Cod FO 53-01,ver.2
1
ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR Nr. _____________________________________
Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, Telefon:0256-408300,Fax:0256-490635,
Email:[email protected], www.primariatm.ro
REFERAT privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2017
in Municipiul Timisoara
Avand in vedere adresa nr.SC2016-026549/31.10.2016 a Primarului Municipiului Timisoara si Raportul nr. IF2016-131971/31.10.2016 al Directorului Executiv al Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara, se constata ca: In baza prevederilor Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, actualizata, consiliul local are competenta sa stabilească: nivelul impozitelor şi taxelor locale, când acestea se determină pe bază de cotă procentuală si cand prin lege sunt stabilite limitele minime si maxime; cuantumul impozitelor si taxelor locale prevăzute în sumă fixă; stabilirea nivelului bonificaţiei de până la 10% conform prevederilor art. 462 alin. 2, art. 467 alin. 2, si art. 472 alin. 2 din Legea nr.227/2015; scutiri/reduceri de la plata impozitelor si taxelor locale si a taxelor pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatiilor, in cazurile expres prevazute de lege in acest sens; alte taxe locale; taxe speciale; majorarea impozitelor si taxelor locale conform art. 489 din Codul fiscal; alte taxe locale. In vederea stabilirii impozitelor si taxelor locale in Municipiul Timisoara pentru anul 2017, propunem urmatoarele: 1.In ceea ce priveste impozitul pe cladiri: a. In cazul persoanelor fizice, pentru clădirile rezidenţiale şi clădirile-anexă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, pentru anul 2017 cota ce va fi avuta in vedere la calculul impozitului este de 0,08% asupra valorii impozabile a cladirii. b.Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, pentru anul 2017 cota ce va fi avuta in vedere la calculul impozitului este de 0,2% asupra valorii impozabile a cladirii. c. In cazul persoanelor juridice, pentru clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice , pentru anul 2017 cota ce va fi avuta in vedere la calculul impozitului/taxei pe cladiri este de 0,08% asupra valorii impozabile a cladirii. d.Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, pentru anul 2017 cota ce va fi avuta in vedere la calculul impozitului/taxei pe cladiri va fi de 1 % asupra valorii impozabile a cladirii. 2.In ceea ce priveste taxa pentru servicii de reclama si publicitate, cota ce va fi avuta in vedere la stabilirea taxei este cota de 3%.
3.In ceea ce priveste impozitul pe spectacole:
In conformitate cu prevederile art. 481 alin.2 din Codul fiscal, Consiliile locale hotărăsc cota de impozit după cum urmează: a) până la 2% pentru spectacolul de teatru, balet, operă, operetă, concert filarmonic sau altă manifestare muzicală, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competiţie sportivă
Cod FO 53-01,ver.2
2
internă sau internaţională; b) până la 5% în cazul oricărei altei manifestări artistice decât cele enumerate la lit. a). Pentru anul 2017, avand in vedere ca, Timisoara este desemnat pentru anul 2021 oras Capitală Europeană a Culturii, in vederea incurajarii organizarii de spectacole, de evenimente culturale, artistice și sportive, cota de impozit va fi de 0 %, atat pentru spectacolul de teatru, balet, operă, operetă, concert filarmonic sau altă manifestare muzicală, prezentarea unui film la cinematograf, un spectacol de circ sau orice competiţie sportivă internă sau internaţională, cat si in cazul oricarei altei manifestari artistice. 4.Referitor la acordarea bonificatiei de 10% prevazuta de art. 462 alin. (2), art. 467 alin. (2) şi art. 472 alin. (2) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, actualizata, in anul 2017, contribuabilii persoane fizice vor beneficia de o bonificatie de 10%, pentru plata cu anticipatie a impozitului pe cladiri, terenuri sau a impozitului asupra mijloacelor de transport, datorat pentru intregul an de catre contribuabilii persoane fizice, pana la data de 31 martie a anului 2017.
