keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 10/30.01.2018 privind aprobarea actualizării tarifelor aferente serviciului "Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara", activitate delegată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 162/10.05.2016

30.01.2018

Hotararea Consiliului Local 10/30.01.2018
privind aprobarea actualizării tarifelor aferente serviciului "Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara", activitate delegată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 162/10.05.2016


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2018-1571/23.01.2018 privind oportunitatea proiectului de hotărâre a Primarului Municipiului Timişoara- domnul Nicolae Robu;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. SC2018- 1571/23.01.2018, întocmit de Direcţia Edilitară din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic - Anexă la Raportul de specialitate nr. SC2018- 1571/2018;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere adresa nr. 188/12.01.2018 a SC Drumuri Municipale Timişoara;
Având în vedere prevederile HCLMT nr. 162/10.05.2016 privind delegarea gestiunii, prin atribuire directă, a serviciului "Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara", precum şi aprobarea Caietului de sarcini, Regulamentului de organizare şi funcţionare a serviciului si Contractului de delegare a gestiunii, modificată prin HCLMT nr. 72/21.02.2017;
Având în vedere prevederile H.G. nr. 846/29.11.2017 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe ţară garantat în plată;
În conformitate cu prevederile OUG nr. 79/08.11.2017 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal;
În conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, modificată şi completată, precum şi prevederile Regulamentului de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice aprobat prin H.G. nr. 1391/2006;
Având în vedere prevederile O.G. nr. 71/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local şi prevederile Reglementarilor-cadru de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea si functionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public si privat de interes local, aprobate prin H.G. nr. 955/2004;
Conform prevederilor art. 3 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 51/2006 privind serviciile comunitare de utilitati publice;
În conformitate cu prevederile art. 36 alin (1) şi (2) lit. d) şi alin. (6), lit. a), pct. 19 din Legea nr. 215/2001, privind administratia publică locală, modificată şi completată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă actualizarea tarifelor aferente serviciului "Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara", activitate delegată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 162/10.05.2016, conform Anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Contractul privind delegarea de gestiune nr. SC2016-12094/26.05.2016 aprobat prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 162/10.05.2016, modificată şi completată prin Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr. 72/21.02.2017, se va modifica prin act adiţional după cum urmeză:
* Art. 6 alin. (1) din Contractul nr. SC2016-12904/26.05.2016 se modifică, astfel: ,,(1)Tarifele actualizate pentru lucrările/serviciile care fac obiectul prezentului contract sunt evidenţiate în Devizele analitice întocmite pe categorii de lucrări aprobate de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi care fac parte integranta din prezentul contract".

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Edilitară din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara şi SC Drumuri Municipale Timişoara SA.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Generale de Urbanism şi Dezvoltare Urbană;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare - Relaţionare;
- Direcţiei Poliţia Locală;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Biroului Audit;
- SC Drumuri Municipale Timişoara SA;
- Mass- media locală.



Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
P.SECRETAR SIMONA DRĂGOI

Atasament: Act_aditional_2.pdf

1

ACT ADITIONAL NR. 2/ la Contractul nr. SC2016-12094/26.05.2016 privind delegarea de gestiune prin atribuire directa a serviciului ”Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a

circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara”

In conformitate cu HOTARAREA nr. ............................. a Consiliului Local al Municipiului Timisoara - de comun acord - partile: 1. MUNICIPIUL TIMIŞOARA, cu sediul în Timişoara, bv. C. D. Loga nr. 1, cod fiscal 14756536, tel. 0256-408480, fax 0256-408469, reprezentat prin Nicolae Robu - Primar şi Steliana Stanciu - Director economic, numit in continuare delegatar, 2. SOCIETATEA DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA S.A., cu sediul in Timisoara, str. Eternitatii, nr. 45, Jud. Timis, e-mail: [email protected], CIF RO3286536, numar de ordine in registrul comertului J35/3475/1994, cont curent nr. RO69BRDE360SV07486763600, deschis la B.R.D. Timisoara, reprezentata prin ing. Valentin Martânov - Director general şi ec. Marcela Fericel - Director economic, numita in continuare delegat, convin la modificarea si completarea clauzelor contractului privind delegarea de gestiune nr. SC2016- 12094/26.05.2016, dupa cum urmeaza:

Art. 1: Se modifică art. 6 alin. (1) din Contractul nr. SC2016-12904/26.05.2016, astfel: ,,(1) Tarifele actualizate pentru lucrările/serviciile care fac obiectul prezentului contract sunt evidenţiate în Devizele analitice întocmite pe categorii de lucrări aprobate de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi care fac parte integranta din prezentul contract”.

