keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 300/27.09.2011 privind aprobarea Statului de functii, Organigramei si a Regulamentului de organizare si functionare pentru Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely

27.09.2011

Hotararea Consiliului Local 300/27.09.2011
privind aprobarea Statului de functii, Organigramei si a Regulamentului de organizare si functionare pentru Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2011 - 019829/19.09.2011 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
În conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit.(a) si alin.(3) lit.b din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 alin.1 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aprobă Statul de functii, Organigrama şi Regulamentul de organizare şi functionare pentru Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely, conform Anexelor nr.1, 2 şi 3 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art.2 : Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely Timişoara

Art.3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei de Mediu;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern;
- Teatrului Maghiar de Stat Csiky Gergely
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
ADRIAN ORZA
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_2.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA TEATRUL MAGHIAR DE STAT CSIKY GERGELY Aprobat, ANEXA NR.2 la H.C.L. nr. _____/ ___________2011

1

DIRECTOR ADJUNCT 

1 1 CONTABIL ŞEF 1

cr et ar ia t A

rt is tic ,

g  şi  Im

pr es ar ia t

re aț ie  A rt is tic

ă

dm in is tr at iv  

pe ci al ita

te

Te hn

ic  S ce nă

 

u  În tr et in er e

od uc tie

 F in an ci ar  

on ta bi l

DIRECTOR ADJUNCT 

ARTISTIC

Dr.ing.Gheorghe Ciuhandu

CONSILIUL ARTISTIC

AL MUN. TIMIŞOARA

CONSILIUL LOCAL

Primar

TEHNIC

CONSILIUL ADMINISTRATIV

PRIMAR

DIRECTOR

 S er vi ci u  Se c

M ar ke tin

g

Se rv ic iu  C r

Bi ro u  A d

de  S p

Se rv ic iu  T

Se rv ic iu Pr o

Bi ro u Co

15 45 7 12 13 7 1 1 1 1 1 1

14 44 6 11 12 6

13 1 12

12

TOTAL FUNCȚII din care: 128 1 12 11 116

_________ Balázs Attila

Preşedintele Consiliului Administrativ al Teatrului Maghiar de Stat Csiky Gergely

Funcții de conducere Total funcții de execuție 

Oficiu Organizare scenă

Formație Muncitori

Avizat, 

Atasament: Referat.pdf

REFERAT privind susţinerea proiectului de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii, organigramei şi a regulamentului de

organizare şi funcţionare pentru Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely

Având în vedere referatul Teatrului Maghiar de Stat Csiky Gergely înregistrat cu numărul SC2011 – 019829/07.09.2011 privind aprobarea statului de funcţii, organigramei şi a regulamentului de organizare şi funcţionare pentru Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely; prevederile art.36 alin.(2) lit.a şi alin.(3) lit.b din Legea nr.215/2001 a administraţiei publice locale, propunem susţinerea proiectului de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii, organigramei şi a regulamentului de organizare şi funcţionare pentru Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely, conform anexelor 1, 2, 3 şi 4 prezentate de Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely.

. Şef Serviciu Resurse Umane, Avizat juridic, Rodica Aurelian

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR SC2011 – 019829/19.09.2011

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 490 635 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

APROBAT PRIMAR Dr.ing.Gheorghe Ciuhandu

(h

Atasament: Anexa_1.pdf

Apropbat, CONSILIUL LOCAL TIMIŞOARA _______________ TEATRUL MAGHIAR DE STAT CSIKY GERGELY Gheorghe CIUHANDU Anexa nr. 3 a H.C.L. Nr.______/_________2011 Primar

Nr. Denumirea functiei gradul NR. Nivel Grad crt. (treapta)profesionala posturi studii treapta

profesionala 0 1. 2. 3. 4. 1 Director 1 S II 2 Director adjunct 2 S II 3 Contabil sef 1 S II 4 Şef serviciu gr.II 4 S II 5 Şef birou 2 S II 6 Sef oficiu 1 S II 7 Sef formaţie muncitori 1 M,G II 8 Consultant artistic 1 S IA 9 Secretar literar 2 S I 10 Secretar literar 1 S III 11 Secretar artistic 1 S I 12 Referent de specialitate 3 S I 13 Referent 1 SSD I 14 Referent 1 S III 15 Consilier juridic 1 S IA 16 Secretar public relations 1 S I 17 Secretar public relations 2 S III 18 Impresar artistic 2 S I 19 Impresar artistic 1 S II 20 Referent 3 M IA 21 Referent 3 M I 22 Contabil 1 M I 23 Grafician 1 S I 24 Regizor artistic 2 S I 25 Scenograf 1 S I 26 Artist plastic 1 S I 27 Coregraf 1 S I 28 Maestru corepetitor 1 S I 29 Maestru studii muzical 1 S I 30 Actor 2 S IA 31 Actor 14 S I 32 Actor 14 S II 33 Actor manuitor papusi 6 S I 34 Actor 1 M I 35 Operator imagine 2 S I 36 Operator sunet 2 S I 37 Operator sunet 1 S II 38 Maestru lumini-sunet 2 M I 39 Regizor scena culise 1 S I 40 Regizor scena culise 2 S II 41 Sufleur I 1 S I 42 Munc.din activ spec.inst. de spec. 16 M,G I 43 Munc.din activ spec.inst. de spec . 5 M,G II 44 Ingrijitor 1 M,G I 45 Recuziter 4 M I 46 Iluminist scena 1 M I 47 Butafor 1 M,G I

Nr. Denumirea functiei gradul NR. Nivel Grad

STAT DE FUNCŢII

crt. (treapta)profesionala posturi studii treapta profesionala

0 1. 2. 3. 4. 48 Sofer 2 M,G I 49 Machior 1 M I 50 Peruchier 1 M I 51 Controlor bilete 1 M;G 52 Garderobier 1 M,G 53 Plasator 1 M,G 54 Supraveghetor sala 1 M;G

TOTAL GENERAL 128

Intocmit, Horvath Iuliana

Avizat, ______________ Balázs Attila

Preşedintele Consiliului Administrativ al Teatrului Maghiar de Stat Csiky Gergely

Referent resurse umane

Atasament: Anexa_3.pdf

1

ANEXĂ nr.1 Aprobat, La Hotărârea nr.___/_________2011 _______________________ Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu Primar al Municipiului Timişoara

REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE A

TEATRULUI MAGHIAR DE STAT „CSIKY GERGELY” DIN TIMIŞOARA CAPITOULUL I. DISPOZIŢII GENERALE Articolul 1.

