keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 5/25.01.2005 privind înfiinţarea şi aprobarea structurii organizatorice, a statului de funcţii, a numărului de posturi şi a regulamentului de organizare şi funcţionare a Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor

25.01.2005

Hotararea Consiliului Local 5/25.01.2005
privind înfiinţarea şi aprobarea structurii organizatorice, a statului de funcţii, a numărului de posturi şi a regulamentului de organizare şi funcţionare a Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul SC2005 - 752/17.01.2005 al Primarului Municipiului Timişoara, domnul Gheorghe Ciuhandu;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere adresa Ministerului Administraţiei şi Internelor, Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor nr. 197816/05.01.2005;
Având în vedere prevederile Dispoziţiei Secretarului de Stat pentru Logistică nr. 543163 din 07.01.2005, privind stabilirea influenţelor financiare ca urmare a înfiinţării serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor;
Având în vedere prevederile art.1, art.4 al. (1), şi ale art.9 al.(3) din O.G. nr.84/2001 - privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor;
Având în vedere prevederile art.1 al.(1), art.4 al. (1), (2) şi (4), art.5 al. (2), art.6, art.7, art.8 şi art.11 din Hotărârea Guvernului nr. 2104/2004 - pentru aprobarea Metodologiei privind criteriile de dimensionare a numărului de funcţii din aparatul serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, constituirea patrimoniului şi managementul resurselor umane, financiare şi materiale;
În conformitate cu prevederile art. 38 alin.2, lit (i) şi (d) din Legea nr. 215/2001 - privind administraţia publică locală;
În temeiul art.46 din Legea nr.215/2001 - privind administraţia publică locală;


HOTARASTE

Art.1: Se înfiinţează Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor, prin reorganizarea compartimentului de stare civilă din aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului Timişoara şi a formaţiunilor locale de evidenţă a populaţiei din structura Ministerului Administraţiei şi Internelor.

Art.2: Se aprobă organigrama, statul de funcţii, numărul de posturi şi regulamentul de organizare şi funcţionare al Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor, conform Anexelor 1, 2 şi 3 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 3: Preluarea activităţii, respectiv a personalului şi a fondurilor financiare pentru asigurarea cheltuielilor curente şi de capital aferente acestei activităţi, prevăzute pentru anul 2005, respectiv sumele necesare pentru cheltuieli de personal, cheltuieli materiale şi servicii, detaliate pe articole şi alineate ale clasificaţiei bugetare, se face prin protocol încheiat între Primarul Municipiului Timişoara şi Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Timiş până în data de 30.01.2005, în vederea transferării fondurilor din bugetul M.A.I. în bugetul unităţii administrativ - teritoriale.

Art. 4: Începând cu data de 01.01.2005 se modifică implicit şi organigrama aparatului propriu de specialitate al Consiliului Local al Municipiului Timişoara, aprobată prin Hotărârea Consiliului Local nr. 211/2003, cu rectificarea corespunzătoare a bugetului local.

Art. 5: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor, Serviciul Buget - Investiţii din cadrul Direcţiei Economice şi Biroul Resurse Umane din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.

Art. 6: Prezenta hotărâre se comunică:
- Prefecturii Judeţului Timiş;
-Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Juridice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Edilitare;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Serviciului Audit Public Intern;
- Biroului Relaţii Publice;
- Serviciului Centrul de Informare pentru Cetăţeni;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
SORIN GRINDEANU
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Regulament.pdf

1

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA REGULAMENT PRIVIND ORGANIZAREA ŞI FUNCŢIONAREA DIRECŢIEI DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR CAPITOLUL I - DISPOZIŢII GENERALE ART.1. Direcţia de Evidenţă a Persoanelor a Municipiului Timişoara , denumită în continuare direcţie , se organizează sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Timişoara , în cadrul aparatului propriu de specialitate şi se constituie în temeiul art.1 , alin.(1) din Ordonanţa Guvernului nr.84 / 2001 privind înfiinţarea , organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţa persoanelor , aprobată şi completată prin Legea 372 / 2002 , precum şi prin Ordonanţa de Urgenţă nr.50 / 2004 şi al HG 2104 / 2004 pentru aprobarea Metodologiei privind criteriile de dimensionare a numărului de funcţii din aparatul serviciilor comunitare de evidenţă a persoanelor , constituirea patrimoniului şi managementul resurselor umane , financiare şi materiale . ART.2. (1) Scopul direcţiei este exercitarea competenţelor ce-i sunt atribuite prin lege , pentru punerea în aplicare a prevederilor actelor normative care reglementează activitatea de stare civilă , de evidenţă a persoanelor şi de eliberarea documentelor corespunzătoare , în sistem de ghişeu unic .

