keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 198/31.05.2011 pentru revocarea Hotărârii Consiliului Local nr.478/28.10.2008 privind procedura în vederea obţinerii Avizului prealabil de Oportunitate necesar pentru elaborarea unui plan urbanistic zonal , modificată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 310/28.07.2009, şi aprobarea unei noi proceduri în vederea obţinerii Avizului de Oportunitate

31.05.2011

Hotararea Consiliului Local 198/31.05.2011
pentru revocarea Hotărârii Consiliului Local nr.478/28.10.2008 privind procedura în vederea obţinerii Avizului prealabil de Oportunitate necesar pentru elaborarea unui plan urbanistic zonal , modificată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 310/28.07.2009, şi aprobarea unei noi proceduri în vederea obţinerii Avizului de Oportunitate


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2011-006883/12.05.2011 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr.478/28.10.2008 privind procedura în vederea obţinerii Avizului prealabil de Oportunitate necesar pentru elaborarea unui plan urbanistic zonal modificată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 310/28.07.2009 ;
Având în vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr.7/2011 pentru modificarea Legii 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul;
Ţinând cont de prevederile Ordinului nr. 2701/2010 al Ministrului dezvoltării regionale şi turismului pentru aprobarea Metodologiei de informare şi consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbansim;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit.(c) şi alin. 5 lit.(c) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 alin.2 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se revocă Hotărârea Consiliului Local nr. 478/28.10.2008 privind procedura în vederea obţinerii Avizului prealabil de Oportunitate necesar pentru elaborarea unui plan urbanistic zonal modificată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 310/28.07.2009 .

Art.2: Se aprobă procedura în vederea obţinerii Avizului de Oportunitate conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.3 : Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Instituţia Arhitectului Şef din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art.4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare
- Direcţiei de Mediu;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern;
- Mass - media locale.



Presedinte de sedinta
SORIN GRINDEANU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa.pdf

ANEXA .........................................

In vederea întocmirii Avizului de oportunitate de către structura specializată condusă

de arhitectul – şef, fundamentat din punct de vedere tehnic de către Comisia Tehnică de

Amenajare a Teritoriului şi de Urbanism, aprobat de Primarul Municipiului Timişoara, este

necesară depunerea unei documentaţii care să conţină:

1. Cerere privind intenţia solicitantului, ce va cuprinde:

• Date de identificare petent

• Date de identificare locaţie

• Definire cerinţa

2. Certificatul de Urbanism prin care i-a fost solicitat Avizul de oportunitate însoţit de plan

încadrare 1:5000 si plan situaţie existenta 1:500 eliberate de Primăria municipiului Timişoara

3. Dovada amplasării pe proprietate a panoului model Anexa 1 din Ordinul 2701/2010 al

ministrului dezvoltării regionale şi turismului pentru aprobarea Metodologiei de informare şi

consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea planurilor de amenajare a

teritoriului şi de urbanism, prin fotografii datate, conform HCL 140/2011.

4.Piese scrise şi desenate;

a) piese scrise, respectiv memoriu tehnic explicativ, care va cuprinde prezentarea

investiţiei/operaţiunii propuse, indicatorii propuşi, modul de integrare a acesteia în zonă,

prezentarea consecinţelor economice şi sociale la nivelul unităţii teritoriale de referinţă şi la

nivelul localităţii, categoriile de costuri ce vor fi suportate de investitorii privaţi şi categoriile de

costuri ce vor cădea în sarcina autorităţii publice locale;

b) piese desenate, respectiv ;

-încadrarea în zonă, plan topografic/cadastral cu zona de studiu actualizat

-conceptul propus - plan de situaţie cu prezentarea funcţiunilor, a vecinătăţilor şi a

limitelor servituţilor propus a fi instituite, modul de asigurare a acceselor, utilităţilor

-piese desenate prezentate într-un limbaj nontehnic (volumetrii, perspective,

axonometrii, schiţe logice, scheme funcţionale, machete ,etc. )

