediului nr.  

4565/21.06.2011.     Documentația de urbanism este însoțită de avizele şi acordurile conform Ghidului privind metodologia  de elaborare şi conținutul cadru al P.U.Z. aprobat prin Ordinul nr. 176/N/2000 al M.L.P.A.T. ( M.T.C.T.) 

Planul Urbanistic Zonal „Amplasare Sediu PSD TIMIS” Bv. Republicii nr. 12, Timişoara, se va integra  în Planul Urbanistic General al Municipiului Timişoara şi va avea o valabilitate de 5 ani, perioadă în care trebuie  demarate investițiile prevăzute în documentație.    Având  în  vedere Referatul  de  specialitate  al  Instituției Arhitectului  Şef  şi  de Raportul  de  informare  si  consultare a publicului, lăsăm la aprecierea Consiliului Local   al Municipiului Timişoara oportunitatea realizării  acestui obiectiv. 

          ARHITECT ŞEF,          Arh. Ciprian Silviu CĂDARIU      SEF BIROU,                    CONSILIER,  Arh. Emilian Sorin CIURARIU              Ing. Steluta URSU   

AVIZAT JURIDIC,   

Atasament: MEMORIU_si_RLU.pdf

birou individual de arhitectura 300687 Timişoara str. Martir Andrei Istvan, nr. 16, bl. 65, sc. E, ap. 10, tel. 0723 53 86 87 TNA. 4219 C.N.P. 1780118354748 cont BRD RO10BRDE360SV25900483600RON pr. nr. UTZ 216/11 DĂ FOAIE DE GAf Denumirea proiectului PLAN URBANISTIC ZONAL AMPLASARE SEDIU PSD TIMIS PARCELA CAD. A 426 219 intravilan Timișoara, jud. Timiş Beneficiari PSD Timiş Faza de proiectare PLAN URBANISTIC ZONAL -P.U.Z. — Proiectant general Radu Botis Birou Individual de Arhitectură 300687 Timişoara str. Martir Andrei Istvan, nr. 16, bl. 65, sc. E, ap. 10 Data martie, 2011

vidual de arhitectura 300687 Timişoara str. Martir Andrei Istvan, nr. 16, bl. 65, sc. E, ap. 10, tel. 0723 53 86 87 T.NA. 4219 C.N.P. 1780118354748 cont BRD RO10BRDE360SV25900483600RON LISTA ŞI SEMNĂTURILE PROIECTANȚILOR Sef proiect arh. Radu Botis Proiectant General Radu Botis Birou Individual de Arhitectura 300687 Timişoara str. Martir Andrei Istvan, nr. 16, bl. 65, sc. E, ap. 10 e Arhitectură arh. Radu Botis şi urbanism specialist RUR Radu Botis Birou Individual de Arhitectura 300687 Timişoara str. Martir Andrei Istvan, nr. 16, bl. 65, sc. E, ap. 10 arh. Radu Botis Subproiectanți e Rutiere SC PROTON CONSULT SRL Timişoara, L. Galvani nr. 7 ing. Coşoveanu Florin e Edilitare SC DELTA PROJECT SRL Timişora, str. 1 Decembrie nr. 27 A 2

ing. Florescu Constantin o Topometrie şi SC GEOLINK SRL cadastru Timişoara, str. Gh. Doja nr. 5 ing. Hudema Cristian Întocmit, arh. Radu Botis

birou individual de arhitectura 300687 Timişoara str. Martir Andrei Istvan, nr. 16, bl. 65, sc. E, ap. 10, tel. 0723 53 86 87 T.N.A. 4219 C.N.P. 1780118354748 cont BRD RO10BRDE360SV25900483600RON pr. nr. UTZ 216/11 CUPRINS a. Piese scrise 1. Pagina de gardă 2. Lista şi semnăturile proiectanților 3. Borderou general 4. MEMORIU DE PREZENTARE 1, Introducere 1.1, Date de recunoaştere a documentației 12 Obiectul lucrării 1.3 Surse documentare 2. Stadiul actual al dezvoltării urbanistice 2.1. Evoluţia zonei 22. Încadrare în localitate 2.3. Elemente ale cadrului natural 2.4. Circulaţia 2.5. Ocuparea terenurilor 2.6. Echipare edilitară 2.7. Probleme de mediu 2.8. Opțiuni ale populației 3. Propuneri de dezvoltare urbanistică 3.1. Concluzii ale studiilor de fundamentare 3.2. Prevederi ale P.U.G., P.U.Z. Director 3.3. Valorificarea cadrului natural 3.4. Modernizarea circulației 3.5. Zonificarea funcțională — reglementări, bilanț teritorial, indici urbanistici 3.6. Dezvoltarea echipării edilitare 3.7. Protecţia mediului 3.8. Obiective de utilitate publică 4. Concluzii, măsuri în continuare 5. Anexe Pag.1 Pag.2 Pag.4 Pag.6 Pag.6 Pag.6 Pag.7 Pag.8 Pag. Pag.8 Pag. Pag.9 Pag.9 Pag.9 Pag.10 Pag.11 Pag.12 Pag.12 Pag.12 Pag.12 Pag.13 Pag.13 Pag.14 Pag.16 Pag.17 Pag.20 Pag.20 Pag.21

piese desenate Încadrare în localitate Situaţia existentă, ridicare topografică Studiu cvartal Reglementări urbanistice, zonificare Echipare edilitară Mişcarea terenurilor Profile stradale UTZ216— PUZ-00- A UTZ216- PUZ-01-T UTZ216- PUZ-02 - A UTZ216- PUZ-03- A P23/2008 — PUZ-01 - ED UTZ216— PUZ-04- A UTZ216- PUZ-05-D

RADU BOTIS birou individual de arhitectura 300687 Timişoara str. Martir Andrei Istvan, nr. 16, bl. 65, sc. E, ap. 10, tel. 0723 53 86 87 T.NA. 4219 C.N.P. 1780118354748 cont BRD RO10BRDE360SV25900483600RON MEMORIU GENERAL 1. INTRODUCERE 1.1. Date de recunoastere a P.U.Z. e Denumirea lucrării PLAN URBANISTIC ZONAL AMPLASARE SEDIU PSD TIMIS PARCELA CAD. A 426 219 INTRAVILAN Timișoara, jud. Timiş e Beneficiari PSD Timiş e Proiectant general Radu Botis Birou Individual de Arhitectura 300687 Timişoara str. Martir Andrei Istvan, nr. 16, bl. 65, sc. E, ap. 10 o Specialist RUR Radu Botis Birou Individual de Arhitectura 300687 Timişoara str. Martir Andrei Istvan, nr. 16, bl. 65, sc. E, ap. 10 arh. Radu Botis Subproiectanți SC GEOLINK SRL ing. Hudema Cristian SC DELTA PROJECT SRL ing. Florescu Constantin SC PROTON CONSULT SRL ing. Coşoveanu Florin SC TECS — PRO SRL sing. Ciocani loan e Proiect nr. UTZ 216/2011 e Data elaborării martie 2011