5.In ceea ce priveste mijloacele de transport hibride, in anul 2017, pentru aceste mijloace de transport se acorda scutirea de la plata impozitului aferent (reducere 100%). 6. In anul 2017, nivelul impozitului pe mijloacele de transport prevazute la art.471 alin.8 pct.4 din legea nr.227/2015 - Nave de sport si agrement, va fi de 500 lei. 7. In ceea ce priveste cazurile de scutire de la plata impozitului de la plata impozitului/taxei pe cladiri, prevazute la art.456 alin.2 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal: - In anul 2017 se vor mentine scutirile acordate prin HCL in anul 2016. Propunem si acordarea scutirii prevazuta de art.456 alin.2 lit.n din Codul Fiscal, respectv pentru clădirile unde au fost executate lucrări în condiţiile Legii nr. 153/2011 privind măsuri de creştere a calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, cu modificările şi completările ulterioare, in conditiile elaborarii de catre compartimentele de specialitate a procedurii si criteriilor de acordare a scutirii printr-o Hotarare a Consiliului Local. De asemenea, in anul 2017, si scutirea prevazuta de art.456 alin.2 lit.m din Codul Fiscal, se va acorda in conditiile elaborarii de catre compartimentele de specialitate a procedurii si criteriilor de acordare a scutirii printr-o Hotarare a Consiliului Local. Totodata, in anul 2017 propunem includerea in HCL si a scutirii prevazuta de art.456 alin.2 lit. l si lit.p din Codul Fiscal, respectiv pentru: - clădirile aflate în proprietatea operatorilor economici, în condiţiile elaborării unor scheme de ajutor de stat/de minimis având un obiectiv prevăzut de legislaţia în domeniul ajutorului de stat; - clădirile deţinute de cooperaţiile de consum sau meşteşugăreşti şi de societăţile cooperative agricole, în condiţiile elaborării unor scheme de ajutor de stat/de minimis având un obiectiv prevăzut de legislaţia în domeniul ajutorului de stat. 8. Cu privire la cazurile de scutire de la plata impozitului/taxei pe teren, prevazute la art.464 alin.2 din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal: - In anul 2017 se vor mentine scutirile acordate prin HCL in anul 2016. De asemenea, se va acorda scutirea prevazuta de art.464 alin.2 lit.k din Codul Fiscal, pentru terenurile aflate în proprietatea operatorilor economici, în condiţiile elaborării unor scheme de ajutor de stat/de minimis având un obiectiv prevăzut de legislaţia în domeniul ajutorului de stat. 9.Referitor la scutirile de la plata taxei pentru eliberarea certificatelor, avizelor si autorizatiilor, prevazute la art.476 alin.2 din Codul fiscal actualizat si a scutirii de la plata taxelor instituite in temeiul
Cod FO 53-01,ver.2
3
art.486 Cod fiscal (Alte taxe) prevazute de art.487 din Codul fiscal actualizat, se vor mentine scutirile acordate prin HCL in anul 2016. 10.In ceea ce priveste scutirea de la plata taxelor speciale, prevazute la art.485 alin.1 din Codul fiscal actualizat, in anul 2017 se vor mentine scutirile acordate prin HCL in anul 2016. In plus, pentru anul 2017, de aceasta scutire vor beneficia şi persoanele fizice prevăzute la art. 1 din Ordonanţa Guvernului nr. 105/1999, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 189/2000, cu modificările şi completările ulterioare (art.485 alin.1 lit.b din Codul fiscal, actualizat).
11. Nivelurile impozitelor/taxelor locale stabilite in sume fixe sunt prevazute in Anexa nr.1 la prezentul referat. 12.Procedura de acordare a scutirii/reducerii, dupa caz, de la plata impozitului/taxei pe cladiri si a impozitului/taxei pe teren, in baza art.456 alin.2 lit.k si a art.464 alin.2 lit.j din Legea nr.227/2015, (scutirea sau reducerea, dupa caz, a impozitului/taxei pe cladiri si a impozitului/taxei pe teren, pentru cladirea folosita ca domiciliu si/sau terenul aferent acesteia, aflate in proprietatea persoanelor ale caror venituri lunare sunt mai mici decat salariul minim brut pe tara ori constau in exclusivitate din indemnizatie de somaj sau ajutor social), este prevazuta in Anexa nr.2 la prezentul referat.
13.Taxele speciale instituite pentru anul 2017 şi cuantumul acestora, sunt prevăzute în Anexa
nr.3 la prezentul referat. Referitor la taxele speciale, pentru funcţionarea unor servicii publice locale create în interesul
persoanelor fizice şi juridice, precum si pentru promovarea turistica a localitatii, consiliile locale pot adopta taxe speciale, in conformitate cu prevederile art.484 din Legea nr.227/2015 privind codul fiscal. Domeniile în care consiliile locale pot adopta taxe speciale pentru serviciile publice locale, precum şi cuantumul acestora se stabilesc în conformitate cu prevederile Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare. Taxele speciale se încasează numai de la persoanele fizice şi juridice care beneficiază de serviciile oferite de instituţia/ serviciul public de interes local, potrivit regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia/acestuia, sau de la cele care sunt obligate, potrivit legii, să efectueze prestaţii ce intră în sfera de activitate a acestui tip de serviciu.
Potrivit art.30 alin.1 si alin.2 din Legea nr.273/2006 privind finantele publice locale, pentru functionarea unor servicii publice locale, create în interesul persoanelor fizice si juridice, consiliile locale aproba taxe speciale, al căror cuantum se stabileşte anual.
14. Regulamentul privind stabilirea şi aplicarea taxei speciale de salubrizare este prevazut in
Anexa nr.4 la prezentul referat. 15. In ceea ce priveste urmatoarele taxe speciale : taxa de eliberare a certificatului de existenta
pentru certificarea existentei constructiilor fara autorizatie de construire si adeverintei pentru certificarea existentei / inexistentei autorizatiei de construire si taxa eliberare a certificatului de inexistenta pentru certificarea inexistentei constructiilor fara autorizatie de desfiintare si adeverintei pentru certificarea existentei/ inexistentei autorizatiei de desfiintare, in vederea unei reglementari unitare a taxelor speciale, prin HCLMT nr.405/16.10.2015 au fost revocate art.7, 9 si 10 din HCLMT 197/2014, restul prevederilor referitoare la metodologia si documentatia aferenta ramanand in vigoare.