(2) Activitatea direcţiei se desfăşoară în interesul persoanei şi al comunităţii , în baza şi în executarea legii . ART.3. (1) În vederea îndeplinirii atribuţiilor ce-i revin , direcţia se constituie prin reorganizarea Serviciului de Stare Civilă din aparatul propriu al Consiliului Local al Municipiului Timişoara şi a Biroului de Evidenţă Informatizată a Persoanei Timişoara . (2) Serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor se organizează la nivel de direcţie şi are în componenţă servicii , birouri şi compartimente având ca principale atribuţii : înregistrarea actelor şi faptelor de stare civilă , evidenţa persoanelor şi eliberarea cărţilor de identitate, a cărţilor de alegător , paşapoartelor simple , permiselor de conducere auto şi a certificatelor de înmatriculare , informatică, analiză- sinteză, secretariat-arhivă şi relaţii cu publicul.

2

ART.4. Directorul executiv este numit sau eliberat din funcţie prin hotărâre a consiliului local , în condiţiile legii , cu avizul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor , în conformitate cu prevederile art.9 alin.(2) din Metodologia aprobatã prin Hotãrârea Guvernului nr.2104 / 2004. ART.5. În îndeplinirea prerogativelor cu care este investitã direcţia coopereazã cu celelalte structuri ale primãriei şi Ministerului Administraţiei şi Internelor şi colaborează în probleme de interes comun , în condiţiile legii , cu autorităţi publice , societăţi ,agenţi economici şi persoane fizice . CAPITOLUL II - ORGANIZAREA DIRECŢIEI ART.6. (1) Structura organizatorică şi personalul direcţiei sunt stabilite prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, cu avizul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor . (2) Direcţia de Evidenţa Persoanelor are următoarea structură : - Serviciul de Stare Civilă - Biroul eliberări acte la cerere - Biroul de operare a modificărilor în statutul civil al persoanelor - Serviciul de Evidenţă a Persoanei - Biroul verificări şi avizări cereri - Biroul actualizare a registrului permanent de evidenţă a persoanei - Serviciul Ghişeu Unic - Biroul Finaciar -Administrativ - Compartimentul Informatică - Compartimentul Secretariat - Juridic - Relaţii publice ART.7. (1) Direcţia exercită atribuţiile ce-i revin potrivit legii ,pentru soluţionarea cererilor cetăţenilor care au domiciliul sau reşedinţa în munic. Timişoara . (2) Direcţia primeşte şi soluţionează , în materie de evidenţă a persoanelor şi cererile cetăţenilor domiciliaţi în oraşele şi comunele arondate , din acest punct de vedere , fostului Birou de Evidenţă Informatizată a Persoanei Timişoara , până la organizarea Serviciilor publice comunitare locale ale acestor entităţi administrative . Serviciile pentru aceste localităţi se asigură conform celor ce vor fi stabilite prin protocoale încheiate cu aceste autorităţi publice . Acestea sunt : oraşul Recaş şi comunele Becicherecu Mic , Biled , Bogda , Cenei , Checea Dumbrăviţa , Dudeştii Noi , Fibiş , Foeni ,Giulvăz , Giarmata , Ghiroda , Giroc , Maşloc ,

3

Moşniţa Nouă , Orţişoara , Parţa , Peciu Nou , Pişchia , Remetea Mare , Şandra , Satchinez , Săcălaz , Sânandrei , Sânmihaiu Român , Şag şi Uivar . ART.8. (1) În vederea exercitării atribuţiilor stabilite prin lege , activitatea direcţiei are la bază relaţii de autoritate (ierarhice , funcţionale ), de cooperare , de coordonare şi control , potrivit atribuţiilor stabilite pentru fiecare structură componentă în parte . (2) Relaţiile de autoritate ierarhice se stabilesc între conducerea direcţiei şi structurile subordonate acesteia , în scopul menţinerii şi perfecţionării stării de funcţionalitate a direcţiei . Acelaşi tip de relaţii se stabilesc şi între şefii de compartimente şi personalul subordonat acestora. (3) În cadrul compartimentelor unde nu sunt prevăzute funcţii de conducere , se stabilesc relaţii de autoritate funcţionale între personalul cu funcţia cea mai mare şi restul personalului acestor structuri , în vederea îndrumării şi îmbinării în mod unitar a activităţii acestora şi a echilibrării atribuţiilor de serviciu . ART.9. La nivelul direcţiei , activitatea de control şi coordonare este atributul directorului executiv şi se exercită direct sau prin intermediul şefilor de servicii , birouri şi compartimente . În activitatea de control , în ceea ce priveşte relaţiile de muncă specifice , directorul executiv poate angrena şi alt personal specializat din cadrul structurilor proprii . ART.10. Conducerea direcţiei este asigurată de un director executiv , funcţionar public . ART.11. (1) Directorul executiv răspunde în faţa consiliului local de întreaga activitate pe care o desfăşoară , a primarului şi a secretarului consiliului local , potrivit prevederilor fişei postului . ART.12. (1) Directorul executiv reprezintă direcţia în relaţiile cu şefii celorlate structuri din cadrul primăriei , cu comandanţii (şefii) unităţilor din Ministerul Administraţiei şi Internelor precum şi cu celelalte instituţii şi autorităţi , potrivit competenţelor legale . (2) În aplicarea ordinelor şi instrucţiunilor de nivel superior , directorul executiv emite dispoziţii , în conformitate cu prevederile legale , obligatorii pentru tot personalul din subordine . (3) Directorul executiv poate delega atribuţii din competenţa sa altor persoane din subordine , în condiţiile legii . (4) Personalul direcţiei răspunde de întreaga activitate pe care o desfăşoară în faţa directorului executiv .

