keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 94/30.03.2010 privind aprobarea contractelor cadru de inchiriere prin licitatie publica deschisa cu strigare, a obiectivelor "Strand Termal cu constructii" din Timisoara, str. Vasile Parvan nr. 9 si ,,Baza Sportiva si de Agrement din Timisoara, Zona Stadion’’

30.03.2010

Hotararea Consiliului Local 94/30.03.2010
privind aprobarea contractelor cadru de inchiriere prin licitatie publica deschisa cu strigare, a obiectivelor "Strand Termal cu constructii" din Timisoara, str. Vasile Parvan nr. 9 si ,,Baza Sportiva si de Agrement din Timisoara, Zona Stadion’’


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr.SC2010-6428/19.03.2010 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finante, impozite si taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistica, amenajarea teritoriului si patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comert, regii autonome si societati comerciale, Comisiei pentru administratie locala, juridica, ordine publica, drepturile omului si probleme ale minoritatilor si al Comisiei pentru cultura, stiinta, învatamânt, sanatate, protectie sociala, turism, ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Avand in vedere Hotărârea Consiliului Local nr.456/15.12.2009 privind inchirierea prin licitatie publica deschisa a obiectivului "Strand termal cu constructii" din Timisoara, str. Vasile Parvan nr. 9;
Avand in vedere Hotărârea Consiliului Local nr.457/15.12.2009 privind inchirierea prin licitatie publica deschisa a obiectivului Baza Sportiva si de agrement din Timisoara, zona Stadion;
În baza art.36 alin. (2) lit. (c) din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art.45 alin.3 din Legea nr.215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art.1: Se aproba contractul cadru de inchiriere, avand ca obiect inchirierea prin licitatie publica deschisa cu strigare a obiectivului "Strand termal cu constructii" din Timisoara, str. Vasile Parvan nr. 9, conform Anexei nr.1, care face parte integranta din prezenta hotarâre.
Art.2: Se aproba contractul cadru de inchiriere, avand ca obiect inchirierea prin licitatie publica deschisa cu strigare a obiectivului ,,Baza Sportiva si de agrement din Timisoara, zona Stadion’’, conform Anexei nr.2, care face parte integranta din prezenta hotarâre.

Art.3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Patrimoniu din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara .
Art.4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Institutiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Directiei Economice;
- Directiei Edilitare;
- Directiei Urbanism;
- Directiei Fiscale a Municipiului Timisoara;
- Directiei Patrimoniu;
- Directiei Dezvoltare;
- Directiei Comunicare
- Directiei Drumuri si Transporturi;
- Directiei de Mediu ;
- Serviciului Audit Public Intern;
- Biroului Control Intern şi Managementul Calităţii;
- Mass - media locale.



Presedinte de sedinta
IONEL BUNGĂU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Referat.pdf

MUNICIPIUL TIMIŞOARA DE ACORD DIRECŢIA PATRIMONIU PRIMAR, BIROUL LICITAŢII CONTRACTE Dr.ing.GHEORGHE CIUHANDU NR.SC2010-6428/19.03.2010

REFERAT Privind aprobarea contractelor cadru de inchiriere prin licitatie publica deschisa cu strigare, a obiectivelor "Strand Termal cu constructii" din

Timisoara, str. Vasile Parvan nr. 9 si ,,Baza Sportiva si de Agrement din Timisoara, Zona Stadion’’

Prin HCL nr.456/2009, s-a aprobat inchirierea prin licitatie publica deschisa a

obiectivului “Strand termal cu constructii" din Timisoara, str. Vasile Parvan nr. 9, înscris în C.F. nr.19375 Timisoara, nr. top. 9507/2/1, în proprietatea Statului Român, în administrarea operativa directa a Primariei Municipiului Timisoara, care este si proprietara asupra constructiilor.

Prin HCL nr.457/2009, s-a aprobat inchirierea prin licitatie publica deschisa a obiectivului "Baza sportiva si de agrement" situat in Timisoara, Zona Stadion, in suprafata totala de 16199 m.p., in proprietatea Primariei Municipiului Timisoara.

