keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 109/27.04.2004 privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2005 in Municipiul Timişoara

27.04.2004

Hotararea Consiliului Local 109/27.04.2004
privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2005 in Municipiul Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având in vedere Referatul nr. SC2004 -5849/30.03.2004 al Primarului Municipiului Timişoara - domnul Gheorghe Ciuhandu;
Avand in vedere avizele Comisiei pentru studii , prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, învăţământ, turism, sport şi culte, Comisiei pentru sănătate, muncă şi protecţie socială, ecologie şi protecţia mediului din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara ;
Luand in considerare prevedrile art. 16 lit. (b) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 45/2003 privind finantele publice locale ;
In baza prevederilor art. 253 alin. 2 si 6, art. 255 alin. 2, art. 260 alin. 2, art. 265 alin. 2, art. 267 alin. 1, 4, 7, 11, 12,13, art. 268 alin. 1, 2, 3, 4, art. 270 alin. 4, art. 271 alin. 2 lit. a si b, alin. 5, art. 275 alin. 2, art. 278 alin. 1, art. 279 alin. 2 si 3, art. 282 alin. 1 si 2, art. 283 alin. 1, 3, 4, art. 286 alin. 1 si 3, art. 287, art. 292 din Legea nr. 571/2003 - privind Codul Fiscal.
Avand in vedere prevederile pct. 53 alin. 1, pct. 54, pct. 72 alin. 3, pct. 91, pct. 146, pct. 155 alin. 1 lit. c, pct. 156 alin. 2, pct. 158 alin. 3 si 4, pct. 163 alin. 2, pct. 169, pct. 180 alin. 1, pct. 185 alin. 1 si 2, pct. 188 alin. 1 lit.a, pct. 192, pct. 198, pct. 199 lit A subpct. 2.3, 2.5, pct. 202, pct. 222, pct. 224 alin. 1 si 2, pct. 255 din Hotărârea Guvernului nr. 44/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal;
Avand in vedere prevederile art. 26 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 45/2003 privind finanţele publice locale ;
Avand in vedere prevederile art. 38 alin. 2 lit. (d) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală ;
In temeiul art. 46 din Legea nr. 215/2001 a administratiei publice locale ;



HOTARASTE


Art. 1: Se stabilesc impozitele si taxele locale pentru anul 2005, după cum urmează :
a) nivelurile stabilite in sume fixe sunt prevazute in Anexa nr. 1 care cuprinde impozitele si taxele locale pentru anul 2005
b) cota prevazuta la art. 253 alin. 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal se stabileste la 1%;
c) cota prevazuta la art. 253 alin. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal se stabileste la 10%;
d) cota prevazuta la art. 270 alin. 4 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal se stabileste la 3%;
e) cota prevazuta la art. 279 alin. 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal se stabileste la 3%, fiind aplicata la tariful de cazare practicat de unitatile de profil.
Numarul de zile pentru care se datoreaza taxa hoteliera, este egal cu numarul zilelor de cazare.
Art. 2: Bonificatia prevazuta la art. 255 alin.2, art. 260 alin. 2, art. 265 alin. 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal se stabileste dupa cum urmeaza:
a) in cazul impozitului pe cladire la 10%;
b) in cazul impozitului pe teren la 10%;
c) in cazul taxei asupra mijloacelor de transport la 10%;
Art. 3: Majorarea anuala prevazuta la art. 287 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal se stabileste dupa cum urmeaza:
a) in cazul impozitului pe cladire datorat de catre persoanele fizice pentru locuinta de domiciliu, se aplica majorarea in cota de 20% ;
b) in cazul impozitelor datorate de catre contribuabilii, persoane juridice, determinate in conditiile prevazute la art. 1 lit. b si c, se aplica majorarea de 20%.
In cazul impozitelor si taxelor locale stabilite in sume fixe, majorarea anuala prevazuta la alin. 1 este inclusa in nivelurile acestora prevazute in Anexa nr. 1.