1.2 Obiectul PUZ Obiectul documentației de față îl constituie o parcelă de teren aflată în Zona centrală a intravilanului municipiului Timișoara, tangentă la calea ferată, pe str. Republicii nr.12. Regimul juridic al terenurilor luate în studiu se prezintă astfel: - parcela aparține PSD Timiș, conform CF 426 219 Timișoara = Suprafața totală a terenului este de 1 500 mp - Numărul topografic al parcelelei este 426 219 - Parcela se atribuie în folosință gratuită pentru construirea unui sediu de partid, pe o perioadă de 49 ani, începînd cu data de 28.09.2010. Regimul economic al terenului îl încadrează în curți construcții. Lucrarea are drept scop pregătirea lotului în vederea construirii unui sediu de partid politic, înscriidu-se întru totul în prevederile Certificatului de Urbanism și al Avizului de oportunitate obţinute. Documentaţia prevede: trasarea viitoarelor drumuri, profilarea lor în funcție de trama stradală existentă a localității și a altor documentaţii de urbanism aprobate, propunerea unui perimetru construibil, al unui regim de înălțime și a altor parametri. Planul urbanistic zonal de faţă propune o parcelare a terenului în vederea constituirii unei singure parcele. | Planul Urbanistic Zonal cuprins în prezenta documentație este întocmit în conformitate cu Legea nr.50/1991 republicată şi Ordinul MLPAT nr. 176/N/2000 privind Metodologia de elaborare şi conținutul — cadru al Planului Urbanistic Zonal, ținând cont şi de Ordinul nr.536/1997 al Ministerului Sănătății pentru aprobarea “Normelor de igienă şi a recomandărilor privind modul de viaţă al populației”, prezenta documentație tratând următoarele categorii de probleme, enunțate de către beneficiar: o parcelarea în conformitate cu R.G.U. şi prevederile C.L. Timișoara; o stabilirea regulilor urbanistice de amplasarea construcțiilor în cadrul parcelei şi a procentelor de ocupare şi utilizare a terenului în conformitate cu R.G.U. şi prevederile C.L. Timișoara; e stabilirea soluțiilor de principiu a echipării cu utilități a noii parcelări; e stabilirea soluțiilor de principiu a profilelor stradale noi create în conformitate cu pervederile legale existente în domeniu şi prevederile C.L. Timișoara; | e stabilirea mişcării proprietarilor asupra terenului studiat, în vederea realizării ansamblului propus. e ambientarea zonei, soluții de principiu: spații verzi, iluminat public. Odată cu aprobarea sa, Planul Urbanistic Zonal devine un instrument de lucru la îndemâna factorilor de decizie locali şi care poate sta la baza elaborării şi aprobării

tuturor proiectelor de dezvoltare propuse de diferiți beneficiari cum ar fi colectivități sau persoane particulare, administrație centrală şi locală, agenți economici, etc. 1.3. Surse documentare 1.3.1. Studii şi proiecte elaborate anterior PUZ 1, Planşe cadastrale cu intravilanul municipiului Timișoara 13.2. Studii de fundamentare, proiecte întocmite concomitent cu PUZ 1, Date topografice şi cadastrale sc.1:1000 proiect întocmit de SC GEOLINK SRL Timişoara. Pentru nevoile documentației au fost folosite copii ale documentației menționate. 2. PUZ. “Construire complex multifuncțional, centru comercial, locuințe, accese, parcaje” str. Circumvalaţiunii nr. 4, beneficiar sc Property spv 2 srl, realizat de sc Tectonics house srl, proiect nr. 29/2008, aprobat prin HCL 30/03/2010. Pentru nevoile documentației au fost folosite copii ale documentațiilor menționate. 1.3.3. Date statistice La ora actuală terenul este viran. Propunerea aduce un număr posibil de aproximativ 100 de utilizatori. 2, STADIUL ACTUAL AL DEZVOLTĂRII 2.1. Evoluţia zonei Terenul face parte din intravilanul municipiului Timișoara. Terenul este viran, avînd însă o bogată vegetație. 22. Încadrarea în localitate Terenul luat în studiu este situat în centrul municipiului Timișoara, tangent în partea de Nord la terenul aferent căii ferate, cu destinație propusă de construire sediu partid politic. În partea de sud este tangent la Bulevardul Republicii, de pe care actualmente se face și accesul. Limitele terenului sunt: la Vest: parcela cu Nr. Cad 426 218 - zonă verde, apoi alee și stație de carburant la Nord: parcela cu Nr. Cad 426 218 - zonă verde, apoi cale ferată la Est: parcela cu Nr. Cad 426 220 la Sud: Bulevardul Republicii

2.3. Elemente ale cadrului natural Zona este lipsită de factori de poluare, neexistând în vecinătate agenți cu degajări de noxe, produceri de zgomote sau alte elemente ce nu sunt compatibile cu funcțiunea propusă. Terenul este relativ plan şi orizontal având stabilitatea generală asigurată. Din punct de vedere seismic, terenul se încadrează în zona D cu Ts=1,0s şi Ks=0,16 echivalent gradului 7 M.K.S. de intensitate seismică față de care se va aplica sporul corespunzător clasei de importanță a construcției. Adîncimea de îngheț conform prescripțiilor este de 0,80 m. Zona are o orientare bună față de punctele cardinale, permițând noilor funcțiuni respectarea normelor sanitare cu privire la însorirea minimă obligatorie. 2.4. Circulaţia Accesul pe parcelă se poate face pe două laturi, şi anume: - de la sud, de pe Bulevardul Republicii, drum asfaltat = de la est, de pe parcela Nr. Cad 426 220, propusă a se transforma în drum prin PUZ. “Construire complex multifuncțional, centru comercial, locuinţe, accese, parcaje” str. Circumvalaţiunii nr. 4, beneficiar sc Property spv 2 srl, realizat de sc Tectonics house srl, proiect nr. 29/2008, aprobat prin HCL 30/03/2010 Analiza circulației din zona studiată a relevat o serie de disfuncționalități de natură strict legată de circulație dar şi privind legătura normală a zonei cu restul localității, expuse în continuare: e Zona este lipsită de irigare cu circulații. e Nu există lagătură cu zona de la nord de calea ferată. e Zona nu are prevăzute parcaje. 2.5. Ocuparea terenurilor. 2.5.1. Funcţiunile care ocupă zona studiată La ora actuală, terenul este viran. 2.5.2. Relaționări între funcțiuni Nu este cazul.

