keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 218/23.04.2019 privind modificarea numărului membrilor Consiliului de Administraţie la Societatea de Transport Public Timişoara S.A. şi declanşarea procedurii de selecţie pentru ocuparea posturilor vacante

23.04.2019

Hotararea Consiliului Local 218/23.04.2019
privind modificarea numărului membrilor Consiliului de Administraţie la Societatea de Transport Public Timişoara S.A. şi declanşarea procedurii de selecţie pentru ocuparea posturilor vacante


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Expunerea de motive privind oportunitatea proiectului de hotărâre, nr. SC2019 - 9278/15.04.2019 a Primarului Municipiului Timişoara - domnul Nicolae Robu;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. SC2019 - 9278/15.04.2019, al Compartimentului Guvernanţa Corporativă din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 17.04.2019 - Anexă la Raportul de specialitate nr. SC2019 - 9278/15.04.2019;
Având în vedere Avizul Direcţiei Economice din data de - Anexă la Raportul de Specialitate;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăşământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 538/24.10.2018 privind numărul membrilor Consiliului de Administraţie al Societăţii de Transport Public Timişoara S.A;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 99/20.09.2016 privind guvernanţa corporativă a societăţilor comerciale la care Consiliul Local al Municipiului Timişoara este acţionar unic, majoritar sau la care deţine controlul;
Având în vedere Adresa nr. SC2019-008253/03.04.2019 a Societăţii de Transport Public Timişoara S.A. prin care se solicită declanşarea procedurii de selecţie pentru ocuparea posturilor vacante;
În temeiul dispoziţiilor art. 3 din Anexa 1 şi art. 1 din Anexa 1c din Hotărârea Guvernului nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice;
Având în vedere prevederile art. 28 şi art. 29 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2), lit. a) şi alin. (3) lit. c) din Legea nr. 215/2001 - privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 - privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;



HOTARASTE

Art. 1: Consiliul de Administraţie al Societăţii de Transport Public Timişoara S.A. este format din 9 membri.

Art. 2: Se aprobă declanşarea procedurii de selecţie pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul Consiliului de Administraţie al Societăţii de Transport Public Timişoara S.A.
Autoritatea publică tutelară - Consiliul Local al Municipiului Timişoara va propune candidaţi pentru funcţiile vacante de membri ai Consiliului de Administraţie la Societatea de Transport Public Timişoara S.A, propuneri făcute în baza unei selecţii efectuate de către expertul independent, care a fost contractat în acest sens, şi de către Comisia de selecţie constituită prin Hotărârea Consiliului Local nr. 308/2017.

Art. 3: Procedura de selecţie se desfăşoară în conformitate cu legislaţia în vigoare şi cu prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 149/03.04.2018 privind aprobarea Planului de selecţie - componenta integrală şi a Profilului personalizat al Consiliului de Administraţie pentru Societatea de Transport Public Timişoara S.A..
Anunţul privind selecţia membrilor în consiliul de administraţie se publică, prin grija Primarului Municipiului Timişoara, respectând prevederile legale.
Sursa de finanţare a procedurii este asigurată din bugetul local pe anul 2019, la Capitolul 51.02. " Autorităţi executive".

Art. 4: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Compartiment Guvernanţa Corporativă, Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi Societatea de Transport Public Timişoara S.A.

Art. 5: Prezenta hotărâre se publică în Buletinul Informativ al Primăriei Municipiului Timişoara şi pe site-ul propriu, şi totodată se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Generale Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse I Est;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse II Vest;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Comunicare-Relaţionare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Biroului Management al Calităţii;
- Biroului Audit;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Compartimentului Guvernanţa Corporativă;
- Societăţii de Transport Public Timişoara S.A;
- Mass - media locale.



Presedinte de sedinta
IMRE FARKAS
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Expunere_motive.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR COMPARTIMENT GUVERNANȚA CORPORATIVĂ SC2019-

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

Sectiunea 1

Titlul proiectului de hotărâre Proiect de hotărâre privind modificarea numărului membrilor Consiliului de

Administraţie la Societatea de Transport Public Timişoara S.A. și declanșarea procedurii de selecție pentru ocuparea posturilor vacante

Sectiunea a 2 - a

Motivul emiterii proiectului de hotărâre

La Societatea de Transport Public Timişoara S.A Adunarea Generală a Acționarilor a hotărât modificarea numărului maxim de administratori. Astfel că, prin Adresa nr. SC2019- 008253/03.04.2019 se solicită demararea procedurii de selecţie pentru ocuparea posturilor vacante.

Având în vedere dispoziţiile art. 28 alin. (2) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, consiliul de administraţie este format din 5-9 membri în cazul întreprinderilor publice care au înregistrat o cifră de afaceri în ultimul exerciţiu financiar superioară echivalentului în lei al sumei de 7.300.000 euro și au cel puţin 50 de angajaţi.

În conformitate cu prevederile art. 3 din Anexa nr. 1 a Hotărârii de Guvern nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, declanşarea procedurii de selecţie a membrilor consiliului de administraţie se realizează la data la care autoritatea publică tutelară emite actul administrativ în acest sens.

În concluzie, apreciem că este oportună iniţierea unui proiect de hotărâre privind modificarea numărului membrilor Consiliului de Administraţie la Societatea de Transport Public Timişoara S.A. și declanșarea procedurii de selecție pentru ocuparea posturilor vacante.

