keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 159/29.03.2013 privind aprobarea Statului de funcţii, Organigramei şi Regulamentului de organizare şi functionare pentru Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely

29.03.2013

Hotararea Consiliului Local 159/29.03.2013
privind aprobarea Statului de funcţii, Organigramei şi Regulamentului de organizare şi functionare pentru Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC 2013- 003516/ 25.02.2013 al Primarului Municipiului Timişoara - domnul Nicolae Robu;
Având în vedere Adresa cu nr. SC 2013- 003516/ 07.02.2013 a Teatrului Maghiar de Stat "Csiky Gergely" Timişoara;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor şi ale Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu prevederile art. 36, alin.2, lit. (a) si alin.3, lit. (b) din Legea nr. 215/ 2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 din Legea nr. 215/ 2001 privind administraţia publică locală; republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se revocă Hotărârea Consiliului Local nr.300/ 27.09.2011 privind aprobarea Statului de funcţii, Organigramei şi Regulamentului de organizare şi functionare pentru Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely

Art. 2: Se aprobă Statul de funcţii, Organigrama şi Regulamentul de organizare şi functionare pentru Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely, prezentate în Anexele 1, 2 şi 3 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely Timişoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului Judetului Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu ;
- Directiei Urbanism ;
- Direcţiei Tehnice ;
- Direcţiei Comunicare ;
- Direcţiei Dezvoltare ;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări diverse;
- Serviciului Juridic;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii
- Compartimentului Control ;
- Teatrului Maghiar de Stat Csiky Gergely Timişoara;
- Mass-media locale.



Presedinte de sedinta
SIMION MOŞIU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: hcl_159_anexa01.pdf

ANEXĂ nr.l La Hotărârea nr. 5 24.02% 2013 REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ȘI FUNCŢIONARE A TEATRULUI MAGHIAR DE STAT „CSIKY GERGELY” DIN TIMIŞOARA CAPITOULUL L DISPOZIȚII GENERALE Articolul 1. Prezentul Regulament stabileşte modul de organizare şi funcţionare a Teatrului Maghiar de Stat „Csiky Gergely” Timişoara, denumit în continuare Teatrul, stabileşte regulile de funcţionare, normele de conduită, drepturile şi obligațiile angajaţilor acesteia. Articolul 2. Denumirea, sediul şi funcționarea Teatrului (1) Denumirea Teatrului este TEATRUL MAGHIAR DE STAT „CSIKY GERGELY”. Sediul este în mun.Timişoara, str. Mărăşeşti nr.2, cod poștal 300086. (2) Teatrul se află sub autoritatea administrativă a Consiliului Local al Municipiului Timişoara. 8) Teatrul a fost înființat prin Hotărârea Consiliului de Miniştri ar. 1853 din 09.12.1957 şi funcționează anton ata ŢI Ss legii e Că GC sic, cu juridică proprie, ES) eatr ul Maghiar de Stat „Csiley Gergely” din Timişoara este instituţie de spectacole de repertoriu. Articolul 3. Structura organizatorică (1) Structura organizatorică, numărul de personal şi bugetul se aprobă prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, în raport cu obligațiile sau cu programele stabilite, astfel încât să se asigure îndeplinirea în mod corespunzător a atribuţiilor şi activităţilor specificc. (2) Structura organizatorică a Teatrului Maghiar de Stat Csiky Gergely cuprinde servicii, birouri şi compartimente, constituite în conformitate cu organigrama, anexă la prezentul regulament., după cum urmează: A. Conducerea: 1. Conducerea Teatrului Maghiar de Stat “Csiky Gergely” este asigurată de: + Un Director + Un Director Adjunct Tehnic + Un Director Adjunct Artistic » Un Contabil Şef 2. Consiliu administrativ cu rol deliberativ Preşedinte- Directorul Teatrului Maghiar de Stat Csiky Gergely Membrii: - reprezentantul autorității administrației publice locale, numit de aceasta - reprezentantul ordonatorului de credite desemnat de acesta - Contabil Şef - Director Adjunct Artistic - Director Adjunct Tehnic - Şef Birou Administrativ de Specialitate

- un reprezentant al salariaților/delegatul sindicatului. 3. Consiliul Artistic cu rol consultativ constituit prin decizia Directorului din personalul de specialitate artistică, şi două persoane din afara Teatrului: un specialist în domeniu (critic/dramaturg) şi o persoană din comunitate. B. Servicii, birouri, alte compartimente și subordonarea lor: 1. Conducere Director Adjunct Artistic Director Adjunct Tehnic Contabil Şef Membrii conducerii subordonați Directorului 2. Biroul Administrativ de specialitate Şef Birou Consilier Juridic Referent — inspector resurse umane Referent — secretariat Referent — curier Referent- arhivar Referent achiziții publice Birou subordonat Directorului 2. Compartiment de Audit Public Intern Birou subordonat Directorului ŞI Impresariat Şef Serviciu Secretar literar Secretar PR Secretar artistic Grafician Artist plastic Impresar artistic Vânzător bilete 5. Serviciu Creație Artistică Şef Serviciu Actor Actor mănuitor păpuşi Actor- studii medii Consultant artistic Regizor artistic Scenograf Maestru de studii muzical Maestru corepetitor Coregraf Sufleur — studii superioare Directorului Adjunct Artistic

6. Serviciul Întreţinere -Producţie Şef Serviciu Servicii subordonate Directorului Adjunct Muncitor din activitate specifică instituţiei de | Tehnic spectacole (tâmplar, lăcătuş, croitor, pictor | CACCULAIL, Cizanar, WpICT, SUGOT) | Butafor Şofer- minibus Şofer -autoutilitara Dacia Îngrijitor 7. Serviciu Tehnic Scenă Şef Serviciu- Regizor scenă culise Operator lumini imagine Operator sunet Maestru sunet Maestru lumini Tluminist scenă 8. Oficiu Organizare Scenă Oficiu subordonat Șefului Serviciu Tehnic Şef Oficiu =—secretar platou Scenă Peruchier Machior Recuziter îviunicitor din specifică insuuției de spectacole (costumier, mânuitor mont. decor) Controlor Garderobier Plasator Saupraveghetor Sală 9. Formație muncitori şef formație Formație subordonat Șefului Oficiu Organizare Muncitor din activitate specifică instituţiei de | Scenă spectacole 10. Birou Financiar- Contabil Birou subordonat Contabilului Şef al Teatrului Şef Birou Maghiar de Stat Csiky Gergely Referent- casier Referent- financiar Referent salarizare Referent — evidenta magazia centrală Referent - achizitor CAPITOLUL II. ATRIBUȚII ŞI ACTIVITAŢI SPECIFICE Articolul 4. Drepturile şi obligațiile Consiliului Local al Municipiului Timişoara, în continuare 4utoritate: (1) Autoritatea are, în principal, următoarele drepturi: a) să efectueze anual evaluarea managementului, conform contractului de management, în condițiile legii;

