Număr | 336 |
---|---|
An | 2011 |
Data emiterii | 25.10.2011 |
Link oficial | Primăria Timisoara |
Proces verbal | PV din 25.10.2011 |
Hotararea Consiliului Local 336/25.10.2011 privind modificarea şi aprobarea Organigramei, Statului de Funcţii şi Regulamentului de Organizare şi Funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara Consiliul Local al Municipiului Timisoara Având în vedere Referatul nr. 3060/04.10.2011 al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, aprobat de Primarul Municipiului Timişoara, domnul dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU; Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara; Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 224/29.06.2010 privind aprobarea Organigramei, Statului de funcţii şi Regulamentului de Organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară a Municipiului Timişoara; În baza art. 26 alin. (3) din Legea - cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice; În conformitate cu art. 64 şi art. 68 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici; În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. a) şi alin. (3) lit. b) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată; HOTARASTE Art. 1: Se modifică şi se aprobă Organigrama, Statul de Funcţii şi Regulamentul de Organizare şi Funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, conform Anexelor nr. 1 , nr. 2 şi nr. 3 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre. Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică: - Instituţiei Prefectului- Judeţul Timiş; - Primarului Municipiului Timişoara; - Serviciului Juridic; - Direcţiei Economice; - Direcţiei Tehnice; - Institutiei Arhitectului Sef; - Direcţiei Patrimoniu; - Direcţiei Comunicare; - Direcţiei Dezvoltare; - Direcţiei de Mediu; - Biroului Managementul Calităţii; - Compartimentului Control Intern; - Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara; - Mass-media locale.
|
Regulament de organizare şi funcţionare Page 1 of 11 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
Anexa nr. 3 la H.C.L.M.T. nr.______ din__________ CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ
REGULAMENT de organizare şi funcţionare al serviciului public de interes local
DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ TIMIŞOARA
Regulament de organizare şi funcţionare Page 2 of 11 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
CAPITOLUL I DISPOZIŢII GENERALE
Art.1.Prezentul regulament de organizare şi funcţionare al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este un instrument de organizare care descrie structura serviciului public, prezentând pe diferitele ei componente atribuţii, competenţe, niveluri de autoritate, responsabilităţi şi mecanisme de relaţii. Art.2. Regulamentul de organizare şi funcţionare este structurat pe două părţi: Partea I cuprinde : baza legală a organizării şi funcţionării serviciului public; prezentarea scopului şi a obiectului de activitate şi principalele componente ale organizării serviciului public. Partea II cuprinde obiectivele şi atribuţiile părţilor componente ale serviciului public cu detalierea sarcinilor, autorităţii şi responsabilităţii conducerii colective şi individuale. Art.3. Prezentul regulament de organizare şi funcţionare al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara conţine norme obligatorii pentru funcţionarii publici şi personalul contractual din cadrul instituţiei, indiferent de funcţia pe care o deţin.
PARTEA I
CAPITOLUL II ORGANIZAREA ŞI CONDUCEREA DIRECŢIEI DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ
COMUNITARĂ TIMIŞOARA
Art.4.Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este un serviciu public cu personalitate juridică, care funcţionează sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Timişoara, cu respectarea Legii nr.215/2001-privind administraţia publică locală. Art.5. Prin Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara în înţelesul prezentului regulament, se înţelege serviciul public cu personalitate juridică, subordonat şi structurat pe competenţe, potrivit organigramei. Art.6. Sediul administrativ al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este în municipiul Timişoara, Bd.Regele Carol I, nr.10 , sediu atribuit prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Art.7. Pe toate actele emise de Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara se va menţiona Consiliul Local al Municipiului Timişoara, Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi sediul serviciului public de interes local. Art.8. Durata de funcţionare a serviciului public de interes local - Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este nelimitată. Art.9. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara dispune de cod unic de înregistrare eliberat de Ministerul Finanţelor Publice, cont bancar propriu, ştampilă şi gestiune proprie. Art.10. Scopul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este realizarea activităţii de asistenţă şi protecţie socială în Municipiul Timişoara. Art.11. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara îşi desfăşoară activitatea în baza prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare şi a prevederilor legale în vigoare. Art.12 (1) Obiectul de activitate al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara îl constituie realizarea măsurilor, la nivel local, pentru a răspunde nevoilor individuale, familiale şi de grup, în vederea prevenirii şi depăşirii unor situaţii de dificultate, vulnerabilitate sau dependenţă pentru prezervarea autonomiei şi protecţia persoanei, pentru prevenirea marginalizării şi excluziunii sociale, pentru promovarea incluziunii sociale şi în scopul creşterii calităţii vieţii. (2) Atribuţiile principale ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara în calitate de serviciu public sunt: a) identifică nevoile sociale ale comunităţii şi le soluţionează în condiţiile legii; b) răspunde de înfiinţarea, organizarea şi furnizarea serviciilor sociale primare;
Regulament de organizare şi funcţionare Page 3 of 11 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
c) încheie convenţii de parteneriat şi iniţiază programe de colaborare cu alte autorităţi locale, instituţii publice şi private, structuri asociative, precum şi cu instituţii de cult recunoscute de lege, pentru furnizarea serviciilor sociale , în conformitate cu nevoile locale identificate ; d) furnizează informaţiile şi datele solicitate de serviciul public de asistenţă socială judeţean, precum şi de autorităţile publice centrale cu responsabilităţi în domeniu; e) elaborează şi implementează proiecte cu finanţare naţională şi internaţională în domeniu; f) elaborează şi propune consiliului local al municipiului proiectul de buget anual pentru susţinerea serviciilor sociale şi a altor măsuri de asistenţă socială, în conformitate cu planul de acţiune propriu. Art.13 Directorul Executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara asigură conducerea, coordonarea şi controlul serviciilor din structura Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.14.Directorul executiv al serviciului public de interes local- Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara acţionează permanent în vederea îndeplinirii la timp şi în mod corespunzător a atribuţiilor ce îi revin prin legi, hotărâri, ordonanţe, decrete, ordine, dispoziţii şi a sarcinilor ce îi sunt date prin prezentul regulament. Art.15. Organele de conducere, coordonare şi control ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara sunt : - Consiliul Local al Municipiului Timişoara; - Primarul Municipiului Timişoara; - Viceprimarul Municipiului Timişoara delegat cu probleme sociale; - Directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara; - Directorul executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.16.Consiliul Local al Municipiului Timişoara exercită categoriile de atribuţii stabilite de Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, referitoare la activitatea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.17.(1)Primarul Municipiului Timişoara şi Viceprimarul Municipiului Timişoara delegat cu probleme sociale au următoarele competenţe:
a) coordonează activitatea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara; b) aprobă sau avizează, după caz, referate care stau la baza proiectelor de hotărâri pentru
Consiliul Local al Municipiului Timişoara, înaintate de Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, precum şi referatele având ca obiect acordarea unor prestaţii reglementate de acte normative privind protecţia socială şi care stau la baza emiterii dispoziţiilor Primarului ( ajutoare sociale, alocaţii pentru susţinerea familiei, ajutoare pentru încălzirea locuinţei, etc.);
c) semnează foaia de prezenţă a directorului executiv şi îi aprobă acestuia concediile de odihnă, concediile pentru incapacitate temporară de muncă, cursurile de perfecţionare, ordinele de deplasare,etc.; d) aprobă fişele de post pentru posturile de conducere (funcţii publice sau personal contractual) existente în statul de funcţii al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. (2) Primarul Muncipiului Timişoara este ordonatorul principal de credite.
(3) Viceprimarul Muncipiului Timişoara delegat cu probleme sociale este membru de drept în comisiile de cercetare prealabilă a abaterilor disciplinare săvârşite de personalul contractual din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.18. Legătura dintre Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara se face prin viceprimarul delegat şi directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Art.19. Numirea funcţionarilor publici/angajarea personalului contractual se face în condiţiile legii, de către directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, în limita posturilor din organigrama şi statul de funcţii aprobate de Consiliul Local al Municipiului Timişoara.