Comisia de licitatie a fost numita prin Dispozitia nr.460/15.03.2010 si Dispozitia nr.461/15.03.2010.

Avand in vedere ca dupa licitatie se vor incheia contracte de inchiriere pentru cele doua obiective,

PROPUNEM:

Aprobarea contractelor cadru de inchiriere, privind inchirierea prin licitatie publica deschisa cu strigare a obiectivelor "Strand Termal cu constructii" din Timisoara, str. Vasile Parvan nr. 9 si ,,Baza Sportiva si de Agrement din Timisoara, Zona Stadion’’, conform Anexei nr.1 si Anexei nr.2.

VICEPRIMAR, DIRECTOR, ING.ADRIAN ORZA EC. NICUSOR C-TIN MIUT

SEF BIROU, EC. LAURA KOSZEGI

AVIZAT SERVICIUL JURIDIC,

Atasament: Anexa_1.pdf

MUNICIPIUL Anexa 1 TIMIŞOARA la HCL nr. _______

Înregistrat la nr_________________ din___________________________ din data de ___________

CONTRACT DE ÎNCHIRIERE Nr. ______/200__

I. PÃRŢILE CONTRACTANTE MUNICIPIUL TIMISOARA, cu sediul in B-dul C.D. Loga nr.1, telefon: 0256/408453, fax:

0256/408477, cod fiscal: R14756536, reprezentata prin Primar – Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu si Director Direcţia Economica – Ec. Smaranda Haracicu, in calitate de locator,

S.C.____________________________________________________________________ __ cu sediul în_____________________________str._______________________________nr.____ înregistrată la Registrul Comerţului sub nr.__________________________din________________ Cod Unic de Inregistrare nr. ____________________________________ reprezentată prin _________________________________, in calitate de locatar, a intervenit urmãtorul contract de închiriere : Prezentul contract de inchiriere, se incheie in baza procesului verbal de licitatie, inregistrat cu nr______din data de _________.

II. OBIECTUL CONTRACTULUI Art.1. Obiectivul “Ştrand termal cu construcţii” din Timisoara, str. Vasile Parvan nr. 9 constand din garderoba, sala aclimatizare, bazin termal, terasa mozaic, sopron, copertina intrare, teren de sport, magazie, groapa nisip, bazin inot, teren amenajat pt. plaja, trotuare si alei betonate, se inchiriaza, cu destinatia de Baza sportiva si de agrement: : strand si activitati de agrement, volei, fotbal, bufet de incinta, bar, restaurant. Obiectivul este inscris in Cartea Funciara nr. 19375 Timişoara, nr.top. 9507/2/1, în proprietatea Statului Român, în administrarea operativă directă a Primăriei municipiului Timişoara, care este şi proprietară asupra construcţiilor.

In Cartea Funciara apare ca intindere suprafata de 14.523 m.p., suprafata ce contine atat zona verde exterioara obiectivului cat si parcarea laterala. Suprafata ingradita a obiectivului „ Strand termal cu constructii „ este de 12.707 m.p.. In teren, in plus fata de obiectivele existente, amenajate si modernizate prin Autorizatia de Construire nr. 3033/25.11.2005 s-a realizat un etaj peste casa portar pentru care exista proces pe rol pentru demolare si care nu face obiectul inchirierii pana la finalizarea litigiului. In cazul in care nu se va dispune demolarea de catre instanta de judecata, acest etaj va fi inchiriat adjudecatarului licitatiei prin incheierea unui act aditional la prezentul contract, act aditional ce va fi supus aprobarii Consiliului Local al Municipiului Timisoara. In prezent situatia folosintei constructiilor existente este urmatoarea : 1. Restaurant, cofetarie 2. Magazii si debarale 3. Grupuri sanitare, vestiare, sala fitness. 4. Bloc alimentar 5. Coridoare si holuri 6. Birouri 7. Centrala termica 8. Chioscuri 9. Terase 10 Bazine 11 Plaja si zone verzi

2 Art.2. Predarea-primirea suprafeţelor închiriate este consemnatã în alãturatul proces-

verbal, ce face parte integrantã din prezentul contract. III. TERMENUL CONTRACTULUI Art.3.Termenul închirierii este de 5 ani, cu începere de la data de_________________

până la data de___________________

IV. PREŢUL Art.4. Chiria lunarã pentru folosirea suprafeţelor închiriate este de__________in

conformitate cu procesul verbal de licitatie nr.____din data de ______, ce face parte integrantã din prezentul contract.