Art. 4 : Persoanele care datoreaza taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, in conditiile prezentei hotarari, au obligatia sa depuna o declaratie anuala la compartimentul de specialitate al consiliului local, pana la data de 31 ianuarie 2005, sub sanctiunile prevazute de lege.

Art.5 : Procedura de acordare a facilitatilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevazute la art. 286 alin. 3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal este prevazuta in Anexa nr. 2.

Art. 6: Procedura, criteriile si conditiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe cladire datorat de catre persoanele fizice pentru locuinta de domiciliu, prevazute la art. 286 alin.1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal sunt reglementate in Anexa nr. 3.

Art. 7: Taxele speciale instituite prin prezenta hotarare si cuantumul acestora sunt prevazute in Anexa nr. 4.

Art. 8 : Anexele nr. 1-4 fac parte integranta din prezenta hotarare.

Art. 9 :Impozitele si taxele locale stabilite in suma fixa si cele stabilite pe baza unei anumite sume in lei, se vor indexa anual in conditiile art. 292 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal.

Art. 10 : Prezenta hotarare intra in vigoare incepand cu anul fiscal 2005.

Art. 11: La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se revoca prevederile Hotărârii Consiliului Local nr. 144/2003 privind stabilirea impozitelor si taxelor pentru anul 2004.
Art. 12: Cu aducerea la indeplinire se incredinteaza Directia Economica, Directia Urbanism, Directia Patrimoniu si Directia Edilitara din cadrul Primariei Municipiului Timisoara.
Art.13 : Prezenta hotarare se comunica:
-Prefecturii Judetului Timis;
-Directiei Economice ;
-Directiei Patrimoniu ;
-Directiei Urbanism ;
-Directiei Edilitare ;
-Serviciului Juridic ;
-Serviciul de Audit Public Intern ;
-Serviciului Centrul de Informatii pentru Cetaţeni ;
-Biroului Relatii Publice ;
-Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
EVA FORIKA
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_2_taxe_si_impozite.pdf

Anexa nr. 2 la _______________________

Procedura de acordare a facilitatilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevazute la art. 286 alin. 3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal

Art. 1 Pentru anul fiscal 2005, beneficiaza de scutire in proportie de 100% de la plata impozitului pe cladire datorat pentru locuinta de domiciliu si terenul aferent acesteia, in conditiile prezentei hotarari, urmatoarele categorii de persoane :

a) persoanele fizice ale caror venituri lunare sunt mai mici decat salariul minim pe economie

b) persoanele fizice ale caror venituri lunare constau in exclusivitate din ajutor de somaj si/sau pensie de asistenta sociala.

Art.2. – Scutirea de impozit se acorda, numai pentru locuinta de domiciliu si terenul aferent acesteia, pe baza de cerere, proportional cu perioada ramasa pana la sfarsitul anului, scutirea operand cu data de intai a lunii urmatoare celei in care persoana depune documentele justificative in vederea scutirii si proportional cu cota de proprietate apartinand acestuia.

Art.3. –Cererea va cuprinde : - elementele de identificare a solicitantului - elementele de identificare a bunurilor impozabile pentru care se solicita

scutirea - natura obligatiei bugetare pentru care se solicita scutirea. Art.4. – In sustinerea cererii se vor depune urmatoarele documente:

copie de pe buletinul de identitate al solicitantului, certificat in conformitate cu originalul, de catre personalul Directiei Economice

- actele care stau la baza stabilirii sumelor pentru care se solicita scutirea sau reducerea (copie extras CF actualizat, copie contract de vanzare-cumparare)

- acte care sa dovedeasca veniturile debitorului (ex : adeverinta de salar, cupon de pensie, adeverinta din care sa rezulte ca beneficiaza de ajutor de somaj si-sau alocatie de sprijin)

- declaratie pe propria raspundere a debitorului din care sa rezulte ca nu realizeaza alte venituri decat cele pentru care a depus acte.

Art.5. – Facilitatile fiscale pot fi solicitate si acordate atat inaintea inceperii executarii silite cat si in timpul executarii acesteia.