1

Documentaţia se va prezenta inclusiv în format electronic ( fişiere PDF )

Prin Avizul de Oportunitate întocmit de structura specializata condusa de arhitectul – sef se

vor stabili, conform legislaţiei:

• teritoriul care urmează sa fie reglementat prin planul urbanistic zonal;

• categoria / categoriile funcţionala / funcţionale a / ale dezvoltării si eventualele

servituţi;

• reglementari obligatorii sau dotări de interes public necesare;

• reglementări privind asigurarea acceselor, parcajelor, utilităţilor;

• capacităţi şi indicatori maximali pentru volumele de marfă vehiculate, emisii de noxe.

Documentaţia prezentata, înregistrată la cam. 12, în vederea obţinerii Avizului de

oportunitate va fi întocmită şi semnată la fel ca şi celelalte documentaţii de urbanism şi

amenajare a teritoriului de profesionişti atestaţi conform legislaţiei în vigoare.

Documentaţia prezentată va conţine minim 3 planşe, pe format minim A3, cu elementele

cerute ( situaţie existentă , situaţie propusă, exemplificări ale propunerii, etc.) şi format A4

pentru piese scrise ,toate în două exemplare, color.

Pentru documentaţiile iniţiate de persoane fizice sau juridice interesate se va percepe o

taxă stabilită anual prin Hotărâre a Consiliului Local Timişoara în temeiul Legii 571/2003

privind Codul Fiscal , Titlul 9 – impozite şi alte taxe locale , Cap. 9 – taxe speciale, Art. 282

alin.1 . Cuantumul taxelor se va stabili anual prin Hotărârea Consiliului Local. Venitul obţinut

din perceperea acestei taxe va fi folosit pentru cheltuielile legate de funcţionarea Comisiei

Tehnice de Amenajarea Teritoriului şi Urbanism.

Prezenta procedură se corelează cu prevederile Hotărârii Consiliului Local

nr.140/19.04.2011 privind aprobarea ’’Regulamentului local de implicare a publicului în

elaborarea sau revizuirea planurilor de urbanism şi amenajarea teritoriului’’

ARHITECT ŞEF ŞEF BIROU

Arh. CIPRIAN SILVIU CĂDARIU Arh. EMILIAN SORIN CIURARIU

CONSILIER

Ing. GABRIELLA POSTELNICU

2

Atasament: Referat.pdf

  R O M Â N I A

J U D E Ț U L   T I M I Ş M U N I C I P I U L   T I M I S O A R A

I N S T I T U Ț I A   A R H I T E C T U L U I   Ş E F B I R O U L   D E Z V O L T A R E   U R B A N Ă   Ş I   A V I Z A R E   P U Z / P U D  

B d .   C o n s t a n t i n   D i a c o n o v i c i   L o g a ,   n r .   1 ,   3 0 0 0 3 0 ,   t e l / f a x   + 4 0   2 5 6   4 0 8 3 4 1 e ‐ m a i l : i n s t i t u t i a a r h i t e c t u l u i s e f @ p r i m a r i a t m . r o ,   i n t e r n e t : w w w . p r i m a r i a t m . r o

 

Cod FP53‐01,ver.1 

 

SC2011-006883./12.05.2011 SE APROBA

PRIMAR

Dr.ing. GHEORGHE CIUHANDU

REFERAT

Privind revocarea Hotărârii Consiliului Local nr.478/28.10.2008 privind procedura în vederea

obţinerii Avizului prealabil de Oportunitate necesar pentru elaborarea unui plan urbanistic zonal modificată

prin Hotărârea Consiliului Local nr. 310/28.07.2009 şi aprobarea unei noi proceduri în vederea obţinerii