2.5.3. Gradul de ocupare a zonei cu fond construit Nu este cazul. 25.4. Asigurarea cu servicii a zonei în corelare cu zonele vecine Nu este cazul 2.5.5. Asigurarea cu spații verzi Se respectă condițiile Avizului 4565/21.06.2011 eliberat de Agenţia Regională pentru Protecţia Mediului Timișoara. 2.5.6. Existenţa unor riscuri naturale în zona studiată Stabilitatea terenului este asigurată. Nu există alte riscuri naturale in zonă. 2.5.7. Principalele disfuncționalități. Principalele disfuncționalități ale zonei studiate rezultă din cele de mai sus şi pot fi rezumate în următorele: o Disfuncţionalități privind circulația auto şi pietonală (profile stradale neconforme cu normele în vigoare şi necesitățile zonei, circulație auto insuficientă, circulație pietonală şi ciclistă inexistentă) o Lipsa serviciilor în Zonă. o Spaţii de parcare inexistente. o Neutilizarea potentialului real al terenului 2.6. Echipare edilitară 2.6.1. Stadiul echipării edilitare Căi de comunicaţie: la ora actuală, accesul la parcela în discuție se face de pe bulevardul Republicii, drum asfaltat. Zona suferă în mare parte de lipsa principalelor utilități. Prin PUZ se propune echiparea cu utilităţile existente în municipiu. Alimentarea cu apa potabilă există pe bulevardul Republicii. Rețeaua de canalizare menajeră există pe bulevardul Republicii. Reţeaua de canalizare pluvială există pe bulevardul Republicii. Rețelele de transport energie electrică există pe bulevardul Republicii. Încălzire: nu există 10

Alimentare cu gaz metan există pe bulevardul Republicii. Telefonie, alte instalații există pe bulevardul Republicii. 2.6.2. Principalele disfuncționalități Actualmente, tereul este neamenajat și nu i se folosește potenţialul real. 2.7. Probleme de mediu La ora actuală, terenul luat în studiu este viran, neexistând un micro- ecosistem valoros. De asemenea el nu conţine nici un fond construit, care să susțină folosința actuală. Terenul este relativ plan şi orizontal având stabilitatea generală asigurată, neexistând vreun risc natural sau antropic. În nordul zonei studiate există o cale ferată. Propunerea respectă specificaţiile Avizului 38ALG/16.05.2011 eliberat de Sucursala Regională CF Timișoara. Aspectele enunțate relevă faptul că evaluarea impactului pe care îl produce aplicarea P.U.Z. este neglijabil din punctul de vedere al mediului, având în vedere următoarele: o Nu sunt prevăzute implantări de surse de poluanți sau care ar putea modifica condițiile de mediu existente caracterizate prin încadrarea într-o atmosferă orăşenească în devenire. o Nu sunt evidențiate riscuri naturale existente. o Sistemul căilor de comunicații, şi echipare edilitară, existente şi proiectate nu prezintă riscuri pentru Zonă 2.8. Opțiuni ale populației Investiţia se înscrie în strategia primăriei de a se edifica un sediu de partid politic în zona studiată. 3. PROPUNERI DE DEZVOLTARE URBANISTICĂ 3.1. Concluzii ale studiilor de fundamentare Pentru nevoile prezentului PUZ a fost considerată necesară întocmirea în cadrul studiilor de fundamentare a lucrării „Date topografice şi cadastrale sc.1:1 000” prin care în afara suportului topo au fost evidențiate datele principale privind situația parcelară şi a proprietăților. Concluzia principală a studiului a fost aceea că lucrările preconizate prin PUZ au în vedere numai terenuri ce se află proprietatea beneficiarului. 32 Prevederi ale PUG. Prevederi ale C.L. Timişoara. Prevederi ale C.J.Timiş. Planul Urbanistic General prevede pentru zona studiată schimbarea de destinaţie din zonă verde în funcţiuni complementare. 1]

3.3. Valorificarea cadrului natural Pe zona studiată nu există elemente semnificative ale cadrului natural, care să trebuiască a fi menținute sau puse în valoare. Cu toate acestea se vor păstra arborii semnificativi și se va planta vegetație nouă, pentru creerea unui ambiant urban plăcut. Se interzice forarea de noi puțuri fără avizul A.N.-Apele Române. 3.4. Modernizarea circulației Prezentul subcapitol tratează lucrările necesare asigurării traficului auto şi pietonal al teritoriului studiat. Potrivit datelor rezultate din dezvoltarea studiului a rezultat că modernizarea circulației din zonă atât carosabilă, inclusiv parcaje cât şi pietonieră constituie una din principalele probleme care este necesar a fi rezolvate având implicaţii majore atât din punct de vedere funcţional cât şi privind creierea unei ambianțe urbane corespunzătoare unei zone de instituţii-servicii. Disfuncţionalitățile de circulației au fost prezentate la cap. 2.4. și rezolvările propuse urmăresc, în măsura posibilului, eliminarea în cea mai mare parte a acestora. Asigurarea cu circulații a zonei urmăreşte îndeaproape şi completează prevederile P.U.Guului, respectiv se asigură continuarea drumurilor propuse prin documentațiile deja aprobate. 3.4.1. Transportul în comun. Transportul în comun există pe bulevardul Republicii. 3.42. Circulaţiile auto Circulaţiile auto de pe parcela în discuţie vor avea caracter privat, urmînd să asigure accesul către garaj și locurile de parcare, conform proiectului de drumuri. 3.4.3. Circulaţia pietonală, ciclistă, handicapaţi. Accesul în toate instituțiile publice cât şi serviciile către populație a persoanelor cu handicap va fi cerut prin Certificatul de Urbanism. De asemenea trecerile de pietoni vor fi adaptate şi persoanelor cu handicap. (coborâri înclinate de pe trotuare, semafoare sonore „etc.) 3.5. ZONIFICARE FUNC ȚIONALĂ — REGLEMENTĂRI, BILANŢ TERITORIAL 3.5.1. Zonificare, principii de rezolvare urbanistică Potrivit temei lansate de către beneficiar obiectul principal al studiului îl constitue lotizarea terenului în conformitate cu prevederile R.G.U. ale RLU. şi PU G.-ul municipiului Timișoara, pervederile C.L. Timișoara, şi celelalte norme în vigoare din domeniu. 12

În urma aprobării proiectului, se obține o parcelă destinată construirii unui sediu de partid politic. Principiul de rezolvare urbanistică a urmărit îndeaproape rezolvarea circulațiilor, precum şi principiul unificării zonelor funcţionale (centru de cartier, locuire, zone verzi). 3.5.2. Propuneri de intervenții privind fondul construit. Nu este cazul. 3.5.3. Reglementări n Reglementările sunt prezentate în planşele cuprinse în documentație şi în Regulamentul Local de Urbanism care însoteşte partea scrisă a acesteia. 3.5.4. Bilanţ teritorial SUPRAFEȚE mp. % Total zonă studiată-inscris in C.F. 1 500 100,00 Total zonă studiată-măsurat în teren 1 500 100,00 Locuinţe _ _ Servicii către populație 557 37,13 Spaţii verzi 153 50,20 Circulaţii interioare 190 12,66 P.O.T. Locuire - P.O.T. Servicii 40% Circulația terenurilor. SUPRAFEȚE mp. % Total zonă studiată-inscris in C.F. 1 500 100,00 Total zonă studiată-măsurat în teren 1 500 100,00 Suprafața de parcelat 1 500 100,00 Suprafață care trece în domeniul public _ = Suprafață la dispoziția C.L.Timișoara sp.verzi, = = parcări 3.5.5. Indici Urbanistici Procentul de ocupare a terenului propus în zonă respectă anexa 2 din R.G.U. POT maxim admis pentru această zonă de dotări-servicii este de 40%, iar CUT- ul de 1,6. 13