b) să solicite Directorului prezentarea raportului de activitate, în termen de 15 zile lucrătoare de la depunerea situațiilor financiare anuale; c) să diminueze sau să majoreze remuneraţia Directorului, în funcţie de rezultatul fiecărei evaluări, raportat la obiectivele şi criteriile de performanţă stabilite în contract de management; d) să reanalizeze sumele necesare realizării programului, în raport cu angajamentele propuse de 1 HI uc Şi Su LICHUVICZC anii pIUBLUUL ERAI, e) să negocieze anual remuneraţia Directorului; f) să verifice periodic, prin compartimentul specializat, condițiile prevăzute de legislaţie pentru încadrarea şi păstrarea statutului de instituţie de repertoriu. 2) Autoritatea are, în principal, următoarele obligaţii: a) să acorde Directorului toate drepturile care decurg din contractul de management şi din lege; b) să asigure Teatrului subvențiile bugetare necesare pentru plata remuneraţiei Directorului, prevăzută din contractul de management; c) să reanalizeze periodic sumele necesare realizării programelor, în raport cu valorile propuse în proiectul de management; d) asigură Directorului, în limita prevederilor legale şi ale contractului de management, deplină libertate în organizarea, gestionarea şi conducerea activităţii Teatrului. e) asigură Teatrului potrivit legii, bugetul necesar pentru remunerarea personalului şi pentru realizarea şi prezentarea cel puţin a producţiilor artistice din cadrul programului minimal. f) promovează hotărârile de consiliu referitoare la Teatru (aprobarea ROF-ului, aprobarea Organigramei şi altele) în conformitate cu prevederile legale; g) elaborează prin compartiment specializat, politica/strategia culturală locală, în baza legislației A A 1 ţa Ta n : 1 , FN: FE pirviiiă doiiiciiiul Cilitui ăi, Uli vu puliuva ln CUILLUIIE respectiv obligaţia Teatrului să-şi definească politica/misiunea şi obiectivele organizaționale altfel încât să îndeplinească politica/strategia culturală locală, să respecte legislația specifică instituțiilor de spectacole cu urmărirea satisfacerii nevoilor comunității locale în care îşi desfăşoară activitatea, etc; Articolul 5. Teatrul îndeplineşte următoarele atribuţii: a) promovează cultura teatrală pentru publicul de Teatru, în general, şi pentru minoritatea maghiară şi publicul de expresie maghiară, în special; b) promovează prin mijloace specifice artei teatrale valorile dramaturgiei universale şi autohtone, precum şi valorile culturii maghiare din România; c) promovează cunoaşterea fenomenului artistic din România în țară şi străinătate; d) contribuie la răspândirea şi dezvoltarea valorilor artistice autentice. e) elaborează propriile regulamente de organizare şi funcţionare, care se aprobă, potrivit legii, de către Autoritate. Articolul 6. Obicctul de activitate (1) În exercitarea atribuțiilor din articolul precedent, Teatrul desfăşoară următoarele activități şi acţiuni specifice: a) realizează spectacole de teatru profesionist atât pentru persoanele aparținând minorităţii maghiare cât şi pentru alţi spectatori asigură montarea de spectacole de diverse facturi, pentru toate categoriile de spectatori; b) organizează şi participă la evenimente şi acţiuni cultural artistice; c) colaborează şi realizează proiecte comune cu artişti şi instituții din ţară şi străinătate; d) participă la turnee, festivaluri şi alte manifestări artistice organizate în țară şi străinătate.

(2) după caz, în desfăşurarea activităților prevăzute la alin. (1), Teatrul poate pune la dispoziția spectatorilor interesați servicii de traducere simultană în limba română. (3) realizează activități de impresariere a propriilor producții artistice (4)Teatrul are deplină autonomie în stabilirea şi realizarea programelor proprii, în consens cu politicile culturale ale autorităților centrale sau locale, concepute pentru a răspunde nevoilor comunității. (5) în deslăşurarea activităților şi acțiuniior speceilice din aiin (1), Leatrul mdeptineşie şi activitate de transport rutier. CAPITOLUL III. CONDUCEREA, ORGANIZAREA ŞI PERSONALUL Articolul 7. Directorul a) Directorul îndeplineşte, în condițiile legii, următoarele atribuții principale: 1) adoptă măsuri în vederea îndeplinirii prevederilor bugetului anual de venituri şi cheltuieli al Teatrului, pentru dezvoltarea şi diversificarea surselor de venituri extrabugetare, în condiţiile reglementărilor legale în vigoare; 2) selectează, angajează, promovează, sancţionează şi concediază personalul salariat, în condițiile legii; 3) stabileşte atribuțiile de serviciu pe compartimente ale personalului angajat, conform regulamentului de organizare și funcţionare al Teatrului, precum şi obligațiile profesionale individuale de muncă ale personalului de specialitate, aprobate prin fişele de post; 4) inchele acte juridice de conservare, administrare sau dispoziție in numeie şi pe seama Teatrului, în condițiile legii; 5) exercită drepturile şi responsabilitățile care fac obiectul contractului de management în interesul Tcatrului. Directorului îi sunt interzise orice activități şi manifestări de natură să prejudicieze interesul şi prestigiul Teatrului. G) păstrează cu rigurozitate confidențialitatea asupra datelor şi informațiilor referitoare la activitatea Teatrului, care au un astfel de caracter sau care sunt stabilite ca având un astfel de caracter de către autoritate. 7) realizează obligațiile asumate prin contractul de management potrivit termenilor şi condiţiilor acestuia şi cu respectarea prevederilor legale. 8) elaborează şi propune spre aprobare autorității proiectul de buget al Teatrului; 9) decide asupra modului de utilizare a bugetului aprobat al Teatrului, conform prevederilor contractului de management, cu respectarea prevederilor legale, fiind ordonator de credite pentru bugetul acesteia; 10) negociază clauzele contractelor de muncă, în condițiile legii; 11)negociază clauzele contractelor încheiate conform prevederilor codului civil sau, după caz, conform legilor speciale; 12) dispune, în funcţie de rezultatele evaluării performanțelor profesionale ale salariaţilor, menţinerea, diminuarea sau creşterea drepturilor salariale ale acestora, precum şi alte măsuri legale ce se impun; 13) reprezintă Teatrul în raporturile cu terţi; 14) încheie acte juridice în numele şi pe seama Teatrului, în limitele de competență stabilite prin contractul de management. 15) răspunde de elaborarea şi ducerea la îndeplinire a strategiei artistice, în activitatea curentă şi în perspectivă; 16) avizează contul de încheiere a exerciţiului bugetar ale Teatrului, şi le supune aprobării Consiliului Administrativ, respectiv Consiliului Local al Municipiului Timişoara;

17) propune spre avizare Consiliului Administrativ şi spre aprobare Consiliului Local al Municipiului Timişoara Regulamentului de Organizare şi Funcţionare cu Organigrama şi Statul de funcţii; 18) propune spre aprobare Consiliului Administrativ Regulamentul de Ordine Interioară al Teatrului; 19) urmăreşte şi răspunde de îndeplinirea atribuţiilor stabilite, coordonează şi controlează activitatea personalului angajat, precum şi a colaboratorilor; ZUJ aproba NSICIE dC PTCMICIC Ale SAIATIALIOT Nana seama de criteriile legaie care stau la baza acestor atribuiri de prime; 21) decide asupra acordării premiilor salariaţilor pentru rezultate deosebite obţinute în activitate; 22) evaluează şi acceptă ofertele de legate, donații sau sponsorizări; 23) deleagă exercitarea atribuțiilor subordonaților direcţi prin Dispoziţii, Regulamentul de organizare şi funcționare, respectiv prin fişele postului; 24) alte competențe încredințate prin ordin/hotărâre a ordonatorului principal de credite al autorității. b) Directorul este asistat în activitatea sa de următoarele organisme: e un Consiliu Administrativ- cu rol deliberativ e un Consiliu Artistic - cu rol consultativ c) În exercitarea atribuțiilor ce îi revin, Directorul poate fi ajutat de unul sau de doi Directori adjuncţi, după caz, în funcţie de specificul şi complexitatea activităţii Teatrului, potrivit organigramei şi statului de funcţii aprobate de Autoritate. d) Directorul poate îndeplini atribuții stabilite prin contractul de management, prin regulamentul de organizare şi funcționare a Teatrului sau altele prevăzute de lege. e) În exercitarea atribuţiilor sale Directorul emite dispoziții. f) În exercitarea atribuției prevăzute la pct. 11), Directorul poate încheia contracte individuale de muncă pe durată determinată cu respectarea prevederilor din Codul muncii şi, după caz, din legile speciale, fără Ca durata acestora să depăşească durara contractuiui de management. g) Salariul de bază ale Directorului se stabileşte în conformitate cu prevederile O.U.G.nr. 189/2008 cu modificările ulterioare. Articolul 8. Director Adjunct Artistic (1) Directorul Adjunct Artistic este direct subordonat Directorului şi face parte din conducerea Teatrului; (2) Directorul Adjunct Artistic este numit de către Director prin dispoziție; (3) Directorul Adjunct Artistic are următoarele atribuții principale: a) coordonează activitatea artistică a Teatrului şi controlează respectarea strategiei artistice a Teatrului, b) elaborează programul ropertorial pe stagiune c) controlează evidența, întocmirea, întreținerea şi arhivarea documentelor activității artistice d) controlează coordonarea şi monitorizearea relațiilor cu mass-media; e) inițiază şi dezvoltă relațiile cu sponsorii; f) coordonează relaţiile cu grupuri de specialitate din afara Teatrului - educatori, studenţi, organizații non-profit; . g) răspunde de imaginea promoţională a Teatrului şi coordonează campaniile de promovare pentru producțiile proprii; h) identifică proiectele Teatrului pentru participarea lor la licitații de proiecte în scopul obţinerii finanțărilor nerambursabile i) răspunde de buna organizare şi desfăşurare a activității artistice cu ocazia turneelor şi deplasărilor j) întocmeşte studii de prospectare a cerinţelor “pieţii culturale”, adună informaţii de care urmează a se ţine seama la elaborarea programelor cultural-artistice ale Teatrului.