Prezentul Regulament stabileşte modul de organizare şi funcţionare a Teatrului Maghiar de Stat „Csiky Gergely” Timişoara, denumit în continuare Teatrul, stabileşte regulile de funcţionare, normele de conduită, drepturile şi obligaţiile angajaţilor acesteia. Articolul 2. Denumirea, sediul şi funcţionarea Teatrului (1) Denumirea Teatrului este TEATRUL MAGHIAR DE STAT „CSIKY GERGELY”. Sediul este în

mun.Timişoara, str. Mărăşeşti nr.2, cod poştal 300086. (2) Teatrul se află sub autoritatea administrativă a Consiliului Local al Municipiului Timişoara. (3) Teatrul a fost înfiinţat prin Hotărârea Consiliului de Miniştri nr. 1853 din 09.12.1957 şi funcţionează

în condiţiile legii ca instituţie de spectacole, cu personalitate juridică proprie. (4) Teatrul Maghiar de Stat „Csiky Gergely” din Timişoara este instituţie de spectacole de repertoriu. Articolul 3. Structura organizatorică (1) Structura organizatorică, numărul de personal şi bugetul se aprobă prin hotărâre a Consiliului Local

al Municipiului Timişoara, în raport cu obligaţiile sau cu programele stabilite, astfel încât să se asigure îndeplinirea în mod corespunzător a atribuţiilor şi activităţilor specifice.

(2) Structura organizatorică a Teatrului Maghiar de Stat Csiky Gergely cuprinde servicii, birouri şi compartimente, constituite în conformitate cu organigrama, anexă la prezentul regulament., după cum urmează:

A. Conducerea: 1. Conducerea Teatrului Maghiar de Stat “Csiky Gergely” este asigurată de:

• Un Director • Un Director Adjunct Tehnic • Un Director Adjunct Artistic • Un Contabil Şef

2. Consiliu administrativ cu rol deliberativ Preşedinte- Directorul Teatrului Maghiar de Stat Csiky Gergely Membrii:

- reprezentatntul autorităţii administraţiei publice locale, numit de aceasta - reprezentantul ordonatorului de credite desemnat de acesta - Contabil Şef - Director Adjunct Artistic - Director Adjunct Tehnic - Consilierul Juridic

2

- un reprezentant al salariaţilor/delegatul sindicatului. 3. Consiliul Artistic cu rol consultativ constituit prin decizia Directorului din personalul de specialitate artistică şi un reprezentant al comunităţii. B. Servicii, birouri, şi alte compartimente:

1. Conducere Director Adjunct Artistic Director Adjunct Tehnic Contabil Şef

Membrii conducerii subordonaţi Directorului

2. Biroul Administrativ de specialitate Şef Birou Consilier Juridic Referent – inspector resurse umane Referent – secretariat Referent – curier Referent- arhivar Referent achiziţii publice

Birou subordonat Directorului

3. Serviciul Secretariat Artistic Marketing şi Impresariat Şef Serviciu Secretar literar Secretar PR Secretar artistic Grafician Artist plastic Impresar artistic Vânzător bilete

Servicii subordonate Directorului Adjunct Artistic

4. Serviciu Creaţie Artistică Şef Serviciu Actor Actor mănuitor păpuşi Actor- studii medii Consultant artistic Regizor artistic Scenograf Maestru de studii muzical Maestru corepetitor Coregraf Sufleur – studii superioare

3

5. Serviciul Întreţinere -Producţie Şef Serviciu Muncitor din activitate specifică instituţiei de spectacole (tâmplar, lăcătuş, croitor, pictor executant, cizmar, tapiţer, sudor) Butafor Şofer- minibus Şofer -autoutilitara Dacia Îngrijitor

Servicii subordonate Directorului Adjunct Tehnic

6. Serviciu Tehnic Scenă Şef Serviciu- Regizor scenă culise Operator lumini imagine Operator sunet Maestru sunet Maestru lumini Iluminist scenă

7. Oficiu Organizare Scenă Şef Oficiu —secretar platou Peruchier Machior Recuziter Muncitor din activitate specifică instituţiei de spectacole (costumier, mânuitor mont. decor) Controlor Garderobier Plasator Saupraveghetor Sală

Oficiu subordonat Şefului Serviciu Tehnic Scenă

8. Formaţie muncitori Şef formaţie Muncitor din activitate specifică instituţiei de spectacole

Formaţie subordonat Şefului Oficiu Organizare Scenă

9. Birou Financiar- Contabil Şef Birou Contabil Referent- casier Referent- financiar Referent salarizare Referent – evidenta magazia centrală Referent - achizitor

Birou subordonat Contabilului Şef al Teatrului Maghiar de Stat Csiky Gergely

4

CAPITOLUL II. ATRIBUŢII ŞI ACTIVITĂŢI SPECIFICE Articolul 4. Drepturile şi obligaţiile Consiliului Local al Municipiului Timişoara, în continuare Autoritate: (1) Autoritatea are, în principal, următoarele drepturi:

a) să efectueze anual evaluarea managementului, conform contractului de management, în condiţiile legii;

b) să solicite Directorului prezentarea raportului de activitate, în termen de 15 zile lucrătoare de la depunerea situaţiilor financiare anuale;

c) să diminueze sau să majoreze remuneraţia Directorului, în funcţie de rezultatul fiecărei evaluări, raportat la obiectivele şi criteriile de performanţă stabilite în contract de management;

d) să reanalizeze sumele necesare realizării programului, în raport cu angajamentele propuse de Director în proiectul de management, şi să negocieze anual programul minimal;

e) să negocieze anual remuneraţia Directorului; f) să verifice periodic, prin compartimentul specializat, condiţiile prevăzute de legislaţie pentru

încadrarea şi păstrarea statutului de instituţie de repertoriu. (2) Autoritatea are, în principal, următoarele obligaţii:

a) să acorde Directorului toate drepturile care decurg din contractul de management şi din lege; b) să asigure instituţiei subvenţiile bugetare necesare pentru plata remuneraţiei Directorului,

prevăzută din contractul de management; c) să reanalizeze periodic sumele necesare realizării programelor, în raport cu valorile propuse în

proiectul de management; d) asigură Directorului, în limita prevederilor legale şi ale contractului de management, deplină

libertate în organizarea, gestionarea şi conducerea activităţii instituţiei. e) asigură Teatrului potrivit legii, bugetul necesar pentru remunerarea personalului şi pentru

realizarea şi prezentarea cel puţin a producţiilor artistice din cadrul programului minimal. f) promovează hotărârile de consiliu referitoare la Teatru (aprobarea ROF-ului, aprobarea

Organigramei şi altele) în conformitate cu prevederile legale; g) elaborează prin compartiment specializat, politica/strategia culturală locală, în baza legislaţiei

privind domeniul cultural, în conformitate cu politica guvernamentală în domeniul culturii respectiv obligaţia Teatrului să-şi definească politica/misiunea şi obiectivele organizaţionale altfel încât să îndeplinească politica/strategia culturală locală, să respecte legislaţia specifică instituţiilor de spectacole cu urmărirea satisfacerii nevoilor comunităţii locale în care îşi desfăşoară activitatea, etc.;

Articolul 5.

Teatrul îndeplineşte următoarele atribuţii: a) promovează cultura teatrală pentru publicul de Teatru, în general, şi pentru minoritatea maghiară şi

publicul de expresie maghiară, în special; b) promovează prin mijloace specifice artei teatrale valorile dramaturgiei universale şi autohtone,

precum şi valorile culturii maghiare din România; c) promovează cunoaşterea fenomenului artistic din România în ţară şi străinătate; d) contribuie la răspândirea şi dezvoltarea valorilor artistice autentice. e) elaborează propriile regulamente de organizare şi funcţionare, care se aprobă, potrivit legii, de

către Autoritate.