3.6. Dezvoltarea echipării edilitare 1, Alimentare cu apă Alimentarea cu apă a obiectivului se va realiza de la rețeaua de distribuție a municipiului Timișoara. Se va studia memoriul anexat. 2. Canalizare Se va studia memoriul anexat. 3. Reţea de curent electric Clădirea se va racorda la rețeaua edilitară a municipiului Timișoara. 4. Reţea de gaz metan Clădirea se va racorda la reţeaua edilitară a municipiului Timișoara. În faza studiată, se propune alimentarea cu gaze naturale de la rețeaua existentă pe B-dul Republicii. Proiectul de racord se va detalia la nivelul Autorizaţiei de Construire. 5. Telecomunicații Se propune extinderea rețelelor telefonice din zonă. Rețelele de telefonie se vor proiecta de câtre ROMTELECOM S.A. pentru care se va obține un Certificat de Urbanism şi o Autorizație de Construire separate. 6. Alimentare cu căldură. Se propune ca alimentarea cu căldură să se realizeze prin centrale proprii cu gaz metan, varianta cea mai practicată şi mai plauzibilă. 7. Gospodărie comunală. arii P.U Z.ului rămîn la nivelul celor menajere şi vor îi ate prin întreprinderea de salubritate orăşenească controlate organizate Deşeurile rezultate în urma aplic selectate la producător şi elimin după depozitarea lor intermediară în recipiente şi spații corespunzător. La fazele următoare de proiectare se vor obține avize de principiu de la toți factorii interesați în zonă privind racordarea la utilități edilitare, apă-canal, gaze, electrice, etc. 14

3.7. Protecţia mediului. 3.7.1 Date generale. 1) Aşa cum s-a precizat, documentația de fată propune transformarea unei zone virane, într-o zonă de instituții-servicii, în conformitate cu prevederile C.U. și Avizului de Oportunitate, în contextul unei viitoare şi importante zone de acest fel din centrul Timişoara. Această dezvoltare urbană are la bază necesitatea construirii unui sediu de partid. 2) Actualmente, terenul este neamenajat, prezentînd vegetație sporadică și nevaloroasă. Terenul este relativ plan şi are stabilitatea asigurată, neexistând oportunitatea vreunui risc natural. 3) există o caracteristică a terenului în discuție şi anume absorbția apei în sol, pe care existența unei zone construite o reduce cu până la 50 %, cantitate de apă ce necesită a fi preluată şi evacuată corespunzător, prin soluția de rezolvare a apelor pluviale. O altă caracteristică a acestei transformări o constituie, ridicarea temperaturii microclimatului, cu 1-2 gd. Celsius, datorită suprafețelor betonate, asfaltate, sau a acoperişurilor. Aceste aspecte poate fi contracarat prin impunerea unor plantații de aliniament pe arterele de circulație, precum şi prin obligativitatea ca min 20 % din suprafața unei parcele de teren să fie destinată plantării cu arbori de talie medie. Aceste prevederi sunt cuprinse în regulamentul de urbanism anexă la prezenta documentați. Totuşi aceste aspecte au un caracter minor din punct de vedere al impactului asupra mediului şi au un rol de adaptare a mediului natural la o atmosferă normală, civilizată a unei zone urbane. 4) nu există în zonă arii de protecție specială sau arii speciale de conservare, în termenii O.G. 236/2000, şi completări prin L.462/2001. 5) nu există obiective de protecție a mediului stabilite la nivel naţional, comunitar sau internațional, precum şi modul în care s-a ținut cont de ele. 6) potențialele efecte (secundare, cumulative, sinergetice) semnificative asupra mediului, pe termen scurt mediu şi lung pot fi sintetizați astfel: - pe termen scurt şi mediu factorii biodiversitatea, populația, sănătatea umană, flora şi valorile materiale vor creşte. - pe termen lung, factorii biodiversitate, populație, sănătatea umană, flora, aerul, valorile materiale, patrimoniul cultural arhitectonic, peisajul, vor avea un progres simțitor, iar factorul apa freatica se va diminua într-un ritm nesemnificativ; factorii climatici nu vor avea modificări semnificative datorate implementării Planului Urbanistic Zonal. 7) in context transfrontieră implementarea P.U.Z-ului este practic nesemnificativă. 15

8) efectele produse asupra mediului prin implementarea P.U.Z.-ului pot fi concluzionate sub următoarele aspecte: rămânerea la suprafața solului pentru un timp relativ mai îndelungat a apelor pluviale, încălzirea microclimatului cu 1-2 gd. Celsius, datorată suprafețelor reflectante betonate, asfaltate sau a acoperişurilor, epuizarea într-un ritm foarte lent a resurselor de apă freatică și apariția unei cantități de deşeuri menajere, dar toate acestea sunt urmări firești ale acţiunii de urbanizare. Soluțiile pentru reducerea, prevenirea şi compensarea efectelor asupra mediului sunt următoarele: propunerea unui sistem gravitațional de preluare şi evacuare a apelor pluviale adecvat noii situații propuse spre un bazin de retenție. Această apă stocată poate fi utilizată pentru udarea spațiilor verzi, sau ca apă nepotabilă, casnică (la toalete,etc.). minim 20% din zona neconstruită va fi plantată cu arbori de talie medie (min. un arbore de talie medie la 150 mp). Această măsură va reduce cantitatea de apă ce ajunge simultan pe sol, scade temperatura microclimatului, şi umidifică aerul. Pentru epuizarea cât mai îndepărtată a resurselor apei feratice se recomandă folosirea apei de ploaie, pentru activități ce nu necesită apă potabilă (toalete, udatul zonelor verzi, etc.) Deşeurile menajere vor fi selectate la producător, în recipiente separate şi preluate în această formă de către Instituția de Salubritate (Retim SA). 9) motivele pentru care s-au ales aceste metode au ţinut cont de următorii factori: adoptarea acestor soluții de către unele din Statele Comunității Europene (Franța, Germania, etc.). 10) programul de față nu produce efecte semnificative asupra mediului şi deci nu este nevoie de monitorizare a efectelor implementării P.U.Z.-ului. 11) Realizarea lucrărilor prevăzute în PUZ nu produce un impact negativ asupra condițiilor de mediu existente în sensul că nu amplifică sursele de poluare existente (nesemnifictive), ci încearcă să prevină, să reducă şi să contracareze influențele negative asupra mediului rezultate dintr-un mod de viață urban dezorganizat. 3.7. Obiective de utilitate publică În urma aprobării PUZ-ului, nu rezultă suprafețe care să-și schimbe regimul de proprietate sau categoria de folosință. 4 CONCLUZII, MĂSURI ÎN CONTINUARE 4.1. Înscrierea în prevederile PUG Se apreciază că propunerile prezentate se înscriu în prevederile Planului Urbanistic General, eforturile proiectantului fiind îndreptate către realizarea în condiții cât mai normale a funcțiunii principale. Regulamentul urban aferent PUZ preia şi dezvoltă regulamentul aferent PUG şi prescripțiile la nivel județean şi local cu măsuri detaliate avînd ca obiect comformarea 16