Art. 2: Celelalte prevederi ale contractului privind delegarea de gestiune nr. SC2016-12904/26.05.2016, raman neschimbate.

Prezentul act aditional s-a incheiat si semnat astazi ....................., in 4 (patru) exemplare, cate 2 (doua) pentru fiecare parte contractanta. DELEGATAR DELEGAT MUNICIPIUL TIMISOARA Societatea DRUMURI MUNICIPALE TIMISOARA SA PRIMAR DIRECTOR GENERAL NICOLAE ROBU VALENTIN MARTÂNOV DIRECTIA ECONOMICA DIRECTOR ECONOMIC DIRECTOR - STELIANA STANCIU MARCELA FERICEL DIRECTIA EDILITARĂ AVOCAT DIRECTOR - CULITA CHIS FLORIN BAIAS ŞEF SERVICIU T., ADRIAN COLOJOARĂ ŞEF SERVICIU JURIDIC, CAIUS ŞULI

Atasament: Expunere_motive.pdf

Cod FO53-03, Ver.1

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

privind aprobarea actualizării tarifelor aferente serviciului ”Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului

Timişoara”, activitate delegată prin HCLMT nr. 162/10.05.2016

1. Descrierea situatiei actuale Activitatea de semnalizare rutieră este delegată către SC Drumuri Municipale Timişoara SA

prin HCLMT nr. 162/10.05.2016. Potrivit Contractului de delegare a gestiunii nr. SC2016- 12094/26.05.2016 (art. 6, alin. 2), tarifele se vor actualiza periodic, conform legislaţiei în vigoare.

Începând cu 01.01.2018 conform H.G. nr. 846/29.11.2017 salariul de baza minim brut pe tara garantat în plată se stabileste la 1.900 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 166,666 ore, în medie, pe luna, în anul 2018, reprezentand 11,40 lei/ora.

Conform O.U.G. nr. 79/08.11.2017, C.A.S. si C.A.S.S. se transferă din sarcina angajatorului, în sarcina angajatului, ceea ce înseamnă că salariul minim brut pe tara de 1.900 lei include şi obligaţiile mai sus amintite. Practic, asta înseamnă o crestere de 52% a salariului minim brut pe tara faţă de data semnării contractului.

În cadrul aceleaşi O.U.G. nr. 79/08.11.2017, se stabileste contibutia asiguratorie pentru munca ca si unica contributie salariala a societatii la bugetul de stat incepand cu 01.01.2018, avand o cota de 2,25%.

2. Schimbari preconizate și rezultate așteptate Având în vedere această creştere determinată de prevederile legislative, precum si prevederile

art. 6 aliniatul (2), din contractul de lucrari nr. SC2016-12904/26.05.2016, se impune actualizarea conform modificarilor legislative a tarifului mediu pe ora si punerea in aplicare odata cu intrarea in vigoare a acestora.

Prin actualizarea tarifelor aferente serviciului ”Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara”, activitate delegată prin HCLMT nr. 162/10.05.2016, se vor alinia salariile conform prevederilor legale în vigoare.

3. Alte informatii - Nu este cazul. 4. Concluzii Urmare celor de mai sus, consider necesară și oportună aprobarea actualizării tarifelor aferente

serviciului ”Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara”, activitate delegată prin HCLMT nr. 162/10.05.2016

PRIMAR, DIRECTOR D. EDILITARĂ, NICOLAE ROBU CULIŢĂ CHIŞ

ROMANIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR NR.

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 490 635 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

Atasament: Raport_specialitate.pdf

Cod FO53-01,Ver.1

Page 1

RAPORT DE SPECIALITATE privind aprobarea actualizării tarifelor aferente serviciului ”Activitatea de semnalizare a

circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara”, activitate delegată prin HCLMT nr. 162/10.05.2016

Având în vedere Expunerea de motive nr. SC2018- a Primarului Municipiului Timișoara și Proiectul de hotărâre privind aprobarea actualizării tarifelor aferente serviciului ”Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara”, activitate delegată prin HCLMT nr. 162/10.05.2016;

Facem următoarele precizări: Consiliul Local al Municipiului Timişoara, prin Hotărârea nr. 162/10.05.2016, a aprobat delegarea gestiunii, prin atribuire directă, a serviciului ”Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara” către SC Drumuri Municipale Timişoara SA. Prin aceeaşi hotărâre s-a aprobat şi Contractul de delegare de gestiune, prin atribuire directă, a serviciului, tarifele aplicate, etc., iar prin HCLMT nr. 72/21.02.2017 s-a aprobat modificarea şi completarea Hotărârii nr. 162/10.05.2016.