5

Articolul 6. Obiectul de activitate (1) În exercitarea atribuţiilor din articolul precedent, Teatrul desfăşoară următoarele activităţi şi acţiuni specifice:

a) realizează spectacole de teatru profesionist atât pentru persoanele aparţinând minorităţii maghiare cât şi pentru alţi spectatori asigură montarea de spectacole de diverse facturi, pentru toate categoriile de spectatori;

b) organizează şi participă la evenimente şi acţiuni cultural artistice; c) colaborează şi realizează proiecte comune cu artişti şi instituţii din ţară şi străinătate; d) participă la turnee, festivaluri şi alte manifestări artistice organizate în ţară şi străinătate.

(2) după caz, în desfăşurarea activităţilor prevăzute la alin. (1), Teatrul poate pune la dispoziţia spectatorilor interesaţi servicii de traducere simultană în limba română.

(3) realizează activităţi de impresariere a propriilor producţii artistice (4)Teatrul are deplină autonomie în stabilirea şi realizarea programelor proprii, în consens cu politicile culturale ale autorităţilor centrale sau locale, concepute pentru a răspunde nevoilor comunităţii. (5) în desfăşurarea activităţilor şi acţiunilor specifice din alin.(1), Teatrul îndeplineşte şi activitate de transport rutier fără caracter comercial. CAPITOLUL III. CONDUCEREA, ORGANIZAREA ŞI PERSONALUL Articolul 7. Directorul a) Directorul îndeplineşte, în condiţiile legii, următoarele atribuţii principale:

1) adoptă măsuri în vederea îndeplinirii prevederilor bugetului anual de venituri şi cheltuieli al instituţiei, pentru dezvoltarea şi diversificarea surselor de venituri extrabugetare, în condiţiile reglementărilor legale în vigoare;

2) selectează, angajează, promovează, sancţionează şi concediază personalul salariat, în condiţiile legii;

3) stabileşte atribuţiile de serviciu pe compartimente ale personalului angajat, conform regulamentului de organizare şi funcţionare a instituţiei, precum şi obligaţiile profesionale individuale de muncă ale personalului de specialitate, aprobate prin fişele de post;

4) încheie acte juridice de conservare, administrare sau dispoziţie în numele şi pe seama instituţiei, în condiţiile legii;

5) exercită drepturile şi responsabilităţile care fac obiectul contractului de management în interesul Teatrului. Directorului îi sunt interzise orice activităţi şi manifestări de natură să prejudicieze interesul şi prestigiul Teatrului.

6) păstrează cu rigurozitate confidenţialitatea asupra datelor şi informaţiilor referitoare la activitatea instituţiei, care au un astfel de caracter sau care sunt stabilite ca având un astfel de caracter de către autoritate.

7) realizează obligaţiile asumate prin contractul de management potrivit termenilor şi condiţiilor acestuia şi cu respectarea prevederilor legale.

8) elaborează şi propune spre aprobare autorităţii proiectul de buget al instituţiei; 9) decide asupra modului de utilizare a bugetului aprobat al instituţiei, conform prevederilor

contractului de management, cu respectarea prevederilor legale, fiind ordonator de credite pentru bugetul acesteia;

10) negociază clauzele contractelor de muncă, în condiţiile legii; 11) negociază clauzele contractelor încheiate conform prevederilor codului civil sau, după caz,

conform legilor speciale;

6

12) dispune, în funcţie de rezultatele evaluării performanţelor profesionale ale salariaţilor, menţinerea, diminuarea sau creşterea drepturilor salariale ale acestora, precum şi alte măsuri legale ce se impun;

13) reprezintă instituţia în raporturile cu terţii; 14) încheie acte juridice în numele şi pe seama instituţiei, în limitele de competenţă stabilite prin

contractul de management. 15) răspunde de elaborarea şi ducerea la îndeplinire a strategiei artistice, în activitatea curentă şi în

perspectivă; 16) avizează contul de încheiere a exerciţiului bugetar ale Teatrului, şi le supune aprobării Consiliului

Administrativ, respectiv Consiliului Local al Municipiului Timişoara; 17) propune spre avizare Consiliului Administrativ şi spre aprobare Consiliului Local al Municipiului

Timişoara Regulamentului de Organizare şi Funcţionare cu Organigrama şi Statul de funcţii; 18) propune spre aprobare Consiliului Administrativ Regulamentul de Ordine Interioară al Teatrului; 19) urmăreşte şi răspunde de îndeplinirea atribuţiilor stabilite, coordonează şi controlează activitatea

personalului angajat, precum şi a colaboratorilor; 20) aprobă listele de premiere ale salariatilor Teatruluii, ţinând seama de criteriile legale care stau la

baza acestor atribuiri de prime; 21) decide asupra acordării premiilor salariaţilor pentru rezultate deosebite obţinute în activitate; 22) evaluează şi acceptă ofertele de legate, donaţii sau sponsorizări; 23) deleagă exercitarea atribuţiilor subordonaţilor direcţi prin Dispoziţii, Regulamentul de organizare

şi funcţionare, respectiv prin fişele postului; 24) alte competenţe încredinţate prin ordin/hotărâre a ordonatorului principal de credite al autorităţii.

b) Directorul este asistat în activitatea sa de următoarele organisme: • un Consiliu Administrativ- cu rol deliberativ • un Consiliu Artistic - cu rol consultativ

c) În exercitarea atribuţiilor ce îi revin, Directorul poate fi ajutat de unul sau de doi Directori adjuncţi, după caz, în funcţie de specificul şi complexitatea activităţii Teatrului, potrivit organigramei şi statului de funcţii aprobate de Autoritate. d) Directorul poate îndeplini atribuţii stabilite prin contractul de management, prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Teatrului sau altele prevăzute de lege. e) În exercitarea atribuţiilor sale Directorul emite dispoziţii. f) În exercitarea atribuţiei prevăzute la pct. 11), Directorul poate încheia contracte individuale de muncă pe durată determinată cu respectarea prevederilor din Codul muncii şi, după caz, din legile speciale, fără ca durata acestora să depăşească durata contractului de management. g) Salariul de bază ale Directorului se stabileşte în conformitate cu prevederile O.U.G.nr. 189/2008 cu modificările ulterioare. Articolul 8. Director Adjunct Artistic

(1) Directorul Adjunct Artistic este direct subordonat Directorului şi face parte din conducerea Teatrului;

(2) Directorul Adjunct Artistic este numit de către Director prin dispoziţie pe bază de concurs; (3) Directorul Adjunct Artistic are următoarele atribuţii principale: a) coordonează activitatea artistică a Teatrului şi controlează respectarea strategiei artistice a

Teatrului, b) elaborează programul repertorial pe stagiune c) controlează evidenţa, întocmirea, întreţinerea şi arhivarea documentelor activităţii artistice d) controlează coordonarea şi monitorizearea relaţiilor cu mass-media; e) iniţiază şi dezvoltă relaţiile cu sponsorii;

7

f) coordonează relaţiile cu grupuri de specialitate din afara instituţiei - educatori, studenţi, organizaţii non-profit; .

g) răspunde de imaginea promoţională a instituţiei şi coordonează campaniile de promovare pentru producţiile proprii;

h) identifică proiectele instituţiei pentru participarea lor la licitaţii de proiecte în scopul obţinerii finanţărilor nerambursabile

i) răspunde de buna organizare şi desfăşurare a activităţii artistice cu ocazia turneelor şi deplasărilor

j) întocmeşte studii de prospectare a cerinţelor “pieţii culturale”, adună informaţii de care urmează a se ţine seama la elaborarea programelor cultural-artistice ale Teatrului.

k) elaborează procedurile de lucru şi de control intern pentru compartimentele din subordine potrivit Ordinului 946/2005 şi înaintează spre aprobare Directorului

l) stabileşte atribuţiile angajaţiilor din subordine în acord cu procedurile aprobate de către Director şi comunică referentului de resurse umane în vederea actualizării fişelor posturilor.