întregului ansamblu nou creat. 42. Categorii şi priorități de intervenție. Se vor stabili în funcție de solicitările ulterioare. 4.3. Lucrări în continuare Pentru dezvoltarea acţiunilor modernizare şi ambientare a spațiului urban nou constituit este apreciată ca necesară întocmirea următoarelor lucrări care pot condiționa aplicarea prezentului PUZ o Întocmirea proiectelor de execuție pentru extinderea tuturor rețelelor din Zonă. o Întocmirea proiectelor pentru realizarea circulațiilor şi a elementelor de ambientare. e Întocmirea proiectelor de investiții pentru obiectivul menționat în fază Autorizaţie de Construire. 45. În atenţia autorităților locale Se amintesc următoarele principii rezultate din “La Charte urbaine europeene' — CPLRE Stasbourg 17 — 19 martie 1992 e Autorităţile publice trebuie să asigure dezvoltarea economică a localității e Dezvoltarea economică şi dezvoltarea socială sunt indispensabile o Colaborarea între sectorul public şi sectorul particular este o componentă importantă a creşterii şi dezvoltării economice a localității. Strategia realizării obiectivelor cuprinde: e ordonarea prioritară justă şi logică a proiectelor de care este nevoie o identificarea surselor şi a structurilor de finanțare necesare pentru elaborarea şi execuția proiectelor e implicarea resurselor umane (populație, factori interesați, mass media) în acțiunea complexă de implementare a proiectelor propuse. e examinarea periodică a stadiilor şi dezvoltarea capacității de neadaptare la condițiile schimbate pe parcurs. e cetățenii au dreptul de a fi consultati asupra oricărui proiect major care afectează viitorul colectivități e deciziile politice locale trebuie să se bazeze pe o planificare locală şi regională condusă de echipe de profesionişti o alegerea soluțiilor politice trebuie să conducă la procesul decizional 17

5. ANEXE 5.1. Documente Se anexează următoarele documente: Certficatul de Urbanism nr. 104/19.01.2011, emis de PMT. Extras C.F. nr. 426 219 Memoriu tehnic edilitare cu breviar de calcul. Regulament local de urbanism. Avizele obținute şi prezentate separat cu borderou. Intocmit, arh. Radu Botis Specialist RUR, arh. Radu Botis 18

REGULAMENT LOCAL DE URBANISM anexa la PLAN URBANISTIC ZONAL Construire sediu PSD, B-dul Republicii nr.12, Intravilan Timișoara, jud. Timiş l DISPOZIȚII GENERALE 1, Introducere, rolul R.L.U. Regulamentul Local de Urbanism reprezintă sistemul de norme tehnice necesare elaborării documentațiilor tehnice de avizare a parcelărilor, executării construcțiilor şi echipării edilitare a zonei pentru care acesta s-a elaborat. Regulamentul Local de Urbanism (R.L.U.) are o dublă utilitate: - stabileşte reguli proprii zonei pentru care a fost elaborat, în domeniul urbanismului, în acord cu principiile de dezvoltare durabilă (configurația parcelelor, natura proprietății, amplasarea şi conformarea construcțiilor şi amenajărilor aferente) precum şi condițiile de ocupare şi utilizare a terenului); - precizează caracterul definitiv al zonei (în acord cu prevederile Planului Urbanistic General şi Regulamentului General de Urbanism) şi impune condițiile şi restricţiile necesare respectării acestor prevederi. Regulamentul Local de Urbanism se elaborează în acelaşi timp cu Planul Urbanistic Zonal şi odată aprobat prin hotărârea Consiliului Local, pe baza avizelor şi acordurilor prevăzute de lege, devine act de autoritate publică al Administrației Publice Locale. Prevederile prezentului regulament vor fi permanenti corelate cu evoluția legislaţiei de specialitate prin grija Consiliului Local şi al elaboratorului. 2. Baza legală a elaborării Prezentul Regulament Local de Urbanism este întocmit în conformitate cu Legea nr. 50/1991 (cu modificările ulterioare) privind Autorizarea executării construcțiilor şi HG nr. 525/95 (cu modificările ulterioare) privind aprobarea Regulamentului General de Urbanism, precum şi cu celelalte acte normative specifice sau complementare domeniului dintre care se mentionează: Codul Civil, Legea 18/1991 a fondului funciar (cu modificările şi completările ulterioare), Legea 54/1998 privind circulația juridica a terenurilor, Legea 69/1991 privind administrația publica locală (republicată şi cu modificările ulterioare), Legea 10/1995 privind calitatea în construcții (cu modificările ulterioare), Legea 33/1994 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, Legea 213/1998 privind proprietatea publică şi regimul juridic al acesteia (cu modificările şi completările ulterioare), Legea 219/1998 privind regimul concesiunilor, Legea 137/1995 privind protectia mediului (cu modificările şi completările ulterioare), Legea 7/1996 privind cadastrul şi publicitatea imobiliară (cu modificările şi completările ulterioare), Legea 84/1996 privind îmbunătățirile funciare, Legea 82/1998 pentru aprobarea 0.G. 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor. Conținutul documentației este conform cu reglementarea “Ghid pentru elaborarea regulamentelor locale de urbanism” indicativ GM — 007 — 2000 aprobată cu ord. MLPAT nr. 21/N/10 04 2000 19

În aplicarea prezentului Regulament Local de Urbanism, este obligatorie coroborarea lui cu prevederile legilor, actelor normative şi reglementărilor în domeniu considerate conexe acestuia. Alte acte normative cu referiri în domeniu, ulterioare întocmirii pezentului regulament vor fi considerate, în aplicare, drept completare a celor din anexă şi vor fi respectate potrivit prevederilor din cuprinsul acestora. Nerespectarea unei prescripții legale în vigoare la eliberarea unei Autorizaţii de Construire nu poate fi justificată prin prevederi diferite ale regulamentului. 21 Aprobarea Regulamentului local de urbanism Regulamentul local de urbanism anexă la “PLAN URBANISTIC ZONAL Construire sediu PSD, Bulevardul Republicii nr. 12, parcela 426 219, intravilan Timișoara, jud. Timiş”, se aprobă prin Hotărâre a Consiliului Local Timișoara, pe baza avizelor şi acordurilor prevăzute de lege şi devine act de autoritate publică al Administrației Publice Locale. 3. Domeniu de aplicare al Regulamentului local de urbanism Domeniul de aplicare al prezentului Regulament Local de Urbanism se referă la proiectarea şi realizarea tuturor construcțiilor ce vor fi amplasate pe suprafața de teren din teritoriul intravilan al comunei Timișoara, jud. Timiş constituită din parcela cadastrală cu nr.top.: 426 219, în suprafață totală de 1 500 mp identificată prin C.F. nr. 426 219 Timișoara, jud. Timiş. Prevederile PUZ-ului se pot extinde şi la zonele limitrofe. Recomandăm Consiliului Local Timișoara preluarea prevederilor considerate benenfice şi introducerea acestora în PUG, pentru realizarea unei politici urbanistice unitare la nivelul întregii localități. NN REGULI DE BAZĂ PRIVIND MODUL DE OCUPARE A TERENURILOR 4. Reguli cu privire la păstrarea integrității mediului şi protejarea patrimoniului natural şi construit. Art.1 Terenuri agricole din extravilan. Nu este cazul. Art.2 Terenuri agricole din intravilan. Nu este cazul. Art.3 Resursele subsolului. Nu este cazul. Art4 Resursele de apă şi platforme meteorologice. Autorizarea executării lucrărilor pentru construcțiile permise în acest Regulament este permisă numai cu avizul autorităților de gospodărire a apelor, după caz şi cu asigurarea măsurilor de apărare a construcțiilor respective împotriva inundațiilor, a măsurilor de prevenire a deteriorării calității apelor de suprafață şi subterane, de respectare a zonelor de protecție față de lucrările de gospodărire şi de captare a apelor. 20