16. Majorarea impozitului pentru terenurile agricole nelucrate timp de doi ani consecutiv,
prevazuta de art.489 alin.4 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal: Se propune ca, aceasta majorare sa nu faca obiectul HCL privind impozitele si taxele locale -
hotarare care trebuie emisa anual, ci fie prevazuta in cuprinsul unei Hotarari de Consiliu Local distincta, initiata de catre compartimentul de specialitate, care va fi aplicabila in timp pana la data revocarii, prin
Cod FO 53-01,ver.2
4
care se va stabili cota de majorare, procedura si conditiile in care se va aplica majorarea impozitului pentru terenurile agricole nelucrate timp de doi ani consecutiv.
In acest sens, a fost emisa HCLMT nr.124/18.10.2016 privind majorarea impozitului pe teren cu 500% pentru terenul agricol nelucrat timp de 2 ani consecutiv, începand cu al treilea an. 17. Majorarea impozitului pe cladiri si impozitului pe teren cu până la 500% pentru clădirile şi terenurile neîngrijite, situate în intravilan, prevazuta de art.489 alin.5 din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal:
Se propune ca aceasta majorare sa nu faca obiectul HCL privind impozitele si taxele locale pentru anul 2017, ci fie prevazuta in cuprinsul unei Hotarari de Consiliu Local distincta, initiata de catre compartimentele de specialitate, prin care se va stabili cota de majorare, procedura si conditiile in care se va aplica majorarea impozitului pe clădiri şi impozitul pe teren pentru clădirile şi terenurile neîngrijite, situate în intravilan.
Avand in vedere considerentele prezentate mai sus,
PROPUNEM:
- Emiterea de catre Consiliul Local al Municipiului Timisoara a Hotararii privind
stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2017 in Municipiul Timisoara, conform proiectului de hotarare anexat prezentului referat.
PRIMAR NICOLAE ROBU
DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV
ADRIAN BODO
AVIZAT JURIDIC
____________________________
1
Anexa nr. 3 la HCLMT nr._________________/2016
TAXELE SPECIALE STABILITE PENTRU ANUL FISCAL 2017 Nr. Crt.
Denumirea taxei speciale Nivelul taxei speciale -lei-
Denumirea Directiei/ compartimentului de
specialitate care presteaza serviciul taxabil
1. Taxa cazare Vila Bistra 15 lei/noapte + TVA pentru angajati
20 lei/noapte + TVA – pentru consilierii locali 20 lei/noapte + TVA pentru persoanele invitate
Directia Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse
Biroul Valorificare Spatii cu Alta Destinatie
2. Taxa imprimat 6 lei Biroul Autorizare Activitati
Comerciale si Gestiune Spatii Publicitare
3. Cost autocolant 10 lei Biroul Autorizare Activitati Comerciale si Gestiune Spatii
Publicitare 4. Taxa speciala de salubrizare -persoane fizice din gospodarii individuale:
11,88 lei/persoana/luna; -persoane fizice asociate: 11,88 lei/ persoana/ luna; -persoane juridice: 121,46 lei/mc
Biroul Salubrizare
5. Taxa urgenta eliberare acte – in termen de 3 zile de la data depunerii, exclusiv
ziua depunerii
-in cazul persoanelor fizice si juridice: 100 lei/act
Toate seviciile si compartimentele de specialitate
din cadrul Primariei Municipiului Timisoara si serviciilor şi direcţiilor cu
personalitate juridică aflate în subordinea Primarului
Municipiului Timişoara sau a Consiliului Local
Obs: Cu exceptia Directiei de Evidenta a Persoanelor
Timisoara 6. Taxa permise de intervenţie 100 lei Direcţia Tehnică 7. Taxa avize de principiu 100 lei Direcţia Tehnică
2
8. Taxa predări de amplasament 100 lei Direcţia Tehnică
9. Taxa permise de spargere 150 lei Direcţia Tehnică
10. Taxă aviz de principiu mediu urban 50 lei Direcţia Mediu Serviciul Reglementare si
Politici Mediu Urban
11. Taxa eliberare planuri de situatie și planse -persoane fizice si juridice
FORMAT DIGITAL (în format pdf, sunt expediate pe e-mail): sc.I:500 format A3 – 12 lei; sc. I:5000 format A3 – 12 lei FORMAT ANALOGIC (pe hârtie, se ridică de la ghişeu): sc.I:500 format A3 – 14 lei; sc.I:5000 format A3 – 14 lei sc. I:10000, P.U.Z-uri, P.U.D.-uri, P.U.G., P.A.T. – format A3 – 16 lei planşa TAXA DE URGENŢĂ pentru toate planurile enumerate mai sus este de 10 lei + contravaloarea planului
Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse
Serviciul Terenuri Banca de Date Urbana si Cadastru
12. Taxa emitere Harta Municipiului Timişoara, P.U.G., P.A.T.
Harta Municipiului Timişoara în format A0, la scara I:10 000 ÎN REGIM NORMAL: 100 lei TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea planului
Directia Cladiri Terenuri si
Dotari Diverse Serviciul Terenuri Banca de
Date Urbana si Cadastru
Planşa P.U.G. în forma A0 ÎN REGIM NORMAL: 80 lei TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea planului Planşa P.A.T. în format AI ÎN REGIM NORMAL: 40 lei TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + contravaloarea planului
3
13. Taxă imprimare nomenclator stradal şi parte scrisa
D.T.A.C./D.T.A.D./P.U.G./P.U.Z./ P.U.D.
Format A4 color – 4 lei / fila Format A4 alb-negru – 2 lei / fila Format A3 color – 5 lei / fila Format A3 alb-negru – 4 lei / fila
Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse
Serviciul Terenuri Banca de Date Urbana si Cadastru
14. Taxa eliberare proces-verbal de vecinatati persoane fizice/juridice si proces-verbal de vecinatati conform
HG nr. 834/1991
a) pana la 1000 mp inclusiv: 20 lei b) peste 1000 mp: 20 lei + 1 leu/mp pentru fiecare mp ce depaseste suprafata de 1000 mp
Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse
Serviciul Terenuri Banca de Date Urbana si Cadastru
15. Taxa eliberare certificat de existenta-
inexistenta pentru intablare/ radiere constructii executate cu sau fara
autorizatie de construire si adeverintei pentru certificarea
existentei/inexistentei A.C./A.D. si regimului de inaltime al constructiilor
IN REGIM NORMAL: 200 lei
TAXA DE URGENTA este de 1000 lei+contravaloarea certificatului doar pentru
constructiile executate/desfiintate cu A.C./A.D.
Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse
Serviciul Terenuri Banca de Date Urbana si Cadastru
16. Taxa emitere adeverinte teren intravilan
IN REGIM NORMAL: 25 lei TAXA DE URGENTA este de 50 lei + contravaloarea adeverintei
Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse
Serviciul Terenuri Banca de Date Urbana si Cadastru
17. Abonament G.I.S. – consultare Banca
de Date 6 luni – 600 lei 12 luni – 1000 lei
Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse
Serviciul Terenuri Banca de Date Urbana si Cadastru
18. Taxa căutare documente in arhiva
30 lei /document Directia Secretariat General
Compartiment arhivă 19. Taxa eliberare copii documente Format A4 – 5 lei/filă
Format A3 – 10 lei/filă
Directia Secretariat General Compartiment arhivă
20. Taxa pentru eliberarea certificatului de urbanism in regim de urgenta – in
termen de 7 zile lucrătoare
500 lei + contravaloarea taxei pentru eliberarea certificatului de urbanism (conform
Anexei 1)
Directia Urbanism Serviciul Certificari si
Autorizari
4
21. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de construire in regim de urgenţă (inclusiv