Articolul 9. Directorul Adjunct Tehnic (1) Directorul Adjunct Tehnic este direct subordonat Directorului şi face parte din conducerea instituţiei (2) Directorul Adjunct Tehnic este numit de către Director prin dispoziţie pe bază de concurs. (3) În lipsa Directorului preia atribuţiile şi competenţele conducătorului instituţiei; (4) Directorul Adjunct Tehnic îndeplineşte următoarele atribuţii:

a) întocmeşte planurile de reparaţii curente, reparaţii capitale şi investiţii privind instalaţiile, imobilul şi interioarele acestuia, planifică în limitele fondurilor alocate aceste reparaţii, stabilind oportunitatea şi priorităţile;

b) supune spre aprobare Consiliului Administrativ planurile de reparaţii curente, reparaţii capitale şi de investiţii, la începutul fiecărui an;

c) urmăreşte şi ia măsuri pentru respectarea dispoziţiilor legale cu privire la funcţionarea în deplină siguranţă a utilajelor şi instalaţiilor, răspunzând de îndeplinirea normelor ISCIR;

d) informează Directorul sau Consiliul Administrativ asupra deficienţelor constatate de organele de control (pompieri, poliţie, securitatea şi sănătatea munci ş.a.) şi ia măsurile necesare pentru eliminarea acestor deficienţe;

e) organizează şi participă la recepţionarea lucrărilor executate de terţi, precum şi a diferitelor instalaţiilor tehnice;

f) răspunde de activitatea destinată prevenirii şi stingerii incendiilor, de securitate şi sănătatea muncii potrivit normelor legale în vigoare;

g) asigură şi ia măsuri pentru funcţionarea în bune condiţii a tuturor instalaţiilor Teatrului, încălzire, ventilaţie şi aer condiţionat, apă şi canal, electricitate, ascensoare, securitatea şi sănătatea muncii, având grija planificării reviziilor tehnice şi reparării oportune a acestora;

h) dispune şi ia toate măsurile legale pentru paza şi securitatea Teatrului; i) răspunde şi îndrumă activitatea de sănătate şi securitate în muncă în baza deciziei Directorului şi a

normelor legale; j) participă la întocmirea contractelor, verificarea devizelor, verificarea caietelor de sarcini, la

precizarea, motivarea şi susţinerea poziţiei Teatrului la şedinţele de consiliere privind lucrările executate sau care urmează a se efectua în cadrul Teatrului;

k) participă la procesul de pregătire şi prezentarea spectacolelor cuprinse în repertoriul Teatrului, organizând activitatea atelierelor de producţie, urmărind desfăşurarea în bune condiţii a procesului de producţie de la lansare prin aprobarea devizelor şi până la premiera spectacolului;

l) răspunde de buna organizare şi desfăşurare a activităţii deservire scenă, a transportului şi cazării, cu ocazia turneelor şi deplasărilor;

8

m) elaborează procedurile de control intern pentru compartimentele din subordine potrivit Ordinului 946/2005 şi înaintează spre aprobare Directorului

n) stabileşte atribuţiile angajaţiilor din subordine în acord cu procedurile aprobate de către Director şi comunică referentului de resurse umane în vederea actualizării fişelor posturilor.

Articolul 10. Contabilul Şef (1) Contabilul Şef este subordonat direct Directorului, numit pe bază de concurs, prin dispoziţia

Directorului Teatrului aprobat de către ordonatorul principal de credite. (2) Contabilul Şef indeplineste urmatoarele atributii :

a) coordonează direct activitatea Serviciul financiar, b) organizează şi răspunde de efectuarea înregistrărilor financiar-contabile; c) organizează şi răspunde de efectuarea inventarierilor periodice ale patrimoniului Teatrului; d) propune măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii financiar-contabile a Teatrului: e) participă în mod nemijlocit la elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al Teatrului; f) asigură respectarea legislaţiei în vigoare privind utilizarea şi integritatea mijloacelor materiale şi

băneşti ale Teatrului; g) verifică corectitudinea sumelor solicitate în cererile de credite bugetare şi încadrarea acestora în

volumul creditelor aprobate; h) verifică şi avizează utilizarea judicioasă a resurselor financiare ale Teatrului; i) verifică şi avizează contractele, convenţiile şi înţelegerile care angajează răspunderea

patrimonială a Teatrului; j) elaborează proceduri de lucru pentru activitatea de aprovizionare, recepţie şi consum în acord cu

prevederile legale şi în funcţie de specificitatea compartimentului aprovizionat a.î. să se asigure condiţii corespunzătoare fiecărei activităţi din instituţie.

1) coordonează activitatea magaziei centrale, va lua măsuri să comunice în scris gestionarului numele şi funcţia persoanelor în drept să semneze sau să vizeze actele de eliberare a bunurilor, precum şi specimenele de semnătura ale acestora;

k) îndeplineşte alte atribuţii specifice funcţiei pe care o ocupă, potrivit legii. l) organizează controlul financiar preventiv propriu în cadrul Biroului Financiar, în conformitate cu

Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999, cu modificările ulterioare, privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicată. Persoana care exercită controlul financiar preventiv propriu nu trebuie să fie implicată, prin sarcinile de serviciu, în efectuarea operaţiunii supuse controlului financiar preventiv propriu;

m) întocmeşte rapoarte lunare şi anuale către Director pe baza criteriilor stabilite de HG 1301/2009 n) elaborează procedurile de control intern pentru compartimentele din subordine potrivit

Ordinului 946/2005 şi înaintează spre aprobare Directorului o) stabileşte atribuţiile angajaţiilor din subordine în acord cu procedurile aprobate de către

Director şi comunică referentului de resurse umane în vederea actualizării fişelor posturilor. (3) Contabilul Şef îndeplineşte orice alte atribuţii stabilite de către Director, potrivit legii si care sunt

compatibile cu activitatea Serviciului Financiar din institutiile bugetare.

