keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 57/28.02.2012 privind aprobarea Organigramei, Statului de funcţii si Regulamentului de organizare si functionare pentru Filarmonica Banatul Timisoara

28.02.2012

Hotararea Consiliului Local 57/28.02.2012
privind aprobarea Organigramei, Statului de funcţii si Regulamentului de organizare si functionare pentru Filarmonica Banatul Timisoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2012 -2028/15.02.2012 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul dr. ing. GHEORGHE CIUHANDU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor, Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ, sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
In conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. a), alin. (3) lit. b) si alin. (9) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se modifică şi se aprobă Organigrama, Statul de funcţii şi Regulamentul de organizare şi funcţionare pentru Filarmonica Banatul Timisoara, conform Anexelor nr. 1, 2 şi 3 care fac parte integrantă din prezenta hotărâre.

Art. 2: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Filarmonica Banatul Timisoara.

Art. 3: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Resurse Umane;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Tehnice;
- Instituţiei Arhitectului Şef;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Comunicare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Patrimoniu;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Compartimentului Control Intern;
- Filarmonica Banatul Timisoara;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
PETRU EHEGARTNER
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: anexa2_hcl57.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA APROBAT FILARMONICA" BANATUL" TIMISOARA PRIMAR ANEXA NR.2 LA HCL NR. 0/2. O NUI STAT DE FUNCTII F Denumirea functiei gradul profesional | posturi propuse L Conducere 5 Contabil sefBonomist JS IL Functii Artistice 1 5 ont artiste TI] Consulent at IILOrchestra from TI IV. Cor Artist liric Artist liric

Nr. Denumirea functiei Nr, Structura crt gradul profesional posturi postului V.Serviciul Financiar -Contabil Economist pi [Referent | Mm] 2 | M_I 22 _|Casier FMI IŢI] 23 [Curier FMI III | morar IL LTL | VI.Compartiment Resurse Umane , Juridic,Secretariat Economist Consilier juridic VII Compartiment Organizare-Marketing 27 |Referent S 4 I TOTAL HI 1 VIII. Compartimentul Auziliar Scenă Compartiment, Resurse Umane o F-ctii de conducere 176

Atasament: anexa3_la_hcl57.pdf

ANEXA NRÂ la HCLnr.S7 _din28- REGULAMENT DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE AL FILARMONICII BANATUL TIMIŞOARA CAPITOLUL I- DISPOZIȚII GENERALE Art.1. Prezentul Regulament stabileşte normele de organizare şi funcționare al Filarmonicii Banatul Art. E i Ri CA BANATUL TIMIŞOARA. Scdiuk acesteia este în Timişoara, Bulevardul C.D. Loga nr.2, cod poştal 300022. x Art3: Filarmonică a fost înființată prin Legea nr3i din 17 aprilie 1947 şi funcționează în condițiile legii ca instituție publică de spectacole şi concerte, cu personalitate juridică proprie. : : Art.4. Filirmonica se află, potrivit Hotărârii Consiliului Local al Municipiului Timişoara nr 3 din . 27.01.2004, sub autoritatea adiministrativă a Consiliului Local al Municipiului Timişoara. : Art.5. Filarmonica îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr.21/31.01.2007 privind instituțiile şi compariiile de spectacole şi concârte, precum şă desfăşurarea activității de impresariat artistic, cu modificările şi completările ulterioare, şi. &le Ordonanței de Urgență a Guvernului nr.189/25.11.2008 privind managementul instituțiilor de spectacole sau concerte, muzeelor sau colecțiilor publice, bibliotecilor şi al așezămintelor culturale de drept public. Art:6. Filarmonica este o institație de concerte de repertoriu. CAPITOLUL H —- STRUCTURA ORGANIZATORICĂ Art.7. Structura organizatorică, număra! de posturi şi bugetul se aprobă, potrivit legii, prin Hotărârea Consiliului Local al Nnicipiului Timişoara, în raport cu obligațiile sau cu programele stabilite, astfel încât să se asigure îndeplinirea în mod corespunzător a atribuțiilor şi activităților specifice. Art8. Structura organizatorică a Filarmonicii reprezentată prin Organigramă, cuprinde compartimente, birouri şi servicii, care pot fi; de conducere, de specialitate şi funcționale. CAPITOLUL HI- ATRIBUŢII ȘI OBIECT DE ACTIVITATE Art.9. Filarmonica îndeplineşte următoarele atribuții: a) Promovează arta muzicală românească şi universală; b) Stabileşte strategia repertorială a stagiunilor; „: ; c) Promovează cunoaşterea fenomenului artistic românesc, în țară şi străinătate; d) Promovează tinerele talente. Art.10. În conformitate cu atribuţiile prevăzute la art.9, Filarmonica îndeplineşte următoarele activități şi acţiuni specifice: : a) Susținerea de coneerte: simfonice, vocal-simfonice, corale, camerale şi recitaluri, la sediul instituției şi în alte locații; b) Organizarea de evenimente şi acţiuni cultural-artistice, în [ară şi în străinătate (festivaluri, concursuri, seminarii, colocvii, master-class-uri şi alte manifestări artistice cu caracter festiv); c) Realizarea de proiecte cultural-artistice în colaborare cu artişti şi înstitații din țară şi din străinătate;