4

CAPITOLUL III - ATRIBUŢIILE DIRECŢIEI DE EVIDENŢĂ A PERSOANEI ART.13. Direcţia are următoarele atribuţii principale : a) întocmeşte , ţine evidenţa şi eliberează , în sistem de ghişeu unic, certificatele de stare civilă , cărţile de identitate şi cărţile de alegător . b) primeşte cererile şi documentele necesare şi eliberează , în sistem de ghişeu unic , paşapoartele simple , permisele de conducere auto şi certificatele de înmatriculare a vehiculelor . c) înregistrează actele şi faptele de stare civilă d) operează menţiunile şi modificările intervenite în statutul civil , domiciliul şi reşedinţa persoanelor e) actualizează şi valorifică Registrul local de evidenţă a populaţiei f) furnizează Sistemului Naţional Informatic de Evidenţă a Populaţiei, date necesare actualizării Registrului permanent de evidenţa populaţiei g) întocmeşte listele electorale permanente , în colaborare cu structurile teritoriale ale Centrului Naţional pentru Administrarea Bazelor de date de evidenţă a persoanelor h) ţine registrele de evidenţă pentru fiecare categorie de documente eliberate i) constată contravenţii şi aplică sancţiuni , în condiţiile legii j) îndeplineşte şi alte atribuţii stabilite prin reglementări legale. Secţiunea I - ATRIBUŢII ÎN DOMENIUL EVIDENŢEI PERSOANELOR ŞI ELIBERĂRII ACTELOR DE IDENTITATE ART.14. În domeniul evidenţei persoanelor şi eliberării actelor de identitate , direcţia are următoarele atribuţii principale : a) organizează activitatea de eliberare a actelor de identitate şi a cărţilor de alegător , sens în care primeşte , analizează şi soluţionează cererile pentru eliberarea cărţilor de identitate , stabilirea , restabilirea ori schimbarea domiciliului , precum şi acordarea vizei de reşedinţă în conformitate cu prevederile legale . b) pentru îndeplinirea întocmai a atribuţiilor şi sarcinilor din competenţă , răspunde de aplicarea dispoziţiilor legale , a ordinelor şi instrucţiunilor care reglementează activitatea în domeniul regimului de evidenţă a persoanelor . c) înregistrează toate cererile , în registrele corespunzătoare fiecărei categorii de lucrări , în conformitate cu prevederile metodologiei de lucru . d) răspunde de corectitudinea datelor preluate din documentele primare şi înscrise în formularele necesare eliberării actelor de identitate. e) colaborează cu formaţiunile de Poliţie organizând în comun acţiuni şi controale la locuri de cazare în comun, hoteluri , moteluri , campinguri şi alte unităţi de cazare turistică , în vederea identificării persoanelor nepuse

5

în legalitate din punct de vedere al evidenţei populaţiei , precum şi a celor urmărite în temeiul legii . f) asigură aplicarea menţiunilor corespunzătoare în actele de identitate ale cetăţenilor faţă de care s-a luat măsura interdicţiei de a se afla în anumite localităţi sau de a părăsi localitatea de domiciliu. g) identifică - pe baza menţiunilor operative - persoanele urmărite , cele cu interdicţia prezenţei în anumite localităţi şi anunţă unităţile de poliţie în vederea luării măsurilor legale ce se impun . h) înmînează actele de identitate titularilor care au solicitat eliberarea acestora . i) actualizează registrul permanent de evidenţă a populaţiei cu informaţiile din cererile cetăţenilor pentru eliberarea actului de identitate , precum şi din comunicările autorităţilor publice prevăzute de lege . j) desfăşoară activităţi de primire , examinare şi rezolvare a petiţiilor cetăţenilor. k) asigură colaborarea şi schimbul permanent de informaţii cu unităţile operative ale M.A.I. , în scopul realizării operative şi în condiţii de calitate a sarcinilor comune ce le revin , în temeiul legii . l) formulează propuneri pentru îmbunătăţirea muncii , modificarea metodologiilor de lucru etc. m) întocmeşte situaţiile statistice , sintezele ce conţin activităţile desfăşurate lunar , trimestrial şi anual , în cadrul direcţiei , precum şi procesele - verbale de scădere din gestiune . n) răspunde de activităţile de selecţionare , creare , folosire şi păstrare a arhivei specifice . o) soluţionează cererile formaţiunilor operative din M.A.I.,S.R.I., S.P.P.,Justiţie , Parchet , M.Ap.N., persoane fizice şi juridice , privind verificarea şi identificarea persoanelor fizice. p) organizează , asigură conservarea şi utilizează , în procesul muncii , evidenţele locale. q) eliberează acte de identitate persoanelor internate în unităţi sanitare şi de protecţie socială , precum şi celor aflate în arestul unităţilor de poliţie ori în unităţi de detenţie din zona de responsabilitate. r) acordă sprijin în vederea identificării operative a persoanelor internate în unităţi sanitare , ce nu posedă asupra lor acte de identitate. s) asigură securitatea documentelor direcţiei.