9

Articolul 11. Consiliul Administrativ (1) În cadrul Teatrului funcţionează Consiliul Administrativ, cu rol deliberativ, este numit prin dispoziţia

Directorului. (2) Consiliul Administrativ se întruneşte ori de câte ori este nevoie pentru îndeplinirea atribuţiilor sale

la convocarea preşedintelui sau la cererea a cel puţin patru membri ai Consiliului Administrativ. (3) Convocarea membrilor se face cu cel putin 72 de ore înainte de şedinţă, exceptând situaţiile de forţă

majoră justificate. (4) Se va comunica ordinea de zi membrilor şi aceştia vor avea acces la documentele privind problemele

profesionale, economice, sociale sau culturale puse în discuţie. (5) Consiliul se întruneşte în mod valabil în prezenţa preşedintelui şi a cel puţin patru din membrii săi. (6) Hotărârile Consiliului Administrativ se iau cu majoritatea voturilor membrilor prezenti, dar nu mai

putin de jumătate plus unul din numărul total al membrilor; (7) Consiliul Administrativ îndeplineşte următoarele atribuţii:

a) analizează proiectele de hotărâri referitoare la activitatea artistică a Teatrului, cu luarea în considerare a avizelor acordate de Consiliul Artistic, şi aprobarea sau, după caz, restituirea lor, însoţite de observaţii şi propuneri motivate, în vederea modificării.

b) adoptă hotărâri în acord cu prevederile contractului de management al Directorului Teatrului. c) analizează şi aprobă proiectele de hotărâri în conformitate cu procedurile interne prevăzute în

regulamentul de organizare şi funcţionare a Teatrului. d) aprobă proiectele bugetului propriu şi al contului de încheiere al exerciţiului bugetar întocmit de

contabilul şef; e) aprobă Regulamentul de Ordine Interioară al Teatrului, la propunerea Directorului; f) propune Consiliului Local înstrăinarea mijloacelor fixe din patrimoniu, altele decât bunurile

imobile, precum şi asupra concesionării sau închirierii de bunuri prin licitaţie publică, organizată în condiţiile legii;

g) acordă consultanţă cu privire la proiectul de buget propriu şi al contului de încheiere a exerciţiului bugetar

h) înaintează Directorului propruneri privitoare la Regulamentul de Ordine Interioară al Teatrului i) acordă consultanţă cu privire la structura organizatorică, la organigrama şi la statul de funcţii; j) formulează propruneri pentru îmbunătăţirea activităţii, pe care le prezintă Directorului. k) formulează propuneri privind modificarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare; l) formulează recomandări cu privire la înstrăinarea mijloacelor fixe din patrimoniu, altele decât

bunurile imobile, precum şi la concesionarea sau închirierea de bunuri prin licitaţie publică, organizată în condiţiile legii;

Articolul 12 Consiliul Artistic (1) În cadrul Teatrului funcţionează Consiliul Artistic ca organ de specialitate cu rol consultativ înfiinţat

prin dispoziţia Directorului, cu următoarele atribuţii: a) formulează propuneri privind strategia culturală a Teatrului, a programelor şi proiectelor culturale; b) avizează proiectul de repertoriu al Teatrului; c) vizionează repetiţiile spectacolelor în pregătire, face evaluarea calităţii acestora; d) urmăreşte şi analizează activitatea artistică din Teatru, semnalând conducerii Teatrului problemele

constatate; e) evaluează proiectele artistice ce au fost desfăşurate, analizând nivelul de performanţă artistică

dobândită şi formulând, după caz, propuneri de îmbunătăţire a activităţii; f) acordă la solicitare asistenţă de specialitate în domeniul de activitate al Teatrului; g) propune păstrarea sau scoaterea unor producţii artistice din repertoriu; h) avizează lista sarcinilor complementare pentru personalul artistic de specialitate;

10

i) îndeplineşte alte atribuţii stabilite de conducerea Teatrului. j) veghează la menţinerea calităţii artistice a reprezentaţiilor şi a prestigiului actorilor;

(3) Consiliul Artistic este format dintr-un număr de 7 – 9 membri, numiţi prin decizia Directorului. La prima şedinţă Consiliul Artistic alege din rândul membrilor săi un preşedinte şi un secretar.

(4) Consiliul Artistic se întruneşte ori de câte ori este nevoie la convocarea preşedintelui său ori a Directorului Teatrului. Articolul 13. Organizarea (1) Organizarea Teatrului, structura organizatorică şi numărul de posturi sunt stabilite prin organigramă

şi stat de funcţii aprobate de Autoritate. (2) Atribuţiile corespunzătoare compartimentelor funcţionale sunt cele stabilite prin Regulamentul de

Organizare şi funcţionare aprobat de către autoritate.. (3) Atribuţiile corespunzătoare funcţiilor se stabilesc prin fişele posturilor aprobate de Director avizate

de şefii ierarhici superiori . (4) Instituţia poate recurge la externalizarea, în condiţiile legii, a unor servicii, inclusiv a celor tehnice,

administrative şi de producţie; (5) Sporul pentru condiţii grele prevăzut de lege se acordă pentru suprasolicitarea neuropsihică, în funcţie de numărul de repetiţii generale şi spectacole/concerte susţinute în luna anterioară, după cum urmează: a) actor, actor mânuitor păpuşi, sufleur - până la 15% din salariul de bază; b) regizor tehnic, regizor scenă culise, secretar platou, operator lumini, operator imagine - până la

10% din salariul de bază; c) maestru sunet, maestru lumini, electrician iluminare scenă, muncitor din activitatea specifică instituţiilor de spectacole şi concerte (tâmplar, costumier, mânuitor montator decor), recuziter, peruchier - până la 5% din salariul de bază. (6) Sporurile, majorările şi stimulentele prevăzute la alin. (5) se pot acorda numai în limitele bugetului aprobat. Articolul 14. Personalul (1) Angajarea Directorului se face în urma organizării unui concurs de proiecte de management, prin

contract de management conform prevederilor Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 189/2008 cu modificările ulterioare.

(2) Funcţionarea Teatrului Maghiar de Stat Csiky Gegely se asigură de către personalul artistic, tehnic şi de către personalul administrativ care, de regulă, îşi desfăşoară activitatea în baza contractelor individuale de muncă.

(3) Personalul este structurat pe funcţii de conducere şi de execuţie pe categorii de activităţi: de specialitate şi de deservire.

(4) Pentru realizarea producţiilor artistice, Teatrul poat utiliza personal artistic remunerat în baza unor contracte încheiate conform prevederilor legale privind dreptul de autor si drepturile conexe, precum si personal tehnic şi administrativ remunerat pe baza unor contracte individuale de muncă cu timp parţial.

(5) Pe durata stagiunii, personalul artistic de specialitate angajat în Teatru poate încheia contracte conform prevederilor legale privind dreptul de autor şi drepturile conexe sau, după caz, poate cumula funcţii în cadrul altor instituţii sau companii de spectacole sau concerte, numai cu acordul Consiliului Administrativ.

(6) Pentru personalul Teatrului, contractele individuale de munca se pot încheia, potrivit legii, astfel: a) pe durata nedeterminata, de regula; b) pe durata determinata, inclusiv pe stagiune sau productie artistica.

11

(7) Încadrarea personalului din Teatru potrivit alin. (6) se face, de regulă, pe bază de concurs/examen organizate în condiţiile legii.