d) Participarea la turnee, festivaluri, concursuri şi alte manifestări artistice în țară şi în străinătate; «) Înregistrări pe suport magnetic audio şi video; f) Impresarierea propriilor producții artistice; : g) Atragerea și formarea publicului tânăr prin prezentarea concertelor şi recitalur&lor. Art1l. Activitatea Filarmonicii se desfăşoară pe stagiuni. Planificarea stagiunilor se stabileşte prin Regulamentul Intern. CAPITOLUL TV — CONDUCEREA Art.12. Conduecrea Filarmonicii este asigurată de un: Director Gerieral, care răspuride de buna funcționare şi de îndeplitiirea atribuțiilor şi activităților specifice stâbilite potrivit capitolului III, Art:13. Directorul General reprezintă Filărmonicd în relațiile cu şi instituțiile publice, cu persoanele fizice şi juridice d fară:ŞI strămătate.-' Art.14: Directorul 'Generi îndeplineşte; î în condițiile: legii; atribiiții pirineăpale: a) Răspunde de. elaborarea și ducerea la îndepținire. “a sttatogiei artistice, | "în activitatea G) Asigură" elaborarea" LEE anual de activitate şi ia ce se" pentru Tealizarea acestuia; d) Urmăreşte şi răspunde:de obiectivelor şi criteriilor de performariţă cuprinse în contractul de management, respectiv în anexele acestuia, încheiat că NMimicipiului Timişoara, în raport cu obligațiile şi programele stabilite; e) Exercită funcția de :ordonator de credite, acţionează pentru îndeplinirea prevederilor bugetului amial de Venitiri şi al instituției; f) Răspunde de întocmirea proiectului de buget şi a contului de încheiere a exerciţiului bugetar al Filarmonicii, şile: supuneaprobării Consiliului Local al Municipiului Timişaara; g) Elabercază şi Supune: spre 'aprobare, anual; Consiliului Local al Municipivilui Timişoara Organigrama și: Statul de Funcţii; h) Propune spre aprobare, “Consiliului Local al Municipiului Timişoara, modificări ale Regulamentului de: Organizare şi Funcţionare; i) Aprobă fişele de:post; întocmite conform prevederilor legale, stabileşte atribuțiile şi norma de luciu pentru personalul salariat; j) Realizează selectarea, angajarea, încadrarea, promovarea, sancţionarea şi desfacerea contractului de miincă âle persorialului angajat, cu respectarea prevederilor legale; k) Asigură organizarea, conducerea şi dezvoltarea activității instituției, precum şi administrarea mijloacelor imateriale şi băneşti de care acoasta-dispune; cu-respectatea dispozițiilor legale în vigoare şi în conformitate cu prevederile prezentului Regulament; ) Urmăreşte şi răspunde de îndeplinirea atribuțiilor stabilite, coordonează şi coiitrolează aciivitatea personalului angajat, precum şi a colaboratotilor; m) Coordonează evaluarea personalului salariat, conform legii; n) Îndeplineste. alte atribuții stabilite de lege. Art.15, În exercitarea atribuțiilor proprii Directorul General emite decizii. Art.16. Directorul General poate delega anumite atribuții Directorului Adjunct. CAPITOLUL, V — CONSILIUL ADMINISTRATIV Art.17. Este numit prin decizie de către Directorul General, fiind constituit ca organism cu rol deliberativ şi are următoarea componență, în conformitate cu prevederile art.19 alin.(1) din Ordonanța Guvernului nr.21/31.01.2007:

a). Preşedinte: Directorul general; b) Membrii: 1, Directorul Adjunct; 2. Contabilul şef; 3. Consilierul juridic; 4. Delegatul - Sindicatului reprezentativ, propus de acesta, sau, după caz, Teprezentanfulsalăiiăților, cu drepit de opinie dar fără drept de vot; . - Reprezentantii Consiliului Local. al Municipiului „imişoara și, „up caz, într-un interval decel mult 15 zile, având „aceeași o ua a c). dezbătețile Consiliuliii Administratii au loc: potrivit ordinii die zi stabilită de Preşedinte şi Comunicată membrilor săi pi ia'secretarului de şădință, cii'cel puțin 2: (două) zile înainte de data. desfăşurării Sadințelor, cu excepția cazurilor de urgență când-acest termen se poate reduce pânălă (una) zi ; d) dezbaterile Consiliutui Adininistrativ se consemnează în procesul-verbal de şedinţă, inserațiîn registrul de şedinţe, Sigilat şi parafat; : &) procestil-vorbăl de şedinţă 'se “semnează. de -către taţi participanţii la lucrările iar în situația când-există obiecțiiini, acestea se cânsămnmnează distinct, Art;19. La şedinţele Consiliului Administrativ pot fi invităte personalități cilturate, specialişti, reprezentanți ai societății civile, în: funcție de specificul şi importanța problemelor care sunt dezbătate, Art:20; În exercitarea. atribuţiilor sale, Consiliul Administrativ adoptă hotărâri şi verifică modul de aducere la îndeplinire 4 hotărârilor adoptate. : Art21. Consiliul Administrativ î îşi constituie un secretariat propriu. Art.22. Consiliul Administrativ are următoarele atribiiții principale: a) “aprobă programele anale de activitate ale instituției şi prioritățile de finanțare; b) aprobă colaborările Filarmonicii culte persoane fizice: i juridice, din țară şi străinătate, altele decât cele artistice; ' - c) aprobă proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al instituției, în vederea avizării :acestuia de 'eătre Consiliul Local al Miinicipiului Timișoara, î iar după avizarea lui, defalcarea pe activități specifice; d) elaborează 'şi supune aprobării Consiliului Local al Municipiului Timişoara programele anuale de investiţii şi reparații capitale necesâre instituției; e) supune, anual, aprobării Consiliului Local al Municipiului Organigrama şi Statul de Funcţii al instituției, ţinând seama de scopul; obiectivele şi atribuţiile principale ale acesteia şi propune modificări ale Regulamentuliii de Organizare şi funcționare a instituției; f) aprobă măsuri pentru organizarea eficientă a muncii, vizând studii şi propuneri de perfecţionare a activității; g) urmăreşte buna gospodărire şi folosire a mijloacelor materiale şi financiare ale instituţiei, luând măsurile necesare pentru asigurarea integrității patrimoniului din administrare şi, după caz, pentru recuperarea pagubelor pricinuite; h) analizează posibilitățile de gestionare în regim extrabugetar, pentru necesitățile instituției, a sumelor rezultate din exploatarea unor bunuri aflate în administrare;

i) soluţionează contestațiile în legătură cu acordarea sporturilor, premiilor şi a altor drepturi salariale; j) dispune efectuarea cercetării prealabile a abaterilor disciplinare; k) aprobă Regulamentul Intern al Filarmonicii. "CAPITOLUL VI CONSILIUL ARTISTIC ATt.23. Este. nuniit prin decizie de „către Directorul General; fiind constituit ca organism de specialitate cu rol consultativ, în conformitate cu prevederile art.19 alin(2) «din Ordonanţa Guvernului nr.21/31.01.2007, și are următoarea componență: Repr Secretariatului muzical; - c) personalului artistic (dirijor Orchestră/Cor, coticert: maestru, solişti concertiști; şefi de partidă, artişti lirici); DT iale vieții culturale; Si Feprezentativ; propus de acesta sau; după văz, reprezentantul Art.24. Se convoacă, respectând condiţiile legale de 'corivocare; de către Directorii] encral, lunar şi ori de câte ori eșie nevoie; luând hotărâri peritfu exercitarea în fapt 'a-următoarelor ătribuții: a) formulează propuneri referitoare la strategia culturală a instituţiei, a programelor şi a proiectelor culturale; incluzând selecţia repertoriului şi turneslor; b) analizează împreună cu conducerea instituției schema Orchestrei şi a Corului; c) realizează evaluarea calitativă a concertelor, înainte de concert:şi pe parcursul stagiunii, propunând măsuri pentru disăvârşirea lor; = d) propune criterii de performanță specifice - reprezentând cerințe de evaluare a posturilor şi a personalului. de specialitate anpajat; este consultat de către Directorul General în definirea strategiei culturale şi în elaborarea. programelor : şi proiectelor. artistice ale inștituției ' — stabilirea repertoriului, selectarea dirijorilor şi a soliștilor invitați precum 'şi în selectărâa suplimenţilor; . : D urmăreşte activitatea - culturală a instituției semnalând condiicerii acesteia problemele constatate, formulează propuneri de îmbunătățire a activității; 8) analizează programele artistice ale stagiunilor, proiectele 'artistice (turnee, spectacole şi concerte din afara stagiunii); -- h) propune conducerii componența. comisiilor de evaluare profesională sau a comisiilor de concurs în vederea angajării sau promovării personalului artistic, în condițiile legii; i) acordă asistență de specialitate cu privire la achiziționarea de instrumente muzicale. şi accesorii, precum şi echipament de lucru, în conformitate cu dispozițiile legale; j) îndeplineşte alte atribuții în condițiile legii şi a color stabilite de organele de conducere ale instituţiei. CAPITOLUL VII - ORGANIZAREA- Art.25. Organizarea instituției este stabilită prin lege şi prin prezentul Regulament. Art.26. Structura organizatorică şi numărul de posturi sunt stabilite prin Organigramă şi prin Statul de Funcţii, aprobate anual prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, în condițiile - legii. a

