keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 478/28.10.2008 privind procedura in vederea obtinerii Avizului prealabil de Oportunitate necesar pentru elaborarea unui plan urbanistic zonal

28.10.2008

Hotararea Consiliului Local 478/28.10.2008
privind procedura in vederea obtinerii Avizului prealabil de Oportunitate necesar pentru elaborarea unui plan urbanistic zonal


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC 2008-23817/22.10.2008 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În baza prevederilor art.25 alin. 1 şi Anexei I din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, modificată;
În baza dispoziţiilor Hotărârii Guvernului nr. 525/1996 privind Regulamentul General de Urbanism, republicată;
În baza prevederilor Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii , republicată şi modificată;
In baza Ordonanţei Guvernului nr. 27/29.08.2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. 2 lit. (c) şi alin. 5 lit.(c) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
In temeiul art. 45 alin.2 din Legea 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;



HOTARASTE

Art.1: Se aprobă procedura în vederea obţinerii Avizului prealabil de Oportunitate necesar pentru elaborarea unui plan urbanistic zonal, conform Anexei, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Directia Urbanism din cadrul Primariei Municipiului Timisoara

Art.3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Drumuri şi Transporturi;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Mass - media locale.



Presedinte de sedinta
CONSTANTIN CATANĂ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

Cod FP 53 – 01, ver. 1 1

ROMÂNIA SE APROBĂ, PRIMĂRIA MUNICIPIULUI TIMIŞOARA P R I M A R DIRECŢIA URBANISM Dr. Ing. GHEORGHE CIUHANDU SERVICIUL PLANIFICARE SPAŢIALĂ Nr. SC 2008-23817/22.10.2008

REFERAT privind procedura in vederea obţinerii Avizului prealabil de Oportunitate aprobat, conf. OG

nr. 27/2008 de către consiliul local

Având in vedere Ordonanţa Guvernului nr. 27/2008 pentru modificarea si completarea Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului si urbanismul, publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 628 din 29.08.2008;

In baza modificărilor aduse art. 32 din Legea nr. 350/2001 prin care se precizează următoarele:

„Art. 32. – (1) In cazul in care prin cererea pentru emiterea certificatului de urbanism se solicita o modificare de la prevederile documentaţiilor de urbanism pentru zona respectiva sau daca condiţiile specifice ale amplasamentului ori natura obiectivelor de investiţii o impun, autoritatea publica locala are dreptul ca, după caz, prin certificatul de urbanism:

A) să respingă cererea in mod justificat; B) sa solicite elaborarea unui plan urbanistic zonal numai in baza unui aviz prealabil de

oportunitate întocmit de către structura specializata condusa de arhitectul-sef si aprobat de către consiliul local, prin care se stabilesc:

a. teritoriul care urmează sa fie reglementat prin planul urbanistic zonal; b. categoria / categoriile funcţionala / funcţionale a / ale dezvoltării si

eventualele servituţi; c. reglementari obligatorii sau dotări de interes public necesare;

C) sa solicite elaborarea unui plan urbanistic de detaliu.”

In conformitate cu legislaţia in vigoare Legea nr. 350/2001 modificata de OG nr. 27/2008 , prin Planul urbanistic zonal se stabilesc reglementări noi cu privire la:

• regimul de construire, funcţiunea zonei, înălţimea maximă admisă, coeficientul de utilizare a terenului (CUT), procentul de ocupare a terenului (POT), retragerea clădirilor faţă de aliniament şi distanţele faţă de limitele laterale şi posterioare ale parcelei;

Planul urbanistic zonal este instrumentul de planificare urbană de reglementare specifică,

prin care se coordonează dezvoltarea urbanistică integrată a unor zone din localitate, caracterizate printr-un grad ridicat de complexitate sau printr-o dinamică urbană accentuată. Planul urbanistic zonal asigură corelarea programelor de dezvoltare urbană integrată a zonei cu Planul urbanistic general.