(8) În cazul contractelor individuale de munca încheiate potrivit prevederilor alin. (6) lit. b), angajarea se poate face si în mod direct, prin acordul părţilor.

(9) Contractele individuale de munca încheiate pe durata nedeterminata înainte de intrarea în vigoare a O.G. 21/2007 pot fi modificate, prin acordul partilor, în contracte pe durată determinată.

(10) Prin derogare de la prevederile art. 7 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 137/2000 privind prevenirea si sancţionarea tuturor formelor de discriminare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 48/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, conditionarea ocuparii unei functii de specialitate artistica pe criterii de varsta, sex ori calitati fizice în Teatru se face conform specificului si intereselor Teatrului si nu constituie contraventie.

(11) In vederea asigurarii continuitatii actului artistic pe durata stagiunii, partile pot prevedea, în contractele individuale de munca încheiate în conformitate cu punctul 6 alin.b şi punctul 8, clauze speciale privind conditiile de încetare a raporturilor de munca, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

(12) Activitatea personalului artistic si tehnic din cadrul Teatrului se normeaza potrivit fisei postului. (13) Programul de lucru al personalului artistic si tehnic din cadrul Teatrului este repartizat inegal, fiind

specificat ca atare în contractul individual de munca. (14) Pentru personalul artistic si tehnic din Teatru, zilele de sambata, duminica si, dupa caz, zilele de

sarbatoare legala sunt considerate zile lucratoare, repausul saptamânal putând fi acordat în alte zile ale saptamânii.

(15) Zilele de repaus şi zilele de sărbătoare legală care nu au putut fi acordate vor fi recuperate în lunile urmatoare, compensate potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, sau adăugate zilelor de concediu.

(16) Concediul anual de odihnă pentru personalul din Teatru se acorda, de regulă, în vacanţa dintre stagiuni.

(17) Personalul are obligaţia să îşi realizeze sarcinile cu loialitate faţă de Teatru în conformitate cu fişa postului, să respecte disciplina şi normele de comportament şi totodată să-şi acorde sprijin şi să se suplinească în serviciu pentru îndeplinirea în bune condiţii a atribuţiilor profesionale.

(18) Normele interne de organizare se stabilesc prin Regulamentul de Ordine Interioară. (19) Acordarea drepturilor băneşti sau de altă natură se face potrivit funcţiei şi pregătirii profesionale, în

condiţiile şi cu respectarea Codului Muncii, a legislaţiei privitoare la salarizarea ori remunerarea personalului plătit din fonduri publice, respectiv a legilor speciale incidente instituţiilor publice de spectacole şi concerte sau a altor acte normative aplicabile.

20) Personalul angajat în baza unor contracte individuale de munca pe durata determinata, care nu are domiciliul în Timişoara si nu beneficiază de locuinţă de serviciu, poate primi din bugetul Teatrului o indemnizaţie lunară forfetară neimpozabilă, în cuantum de până la 50% din salariul mediu net pe economie, pentru a-si asigura cazarea.

21) Personalul are obligaţia să aibă o conduită activă şi preventivă;

Articolul 15. Atribuţiile compartimentelor şi subordonarea lor 1. Serviciul Secretariat Artistic-Marketing –Impresariat este subordonat direct Directorului Adjunct

Artistic -condus de un Şef Serviciu Acest serviciu îndeplineşte funcţia de documentare urmărind tendinţele din domeniu precum şi

funcţia de promovare a imaginii Teatrului, accentuarea rolului şi renumelui pe plan local şi regional: • elaborează strategia artistică a Teatrului, • întocmeşte programul repertorial pe stagiune • asigură evidenţa, întocmirea, întreţinerea şi arhivarea documentelor activităţii artistice • întocmeşte caietul program la indicaţia şefului ierarhic superior

12

• întocmeşte şi întreţine fişele artistice • asigură coordonarea relaţiilor cu mass-media; concepe şi pune la dispoziţia presei comunicate de

presă şi alte tipuri de materiale informative, furnizează răspunsurile la întrebările şi anchetele jurnaliştilor, monitorizează materialele de presă referitoare la instituţie;

• mediatizează programul cultural al Teatrului prin presă, radio, televiziune şi alte mijloace, anunţând la timp schimbările survenite;

• organizează conferinţele de presă ori de câte ori este necesar; • coordonează serviciile grafice şi fotografice ale instituţiei; • menţine relaţiile cu sponsorii; • sprijină activităţile cu clienţii şi potenţialii clienţi prin activităţi de promovare a „pachetului" de

produse culturale ale instituţiei; • coordonează tipăriturile instituţiei, incluzând: rapoarte anuale, declaraţii, pliante ale instituţiei şi

serviciilor sale; • coordonează relaţiile cu grupuri de specialitate din afara instituţiei - educatori, studenţi,

organizaţii non-profit; . • asigură imaginea promoţională instituţională şi sprijină campaniile de promovare pentru

producţiile proprii; • identificarea grupurilor ţintă pentru proiectele Teatrului atât ca public cât şi sursă de venit. • întocmeşte studii de prospectare a cerinţelor “pieţii culturale” adună informaţii de care urmează a

se ţine seama la elaborarea programelor cultural artistice ale Teatrului • asigură activitatea de impresariat-organizare – difuzare spectacole • asigură un număr cât mai mare de spectatori la reprezentaţiile Teatrului la sediu şi în deplasări; • răspunde de instalarea şi distribuirea materialelor publicitare ale spectacolelor Teatrului, precum

şi de adunarea materialelor publicitare care trebuie recuperate în deplasări şi turnee (cu sprijinul muncitorilor de scenă), în conlucrare cu secretarul literar şi secretarul relaţii publice;

• şeful serviciului întocmeşte rapoarte lunare către Director pe baza criteriilor stabilite în modelul- cadru al raportului de activitate din HG 1301/2009

2. Serviciul Creaţie Artistică este subordonat direct Directorului Adjunct Artistic, condus de către un

Şef Serviciu. Acest serviciu îndeplineşte funcţia de consultanţă, creaţie şi interpretare artistică este compus din artişi consultanţi, creatori (consultant artistic, regizor, scenograf, maestru studii canto, maestru corepetitor, coregraf,), artişti interpreţi (actori, actor mânuit.păpuşi,): • realizează spectacolul de Teatru într-un proces de creaţie individual-colectivă. • depune toate diligentele pentru păstrarea şi ridicarea calităţii artistice a spectacolelor, începând

cu premiera şi apoi în toate reprezentaţiile de la sediu, din deplasări sau turnee; • asigură punerea în scenă a spectacolelor stabilite, pentru repertoriul stagiunii Teatrului; • respectă orele de începere a repetiţiilor şi spectacolelor, prezentându-se înainte pentru orice alte

preparative şi valorificarea la maximum a orelor afectate pentru desfăşurarea repetiţiilor sau a altor acţiuni în care sunt implicaţi;

• conlucrează cu Serviciul Secretariat Artistic-Marketing–Impresariat pentru susţinerea programului cultural al Teatrului, anunţând la timp toate schimbările survenite în activitatea lor.