Regulament de organizare şi funcţionare Page 4 of 11 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
Art.20. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara întocmeşte referatele de specialitate pentru proiectele de hotărâri propuse spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara, cu respectarea scopului serviciului public de interes local . Art.21.Finanţarea cheltuielilor curente şi de capital se asigură din bugetul local (alocaţii bugetare la cap.”68.02”Asistenţă socială) pe baza bugetului anual de venituri şi cheltuieli al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local Timişoara . Art.22. Proiectul de buget al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara se depune la Biroul Buget din cadrul Direcţiei Economice a Primăriei Municipiului Timişoara. Art.23 (1) Primarul Municipiului Timişoara este ordonatorul principal de credite şi alocă fondurile aprobate din bugetul local al Municipiului Timişoara directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara care are calitatea de ordonator secundar de credite. (2) Ordonatorul secundar de credite repartizează creditele bugetare aprobate ordonatorilor terţiari de credite, respectiv şefului Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei, şefului Serviciului pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap şi şefului de serviciu al Căminului pentru Persoane Vârstnice Timişoara. Art.24. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, în completarea surselor bugetare alocate din bugetul local, va putea obţine şi venituri extrabugetare în condiţiile prevăzute de lege. Art.25.(1) Structura organizatorică a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara cuprinde, în funcţie de volumul, complexitatea şi specificul activităţii, servicii şi birouri. Art.26. Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este organizată pe servicii şi birouri astfel: 1) Serviciul de Asistenţă Socială 2) Serviciul Buget Finanţe Contabilitate 3) Serviciul Centrul de Zi pentru copii cu dizabilităţi Podul Lung 4) Serviciul pentru Protecţie Socială a Persoanelor Vârstnice 5) Biroul Administrativ 6) Biroul Juridic şi Resurse Umane Art.27. În subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara funcţionează următoarele servicii cu personalitate juridică: Căminul pentru Persoane Vârstnice Timişoara, Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara şi Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap Timişoara.
PARTEA II
CAPITOLUL III ATRIBUŢII, RESPONSABILITĂŢI ŞI COMPETENŢELE STRUCTURILOR ŞI
PERSONALULUI DIN CADRUL DIRECŢIEI DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ TIMIŞOARA
Art.28(1) Directorul executiv asigură conducerea curentă a Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi este subordonat Viceprimarului Municipiului Timişoara delegat cu probleme sociale, Primarului Municipiului Timişaora şi Consiliului Local al Municipiului Timişoara.
(2) Directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara are următoarele atribuţii principale: a)organizează, conduce şi controlează activitatea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara; b) avizează referatele pentru proiectele de hotărâri propuse spre aprobare Consiliului Local Timişoara, înaintate de toate serviciile din subordine;
Regulament de organizare şi funcţionare Page 5 of 11 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
c)avizează referatele având ca obiect organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul instituţiei, în conformitate cu statul de funcţii aprobat prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara d)îndeplineşte toate atribuţiile pe care legea le prevede în sarcina conducătorului, angajatorului sau ordonatorului de credite al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. e) înformează primarul/viceprimarul cu privire la problemele de rezolvat în legătură cu activitatea curentă a instituţiei.
(3) Directorul executiv este ordonator secundar de credite. (4) În exercitarea atribuţiilor ce-i revin, directorul executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială
Comunitară Timişoara emite dispoziţii. (5) Directorul executiv are urmatoarele responsabilităţi pentru îndeplinirea atribuţiilor
serviciului public de interes local: a) răspunde de managementul domeniului său de activitate; b) conduce serviciul subordonat şi răspunde de organizarea şi funcţionarea acestuia în condiţii
de eficienţă şi eficacitate; c) răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi actualizate, inclusiv în
format electronic, în domeniul său de activitate; d) răspunde de organizarea controlului intern cu privire la activităţile specifice domeniului său
de activitate; e) răspunde de implementarea proiectelor cu finanţare internă sau externă şi de organizarea
managementului calităţii. Art.29.(1)Directorul executiv adjunct coordonează şi controlează, în mod curent, activitatea Serviciului pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap şi a Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei şi organizează, conduce şi controlează activitatea Serviciului Centrul de zi pentru copii cu dizabilităţi „Podul Lung” şi a Serviciului de Asistenţă Socială. (2) Directorul executiv adjunct este subordonat directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.