Potrivit art. 3 alin. (1) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, serviciile de utilităţi publice sunt în responsabilitatea autorităţilor administraţiei publice locale şi se înfiinţează, se organizează şi se gestionează potrivit hotărârilor adoptate de autorităţile deliberative ale unităţilor administrativ-teritoriale, în funcţie de gradul de urbanizare, de importanţa economico- socială a localităţilor, de mărimea şi de gradul de dezvoltare ale acestora şi în raport cu infrastructura tehnico-edilitară existentă.

În organizarea, funcţionarea şi dezvoltarea serviciilor de utilităţi publice interesul general al comunităţilor locale este prioritar. Prevederile prezentei legi vizează satisfacerea cât mai completă a cerinţelor utilizatorilor, protejarea intereselor acestora, întărirea coeziunii economico-sociale la nivelul comunităţilor locale, precum şi dezvoltarea durabilă a unităţilor administrativ-teritoriale (art. 3 alin. (2) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006).

Autorităţile administraţiei publice locale au competenţă exclusivă, în condiţiile legii, în tot ceea ce priveşte înfiinţarea, organizarea, coordonarea, monitorizarea şi controlul funcţionării serviciilor de utilităţi publice, precum şi în ceea ce priveşte crearea, dezvoltarea, modernizarea, administrarea şi exploatarea bunurilor proprietate publică sau privată a unităţilor administrativ- teritoriale, aferente sistemelor de utilităţi publice (art. 8 alin. (1) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006).

Serviciul pentru administrarea domeniului public şi privat este reglementat prin Ordonanţa Guvernului nr.71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, si Hotărârea Guvernului nr. 955/2004 pentru aprobarea reglementărilor-cadru de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 71/2002 privind organizarea şi funcţionarea serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local

ROMANIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMIŞOARA DIRECŢIA EDILITARĂ SERVICIUL TRANSPORT BIROUL TRANSPORT ŞI SIGURANŢA CIRCULAŢIEI NR.

Bd. C.D. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 490 635 e-mail: [email protected] internet: www.primariatm.ro

Cod FO53-01,Ver.1

Page 2

Potrivit art. 13 alin. (2) din Regulamentul – cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor publice de administrare a domeniului public şi privat de interes local, aprobat prin Anexa 1 din Hotărârea Guvernului nr. 955/2004, gestiunea directă se realizează prin compartimente specializate, organizate în cadrul aparatului propriu al consiliului local, consiliului judeţean sau al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, după caz, ori prin serviciile publice organizate în subordinea consiliilor locale, consiliilor judeţene sau a Consiliului General al Municipiului Bucureşti. Potrivit de art.2 lit.a) din O.G. nr.71/2002, serviciile de administrare a domeniului public si privat sunt definite ca reprezentând „totalitatea acţiunilor şi activităţilor edilitar-gospodăreşti prin care se asigură administrarea, gestionarea şi exploatarea bunurilor din domeniul public şi privat al unităţilor administrativ-teritoriale, altele decât cele date, potrivit legii, în administrarea altor servicii publice locale”. Acestea sunt destinate satisfacerii unor nevoi ale comunităţii locale, contribuie la ridicarea gradului de civilizaţie şi confort al acestora şi grupează activităţi edilitar-gospodăreşti şi acţiuni de utilitate şi interes public local, având ca obiect, printre altele, şi „instalarea, întreţinerea şi funcţionarea sistemelor de semnalizare şi dirijare a circulaţiei urbane, în vederea asigurării siguranţei traficului şi pentru fluidizarea acestuia", conform art.3 alin.1 lit. g) din O.G. nr.71/2002.