Art.6. – Pentru a beneficia de scutire in proportie de 100% a impozitului pe cladire si teren, in conditiile prezentei hotarari, solicitantul trebuie sa nu figureze in evidentele Primariei cu debite restante.

Art. 7 - Pentru solutionarea fiecarui dosar privind cererea de scutire sau reducere a impozitului pe cladire si teren, Directia Economica, prin serviciul de specialitate va intocmi un referat care va fi supus aprobarii primarului. Art. 8 – Persoanele fizice beneficiare a scutirilor ce fac obiectul prezentei anexe vor fi obligati ca in situatia in care intervin modificari cu privire la veniturile acestora, sa instiinteze compartimentul de specialitate in cel mult 30 de zile de la data modificarii respective. DIRECTOR ECONOMIC SEF SERVICIU ADRIAN BODO ANA MARIA GEROEZ

Atasament: Referat_taxe_si_impozite.pdf

PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA APROBAT DIRECTIA ECONOMICA PRIMAR NR. ___________________________ GHEORGHE CIUHANDU

R E F E R A T privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2005

in Municipiul Timisoara

Incepand cu data de 01.01.2004 a intrat in vigoare Codul fiscal care reglementeaza impozitele si taxele locale. Potrivit art. 288 alin. 1 din Legea nr. 571/2003 consiliile locale adopta hotarari cu privire la stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru un an calendaristic pana la data de 31 mai a anului precedent. Astfel, in cursul lunii mai a anului curent este necesar a se adopta hotararea privind stabilirea impozitelor si taxelor locale pentru anul 2005. In baza prevederilor Legii nr. 571/2003 consiliul local are competenta sa stabileasca cota impozitelor si taxelor locale, cand acestea se determina pe baza de cota procentuala, prin lege fiind stabilite limitele minime si maxime, stabilirea cuantumului impozitelor si taxelor locale prevazute in suma fixa, stabilirea altor taxe locale tinand cont de prevederile cap. X din lege si pct. 197 si urm. din HG nr. 1278/2002, stabilirea nivelului bonificatiei de pana la 10% conform prevederilor art. 255 alin. 2, art. 260 alin. 2, si art. 265 alin. 2 din Codul fiscal, majorarea cu pana la 20% a impozitelor si taxelor locale, conform art. 287 din Codul fiscal, procedura de acordare a facilitatilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevazute la art. 286. De asemenea, ca urmare a noilor modificari aduse de codul fiscal, incepand cu anul 2004 persoanele care utilizeaza un panou, afisaj sau structura de afisaj in scop de reclama si publicitate nu sunt obligate sa depuna declaratii de impunere la serviciile de specialitate, organul competent sa instituie in sarcina contribuabililor aceasta obligatie fiind consiliul local. In conditiile in care legea nu stabileste un termen de depunere a declaratiilor anuale, prin aceeasi hotarare se va stabili si termenul de depunere a acestora. Avand in vedere cele prezentate mai sus,

PROPUNEM

1. Stabilirea impozitele si taxele locale pentru anul 2005, dupa cum urmeaza : a) nivelurile stabilite in sume fixe sunt prevazute in Anexa nr. 1 care cuprinde

impozitele si taxele locale pentru anul 2005 b) cota prevazuta la art. 253 alin. 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal

se stabileste la 1% c) cota prevazuta la art. 253 alin. 6 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal

se stabileste la 10% d) cota prevazuta la art. 270 alin. 4 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal

se stabileste la 3%

e) cota prevazuta la art. 279 alin. 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal se stabileste la 3%, fiind aplicata asupra tarifului de cazare practicat de unitatile de profil.