(3) Directorul executiv adjunct al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara are următoarele atribuţii principale:
a) avizează referatele având ca obiect acordarea unor prestaţii reglementate de acte normative privind protecţia socială şi care stau la baza emiterii dispoziţiilor Primarului, înaintate de serviciile din subordine ;
b) avizează referatele pentru proiectele de hotărâri propuse spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara, înaintate de serviciile din subordine ;
c) aprobă fişele de post pentru posturile de execuţie (funcţii publice sau personal contractual) existente în statele de funcţii ale serviciilor coordonate şi avizează fişele de post pentru posturile de conducere din subordinea sa directă;
d) evaluează anual activitatea şefilor serviciilor coordonate şi prevăzute la art.29 alin. (1) din prezentul regulament , în conformitate cu legislaţia în vigoare, pe care o supune spre aprobare directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara;
e) semnează foile de prezenţă pentru şefii serviciilor coordonate şi le aprobă acestora concediile de odihnă, concediile pentru incapacitate temporară de muncă, cursurile de perfecţionare, ordinele de deplasare,etc.;
f) semnează răspunsurile la adresele/sesizările petenţilor înregistrate la registratura Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi repartizate spre soluţionare serviciilor coordonate;
g) participă ca membru în comisiile de concurs constituite pentru ocuparea posturilor vacante din structura serviciilor coordonate;
h) avizează referatele având ca obiect organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul serviciilor coordonate, în conformitate cu statul de funcţii aprobat prin hotărâre de Consiliul Local al Municipiului Timişoara ;
Regulament de organizare şi funcţionare Page 6 of 11 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
i) informează primarul/viceprimarul/directorul executiv cu privire la problemele de rezolvat în legătură cu activitatea serviciilor coordonate, în baza informărilor scrise primite din partea şefilor de servicii;
(4)Directorul executiv adjunct are urmatoarele responsabilităţi pentru îndeplinirea atribuţiilor sale:
a)răspunde de managementul domeniului sau de activitate; b)conduce serviciile subordonate şi răspunde de organizarea si funcţionarea acestora în conditii de eficienţă şi eficacitate; c)răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul său de activitate; d)răspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile specifice domeniului său de activitate; e)răspunde, împreună cu şefii serviciilor din subordine, de implementarea proiectelor cu finanţare internă sau externă şi de organizarea managementului calităţii la nivelul serviciilor subordonate.
Art.30 Serviciul de Asistenţă Socială Este subordonat directorului executiv adjunct şi directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.
Scopul principal al serviciului constă în aplicarea unor acte normative privind prestaţiile sociale.
Şeful serviciului: - răspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de eficienţă si eficacitate; - răspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul său de activitate; - răspunde de organizarea controlului intern cu privire la activităţile specifice domeniului său de activitate.
ATRIBUŢII:
a) Asigură relaţia cu publicul în vederea preluării cererilor însoţite de documentaţia necesară pentru obţinerea prestaţiilor sociale care intră în atribuţiile serviciului;
b) Asigură aplicarea actelor normative privind venitul minim garantat; c) Asigură aplicarea actelor normative privind alocaţia pentru susţinerea familiei; d) Asigură aplicarea actelor normative privind acordarea de ajutoare pentru încălzirea
locuinţei, precum şi a unor facilităţi populaţiei pentru plata energiei termice; e) Întocmeşte rapoartele statistice prevăzute de actele normative aplicate în cadrul serviciului
sau solicitate de instituţiile cu atribuţii în domeniu.
Art.31 Serviciul Buget Finanţe Contabilitate Serviciul Buget Finanţe Contabilitate este subordonat directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.
Scopul principal al serviciului este gestionarea resurselor financiare şi realizarea achiziţiilor publice ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara .
Şeful serviciului: - raspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat şi răspunde de organizarea şi funcţionarea acestuia în condiţii de eficienţă si eficacitate;
Regulament de organizare şi funcţionare Page 7 of 11 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
- răspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; - raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile specifice domeniului său de activitate .
ATRIBUŢII:
a) Fundamentează şi întocmeşte proiectul de buget anual de venituri şi cheltuieli ; b) Organizează şi ţine la zi contabilitatea în conformitate cu prevederile legii; c) Participă la inventarierea patrimoniului şi valorificarea rezultatelor acestuia, d) Întocmeşte şi raportează situaţiile financiare trimestriale şi anuale; e) Efectuează plata cheltuielilor bugetare ; f) Asigură efectuarea achiziţiilor publice în concordanţă cu prevederile legale; g) Pregăteşte păstrarea documentelor justificative în scopul arhivării acestora.
Art.32 Serviciul Centrul de Zi pentru copii cu dizabilităţi Podul Lung Este subordonat directorului executiv adjunct şi directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară. Scopul principal al serviciului este menţinerea, refacerea şi dezvoltarea capacităţilor copilului cu dizabilităţi şi ale părinţilor săi, pentru depăşirea situaţiilor care ar putea determina separarea copilului de familia sa. Beneficiarii serviciului sunt copiii şi părinţii cărora li se acordă servicii destinate prevenirii separării lor. Copiii beneficiari trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii:
a) au vârsta cuprinsă între 3 şi 18 ani; b) au certificat medical eliberat de către un medic specialist prin care se certifică existenţa
dizabilităţilor; c) nu sunt beneficiari ai unei măsuri de protecţie specială ( plasament, plasament în regim de
urgenţă şi supraveghere specializată) prevăzută de actele normative privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului.
d) părinţii copiilor beneficiari să aibă domiciliul în Municipiul Timişoara. Accesul copiilor cu dizabilităţi în cadrul serviciilor de zi se face în baza planului de servicii, aprobat prin Dispoziţia Primarului Municipiului Timişoara.