k) D elaborează şi actualizează procedurile de lucru şi de control intern pentru compartimentele din subordine potrivit Ordinului 946/2005 şi înaintează spre aprobare Directorului stabileşte atribuţiile angajaţiilor din subordine în acord cu procedurile aprobate de către Director şi comunică referentului de resurse umane în vederea actualizării fişelor posturilor, TRE 7. Directorul Adjunct Tehnic (1) Directorul Adjunct Tehnic este direct subordonat Directorului şi face parte din conducer ea Teatrului (2) Directorul Adjunct Tehnic este numit de către Director prin dispoziție. (3) În lipsa Directorului preia atribuțiile şi competențele conducătorului Teatrului; (4) Directorul Adjunct Tehnic îndeplineşte următoarele atribuții: a) b) c) d) h) j) D m) n) întocmeşte planurile de reparații curente, reparații capitale şi investiţii privind instalațiile, imobilul şi interioarele acestuia, planifică în limitele fondurilor alocate aceste reparații, stabilind oportunitatea și prioritățile; supune spre aprobare Consiliului Administrativ planurile de reparații curente, reparaţii capitale şi de investiții, la începutul fiecărui an; urmăreşte şi ia măsuri pentru respectarea dispoziţiilor legale cu privire la funcţionarea în deplină siguranță a utilajelor şi instalațiilor, răspunzând de îndeplinirea normelor ISCIR; informează Directorul sau Consiliul Administrativ asupra deficienţelor constatate de organele de control (pompieri, poliție, securitatea şi sănătatea munci ş.a.) şi ia măsurile necesare pcniru eliminarea acestor deficienţe; organizează şi participă la recepţionarea lucrărilor executate de terţi, precum şi a diferitelor instalaţiilor tehnice; răsnunde de activitatea dactinață SC? CESIRAI prove muncii potrivit normelor legale în vigoare; asigură şi ia măsuri pentru funcţionarea în bune condiţii a tuturor instalaţiilor Teatrului, încălzire, ventilație şi aer condiționat, apă şi canal, electricitate, ascensoare, securitatea şi sănătatea muncii, având grija planificării reviziilor tehnice şi reparării oportune a acestora; dispune şi ia toate măsurile legale pentru paza şi securitatea Teatrului; răspunde şi îndrumă activitatea de sănătate şi securitate în muncă în baza deciziei Directorului şi a normelor legale; participă la întocmirea contractelor, verificarea devizelor, verificarea caietelor de sarcini, la precizarea, motivarea şi susținerea poziției Teatrului la şedinţele de consiliere privind lucrările executate sau care urmează a se efectua în cadrul Teatrului; participă la procesul de pregătire şi prezentarea spectacolelor cuprinse în repertoriul Teatrului, organizând activitatea atelierelor de producție, urmărind desfăşurarea în bune condiții a procesului de producţie de la lansare prin aprobarea devizelor şi până la premiera spectacolului; răspunde de buna organizare şi desfăşurare a activității deservire scenă, a transportului şi cazi cu ocazia turneelor și deplasărilor; verifică procedurile de control intern pentru compartimentele din subordine potrivit Ordinului 946/2005 şi înaintează spre aprobare Directorului; stabileşte atribuțiile angajațiilor din subordine în acord cu procedurile aprobate de către Director şi comunică referentului de resurse umane în vederea actualizării fişelor posturilor. i or stingerii de ni nănătaton ŞI SD Şi DOES Articolul 10. Contabilul Șef (1) Contabilul Șef este subordonat direct Directorului, prin dispoziţia Directorului Teatrului aprobat de către ordonatorul principal de credite. (2) Contabilul Şef indeplineste urmatoarele atributii : a) coordonează direct activitatea Serviciul financiar,

b) organizează şi răspunde de efectuarea înregistrărilor financiar-contabile; c) organizează şi răspunde de efectuarea inventarierilor periodice ale patrimoniului Teatrului; d) propune măsuri pentru îmbunătăţirea activității financiar-contabile a Teatrului: e) participă în mod nemijlocit la elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Teatrului; $) asigură respectarea legislaţiei în vigoare privind utilizarea şi integritatea mijloacelor materiale şi DANCŞU AIG LeaMULUI; g) verifică corectitudinea sumelor solicitate în cererile de credite bugetare şi încadrarea acestora în volumul creditelor aprobate; h) verifică şi avizează utilizarea judicioasă a resurselor financiare ale Teatrului; ) verifică şi avizează contractele, convențiile şi înțelegerile care angajează răspunderea patrimonială a Teatrului, j) elaborează proceduri de lucru pentru activitatea de aprovizionare, recepţie şi consum în acord cu prevederile legale şi în funcţie de specificitatea compartimentului aprovizionat a.î. să se asigure condiții corespunzătoare fiecărei activități din Teatru. 1) coordonează activitatea magaziei centrale, va lua măsuri să comunice în scris gestionarului numele şi funcţia persoanelor în drept să semneze sau să vizeze actele de eliberare a bunurilor, precum şi specimenele de semnătura ale acestora; kK) îndeplineşte alte atribuții specifice funcției pe care o ocupă, potrivit legii. l) organizează controlul financiar preventiv propriu, în conformitate cu Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999, cu modificările ulterioare, privind controlul infern şi controlul financiar preventiv, republicată, Persoana care exercită controlul financiar preventiv propriu nu trebuie să fie implicată, prin sarcinile de serviciu, în efectuarea operațiunii supuse controlului financiar preventiv propriu; : m) intocmeşte rapoarte lunare şi anuale către Director pe baza criteriilor stabilite de HG 130/2009 n) elaborează şi actualizează procedurile de control intern pentru compartimentele din subordine potrivit Ordinului 946/2005 şi înaintează spre aprobare Directorului o) stabileşte atribuțiile angajaților din subordine în acord cu procedurile aprobate de către Director şi comunică referentului de resurse umane în vederea actualizării fişelor posturilor. (3) Contabilul Şef îndeplineşte orice alte atribuții stabilite de către Director, potrivit legii si care sunt compatibile cu activitatea Serviciului Financiar din institutiile bugetare. Articolul 11. Consiliul Administrativ (1) În cadrul Teatrului funcţionează Consiliul Administrativ, cu rol deliberativ, este numit prin dispoziția Directorului. (2) Consiliul Administrativ se întruneşte ori de câte ori este nevoie pentru îndeplinirea atribuţiilor sale la convocarea preşedintelui sau la cererea a cel puțin patru membri ai Consiliului Administrativ. (3) Convocarea membrilor se face cu cel putin 72 de ore înainte de şedinţă, exceptând situațiile de forţă majoră justificate. (4) Se va comunica ordinea de zi membrilor şi aceştia vor avea acces la documentele privind problemele profesionale, economice, sociale sau culturale puse în discuţie. (5) Consiliul se întruneşte în mod valabil în prezența preşedintelui şi a cel puțin patru din membrii săi. (6) Hotărârile Consiliului Administrativ se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti, dar nu mai putin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor; (7) Consiliul Administrativ îndeplineşte următoarele atribuţii: a) analizează proiectele de hotărâri referitoare la activitatea artistică a Teatrului, cu luarea în considerare a avizelor acordate de Consiliul Artistic, şi aprobarea sau, după caz, restituirea lor, însoţite de observații și propuneri motivate, în vederea modificării. b) adoptă hotărâri în acord cu prevederile contractului de management al Directorului Teatrului.