Numarul de zile pentru care se datoreaza taxa hoteliera, este egal cu numarul zilelor de cazare. 2. Bonificatia prevazuta la 255 alin.1, art. 260 alin. 2, art. 265 alin. 2 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal se stabileste dupa cum urmeaza:

a) in cazul impozitului pe cladire la 10% b) in cazul impozitului pe teren la 10% c) in cazul taxei asupra mijloacelor de transport la 10%. 3. Majorarea anuala prevazuta la art. 287 din Legea nr. 571/2003 privind Codul

fiscal se stabileste dupa cum urmeaza: a) in cazul impozitului pe cladire datorat de catre persoanele fizice pentru

locuinta de domiciliu, se aplica majorarea in cota de 20% b) in cazul impozitelor datorate de catre contribuabilii, persoane juridice,

determinate in conditiile prevazute la pct. 1 lit. b si c, se aplica majorarea de 20%.

In cazul impozitelor si taxelor locale stabilite in sume fixe, majorarea anuala este inclusa in nivelurile acestora prevazute in anexa nr. 1 la prezentul referat.

4. Persoanele care datoreaza taxa pentru afisaj in scop de reclama si publicitate, in conditiile prezentei hotarari, au obligatia sa depuna o declaratie anuala la compartimentul de specialitate, pana la data de 31 ianuarie 2005, sub sanctiunile prevazute de lege.

5. Procedura de acordare a facilitatilor fiscale categoriilor de persoane fizice prevazute la art. 286 alin. 3 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal este prevazuta in anexa nr. 2 la prezentul referat.

6. Procedura, criteriile si conditiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe cladire datorat de catre persoanele fizice pentru locuinta de domiciliu, prevazute la art. 286 alin.1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal sunt reglementate in anexa nr. 3 la prezentul referat.

7. Taxele speciale instituite pentru functionarea unor servicii publice locale, cuantumul acestora si regulamentul privind taxele speciale sunt prevazute in anexa nr. 4.

8. Revocarea prevederilor HCL nr. 144/2003 privind stabilirea impozitelor si taxelor pentru anul 2004. VICEPRIMAR DIRECTOR ECONOMIC ADRIAN ORZA ADRIAN BODO

Vizat juridic Mirela Lasuschevici

Atasament: anexa_3_taxe_si_impozite.pdf

Anexa nr. 3 la

HCL NR. 109/27.04.2004

Procedura, criteriile si conditiile de acordare a scutirii la plata impozitului pe cladire datorat de catre persoanele fizice pentru locuinta de domiciliu in anul 2005

1. Contribuabilii persoane fizice, beneficiaza de scutire in proportie de 100% de la plata impozitului datorat pentru locuinta de domiciliu, in cazul in care acestia se obliga ca in anul in care beneficiaza de aceasta facilitate fiscala sa realizeze urmatoarele lucrari: - inlocuire tamplarie exterioara la cladiri cu tamplarie din geam termopan - inlocuire acoperisuri tip terasa cu acoperisuri tip sarpanta sau refacerea acoperişurilor vechi tip şarpantă; - refacerea faţadelor imobilelor; - refacerea trotuarelor aferente construcţiei - mansardarea clădirii în condiţiile legii. Lucrarile amintite mai sus vor fi executate de controbuabili ce beneficiaza de scutire in cursul anului 2005. 2. Facilitatea se acorda pentru persoanele care au depus cereri pana la data de 30 octombrie 2004 si care contin toate datele de identificare ale contribuabilului necesare la stabilirea impozitelor, insotita de o declaratie pe proprie raspundere prin care se obliga sa execute lucrarile prevazute la pct. 1 cu descrierea si mentionarea cantitatilor, valoarea estimativa a investitiei. 3. Scutirea se acorda persoanelor fizice numai pentru locuinta de domiciliu, certificata de copia buletinului de identitate a solicitantului. 4. Contribuabilii beneficiaza de aceasta facilitate, in cazul in care, la data depunerii cererii nu figureaza in evidentele fiscale cu debite restante. Verificarea indeplinirii acestei conditii se va realiza de catre serviciul de specialitate din cadrul Directiei Economice. 5. Constararea realizarii lucrarilor se efectueaza, la terminarea acestora, prin procese verbale de constatare, individuale sau colective, dupa cum situatia o impune, incheiate intre beneficiarii facilitatii si reprezentantii Directiei de Urbanism din cadrul Primariei Municipiului Timisoara. In procesul verbal incheiat se vor mentiona cantitatile de lucrari realizate cat si valoarea lor, iar pentru determinarea valoarii investite se vor depune la dosarul solicitantului documente justificative (factura fiscala si chitanta) insotite de fotografii realizate dupa finalizarea lucrarilor. 6. Scutirea de la plata impozitului pe cladire se acorda, pentru intreg anul 2005, de catre serviciul de specialitate din cadrul Directiei Economice pe baza referatului intocmit de catre Directia Urbanism. 7. In cazul in care se constata, pe baza proceselor verbale intocmite ca lucrarile nu au fost realizate potrivit obligatiilor asumate de contribuabili, facilitatile fiscale se considera ca fiind acordate necuvenit, in cauza stabilindu-se din oficiu obligatiile de plata referitoare la impozitul pe cladiri in conformitate cu prevederile legale. DIRECTIA URBANISM DIRECTIA ECONOMICA Dr. arh. Radu Radoslav Ec. Adrian Bodo