Şeful serviciului: - răspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat şi răspunde de organizarea şi funcţionarea acestuia în conditii de eficienţă si eficacitate; - raspunde de organizarea controlului intern cu privire la activitatile specifice domeniului său de activitate.
ATRIBUŢII:
a) Asigură un program educaţional adecvat vârstei, nevoilor, potenţialului de dezvoltare şi particularităţilor copiilor;
b) Asigură activităţi recreative şi de socializare; c) Asigură copiilor consiliere psihologică şi orientare şcolară, după caz; d) Asigură părinţilor consiliere şi sprijin; e) Dezvoltă programe specifice pentru prevenirea comportamentelor abuzive ale părinţilor şi a
violenţei în familie;
Regulament de organizare şi funcţionare Page 8 of 11 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
f) Contribuie la depistarea precoce a situaţiilor de risc care pot determina separarea copilului de părinţii săi;
g) Contribuie la realizarea obiectivelor cuprinse în planul de servicii. Art.33 Serviciul pentru Protecţie Socială a Persoanelor Vârstnice Este subordonat directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Scopul principal al serviciului este urmărirea îmbunătăţirii calităţii vieţii persoanelor vârstnice şi prevenirea instituţionalizării acestora prin dezvoltarea serviciilor sociale alternative.
Şeful serviciului: - răspunde de managementul domeniului său de activitate; - conduce serviciul subordonat şi răspunde de organizarea şi funcţionarea acestuia în conditii de eficienţă si eficacitate; - răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul său de activitate; - răspunde de organizarea controlului intern cu privire la activităţile specifice domeniului său de activitate .
ATRIBUŢII:
a) Identifică, îndrumă şi informează persoanele vârstnice aflate în stare de risc social cu privire la drepturile prevăzute de acte normative şi a tipurilor de servicii sociale furnizate în cadrul comunităţii ;
b) Furnizează servicii de îngrijire la domiciliu, îngrijire în centre de zi sau de teleasistenţă în condiţiile prevăzute de legislaţia în vigoare;
c) Organizează pentru persoanele vârstnice beneficiare activităţi în aer liber, sărbătoriri, aniversări a cuplurilor sau a persoanelor longevive, în scopul stimulării participării acestora la viaţa socială;
d) Monitorizează persoanele vârstnice beneficiare ale serviciului de teleasistenţă. Art.34 Biroul Administrativ Este subordonat directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.
Scopul principal este realizarea activităţilor administrative pentru sediile Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara şi a măsurilor legale privind sănătatea şi securitatea în muncă.
Şeful biroului: - răspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat si raspunde de organizarea si functionarea acestuia în conditii de eficienta si eficacitate; - răspunde de întocmirea si gestionarea unei baze de date reale si actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul sau de activitate; - răspunde de organizarea controlului intern cu privire la activităţile specifice domeniului său de activitate.
ATRIBUŢII:
a) Asigură respectarea normelor de protecţie a muncii şi a celor de prevenire şi stingere a incendiilor .
b) Ia măsurile necesare pentru administrarea şi conservarea bunurilor mobile şi imobile .
Regulament de organizare şi funcţionare Page 9 of 11 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
c) Efectuează recepţia bunurilor materiale achiziţionate pe baza facturilor emise de furnizori şi întocmirea notei de intrare recepţie .
d) Asigură transportul beneficiarilor la centrele de zi care furnizează servicii sociale; e) Ia măsurile legale privind sănătatea şi securitatea în muncă; f) Asigură serviciul de pază în centrele unde se impune acest lucru . g) Asigură întreţinerea softului informatic şi a computerelor în condiţii optime de funcţionare .
Art.35 Biroul Juridic şi Resurse Umane este subordonat directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara: Scopul principal al biroului este asigurarea gestionării resurselor umane şi respectarea condiţiilor de legalitate a actelor şi a măsurilor intreprinse de către Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.