Planul urbanistic zonal cuprinde reglementări asupra zonei referitoare la: a) organizarea reţelei stradale; b) organizarea arhitectural-urbanistica în funcţie de caracteristicile structurii urbane; c) modul de utilizare a terenurilor; d) dezvoltarea infrastructurii edilitare; e) statutul juridic şi circulaţia terenurilor; f) protejarea monumentelor istorice şi servituţi în zonele de protecţie ale acestora. De asemenea, în conformitate cu legislaţia în vigoare se interzice promovarea planurilor

urbanistice zonale cu scop declarat de promovare a unui anumit proiect de investiţii. Planurile

Cod FP 53 – 01, ver. 1 2

urbanistice zonale reglementează condiţiile de amplasare a investiţiilor, indiferent de natura lor sau de beneficiar.

Deoarece prin O.G. 27/2008 nu a fost prevăzută o modalitate de obţinere a Avizului de Oportunitate, propunem următoarea procedură:

In vederea întocmirii Avizului de oportunitate de către structura specializată condusă de arhitectul – şef, verificat şi avizat de Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului şi de Urbanism şi aprobat de către Consiliul Local, este necesară depunerea unei documentaţii care să conţină:

1. Cerere privind intenţia solicitantului, ce va cuprinde: • Date de identificare petent • Date de identificare locaţie • Definire cerinţa

2. Certificatul de Urbanism prin care i-a fost solicitat Avizul prealabil de oportunitate al

Consiliului Local însoţit de plan încadrare 1:5000 si plan situaţie existenta 1:500 eliberate de Primăria municipiului Timişoara

3. Planşa SITUATIE EXISTENTA (maxim 2 planşe, format A3) care va conţine

obligatoriu:

• Extras din PUG Timişoara cu UTR-ul aferent (acestea se pot descărca de pe site-ul oficial al Primăriei Timişoara la adresa www.primariatm.ro – documente publice) însoţit de reglementările in vigoare aprobate, conform RLU (parte scrisa)

• Situaţia existenta reala pe teren in corelare cu reglementările si propunerile din documentaţiile de urbanism aprobate anterior in zona (altele decât PUG, daca este cazul), zonificări funcţionale, indici de construibilitate existenţi, servituţi, constrângeri, dotări de interes public (spatii de învăţământ, servicii si dotări, mica producţie nepoluanta, zone verzi);

Se va analiza atât situaţia existenta conform reglementarilor din PUG (subzone existente,

funcţiuni, indici de construibilitate aferenţi conform RLU) cat si din documentaţiile aprobate anterior

Aceste analize pe lângă partea desenata, vor fi însoţite de o parte scrisa, poze cu exemplificări sau alte metode grafice de reprezentare.

4. Planşa PROPUNERI DE INTERVENTIE (maxim 2 planşe)

• Aceasta va conţine axonometrii, schiţe, volumetrii 3D, indici de construibilitate propuşi, propuneri cu silueta urbana ca urmare a intervenţiei, reglementari urbanistice

Documentaţia va conţine pe lângă partea desenată şi o parte scrisă – memoriu de

specialitate, în care se va prezenta situaţia existenta şi intervenţiile ce se doresc a se realiza; Prin Avizul de Oportunitate întocmit de structura specializată condusă de arhitectul – şef se

vor stabili, conform legislaţiei: • teritoriul care urmează sa fie reglementat prin planul urbanistic zonal; • categoria / categoriile funcţionala / funcţionale a / ale dezvoltării si eventualele

servituţi; • reglementari obligatorii sau dotări de interes public necesare;

Documentaţia prezentata, înregistrată la cam. 12, in vederea obţinerii Avizului de oportunitate va fi întocmită si semnata la fel ca si celelalte documentaţii de urbanism şi amenajare a teritoriului de profesionişti calificaţi în domeniu prin licenţa sau studii

Cod FP 53 – 01, ver. 1 3

postuniversitare de specialitate acreditate conform legii, precum şi de alţi profesionişti cu drept de semnătura.

Documentaţia se va prezenta in mapa format A3 pentru partea desenata (compusa din minim 3 planşe si maxim 5 planşe cu elementele cerute) si format A4 pentru memoriu de specialitate, in doua exemplare, color.