Atasament: Anexa_4_taxe_si_impozite.pdf

Anexa nr. 4 la _______________________

Taxele speciale stabilite pentru anul fiscal 2005

Nr. Crt. Denumirea taxei speciale Nivelul taxei speciale

-lei- Denumirea compartimentului de

specialitate care presteaza serviciul taxabil

1. Taxa acord de dezmembrare parcele- persoane fizice

a) pâna la 150 m² inclusiv : 42.000 lei/mp

b) intre 151 si 250 mp. inclusiv : 56.000lei/mp

c) intre 251-500 mp inclusiv : 72.000 lei/mp.

d) intre 501-750 mp inclusiv : 86.000 lei/mp.

e) intre 751-1.000 lei/mp. inclusiv : 102.000 lei/mp. f) peste 1.000 mp.

102.000 lei/mp +156 lei/mp pentru fiecare

mp. ce depaseste suprafata de 1.000 mp.

Directia Urbanism- Banca de Date Urbane

2. Taxa acord de dezmembrare parcele- a) pâna la 150 m² inclusiv : Directia Urbanism-

persoane juridice 42.000 lei/mp b) intre 151 si 250 mp.

inclusiv : 56.000lei/mp c) intre 251-500 mp

inclusiv : 72.000 lei/mp. d) intre 501-750 mp

inclusiv : 86.000 lei/mp. e) intre 751-1.000 lei/mp.

inclusiv : 102.000 lei/mp. peste 1.000 mp. 102.000 lei/mp +156 lei/mp pentru fiecare mp. ce depaseste

suprafata de 1.000 mp

Banca de date Urbane

3. Taxa acord iesire din indiviziune – persoane fizice

a) pâna la 150 m² inclusiv : 42.000 lei/mp

b) intre 151 si 250 mp. inclusiv : 56.000lei/mp

c) intre 251-500 mp inclusiv : 72.000 lei/mp.

d) intre 501-750 mp inclusiv : 86.000 lei/mp.

e) intre 751-1.000 lei/mp. inclusiv : 102.000 lei/mp.

peste 1.000 mp. 102.000 lei/mp +156 lei/mp pentru fiecare mp. ce depaseste

suprafata de 1.000 mp

Directia Urbanism- Banca de date urbane

4. Taxa acord iesire din indiviziune – persoane juridice

a) pâna la 150 m² inclusiv : 42.000 lei/mp

b) intre 151 si 250 mp. inclusiv : 56.000lei/mp

Directia urbanism- Banca de date urbane

c) intre 251-500 mp inclusiv : 72.000 lei/mp.

d) intre 501-750 mp inclusiv : 86.000 lei/mp.

e) intre 751-1.000 lei/mp. inclusiv : 102.000 lei/mp.

peste 1.000 mp. 102.000 lei/mp +156 lei/mp pentru fiecare mp. ce depaseste

suprafata de 1.000 mp 5 Taxa avize de principiu si predari

amplasament 185.000 lei Directia Urbanism

6 Taxa cazare vila Bistra - 15.000 lei+tva pentru angajatii PMT - 30.000 lei +tva pentru consilieri locali - 60.000 lei +tva pentru persoane invitate