6

Secţiunea a II a - ATRIBUŢII DE ELIBERARE A PAŞAPOARTELOR, A PERMISELOR DE CONDUCERE ,A CERTIFICATELOR DE ÎNMATRICULARE ŞI A PLĂCILOR CU NUMERE DE ÎNMATRICULARE A VEHICULELOR ART.15. Pentru eliberarea paşapoartelor , a permiselor de conducere , a certificatelor de înmatriculare şi a plăcilor cu numere de înmatriculare a vehiculelor , direcţia are următoarele principale atribuţii : a) primeşte cererile şi documentele necesare în vederea eliberării şi preschimbării paşapoartelor simple , includerii minorilor în paşapoartele părinţilor , eliberării şi preschimbării permiselor de conducere auto , a certificatelor de înmatriculare şi a plăcilor cu numere de înmatriculare a vehiculelor pentru cetăţenii care domiciliază în raza de competenţă . b) trimite Serviciului public comunitar pentru eliberarea şi evidenţa paşapoartelor , respectiv Serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor al judeţului Timiş , cererile şi documentele necesare în vederea producerii paşapoartelor simple , permiselor de conducere , certificatelor de înmatriculare a vehiculelor şi plăcilor cu numere de înmatriculare a vehiculelor . c) preia de la Serviciul public comunitar competent paşapoartele simple , permisele de conducere , certificatele de înmatriculare a vehiculelor şi plăcile cu numere de înmatriculare a vehiculelor în vederea înmânării lor de către solicitanţi . d) înmânează paşapoartele , permisele de conducere auto , certificatele de înmatriculare şi plăcile cu numere de înmatriculare a vehiculelor , titularilor care au solicitat eliberarea acestora . e) răspunde de corectitudinea datelor preluate din documentele primare şi înscrise de cetăţeni în formularele utilizate pentru eliberarea paşapoartelor , permiselor de conducere auto şi certificatelor de înmatriculare . f) ţine registrele de evidenţă pentru fiecare categorie de documente eliberate . Secţiunea a III - a ATRIBUŢII ÎN DOMENIUL INFORMATICII ART.16. În domeniul informatic , direcţia are următoarele atribuţii principale : a) actualizează Registrul permanent de evidenţă a populaţiei local cu datele privind persoana fizică , în baza comunicărilor înaintate de ministere şi alte autorităţi ale administraţiei publice centrale şi locale , precum şi a documentelor prezentate de cetăţeni cu ocazia soluţionării cererilor acestora. b) preia în Registrul permanent de evidenţa populaţiei datele privind persoana fizică în baza comunicărilor nominale pentru născuţii vii , cetăţeni români ori cu privire la modificările intervenite în statutul civil al