Potrivit art. 128 alin. (1) lit. b) şi c) din OUG nr. 195/2002 autoritatile administratiei publice locale iau masuri pentru instalarea, aplicarea şi întreţinerea mijloacelor de semnalizare rutieră şi a echipamentelor destinate siguranţei circulaţiei, conform standardelor în vigoare, ţinând evidenţa acestora; întocmesc şi actualizează planurile de organizare a circulaţiei pentru localităţile urbane şi iau măsuri pentru realizarea lucrărilor ce se impun în vederea asigurării fluentei şi siguranţei traficului, precum şi a reducerii nivelurilor de emisii poluante.

Potrivit Contractului de delegare a gestiunii nr. SC2016-12094/26.05.2016 (art. 6, alin. 2), tarifele se vor actualiza periodic, conform legislaţiei în vigoare. Prin adresa cu nr. 188/12.01.2018, SC Drumuri Municipale Timişoara SA solicită actualizarea tarifelor aferente contractului mai sus menţionat, justificat de modificările legislative privitoare la salariul minim pe economie şi transferul C.A.S. si C.A.S.S. din sarcina angajatorului, in sarcina angajatului.

Astfel, tariful mediu pe oră (preţul manoperei) ofertat pentru delegarea gestiunii nr. SC2016-12094/26.05.2016, la data contractului, respectiv 26.05.2016 a fost de 15 lei/ora. Conform legislatiei in vigoare la acea data, respectiv conform H.G. 1017/2015 salariul de baza minim brut pe tara a fost stabilit la 1.250 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 169,333 ore in medie pe luna, în anul 2016, reprezentand 7,382 lei/ora.

Începând cu 01.01.2018 conform H.G. nr. 846/29.11.2017 salariul de baza minim brut pe tara garantat în plată se stabileste la 1.900 lei lunar, pentru un program complet de lucru de 166,666 ore, în medie, pe luna, în anul 2018, reprezentand 11,40 lei/ora.

Conform O.U.G. nr. 79/08.11.2017, C.A.S. si C.A.S.S. se transferă din sarcina angajatorului, în sarcina angajatului, ceea ce înseamnă că salariul minim brut pe tara de 1.900 lei include şi obligaţiile mai sus amintite. Practic, asta înseamnă o crestere de 52% a salariului minim brut pe tara faţă de data semnării contractului.

Având în vedere această creştere determinată de prevederile legislative, precum si prevederile art. 6 aliniatul (2), din contractul de lucrari nr. SC2016-12904/26.05.2016, se impune actualizarea conform modificarilor legislative a tarifului mediu pe ora si punerea in aplicare odata cu intrarea in vigoare a acestora.

Ca atare se solicită acualizarea tarifului mediu pe ora la valoarea de 22,80 lei/ora, începând cu data de 01.01.2018 pornind de la valoarea medie a manoperei licitata la acea data de 15 lei/ora (15lei/ora+ 52%=22,80 lei/ora).

În cadrul aceleaşi O.U.G. nr. 79/08.11.2017, se stabileste contibutia asiguratorie pentru munca ca si unica contributie salariala a societatii la bugetul de stat incepand cu 01.01.2018, avand o cota de 2,25%.

În adresa cu nr. 188/12.01.2018, SC Drumuri Municipale Timişoara SA, precizează că salariile angajatilor societatii sunt cu caracter curent, ele putand fi modificate în cazul in care

Cod FO53-01,Ver.1

Page 3

legislatia în vigoare o impune sau datorită modificărilor/completărilor Contractului Colectiv de Munca la nivelul societatii.

Având în vedere cele mai sus menţionate, se impune aprobarea actualizării tarifelor aferente serviciului ”Activitatea de semnalizare a circulaţiei rutiere, întreţinere, funcţionare şi dirijare a circulaţiei rutiere pe raza municipiului Timişoara”, prin act adiţional la Contractul privind delegarea de gestiune nr. SC2016-12094/26.05.2016 aprobat prin HCLMT nr. 162/10.05.2016, modificată şi completă prin HCLMT nr. 72/21.02.2017, după cum urmează:

 Art. 6 alin. (1) din Contractul nr. SC2016-12904/26.05.2016 se modifică, astfel: ,,(1)Tarifele actualizate pentru lucrările/serviciile care fac obiectul prezentului contract sunt evidenţiate în Devizele analitice întocmite pe categorii de lucrări aprobate de către Consiliul Local al Municipiului Timişoara şi care fac parte integranta din prezentul contract”.

ŞEF BIROU, CONSILIER, CRISTINA GAVRA NASTASIA POP

DIRECTOR, ŞEF SERVICIU, CULIŢĂ CHIŞ ADRIAN COLOJOARĂ