c) analizează şi aprobă proiectele de hotărâri în conformitate cu procedurile interne prevăzute în regulamentul de organizare şi funcţionare a Teatrului. d) aprobă proiectele bugetului propriu şi al contului de încheiere al exerciţiului bugetar întocmit de contabilul şef; e) aprobă Regulamentul de Ordine Interioară al Teatrului, la propunerea Directorului; 27 prune Cuiramilui Luvai TAG UL pauunonitu, AHCIC UCCAL DUNUTIIC imobile, precum şi asupra concesionării sau închirierii de bunuri prin licitație publică, organizată în condițiile legii; g) acordă consultanţă cu privire la proiectul de buget propriu şi al contului de încheiere a exerciţiului bugetar h) înaintează Directorului propruneri privitoare la Regulamentul de Ordine Interioară al Teatrului i) acordă consultanță cu privire la structura organizatorică, la organigrama şi la statul de funcţii; j) formulează propruneri pentru Îmbunătăţirea activității, pe care le prezintă Directorului. k) formulează propuneri privind modificarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare; l) formulează recomandări cu privire la înstrăinarea mijloacelor fixe din patrimoniu, altele decât bunurile imobile, precum şi la concesionarea sau închirierea de bunuri prin licitaţie publică, organizată în condițiile legii; Articolul 12 Consiliul Artistic (1) În cadrul Teatrului funcţionează Consiliul Artistic ca organ de specialitate cu rol consultativ înființat prin dispoziția Directorului, cu următoarele atribuții: a) formulează propuneri privind strategia rală a Teatrului, a programelor şi proiectelor culturale; avizează nroțectur! de nl Tanti LOA SO roporioriu ai i DONT ULUI) SI Vvizionează repetițiile spectacolelor în pregătire, face evaluarea calităţii acestora; d) urmăreşte şi analizează activitatea artistică din Teatru, semnalând conducerii Teatrului problemele constatate; e) evaluează proiectele artistice ce au fost desfăşurate, analizând nivelul de performanță artistică dobândită şi formulând, după caz, propuneri de îmbunătățire a activităţii; f) acordă la solicitare asistență de specialitate în domeniul de activitate al Teatrului; g) avizează lista sarcinilor complementare pentru personalul artistic de specialitate; h) îndeplineşte alte atribuții stabilite de conducerea Teatrului. i) veghează la menținerea calităţii artistice a reprezentaţiilor şi a prestigiului actorilor; j) înaintează spre aprobare Directorului propunere privind atribuțiile Consiliului Artistic precum şi modificări privind Regulamentului de Funcţionare al Consiliului Artistic. (2) Consiliul Artistic este format dintr-un număr de 7 — 9 membri, numiți prin decizia Directorului. La prima şedinţă membrii Consiliulului Artistic aleg un preşedinte şi un secretar şi înaintează spre aprobare Directorului Regulamentul de (3) Consiliul Artistic se întruneşte ori de câte ori este nevoie la convocarea preşedintelui ori a Directorului Teatrului. Articolul 13. Organizarea (1) Organizarea Teatrului, structura organizatorică și numărul de posturi sunt stabilite prin organigramă şi stat de funcţii aprobate de Autoritate. (2) Atribuţiile corespunzătoare compartimentelor funcţionale sunt cele stabilite prin Regulamentul de Organizare şi funcționare aprobat de către autoritate.. (3) Atribuţiile corespunzătoare funcţiilor se stabilesc prin fişele posturilor aprobate de Director avizate de șefii ierarhici superiori .

(4) Teatrul poate recurge la externalizarea, în condiţiile legii, a unor servicii, inclusiv a celor tehnice, administrative şi de producţie; (5) Sporul pentru condiții grele prevăzut Ze lege se acordă pentru suprasolicitarea neuropsihică, în funcţie de numărul de repetiții gencrale şi spectacole/concerte susținute în luna anterioară, după cum urmează: dj suturi, deva păpuşi, siiicur paria ia 1770 GUI aatariuii UL Laza, b) regizor tehnic, regizor scenă culise, secretar platou, operator lumini, operator imagine - până la 10% din salariul de bază; c) maestru sunet, maestru lumini, electrician iluminare scenă, muncitor din activitatea specifică instituţiilor de spectacole şi concerte (tâmplar, costumier, mânuitor montator decor), recuziter, peruchier - până la 5% din salariul de bază. (6) Sporurile, majorările şi stimulentele prevăzute la alin. (5) se pot acorda numai în limitele bugetului aprobat. Articolul 14. Personalul (1) Angajarea Directorului se face în urma organizării unui concurs de proiecte de management, prin contract de management conform prevederilor Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 189/2008 cu modificările ulterioare. (2) Funcționarea Teatrului Maghiar de Stat Csiky Gegely se asigură de către personalul artistic, tehnic şi de către personalul administrativ care, de regulă, îşi desfăşoară activitatea în baza contractelor individuale de muncă. (3) Personalul este structurat pe funcţii de conducere şi de execuție pe categorii de activități: de ananialitate ci de deservire spe ŞI De CESE (4) Pentru realizarea producţiilor artistice, Teatrul poat utiliza personal artistic remunerat în baza unor contracte încheiate conform prevederilor legale privind dreptul de autor si drepturile conexe, precum si personal tehnic şi administrativ remunerat pe baza unor contracte individuale de muncă cu timp parțial. (5) Pe durata stagiunii, personalul artistic de specialitate angajat în Teatru poate încheia contracte conform prevederilor legale privind dreptul de autor şi drepturile conexe sau, după caz, poate cumula funcții în cadrul altor instituții sau companii de spectacole sau concerte, numai cu acordul Consiliului Administrativ. (6) Pentru personalul Teatrului, contractele individuale de munca se pot încheia, potrivit legii, astfel: a) pe durata nedeterminata, de regula; b) pe durata determinata, inclusiv pe stagiune sau productie artistica. (7) Încadrarea personalului din Teatru potrivit alin. (6) se face, de regulă, pe bază de concurs/examen organizate în condiţiile legii. (8) În cazul contractelor individuale de munca încheiate potrivit prevederilor alin. (6) lit. b), angajarea se poate face si în mod direct, prin acordul părților. (9) Contractele individuale de munca încheiate pe durata nedeterminata înainte de intrarea în vigoare a 0.G. 21/2007 pot fi modificate, prin acordul partilor, în contracte pe durată determinată. (10) Prin derogare de la prevederile art. 7 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea si sancţionarea tuturor formelor de discriminare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 48/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, conditionarea ocuparii unei functii de specialitate artistica pe criterii de varsta, sex ori calitati fizice în Teatru se face conform specificului si intereselor Teatrului si nu constituie contraventie. (1) In vederea asigurarii continuitatii actului artistic pe durata stagiunii, partile pot prevedea, în contractele individuale de munca încheiate în conformitate cu punctul 6 alin.b şi punctul 8, clauze speciale privind conditiile de încetare a raporturilor de munca, cu respectarea prevederilor legale în vigoare. 10

(12) Activitatea personalului artistic si tehnic din cadrul Teatrului se normeaza potrivit fisei postului. (13) Programul de lucru al personalului artistic si tehnic din cadrul Teatrului este repartizat inegal, fiind specificat ca atare în contractul individual de munca. (14) Pentru personalul artistic si tehnic din Teatru, zilele de sambata, duminica si, dupa caz, zilele de sarbatoare legala sunt considerate zile lucratoare, repausul saptamânal putând fi acordat în alte zile (15) Zilele de repaus şi zilele de sărbătoare legală care nu au putut fi acordate vor fi recuperate în lunile urmatoare, compensate potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, sau adăugate zilelor de concediu. (16) Concediul anual de odihnă pentru personalul din Teatru se acorda, de regulă, în vacanța dintre stagiuni. (17) Personalul are obligaţia să îşi realizeze sarcinile cu loialitate față de Teatru în conformitate cu fişa postului, să respecte disciplina şi normele de comportament şi totodată să-şi acorde sprijin şi să se suplinească în serviciu pentru îndeplinirea în bune condiții a atribuțiilor profesionale. (18) Normele interne de organizare se stabilesc prin Regulamentul de Ordine Interioară.” (19) Acordarea drepturilor băneşti sau de altă natură se face potrivit funcției şi pregătirii profesionale, în condițiile şi cu respectarea Codului Muncii, a legislației privitoare la salarizarea ori remunerarea personalului plătit din fonduri publice, respectiv a legilor speciale incidente instituțiilor publice de spectacole şi concerte sau a altor acte normative aplicabile. 20) Personalul angajat în baza unor contracte individuale de munca pe durata determinata, care nu are domiciliul în Timişoara si nu beneficiază de locuinţă de serviciu, poate primi din bugetul Teatrului o indemnizaţie lunară forfetară neimpozabilă, în cuantum de până la 50% din salariul mediu net pe economie, pentru a-si asigura cazarea, 21) Personalul are obligația să aibă o conduită activă şi proviuuvă, Articolul 15. Obiectul de activitate şi atribuțiile compartimentelor 1. Serviciul Secretariat Artistic-Marketing Impresariat condus de un Şef Serviciu a) Obiectul de activitate: Documentarea activității artistice, urmărirea tendințelor din domeniu precum şi funcția de promovare a imaginii Teatrului, accentuarea rolului şi renumelui pe plan local, regional şi internațional b) Atribuţiile: Acesi serviciu îndeplineşte funcția de documentare urmăriad tendințele din domeniu precum şi funcția de promovare a imaginii Teatrului, accentuarea rolului şi renumelui pe plan local şi regional: + claborează strategia artistică a Teatrului, + întocmeşte programul repertorial pe stagiune * asigură evidența, întocmirea, întreţinerea şi arhivarea documentelor activității artistice * întocmeşte caietul program la indicaţia şefului ierarhic superior e întocmeşte şi întreține fişele artistice + asigură coordonarea relațiilor cu mass-media; concepe şi pune la dispoziţia presei comunicate de presă şi alte tipuri de materiale informative, furnizează răspunsurile la întrebările şi anchetele jurnaliştilor, monitorizează materialele de presă referitoare la Teatru; + mediatizează programul cultural al Teatrului prin presă, radio, televiziune şi alte mijloace, anunțând la timp schimbările survenite; organizează conferințele de presă ori de câte ori este necesar; coordonează serviciile grafice şi fotografice ale Teatrului; menţine relațiile cu sponsorii; sprijină activităţile cu clienții şi potenţialii clienţi prin activități de promovare a „pachetului" de produse culturale ale Teatrului; II