7

persoanelor în vârstă de 0 - 14 ani , precum şi actele de identitate ale persoanelor decedate ori declaraţiile din care rezultă că persoanele decedate nu au avut acte de identitate . c) preia imaginea cetăţenilor care solicită eliberarea actelor de identitate şi a paşapoartelor . d) actualizează datele şi pregăteşte lotul în vederea producerii cărţilor de identitate şi a paşapoartelor . e) copiază pe dischete sau CD lotul cu cererile pentru producerea cărţilor de identitate şi a paşapoartelor şi completează fişa de însoţire a lotului şi celelalte evidenţe . f) operează în baza de date locală data înmânării cărţii de identitate . g) execută activităţi pentru întreţinerea preventivă a echipamentelor din dotare . h) evidenţiază incidentele de hard - soft şi de aplicaţie . i) clarifică neconcordanţele dintre nomenclatorul străzilor şi situaţia din teren , respectiv , din documentele cetăţenilor. j) rezolvă erorile din baza de date locală ( constatate cu ocazia unor verificări sau semnalate de alţi utilizatori ) . k) salvează şi arhivează pe suport magnetic , fişierul de imagini pentru loturile de cărţi de identitate . l) furnizează , în condiţiile legii , datele de identificare şi de adresă ale persoanei către autorităţile şi instituţiile publice centrale , judeţene şi locale , agenţii economici şi către cetăţeni , în cazul în care sunt necesare prelucrări de date în sistem informatic . m) întocmeşte listele electorale permanente . n) administrează reţeaua şi domeniul sistemului informatic în problemele ce ţin de competenţa direcţiei. o) desfăşoară activităţi de studiu şi documentare tehnică , în scopul cunoaşterii tehnologiilor în domeniul informatic şi a posibilităţilor de implementare a acestora în cadrul sistemului informatic local . p) colaborează cu specialiştii structurilor informatice interconectate la bazele de date comune ale Ministerului Administraţiei şi Internelor , în vederea asigurării utilizării datelor în conformitate cu prevederile legale . q) execută operaţii de instalare a sistemelor de operare a software -ului de bază şi de aplicaţie pe echipamentele de calcul care compun sistemul informatic local şi participă la depanarea şi repunerea în funcţiune a echipamentelor de calcul , împreună cu specialiştii firmei care asigură asistenţa tehnică în cadrul contractului de service al echipamentelor de calcul , de comunicaţie şi software . r) asigură protecţia datelor şi informaţiilor gestionate şi ia măsuri de prevenire a scurgerii de informaţii clasificate şi secrete de serviciu . s) executã alte sarcini dispuse de conducerea direcţiei .

8

Secţiunea a IV-a ATRIBUŢII ÎN DOMENIUL STĂRII CIVILE ART.17. În domeniul stării civile , direcţia are următoarele principale atribuţii : a) întocmeşte , la cerere sau din oficiu - potrivit legii , acte de naştere , căsătorie şi de deces şi eliberează certificate doveditoare . b) înscrie menţiuni , în condiţiile legii şi ale metodologiilor , pe marginea actelor de stare civilă aflate în păstrare şi trimite comunicări de menţiuni pentru înscriere în registre , exemplarul I sau II , după caz . c) pentru îndeplinirea întocmai a atribuţiilor şi sarcinilor din competenţă , răspunde de aplicarea întocmai a dispoziţiilor legale , a ordinelor şi instrucţiunilor care reglementează activitatea de stare civilă . d) înregistrează toate cererile în registrele corespunzătoare fiecărei categorii de lucrări , în conformitate cu prevederile metodologiei de lucru . e ) răspunde de corectitudinea datelor preluate din documentele primare şi înscrise în formulare. f) eliberează extrase de pe actele de stare civilă , la cererea autorităţilor, precum şi dovezi privind înregistrarea unui act de stare civilă, la cererea persoanelor fizice . g) trimite structurii informatice din cadrul serviciului până la data de 5 a lunii următoare înregistrării , comunicările nominale pentru născuţii vii cetăţeni români , ori cu privire la modificările intervenite în statulul civil al persoanelor în vârstă de 0 - 14 ani , precum şi actele de identitate ale persoanelor decedate ori declaraţiile din care rezultă că persoanele decedate nu au avut acte de identitate . h) trimite centrelor militare , până la data de 5 a lunii următoare înregistrării decesului , livretul militar sau adeverinţa de recrutare a persoanei supuse obligaţiilor militare . i) întocmeşte buletine statistice de naştere , de căsătorie şi de deces , în conformitate cu normele Institutului Naţional de Statistică , pe care le trimite lunar Direcţiei Judeţene de Statistică . j) ia măsuri de păstrare în condiţii corespunzătoare a registrelor şi certificatelor de stare civilă pentru a evita deteriorarea sau dispariţia acestora . k) atribuie coduri numerice personale , pe baza listelor de coduri precalculate , pe care le arhivează şi le păstrează în condiţii depline de securitate . l) propune anual necesarul de registre , certificate de stare civilă , formulare , imprimate auxiliare şi cerneală specială pentru anul următor şi îl comunică Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor al Judeţului Timiş . m) se îngrijeşte de reconstituirea prin copiere a registrelor de stare civilă pierdute ori distruse - parţial sau total - după exemplarul existent , certificând exactitatea datelor înscrise .