Pe durata derulării contractului, chiria va fi actualizatã anual(modificatã), cu rata inflatiei comunicata de Institutul National de Statistica.

V. PLATA CHIRIEI Art.5. Plata chiriei se face lunar, cel mai târziu pânã la expirarea lunii pentru care se face

plata. Contul de virament al locatorului Municipiul Timisoara RO08TREZ62121300205XXXXX

deschis la Trezoreria Municipiului Timisoara. Contul de virament al chiriaşului________________________________________deschis

la Banca___________________________________________________. Art.6. Nerespectarea termenului de plată, respectiv ultima zi a lunii pentru care se face

plata, se penalizează cu 0,5% pe zi întârziere din suma datorată. După perioada de 60 zile contractul este reziliat de drept.

În termen de 7 zile chiriaşul se obligă să pună la dispoziţia locatorului spaţiul în cauză.

VI. OBLIGAŢIILE LOCATORULUI Art.7. a) Sã predea suprafaţa locativã închiriatã pe bază de proces-verbal de predare-

primire, la standardele şi condiţiile de funcţionare normale. b) Sã controleze modul cum este folositã si întreţinutã de cãtre chiriaş suprafaţa

locativã închiriatã si sã se ia mãsurile ce se impun în vederea unei bune întreţineri, a folosirii judicioase si potrivit destinaţiei.

VII. OBLIGAŢIILE CHIRIAŞULUI Art.8. a) Sã plãteascã chiria la termenul si în condiţiile stipulate prin contractul de

închiriere. b) Sã elibereze spaţiul la data împlinirii termenului prevãzut în contractul de închiriere, sau

a încetării acestuia în orice alt mod. c) Sã comunice cu cel puţin 30 zile înainte de eliberare, intenţia de a renunţa la folosinţa

spaţiului închiriat sau a unei părţi din acesta. d) La încetarea contractului să predea spaţiul închiriat în întregime în stare bună, inclusiv

cu îmbunătăţirile aduse prin lucrările de separare şi modernizare executate pe perioada derulării contractului, liber de orice sarcini, fara nici o pretentie de natura financiara sau materiala cu privire la imbunatatirile si modernizarile efectuate. e) In cazul in care se vor executa lucrari de constructii, chiriasul va respecta prevederile Legii nr.50/1991, legislatia in materia constructiilor in vigoare si va solicita Certificatul de Urbanism si Autorizatia de Construire in conformitate cu reglementarile urbanistice impuse prin HCL nr.27/26.01.2010 privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal ,,Malurile Canalului Bega Timisoara. VIII. RÃSPUNDEREA CONTRACTUALÃ

Art.9. Pentru neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare, pãrţile contractante datoreazã despãgubiri, conform legilor în vigoare.

3 Chiriaşul răspunde de stricăciunile şi distrugerile de orice natură, provocate imobilului

din culpa sa. Art.10. Forţa majorã, legal invocată şi dovedită, apãrã de răspundere părţile, cu obligaţia

înştiinţãrii în termen de 3 zile de la producerea evenimentului. Cazul de forţă majoră se va comunica celeilalte părţi de către partea interesată, prin telex,

fax, telefon, urmat de o scrisoare recomandată cu menţiunea constatării evenimentului de acest gen de către organele competente.