prelungiri) – in termen de 7 zile lucrătoare
10% din contravaloarea taxei pentru eliberarea autorizatiei de construire
Directia Urbanism Serviciul Certificari si
Autorizari
22. Taxa aviz plan de eliminare deseuri
50 lei Direcţia Mediu Serviciul Reglementare si
Politici Mediu Urban 23. Taxa inscriere la examenul de atestare
a persoanelor fizice pentru functia de administrator de imobile
10 lei Compartimentul Relationare cu Asociatiile Proprietari
24. Taxa de autorizare a persoanelor juridice pentru desfasurarea activitatii
de administrare imobile
60 lei Compartimentul Relationare cu Asociatiile Proprietari
25. Taxa pentru eliberarea acordurilor pentru desfăşurarea unei activităţi
economice si pentru publicitate temporara
69 lei Biroul Autorizare Activitati Comerciale si Gestiune Spatii
Publicitare
26. Viza anuala pentru activitatile economice ce fac obiectul Legii nr.
650/2002, altele decat cele de alimentatie publica
50% din cuantumul taxei de autorizare Biroul Autorizare Activitati Comerciale si Gestiune Spatii
Publicitare
27. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de transport
332 lei Direcţia Tehnică
28. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a autorizaţiei de transport
244 lei Direcţia Tehnică
29. Taxa pentru inlocuirea autorizatiei de transport, a copiei conforme a
autorizatiei de transport sau a licentei de traseu, ocazionate de schimbarea
denumirii operatorului de transport/intreprinderii, si/sau a
persoanei desemnate, adresei sediului social/domiciliului acestuia sau de
schimbarea autovehiculului utilizat pentru serviciul de transport
20% din tariful iniţial Directia Tehnica
5
30. Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de dispecerat taxi (valabila 5 ani)
500 lei
Direcţia Tehnică
31. Taxa pentru eliberarea duplicatului autorizaţiei de dispecerat taxi
250 lei Direcţia Tehnică
32. Taxa pentru eliberarea cazierului de conduită profesională
50 lei Directia Tehnica
33. Taxa de eliberare a avizului pentru aplicarea de inscrisuri si simboluri care
reprezinta publicitate pentru terti pe autovehiculele ce efectueaza serviciul de transport public de persoane in regim
de taxi si in regim de inchiriere
50 lei/autovehicul/an
Directia Tehnica
34. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a certificatului de inregistrare la
Registrul Comertului, pentru transportul public de persoane in regim
de inchiriere (serviciul de inchiriere)
244 lei Directia Tehnica
35. Taxa pentru emiterea Avizului de oportunitate,
Avizul Arhitectului Sef al Municipiului Timisoara si
a Avizului Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului
100 lei Directia Urbanism Biroul Avizare Conformitati
PUG/PUD/PUZ
36. Taxa pentru activităţile de informare şi consultare a publicului pentru planurile
urbanistice
400 lei Directia Urbanism Biroul Avizare Conformitati
PUG/PUD/PUZ 37. Taxa pentru inaintarea documentatiilor
Plan Urbanistic Zonal/Plan Urbanistic de Detaliu (PUZ/PUD) in plenul
Consiliului Local al Municipiului Timisoara
100 lei Directia Urbanism Biroul Avizare Conformitati
PUG/PUD/PUZ
38. Taxa de urgenţă pentru eliberare certificat de nomenclatură stradală şi
adresă
TAXA DE URGENŢĂ este de 50 lei + 1 leu contravaloarea certificatului conform Anexei
nr. 1, Art. 474 alin. (16)
Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse
Serviciul Terenuri Banca de Date Urbana si Cadastru
6
39. Taxa pentru vizarea autorizaţiei de transport public de persoane în regim
de taxi şi în regim de închiriere; pentru transportul public de mărfuri sau
bunuri în regim de taxi
10% din tariful iniţial Direcţia Tehnică
40. Taxa pentru eliberarea duplicatului autorizaţiei de transport, al unei copii conforme a autorizaţiei de transport,
sau al unei licenţe de traseu
110 lei Direcţia Tehnică
41. Taxa pentru eliberarea copiei conforme a autorizaţiei de transport, ocazionate
de suspendarea celei eliberate
332 lei Direcţia Tehnică
42. Taxa pentru vizarea listei de tarife
5 lei/bucata
Direcţia Tehnică
43. Taxa de tranzit, pentru vehiculele de transport marfă de peste 7,5 tone
200 lei
Direcţia Tehnică
44. Taxa duplicate acord pentru desfasurarea unei activitati economice
69 lei
Biroul Autorizare Activitati Comerciale si Gestiune Spatii
Publicitare
45. Taxa de modificare a acordurilor pentru desfasurarea unei activitati economice
50% din cuantumul taxei de autorizare
Biroul Autorizare Activitati Comerciale si Gestiune Spatii
Publicitare 46. Taxa eliberare a certificatului de
existenta pentru certificarea existentei constructiilor fara autorizatie de construire si adeverintei pentru certificarea existentei / inexistentei autorizatiei de construire
2% din valoarea impozabila a constructiilor cu destinatia de locuinte sau anexe la locuinte, actualizata pe baza certificatului fiscal; SAU 4% din valoarea impozabila a constructiilor pentru restul constructiilor cu alta destinatie decat cea de locuinta, actualizata pe baza certificatului fiscal
Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse
Serviciul Terenuri Banca de Date Urbana si Cadastru
7
47. Taxa eliberare a certificatului de inexistenta pentru certificarea inexistentei constructiilor fara autorizatie de desfiintare si adeverintei pentru certificarea existentei/ inexistentei autorizatiei de desfiintare
2% din valoarea impozabila a constructiilor, actualizata pe baza certificatului fiscal
Directia Cladiri Terenuri si Dotari Diverse
Serviciul Terenuri Banca de Date Urbana si Cadastru
Nota: I. Taxa de urgenta, prevăzută la pct. 5 se datorează în toate cazurile în care este posibilă eliberarea în regim de urgenta a actelor solicitate de contribuabili, cu excepţia celor pentru care in anexa 5 s-a stabilit expres o taxa speciala de urgenţă, şi se încasează pe baza notei de plata întocmite de către angajaţii cu atribuţii în eliberarea acestora. II. Referitor la taxele prevazute la pct.46 si 47: - Taxa de 2% pentru constructiile cu destinatia de locuinte sau anexe la locuinte si taxa de 4% pentru restul constructiilor, din valoarea impozabila a constructiei, stabilita pentru determinarea impozitului pe cladiri in conditiile codului fiscal, comunicata de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, care reprezinta taxa care ar fi fost perceputa pentru emiterea Autorizatiei de construire a constructiei respective, actualizata la data eliberarii Certificatului de existenta a constructiei/Adeverintei. Pentru constructiile inscrise in cartea funciara pentru care prin Adeverinta se va specifica regimul de inaltime, se achita doar taxa de emitere a certificatului de existenta a constructiei/Adeverintei; -Taxa de 2% din valoarea impozabila a constructiei, stabilita pentru determinarea impozitului pe cladiri in conditiile codului fiscal, comunicata de catre Directia Fiscala a Municipiului Timisoara, care reprezinta taxa care ar fi fost perceputa pentru emiterea Autorizatiei de desfiintare a constructiei respective, actualizata la data eliberarii Certificatului de inexistenta a constructiei/Adeverintei. Taxa pentru emiterea adeverintei este echivalenta cu taxa de emitere a certificatului de existenta/inexistenta constructii. Metodologia de aplicare este reglementata prin HCLMT nr.197/15.04.2014 asa cum a fost modificata prin HCLMT nr.405/16.10.2015.
DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV
ADRIAN BODO
1
Anexa nr.2 la HCLMT nr.____________/2016
Procedura de acordare a scutirii/reducerii a impozitului/taxei pe clădiri si a impozitului/taxei pe teren, acordata in baza art. 456 alin.2 lit.k si a art.464 alin.2
lit.j din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal
Art.1 – (1) Pentru anul fiscal 2017, beneficiază de scutire/reducere de la plata impozitului pentru clădirea folosită ca locuinţă de domiciliu si a impozitului pe terenul aferent acesteia (categoria de folosinta curti constructii), în cuantum total de maxim 400 lei inclusiv, fără a depăşi impozitul anual datorat, următoarele categorii de persoane:
a) persoanele fizice ale căror venituri lunare nete sunt mai mici decât salariul minim brut pe ţară;
b) persoanele fizice ale căror venituri lunare nete constau in exclusivitate din indemnizaţie de şomaj sau ajutor social.
(2) Scutirea/reducerea prevăzută la alin.(1) se acordă doar în cazul în care persoanele care se încadrează în prevederile alin.(1) literele „a” şi „b” nu deţin mai multe proprietăţi (cladiri si/sau terenuri) în afara celor de la adresa de domiciliu, cu exceptia situatiei in care a doua proprietate este reprezentata de cladiri cu destinatia de garaje.
Art.2 – (1)Nu se încadrează în prevederile art.1 alin.(1) spaţiile cu altă destinaţie
decât cea de locuinţă, chiar dacă spaţiul respectiv se află la aceeaşi adresă cu locuinţa de domiciliu.
(2) Nu se încadrează în prevederile art.1 alin.(1) terenurile încadrate în altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, chiar dacă acestea sunt situate la adresa de domiciliu.
(3) In cazul cladirilor mixte, scutirea se acorda proportional, pentru spatiul folosit cu destinatia de locuinta.
Art.3 – În cazul persoanelor care deţin în coproprietate un imobil, scutirea se
acordă, în condiţiile prezentei hotărâri, doar persoanei care îndeplineşte condiţiile precizate la art.1 din prezenta anexă, şi doar pentru cota sa de proprietate.
Art.4 – Reducerea/scutirea de impozit se acorda numai pentru locuinta de domiciliu
si terenul aferent acesteia in urma depunerii cererii, impreuna cu documentele justificative stipulate in prezenta.
Art.5 - Cererea va cuprinde : - elementele de identificare a solicitantului - elementele de identificare a bunurilor impozabile pentru care se solicita scutirea - natura obligatiei bugetare pentru care se solicita scutirea. - mentiunea ca nu detine alte proprietati (cladiri, terenuri) in afara celei de
domiciliu pentru care solicita scutirea.
Art.6 – (1) In sustinerea cererii se vor depune urmatoarele documente: - copie de pe buletinul de identitate al solicitantului, certificat in conformitate cu
originalul, de catre personalul Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara - actele care stau la baza stabilirii sumelor pentru care se solicita scutirea sau
reducerea (copie extras CF actualizat, copie contract de vanzare-cumparare) - acte care să dovedeasca veniturile solicitantului (ex : adeverinta de salariu net,
cupon de pensie, adeverinta din care sa rezulte ca beneficiaza de ajutor de somaj si/sau alocatie de sprijin, aferente lunii decembrie 2016).
2
- declaratie pe propria raspundere a solicitantului din care sa rezulte ca nu realizeaza alte venituri decat cele pentru care a depus acte.
(2) Persoanele care nu realizează nici un fel de venit au obligaţia să prezinte o adeverinţă de la Direcţia Generală a Finanţelor Publice – Administraţia Financiară Timişoara în acest sens, aferenta lunii decembrie 2016.
Art.7 – Scutirea/reducerea prevăzută la art.1 din prezenta anexă poate fi solicitata si acordata atat inaintea inceperii executarii silite cat si in timpul executarii acesteia.