4 3. coordonează tipăriturile Teatruluii, incluzând: rapoarte anuale, declaraţii, pliante ale Teatrului şi serviciilor sale; coordonează relațiile cu grupuri de specialitate din afara Teatrului - educatori, studenți, organizații non-profit; asigură imaginea promoțională instituțională şi sprijină campaniile de promovare pentru proprii, identificarea grupurilor țintă pentru proiectele Teatrului atât ca public cât şi sursă de venit. întocmeşte studii de prospectare a cerințelor “pieţii culturale” adună informaţii de care urmează a se ține seama la elaborarea programelor cultural artistice ale Teatrului asigură activitatea de impresariat-organizare — difuzare spectacole asigură un număr cât mai mare de spectatori la reprezentațiile Teatrului la sediu şi în deplasări; răspunde de instalarea şi distribuirea materialelor publicitare ale spectacolelor Teatrului, precum şi de adunarea materialelor publicitare care trebuie recuperate în deplasări şi turnee (cu sprijinul muncitorilor de scenă), în conlucrare cu secretarul literar şi secretarul relaţii publice; şeful serviciului întocmeşte rapoarte lunare către Director pe baza criteriilor stabilite în modelul- cadru al raportului de activitate din HG 1301/2009 Serviciul Creație Artistică este condus de către un Şef Serviciu a) Obiectul de activitate: Realizarea spectacolulului de teatru într-un proces de creație individual-colectivă prin punerea în scenă şi susţinerea spectacolelor din repertoriul Teatrului b) Atribuţiile: Acest serviciu îndeplineşte funcția de consultanță, creație și interpretare artisti artişi ică este compus din consulianți, creawori (consuliant aruistic, regizor, scenograf, maesuu swudii camo, maesuru corepetitor, eoregraf,), artişti interpreți (actori, actor mânuit.păpuşi,): 4. realizează spectacolul de Teatru într-un proces de creație individual-colectivă. depune toate diligentele pentru păstrarea şi ridicarea calității artistice a spectacolelor, începând cu premiera şi apoi în toate reprezentațiile de la sediu, din deplasări sau turnee; asigură punerea în scenă a spectacolelor stabilite, pentru repertoriul stagiunii Teatrului; respectă orele de începere a repetițiilor și spectacolelor, prezentându-se înainte pentru orice alte preparative şi valorificarea la maximum a orelor afectate pentru desfăşurarea repetițiilor sau a altor acţiuni în care sunt implicaţi; conlucrează cu Serviciul Secretariat Artistic-MarketingImpresariat pentru susţinerea programului cultural al Teatrului, anunțând la timp toate schimbările survenite în activitatea lor. răspunde de respectarea regulilor de protecţie a muncii şi informează şeful ierarhic ori de câte ori consideră că acestea nu pot fi respectate în mânuirea accesoriilor de scenă; Serviciul Tehnic Scenă este condus de către un Şef Serviciu. a) Obiectul de activitate: Deservirea tehnică de scenă a activității de creație privind iluminarea şi sonorizarea scenică precum şi regizoratul scenă culise b) Atribuțiile asigură asistența muncii de creație, sunt partenerii responsabili ai celor din Serviciul Creație Artistică şi Serviciul Tehnic Scenă. îşi aduce contribuţia, prin activitățile specifice desfăşurate, alături de personalul artistic, la realizarea spectacolelor şi menţinerea calității lor artistice, prin asigurarea sonorizării şi luminii de sceniă. se ocupa in mod direct de instalarea echipamentului de lumini, sunet, proiectii video, pentru fiecare spectacol şi repetiții generale. personalul din acest serviciu ia zilnic cunoştinţă de programul de repetiții, spectacole sau alte 12

acţiuni programate pe Ordinul de lucru zilnic şi participă la repetiții, spectacole şi alte acțiuni ale Teatrului, atât la sediu, cât şi în deplasări, turnee în ţară sau străinătate; e respectă planul de montare al scenografiei + răspunde de respectarea regulilor de securitate şi sănătate şi informează şeful ierarhic superior ori de câte ori consideră că acestea nu pot fi respectate în exercitatea atribuțiilor de serviciu. pda SU ivit şi US CUNUUI 1ULCLII pcuuu din subordine potrivit Ordinului 946/2005 şi înaintează spre aprobare Directorului 5. Oficiu Organizare Scenă — condus de Șef Oficiu -secretar platou a) Obiectul de activitate: Asistenţa actorilor privind costumele, machiajul, recuzita, decorul. b) Atribuţii: e respectă planul de montare al scenografiei + răspunde de depozitarea corectă a bunurilor din gestiune. + răspunde de întreţinerea şi pregătirea costumelor şi recuzitei pentru toate spectacolele. + răspunde de respectarea regulilor de securitate şi sănătate şi informează şeful ierarhic superior ori de câte ori consideră că acestea nu pot fi respectate în exercitatea atribuțiilor de serviciu; asigură activitatea de primire a publicului * asigură activitatea de machior-peruchier conform indicaţiilor regizorului şi scenografului. + răspunde de respectarea regulilor de securitate și sănătate și informează şeful ierarhic superior ori de câte ori consideră că acestea nu pot fi respectate în exercitatea atribuţiilor de serviciu. 6. Formaţie Muncitor - este condus de un Şef Formație, a) Obiectul de activitate: Montarea scenei şi spațiului spectacular conform scenografiei la toate spectacolele şi repetițiile. b) Atribuții: + ia zilnic cunoştinţă de programul de'repetiţii, spectacole sau alte acţiuni programate pe Ordinul de lucru zilnice; + participă la repetiții, spectacole şi alte acţiuni ale Teatrului, atât la sediu, cât şi în deplasări, turnee în țară sau străinătate; e mânuieşte decorul ca atribuție principală. + răspunde de depozitarea corectă a bunurilor din gestiune. + răspunde de respectarea regulilor de securitate şi sănătate şi informează şeful ierarhic superior ori de câte ori consideră că acestea nu pot fi respectate în exercitatea atribuțiilor de serviciu, 6. Biroul Administrativ de Specialitate- condus de Șef Birou a) Obiectul de activitate: e Asigurar ea legalitatății tuturor documentelor emise de către compartimentele funcţionale. Îndeplinirea prevederilor legale privind organizarea şi desfă-şurarea concursurilor pentra anga- jarea şi promovarea salariaților precum şi în adoptarea deciziilor de desfacere a contractelor de muncă e Monitorizarea, arhivarea tuturor documentelor oficiale ale Teatrului precum şi documentele din circuitul inern. + Desfăşurarea procedurilor de achiziţii publice conform normelor legale b) Atribuţii: - Sef biron: + Elaborează, verifică după caz procedurile de control intern pentru angajații din subordine potrivit Ordinului 946/2005 şi înaintează spre aprobare Directorului stabileşte atribuțiile angajaţilor din subordine în acord cu procedurile aprobate de către Director şi comunică referentului de resurse umane în vederea actualizării fişelor posturilor. 13