Art.27. Filarmonica funcţionează structurată pe compartimente, birouri şi servicii. Art.28. Atribuţiile corespunzătoare comartimentelor funcţionale sunt cele stabilite prin Regulamentul Întern al instituției, , Art.29. Atribuţiile corespunzătoare funcțiilor se stabilesc prin fişele posturilor. aprobate de Directorul General. '- CAPITOLUL VII — PERSONALUL Art.30. Personalul poate fi: . e: de cânducere; c) Personal de deservire. i aci înistcativ: CE a gta Art.31, Conducerea Filarmonicii este asigurată de-in Director General şi este încredințată în baza unui:concurs-de proiecte de management, organizat în conformitate cu prevederile Ordonănței de Urgență a Guvernului 'nr.189/25.11.2008 privind managementul instituțiilor de spectacole sau concerte, imuzeclor sau colecţiilor publice, bibliotecilor și al culturale. de-drept piiblic. Art.32. Angajarea Directorului General se face prin contract de management încheiăt între acesta și Municipiul Timişoara. : i Ea = Art.33, Directori! General îşi execută obligațiile asumate prin contractul de management potrivit termenilor şi condițiilor acestuia şi cu respectarea prevederilor legale. Art. 34. Încetarea contractului de management al Directorului General sau reducerea remunerației acestuia se face conform prevederilor din Qrdonanţa de Urgență a Guyernului nr.189/25.11.2008 privind managementul instituțiilor de spectacole sau concerle, muzeelor sau colecţiilor publice, bibliotecilor şi al așezămintelor culturale de drept pyiblic, a Art.35. Activitatea Directorului General. este sprijinită de un Consiliu Administrativ, organism colectiv de conducere cu rol deliberativ, de un Consiliu Artistice, organism cu rol corssultativ, şi de un Director Adjunct. Art36. Angajarea personalului sc face cu contract de muncă pe perioadă nedeterminată, pe perioadă determinată, pe concert/stagiune, prin contracte încheiaie potrivit prevederilor privind drepturile de autor şi drepturile conexe, sau în baza unor conveații reglementate de Codlul civil; Art37. Angajarea cu contract de murică pe perioadă nedeterminată se face număi primi examen sau concurs, organizat în condițiile legii. Încadrarea personalului pe perioadă determinată, sau pe concert/stagiune, se poate face şi în rmod direct, prin acordul părţilor. . Art.38. Prevederile legale privind. organizarea “şi desfăşurarea examenului sau concursului pentru angajarea personalului se aplică, în mod corespunzător, şi în situaţiile de promovare în funcție, grad său. treaptă de salarizare „superioară. EEE : Art.39. Acordarea drepturilor băneşti sau de altă natură se face în raport cu funcţia şi - pregătirea profesională, în condițiile şi cu respectarea Codului Muncii, a legislaţiei privitoare la salarizarea ori remunerarca personalului plătit din fonduri publice, respectiv a legilor speciale privitoare la instituțiile publice de spectacole şi concerte sau a altor acte normative incidente. Art.40, Personalul are obligația să îşi realizeze sarcinile în conformitate cu obli gațiile prevăzute în contractul de muncă, în fişa postului şi în Regulamentul Intern, să respecte disciplina şi normele de comportament şi totodată să-şi acorde sprijin şi să se suplinească în serviciu pentru îndeplinirea în bune condiţii a atribuțiilor profesionale. ArtA1. Normele interne de funcționare, inclusiv de comportament al personalului, precum şi sancţiunile disciplinare aplicabile, se stabilesc prin Regulamentul Intern, aprobat de către Consiliul Administrativ, în conformitate cu prevederile Legii nr.53/2003 — Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare. ,