IX. CLAUZE SPECIALE Art.11. 1) Prezentul contract inceteaza la data expirarii. 2) Tacita relocatiune nu este permisa. 3) Contractul de închiriere poate fi reziliat din iniţiativa locatorului în urmãtoarele situaţii: a. Neacceptarea clauzei privind actualizarea anuală a chiriei; b. În cazul schimbãrii destinaţiei spaţiului închiriat, fãrã acordul scris al locatorului; c. În cazul subînchirierii sau folosirii spaţiului prin asociere fãrã acordul scris al locatorului; d.In cazul nerespectarii dispozitiei art.2 lit (e) din prezentul contract. 4) Contractul de închiriere se reziliazã de drept fãrã punerea în întârziere a chiriaşului: a.În momentul încetãrii activitãţii pentru care chiriaşul a fost autorizat, indiferent de motivul

acestei încetãri; b.De la data emiterii Hotărârii Consiliului Local de aprobare a Planului Urbanistic de

Detaliu sau a Planului Urbanistic de Zonă, care schimbă destinaţia anumitor spaţii; c. Pentru neplata chiriei pe durata de 60 de zile; d. De la data emiterii Hotărârii Consiliului Local prin care se hotărăşte vânzarea, prin

licitaţie publică, a anumitor spaţii cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă. e. Dacă acesta nu şi-a achitat obligaţiile ce-i revin din cheltuielile comune pe o perioadă

de 3 luni. 5) Locatiunea inceteaza de drept , odata cu schimbarea titularului dreptului de proprietate

asupra spatiului. 6) În cazul rezilierii sau încetării contractului de închiriere, chiriaşul nu va putea emite

pretenţii privind restituirea sumelor investite pe perioada contractului pentru diferite lucrări de întreţinere şi amenajări ale spaţiului închiriat.

7) Pentru spatiile închiriate urmare a licitãrii chiriei, caietul de sarcini face parte integrantã a contractului de închiriere.

Art. 12. Prin acordul de voinţă, părţile contractante convin să definească înţelesul noţiunilor de "uz" şi "neuz" în cadrul prezentului contract, după cum urmează:

- a. "Uzul" reprezintă folosirea (exploatarea) efectivă, cu caracter de continuitate, pe

toată durata contractului, a spaţiului închiriat. Prin "caracter de continuitate" părţile înţeleg folosirea (exploatarea) spaţiului conform destinaţiei avute în vedere la încheierea contractului, fără întreruperi, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 13.

- b. "Neuzul" reprezintă nefolosirea (neexploatarea), totală sau parţială a spaţiului, conform destinaţiei sale, ori întreruperi ale folosinţei (exploatării), mai mari de 60 zile în cursul unui an calendaristic.

Art.13. Nu constituie situaţii de "neuz" următoarele întreruperi în folosinţa (exploatarea)

continuă a spaţiului. a) concediul de odihnă al chiriaşului sau personalului acestuia, de cel mult 30 zile într-un

an calendaristic. b) efectuarea unor lucrări de reamenajare, modernizare sau reparaţie, de cel mult 90 zile

într-un an calendaristic.

4 c) afectarea spaţiului urmare a unor evenimente definite ca "forţă majoră" (incendii,

inundaţii, cutremur etc.). Art.14. Neuzul de către chiriaş a spaţiului dă dreptul locatorului la rezilierea de plin drept a

prezentului contract. Părţile contractante acceptă faptul că închirierea spaţiului are drept scop desfăşurarea de

către chiriaş a unor activităţi în beneficiul clientelei sale, care este parte a comunităţii locale şi că aceste activităţi trebuie să aibă un caracter de continuitate.

Art.15. Situaţia de neuz se constată de către inspectorii de specialitate împuterniciţi de

către Primăria Municipiului Timişoara prin întocmirea unor procese-verbale de constatare. Art.16. În cazul rezilierii contractului de închiriere, locatarul care nu predă spaţiul va plăti o

despăgubire de folosinţă egala cu cuantumul chiriei lunare, până la data predării efective. Art.17. În situaţia în care Primăria Municipiului Timisoara hotărăşte consolidarea imobilului

în care se găseşte spaţiul, dacă execuţia lucrărilor de consolidare necesită încetarea activităţii chiriaşului ,acesta va evacua spaţiul.

Art.18. Chiriaşul se obligă ca în termen de 60 de zile de la semnarea contractului să

prezinte releveul spaţiului deţinut întocmit de un proiectant autorizat. În cazul constatării unor diferenţe între schiţa prezentată şi releveul întocmit, se vor face

modificările corespunzătoare în contractul de închiriere. Costul aferent întocmirii releveului NU va fi scăzut din suma reprezentând chiria datorată.