Şeful biroului: - răspunde de managementul domeniului sau de activitate; - conduce serviciul subordonat şi răspunde de organizarea şi funcţionarea acestuia în conditii de eficienta si eficacitate; - răspunde de întocmirea şi gestionarea unei baze de date reale şi actualizate, inclusiv în format electronic, în domeniul său de activitate; - răspunde de organizarea controlului intern cu privire la activităţile specifice domeniului său de activitate. ATRIBUTII:
a) Elaboreaza referatele care stau la baza emiterii dispoziţiilor directorului executiv sau alte documente referitoare la activitatea de organizare, salarizare şi perfecţionare a personalului, întocmind formalităţile necesare cu respectarea legalităţii privind încadrarea/numirea, modificarea, suspendarea şi incetarea raporturilor de muncă/serviciu, salarizarea şi acordarea tuturor drepturilor prevăzute de legislatia muncii pentru personalul Direcţiei;
b) Întocmeşte şi completează dosarele personale/registrele salariaţilor şi transmite Agentiei Nationale a Functionarilor Publici toate modificările cerute de legislaţia în vigoare;
c) Întocmeste raportări statistice privind activitatea de personal; d) Actualizează periodic baza de date privind evidenţa funcţiei publice şi a funcţionarilor publici
gestionată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici; e) Completează registrul general de evidenţă al salariaţilor şi il transmite la Inspectoratul
Teritorial de Muncă; f) Colaborează la întocmirea proiectelor de hotărâri, dispoziţii, regulamente, proceduri ,
verificând din punct de vedere al legalităţii şi semnând alte documente cu caracter juridic(referate, adrese, răspunsuri) cu avizarea juridică a documentelor care necesită viză juridică şi îndeplinesc condiţiile legale pentru avizare ;
g) Reprezintă în faţa instanţelor judecătoreşti competente interesele Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară, în limitele prevăzute în delegaţia dată;
h) Evaluează, monitorizează şi întocmeşte propuneri pentru Consiliul Local al Municipiului Timişoara privind cooperarea sau asocierea cu persoane juridice române sau străine, în vederea finanţării şi realizării în comun a unor acţiuni, servicii sau proiecte de interes public local, inclusiv metodologii de lucru şi proiecte în scopul dezvoltării serviciilor sociale care vor fi cuprinse în Planul Strategic în domeniul serviciilor sociale, cu respectarea legislaţiei în vigoare;
Art.36 Căminul pentru Persoane Vârstnice Timişoara este instituţia publică de asistenţă socială cu personalitate juridică în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.
Regulament de organizare şi funcţionare Page 10 of 11 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
Şeful serviciului este subordonat directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Scopul principal al serviciului este îngrijirea temporară sau permanentă într-un cămin a persoanelor vârstnice cu domiciliul in Municipiul Timişoara, în conformitate cu prevederile Legii nr.17/2000 privind protecţia socială a persoanelor vârstnice şi cu respectarea procedurii de admitere/ieşire în şi din Căminul pentru Persoane Vârstnice Timişoara, procedură aprobată prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara. Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Căminului pentru Persoane Vârstnice Timişoara este aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara.
Art.37 Serviciul pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara este serviciul public cu personalitate juridică în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.
Şeful serviciului este subordonat directorului executiv adjunct şi directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara. Scopul principal al serviciului este asigurarea menţinerii, refacerii şi dezvoltării capacităţilor copilului şi ale parintilor săi, din Municipiul Timişoara, pentru depăşirea situatiilor care ar putea determina separarea copilului de familia sa, în conformitate cu Legea 272/21.04.2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Serviciului pentru Protecţia Copilului şi Familiei Timişoara este aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara
Art.38 Serviciul pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap Timişoara este serviciul public cu personalitate juridică în subordinea Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.
Şeful serviciului este subordonat directorului executiv adjunct şi directorului executiv al Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.
Scopul principal al serviciului este protectia si promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, cu domiciliul sau resedinta in Municipiul Timisoara, în conformitate cu legislaţia in vigoare.