Art.5 Zonele cu valoare peisagistică şi zone naturale protejate. Nu este cazul Art.6 Zonele construite protejate. Nu este cazul 5. Reguli cu privire la siguranța construcțiilor şi la apărarea interesului public Art.7. Siguranța în construcții. Autorizarea construcțiilor de orice fel se va putea face numai în condițiile respectării prevederilor legale privind siguranța în construcții între care se amintesc următoarele considerate ca prioritare fără ca enumerarea să fi limitativă: Legea nr. 50/1991 cu modificările ulterioare privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii inclusiv Normele metodologice pentru aplicare în vigoare la data eliberării Autorizaţiei de Construcţii. Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcții. HGR nr. 264/1994 privind aprobarea unor regulamente privind calitatea în construcții. HGR nr. 925/1995 privind Regulamentul de verificare şi expertizare tehnică a proiectelor, a execuţiei lucrărilor şi construcțiilor inclusiv instrucţiunile de aplicare aprobate prin ord. MLPAT nr. 77/N/1996. Proiectele care însoțesc cererea pentru autorizarea unor lucrări de construcții vor cuprinde toate elementele necesare în care să fie specificate măsurile luate pentru asigurarea condițiilor de siguranță privind realizarea şi exploatarea construcțiilor. Art.8 Expunerea la riscuri naturale. Nu este cazul Art.9 Expunerea la riscuri tehnologice. Se respectă specificațiile avizelor tehnice obţinute și anexate. Art.10 Construcții cu funcțiuni generatoare de riscuri tehnologice. Nu este cazul Art.11 Asigurarea echipării edilitare. Autorizarea executării construcțiilor care, prin dimensiunile şi destinația lor, presupun cheltuieli de echipare edilitară ce depăşesc posibilitățile financiare şi tehnice ale administraţiei publice locale ori ale investitorilor interesați sau care nu beneficiază de fonduri de la bugetul de stat este interzisă. Autorizarea executării construcțiilor poate fi condiționată de stabilirea, în prealabil, prin contract, a obligaţiei efectuării, în parte sau total, a lucrărilor de echipare edilitară aferente, de către investitorii interesați. Art.12 Asigurarea compatibilității funcțiunilor. Autorizarea executării construcţiilor se face cu condiția asigurării compatibilității dintre destinația construcției şi funcțiunea dominantă a zonei. Condițiile de amplasare a construcțiilor în funcție de destinația acestora în cadrul zonei de față sunt prevăzute în cap. 3 a prezentului Regulament. 21

6. Reguli de amplasare, retrageri minime obligatorii, stilistica arhitecturală Art.13. Procentul de ocupare al terenului Procentul de ocupare al terenului pentru această zonă de dotări şi servicii publice este P.O.T.= max 40%. Art.14. Coeficientul de utilizare al terenului Pentru această zonă C.U.T.= max 1,60 pentru zona de dotări şi servicii publice. Art.15. Înălțimea construcțiilor Regimul de înălțime general impus construcțiilor este de P+3E. Art.16. Aspectul exterior al construcțiilor Autorizarea executării construcțiilor este permisă numai dacă aspectul lor exterior nu contravine funcțiunii acestora şi nu depreciază aspectul general al zonei. Autorizarea executării construcțiilor care, prin conformare, volumetrie şi aspect exterior, intră în contradicție cu aspectul general al zonei şi depreciază valorile general acceptate ale urbanismului şi arhitecturii, este interzisă. Sunt interzise construcțiile ce reprezintă pastişe ale unor tipuri de arhitectură nespecifice. Culorile dominante pentru fațadele imobilelor vor fi armonizate. Este preferabilă realizarea de construcții cu învelitoare tip terasă. Art.17. Orientarea față de punctele cardinale Autorizarea executării construcțiilor se face cu respectarea condițiilor şi a recomandărilor de orientare față de punctele cardinale, conform anexei nr. la Ghid privind elaborarea şi aprobarea Regulamentelor locale de urbanism. Art.18. Amplasarea față de aliniament o Retragerea minimă a corpului principal de clădire este de 5,00 m de la limitele de proprietate dinspre B-dul Republicii și a străzii nou create (parcela nr. Cad. 426 220). o Se acceptă ieşiri sau intrânduri din regimul de aliniere care să nu depăşească ca pondere 25% din lățimea fațadei şi nu şi să nu aibă o adîncime mai mare de 1,20 m. e La nivelele superioare, pot fi admise balcoane care depăşesc aliniamentul pe maxim 60% din lungimea fațadei şi cu o lăţime de maxim 1,50 m. Spațiul de retragere va putea fi folosit pentru parcaje, zonă verde etc. Autorizaţia de construire se emite numai dacă înălțimea clădirii nu depăşeşte distanța măsurată, pe orizontală, din orice punct al clădirii față de cel mai apropiat punct al aliniamentului opus. În sensul prezentului regulament, prin aliniament se înțelege limita dintre domeniul privat şi domeniul public. Art.19. Amplasarea în interiorul parcelei Autorizarea executării construcțiilor este permisă numai dacă se respectă: o distanțele minime obligatorii față de limitele laterale şi posterioare ale parcelei, conform Codului civil şi distanţele minime necesare intervențiilor în caz de incendiu, stabilite pe baza avizului unității teritoriale de pompieri. 22