• răspunde de respectarea regulilor de protecţie a muncii şi informează şeful ierarhic ori de câte ori consideră că acestea nu pot fi respectate în mânuirea accesoriilor de scenă;

3. Serviciul Tehnic Scenă este subordonat direct Directorului Adjunct Tehnic, condus de către un Şef Serviciu.

• asigură asistenţa muncii de creaţie, sunt partenerii responsabili ai celor din Serviciul Creaţie Artistică şi Serviciul Tehnic Scenă.

13

• îşi aduce contribuţia, prin activităţile specifice desfăşurate, alături de personalul artistic, la realizarea spectacolelor şi menţinerea calităţii lor artistice, prin asigurarea sonorizării şi luminii de sceniă.

• se ocupa in mod direct de instalarea echipamentului de lumini, sunet, proiectii video, pentru fiecare spectacol şi repetiţii generale.

• personalul din acest serviciu ia zilnic cunoştinţă de programul de repetiţii, spectacole sau alte acţiuni programate pe Ordinul de lucru zilnic şi participă la repetiţii, spectacole şi alte acţiuni ale Teatrului, atât la sediu, cât şi în deplasări, turnee în ţară sau străinătate;

• respectă planul de montare al scenografiei • răspunde de respectarea regulilor de securitate şi sănătate şi informează şeful ierarhic superior ori

de câte ori consideră că acestea nu pot fi respectate în exercitatea atribuţiilor de serviciu. 4. Oficiu Organizare Scenă – condus de Şef Oficiu -secretar platou subordonat direct Şefului

Serviciului Tehnic Scenă • respectă planul de montare al scenografiei • răspunde de depozitarea corectă a bunurilor din gestiune. • răspunde de întreţinerea şi pregătirea costumelor şi recuzitei pentru toate spectacolele. • răspunde de respectarea regulilor de securitate şi sănătate şi informează şeful ierarhic superior ori

de câte ori consideră că acestea nu pot fi respectate în exercitatea atribuţiilor de serviciu; • asigură activitatea de primire a publicului • asigură activitatea de machior-peruchier conform indicaţiilor regizorului şi scenografului. • răspunde de respectarea regulilor de securitate şi sănătate şi informează şeful ierarhic superior ori

de câte ori consideră că acestea nu pot fi respectate în exercitatea atribuţiilor de serviciu. 5. Formaţie Muncitor - este condus de un Şef Formaţie, ce se află în subordinea Şefului Oficiu

organizare scenă şi are următoarele atribuţii: • ia zilnic cunoştinţă de programul de repetiţii, spectacole sau alte acţiuni programate pe Ordinul

de lucru zilnic; • participă la repetiţii, spectacole şi alte acţiuni ale Teatrului, atât la sediu, cât şi în deplasări, turnee

în ţară sau străinătate; • mânuieşte decorul ca atribuţie principală. • răspunde de depozitarea corectă a bunurilor din gestiune. • răspunde de respectarea regulilor de securitate şi sănătate şi informează şeful ierarhic superior ori

de câte ori consideră că acestea nu pot fi respectate în exercitatea atribuţiilor de serviciu.

6. Biroul Administrativ de Specialitate- condus de Şef Birou subordonat Directorului • şeful biroului întocmeşte rapoarte lunare şi anuale către Director pe baza criteriilor stabilite de

HG 1301/2009 privind evaluarea activităţii de management. • elaborează procedurile de control intern pentru compartimentele din subordine potrivit

Ordinului 946/2005 şi înaintează spre aprobare Directorului • stabileşte atribuţiile angajaţiilor din subordine în acord cu procedurile aprobate de către Director

şi comunică referentului de resurse umane în vederea actualizării fişelor posturilor.

a) Activitatea consilierului juridic se desfăşoară conform prevederilor Legii nr. 514/2003 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier juridic precum şi a statutului profesiei de consilier juridic b) Consilierul juridic reprezintă interesele instituţiei în faţa instanţelor judecătoreşti sau arbitraj,

pentru soluţionarea cauzelor litigioase, pe baza împuternicirii date de către Directorul instituţiei. c) Referentul de resurse umane • asigură organizarea şi desfăşurarea concursurilor pentru angajarea şi promovarea în funcţii a

salariaţilor precum şi emiterea dispoziţilor de desfacere a contractelor de muncă.

14

• întocmeşte documentele în vederea recrutării, încadrării, promovării, sancţionării salariaţilor sau a formelor legale de modificare sau desfacere a contractelor individuale de muncă, potrivit legii;

• ţine evidenţa muncii prin intermediul registrului general de evidenţă a salariaţilor (Revisal) în formă electronică conform legislaţiei în vigoare;

• verifică îndeplinirea condiţiilor de pensionare şi întocmeste dosarele de pensionare; • asigură secretariatul concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante; • elaborează materiale de analiză, sinteză şi statistică privind personalul, sporuri şi alte drepturi

salariale; • gestionază fişele posturilor şi fişele anuale de evaluare a perfomanţelor profesionale individuale.

d) Referentul – secretariat • asigură asistenţă Directorul la toate programele din agenda sa întocmind documentaţiile aferente • asigură comunicaţia bidirecţional dintre Director şi/sau conducere şi celelate compartimente

funcţionale • înregistrează, arhivează toate documentele oficiale ale Teatrului precum şi documentele din

circuitul intern • răspunde de registrul de intrare –ierşiri documente conform Ordinului nr. 946/2005

e) Referent Achiziţii publice f) Asigură şi răspunde de derularea desfăşurării procedurilor de achiziţie publică conform

normelor legale 7. Biroul Financiar Contabil este subordonat Contabilului Şef, condus de un Şef Birou (cu studii superioare de specialitate economică), are următoarele atribuţii:

• elaborează pe baza programului anual de activitate proiectul de buget şi contul de încheiere al exerciţiului bugetar al Teatrului şi prezintă Consiliului Administrativ spre aprobare.

• asigură întocmirea la timp şi în conformitate cu dispoziţiile legale a tuturor documentelor din circuitul financiar-contabil, achiziţionarea, recepţionarea şi păstrarea bunurilor achiziţionate

• înregistrează cronologic şi sistematic documentele contabile, prelucrează şi păstrează informaţiilor cu privire la situaţia patrimonială şi rezultatele obţinute;

• asigură realizarea evidenţei contabile conform capitolelor şi subcapitolelor din clasificaţia bugetară, în cadrul contabilităţii, subvenţiile, veniturile proprii, plăţile de casă şi cheltuielile efective, le structurează pe capitole şi subcapitole de cheltuieli şi, în cadrul acestora, pe articole şi alineate, potrivit bugetului aprobat;

• întocmirea trimestrială şi anuală a bilanţului şi dării de seamă contabile în structura şi la termenele stabilite de Ministerul Culturii şi Cultelor şi Ministerul Finanţelor Publice;

• răspunde de respectarea normelor legale cu privire la existenţa, integritatea şi păstrarea bunurilor de orice fel, utilizarea mijloacelor materiale şi băneşti, efectuarea recepţiilor şi plăţilor, inventarierilor, asigurarea şi constituirea de garanţii, obligaţiile şi răspunderile gestionarului, conducerea evidenţei contabile şi realizarea datelor înscrise în bilanţuri şi conturi de execuţie;