Regulamentul de Organizare şi Funcţionare al Serviciului pentru Protecţia Persoanelor cu Handicap Timişoara este aprobat prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara Art.39 Pe lângă atribuţiile specifice, fiecare dintre serviciile şi birourile din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, mai au următoarele atribuţii:
a) Întocmeşte si transmite Serviciului Buget Finanţe Contabilitate anual, în luna iunie, propunerea privind bugetul pe anul urmator (cheltuieli curente si de capital) si prognozele pentru urmatorii 3 ani în conformitate cu calendarul bugetar stabilit în baza Legii finantelor publice locale;
b) Întocmeşte şi comunică Serviciului Buget Finanţe Contabilitate în luna septembrie a fiecărui an propunerea privind programul anual al achizitiilor publice;
c) Întocmeste propuneri de angajare şi angajamente bugetare precum şi referate în vederea angajării cheltuielilor bugetare, care se vor transmite Serviciului Buget Finanţe Contabilitate Art.40.Personalul din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara are următoarele responsabilităţi: a) Raspunde de pastrarea confidenţialităţii informatiilor deţinute sau la care are acces ca urmare a executarii atributiilor de serviciu; b) Răspunde de îndeplinirea cu profesionalism, loialitate, corectitudine şi în mod conştiincios a îndatoririlor de serviciu şi se abtine de la orice fapta care ar putea sa aducă prejudicii instituţiei; c) Răspunde de realizarea la timp si întocmai a atributiilor ce-i revin potrivit legii, programelor aprobate sau dispuse expres de către conducerea instituţiei şi de raportarea asupra modului de realizare a acestora; d) Răspunde, potrivit dispozitiilor legale, de corectitudinea şi exactitatea datelor, informaţiilor şi măsurilor prevăzute în documentele întocmite;
Regulament de organizare şi funcţionare Page 11 of 11 Direcţia de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara
e) Raspunde de îndeplinirea atributiilor stabilite prin fişa postului. Art.41. Personalul din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara are următoarele competenţe :
a)Reprezintă şi angajeaza instituţia numai în limita atributiilor de serviciu şi a mandatului care i s- a încredinţat de către conducerea acesteia; b)Se preocupa permanent de perfecţionarea pregătirii profesionale; c)Propune documente tipizate şi proceduri de uz intern pentru activitatea compartimentului sau instituţiei, în general; d)Semnalează conducerii instituţiei orice probleme deosebite legate de activitatea acesteia, despre care ia cunoştinţă în timpul îndeplinirii sarcinilor sau în afara acestora, chiar daca nu vizeaza direct domeniul în care deţine responsabilităţi şi atribuţii.
Art.42. Personalul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara este obligat să cunoască şi să respecte prevederile prezentului Regulament.
CAPITOLUL IV
DISPOZIŢII FINALE Art.43. Prevederile prezentului Regulament se completează de drept cu prevederile altor acte normative în domeniu. Art.44.Modificările prezentului regulament se vor face numai cu aprobarea Consiliului Local al Municipiului Timişoara.
DIRECTOR EXECUTIV,
MARIA STOIANOV
Anexa nr.2 la HCLMT nr............/........... Aprobat, PRIMAR Dr. Ing Gheorghe Ciuhandu
STAT DE FUNCŢII
Nr. crt.
Denumirea funcţiei Nivel studii
Funcţia publică/Post contractual Nr.posturi Cls. Grad
A . Functii publice de conducere 1 Director executiv S 1 II 2 Director executiv adjunct S 1 I 3 Şef serviciu S 3 I 4 Şef birou S 1 I Total funcţii publice de conducere 6 B . Functii publice de executie 5 Consilier S 2 I superior 6 Consilier S 2 I principal 7 Consilier juridic S 1 I principal 8 Consilier juridic S 1 I asistent 9 Inspector S 7 I superior
10 Inspector S 10 I principal 11 Inspector S 9 I asistent 12 Referent de specialitate SSD 1 II principal 13 Referent M 7 III superior 14 Referent M 3 III principal 15 Referent M 1 III asistent Total funcţii publice de execuţie 44 Total funcţii publice 50 C.1. Funcţii personal contractual de conducere
16 Şef Serviciu S 1 I 17 Şef birou S 1 I Total personal contractual de conducere 2 C.2. Funcţii personal contractual de executie