X. LITIGII Art.19. Litigiile de orice fel decurgând din executarea prezentului contract de închiriere

sunt de competenţa instanţei judecătoreşti de drept comun. Dreptul aplicabil părţilor contractante este dreptul român.

Prezentul contract se încheie azi ___________________________ în 3 exemplare, din

care unul pentru locatar.

LOCATOR LOCATAR

  • MUNICIPIUL Anexa 1

Atasament: Anexa_2.pdf

MUNICIPIUL Anexa 2 TIMIŞOARA la HCL nr. _______

Înregistrat la nr_________________ din___________________________ din data de ___________

CONTRACT DE ÎNCHIRIERE pentru suprafeţele locative cu altã destinaţie decât aceea de locuinţã

Nr. ______/200__

I. PÃRŢILE CONTRACTANTE MUNICIPIUL TIMISOARA, cu sediul in B-dul C.D. Loga nr.1, telefon: 0256/408453, fax:

0256/408477, cod fiscal: R14756536, reprezentata prin Primar – Dr. Ing. Gheorghe Ciuhandu si Director Direcţia Economica – Ec. Smaranda Haracicu, in calitate de locator,

S.C.____________________________________________________________________ __ cu sediul în_____________________________str._______________________________nr.____ înregistrată la Registrul Comerţului sub nr.__________________________din________________ Cod Unic de Inregistrare nr. ____________________________________ reprezentată prin _________________________________, in calitate de locatar, a intervenit urmãtorul contract de închiriere : Prezentul contract de inchiriere, se incheie in baza procesului verbal de licitatie, inregistrat cu nr______din data de _________.

II. OBIECTUL CONTRACTULUI Art.1. Obiectivul Baza sportiva si de agrement – situat in Timisoara, Zona Stadion constand din bufet si terasa, sala popicarie, cladire vestiar cu grupuri sanitare, chioşc, bazin mare, bazin copii, plaja, casa portar, locuinta administrativa, teren sport, alei betonate, platforme betonate, zone verzi, se inchiriaza, cu destinatia de Baza sportiva si de agrement: strand si activitati de agrement, volei, fotbal, bufet de incinta, bar. Obiectivul este in suprafata totala de 16199 m.p., in proprietatea Primăriei Municipiului Timişoara . In teren obiectivul consta in urmatoarele :

1. Casuta poarta 2. Punct sanitar + garderoba 3. Terasa rotunda 4. Bucatarie vara 5. Terasa acoperita 6. Teren volei 7. Locuri de joaca pentru copii 8. Iazuri cu pesti si stanci cu spatii verzi 9. Alei acces bazin inot 10. Gazon 11. Platforme betonate 12. Bar triunghiular 13. Bazin mare 14. Bar in apa 15. Bazin adolescenti 16. Bazin copiii cu tobogane 17. Terasa de de vara semideschisa + magazie 18. Locuinta administrativa 19. Teren tenis cu piciorul 20. Parcare 21. Grup sanitar

2 22. Dusuri 23. Statie de filtrare a apei. 24. Constructie metalica demontabila folosita pentru organizarea de evenimente si

discoteca realizata fara Autorizatie de Construire si care nu face obiectul inchirierii. In cazul in care nu se va dispune demolarea, aceasta constructie va fi inchiriata

adjudecatarului licitatiei prin incheierea unui act aditional la prezentul contract, act aditional ce va fi supus aprobarii Consiliului Local al Municipiului Timisoara.

Art.2. Predarea-primirea suprafeţelor închiriate este consemnatã în alãturatul proces-

verbal, ce face parte integrantã din prezentul contract.

III. TERMENUL CONTRACTULUI Art.3.Termenul închirierii este de 5 ani, cu începere de la data de_________________

până la data de___________________.

IV. PREŢUL Art.4. Chiria lunarã pentru folosirea suprafeţelor închiriate este de__________in

conformitate cu procesul verbal de licitatie nr.____din data de ______, ce face parte integrantã din prezentul contract.

Pe durata derulării contractului, chiria va fi actualizatã anual(modificatã), cu rata inflatiei comunicata de Institutul National de Statistica.