• ţine evidenţa angajării, ordonanţării şi lichidării cheltuielilor; • întocmirea balanţelor de verificare şi a bilanţurilor contabile • prelucrează datele furnizate prin inventarierea anuală, ţine evidenţa mijloacelor fixe a obiectelor

de inventar şi a materialelor pe gestiuni; • pregăteşte pentru înregistrare, la organele competente, biletele şi abonamentele care vor fi puse

în vânzare • întocmeşte şi depune la organele competente „cereri de înregistrare a biletelor şi

abonamentelor la spectacole ", răspunzând de buna gestionare a acestora până în momentul predării lor la Casa de bilete

• întocmeşte zilnic evidenţa cantitativ-valorică a stocului de materiale, comparând lunar înregistrările sale cu datele de evidenţă contabilă;

• primeşte materialele în magazie, verificând cantităţile înscrise în facturi, controlând dacă acestea

15

corespund datelor înscrise în actele însoţitoare, identificând viciile aparente şi semnând de primirea bunurilor;

• asigură aprovizionarea cu materiale, în timp util;

8. Serviciul Întreţinere - Producţie este condus de către Şef Serviciu, subordonat direct Directorului Adjunct-Tehnic . Atribuţiile serviciului întreţinere producţie: • asigură fabricarea şi întreţinerea precum şi adaptarea decorurilor şi al costumelor, a recuzitei şi a

decoraţiilor scenice, • asigură activităţile de întreţinere şi reparaţii. • participă, prin rotaţie, la acţiuni de curăţenie şi amenajări în jurul Teatrului • asigură activităţile complementare, transport , îngrijire săli, scene, birouri • răspunde de respectarea regulilor de securitate şi sănătate şi informează şeful ierarhic superior ori de

câte ori consideră că acestea nu pot fi respectate în exercitatea atribuţiilor de serviciu. CAPITOLUL IV PATRIMONIUL ŞI BUGETUL Articolul 16. Patrimoniul (1) Patrimoniul Teatrului este constituit din mijloace fixe şi obiecte de inventar. (2) Teatrul poate primi în administrare sau folosinţă şi bunuri mobile şi imobile din domeniul public sau

privat, în condiţiile legii. (3) Sediul Teatrului este în Timişoara, str. Mărăşeşti nr.2, în clădirea Palatului Culturii şi dispune de

două săli de spectacole (Sala Mare şi Sala Studio). Teatrul mai poate primi în concesiune de la Primăria Timişoara săli de spectacole în Timişoara.

(4) Patrimoniul Teatrului poate fi îmbogăţit prin achiziţii, donaţii, sponsorizări, precum şi prin preluarea în custodie sau transfer, cu acordul părţilor, de obiecte, materiale şi alte bunuri, din partea unor instituţii ale administraţiei publice centrale sau locale, a unor persoane juridice de drept public sau privat, ori persoane fizice, din ţară sau străinătate, în condiţiile legislaţiei în vigoare. Liberalităţile de orice fel pot fi acceptate numai dacă nu sunt grevate de condiţii ori sarcini care afectează autonomia instituţiei sau care sunt contrare obiectului său de activitate.

(5) Bunurile aflate în patrimoniul Teatrului se gestionează potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, conducerea Teatrului fiind obligată să aplice măsurile de protecţie prevăzute de lege, în vederea protejării acestora.

Articolul 17. Bugetul şi finanţarea cheltuielilor. (1) Bugetul propriu se aprobă prin hotărâre a Autorităţii. (2) Finanţarea se face de la bugetul Autorităţiia în conformitate cu obiectivele şi programele stabilite,

precum şi, în funcţie de proiecte, din alte fonduri publice şi din venituri extrabugetare, inclusiv donaţii şi sponsorizări, în condiţiile şi cu respectarea legii.

(3) Finanţarea cheltuielilor necesare funcţionării Teatrului se realizează astfel: a) cheltuielile necesare realizării programului minimal anual prevăzut în contractul de management

se acoperă integral din subvenţii acordate de la bugetul autorităţii b) cheltuielile necesare realizării proiectelor, altele decât cele din programul minimal, se acoperă

din venituri proprii, din subvenţii acordate de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, după caz, precum şi din alte surse;

c) cheltuielile de personal se asigură din subvenţii acordate de la bugetul Autorităţii, după caz, precum şi din venituri proprii; pentru stimularea personalului pot fi utilizate fonduri din venituri proprii, în condiţiile legii;

16

d) cheltuielile necesare pentru întreţinerea, reabilitarea şi dezvoltarea bazei materiale se acoperă din subvenţii acordate de la bugetul de stat, respectiv de la bugetele locale, după caz, din venituri proprii şi din alte surse;

e) cota de venituri proprii, rezultate din exploatarea unor bunuri aflate în administrare, se poate reţine în procentul maxim prevăzut de lege; sumele astfel determinate se gestionează în regim extrabugetar pentru necesităţile Teatrului, cu aprobarea Consiliului Administrativ.

(4) Instituţiile de spectacole sau concerte pot beneficia de bunuri materiale şi fonduri băneşti primite sub formă de servicii, donaţii şi sponsorizări, cu respectarea dispoziţiilor legale; liberalităţile de orice fel pot fi acceptate numai dacă nu sunt grevate de condiţii ori sarcini care ar afecta autonomia culturală a Teatrului.

(5) Obligaţiile de plată ale instituţiilor de spectacole sau concerte, rezultate din contractele încheiate conform prevederilor art. 13 alin. (4), se consideră cheltuieli aferente producţiilor artistice şi se prevăd în bugetul de venituri şi cheltuieli al Teatrului.

(6) Ministerul Culturii şi Cultelor, alte autorităţi ale administraţiei publice centrale, precum şi autorităţile administraţiei publice locale pot susţine, material şi financiar, singure sau în parteneriat, realizarea unor programe şi proiecte culturale, inclusiv turnee în ţară ori în străinătate, ale instituţiilor de spectacole sau concerte, indiferent de subordonarea acestora.

(7) Teatrul are cont propriu, organizează şi conduce contabilitatea propriilor operaţiuni financiare, conform reglementărilor legale.

CAPITOLUL V. DISPOZIŢII FINALE Articolul 18. Antetul. Ştampila (1) În antetul Teatrului se va folosi formula Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely Állami Magyar

Színház, iar pe toate documentele se evidenţiază “Instituţia este finanţată de Consiliul Local al Municipiului Timişoara - A Temesvári Csiky Gergely Színház fenntartója Temesvár Önkormányzata”.

(2) Ştampila va cuprinde inscripţia „Consiliul Local al Municipiului Timişoara – Teatrul Maghiar de Stat Csiky Gergely”.

Articolul 19. Modificare

Orice modificare şi completare a prezentului Regulament de Organizare şi Funcţionare va fi propusă de către Directorul Teatrului cu aprobarea Consiliului Administrativ, în vederea adoptării de către Consiliul Local al Mun. Timişoara.

Avizat, ___________ Balázs Attila

Preşedintele Consiliului Administrativ Al Teatrului Maghiar de Stat Csiky Gergely