- Consilier juridic: e Activitatea juridică se desfăşoară conform prevederilor Legii nr. 514/2003 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier juridic precum şi a statutului profesiei de consilier juridic + Reprezentarea în fata instantelor iudecătoresti sau arbitraj, pentru soluționarea cauzelor litigioase, pe baza împuternicirii date de către Directorul Teatrului. - Referentul de resurse umane + asigură organizarea şi desfăşurarea “concursurilor pentru angajarea şi promovarea în funcţii a salariaţilor precum şi emiterea dispoziților de desfacere a contractelor de muncă. * întocmeşte documentele în vederea recrutării, încadrării, promovării, sancţionării salariaţilor sau a formelor legale de modificare sau desfacere a contractelor individuale de muncă, potrivit legii; * ține evidența muncii prin intermediul registrului general de evidență a salariaților (Revisal) în formă electronică conform legislaţiei în vigoare; + verifică îndeplinirea condițiilor de pensionare şi întocmeste dosarele de pensionare; * asigură secretariatul concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante; + claborează materiale de analiză, sinteză şi statistică privind personalul, sporuri şi alte drepturi salariale; + pestionază fişele posturilor şi fişele anuale de evaluare a perfomanțelor profeşionale individuale, - Referentul — secretariat e asigură asistenţă Directorul la toate programele din agenda sa întocmind documentațiile aferente anal dintre sifean anndursro ai ra DM GSA şi E = asioyră comunicația bidi funcționale * înregistrează, arhivează toate documentele oficiale ale Teatrului precum şi documentele din circuitul intern * răspunde de registrul de intrare —ierşiri documente conform Ordinului nr. 946/2005 fe anmnartimante aie com partrmenie - Referent Achiziţii publice * Asigură şi răspunde de derularea desfăşurării procedurilor de achiziție publică conform normelor legale - Referent — curier + Asigură curieratul corespondenței externe ale Teatrului - Referent — arhivar: + arhivează toate documentele oficiale ale Teatrului precum şi documentele din circuitul intern 1. Biroul Financiar Contabil este condus de un Şef Birou (cu studii superioare de specialitate economică), a) Obiectul de activitate: Activitatea economico-financiară în cu dispozițiile legale inclusiv circuitul documentelor aferente b) Atribuţii: e claborează pe baza programului anual de activitate proiectul de buget şi contul de încheiere al exerciţiului bugetar al Teatrului şi prezintă Consiliului Administrativ spre aprobare. e asigură întocmirea la timp şi în conformitate cu dispozițiile legale a tuturor documentelor din circuitul financiar-contabil, achiziționarea, recepționarea şi păstrarea bunurilor achiziţionate « înregistrează cronologic şi sistematic documentele contabile, prelucrează şi păstrează informațiilor cu privire la situația patrimonială şi rezultatele obținute; e asigură realizarea evidenţei contabile conform capitolelor şi subcapitolelor din clasificația 14

bugetară, în cadrul contabilităţii, subvențiile, veniturile proprii, plățile de casă şi cheltuielile efective, le structurează pe capitole şi subcapitole de cheltuieli şi, în cadrul acestora, pe articole şi alineate, potrivit bugetului aprobat; întocmirea trimestrială şi anuală a bilanţului şi dării de seamă contabile în. structura şi la termenele stabilite de Ministerul Culturii şi Cultelor şi Ministerul Finanţelor Publice; răspunde de respectarea normelor legale cu privire la existența, integriiavea şi pasiraroa de orice fel, utilizarea mijloacelor materiale şi băneşti, efectuarea recepțiilor şi plăţilor, inventarierilor, asigurarea şi constituirea de garanţii, obligațiile şi răspunderile gestionarului, conducerea evidenţei contabile şi realizarea datelor înscrise în bilanţuri şi conturi de execuţie; ţine evidența angajării, ordonanțării şi lichidării cheltuielilor; întocmirea balanţelor de verificare şi a bilanţurilor contabile prelucrează datele furnizate prin inventarierea anuală, ține evidenţa mijloacelor fixe a obiectelor de inventar și a materialelor pe gestiuni; pregăteşte pentru înregistrare, la organele competente, biletele şi abonamentele care vor fi puse în vânzare întocmeşte şi depune la organele competente „cereri de înregistrare a biletelor și abonamentelor la spectacole ", răspunzând de buna gestionare a acestora până în momentul predării lor la Casa de bilete întocmeşte zilnic evidența cantitativ-valorică a stocului de materiale, comparând lunar înregistrările sale cu datele de evidență contabilă; - primeşte materialele în magazie, verificând cantităţile înscrise în facturi, controlând dacă acestea corespund datelor înscrise în actels însoțitoare, identificând viciile aparente şi semnând de primirea bunurilor; asigură aprovizionarea cu materiale, in timp ui; 8. Serviciul Întreţinere - Producţie este condus de către Şef Serviciu a) Obiectul de activitate: e Producţia şi întreţinerea decorurilor şi al costumelor, a recuzitei şi a decoraţiilor scenice e Transportare şi manipulare de bunuri b) Atribuţii: e asigură fabricarea şi întreţinerea precum şi adaptarea decorurilor şi al costumelor, a recuzitei şi a decorațiilor scenice, * asigură activităţile de întreţinere şi reparații. e participă, prin rotație, la acţiuni de curățenie şi amenajări în jurul Teatrului e asigură activitățile complementare, transport , îngrijire săli, scene, birouri e răspunde de respectarea regulilor de securitate şi sănătate şi informează şeful ierarhic superior ori de câte ori consideră că acestea nu pot fi respectate în exercitatea atribuţiilor de serviciu. e Şeful serviciului elaborează şi actualizează procedurile de control intern pentru compartimentele din subordine potrivit Ordinului 946/2005 şi înaintează spre aprobare Directorului 9. Compartiment Audit Public Intern a) Obiectul de activitate: Asigurarea elementelor probante pentru evaluare independentă a proceselor menegementului riscurilor, de control şi de guvernanţă precum şi consiliere de îmbunătățire a proceselor guvernanței ale instituției c) Atribuţii: elaborează norme metodologice specifice entității publice în care îşi desfăşoară activitatea, cu avizul Autorităţii ; elaborează proiectul planului multianual de audit public intern, de regulă pe o perioadă de 3 ani, şi, pe baza acestuia, proiectul planului anual de audit public intern; 15

e elaborează raportul anual al activității de audit public intern; CAPITOLUL IV PATRIMONIUL ŞI BUGETUL Articolul 16. Xa IUNI (1) Patrimoniul Teatrului este constituit din mijloace fixe şi obiecte de inventar. (2) Teatrul poate primi în administrare sau folosință şi bunuri mobile şi imobile din domeniul public sau privat, în condițiile legii. (3) Sediul Teatrului este în Timişoara, str. Mărăşeşti nr.2, în clădirea Palatului Culturii şi dispune de două săli de spectacole (Sala Mare şi Sala Studio). Teatrul mai poate primi în concesiune de la Primăria Timişoara săli de spectacole în Timişoara. (4) Patrimoniul Teatrului poate fi îmbogățit prin achiziții, donaţii, sponsorizări, precum şi prin preluarea în custodie sau transfer, cu acordul părţilor, de obiecte, materiale şi alte bunuri, din partea unor instituţii ale administrației publice centrale sau locale, a unor persoane juridice de drept public sau privat, ori persoane fizice, din ţară sau străinătate, în condițiile legislaţiei în vigoare. Liberalităţile de orice fel pot fi acceptate numai dacă nu sunt grevate de condiţii ori sarcini care afectează autonomia Teatrului sau care sunt contrare obiectului său de activitate. (5) Bunurile aflate în patrimoniul Teatrului se gestionează potrivit dispozițiilor legale în vigoare, conducerea Teatrului fiind obligată să aplice măsurile de protecție prevăzute de lege, în vederea protejării acestora. Articolul 17. IM AI E PI n a DAL EAT ŞI LIMBII CA VIICILUICIIUUL, (1) Bugetul propriu se aprobă prin hotărâre a Autorității. (2) Finanțarea se face de la bugetul Autorităţiia în conformitate cu obiectivele şi programele stabilite, precum şi, în funcție de proiecte, din alte fonduri publice şi din venituri extrabugetare, inclusiv donații şi sponsorizări, în condițiile şi cu respectarea legii. (3) Finanţarea cheltuielilor necesare funcţionării Teatrului se realizează astfel: a) cheltuielile necesare realizării programului minimal anual prevăzut în contractul de management se acoperă integral din subvenții acordate de la bugetul autorității b) cheltuielile necesare realizării proiectelor, altele decât cele din programul minimal, se acoperă din venituri proprii, din subvenții acordate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, după caz, precum şi din alte surse; c) cheltuielile de personal se asigură din subvenții acordate de la bugetul Autorităţii, după caz, precum şi din venituri proprii; pentru stimularea personalului pot fi utilizate fonduri din venituri proprii, în condițiile legii; d) cheltuiclile necesare pentru întreținerea, reabilitarea şi dezvoltarea bazei materiale se acoperă din subvenții acordate de la bugetul de stat, respectiv de la bugetele locale, după caz, din venituri proprii şi din alte surse; e) cota de venituri proprii, rezultate din exploatarea unor bunuri aflate în administrare, se poate reţine în procentul maxim prevăzut de lege; sumele astfel determinate se gestionează în regim extrabugetar pentru necesitățile Teatrului, cu aprobarea Consiliului Administrativ. (4) Teatrul poate beneficia de bunuri materiale şi fonduri băneşti primite sub formă de servicii, donații şi sponsorizări, cu respectarea dispozițiilor legale; liberalitățile de orice fel pot fi acceptate numai dacă nu sunt grevate de condiții ori sarcini care ar afecta autonomia culturală a Teatrului. (5) Obligațiile de plată ale Teatrului, rezultate din contractele încheiate conform prevederilor art. 13 alin. (4), se consideră cheltuieli aferente producţiilor artistice şi se prevăd în bugetul de venituri şi cheltuieli al Teatrului. 16