9

n) ia măsuri de reconstituire sau întocmire ulterioară a actelor de stare civilă , în cazurile prevăzute de lege . o) înaintează Serviciului Public Comunitar Judeţean de Evidenţă a Persoanelor , exemplarul II al registrelor de stare civilă , în termen de 30 de zile de la data când toate filele din registru au fost completate , după ce au fost operate toate menţiunile din exemplarul I . p) sesizează imediat serviciul judeţean de specialitate , în cadrul dispariţiei unor documente de stare civilă cu regim special . q) primeşte cererile şi efectuează verificări cu privire la schimbarea numelui pe cale administrativă şi transcrierea certificatelor de stare civilă procurate din străinătate . r) la solicitarea instanţelor , efectuează verificări cu privire la anularea , completarea , rectificarea ori modificarea actelor de stare civilă , declararea dispariţiei sau a morţii pe cale judecătorească şi înregistrarea tardivă a naşterii . s) desfăşoară activităţi de primire , examinare , evidenţă şi rezolvare a petiţiilor cetăţenilor . t) asigură colaborarea şi schimbul permanent de informaţii cu unităţiile operative ale Ministerului Administraţiei Internelor , în scopul realizării operative şi de calitate a sarcinilor comune ce -i revin în temeiul legii . u) formulează propuneri pentru îmbunătăţirea muncii , modificarea metodologiilor de lucru etc. v) întocmeşte situaţiile statistice sintezele ce conţin activităţile desfăşurate lunar , trimestrial şi anual , în cadrul serviciului public direcţiei , precum şi procese - verbale de scădere din gestiune . w) răspunde de activităţile de selecţionare , creare , folosire şi păstrare a arhivei . x) execută acţiuni şi controale cu personalul propriu sau în colaborare cu formaţiunile de ordine publică , în unităţile sanitare şi de protecţie socială , în vederea depistării persoanelor a căror naştere nu a fost înregistrată în registrele de stare civilă şi a persoanelor cu identitate necunoscută . y) colaborează cu formaţiunile de poliţie pentru identificarea unor cadavre şi persoane cu identitate necunoscută , precum şi a părinţilor copiilor abandonaţi .

10

Secţiunea a V -a ATRIBUŢII DE ANALIZĂ - SINTEZĂ , SECRETARIAT ŞI RELAŢII CU PUBLICUL ART.18. În domeniul analiză - sinteză , secretariat şi relaţii cu publicul , direcţia are următoarele atribuţii : a) primeşte , înregistrează şi ţine evidenţa ordinelor , dispoziţiilor , instrucţiunilor , ştampilelor şi sigiliilor , asigurând repartizarea lor în cadrul direcţiei . b) verifică modul în care se aplică dispoziţiile legale cu privire la apărarea secretului de stat şi de serviciu , modul de manipulare şi de păstrare a documentelor secrete . c) organizează şi asigură întreţinerea , exploatarea şi selecţionarea fondului arhivistic neoperativ constituit la nivelul direcţiei , în conformitate cu dispoziţiile legale în materie. d) asigură înregistrarea inrării / ieşirii tuturor documentelor şi clasarea acestora în vederea arhivării acestora . e) repartizează corespondenţa , o predă după executarea operaţiunilor de înregistrare în registrele special destinate . f) expediază coerspondenţa . g) asigură primirea şi înregistrarea petiţiilor şi urmăreşte rezolvarea acestora în termenul legal . h) organizează şi desfăşoară activitatea de primire în audienţă a cetăţenilor de către conducerea direcţiei sau lucrătorul desemnat . i) centralizează principalii indicatori realizaţi , verifică modul de îndeplinire a sarcinilor propuse şi întocmeşte sintezele , situaţiile comparative şi analizele activităţilor desfăşurate periodic . j) transmite Serviciului Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor al Judeţului Timiş sintezele şi analizele întocmite . k) asigură constituirea fondului arhivistic neoperativ al direcţiei , din documentele rezultate din activitatea de profil . CAPITOLUL IV. DISPOZIŢII FINALE . ART.19. Atribuţiile directorului executiv al direcţiei şi ale celorlate persoane cu funcţii de conducere sau de execuţie sunt prevăzute în fişele posturilor , care se întocmesc şi se aprobă conform legii . ART. 20. Personalul direcţiei va fi încadrat în grupa de muncă în conformitate cu reglementările în vigoare . ART. 21. Personalul direcţiei este obligat să cunoască şi să aplice întocmai prevederile prezentului regulament . ART. 22. În toate actele direcţiei se va folosi antetul “ ROMÂNIA - CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIŞOARA - Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Timişoara” . Aceleaşi elemente vor fi inscripţionate şi pe sigiliul şi firma direcţiei .

Atasament: Stat_de_functii.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA Serviciul Public Comunitar Local de Evidenta a Persoanelor

APROBAT PRIMAR

Gheorghe Ciuhandu

STAT DE FUNCŢII Funcţia publică

Nr. crt

Nr.pos turi Cls. Grad

Treapta de salarizare

A . Functii publice de conducere 1 Director executiv S 1 2 Sef serviciu S 1 3 Şef birou S 2

Total functii publice de conducere 4 B. Functii publice de executie

1 Consilier juridic S 1 I principal 3 2 Consilier S 1 I principal 3 3 Consilier S 2 I asistent 3 4 Consilier S 2 I debutant 5 Referent M 9 III superior 1 6 Referent M 4 III superior 2 7 Referent M 2 III asistent 3