e Construcţiile se vor amplasa la minim 2,00 m de limita laterală ale parcelei, sau cu calcan, caz în care este necesar acordul vecinului. 1. Reguli cu privire la asigurarea acceselor obligatorii Art.20. Accese carosabile Autorizarea executării construcțiilor este permisă numai dacă există posibilități de acces la drumurile publice, direct sau prin servitute, conform destinaţiei construcției. Caracteristicile acceselor la drumurile publice trebuie să permită intervenția mijloacelor de stingere a incendiilor. In mod excepțional se poate autoriza executarea construcțiilor fără îndeplinirea condițiilor prevăzute la alin. (1), cu avizul unității teritoriale de pompieri. În ceea ce priveşte numărul şi configurația acceselor acestea se vor adapta funcțiunilor concrete ce vor ocupa zona dar se vor respecta următoarele reguli: pentru construcțiile comerciale se vor asigura accese carosabile separate pentru consumatori, personal şi aprovizionare, în funcție de destinația şi capacitatea construcției vor fi prevăzute alei carosabile şi parcaje în interiorul amplasamentului, platforme de depozitare şi accese maşini şi utilaje speciale separate de aleile carosabile destinate consumatorilor; pentru toate categoriile de construcții şi amenajări se vor asigura accese pentru intervenții în caz de incendiu, dimensionate conform normelor pentru trafic greu. În cazul construcțiilor ce formează curți interioare, asigurarea accesului vehiculelor de pompieri se va face prin ganguri cu o lăţime minimă de 3 m şi o înălțime de 3,5 m. Accesele şi pasajele carosabile nu trebuie să fie obstrucționate prin mobilier urban şi trebuie să fie păstrate libere în permanenţă. Art.21. Accese pietonale Autorizarea executării construcțiilor şi a amenajărilor de orice fel este permisă numai dacă se asigură accese pietonale, potrivit importanței şi destinaţiei construcției. În sensul prezentului articol, prin accese pietonale se înțelege căile de acces pentru pietoni, dintr-un drum public, care pot fi: trotuare, străzi pietonale, piețe pietonale, precum şi orice cale de acces public pe terenuri proprietate publică sau, după caz, pe terenuri proprietate privată grevate de servitutea de trecere publică, potrivit legii sau obiceiului. Accesele pietonale vor fi conformate astfel încât să permită circulaţia persoanelor cu handicap şi care folosesc mijloace specifice de deplasare. 8 Reguli cu privire la echiparea edilitară Art.22. Racordarea la rețele tehnico-edilitare existente Autorizarea executării construcțiilor este permisă numai dacă există posibilitatea racordării de noi consumatori la rețelele existente de apă, la instalațiile de canalizare şi de energie electrică. De la dispozițiile alineatului precedent se poate deroga cu avizul organelor administrației publice competente, dacă beneficiarul se obligă să prelungească rețeaua existentă, atunci când aceasta are capacitatea necesară, sau se obligă fie să mărească capacitatea rețelelor publice existente, fie să construiască noi rețele, sau dacă nu există şi până la apariția rețelelor publice în localitate cu avizul Agenţiei pentru protecția mediului. Autorizarea executării construcțiilor este permisă doar după realizarea rețelelor tehnico-edilitare, şi a racordării acestora la rețelele publice existente. 23

Art.23.Realizarea de rețele tehnico-edilitare Autorizarea executării construcțiilor care, prin dimensiunile şi destinaţia lor, presupun cheltuieli de echipare edilitară ce depăşesc posibilitățile financiare şi tehnice ale administrației publice locale ori ale investitorilor interesați sau care nu beneficiază de fonduri de la bugetul de stat este interzisă. Autorizarea executării construcțiilor poate fi condiționată de stabilirea, în prealabil, prin contract, a obligaţiei efectuării, în parte sau total, a lucrărilor de echipare edilitară aferente, de către investitorii interesați. Extinderile de rețele publice sau măririle de capacitate a rețelelor edilitare publice se realizează de către proprietari, parțial sau în întregime, după caz. Lucrările de racordare şi de branşare la rețeaua edilitară publică se suportă în întregime de către proprietari. Toate rețelele stradale: de alimentare cu apă, energie electrică, gaze naturale, telecomunicații, se vor realiza recomadabil subteran, cu excepția celor aflate deja în curs de execuție şi a căror extindere se preconizează. Este obligatorie realizarea bazinelor de retenție prevăzute în proiectul tehnic al echipărilor edilitare în interiorul fiecărei parcele. Apa stocată va putea fi folosită pentru udarea spațiilor verzi şi la circuite care nu necesită apă potabilă. Art.24. Proprietatea publică asupra rețelelor edilitare Rețelele de apă, de canalizare, de drumuri publice şi alte utilități aflate în serviciul public sunt proprietate publică a comunei sau judeţului, dacă legea nu dispune altfel. Rețelele de alimentare cu gaze, cu energie electrică şi de telecomunicații sunt proprietate publică a statului, dacă legea nu dispune altfel. Lucrările prevăzute la alin. (1) şi (2), indiferent de modul de finanțare, intră în proprietatea publică. A Reguli cu privire la forma şi dimensiunile terenurilor pentru construcții Art.25. Parcelarea În urma aprobării prezentei documentații rezultă o singură parcelă. 10. Reguli cu privire la amplasarea de spații verzi şi împrejmuliri. Art.26.Spaţii verzi Autorizaţia de construire va conține obligația menținerii sau creării de spații verzi şi plantate, în funcţie de destinația şi de dimensiunea construcției. Se vor respecta cerninţele specificate în Avizul de Mediu. Este obligatorie amenajarea şi plantarea a spațiului verde aferent circulațiilor carosabile. Art.27. Împrejmuiri Recomandăm delimitarea formală dintre spaţiul public și privat prin elemente discrete de mobilier stradal, opere de artă, vegetație, oglinzi de apă, etc care să împiedice circulația autovehiculelor, dar să creeze un mediu urban plăcut. Nu se recomandă amplasarea de garduri către domeniul public, altele decît gardul viu. Pe limitele laterale, începînd de la aliniamentul clădirii şi pînă la limita de proprietate din spate, respectiv pe limita de proprietate din spate sunt permise şi împrejmuiri transparente, cu înălțimea maximă de 2,20 m. Aspectul împrejmuirilor se va supune aceloraşi exigențe ca şi în cazul aspectului exterior al construcției. 24

11. Reguli cu privire la parcaje, garaje, anexe Art.28. Parcaje Autorizarea executării construcțiilor care, prin destinație, necesită spații de parcare se emite numai dacă există posibilitatea realizării acestora în afara domeniului public. Prin excepție de la prevederile alin. (1), utilizarea domeniului public pentru spații de parcare se stabileşte prin autorizația de construire, conform legii. Suprafețele parcajelor se determină în funcție de destinația şi de capacitatea construcției, după cum urmează: o Se stabileşte prin C.U., avîndu-se în vedere funcțiunea şi amploarea investiţiei numărul parcărilor/garajelor. e Parcările amenajate pe spațiul public sau în zonele verzi vor fi realizate din dale înierbate. Bl. ZONIFICAREA FUNCȚIONALĂ Unități şi subunități funcționale Terenul studiat face parte, conform PUG-ului dintr-o zonă mai amplă de instituţii- servicii, Datorită dimensiunii reduse, zona studiată este formată dintr-o singură subunitate funcțională: 1.1.3. — Zona pentru Instituţii-Servicii 1 I.S. — Zona pentru Instituţii-Servicii 1.1 Delimitare. Zona pentru Instituții-Servicii este delimitată de limitele de proprietate. 1.2 Caracteristici. Constituie obiectul principal al prezentei documentații, formată din un lot destinat construirii unui sediu de partid politic în regim de înălțime S+P+3E. 13 Reglementări. Funcțiunea dominantă a zonei. Funcțiunea dominantă propusă pentru zonă este cea instituţii-servicii şi a anexelor aferente — garaje, depozitări de mici dimensiuni, pergole, oglinzi de apă, fîntîni, terase. Funcţiunile complementare admise ale zonei. Este permisă utilizarea unor spații de la parterul clădirilor de locuit pentru comerț, servicii, sau activități ce nu contribuie la poluarea fonică sau de altă natură a zonei înconjurătoare. Funcțiunile nepermise în zonă. Nu se admit alte funcțiuni. Funcţiunile propuse, prin natura şi amploarea activităților nu trebuie să perturbe circulația auto sau cea pietonală din localitate. Zonele impermeabile de tipul teraselor, locurilor de parcare, platformelor de orice fel, adunate la suprafața construită la sol nu pot depăşi 40% din suprafața terenului pentru parcela respectivă. 25