V. PLATA CHIRIEI Art.5. Plata chiriei se face lunar, cel mai târziu pânã la expirarea lunii pentru care se face

plata. Contul de virament al locatorului Municipiul Timisoara RO08TREZ62121300205XXXXX

deschis la Trezoreria Municipiului Timisoara. Contul de virament al chiriaşului________________________________________deschis

la Banca___________________________________________________. Art.6. Nerespectarea termenului de plată, respectiv ultima zi a lunii pentru care se face

plata, se penalizează cu 0,5% pe zi întârziere din suma datorată. După perioada de 60 zile contractul este reziliat de drept.

În termen de 7 zile chiriaşul se obligă să pună la dispoziţia locatorului spaţiul în cauză.

VI. OBLIGAŢIILE LOCATORULUI Art.7. a) Sã predea suprafaţa locativã închiriatã pe bază de proces-verbal de predare-

primire, la standardele şi condiţiile de funcţionare normale. b) Sã controleze modul cum este folositã si întreţinutã de cãtre chiriaş suprafaţa

locativã închiriatã si sã se ia mãsurile ce se impun în vederea unei bune întreţineri, a folosirii judicioase si potrivit destinaţiei.

VII. OBLIGAŢIILE CHIRIAŞULUI Art.8. a) Sã plãteascã chiria la termenul si în condiţiile stipulate prin contractul de

închiriere. b) Sã elibereze spaţiul la data împlinirii termenului prevãzut în contractul de închiriere, sau

a încetării acestuia în orice alt mod. c) Sã comunice cu cel puţin 30 zile înainte de eliberare, intenţia de a renunţa la folosinţa

spaţiului închiriat sau a unei părţi din acesta. d) La încetarea contractului să predea spaţiul închiriat în întregime în stare bună, inclusiv

cu îmbunătăţirile aduse prin lucrările de separare şi modernizare executate pe perioada derulării contractului, liber de orice sarcini, fara nici o pretentie de natura financiara sau materiala cu privire la imbunatatirile si modernizarile efectuate. e) In cazul in care se vor executa lucrari de constructii, chiriasul va respecta prevederile Legii nr.50/1991, legislatia in materia constructiilor in vigoare si va solicita Certificatul de

3 Urbanism si Autorizatia de Construire in conformitate cu reglementarile urbanistice impuse prin HCL nr.27/26.01.2010 privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal ,,Malurile Canalului Bega Timisoara.

VIII. RÃSPUNDEREA CONTRACTUALÃ Art.9. Pentru neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare, pãrţile contractante

datoreazã despãgubiri, conform legilor în vigoare. Chiriaşul răspunde de stricăciunile şi distrugerile de orice natură, provocate imobilului din

culpa sa. Art.10. Forţa majorã, legal invocată şi dovedită, apãrã de răspundere părţile, cu obligaţia

înştiinţãrii în termen de 3 zile de la producerea evenimentului. Cazul de forţă majoră se va comunica celeilalte părţi de către partea interesată, prin telex,

fax, telefon, urmat de o scrisoare recomandată cu menţiunea constatării evenimentului de acest gen de către organele competente.

IX. CLAUZE SPECIALE Art.11. 1) Prezentul contract inceteaza la data expirarii. 2) Tacita relocatiune nu este permisa. 3) Contractul de închiriere poate fi reziliat din iniţiativa locatorului în urmãtoarele situaţii: a. Neacceptarea clauzei privind actualizarea anuală a chiriei; b. În cazul schimbãrii destinaţiei spaţiului închiriat, fãrã acordul scris al locatorului; c. În cazul subînchirierii sau folosirii spaţiului prin asociere fãrã acordul scris al locatorului; d.In cazul nerespectarii dispozitiei art.2 lit (e) din prezentul contract. 4) Contractul de închiriere se reziliazã de drept fãrã punerea în întârziere a chiriaşului: a.În momentul încetãrii activitãţii pentru care chiriaşul a fost autorizat, indiferent de motivul

acestei încetãri; b.De la data emiterii Hotărârii Consiliului Local de aprobare a Planului Urbanistic de