PRIMAR, NICOLAE ROBU

CONSILIER, LAZĂR VIOLETA

Cod FO53-03,Ver.2

Capitală Europeană a Culturii
— SI romania2019.eu Președinția României lo Consiliul Uniunii Europene

Capitală Europeană a Culturii

Atasament: Raport_specialitate.pdf

Cod FO53-01, ver. 1

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR COMPARTIMENT GUVERNANȚA CORPORATIVĂ

SC2019-

RAPORT DE SPECIALITATE privind modificarea numărului membrilor Consiliului de Administraţie la Societatea de Transport Public Timişoara S.A. și declanșarea procedurii de selecție pentru ocuparea

posturilor vacante

Având în vedere Expunerea de motive nr. ................................... a Primarului Municipiului Timişoara şi Proiectul de hotărâre privind modificarea numărului membrilor Consiliului de Administraţie la Societatea de Transport Public Timişoara S.A. și declanșarea procedurii de selecție pentru ocuparea posturilor vacante;

Având în vedere adresa STPT SA nr. SC2019-008253/03.04.2019 prin care se comunică faptul că Adunarea Generală a Acționarilor a aprobat modificarea numărului membrilor consiliului de administrație și prin care se solicită declanșarea selecției pentru ocuparea posturilor vacante;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 538/24.10.2018 privind numărul membrilor Consiliului de Administraţie al Societăţii de Transport Public Timişoara S.A;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 308/ 28.07.2017 privind constituirea Comisiei de selecţie în vederea evaluării/selecţiei membrilor consiliilor de administraţie ale întreprinderilor publice la care Consiliul Local al Municipiului Timişoara are calitatea de autoritate publică tutelară;

Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 99/20.09.2016 privind guvernanţa corporativă a societăţilor comerciale la care Consiliul Local al municipiului Timişoara este acţionar unic, majoritar sau la care deţine controlul;

Facem următoarele precizări: Prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timișoara nr. 538/24.10.2018 s-a

aprobat numărul maxim de 7 membri în Consiliul de Administrație la STPT SA. În ședința din data de 27.03.2019 Adunarea Generală a Acționarilor a hotărât ca în

conformitate cu prevederile art. 28 alin. (2) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, consiliul de administraţie să fie format din maximum 9 membri.

Declanşarea procedurii de selecţie a membrilor consiliilor de administraţie se realizează, în conformitate cu prevederile art. 3 din Anexa nr. 1 a H.G. nr. 722/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, la data la care autoritatea publică tutelară emite actul administrativ în acest sens.

În conformitate cu dispoziţiile art. 29 alin. (3) şi alin. (5) din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, în cazul în care autoritatea publică tutelară propune candidaţi pentru funcţiile de membri ai consiliului de administraţie, aceste propuneri sunt făcute în baza unei selecţii prealabile efectuate de o comisie formată din specialişti în recrutarea resurselor umane împreună cu un expert independent ale cărui servicii sunt contractate de autoritatea publică tutelară, în acest caz, suportând costurile procedurii de selecţie.

Capitală Europeană a Culturii
= romania2019.eu Președinția României la Consiliul Uniunii Europene

Cod FO53-01, ver. 1

În temeiul prevederilor art. 36, alin. (2) lit. a) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată, consiliul local exercită atribuţii privind organizarea şi funcţionarea aparatului de specialitate al primarului, ale instituţiilor şi serviciilor publice de interes local şi ale societăţilor comerciale şi regiilor autonome de interes local.

Având în vedere art. 36 alin (3) lit. c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată, consiliul local exercită, în numele unităţii administrativ-teritoriale, toate drepturile şi obligaţiile corespunzătoare participaţiilor deţinute la societăţi comerciale sau regii autonome, în condiţiile legii.

Având în vedere cele prezentate mai sus, propunem: Consiliul de administraţie al Societății de Transport Public Timișoara SA este format

din 9 membri. Autoritatea publică tutelară aprobă declanşarea procedurii de selecţie pentru ocuparea

posturilor vacante din cadrul Consiliului de Administraţie la Societatea de Transport Public Timișoara S.A, selecţia urmând a se desfăşura în conformitate cu prevederile legislaţiei în vigoare şi cu hotărârile Consiliului Local al Municipiului Timişoara aprobate în acest sens.

Autoritatea publică tutelară - Consiliul Local al Municipiului Timişoara - va propune candidaţi pentru funcţiile vacante din cadrul Consiliului de Administraţie la Societatea de Transport Public Timișoara SA, propuneri făcute în baza unei selecţii efectuate de către expertul independent contractat în acest sens şi de către Comisia de selecţie constituită prin HCL. 308/2017.

Anunţul privind selecţia membrilor în consiliul de administraţie se publică în cel puțin două ziare economice și/sau financiare cu largă răspândire, prin grija Primarului Municipiului Timişoara, respectând prevederile legale.

Sursa de finanţare este asigurată din bugetul local pe anul 2019 la Capitolul 51.02. “ Autorităţi executive”.

Având în vedere prevederile legale expuse în prezentul raport, apreciem că Proiectul de hotărâre privind modificarea numărului membrilor Consiliului de Administraţie la Societatea de Transport Public Timişoara S.A. și declanșarea procedurii de selecție pentru ocuparea posturilor vacante, îndeplineşte condiţiile pentru a fi supus dezbaterii şi aprobării plenului Consiliului Local al Municipiului Timişoara.

Consilier,

Lazăr Violeta

Capitală Europeană a Culturii