Este obligatorie şi cade în sarcina proprietarilor amenajarea peisageră şi întreţinerea spațiului verde de pe proprietate, de la limita de proprietate dinspre stradă până la frontul construit. Este interzisă orice intervenţie a proprietarilor la domeniul public, fără acordul Consiliului Local. Se recomandă centralizarea informațiilor referitoare la operațiile ce vor urma avizării PUZ-ului şi introducerea lor în baza de date existentă în scopul corelării şi al menținerii la zi a situației din zonă. IV. DISPOZIȚII FINALE Art. 23. Prezentul regulament, parte integrantă a PUZ “Construire sediu PSD, nr.top 426 419, intravilan Timișoara, jud. Timiş” intră în vigoare odată cu aprobarea sa potrivit legii. Intocmit, arh. Radu Botis Specialist RUR, arh. Radu Botis 26

Atasament: PLANSE1_pt_HCL.pdf

30.18

32.10

527 m2

172 m2

54 m2

167 m2 23 m2

557 m2

Nr. Cad 426219 S = 1 500 mp

Nr. Cad 426220 S = 668 mp - parcela pt. drum

CLADIRE P+3E POT = 38% CUT = 1.6

dale inierbatelinii C.F

.R. Nr.top.1169

Spitalul de copii

Nr. Cad: 426218

alee (asfalt)

B-dul Repub

licii (a sfalt)

statie MOL (

dale b eton) trotu

ar (as falt)

z.v.

circulaţii auto-pietonale; circulaţii mixte; circulaţii pietonale

regimul de inaltime functiune Locuire; Funct. Compl.; Dotari-Servicii; Institutii; Parcare; Sp. Verde; Depozitare POT CUT tip constructie proprietate Individuala; Cuplata; Insiruita 1/1-maxim 1 locuinta/proprietate 2/1-maxim 2 locuinte/proprietate panta acopresului

ACCE S AUT

O

ACCE S AUT

O AC C

ES P

IE TO

N AL

B-DUL RE PUBLICII

sectia clos par

Statia C.F.R. Gara de Nord

Statia C.F.R. Gara de Nord Sectia L 3

peron

peron

cantina I.D.M.

vestiar birouri

post trafo

Gara de Nord Timisoara S.N.C.F.R.

1

depozit birori

STR. NERA

cabinapoarta 2

magazin

Universitatea Politehnica Timisoara

B-DU L RE

PUBL ICII

atelier mecanic

7

S.N.C.F.R. Sectia L3

2

2- 4

parcare

cabin a port

ar

B-DU L REP

UBLIC II

per on

laboratoare

cazare copii

atelier

3 cabina portar

Centru de plasament

cazare copii spalatorie

depozit

1

tarcanimale

ra m

pa

statie oxigen

amfiteatru

terasa

Ai Ai

LIMITA 20M INTERDICTIE DE

CONSTRUIRE

ACCES AUTO

ETAPA 2

CA LE

A CI

RC UM

VA LA

TI UN

II

ACCES ZONA APROV. la ±0.00

ACCES CONTINENTAL

1.738,41 m2 ACCES A

UTO

SI PIETO NAL

S/D+P+4E+T

CF 1 S=7.846MP S/D+P

STATIE CARBURANT MOLL

A.C. NR.2793 DIN 2008 - COMPLEX HOTELIER CONFORM H.C.L. NR.195 DIN 2007

P.U.D.-HOTEL CONTINENTAL SI HOTEL IBIS

3S+P+15E+2Er Hmax. cornisa =50m

S+P+7E+Er

z.v.

z.v.

z.v. RAMBLEU

CALE FERATA

CF260

CF240

CF250

CF270

CF280

ACCES ZONA APROV. la ±0.00

ACCES CONTINENTAL

S1+S2+S3+P+M+8E+T

STATIE CARBURANT MOLL

zon a d

e p rote

ctie a c

aii f era

te 2 0,0

0 m

62.17 5

2.05 5

32.54 5

6.00

27.96 5

1.65

95.45

13.27 5

14.65

De90-4m

57

A190/1/2

MA/P P

LEGENDĂ:

specialist RUR arh. Radu Botis viza spre neschimbare CLTmviza spre neschimbare CJT

limită studiu limite de proprietate drumuri existente drumuri propuse - delimitare topografică delimitare parcele noi zona construibila destinata locuirii servicii catre populatie limita construibila impusa aliniament propus garaj/parcare propus coama principala a acoperisului zone verzi, parcuri, locuri de joaca parcele puse la dispozitia CLTm numar parcela linie inalta tensiune 110 kw zona cu interdictie de construire numere cadastrale

L/FCP+1E+M

1/1 35% 1 Ind

30-45°

Şef proiect

Proiectat

REGLEMENTĂRI URBANISTICE

- P.U.Z. -

Radu Botis

Radu Botis

Radu Botis

Data

Faza

Denumirea plansei

Nr. desen

Beneficiari

Desenat

Proiect nr.

Denumirea proiectului

PLAN URBANISTIC ZONAL AMPLASARE SEDIU PSD TIMIS

Scara 1:1000

PUZ - 03

PUZ PLAN URBANISTIC ZONALAMPLASARE SEDIU PSD TIMIS I N T R A V I L A N T I M I Ş O A R A , J U D E Ţ U L T I M I Ş

feb. 2011

PSD Timis

Nr. Top. 426 219 TIMIŞOARA, B-dul Republicii nr.12

P A R C E L A C A D A S T R A L E 4 2 6 2 1 9

UTZ 216/2011

BILANT TERITORIAL Suprafeţe mp. % Total zonă studiată - înscris în C.F. 1 500 100,00 Total zonă studiată - măsurat în teren 1 500 100,00 Cladire Institutii-Servicii 557 37,13 Circulatii interioare 190 12,66 Spaţii verzi 753 50,20 Drumuri inclusiv trotuare şi spaţii verzi de aliniament 0 0 P.O.T. Institutii-Servicii 37% C.U.T. Institutii-Servicii 1.6

EXTRAS PUG, sc. 1:5000