Detaliu sau a Planului Urbanistic de Zonă, care schimbă destinaţia anumitor spaţii; c. Pentru neplata chiriei pe durata de 60 de zile; d. De la data emiterii Hotărârii Consiliului Local prin care se hotărăşte vânzarea, prin

licitaţie publică, a anumitor spaţii cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă. e. Dacă acesta nu şi-a achitat obligaţiile ce-i revin din cheltuielile comune pe o perioadă

de 3 luni. 5) Locatiunea inceteaza de drept , odata cu schimbarea titularului dreptului de proprietate

asupra spatiului. 6) În cazul rezilierii sau încetării contractului de închiriere, chiriaşul nu va putea emite

pretenţii privind restituirea sumelor investite pe perioada contractului pentru diferite lucrări de întreţinere şi amenajări ale spaţiului închiriat.

7) Pentru spatiile închiriate urmare a licitãrii chiriei, caietul de sarcini face parte integrantã a contractului de închiriere.

Art. 12. Prin acordul de voinţă, părţile contractante convin să definească înţelesul noţiunilor de "uz" şi "neuz" în cadrul prezentului contract, după cum urmează:

- a. "Uzul" reprezintă folosirea (exploatarea) efectivă, cu caracter de continuitate, pe

toată durata contractului, a spaţiului închiriat. Prin "caracter de continuitate" părţile înţeleg folosirea (exploatarea) spaţiului conform destinaţiei avute în vedere la încheierea contractului, fără întreruperi, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 13.

- b. "Neuzul" reprezintă nefolosirea (neexploatarea), totală sau parţială a spaţiului, conform destinaţiei sale, ori întreruperi ale folosinţei (exploatării), mai mari de 60 zile în cursul unui an calendaristic.

4 Art.13. Nu constituie situaţii de "neuz" următoarele întreruperi în folosinţa

(exploatarea) continuă a spaţiului. a) concediul de odihnă al chiriaşului sau personalului acestuia, de cel mult 30 zile într-un

an calendaristic. b) efectuarea unor lucrări de reamenajare, modernizare sau reparaţie, de cel mult 90 zile

într-un an calendaristic. c) afectarea spaţiului urmare a unor evenimente definite ca "forţă majoră" (incendii,

inundaţii, cutremur etc.). Art.14. Neuzul de către chiriaş a spaţiului dă dreptul locatorului la rezilierea de plin drept a

prezentului contract. Părţile contractante acceptă faptul că închirierea spaţiului are drept scop desfăşurarea de

către chiriaş a unor activităţi în beneficiul clientelei sale, care este parte a comunităţii locale şi că aceste activităţi trebuie să aibă un caracter de continuitate.

Art.15. Situaţia de neuz se constată de către inspectorii de specialitate împuterniciţi de

către Primăria Municipiului Timişoara prin întocmirea unor procese-verbale de constatare. Art.16. În cazul rezilierii contractului de închiriere, locatarul care nu predă spaţiul va plăti o

despăgubire de folosinţă egala cu cuantumul chiriei lunare, până la data predării efective. Art.17. În situaţia în care Primăria Municipiului Timisoara hotărăşte consolidarea imobilului

în care se găseşte spaţiul, dacă execuţia lucrărilor de consolidare necesită încetarea activităţii chiriaşului , acesta va evacua spaţiul.

Art.18. Chiriaşul se obligă ca în termen de 60 de zile de la semnarea contractului să

prezinte releveul spaţiului deţinut întocmit de un proiectant autorizat. În cazul constatării unor diferenţe între schiţa prezentată şi releveul întocmit, se vor face

modificările corespunzătoare în contractul de închiriere. Costul aferent întocmirii releveului NU va fi scăzut din suma reprezentând chiria datorată.

X. LITIGII Art.19. Litigiile de orice fel decurgând din executarea prezentului contract de închiriere

sunt de competenţa instanţei judecătoreşti de drept comun. Dreptul aplicabil părţilor contractante este dreptul român.

Prezentul contract se încheie azi ___________________________ în 3 exemplare, din

care unul pentru locatar.

LOCATOR LOCATAR

5 

  • MUNICIPIUL Anexa 2