Total functii publice de executie 21 C . Functii personal contractual

1 Inginer de sistem S 1 II 2 Analist programator S 1 II 3 Inspector de specialitate S 3 III 4 Referent de specialitate S 8 II 5 Referent de specialitate S 16 III 6 Inspector de specialitate S 1 II 7 Referent M 5 IA 8 Referent M 5 I 9 Referent M 7 II

10 Referent M 1 III 11 Secretar - dactilograf M 2 I 12 Functionar M 3 I 13 Casier M 2 I 14 Administrator M 1 I 15 Muncitor calificat G 1 I 16 Portar M 2 III 17 Ingrijitor G 1 I

Total personal contractual 60 TOTAL GENERAL

Număr total posturi 85 din care :

Denumirea funcţiei Nivel studii

1. Funcţii publice 25 - de conducere 4 - de execuţie 21 2. Personal contractual 60 - de conducere 5 - de execuţie 51 - de deservire 4

Sef Birou Resurse Umane Avizat juridic Rodica Driha Mirela Lasuschevici

Atasament: Organigrama.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA ANEXA LA DISPOZITIA NR.________/____________ APROBAT PRIMAR DR.ING. GHEORGHE CHIUHANDU

PRIMAR

SECRETAR

DIRECTOR EXECUTIV 1

4 1+8 1+3

1+7

BIROUL VERIFICARI

AVIZARI CERERI

1+9

BIROUL ACTUALIZARE A REGISTRULUI PERMANENT

DE EVIDENTA A PERSOANELOR

1+11

1+9

BIROUL ELIBERARE ACTE LA CERERE

BIROUL OPERARE MODIFICARI IN

STATUTUL CIVIL AL PERSOANEI 1+5

1+6

C O

M PA

R TIM

EN TU

L IN

FO R

M A

TIC A

B IR

O U

L FIN A

N C

IA R

A

D M

IN ISTR

A TIV

C O

M PA

R TIM

EN T

C O

M U

N IC

A R

E

TOTAL POSTURI 85 Din care:

FUNCTII PUBLICE 25 -de conducere 4 -de executie 21

PERSONAL CONTRACTUAL 60 -de conducere 5 -de executie 51 -de deservire 4

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA

SERVICIUL GHISEUL UNIC

1+13

SERVICIUL DE EVIDENTA A PERSOANELOR

SERVICIUL STARE CIVILA

Atasament: Referat.pdf

Primăria Municipiului Timişoara Biroul Resurse Umane Nr. SC2005-__________/17.01.2005 APROBAT PRIMAR Dr. ing. Gheorghe Ciuhandu REFERAT

privind înfiinţarea şi aprobarea structurii organizatorice, a statului de funcţii, a

numărului de posturi şi a regulamentului de organizare şi funcţionare a Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor

În conformitate cu prevederile art.1 al. (1) din O.G. nr.84/2001 – privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art.1 al. (1) din H.G. nr. 2104/2004 – pentru aprobarea Metodologiei privind criteriile de dimensionare a numărului de funcţii din aparatul serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, constituirea patrimoniului şi managementul resurselor umane, financiare şi materiale: „În subordinea fiecărui consiliu local al comunelor, oraşelor, municipiilor, precum şi a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucureşti se organizează câte un serviciu public comunitar local de evidenţă a persoanelor.” De asemenea, în conformitate cu prevederile art.4 al.(1) din O.G. nr.84/2001, serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor se înfiinţează în subordinea consiliilor locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor prin reorganizarea compartimentelor de stare civilă din aparatul propriu al consiliilor locale şi a formaţiunilor locale de evidenţă a populaţiei din structura Ministerului Administraţiei şi Internelor. În conformitate cu prevederile art.1 al.(2) din O.G. nr.84/2001: „Serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor asigură atât întocmirea, păstrarea, evidenţa şi eliberarea actelor de stare civilă, a cărţilor de identitate, a cărţilor de alegator şi a listelor electorale, cât şi desfăşurarea activităţilor de primire a cererilor şi de eliberare a paşapoartelor simple, permiselor de conducere, certificatelor de înmatriculare a vehiculelor şi a plăcilor cu numere de înmatriculare, în sistem de ghişeu unic.” În conformitate cu prevederile art.9 al. (3) din O.G. nr.84/2001 şi ale art.4 al (1) din H.G. nr. 2104/2004: „Structura organizatorică, statul de funcţii, numărul de posturi şi regulamentul de organizare şi de funcţionare ale serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor se stabilesc prin hotărâre a consiliilor locale, cu avizul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor.” În conformitate cu prevederile art.4 al (2) din H.G. nr. 2104/2004: „Numărul de posturi aferent fiecărui serviciu public comunitar local de evidenţă a persoanelor se stabileşte în condiţiile al.(1), în funcţie de numărul populaţiei din unitatea administrativ-teritorială deservită, după cum urmează: a) cel puţin 35 de posturi pentru o populaţie de peste 300.000 de locuitori.”

În conformitate cu prevederile art.5 al. (2) din H.G. nr. 2104/2004: „Posturile necesare funcţionării serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor se asigură din posturile aprobate potrivit statelor de funcţii ale birourilor sau formaţiunilor locale de evidenţă informatizată a persoanelor şi din cele aflate în cadrul oficiilor de stare civilă ale consiliilor locale.” De asemenea, potrivit art.6 din H.G. nr. 2104/2004: „Personalul serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor este format din poliţiştii detaşaţi în condiţiile legii, funcţionari publici şi personal contractual.”

În conformitate cu prevederile art.7 din H.G. nr. 2104/2004: „(1) Poliţiştii detaşaţi în condiţiile legii la serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor se numesc pe funcţii similare celor avute la structurile teritoriale de evidenţă informatizată a persoanelor, în măsura în care există asemenea funcţii în statele de organizare ale acestor servicii. (2) Drepturile cuvenite poliţiştilor prevăzuţi la al.(1) se asigură din bugetele locale ale unităţilor administrativ teritoriale în subordinea cărora sunt organizate serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor la care au fost detaşaţi, precum şi din bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor, în condiţiile legii.”

De asemenea, potrivit art.8 din H.G. nr. 2104/2004: „(1) Personalul serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, încadrat pe posturile prevăzute la art. 5 al.(2), beneficiază de stabilitate în funcţie, iar în cazul personalului contractual şi al funcţionarilor publici, aceştia îşi păstrează toate drepturile dobândite anterior. (2) Gestionarea activităţii de resurse umane pentru poliţiştii detaşaţi la serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor se face de către structura de specialitate din Inspectoratul Naţional pentru Evidenta Persoanelor.”

În conformitate cu prevederile art. 11 din H.G. nr.2104/2004: (1) Preluarea de către consiliile locale, judeţene, respectiv de către Consiliul General

al Municipiului Bucureşti, de la Ministerul Administraţiei şi Internelor a activităţii structurilor teritoriale ale Direcţiei de evidenţă a populaţiei, respectiv a personalului şi fondurilor financiare pentru asigurarea cheltuielilor curente şi de capital aferente acestei activităţi, prevăzute pentru anul 2005, inclusiv a cheltuielilor de personal pentru poliţiştii detaşaţi la serviciile publice comunitare locale, judeţene, respectiv la Serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor al municipiului Bucureşti, se face prin protocol încheiat între părţile implicate, până la data de 31 decembrie 2004. (2) Bunurile mobile şi imobile care au fost destinate activităţilor de evidenţă a persoanelor şi transmise, în condiţiile legii, din proprietatea publică sau privată a statului şi din administrarea Ministerului Administraţiei şi Internelor în proprietatea publică a unităţilor administrativ-teritoriale şi în administrarea consiliilor locale se exploatează numai de către serviciile publice comunitare pentru evidenţa persoanelor, potrivit destinaţiei lor. (3) Necesarul minim de dotări cu materiale şi alte bunuri destinate desfăşurării activităţii serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor se stabileşte în mod unitar la nivelul ţării, prin normative elaborate de Inspectoratul Naţional pentru Evidenţa Persoanelor. (4) Schimbarea destinaţiei bunurilor prevăzute la al. (2) de către consiliile locale se poate face, cu avizul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, numai dacă se asigură în continuare condiţiile necesare bunei funcţionări a serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, cu îndeplinirea normativelor privind necesarul minim de dotări prevăzut la al. (3). (5) Dotarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, constituite în condiţiile legii, se stabileşte de consiliile locale, cu avizul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor referitor la îndeplinirea normativelor privind necesarul minim de dotări prevăzut la alin. (3).

În conformitate cu prevederile art.9 al.(2) din H.G. nr.2104/2004: „Numirea şi eliberarea din funcţie a şefilor serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor se fac de către consiliile locale, cu avizul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, în condiţiile legii.” Având în vedere cele de mai sus, propunem înfiinţarea şi aprobarea structurii organizatorice (organigrama), a statului de funcţii, a numărului de posturi şi a regulamentului de organizare şi funcţionare a Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor. Cu privire la numărul de posturi aferente acestui serviciu, având în vedere prevederile art.4 al. (1), (2) şi (4) – „La nivelul serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor ale sectoarelor municipiului Bucureşti, dimensionarea numărului de posturi se va face după criteriul "un post la 6.000 de locuitori, la care se adaugă posturile necesare pentru constituirea compartimentelor de informatică.” din H.G. nr.2104/2004, precum şi faptul că Municipiul Timişoara poate fi asimilat, în privinţa numărului de locuitori, unui sector al municipiului Bucureşti, propunem ca acesta să fie 85. Şef Serviciu Juridic Şef Birou Resurse Umane Mirela Lasuschevici Rodica Driha