18 Asistent social specialist S 2 19 Asistent social principal S 1 20 Asistent social debutant S 3 21 Kinetoterapeut S 2 22 Logoped S 2 23 Medic specialist balneofiz. S 1 24 Medic specialist med generală S 1 25 Psiholog practicant S 2 26 Psiholog specialist S 1 27 Psiholog S 1 28 Psihopedagog S 1 29 Sociolog S 1 30 Inspector de specialitate S 1 II 31 Asistent medical PL 1 32 Administrator M 1 I 33 Administrator M 1 II 34 Casier M 1 35 Educator M 7 36 Instructor de educaţie M 2 37 Instructor de ergoterapie M 8 38 Magaziner M 1 39 Referent M 7 II 40 Sofer G 5 II 41 Secretar dactilograf M 1 I 42 Ingrijitor G 4 43 Infirmieră G 25 44 Muncitor calificat G 1 III 45 Paznic G 3 Total personal contractual de executie 87 Total personal contractual 89 TOTAL GENERAL 139
Viceprimar, Director Executiv, Adrian Orza Maria Stoianov
Referent gr.superior, Aurelia Bogdan
Anexa nr.1 la HCL. Nr……..din
DIRECTIA DE ASISTENTA SOCIALA COMUNITARA A MUNICIPIULUI TIMISOARA Aprobat
CONSILIUL LOCAL AL PRIMAR MUNICIPIULUI TIMISOARA Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu
Serviciul pentru 50 Serviciul Buget- 13 Serviciul Centrul 26 Serviciul de 18 Protecţia Socială 1 Finanţe 1 de Zi pentru Copii Asistenta 1 a Persoanelor 7 Contabilitate 11 cu Dizabilităţi Sociala 17 Vârstnice Podul Lung 1
42 1 25
Biroul 10 Biroul Administrativ 20 Juridic şi 1 Resurse Umane 8 1
1 1 18
Compartimentul 32
Primar
Director executiv adjunct
Director Executiv
Viceprimar
Compartimentul 32 Îngrijire la Domiciliu
4
28
Compartimentul 17 Centre de Zi
3
14
Total posturi din care 139 Caminul pentru Serviciul pentru Serviciul pentru FP conducere 6 Persoane Protecţia Protecţia FP executie 44 Vârstnice Copilului şi Familiei Persoanelor P C conducere 2 Timişoara cu Handicap PC executie 87
CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA Aprobat, DIRECŢIA DE ASISTENŢĂ SOCIALĂ COMUNITARĂ Primar Nr.3060/04.10.2011 Dr. Ing. GHEORGHE CIUHANDU
R E F E R A T privind modificarea şi aprobarea Organigramei, Statului de funcţii şi Regulamentului de organizare şi
funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara Prin H.C.L.M.T. nr.224/29.06.2010 a fost aprobată organigrama , statul de funcţii şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara.
Ca urmare a promovării examenului organizat la data de 21-23.09.2011 pentru promovare în clasă şi grad profesional a funcţionarilor publici din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara, în baza art. 26 alin.(3) din Legea - cadru nr.284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice şi art.64 şi art.68 din Legea nr.188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, propunem modificarea Statului de Funcţii pentru, prin transformarea următoarelor posturi, astfel:
- 1 post de referent , clasa III, gradul profesional asistent se transformă în 1 post de inspector, clasa I, gradul profesional asistent;
- 2 posturi de referent, clasa III, gradul profesional asistent se transformă în 2 posturi de referent , clasa III, gradul profesional principal;
- 1 post de referent de specialitate , clasa II, gradul profesional asistent se transformă în 1 post de referent de specialitate , clasa II, gradul profesional principal;
- 1 post de consilier, clasa I, grad profesional principal se transformă în 1 post de consilier, clasa I, gradul profesional superior;
- 1 post de consilier juridic, clasa I, grad profesional asistent se transformă în 1 post de consilier juridic, clasa I, gradul profesional principal;
- 5 posturi de inspector , clasa I, grad profesional asistent se transformă în 5 posturi de inspector , clasa I, gradul profesional principal;
- 4 posturi de inspector , clasa I, grad profesional principal se transformă în 4 posturi de inspector , clasa I, gradul profesional superior;
Propunem, de asemenea, transformarea unei funcţii publice vacante de inspector , clasa I, grad profesional asistent într-o functie de consilier juridic , clasa I, gradul profesional asistent;
Ca urmare a promovării examenului organizat pentru promovarea personalului contractual , propunem transformarea unui post de referent II în asistent social debutant. Totodată propunem transformarea unui post vacant de personal contractual, administrator III într-un post inspector de specialitate II.
Având în vedere cele expuse, în baza art.36 alin.(2) lit.a) si alin.(3) lit. b) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală
PROPUNEM: 1.modificarea şi aprobarea Organigramei, Statului de funcţii şi Regulamentului de Organizare şi Funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă Socială Comunitară Timişoara,conform anexelor nr.1,nr.2 şi nr.3.
Viceprimar, Director executiv,
Adrian Orza Maria Stoianov
Şef Serviciu Juridic Referent gr. superior Mirela Lasuschevici Aurelia Bogdan COD FP53-01, ver.1