Directia Patrimoniu-

Serviciul Tehnic Edilitate

7 Taxa cimitire 650.000/ 7ani Directia patrimoniu Serviciul Public de Administrare

Locuinte si Utilitati- Compartiment cimitire

8 Taxa eliberare planuri de situatie- persoane fizice

1 :500 format A4 – 50000 lei 1 :500 format A3 – 65000 lei 1 :1000 format A4 – 45000 lei 1 :1000 format A3 – 50000 lei 1 :2000 format A4 – 36000 lei 1 :2000 format A3 – 45000 lei 1 :5000 format A4 – 22000 lei 1 :5000 format A3 – 36000 lei

Directia Urbanism- Banca de Date Urbane

1 :10000 format A4- 12500 lei 9 Taxa eliberare planuri de situatie –

persoane juridice 1 :500 format A4 – 50000 lei 1 :500 format A3 – 65000 lei 1 :1000 format A4 – 45000 lei 1 :1000 format A3 – 50000 lei 1 :2000 format A4 – 36000 lei 1 :2000 format A3 – 45000 lei 1 :5000 format A4 – 22000 lei 1 :5000 format A3 – 36000 lei 1 :10000 format A4- 12500 lei

Directia Urbanism – Banca de Date Urbane

10 Taxa eliberare proces verbal de vecinatati –persoane fizice

a) pâna la 150 m² inclusiv : 42.000 lei/mp

b) intre 151 si 250 mp. inclusiv : 56.000lei/mp

c) intre 251-500 mp inclusiv : 72.000 lei/mp.

d) intre 501-750 mp inclusiv : 86.000 lei/mp.

e) intre 751-1.000 lei/mp. inclusiv : 102.000 lei/mp.

f) peste 1.000 mp. 102.000 lei/mp +156 lei/mp pentru fiecare mp. ce depaseste suprafata de 1.000 mp

Directia urbanism- Banca de date urbane

11 Taxa eliberare proces-verbal de vecinatati –persoane juridice

a) pâna la 150 m² inclusiv : 42.000 lei/mp

b) intre 151 si 250 mp. inclusiv : 56.000lei/mp

c) intre 251-500 mp

Directia urbanism- Banca de Date Urbane

inclusiv : 72.000 lei/mp. d) intre 501-750 mp

inclusiv : 86.000 lei/mp. e) intre 751-1.000 lei/mp.

inclusiv : 102.000 lei/mp.

peste 1.000 mp. 102.000 lei/mp +156 lei/mp pentru fiecare mp. ce depaseste

suprafata de 1.000 mp 12 Taxa emitere adeverinta de existenta

sau inexistenta constructii –persoane fizice

50000 Directia urbanism- Banca de Date Urbane

13 Taxa emitere adeverinta de existenta sau inexistenta constructii –persoane

juridice

50000 Directia urbanism- Banca de Date Urbane

14 Taxa emitere adeverinta teren intravilan –persoane fizice

50000 Directia urbanism- Banca de Date Urbane

15 Taxa emitere adeverinta teren intravilan –persoane juridice

50000 Directia urbanism- Banca de Date Urbane

16 Taxa WC public 2.000 lei/pers. Directia Patrimoniu Serviciul Public de Administrare

Locuinte si Utilitati – Compartiment Utilitati

17 Taxa eliberare copii in arhiva 20.000 lei/pag Compartiment arhiva 18 Taxa evaluari zone verzi 145.000 lei Directia Tehnica – Serviciul

Administrare Mediu Urban 19 Taxa pasunat -bovine si cabaline adulte :

165.000 lei/cap -tineret bovin si cabalin sub 2

Serviciul de administrare fond funciar

ani : 85.000 lei/cap -ovine, caprine : 85.000lei/cap

20 Taxa cununii 55000 lei Stare Civila 21 Taxa cautare acte in arhiva 50.000 lei /doc. Compartiment arhiva 22 Taxa urgenta eliberare acte -in cazul persoanelor fizice :