Avizului de Oportunitate

Având în vedere ultimele modificări ale Legii 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul

prin Ordonanţa de urgenţă nr. 7 /2011 pentru modificarea şi completarea Legii 350/2001 privind amenajarea

teritoriului şi urbanismul, publicată în Monitorul Oficial 111 din 11.02.2011, prin care se reglementează în

detaliu conţinutul documentaţiei pe baza căreia se emite Avizul de Oportunitate şi prevederile acestuia,

astfel:

Potrivit punctului 10. din Ordonanţa de urgenţă 7/2011 ,”Articolul 32 se modifică şi va avea

următorul cuprins :

(…)

(3) Avizul de oportunitate se emite în baza unei solicitări scrise, cuprinzând următoarele elemente:

a) piese scrise, respectiv memoriu tehnic explicativ, care va cuprinde prezentarea investiţiei/operaţiunii

propuse, indicatorii propuşi, modul de integrare a acesteia în zonă, prezentarea consecinţelor economice şi

sociale la nivelul unităţii teritoriale de referinţă şi la nivelul localităţii, categoriile de costuri ce vor fi

suportate de investitorii privaţi şi categoriile de costuri ce vor cădea în sarcina autorităţii publice locale;

b) piese desenate, respectiv încadrarea în zonă, plan topografic/cadastral cu zona de studiu actualizat,

conceptul propus - plan de situaţie cu prezentarea funcţiunilor, a vecinătăţilor şi a limitelor servituţilor

propus a fi instituite, modul de asigurare a acceselor, utilităţilor.

(4) Prin avizul de oportunitate se stabilesc următoarele:

  R O M Â N I A

J U D E Ț U L   T I M I Ş M U N I C I P I U L   T I M I S O A R A

I N S T I T U Ț I A   A R H I T E C T U L U I   Ş E F B I R O U L   D E Z V O L T A R E   U R B A N Ă   Ş I   A V I Z A R E   P U Z / P U D  

B d .   C o n s t a n t i n   D i a c o n o v i c i   L o g a ,   n r .   1 ,   3 0 0 0 3 0 ,   t e l / f a x   + 4 0   2 5 6   4 0 8 3 4 1 e ‐ m a i l : i n s t i t u t i a a r h i t e c t u l u i s e f @ p r i m a r i a t m . r o ,   i n t e r n e t : w w w . p r i m a r i a t m . r o

 

Cod FP53‐01,ver.1 

 

a) teritoriul care urmează să fie reglementat prin Planul urbanistic zonal;

b) categoriile funcţionale ale dezvoltării şi eventualele servituţi;

c) reglementări obligatorii sau dotări de interes public necesare;

d) reglementări privind asigurarea acceselor, parcajelor, utilităţilor;

e) capacităţi şi indicatori maximali pentru volumele de marfă vehiculate, emisii de noxe.”

Având în vedere prevederile Ordinului 2701/2010 al ministrului dezvoltării regionale şi turismului

pentru aprobarea Metodologiei de informare şi consultare a publicului cu privire la elaborarea sau revizuirea

planurilor de amenajare a teritoriului şi de urbanism, şi a Hotărârii Consiliului Local nr.140/19.04.2011

privind aprobarea ’’Regulamentului local de implicare a publicului în elaborarea sau revizuirea planurilor de

urbanism şi amenajarea teritoriului’’

PROPUNEM:

o Revocarea Hotărârii Consiliului Local nr.478/28.10.2008 privind procedura în vederea obţinerii

Avizului prealabil de Oportunitate necesar pentru elaborarea unui plan urbanistic zonal

modificată prin Hotărârea Consiliului Local 310/28.07.2009.

o Aprobarea unei noi proceduri în vederea obţinerii Avizului de Oportunitate conform Anexei care

va face parte integrantă din Hotărârea Consiliului Local.

ARHITECT ŞEF ŞEF BIROU

Arh. CIPRIAN SILVIU CĂDARIU Arh. EMILIAN SORIN CIURARIU

CONSILIER

Ing. GABRIELLA POSTELNICU

AVIZAT JURIDIC