Art.8 – (1) Pentru a beneficia de reducerea/scutirea la plata impozitului pe clădire si
teren, prevăzută la art.1 din prezenta anexă, solicitantul trebuie sa nu figureze in evidentele fiscale cu debite restante.
(2) În aplicarea prevederilor alin. (1), pentru acordarea scutirii, se iau în considerare obligaţiile fiscale de natura: impozitului/taxei pe clădiri; impozitului/taxei pe teren; impozitului pe mijloacele de transport, amenzi, precum si obligatii bugetare nefiscale izvorate din contracte de inchiriere, concesiune, administrare, folosinta.
Art.9 - Pentru solutionarea fiecarui dosar privind cererea de scutire sau reducere a
impozitului pe cladire si teren, Directia Fiscala, prin serviciul de specialitate, va intocmi un referat care va fi supus aprobarii directorului executiv al Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara.
Art.10 – Persoanele fizice beneficiare ale scutirilor, respectiv ale reducerilor ce fac obiectul prezentei anexe, vor fi obligate ca, in situatia in care intervin modificari cu privire la veniturile acestora, sa instiinteze compartimentul de specialitate in cel mult 30 de zile de la data modificarii respective.
DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV
ADRIAN BODO
1
Anexa nr. 1 La HCLMT NR.______________2016
Nivelurile impozitelor/taxelor locale stabilite in sume fixe 1.Nivelurile impozitului/taxei pe teren pe raza municipiului Timisoara, stabilite in
conformitate cu prevederile art.465 alin.2 si alin.7 din Legea nr.227/2015: (1) În cazul unui teren amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la categoria de folosinţă terenuri cu construcţii, precum şi terenul înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii în suprafaţă de până la 400 m², inclusiv, impozitul/taxa pe teren se stabileşte prin înmulţirea suprafeţei terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzătoare prevăzută în următorul tabel:
Zona in cadrul localitatii Nivelurile impozitului/taxei pe teren pe raza municipiului Timisoara - lei/ha
A 6878 B 5199 C 3558 D 1690
(2) În cazul unui teren amplasat în extravilan, impozitul/taxa pe teren se stabileşte prin înmulţirea suprafeţei terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzătoare prevăzută în următorul tabel, înmulţită cu coeficientul de corecţie corespunzător prevăzut la art. 457 alin. (6):
Nr.crt. Categoria de folosinta Impozit - lei - 1 Teren cu construcţii 22 2 Teren arabil 42 3 Păşune 20 4 Fâneaţă 20 5 Vie pe rod, alta decât cea prevăzută la nr. crt. 5.1 48 5.1. Vie până la intrarea pe rod 0 6 Livadă pe rod, alta decât cea prevăzută la nr. crt. 6.1 48 6.1. Livadă până la intrarea pe rod 0 7 Pădure sau alt teren cu vegetaţie forestieră, cu excepţia
celui prevăzut la nr. crt. 7. 1 8
7.1. Pădure în vârstă de până la 20 de ani şi pădure cu rol de protecţie
0
8 Teren cu apă, altul decât cel cu amenajări piscicole 1 8.1. Teren cu amenajări piscicole 26 9 Drumuri şi căi ferate 0 10 Teren neproductiv 0
2. Impozitul pe mijloacele de transport: (1) Art.470 alin.2 pct.II din legea nr.227/2015 - Vehicule inregistrate:
1 Vehicule cu capacitate cilindrica Lei/200 cmc 1.1. Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică < 4.800 cmc 4 lei/200 cmc 1.2. Vehicule înregistrate cu capacitate cilindrică > 4.800 cmc 6 lei/200 cmc
2 Vehicule fără capacitate cilindrică evidenţiată 150 lei/an
(2) Art.471 alin.8 pct.4 din legea nr.227/2015 - Nave de sport si agrement: Nave de sport si agrement 500 lei
2
3.Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si a autorizatiilor - Titlul IX cap.V
Tipul taxei Nivelul pentru anul 2016
Art. 474 alin. (1) Pentru eliberarea certificatului de urbanism, in mediul urban :
Taxa –lei- a) până la 150 m² inclusiv 5 b) între 151 şi 250 m² inclusiv 6 c) între 251 şi 500 m² inclusiv 7 d) între 501 şi 750 m² inclusiv 9 e) între 751 şi 1.000 m² inclusiv 12 f) peste 1.000 m² 14 + 0,01 lei/mp pentru fiecare mp care
depaseste suprafata de 1.000 mp Art. 474 alin. (4) Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de catre comisia de urbanism şi amenajarea teritoriului, de către primari sau de structurile de specialitate din cadrul consiliului judeţean
15
Art. 474 alin. (10) Taxa pentru eliberarea autorizaţiei de foraje sau excavări necesare lucrărilor de cercetare şi prospectare a terenurilor în etapa efectuării studiilor geotehnice şi a studiilor privind ridicările topografice, sondele de gaze, petrol şi alte excavări
8 lei pentru fiecare mp afectat