50.000 lei/act -in cazul persoanelor juridice:

200.000 lei/act

Toate seviciile si compartimentele de specialitate din cadrul Primariei

Municipiului Timisoara

Nota : Taxa urgenta eliberare acte se datoreaza de catre persoanele fizice si juridice care solicita eliberarea unor acte sau documente in termen de cel mult 3 zile de la data depunerii cererii. Taxa se datoreaza in cazul in care este posibila eliberarea actelor in termenul amintit mai sus si se incaseaza pe baza notei de plata intocmita de catre angajatii cu atributii in eliberarea actelor solictate de catre contribuabil.

DIRECTOR ECONOMIC

ADRIAN BODO

Atasament: Anexa_1_taxe_si_impozite.pdf

Anexa nr. 1 la ______________________ 1. Taxa pentru eliberarea certificatelor, avizelor si a autorizatiilor –cap. V-

Tipul taxei Nivelul stabilit al taxei

Cota de majorare Nivelul pentru anul 2005

Art. 267 alin. (1) Pentru eliberarea certificatului de urbanism, in mediul urban :

x x

Taxa lei/mp. x Taxa lei/mp a) pâna la 150 m² inclusiv 35.000 20% 42.000 b) între 151 si 250 m² inclusiv 47.000 20% 56.000 c) între 251 si 500 m² inclusiv 60.000 20% 72.000 d) între 501 si 750 m² inclusiv 72.000 20% 86.000 e) între 751 si 1.000 m² inclusiv 85.000 20% 102.000 f) peste 1.000 m² 85.000+130 lei/

m² pentru fiecare mp.

ce depaseste suprafata de

1.000 m²

20% 102.000+ 156 lei/mp. pentru fiecare mp. ce depaseste suprafata de 1.000 mp.

Art. 267 alin. (4) Taxa pentru eliberarea autorizatiei de foraje si excavari

50.000 lei pentru fiecare mp. afectat

20% 60.000 lei pentru fiecare mp. afectat

Art. 267 alin. (7) Taxa pentru eliberarea autorizatiei de construire pentru chioscuri, tonete, cabine, spatii de expunere, situate pe caile si în spatiile publice, precum si pentru amplasarea corpurilor si a panourilor de afisaj, a firmelor si reclamelor

50.000 lei pentru fiecare mp. de

suprafata ocupata de constructie

20% 60.000 lei pentru fiecare mp. de suprafata ocupata

de constructie

Art. 267 alin. (11) Taxa pentru eliberarea autorizatiilor privind lucrarile de racorduri si

75.000 20% 90.000

bransamente la retele publice de apa, canalizare, gaze, termice, energie electrica, telefonie si televiziune prin cablu taxa datorata pentru fiecare racord este Art. 267 alin. (12) Taxa pentru avizarea certificatului de urbanism de catre comisia de urbanism si amenajarea teritoriului de catre primari ori structurile de specialitate din cadrul consiliilor judetene

100.000 20% 120.000

Art. 267 alin. (13) Taxa pentru eliberarea certificatului de nomenclatura stradala si adresa

60.000 20% 72.000

Art. 268 alin. (1) Taxa pentru eliberarea unei autorizatii pentru desfasurarea unei activitati economice

500.000 20% 600.000

Art. 268 alin. (2) Taxa pentru eliberarea autorizatiilor de functionare

120.000 20% 144.000

Art. 268 alin. (3) Taxa pentru eliberarea de copii heliografice de pe planuri cadastrale sau de pe alte asemenea planuri, detinute de consiliile locale

200.000 lei pentru fiecare mp. sau fractiune de mp.

20% 240.000 lei pentru fiecare mp. sau fractiune de mp.