(6) Ministerul Culturii şi Cultelor, alte autoricăți ale administraţiei publice centrale, precum şi autoritățile administrației publice locale pot susţine, material şi financiar, singure sau în parteneriat, realizarea unor programe şi proiecte culturale, inclusiv turnee în ţară ori în străinătate, ale Teatrului, indiferent de subordonarea acestora. (7) Teatrul are cont propriu, organizează şi conduce contabilitatea propriilor operațiuni financiare, CULLUL II LOBICIICINALUUL ICgUIC. CAPITOLUL YV. DISPOZIȚII FINALE Articolul 18. Antetul. Ștampila (1) În antetul Teatrului se va folosi formula Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely Allami Magyar Szinhăz, iar pe toate documentele se evidențiază “Instituţia este finanțată de Consiliul Local al Municipiului Timişoara - A Temesvâri Csiky Gergely Szinhăz fenntartâja Temesvâr Onkormânyzata”. (2) Ştampila va cuprinde inscripția „Consiliul Local al Municipiului Timişoara — Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely”. Articolul 19. Modificare Orice modificare şi completare a prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare va fi propusă de către Directorul Teatrului cu aprobarea Consiliului Administrativ, în vederea adoptării de a Xa Mai TI n SI RA TI Inn na CALC di val. LiIMIŢUATA, 17

Atasament: hcl_159_anexa02.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA TEATRUL MAGHIAR DE STAT CSIKY GERGELY ANEXA NR.2 laH.C.L. nr. /59 / 23. 03 2013 PRIMAR DIRECTOR CONSILIUL LOCAL AL MUN, TIMIŞOARA CONSILIUL ARTISTIC CONSILIUL ADMINISTRATIV ă reaţie Artistici Contabil de Specialitate Birou Administrativ UE 2 E < = au “= au 8 s m 3 > > V MN Marketir:g şi Impresariat 2 = e o va Compartiment. Audit Public Înterr Total funcţii de execuţie A TREIA se a — Ă CE SERGEIY Magyar Balăzs Attila Preşedintele Consiliului Administrativ al Teatrului Maghiar de Stat Csiky Gergely

Atasament: hcl_159_anexa03.pdf

CONSILIUL LOCAL TIMIŞOARA TEATRUL MAGHIAR DE STAT CSIKY GERGELY Anexa nr.3a HCL. Nr. [59 / 250 2, 2013 STAT DE FUNCŢII Nr, |Denumirea functiei gradul Nivel Grad crt.| (treapta)profesionala studii treapta profesionala | 1 Director | T_ | STŢTTTI | 2 [Director aqunet [| 2 ŢI SF TI | 3 Contabilsef _ 1 TI | 4 |Sef serviciugrii | 4 | ST MI | 5 | 2 fs Ţ TI | 6 JSefoficiu | 1 | SS | TI 7 [Sef formație muncitori FT | Ms TI | 8 [Consultantaristie [| 17 [| SS Ț Ia) | |Secretar literar 2 | STI 10 [Secretar literar 1 | S_Ţ ml j_11 jSevratar artistic 11 s i 12 |Referent de specialitate 3 Ss |_13 [Referent | 14 [Referent 1 7 ss ŢI E E 17 | S__ ŢII | _S_ FT | SH TI 0 MM | mA 1 MT | _ SI II | STI | STI | Ss ŢII | sS_Ţ II SII | S | FI | SS JTI 1 16 = | M__| M_I MI 02| 02| 02| | Ga | 2) | O ISI ISI ISJ IS ISI ISIS NI NN 7

Denumirea functiei gradul Nivel Grad (treapta)profesionala studii treapta profesionala 10| 1 | 2 | 3 LL 4 1 48 [Sofer Ţ- 2 | MSTŢ__ II | 49 |Machior__________ 1 7 fo Par o poe ŢII ŢI | 54 [Supraveghetor sata | 1 | me |] RAT III Intocmit, st Horvath Iuliana SS Referent tr pr umane A est at Maghiar de z LL Avizatr GERGELY - Nasat Santa _ atare Anii pa Balăzs Attila Președintele Consiliului Administrativ al Teatrului Maghiar de Stat Cailry Gergely

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA APROBAT JUDEŢUL TIMIŞ PRIMAR, MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA COMUNICARE Compartiment de Relationare cu Institutii Culturale NICOLAE ROBU SC 2013 Bd. C. D. Loga mr 1, Timisoara, tel/fax:+40-256 204 866, e-mail :[email protected] internet: www.primariatm.ro

REFERAT

cu privire la aprobarea Statului de funcţii, Organigramei şi Regulamentului de organizare şi functionare pentru Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely

Avand in vedere :

- Dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 21/2007(cu modificările ulterioare), privind instituţiile şi companiile de spectacole sau concerte, precum şi desfăşurarea activităţii de impresariat artistic.

- OMFP nr. 946/2005 pentru aprobarea Codului controlului intern/managerial, cuprinzand standardele de control intern/managerial la entitatile publice si pentru dezvoltarea sistemelor de control intern/managerial

- HCL nr.300/27.09.2011 privind modificarea denumirii Teatrului de Stat Csiky Gergely din Timişoara, aprobarea Organigramei şi a Statului de Funcţii şi a Regulamentului de organizare şi funcţionare a Teatrului de Stat „Csiky Gergely”

- Hotărârea Consiliului Administrativ nr. 1/22.01.2013 privind modificarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare, Organigramei şi Statului de funcţii - Hotărârea Consiliului Administrativ nr. 3/22.01.2013 privind înfiinţarea unui compartiment de audit intern sau externalizarea acestui serviciu - Propunerile Consiliului Artistic privind componenţa, organizarea şi funcţionarea acestuia cu nr. de înregistrare 1681/26.09.2012 - Dispoziţia nr. 24/13.19.2012 Expunere de motive:

I. Privind componenţa Consiliului Artistic: Consiliul Artisic are rol consultativ şi este format din personalităţi culturale din instituţie şi

din afara acesteia, se organizează şi funcţionează în baza regulamentului elaborat şi aprobat în conformitate cu dispoziţiile art.19 alin.3 , art. 4 alin. (2) O.G. Nr. 21/2007. Analizând activităţile Consiliului Artistic în perioada cuprinsă 2006-2012 a intervenit necesitatea modificării componenţei prevăzute în alin.1 art.12 din R.O.F. aprobat prin HCLT nr.300/2011 în sensul că este necesar să facă parte din Consiliul artistic încă o persoană din afara instituţiei, un specialist în domeniu.Astfel în exercitarea atribuţiilor Consiliului Artistic se vor ţine cont de două opinii diferite din afara isntituţiei, una urmărind cerinţele publicului din comunitate şi una tendinţele „breslei” asupra activităţii artistice a teatrului și calitatăţii spectacolelor realizate.