Menţionăm că de la începutul anului au fost solicitate si eliberate un număr de 96 Certificate

de Urbanism pentru construire după elaborarea si aprobarea documentaţiei Plan Urbanistic de Detaliu si 145 Certificate de Urbanism pentru construire după elaborarea si aprobarea documentaţiei Plan Urbanistic Zonal.

DIRECTOR DIRECTIA URBANISM, Arh. Sef Emilian Sorin CIURARIU CONSILIER, Arh. Loredana PĂLĂLĂU AVIZAT JURIDIC

Atasament: Anexa.pdf

Cod FP 53 – 01, ver. 1 1

ANEXA .........................................

In vederea întocmirii Avizului de oportunitate de către structura specializată condusă de arhitectul – şef, verificat şi avizat de către Comisia Tehnică de Amenajare a Teritoriului şi de Urbanism şi aprobat de către Consiliul Local, este necesară depunerea unei documentaţii care să conţină:

1. Cerere privind intenţia solicitantului, ce va cuprinde: • Date de identificare petent • Date de identificare locaţie • Definire cerinţa

2. Certificatul de Urbanism prin care i-a fost solicitat Avizul prealabil de oportunitate al

Consiliului Local însoţit de plan încadrare 1:5000 si plan situaţie existenta 1:500 eliberate de Primăria municipiului Timişoara

3. Planşa SITUATIE EXISTENTA (maxim 2 planşe, format A3) care va conţine

obligatoriu:

• Extras din PUG Timişoara cu UTR-ul aferent (acestea se pot descărca de pe site-ul oficial al Primăriei Timişoara la adresa www.primariatm.ro – documente publice) însoţit de reglementările in vigoare aprobate, conform RLU (parte scrisa)

• Situaţia existenta reala pe teren in corelare cu reglementările si propunerile din documentaţiile de urbanism aprobate anterior in zona (altele decât PUG, daca este cazul), zonificări funcţionale, indici de construibilitate existenţi, servituţi, constrângeri, dotări de interes public (spatii de învăţământ, servicii si dotări, mica producţie nepoluanta, zone verzi);

Se va analiza atât situaţia existentă conform reglementarilor din PUG (subzone existente,

funcţiuni, indici de construibilitate aferenţi conform RLU) cat si din documentaţiile aprobate anterior

Aceste analize pe lângă partea desenată, vor fi însoţite de o parte scrisă, poze cu exemplificări sau alte metode grafice de reprezentare.

4. Planşa PROPUNERI DE INTERVENTIE (maxim 2 planşe)

• Aceasta va conţine axonometrii, schiţe, volumetrii 3D, indici de construibilitate propuşi, propuneri cu silueta urbana ca urmare a intervenţiei, reglementari urbanistice

Documentaţia va conţine pe lângă partea desenata si o parte scrisa – memoriu de

specialitate, in care se va prezenta situaţia existenta si intervenţiile ce se doresc a se realiza; Prin Avizul de Oportunitate întocmit de structura specializata condusa de arhitectul – sef se

vor stabili, conform legislaţiei: • teritoriul care urmează sa fie reglementat prin planul urbanistic zonal; • categoria / categoriile funcţionala / funcţionale a / ale dezvoltării si eventualele

servituţi; • reglementari obligatorii sau dotări de interes public necesare;

Documentaţia prezentata, înregistrată la cam. 12, în vederea obţinerii Avizului de oportunitate va fi întocmită şi semnată la fel ca şi celelalte documentaţii de urbanism şi

Cod FP 53 – 01, ver. 1 2

amenajare a teritoriului de profesionişti calificaţi în domeniu prin licenţa sau studii postuniversitare de specialitate acreditate conform legii, precum şi de alţi profesionişti cu drept de semnătura.

Documentaţia se va prezenta în mapă format A3 pentru partea desenată (compusă din minim 3 planşe si maxim 5 planşe cu elementele cerute) şi format A4 pentru memoriu de specialitate, în două exemplare, color.

DIRECTOR DIRECTIA URBANISM, Arh. Sef Emilian Sorin CIURARIU CONSILIER, Arh. Loredana PĂLĂLĂU