Art. 268 alin. (4) Taxa pentru eliberarea certificatului de producator diferentiat pe produse

- grau, secara, orz, orzoaica, ovaz, porumb pentru boabe, alte cereale ;

- mazare boabe, fasole boabe, alte leguminoase pentru boabe ;

- plante textile - floarea soarelui, rapita pentru ulei, soia

boabe, alte plante uleioase; - sfecla de zahar, tutun, alte plante pentru

industrializari ; - plante medicinale si aromatice ;

X

500.000

X x

X

X

- tomate, ardei, vinete, varza, conopida, castraveti-cultivate in camp, solarii si sere

- pepeni verzi si galbeni ; - plante de nutret ; - flori cultivate in sere si solarii (garoafe,

trandafiri, gerbera, frezia etc.) - fructe din livezi cu pomi fructiferi plantati la

distante aproximativ normale pe rand si intre randuri ;

- struguri din plantatiile viticole ; - rasaduri de legume si flori - lapte, branza, smantana si alte produse

lactate ; - miere de albine, propolis, laptisor de matca

si alte produse apicole ; - muraturi.

- morcovi, patrunjel, pastarnac, telina,

hrean ; - ceapa, praz, usturoi ; - ridichi de vara si de iarna ; - sfecla rosie ; - brocoli ; - andive ; - dovleci, dovlecei ; - gulii ; - fasole verde, mazare verde ; - struguri de vita din curte sau gradina - capsuni ; - pasari din toate speciile (gaini, gaste, rate,

curci, etc.) ; - iepuri ;

300.000

x

x

- fructe din pomi fructiferi razleti si arbusti ; - arpagic ; - seminte de legume si flori ; - oua ;

100.000 x x

- salata, spanac ; - ridichi de luna ; - marar, cimbru, tarhon, leustean, busuioc,

sparanghel ; - frunze de patrunjel si telina ; - flori de gradina (lalele, narcise, zambile,

crizanteme, trandafiri, gladiole etc.)

50.000

X

x

Nota : In cazul in care producatorul solicita eliberarea certificatului de producator pentru mai multe produse la care taxele stabilite sunt diferite, propunem ca taxa platita de acesta sa fie maximum taxei stabilite/ produs. Totodata, in cazul producatorilor agricoli care au solicitat eliberarea certificatului de producator pentur produsele la care au fost stabilite taxe minime si solicita vizarea trimestriala pentru produse la care au fost stabilite taxe mai mari, acestia vor achita anticipat vizarii, diferenta de taxa.

2. Taxa pentru folosirea mijloacelor de reclama si publicitate – cap. VI Art. 271 alin. (2) Taxa pentru afisaj in scop de

reclama si publicitate :

a) in cazul unui afisaj situat in locul in care persoana deruleaza o activitate economica

b) in cazul oricarui alt panou, afisaj sau structura de afisaj pentru reclama si publicitate

lei/mp sau

factiune de mp. 200.000

150.000

20%

20%

lei/mp sau factiune de mp.

240.000

180.000

3. Impozitul pe spectacole – cap. VII

Art. 275 alin. (2) Manifestarea artistica sau activitatea distractiva : a) in cazul videotecilor b) in cazul discotecilor

lei/mp.

1.000 2.000

x

x x

lei/mp x x

4. Alte Taxe locale –cap. X-

Art. 283 alin. (1) Taxa pentru utilizarea temporara a locurilor publice

1. taxa pentru depozitarea de materiale 2. taxa pentru desfacerea de produse ce

fac obiectul comertului in standuri situate de-a lungul drumurilor publice, in parcari, in chioscuri, tonete amplasate de-a lungul drumurilor publice, rulote

3. taxa pentru desfacere de produse ce fac obiectul comertului pe terasele sezoniere

lei/mp/zi

5.500

20.000 in zona A 10.000 in celelalte

zone

10.000

X x x x

x

lei/mp./zi

x x x

x

Art.283 alin. (3) Taxa anuala pentru vehiculele lente prevazute la art. 283 alin. (3) din Legea

nr. 571/2003 privind Codul fiscal

lei/an 300.000

x 20%

x 360.000

DIRECTOR ECONOMIC ADRIAN BODO