Art. 474 alin. (14) Taxa pentru autorizarea amplasarii de chioşcuri, containere, tonete, cabine, spaţii de expunere, corpuri şi a panouri de afişaj, firme şi reclame situate pe căile şi în spaţiile publice
8 lei pentru fiecare mp de suprafata
ocupata de constructie
Art. 474 alin. (15) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii privind lucrările de racorduri şi branşamente la reţele publice de apă, canalizare, gaze, termice, energie electrică, telefonie şi televiziune prin cablu
5 lei pentru fiecare racord
Art. 474 alin. (16) Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatură stradală şi adresă
1
Art. 475 alin. (1) Taxa pentru eliberarea autorizatiilor sanitare de functionare
20
Art. 475 alin. (2): - Taxa pentru eliberarea atestatului de producator - Taxa pentru eliberarea carnetului de
comercializare a produselor din sectorul agricol
40 20
Art. 475 alin. (3) Taxă pentru eliberarea/vizarea anuală a autorizaţiei privind desfăşurarea activitatilor înregistrate în grupele CAEN 561 - Restaurante, 563 - Baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor şi 932 - Alte activităţi recreative şi distractive, potrivit Clasificării activităţilor din economia naţională - CAEN, actualizată prin Ordinul preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007 privind actualizarea Clasificării activităţilor din economia naţională - CAEN Taxa se datoreaza in functie de suprafetele aferente activitatilor respective, astfel: a. Pentru o suprafata de pana la 50 mp inclusiv b. Pentru o suprafata cuprinsa intre intre 51mp si 100 mp inclusiv c. Pentru o suprafata cuprinsa intre 101 mp si 500 mp inclusiv d.Pentru o suprafata cuprinsa intre 501 mp si 700 mp inclusiv
a. 300 lei b. 500 lei
c. 700 lei
d. 1.000 lei
3
e. Pentru o suprafata cuprinsa intre 701 mp si 900 mp inclusiv f. Pentru o suprafata mai mare de 900 mp OBS. Referitor la activitatile înregistrate în grupa CAEN 932 - Alte activităţi recreative şi distractive, acestea nu se supun autorizarii conform Legii 650/2002, Ordinului 601/2002 si Ordinului 337/2007
e. 1.500 lei
f. 2.000 lei
4. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate - Titlul IX Cap.VI Art.478 alin.(2) Taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate : a) în cazul unui afişaj situat în locul în care persoana derulează o activitate economică b) în cazul oricărui altui panou, afişaj sau oricărei altei structuri de afişaj pentru reclamă şi publicitate
Lei/ mp sau fractiune de mp 32 23
5. Alte taxe locale - Titlul IX Cap.IX Art. 486 alin. (1) Taxa zilnică pentru utilizarea temporara a locurilor publice
1. Taxa pentru depozitarea de materiale 2 a. Taxa pentru desfacerea de produse ce fac obiectul comerţului în standuri situate de-a lungul drumurilor publice, în parcări, în chioşcuri, tonete amplasate de-a lungul drumurilor publice, rulote, etc. 2 b. Taxa pentru ocuparea domeniului public cu sisteme publicitare 3. Taxa de ocupare a domeniului public pentru desfacere de produse ce fac obiectul comerţului pe terasele sezoniere
4. Taxa de ocupare a domeniului public cu terase sezoniere neutilizate
5. Taxa pentru utilizarea în scopuri publicitare a panourilor de afişaj proprietate a Primăriei Municipiului Timişoara amplasate pe domeniul public sau privat al Municipiului Timişoara
6. Taxa pentru utilizarea temporară a locurilor publice în vederea comercializării sau distribuirii de presă (vânzători ambulanţi)
7. Taxa pentru distribuirea de pliante publicitare
lei/mp/zi
1 leu/mp/zi
3 lei/mp/zi in zona A 2 lei in celelalte zone
3 lei/mp/zi în zona A
2 lei/mp/zi în celelalte zone 2 lei/mp/zi pentru lunile mai, iunie, iulie, august 1 lei/mp/zi pentru lunile martie, aprilie, septembrie, octombrie 0,50 lei/mp/zi pentru lunile ianuarie, februarie, noiembrie, decembrie 0,25 lei/mp/zi
1,50 lei/mp/zi
5 lei/mp/zi 5 lei/mp/zi
Art.486 alin.(1) Taxa pentru vizitarea Gradinii Zoologice Timisoara
0 lei pentru copiii cu varsta sub 14 ani; 0 lei pentru persoanele cu dizabilitati; 3 lei pentru copiii cu varsta de peste 14 ani si pentru adulti;
4
5 lei pentru familie compusa din doi adulti si un copil.Orice alt copil sau adult, va plati conform taxei individuale stabilite mai sus.
Art.486 alin.(4) Taxa pentru indeplinirea procedurii de divort pe cale administrativa
500 lei
Art.486 alin.(5) Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, deţinute de consiliile locale
32 lei
DIRECTIA FISCALA A MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR EXECUTIV
ADRIAN BODO