CAPITOLUL IX — PATRIMONIUL Art.42. Patrimoniul Filarmonicii este constituit din active fixe şi obiecte de inventar. Art43. Filarmonica poate primi în administrare sau folosință şi bunuri mobile i imobile din domeniul public sau privat, în condițiile legii. : CAPITOLUL X- BUGETUL ŞI FINANŢAREA CHELTUIEILOR Art:44. Bugetul propriu al Filarmonicii se aprobă prin Hotărâre a Consiliului Local at Miinicipiului Art.45. Finafiţarea cheltuielilor Filarmonicii se realizează dif venitiiri proptii şi: locaţii acordate de la bugetul Consiliului Local al- Municipiului Timişoară, potrivit prevederilor 'art2O și art 21 din Ordonanța Guvernului nr2 2007; că modificările şi completă conformitate «cir clauzele «cuprinse în 'cositractul de Stiular Ti Art:33 "din “prezentul arvicii; Îi crări, doniății şi sponsorizări; cu respectarea dispozițiilor legale. Liberalităță16 de orice fel pot 5 accoptate mimai dacă nui suni prevate de condiţii ori sarcini care ar afecta autonomia culturală asristifuției. UE IERI CAPITOLUL XI DISPOZIȚII FINATE Art. 47. Filarmonica are conturi proprii, organizează şi conduce cântabilitate proprie, întocmeşte situații „financiare lunare, trimestriale şi anuale, conform reglemeiitărilor legală în vigoare. Filarmonica are conturi proprii deschise. la Trezoreria Statului şi la alte instătuții dle credit (CEC, bănci comerciale), conform regiementăriler legale în vigoare. : Aft-49. În antetul „Filarmonicii se va “itiliză formula „Consiliul Local Timişoara —- Filarmonica Banatul Timişoara”... : : Art50..Denumirea-legălă a instituției 'se inscripţionează pe ştampilă şi pe corespondență inițiată de Filărmonică. : , . Art51. Regulamentul de Organizare şi Funcţionare se modifică şi se completează, de drepit şi convențional, în funcție de actele normative nou intervenite: . Art.52; Prevederile legale telative la ârganizarea şi funcționarea Filarmonicii, precum şi Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Timişoara de adoptare a prezentului Regulament, fac parte integrantă:de drept, din prevederile acestui Regulament. Art.53, De asemenea, dâtorită apariției nor noi atribuţii pentru personalul angajăt, sau a unor noi * posturi, prin Statul de Funcţii; prezentul Regulament va putea fi adaptat şi modificat. 007; cu modificările “şi com ile ulteridare: precum Şi Ta,

Atasament: MX-2300N_20120314_101054.pdf

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ MUNICIPIUL. TIMIȘOARA PRIMAR SC201? — 2028/15.02.2012 Bd. CD. Loga nr. 1, 300030 Timişoara, tel: +40 256 408 300, fax:+40 256 490 635 e-mail: primeriatim(euprimariatm.ro internet: vwoww.primariattu.ra DE Vptara APROBAT ? PRIMAR ring Ghefrghe Ciuhandu REFERAT privind susținerea proiectului de hotărâre privind aprobarea statului de funcţii şi a organigramei pentru Filarmonica Banatul Timişoara Având în vedere referatele Filarmonicii Banatul Timişoara înregistrate cu numărul SC2012 — 02027 şi 02028 din 20.01.2012 privind aprobarea statului de funcții şi a organigramei pentru Filarmonica Banatul Timişoara; prevederile art.36 alin.(2) lit.a şi alin.(3) lit.b din Legea nr.215/2001 a administrației publice locale, propunem susținerea proiectului de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de organizare si Functionare, a statului de funcții şi a organigramei pentru Filarmonica Banatul Timişoara, conform anexelor [,2 şi 3 prezentate de Filarmonica Banatul Timişoara. Avyizat juridic, Șef Serviciu Resurse Umane, Mir age Rodiea Afrelian Ul FP 53-01. ver.l

Atasament: anexa_hcl57.pdf

, APROBAT CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIUL TIMISOARA. PRIMAR FILARMONICA "BANATUL "TIMISOARA GHEORGHE CIUHANDU ANEXA NR.I LA HCL NR. 57/23. 02 -20/2_ () A | | ORGANIGRAMA JL PRIMAR | | D CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA DIRECTOR ADJUNCT COMPARTIMENT COMPARTIMENT COMPARTI- ORGANIZARE RESURSE | MENT MARKETING FUNCTII ARIIŞTICE CONTABIL SEF | SERVICIUL [ 7 FINANCIAR- || ' CONTABILITATE | 17| COMPARIMENT AUXILIAR SCENA Total , din care: