keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 578/26.11.2019 privind stabilirea contribuţiei persoanelor vârstnice care beneficiază de servicii de îngrijire la domiciliu în cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara

26.11.2019

Hotararea Consiliului Local 578/26.11.2019
privind stabilirea contribuţiei persoanelor vârstnice care beneficiază de servicii de îngrijire la domiciliu în cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Expunerea de motive nr. 16697/08.11.2019 privind oportunitatea proiectului de hotărâre privind stabilirea contribuţiei persoanelor vârstnice care beneficiază de servicii de îngrijire la domiciliu în cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara, a Primarului Municipiului Timişoara- domnul Nicolae Robu;
Având în vedere Raportul de specialitate nr. 16697/08.11.2019 al Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara privind stabilirea contribuţiei persoanelor vârstnice care beneficiază de servicii de îngrijire la domiciliu în cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara;
Având în vedere Avizul Serviciului Juridic din data de 11.11.2019 - Anexă la raportul de specialitate;
Având în vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale şi al Comisiei pentru cultură, ştiinţă, învăţământ,sănătate, protecţie socială, turism, ecologie, sport şi culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Legii nr.17/2000 privind persoanele vârstnice, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Legii nr.292/2011 privind asistenţa socială, cu completările şi modificările ulterioare;
Având în vedere prevederile Hotărârii de Guvern nr. 978/2015 privind aprobarea standardelor minime de cost pentru serviciile sociale, Anexa 4 Standardele minime de cost/an pentru serviciile sociale destinate îngrijirii la domiciliu a persoanelor vârstnice, pct.2 şi 3;
În conformitate cu prevederile art. 129 alin. (2) lit. d) şi alin. (7) lit. b) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ;
În temeiul art. 139 din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 - privind Codul administrativ;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă stabilirea contribuţiei beneficiarilor de servicii de îngrijire la domiciliu, conform Anexei 1.

Art. 2: Se aprobă modelul Angajamentului de plată pentru beneficiarii de servicii de îngrijire la domiciliu, conform Anexei 2.

Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara.

Art. 4: Prezenta hotărâre se publică în Buletinul Informativ al Primăriei Municipiului Timişoara şi pe site-ul propriu şi totodată, se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Serviciului Juridic;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei Comunicare - Relaţionare;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse - I Est;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse - II Vest;
- Direcţiei Generală Drumuri, Poduri, Parcaje şi Reţele de Utilităţi;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Direcţiei de Asistenţă Socială a Municipiului Timişoara;
- Mass-media locale.



Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
P. SECRETAR GENERAL CAIUS SULI

Atasament: Anexa_1.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMI

DIRECȚIA DE ASISTENȚ Complexul de Servicii pentru Persoane V

*Sediu administrativ: S Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583

Stabilirea contribuției persoanelor vârstnice care beneficiază de servicii de îngrijire la domiciliu

Cadru general:

Număr ore de îngrijire stabilite Conform Hotărârii Nr. 978/2015 privind aprobarea standardelor minime de cost pentru serviciile sociale, Anexa 4 Standardele minime de cost/an pentru serviciile sociale destinate îngrijirii la domiciliu a persoanelor vârstnice, pct.2 și 3): Cost pe oră

Costul maxim total al serviciului pentru o săptămână ( 20 ore x 15lei, respectiv 9,5 ore x 15 lei) Costul maxim total al serviciului pentru 4 săptămâni (o lună) ( 20 ore x 15lei x 4 săptămâni, respectiv 9,5 ore x 15 lei x 4 săptămâni)

Numărul de ore de îngrijire pentru fiecare beneficiar se stabile ajutor pentru activitățile de bază persoanelor, ajutorul informal primit contractual de furnizare a serviciilor sociale este inclus (timpul). Modul de stabilire al contribuției beneficiarilor de servicii de îngrijire la domiciliu: Având în vedere că veniturile persoanelor vârstnice se modifică frecvent ca urmare a modificării valorii punctului de pensie, s-a luat în calcul pentru stabilirea grilei ca indicator valoarea punctului de pensie. Nivelul venitului net lunar

1 Persoane vârstnice fără venituri sau cu venituri mai mici decât valoarea unui punct de pensie (vpp)

2 1 x vpp +1 leu - 1,5 x vpp 3 1,5 x vpp +1 leu - 2 x vpp 4 2 x vpp +1 leu - 2,5 x vpp 5 2,5 x vpp +1 leu - 3 x vpp

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

ȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Vârstnice ”Sf.Arh.Mihail și Gavril”

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583

Anexa nr. 1 la

persoanelor vârstnice care beneficiază de servicii de îngrijire la domiciliu

Grad de dependență IIA, IIB, IIC

Grad de dependen IIIA, IIIB

Număr ore de îngrijire stabilite Hotărârii Nr. 978/2015 privind aprobarea

standardelor minime de cost pentru serviciile sociale, Anexa 4 Standardele minime de cost/an pentru serviciile sociale destinate îngrijirii la domiciliu a

Cel puțin 10 ore / săptămână, dar nu mai mult de 20 ore/ săptămână

Mai pu săptămână

15 lei/oră 15 lei/oră

total al serviciului pentru o

( 20 ore x 15lei, respectiv 9,5 ore x 15 lei)

300 lei 142,5 lei

total al serviciului pentru 4

20 ore x 15lei x 4 săptămâni, respectiv 9,5 ore x

1200 lei 570 lei

Numărul de ore de îngrijire pentru fiecare beneficiar se stabilește în baza evaluării situa ă și instumentale ale vieții, ținându-se cont de gradul de dependen

persoanelor, ajutorul informal primit și personalul de îngrijire disponibil. În num contractual de furnizare a serviciilor sociale este inclus și perioada de deplasare la caz

ției beneficiarilor de servicii de îngrijire la domiciliu: Având în vedere că veniturile persoanelor vârstnice se modifică frecvent ca urmare a modificării valorii

calcul pentru stabilirea grilei ca indicator valoarea punctului de pensie. Procent din costul integral al serviciilor

Valoarea maximă lunară a contribuției beneficiarului încadrat în gradul II de dependență – pentru un de 20 ore /

Persoane vârstnice fără venituri sau cu venituri mai mici decât valoarea unui punct

0%

0

1,5 x vpp 5% 60 2 x vpp 10% 120

2,5 x vpp 20% 240 3 x vpp 30% 360

ȘOARA și Gavril”

0356/416050 Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583

la HCL…………

persoanelor vârstnice care beneficiază de servicii de îngrijire la domiciliu

Grad de dependență IIIA, IIIB

Mai puțin de 10 ore / săptămână

15 lei/oră

142,5 lei

570 lei

ării situației și a nevoii de se cont de gradul de dependență al

și personalul de îngrijire disponibil. În numărul de ore specificat în și perioada de deplasare la caz a îngrijitoarei

ției beneficiarilor de servicii de îngrijire la domiciliu: Având în vedere că veniturile persoanelor vârstnice se modifică frecvent ca urmare a modificării valorii

calcul pentru stabilirea grilei ca indicator valoarea punctului de pensie.

lunară ției

beneficiarului încadrat în gradul II de

ă (lei) pentru un nr.

săpt.

Valoarea maximă lunară a contribuției beneficiarului încadrat în gradul III de dependență (lei) – pentru un nr. de 9,5 ore/ săpt.

0

28,5 57 114 171

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMI

DIRECȚIA DE ASISTENȚ Complexul de Servicii pentru Persoane V

*Sediu administrativ: S Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583

6 3 x vpp +1 leu - 3,5 x vpp 7 Peste 3,5 x vpp Vpp – valoarea unui punct de pensie conform actelor normative în vigoare. Calculul contribuției lunare pentru fiecare beneficiar se va face ale persoanei și ținând cont de orele (în situația concediilor de odihnă/medicale ale îngrijitorului sau în lipsa personalului angajat, persoana vârstnică nu va datora contribuție Încasarea contribuției se va face în luna ulterioară acordării serviciilor pentru a evita eventualele plă avans. Fiecare beneficiar are aprobat un număr de ore de îngrijire/săptămână, dar există situa orele pot fi prestate din diverse motive ca: concediu de odih beneficiarului, plecarea acestuia în sta încetarea contractului de muncă al îngrijitorului stabilit a fi prestat, doar perioada efectivă în care s În cazul beneficiarilor de servicii integrate tip îngrijire la domiciliu, inclu Generăm eficient, rapid, activ sustenabil servicii integrate p contribuția beneficiarilor este zero indiferent de venitul acestora, pe perioada de implementare și sustenabilitate a proiectului. Exemplificare calcul contribuție beneficiar 1 punct pensie are valoarea de 1265 Nivelul venitului net lunar

1 Persoane vârstnice fără venituri sau cu venituri mai mici (sau egale) decât valoarea unui punct de pensie 1265 lei (vpp)

2 1266 lei - 1898 lei 3 1899 lei - 2530 lei 4 2531 lei - 3163 lei 5 3164 lei - 3795 lei 6 3796 lei - 4428 lei 7 Peste 4428 lei (peste 3,5 vpp)

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

ȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Vârstnice ”Sf.Arh.Mihail și Gavril”

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583

3,5 x vpp 75% 900 100% 1200

valoarea unui punct de pensie conform actelor normative în vigoare.

pentru fiecare beneficiar se va face ținând cont de toate veniturile nete lunare și ținând cont de orele SPECIFICATE ÎN CONTRACTUL DE FURNIZARE SERVICII

ă/medicale ale îngrijitorului sau în lipsa personalului angajat, persoana ție completă pe luna respectivă).

în luna ulterioară acordării serviciilor pentru a evita eventualele plă

Fiecare beneficiar are aprobat un număr de ore de îngrijire/săptămână, dar există situa orele pot fi prestate din diverse motive ca: concediu de odihnă sau medical al îngrijitorului, spitalizarea beneficiarului, plecarea acestuia în stațiuni la tratament, lipsa temporară a personalului de îngrijire

al îngrijitorului, etc.). În aceste cazuri se calculează din totalul d stabilit a fi prestat, doar perioada efectivă în care s-a acordat ajutorul.

În cazul beneficiarilor de servicii integrate tip îngrijire la domiciliu, incluși în cadrul proiectul ”GERAS Generăm eficient, rapid, activ sustenabil servicii integrate pentru vârstnici”, cod SMIS 126135,

ția beneficiarilor este zero indiferent de venitul acestora, pe perioada de implementare și

ție beneficiar la valoarea actuală a punctului de pensie: 1265 lei:

Nivelul venitului net lunar Procent din costul integral al serviciilor

Valoarea maximă lunară a contribuției (lei) beneficiarului – pentru un nr. de 20 ore/săpt

Persoane vârstnice fără venituri (sau

decât valoarea unui punct

0%

0

5% 60 10% 120 20% 240 30% 360 75% 900

(peste 3,5 vpp) 100% 1200

ȘOARA și Gavril”

0356/416050 Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583

427,5 1200 570

ținând cont de toate veniturile nete lunare SPECIFICATE ÎN CONTRACTUL DE FURNIZARE SERVICII

ă/medicale ale îngrijitorului sau în lipsa personalului angajat, persoana

în luna ulterioară acordării serviciilor pentru a evita eventualele plăți în

Fiecare beneficiar are aprobat un număr de ore de îngrijire/săptămână, dar există situații în care nu toate nă sau medical al îngrijitorului, spitalizarea

ă a personalului de îngrijire – . În aceste cazuri se calculează din totalul de ore

și în cadrul proiectul ”GERAS- entru vârstnici”, cod SMIS 126135,

ția beneficiarilor este zero indiferent de venitul acestora, pe perioada de implementare și

la valoarea actuală a punctului de pensie:

Valoarea

ției

beneficiarului pentru un

nr. de 20

Valoarea maximă lunară a contribuției beneficiarului (lei) – pentru un nr. de 9,5 ore/săpt

0

28,5 57 114 171 427,5

1200 570

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMI

DIRECȚIA DE ASISTENȚ Complexul de Servicii pentru Persoane V

*Sediu administrativ: S Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583

De exemplu dacă un beneficiar are un venit de 2158 lei în luna acordare de servicii are aprobate la caz) rezultă următorul calcul: 5 ore x 15 lei/oră x 4 săptămâni = În luna noiembrie se va încasa o contribu de lei (300 lei x 10% = 30 lei) . Director general Jr. Rodica Surducan Director general adjunct Marius-Cosmin Murariu Șef centru Gabriela Teslaru

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

ȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Vârstnice ”Sf.Arh.Mihail și Gavril”

,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583

De exemplu dacă un beneficiar are un venit de 2158 lei în luna octombrie, și conform acordare de servicii are aprobate un număr de 5 ore/săptămână (care includ și transportul îngrijitoarei

5 ore x 15 lei/oră x 4 săptămâni = 300 lei costul serviciilor acordate în luna octombrie se va încasa o contribuție pentru serviciile primite în luna octombrie

ȘOARA și Gavril”

0356/416050 Fax: 0356/416049 Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583

conform contractului de și transportul îngrijitoarei

octombrie. octombrie, respectiv de 30

Atasament: Anexa_2.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de Servicii pentru Persoane Vârstnice ”Sf.Arh.Mihail și Gavril”

Compartimentul de Îngrijire la Domiciliu ,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

Anexa 2 la HCLMT nr. ....................................

ANGAJAMENT DE PLATĂ -titlu executoriu-

Subsemnatul/a.........................................................................,domiciliat/a în localitatea

...................................... in calitate de beneficiar al serviciilor de îngrijire la domiciliu, cu începere de la

data de....................... mă oblig să plătesc suma de ...............lei, reprezentând contribuţia lunara stabilită prin

Hotărârea Consiliului Local nr............../.................. pentru un număr de ore de îngrijire la domiciliu de

..........ore/săptămână .

Suma de mai sus se va plati lunar de către subsemnatul/a beneficiar/a a Complexului de Servicii pentru

Persoane Varstnice - Compartimentul Ingrijire la Domiciliu- servicii de îngrijire la domiciliu prin persoana

desemnata, în perioada 20-25 ale fiecărei luni pentru luna anterioară.

În cazul în care intervin majorări ale cuantumului contribuţiei lunare (ca urmare a modificării valorii

punctului de pensie sau ca urmare a modificării venitului meu lunar), mă oblig să plătesc suma recalculată.

Mă angajez pe propria răspundere ca orice modificare a venitului să o comunic, în termen de 15 zile,

Complexului de Servicii pentru Persoane Vârstnice - Compartimentul Ingrijire la Domiciliu din cadrul

Directie de Asistenta Sociala a Municipiului Timisoara, pentru care am subscris prezentul angajament de

plata.

Prezentul angajament de plată a fost încheiat în temeiul art. 10 din Legea nr. 17/2000 privind asistenţa

socială a persoanelor vârstnice, cu modificările și completările ulterioare.

Întocmit la data de....................., în 3 exemplare, din care am primit un exemplar. Şef centru Semnătura beneficiar ..................................... ............................................ Serviciul Contabilitate, Financiar și CFP ...............................................................

Atasament: Expunere_motive.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

Serviciul Strategii Programe ,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

Nr. ........................

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

Sectiunea 1 Titlul proiectului de hotărâre

Proiect de hotărâre privind stabilirea contribuției persoanelor vârstnice care beneficiază de servicii de îngrijire la domiciliu în cadrul Direcției de Asistență Socială a

Municipiului Timișoara

Sectiunea a 2 - a Motivul emiterii proiectului de hotărâre

1. Descrierea situatiei actuale Având în vedere Hotărârii Nr. 978/2015 privind aprobarea standardelor minime de cost pentru

serviciile sociale, Anexa 4 Standardele minime de cost/an pentru serviciile sociale destinate îngrijirii la

domiciliu a persoanelor vârstnice, pct.2 și 3.

Serviciul social furnizat la domiciliu – servicii de îngrijire la domiciliu - oferă sprijin şi suport pentru

persoanele vârstnice izolate la domiciliu, prevenind marginalizarea/excluderea lor socială.

Ansamblul de activităţi realizate pentru a răspunde nevoilor sociale, precum şi celor speciale,

individuale, sunt următoarele (persoanele vârstnice pot beneficia de unul sau mai multe servicii):

- Servicii de îngrijire personală la domiciliul beneficiarilor:

 ajutor pentru activităţile de bază ale vieţii zilnice: igienă corporală, îmbrăcare şi dezbrăcare,

igiena eliminărilor, hrănire şi hidratare, mobilizare şi transfer, deplasarea în interior,

comunicare și

— E = romania201%.eu Președinția României la Consiliul Uniunii Europene

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

Serviciul Strategii Programe ,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

 ajutor pentru activităţi instrumentale ale vieţii zilnice: prepararea hranei sau livrarea acesteia,

efectuarea de cumpărături, activităţi de menaj, însoţirea în mijloacele de transport, facilitarea

deplasării în exterior, companie, activităţi de administrare şi gestionare a bunurilor. Aceste

servicii sunt asigurate de către îngrijitorii la domiciliu.

- Servicii de consiliere, informare socială şi îndrumare socio-administrativă. Aceste servicii sunt

asigurate de către asistentul social/responsabilul de caz.

- Servicii de consiliere psihologică (recuperare/reabilitare psihică): activități de consiliere

psihologică, antrenament cognitiv individual. Acest tip de serviciu se asigură persoanelor vârstnice la

care, în urma evaluării echipei multidisciplinare s-a constatat necesitatea intervenției de specialitate a

psihologului.

- Servicii de readaptare a capacităţilor fizice – kinetoterapie ( recuperare/reabilitare fizică): activități

de kinetoterapie asigurate de kinetoterapeutul Complexului de servicii pentru persoane vârstnice la

nevoie, în funcție de caz, conform Planului individualizat de asistență și îngrijire.

- Servicii de asistență medicală primară (supraveghere și monitorizare medicală) asigurate la nevoie

beneficiarilor, în funcție de recomandările medicale și starea de sănătate a persoanei vârstnice. Acest

serviciu este asigurat de către un asistent medical, angajat al DASMT;

- Servicii de asistență juridică asigurate la nevoie beneficirilor în funcție de problemele juridice ale

acestora, servicii asigurate de un consilier juridic, angajat al DASMT;

Având în vedere Legea nr.17/2000 privind persoanele vârstnice, cu modificările și completările

ulterioare, precum și Legea nr.292/2011 privind asistența socială, cu completările și modificările

ulterioare;

2. Schimbari preconizate și rezultate așteptate:

- Stabilirea contribuției beneficiarilor de servicii de îngrijire la domiciliu, conform anexei 1

- Aprobarea modelului Angajamentului de plată pentru beneficiarii de servicii de îngrijire la domiciliu,

conform anexei 2

— E = romania201%.eu Președinția României la Consiliul Uniunii Europene

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

DIRECȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

Serviciul Strategii Programe ,,În slujba oamenilor”

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583 e-mail: [email protected]

3. Alte informatii - nu este cazul

4. Concluzii Pentru motivele expuse pe larg mai sus, propunem aprobarea proiectului de hotărâre privind stabilirea contribuției persoanelor vârstnice care beneficiază de servicii de îngrijire la domiciliu în cadrul Direcției de Asistență Socială a Municipiului Timișoara.

PRIMAR VICEPRIMAR NICOLAE ROBU FARKAS IMRE

DIRECTOR GENERAL jr. RODICA SURDUCAN

— E = romania201%.eu Președinția României la Consiliul Uniunii Europene

Atasament: Raport_specialitate.pdf

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMI DIRECȚIA DE ASISTENȚ

Complexul de servicii pentru persoane vârstnice ”Sf.Arh.Mihail Compartimentul de Îngrijire la Domiciliu

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583

Nr. _____/____________

RAPORT DE SPECIALITATE Privind stabilirea contribu

care beneficiază de servicii de îngrijire la domiciliu

Având în vedere Hotararea Consiliului Local

Asistență Socială a Municipiului Timișoara și s

Având în vedere Hotararea Consiliului Local

Regulamentului de organizare şi funcţionare al Compartimentului de Îngrijire la Domiciliu

Servicii pentru Persoane Vârstnice "Sf. Arh. M

Municipiului Timişoara;

Având în vedere Hotararea Consiliului Local

Organigramei, Statului de funcţii şi Regulamentului de Organizare şi

Socială a Municipiului Timişoara;

Având în vedere Legea nr.17/2000

ulterioare, precum și Legea nr.292/2011

Având în vedere Hotărârii Nr. 978/2015 privind aprobarea standardelor minime de cost pentru serviciile

sociale, Anexa 4 Standardele minime de cost/an pentru serviciile sociale

persoanelor vârstnice, pct.2 și 3.

Serviciul social furnizat la domiciliu

persoanele vârstnice izolate la domiciliu, prevenind marginalizarea/excluderea lor socială.

Ansamblul de activităţi realizate pentru a răspunde nevoilor sociale, precum şi celor speciale,

individuale, sunt următoarele (persoanele vârstnice pot beneficia de unul sau mai multe servicii)

- Servicii de îngrijire personală la domiciliul beneficiarilor

 ajutor pentru activităţile de bază ale vieţii zilnice

igiena eliminărilor, hrănire ş

comunicare și

 ajutor pentru activităţi instrumentale ale vieţii zilnice

efectuarea de cumpărături, activităţi de menaj, însoţirea în mijloacele de tran

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

ȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de servicii pentru persoane vârstnice ”Sf.Arh.Mihail și Gavril”

Compartimentul de Îngrijire la Domiciliu ,,În slujba oamenilor”

tr. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583

RAPORT DE SPECIALITATE stabilirea contribuției persoanelor vârstnice

care beneficiază de servicii de îngrijire la domiciliu în cadrul Direcției de Asisten Municipiului Timișoara

Hotararea Consiliului Local nr. 218/27.06.2017 prin care s-

șoara și s-a aprobat Organigrama și Statul de funcţii pentru

Hotararea Consiliului Local nr. 462/13.09.2018 privind modificarea şi aprobarea

Regulamentului de organizare şi funcţionare al Compartimentului de Îngrijire la Domiciliu

Servicii pentru Persoane Vârstnice "Sf. Arh. Mihail şi Gavril" din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a

Hotararea Consiliului Local 433 / 09.09.2019 privind modificarea şi aprobarea

Organigramei, Statului de funcţii şi Regulamentului de Organizare şi Funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă

/2000 privind persoanele vârstnice, cu modifică

privind asistența socială, cu completările și modific

Hotărârii Nr. 978/2015 privind aprobarea standardelor minime de cost pentru serviciile

Anexa 4 Standardele minime de cost/an pentru serviciile sociale destinate îngrijirii la domiciliu a

furnizat la domiciliu – servicii de îngrijire la domiciliu - oferă sprijin şi suport pentru

persoanele vârstnice izolate la domiciliu, prevenind marginalizarea/excluderea lor socială.

Ansamblul de activităţi realizate pentru a răspunde nevoilor sociale, precum şi celor speciale,

anele vârstnice pot beneficia de unul sau mai multe servicii)

Servicii de îngrijire personală la domiciliul beneficiarilor:

ajutor pentru activităţile de bază ale vieţii zilnice: igienă corporală, îmbrăcare şi dezbrăcare,

igiena eliminărilor, hrănire şi hidratare, mobilizare şi transfer, deplasarea în interior,

ajutor pentru activităţi instrumentale ale vieţii zilnice: prepararea hranei sau livrarea acesteia,

efectuarea de cumpărături, activităţi de menaj, însoţirea în mijloacele de tran

ȘOARA și Gavril”

0356/416050 Fax: 0356/416049

Asistență Socială a

-a înființat Direcția de

tatul de funcţii pentru aceasta;

462/13.09.2018 privind modificarea şi aprobarea

Regulamentului de organizare şi funcţionare al Compartimentului de Îngrijire la Domiciliu - Complexul de

ihail şi Gavril" din cadrul Direcţiei de Asistenţă Socială a

privind modificarea şi aprobarea

Funcţionare ale Direcţiei de Asistenţă

privind persoanele vârstnice, cu modificările și completările

și modificările ulterioare;

Hotărârii Nr. 978/2015 privind aprobarea standardelor minime de cost pentru serviciile

destinate îngrijirii la domiciliu a

oferă sprijin şi suport pentru

persoanele vârstnice izolate la domiciliu, prevenind marginalizarea/excluderea lor socială.

Ansamblul de activităţi realizate pentru a răspunde nevoilor sociale, precum şi celor speciale,

anele vârstnice pot beneficia de unul sau mai multe servicii):

: igienă corporală, îmbrăcare şi dezbrăcare,

i hidratare, mobilizare şi transfer, deplasarea în interior,

: prepararea hranei sau livrarea acesteia,

efectuarea de cumpărături, activităţi de menaj, însoţirea în mijloacele de transport, facilitarea

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMI DIRECȚIA DE ASISTENȚ

Complexul de servicii pentru persoane vârstnice ”Sf.Arh.Mihail Compartimentul de Îngrijire la Domiciliu

*Sediu administrativ: Str. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583

deplasării în exterior, companie, activităţi de administrare şi gestionare a bunurilor. Aceste

servicii sunt asigurate de către îngrijitorii la domiciliu.

- Servicii de consiliere, informare socială şi îndrumare socio

asigurate de către asistentul social/responsabilul de caz.

- Servicii de consiliere psihologică (recuperare/reabilitare psihică):

psihologică, antrenament cognitiv individual. Acest tip de serviciu se asigură pers

care, în urma evaluării echipei multidisciplinare s

psihologului.

- Servicii de readaptare a capacităţilor fizice

de kinetoterapie asigurate de kinetoterapeutul Complexului de servicii pentru persoane vârstnice la

nevoie, în funcție de caz, conform Planului individualizat de asistenț

- Servicii de asistență medicală primară (supraveghere

beneficiarilor, în funcție de recomand

serviciu este asigurat de către un asistent medical, angajat al DASMT;

- Servicii de asistență juridică asigurate la nevoie

acestora, servicii asigurate de un consilier juridic, angajat al DASMT;

Raportat la cele invocate,

1. Stabilirea contribuției beneficiarilor de servicii

2. Aprobarea modelului Angajamentului de plată

conform anexei 2

Director general, jr. Rodica Surducan

Director General Adjunct Marius-Cosmin Murariu

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

ȚIA DE ASISTENȚĂ SOCIALĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Complexul de servicii pentru persoane vârstnice ”Sf.Arh.Mihail și Gavril”

Compartimentul de Îngrijire la Domiciliu ,,În slujba oamenilor”

tr. Ioan Plavosin Nr. 21 Tel: 0356/416050 Fax: 0356/416049

Sediu social: Bulevardul Regele Carol I, nr.10 Tel/fax 0256/220583

deplasării în exterior, companie, activităţi de administrare şi gestionare a bunurilor. Aceste

servicii sunt asigurate de către îngrijitorii la domiciliu.

Servicii de consiliere, informare socială şi îndrumare socio-administrativă. Ace

asigurate de către asistentul social/responsabilul de caz.

Servicii de consiliere psihologică (recuperare/reabilitare psihică): activități de consiliere

psihologică, antrenament cognitiv individual. Acest tip de serviciu se asigură pers

care, în urma evaluării echipei multidisciplinare s-a constatat necesitatea interven

Servicii de readaptare a capacităţilor fizice – kinetoterapie ( recuperare/reabilitare fizică):

netoterapie asigurate de kinetoterapeutul Complexului de servicii pentru persoane vârstnice la

ție de caz, conform Planului individualizat de asistență și îngrijire.

ă medicală primară (supraveghere și monitorizare medicală)

ție de recomandările medicale și starea de sănătate a persoanei vârstnice. Acest

serviciu este asigurat de către un asistent medical, angajat al DASMT;

asigurate la nevoie beneficirilor în funcție de problemele juridice ale

acestora, servicii asigurate de un consilier juridic, angajat al DASMT;

PROPUNEM:

de servicii de îngrijire la domiciliu, conform anexei

Angajamentului de plată pentru beneficiarii de servicii de îngrijire la domiciliu

Gabriela Teslaru

ȘOARA și Gavril”

0356/416050 Fax: 0356/416049

deplasării în exterior, companie, activităţi de administrare şi gestionare a bunurilor. Aceste

Aceste servicii sunt

ți de consiliere

psihologică, antrenament cognitiv individual. Acest tip de serviciu se asigură persoanelor vârstnice la

a constatat necesitatea intervenției de specialitate a

kinetoterapie ( recuperare/reabilitare fizică): activități

netoterapie asigurate de kinetoterapeutul Complexului de servicii pentru persoane vârstnice la

și îngrijire.

cală) asigurate la nevoie

ănătate a persoanei vârstnice. Acest

ție de problemele juridice ale

anexei 1

de îngrijire la domiciliu,

Șef Centru Gabriela Teslaru