Se propune următoarul conţinut la Articolul 3. Structura organizatorică alin.(2) lit. A punctul 3: 3. Consiliul Artisic este format din personalităţi culturale din instituţie şi din afara acesteia potrivit dispoziţiilor art. 19 alin.2 din O.G. Nr. 21/2007

II. Privivind organizarea şi funcţionarea: Analizând următoarele:

  1

- Propunerile Consiliului Artistic privind componenţa, organizarea şi funcţionarea acestuia cu nr. de înregistrare 1681/26.09.2012 a) -În condiţiile actuale decizia de menţinere sau scoatere de pe afiş a unui spectacol are, practic, la bază criterii de ordin economic, marketing şi management şi nu propunerile Consiliului Artistic. Consiliului Artistic are rol consultativ, rol ce are mai mare importanţă înainte de premiera spectacolului decât după aceasta. Totodată menţinerea atribuţiei de a propune scoaterea sau menţinerea pe afiş a unui spectacol i- ar deruta şi ar crea situaţii dificil de gestionat. b) Având în vedere că membrii Consiliului Artistic se modifică de la an la an prin decizia

Directorului, iar analiza atribuţiilor şi regulamentului pe baza căruia funcţionează acest organism este bine venită din prespectiva îmbunătăţirii acestora,în baza celor expuse la punctul a şi b propunem următoarele modificări/completări:

Modificarea articolului 12 din cap.III. Conducerea, Organizarea şi Personalul din Regulamentul

de Organizare şi Funcţionare al Teatrului Maghiar de Stat Csiky Gergely aprobat prin HCLT nr. 300/27.09.2012, după cum urmează:

Aliniatul (1): - se elimină următoarea atribuţie de la alin.1, pct. g) cu următorul conţinut: “g) propune păstrarea sau scoaterea unor producţii artistice din repertoriu;”

- se completează cu următoarea atribuţie pct.j) astfel: „ j) înaintează spre aprobare Directorului propunerea privind atribuţiile Consiliului Artistic precum şi modificări privind Regulamentului de Funcţionare al Consiliului Artistic.”

Aliniatul (2): - completează cu „şi înaintează spre aprobare Directorului Regulamentul de Funcţionare.” Se propune următorul conţinut la Articolul 12

(1) În cadrul Teatrului funcţionează Consiliul Artistic ca organ de specialitate cu rol consultativ înfiinţat prin dispoziţia Directorului, cu următoarele atribuţii:

a) formulează propuneri privind strategia culturală a Teatrului, a programelor şi proiectelor culturale;

b) avizează proiectul de repertoriu al Teatrului; c) vizionează repetiţiile spectacolelor în pregătire, face evaluarea calităţii acestora; d) urmăreşte şi analizează activitatea artistică din Teatru, semnalând conducerii Teatrului

problemele constatate; e) evaluează proiectele artistice ce au fost desfăşurate, analizând nivelul de performanţă

artistică dobândită şi formulând, după caz, propuneri de îmbunătăţire a activităţii; f) acordă la solicitare asistenţă de specialitate în domeniul de activitate al Teatrului; g) avizează lista sarcinilor complementare pentru personalul artistic de specialitate; h) îndeplineşte alte atribuţii stabilite de conducerea Teatrului. i) veghează la menţinerea calităţii artistice a reprezentaţiilor şi a prestigiului actorilor; j) înaintează spre aprobare Directorului propunere privind atribuţiile Consiliului

Artistic precum şi modificări privind Regulamentului de Funcţionare al Consiliului Artistic.

(2) Consiliul Artistic este format dintr-un număr de 7 – 9 membri, numiţi prin decizia Directorului. La prima şedinţă membrii Consiliulului Artistic aleg un preşedinte şi un secretar şi înaintează spre aprobare Directorului Regulamentul de Funcţionare.

(3) Consiliul Artistic se întruneşte ori de câte ori este nevoie la convocarea preşedintelui său ori a Directorului Teatrului.

  2

III. Totodată la toate funcţiile cheie unde s-a prevăzut elaborarea procedurilor de lucru potrivit OMFP nr. 946/2005 este necesar să se prevadă sintagma „şi actualizarea” pentru o mai bună responsabilizare a persoanelor din respectivele funcţii, şi anume:

- director adjunct artistic, contabil şef, şef birou administrativ de specialitate, - la atribuţiile Directorului adjunct tehnic se stipulează obligaţia de a verifica procedurile de

control intern a tuturor compartimentelor din instituţie potrivit Ordinului 946/2005 şi înaintează spre aprobare Directorului

- la atribuţiile Şefului serviciu tehnic scenă, Şefului serviciu întreţinere producţie, se stipulează elaborează şi actualizează procedurile de control intern pentru compartimentele din subordine potrivit Ordinului 946/2005 şi înaintează spre aprobare Directorului

Propunem următoarea formulă la atribuţiile Directorului adjunct artistic, Contabilului şef, Şefului birou administrativ de specialitate, Şefului serviciu tehnic scenă, Şefului serviciu întreţinere producţie: „elaborează şi actualizează procedurile de lucru şi de control intern pentru compartimentele din subordine potrivit Ordinului 946/2005 şi înaintează spre aprobare Directorului” Propunem următoarea formulă la atribuţiile Directorului adjunct tehnic: „verifică procedurile de control intern pentru compartimentele din subordine potrivit Ordinului 946/2005 şi înaintează spre aprobare Directorului”

IV. La articolul 3 punctul B. Servicii, birouri, alte compartimente se completează cu „şi subordonarea lor”

Propunem următoarea formulă: „B. Servicii, birouri, alte compartimente şi subordonarea lor:”

V. La articolul 15 la fiecare compartiment se completează cu obiectul de activitate potrivit propunerii din procesul verbal nr. 4//14.12.2012 (pct.8.) al comisiei de monitorizare în urma recomandărilor Raportului de audit Public intern cu nr. înreg. SC2012-25945/2.13/31.10.2012 privind Documentaţia de fundamentare a proiectelor de ROF, organigrama, stat de funcţii, fişe de post actualizate, etc.plecând de la obiectivele specifice, activităţile individuale pentru fiecare salariat, care să conducă la atingerea obiectivelor specifice precum şi indicatorii de rezultat/performanţă, asociaţi obiectivelor (R.3.2.4.).

VI. Se înfiinţează compartimentul de audit public intern la recomandarea Raportului de audit Public intern cu nr. înreg. SC2012-25945/2.13/31.10.2012 şi propunerea Comitetului de monitorizare prin procesul perbal nr. 5/3.01.2012 în pct. 4. cu acordul Consiliului Local al Municipiului Timişoara conform prevederilor art. 11 lit.f) al Legii nr. 672/19.12.2012 privindauditul public intern (actualizată) şi art.3 din OMFP nr.946/2005 privind Codul Controlului Intern, republicat.

Propunem următoarea formulare la art. 15. şi 13., punctul: 9. Compartiment Audit Public Intern a) Obiectul de activitate: - asigurarea elementelor probante pentru evaluare independentă a proceselor

managementului riscurilor, de control şi de guvernanţă precum şi consiliere de îmbunătăţire a proceselor guvernanţei ale instituţiei

  3

b) Atribuţii: • elaborează norme metodologice specifice entităţii publice în care îşi desfăşoară

activitatea, cu avizul Autorităţii ; • elaborează proiectul planului multianual de audit public intern, de regulă pe o perioadă

de 3 ani, şi, pe baza acestuia, proiectul planului anual de audit public intern; • elaborează raportul anual al activităţii de audit public intern;

Pentru înfiinţarea Compartimentului de Audit Public Intern este necesară transformarea postului de contabil I cu studii medii(în prezent vacant) în postul de auditor I cu studii superioare.

Solicităm aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al Teatrului Maghiar de

Stat Csiky Gergely, a Organigramei şi Statului de Funcţii potrivit dispoziţiilor art. 4 aliniatului 2 respectiv art.19 alin.2,3 din O.G.21/2005 actualizată.

Precizăm că în structura organizatorică a instituţiei respectiv organigramei şi statului

de funcţii, se modifică numai referitor la înfiinţarea compartimentului de audit public intern.

Alina Pintilie Director Directia Comunicare Avizat juridic

Lavinia Simion Consilier

Compartimentul de Relationare cu Institutii Culturale