keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 541/20.12.2017 Privind aprobarea Organigramei, Statului de functii si Regulamentului de organizare si functionare pentru Casa de Cultura a Municipiului Timisoara

20.12.2017

Hotararea Consiliului Local 541/20.12.2017
Privind aprobarea Organigramei, Statului de functii si Regulamentului de organizare si functionare pentru Casa de Cultura a Municipiului Timisoara


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Avand in vedere Expunerea de motive privind oportunitatea proiectului de hotarare a Primarului Municipiului Timisoara- domnul Nicolae Robu;
Avand in vedere Raportul de specialitate nr.SC2017 - 31431/ 14.12.2017 al Serviciului Resurse Umane din cadrul Primariei Municipiului Timisoara ;
Avand in vedere avizul Serviciului Juridic din 15.12.2017 - anexa la raportul de specialitate nr.SC2017 -31431/14.12.2017
Avand in vedere avizele Comisiei pentru dezvoltare urbanistica, amenajarea teritoriului si patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public si privat, servicii publice si comert, regii autonome si societati comerciale si al Comisiei pentru cultura, stiinta, invatamant, sanatate, protectie sociala, turism , ecologie, sport si culte din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timisoara;
Avand in vedere prevederile Legii nr. 303/2008 privind aprobarea Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.7/2008 pentru modificarea si completarea Ordonantei Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia precum si pentru modificarea Legii nr. 328/2006 pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 39/2005 - privind cinematografia;
Avand in vedere prevederile Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr.118/2006 privind infiintarea, organizarea si desfasurarea activitatii asezamintelor culturale, aprobata prin Legea nr. 143/2007;
In conformitate cu prevederile art.36 alin.2 lit.a ) din Legea nr. 215/2001 - privind administratia publica locala, republicata si modificata;
In temeiul art.45 alin.(2) din Legea nr. 215/2001 - privind administratia publica locala, republicata si modificata;


HOTARASTE

Art. 1: Se aproba Organigrama, Statul de functii si Regulamentul de Organizare si functionare pentru Casa de Cultura a Municipiului Timisoara conform Anexelor nr.1 ,2 si 3 - care fac parte integranta din prezenta hotarare.
Art. 2: Cu aducerea la indeplinire a prezentei hotarari se incredinteaza Casa de Cultura a Municipiului Timisoara cu coordonarea Serviciului Resurse Umane din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Timisoara.
Art.3: Prezenta hotarare se comunica:
- Institutiei Prefectului - Judetul Timis;
- Primarului Municipiului Timisoara;
- Casei de Cultura a Municipiului Timisoara;
- Serviciului Juridic;
- Directiei Economice;
- Directiei Edilitare;
- Directiei Generale de Urbanism si Dezvoltare Urbana;
- Directiei Cladiri, Terenuri si Dotari Diverse;
- Directiei de Mediu;
- Directiei Comunicare-Relationare
- Biroului Managementul Calitatii;
- Corpului de Control si Antifrauda al Primarului;
- Biroului Audit;
- Serviciului Resurse Umane;
- Mass - media locale.


Presedinte de sedinta
DAN DIACONU
Contrasemneaza
SECRETAR SIMONA DRAGOI

Atasament: ROF.pdf

ANEXA NR:_____la HCL nr._____/________________

Casa de Cultura a Municipiului Timisoara Tel.: +40 256 498 214 | Fax: +40 256 491 526 Str. Miron Costin Nr. 2 , Timisoara [email protected] | http://www.timisul.ro

REGULAMENTUL DE ORGANIZARE ŞI FUNCŢIONARE AL

CASEI DE CULTURĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA

CASA DE CULTURĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA
N LI

ROMÂNIA JUDEŢUL TIMIŞ CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIUL TIMIŞOARA CASA DE CULTURĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA CAPITOLUL I:

DISPOZIŢII GENERALE

Art.1- Definiţie: Regulamentul de organizare şi funcţionare (R.O.F.) detaliază modul de organizare al

Casei de Cultură a municipiului Timișoara şi a subdiviziunilor sale organizatorice, stabileşte regulile de funcţionare, politicile şi procedurile instituției publice.

Art.2 – Funcţii:

În cadrul Casei de Cultură a municipiului Timisoara , Regulamentul de organizare şi funcţionare ajută la îndeplinirea următoarelor funcţii:

 Funcţia de instrument de management – ROF este un mijloc prin care toţi angajaţii dobândesc o imagine comună asupra organizării instituției publice, iar obiectivele acesteia devin mult mai clare;

 Funcţia de legitimare a puterii şi obligaţiilor – ce revin fiecărui membru al organizaţiei – fiecare persoană ştie cu precizie unde îi este locul, ce atribuţii are, care îi este limita de decizie, care sunt relaţiile de cooperare şi de subordonare;

Art.3 – Intrare în vigoare: Prezentul Regulament este valabil de la data aprobării sale prin hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Timişoara şi îşi produce efectele faţă de angajaţi din momentul încunoştinţării acestora. Art.4- Descrierea instituției

(1) Casa de Cultură a municipiului Timișoara este denumirea generică a instituției de spectacole a municipiului Timișoara, organizată ca serviciu public cu personalitate juridică în subordinea Consiliului Local al Municipiului Timisora.

(2) Casa de Cultură a municipiului Timișoara funcționează ca instituție publică - gazda de spectacole și concerte, prezentând producții/ proiecte artistice- spectacole si concerte, asa cum sunt definite de OG nr. 21/2007 .

(3) Casa de Cultură își desfășoară activitatea în conformitate cu prevederile OG 21/2007 privind instituţiile şi companiile de spectacole sau concerte, precum şi desfăşurarea activităţii de impresariat artistic aprobata prin Legea nr.353/2007, OUG nr.118/2006 privind înfiinţarea, organizarea şi desfăşurarea activităţii aşezămintelor culturale, aprobată prin Legea nr.143/2007 și cu cele ale prezentului ROF.

(4) Casa de Cultură a municipiului Timișoara are sediul în imobilul situat în Timișoara, str. Miron Costin, nr.2, județul Timiș.

CAPITOLUL II: SCOP , OBIECT DE ACTIVITATE, ATRIBUȚII

II.1 SCOPUL SI OBIECTUL DE ACTIVITATE Art.5- Scopul Scopul Casei de Cultură a Municipiului Timișoara este de satisfacere a necesităţilor culturale şi spirituale ale comunităţii, în vederea creşterii gradului de acces şi de participare a cetăţenilor la viaţa culturală . Art.6- Obiectul de activitate Casa de Cultură a Municipiului Timișoara își desfășoară activitatea , în principal, pe bază de programe și proiecte, elaborate de conducerea acesteia în colaborare cu Viceprimarul de resort din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Timișoara, în concordanță cu strategiile culturale și educativ-formative stabilite de Consiliul Local al municipiului Timișoara și vizează, în principal, realizarea următoarelor obiective:

a) oferirea de produse şi servicii culturale comunitatii locale; b) conservarea, transmiterea, promovarea şi punerea în valoare a culturii tradiţionale a

comunității locale şi a patrimoniului cultural imaterial ; c) educaţia permanentă şi formarea profesională continuă de interes comunitar în afara

sistemelor formale de educaţie ; d) finanțarea de programe, proiecte și acțiuni cultural-sportive; e) desfășurarea unor activități de impresariat artistic.

II.2 ATRIBUȚIILE PE SUBDIVIZIUNILE ORGANIZATORICE ALE CASEI DE CULTURĂ A MUNICIPIULUI TIMIȘOARA Art.7 - Organigrama Casei de Cultură a municipiului Timișoara cuprinde următoarele structuri :

- Director - Centrul Folcloric cu doua compartimente :

o Compartimentul Muzica Populara o Compartimentul Dansuri Populare

- Departamentul Cenacluri/cercuri artistice - Centrul de Proiecte Culturale - Biroul Organizare Evenimente Cultural-Artistice - Compartimentul Financiar-Contabilitate - Personal de deservire

Art.8 Atributiile Directorului Atribuțiile Directorului în confomitate cu OUG 189/2008 sunt

- asigură conducerea activităţii curente a instituţiei; - elaborează programele de activitate anuale şi pe etape; - decide asupra modului de utilizare a bugetului aprobat al instituţiei, conform

prevederilor contractului de management, cu respectarea prevederilor legale, fiind ordonator secundar de credite;

- angajează personal de specialitate şi auxiliar, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;

- hotărăşte măsurile disciplinare sau de recompensare a personalului din subordine, în concordanţă cu legislaţia în vigoare;

- reprezintă şi angajează instituţia în raporturile cu persoanele juridice şi fizice din ţară şi din străinătate, precum şi în faţa organelor jurisdicţionale,;

- informează săptămânal în cadrul sedinţelor operative, conduse de către Primar asupra realizării sarcinilor şi obiectivelor instituţiei (ordonatorul principal de credite).

- informează consiliul administrativ asupra realizării obiectivelor stabilite şi a prestaţiei colectivului pe care îl conduce, stabilind măsuri corespunzătoare pentru îmbunătăţirea activităţii.

- selectează, angajează şi concediază personalul salariat, în condiţiile legii; - negociază clauzele contractelor de muncă, în condiţiile legii; - negociază clauzele contractelor încheiate conform prevederilor codului civil sau, după

caz, conform legilor speciale; - dispune efectuarea evaluărilor anuale ale performanţelor salariaţilor, în condiţiile

legii; Art.9 Atribuțiile Compartimentului Muzică Populară din cadrul Centrului Folcloric Atribuțiile Compartimentului Muzică Populară din cadrul Centrului Folcloric sunt :

- stabilește agenda de lucru a compartimentului, organizează manifestări muzicale în conformitate cu programul de activități al instituției și asigură participarea orchestrei la evenimentele cuprinse în Agenda manifestărilor anuale precum și la spectacole, concerte, festivaluri, turnee organizate pe plan local, național și internațional

- coordonează activitatea muzicală a orchestrei Ansamblului folcloric ”Timişul”, lucrează cu orchestra şi soliştii vocali repertoriul, în cadrul programului de repetiţii

- concepe și realizează programe de educație muzicală, formează un public avizat, educând din punct de vedere muzical și artistic publicul prezent la activități

- stabilește şi asigură îmbogăţirea repertoriului formaţiei orchestrale a ansamblului Timișul

- valorifică creaţia populară din domeniul folclorului muzical, specific zonei (sub- zonei) etno-culturale şi se documentează asupra dinamicii ei contemporane;

- depistează noi creatori şi interpreţi de muzică populară; - cooperează şi colaborează strâns, direct şi reciproc cu instituţiile de artă din judeţ, şi

din ţară; - reprezintă instituția și municipiul Timișoara în spaţiul naţional şi internațional, cu

prilejul diverselor spectacole, concerte, festivaluri, evenimente culturale la care participă.

Art.10 Atribuțiile Compartimentului Dansuri Populare din cadrul Centrului Folcloric Atribuțiile Compartimentului Dansuri Populare din cadrul Centrului Folcloric sunt :

- stabilește agenda de lucru a compartimentului, organizează formațiile de dansuri populare în conformitate cu programul de activități al instituției și asigură participarea acestora la evenimentele cuprinse în Agenda manifestărilor anuale precum și la spectacole, concerte, festivaluri, turnee organizate pe plan local, național și internațional ;

- asigură activitatea de pregatire a formaţiilor de dansuri populare copii, tineret şi adulţi ale Casei de Cultură a municipiului Timișoara

- valorifică scenic dansuri, cântece şi obiceiuri tradiţionale din Banat, precum şi din toate spaţiile etnice româneşti, asigurând executarea corectă a acestora, cu respectarea tipurilor de pași și de mișcări caracteristice diferitelor zone

- asigură păstrarea și ridicarea continuă a calității artistice a spectacolelor în care sunt implicate formațiile de dansuri populare ale instituției, atât în țară cât și în străinătate

- îmbunătăţește evoluţia tehnică şi artistică a dansatorilor în vederea obținerii rezultatului dorit;

- participă la formarea repertoriului şi organizarea spectacolelor; - formează interpreţi şi instructori de dansuri populare; - reprezintă instituția și municipiul Timișoara în spaţiul naţional şi internațional, cu

prilejul diverselor spectacole, festivaluri sau alte evenimente culturale la care formațiile de dansuri sunt invitate

Art.11 Atribuțiile Departamentului Cenacluri/Cercuri Artistice și Cinematografie Atribuțiile Departamentului Cenacluri/Cercuri Artistice și Cinematografie sunt:

- stabilirea agendei de lucru a cenaclurilor/cercurilor artistice/cinematografie în conformitate cu strategia și politica culturală a instituției și a Primăriei Timișoara

- asiguarea participării acestor colective la evenimentele cuprinse în Agenda manifestărilor anuale precum și la diferite evenimente culturale organizate pe plan local, național și internațional

- asigurarea cadrului organizatoric a cenaclurilor/cercurilor artistice/cinematografie - organizarea de expoziții și de saloane de artă - elaborarea de monografii şi lucrări de prezentare turistică - organizarea de întâlniri literare - redactare de reviste, prezentare de cărți și de creații literare - difuzarea de filme artistice şi documentare, promovarea difuzării filmelor, observații

asupra conținutului tematic al filmelor difuzate - asigurarea participării la proiecte şi schimburi culturale interjudeţene, naţionale şi

internaţionle; - participarea ca invitaţi la expoziţii colective organizate de alte instituții de profil din

oraș - organizarea și participarea la tabere de creaţie - valorificarea creațiilor artistice în beneficiul publicului spectator - în funcție de nevoile culturale ale publicului deservit organizează cercuri artistice,

precum : instruirea copiilor/tinerilor pentru ansamblurile folclorice, învățarea instrumentelor clasice ( chitara, vioară, acordeon, pian )

Art.12 Atribuțiile Centrului de Proiecte Culturale Atribuțiile Centrului de Proiecte Culturale sunt :

- stabilirea și actualizarea permanentă a Regulamentului-cadru de proiecte culturale, ofertate de ONG-urile care solicită fonduri nerambursabile pentru organizarea și desfășurarea de evenimente culturale.

- stabilirea comisiilor de jurizare și evaluare a proiectelor propuse - urmărirea desfășurării evenimentelor și impactul asupra publicului beneficiar - evaluarea finală a proiectelor și stabilirea de măsuri pentru tradiționalizarea

evenimentului, în condițiile în care se bucură de impact favorabil și se consideră că poate contribui la satisfacerea plenara a nevoilor culturale ale grupului căruia i se adresează.

Art.13 Atribuțiile Biroului Organizare Evenimente Cultural-Artistice Atribuțiile Biroului Organizare Evenimente Cultural-Artistice sunt :

- conceperea evenimentelor culturale în concordanță cu strategia culturală a Primăriei Timișoara, consultarea cu conducerea superiorilor ierarhici;

- organizarea/coorganizarea manifestărilor şi evenimentelor cultural-artistice desfaşurate sub egida Primăriei şi a Consiliului Local al Municipiului Timişoara, respective a Casei de Cultura a municipiului Timișoara;

- pregătirea evenimentelor festive şi oficiale ale municipalității, individual sau în colaborare cu alte compartimente din cadrul aparatului de specialitate al primarului sau alte instituţii (24 Ianuarie, Ziua Eroilor Neamului, Ziua Imnului, Ziua Drapelului, Ruga Timişoarei, Ziua Timişoarei, Ziua Armatei, Ziua Naţională, Târgul de Paşti şi de Crăciun, zilele cartierelor ş.a.m.d.);

- organizează conferinţe, simpozioane si întâlniri de lucru cu scopul de a face cunoscute proiectele lansate ;promovarea imaginii instituţiei si a evenimentelor organizate,

- intocmirea comunicatelor de presa, - asigura relatia cu Comisia de Ordine Publica, Comisia de Circulatie, ADP, RATT,

ISU Banat, CCE 2021, alte institutii abilitate pentru obtinerea tuturor avizelor necesare desfasurarii evenimentelor,

- asigura relaţia cu ONG-uri culturale, in vederea promovarii unei politici culturale unitare ;

- relationarea cu toate institutiile culturale de pe plan local, national si international in vederea realizarii de evenimente, consilierea institutiilor anterior amintite in acest scop,

- alegerea de parteneri pentru evenimentele concepute, - actualizarea si intretinerea unei baze de date cu operatorii culturali din diverse

domenii, evenimentele culturale; - promovare design, grafica, layout, afișe, flyere, pliante ; - gestioneaza evenimentele de imagine ale instituţiei ; - monitorizare evenimentelor organizate, - readactare fișe finale eveniment și evaluarea evenimentului, observații și sugestii

pentru îmbunătățirea cadrului organizatoric și a conținutului evenimentului respectiv

Art.14 Atribuțiile Compartimentului Financiar-Contabilitate Atribuțiile Compartimentului Financiar-Contabilitate sunt :

- asigură înregistrarea cronologică şi sistematică, prelucrarea, publicarea şi păstrarea informaţiilor cu privire la poziţia financiară, performanţa financiară şi alte informaţii referitoare la activitatea desfăşurată, atât pentru cerinţele interne ale acestora, cât şi în relaţiile cu creditorii financiari şi comerciali, clienţii, instituţiile publice şi alţi utilizatori.

- asigură efectuarea înregistrărilor financiar-contabile cronologic și sistematic în baza documentelor justificative existente;

- Întocmeşte balanţa contabilă şi darea de seamă contabilă proprie , colaboreza cu Biroul Contabilitate din cadrul aparatului de specialitate al Primarului in vederea centralizarii acestora și raportării către Direcţia Generală a Finanţelor Publice;

- asigură inventarierea periodică a elementelor de activ ale instituției; - elaborează proiectul de buget de venituri şi cheltuieli al instituţiei, il fundamenteaza si

inainteaza Serviciului Buget din cadrul aparatului de specialitate al Primarului, in vederea centralizarii și adoptării acestuia prin hotărâre de consiliul local ;

- realizează încasările şi plăţile în numerar şi virament ale institutiei; - acordă avansuri pentru deplasările personalului unităţii în afara localităţii şi în străinătate, le

justifică şi ţine evidenţa acestora, asigură decontarea avansurilor acordate; - propune măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii financiar-contabile ale instituţiei;

Art.15 Atribuțiile Personalului de deservire Atribuțiile Personalului de deservire sunt :

- execută lucrări de reparaţii la instalaţia sanitară, instalaţia electrică, tâmplărie şi alte activităţi gospodăreşti (uşi, geamuri şi mobilierul unităţii), la cererea administratorului sau/şi a directorului, lucrări ce formează obiectul meseriei pentru care este angajat, cu respectarea normelor de protecţia muncii şi PSI;

- răspunde de buna funcţionare a obiectelor şi echipamentelor pe care le are în dotare ; - execută lucrări de curăţenie şi igienizare a spaţiilor ce aparţin Casei de Cultură a

Municipiului Timişoara (inclusiv cel de la Teatrul de Vară din Parcul Rozelor ) astfel încît manifestările culturale organizate de către instituţie să se desfăşoare în bune condiţii;

- asigură transportul sitemului de sonorizare la toate acţiunile organizate de instituţie; supraveghează şi porneşte staţia de amplificare atunci cînd se impune folosirea ei;

- ajută la efectuarea unor lucrări necalificate (încărcat, descărcat, manipulat, transportat şi depozitat);

Art.16 Consiliul Administrativ

(1) Prin decizie a directorului se înfiinţează consiliul administrativ, organism cu rol deliberativ, format din: a) preşedinte - directorul; b) membri:

o directorii, directorii adjuncţi sau, după caz, şefii compartimentelor funcţionale;

o consilierul juridic;

o delegatul sindicatului reprezentativ, propus de acesta, sau, după caz, reprezentantul salariaţilor;

o reprezentantul autorităţii administraţiei publice locale în subordinea căreia funcţionează instituţia de spectacole sau concerte şi, după caz, reprezentantul ordonatorului principal de credite desemnat de aceştia.

(2) Preşedintele consiliului administrativ stabileşte datele de şedinţă şi asigură pregătirea proiectelor de hotărâri, organizarea şi derularea şedinţelor.

Art.17 Consiliul Artistic

Prin decizie a directorului se înfiinţează un consiliu artistic, organism cu rol consultativ, format din personalităţi culturale din instituţie şi din afara acesteia.

Art.18 Colaborări

(1) Pentru exercitarea atribuțiilor care îi revin și realizarea activităților specifice, Casa de Cultură a municpiului Timișoara colaborează cu instituții de specialitate , organizații neguvernamentale, persoane juridice și cu persoane fizice, fără a exprima nici un fel de interese de grup ( etnice, politice, religioase, etc.) .

(2) Acțiunile specifice sunt stabilite prin Hotătâre a Consiliului Local al Municipiului Timișoara, în cadrul Programului anual al acțiunilor cultural-sportive.

CAPITOLUL III: PATRIMONIUL INSTITUȚIEI

Art.19 Descriere si conținut

(1) Patrimoniul Casei de Cultură a municipiului Timișoara este format din drepturi și obligații asupra unor bunuri aflate în proprietatea publică a unității administrativ- teritoriale, pe care le administrează în condițiile legii sau în proprietatea privată a instituției- în speță imobilul situat in Timișoara, strada Miron Costin, nr.2 cu sala de spectacole,anexe, birouri administrative si Teatrul de Vara din Parcul Rozelor .

(2) Patrimoniul poate fi imbunatatit si completat prin achizitii, donatii, precum si prin preluarea în regim de comodat sau prin transfer, cu acordul părților, de bunuri din partea unor instituții publice ale administratiei publice centrale si loccale, a unor persoane juridice de drept public si/sau privat, a unor persoane fizice din tara sau strainatate.

(3) Bunurile mobile si imobile aflate in administrarea Casei de Cultură a municipiului Timișoara se gestionează potrivit dispozitiile legale in vigoare, conducerea instituției fiind obligată să aplice măsurile de protecție prevăzute de lege, în vederea protejării acestora.

CAPITOLUL IV: PERSONALUL ȘI CONDUCEREA

Art.20- Categorii de personal

(1) Personalul Casei de Cultură a municipiului Timișoara se structurează în personal de conducere, de specialitate și personal auxiliar de deservire.

(2) Funcţionarea Casei de Cultură a municipiului Timisoara , se asigura prin activitatea personalului angajat cu contract individual de muncă, pe perioadă nedeterminată sau determinată, în funcţii de specialitate, în funcţii tehnice şi administrative, precum şi prin activitatea unor persoane care participa la realizarea programelor şi proiectelor culturale în baza unor contracte încheiate potrivit prevederilor legale privind dreptul de autor şi drepturile conexe sau în baza unor convenţii reglementate de Codul civil.

(3) Încadrarea personalului cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată se face pe bază de concurs sau de examen, în condiţiile legii.

(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), în cazul personalului încadrat pe perioadă determinată, pe durata desfăşurării unui program sau proiect, încheierea contractelor de muncă se poate face şi în mod direct, prin acordul părţilor.

(5) Modificarea, suspendarea , încetarea contractelor individuale de muncă se realizează în condițiile Codului muncii.

(6) Salarizarea personalului de conducere, de specialitate si de deservire se realizează în conformitate cu prevederile Legii cadru privind salarizarea personalului platit din fonduri publice nr. 153/2017, anexa nr. III- Familia ocupațională Cultură, capitolul I. pct. II- Alte instituții de spectacole sau concerte.

(7) Personalul de specialitate și, după caz, cel auxiliar , încadrat în cadrul Casei de Cultură a municipiului Timișoara are dreptul de a urma un program de formare profesională cel puțin o dată la 2 ani, în codițiile prevederilor Codului muncii. Cheltuielile cu participarea la programele de formare profesională se suportă de către angajator.

(8) Atribuțiile personalului încadrat în cadrul Casei de Cultură a municipiului Timișoara sunte cele prevăzute în fișa postului.

(9) Programul de lucru al personalului artistic şi tehnic din cadrul Casei de Cultură a municipiului Timișoara este repartizat inegal, fiind specificat ca atare în contractul individual de muncă.

(10) Pentru personalul artistic şi tehnic din instituţiile de spectacole sau concerte, zilele de sâmbătă, duminică şi, după caz, zilele de sărbătoare legală sunt considerate zile lucrătoare, repausul legal putând fi acordat în alte zile ale săptămânii.

(11) Concediul anual de odihnă pentru personalul din instituţiile de spectacole sau concerte se acordă, de regulă, în vacanţa dintre stagiuni.

Art.21- Structura organizatorică (1) Consiliul Local al Municipiului Timișoara aprobă, în condiţiile legii, organigrama,

statul de funcţii, numărul de personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare pentru Casa de Cultură a municipiului Timisoara.

(2) Funcțiile din cadrul Casei de Cultură a municipiului Timișoara sunt prevazute in Legea cadru privind salarizarea personalului platit din fonduri publice nr. 153/2017-

anexa nr. III- Familia ocupațională Cultură, capitolul I. pct. II- Alte instituții de spectacole sau concerte.

Art.22 – Conducerea Casei de Cultură a Municipiului Timișoara

(1) Conducerea Casei de Cultură a Municipiului Timișoara este asigurată de un director . (2) Angajarea directorului Casei de Cultură a municipiului Timișoara se face în urma

susținerii unui concurs de proiecte de management. (3) Câștigătorul concursului prevăzut la alin.(2) încheie un contract de management cu

Primarul municipiului Timisoara, în condițiile legii. (4) Contractul de management va conţine programele şi proiectele minimale pe care

directorul se angajează să le realizeze pe durata contractului de management, în condiţiile legii.

Art.23- Contractele încheiate potrivit prevederilor legale privind dreptul de autor şi drepturile conexe sau în baza unor convenţii reglementate de Codul civil.

(1) Durata contractelor încheiate potrivit prevederilor legale privind dreptul de autor şi drepturile conexe şi a celor reglementate de Codul civil poate fi stabilită inclusiv pe stagiune ori pe program, proiect sau acţiune culturală şi poate fi prelungită prin acordul părţilor.

(2) Obligaţiile de plată ale Casei de Cultură , rezultate din contractele prevăzute mai sus , se consideră cheltuieli aferente producţiilor artistice şi se prevăd în bugetul de venituri şi cheltuieli al instituţiei.

CAPITOLUL V: BUGETUL DE VENITURI SI CHELTUIELI

Art.24- Finanțarea

(1) Finanțarea Casei de Cultură a municipiului Timișoara se asigură din venituri proprii și din subvenții acordate de la bugetul local, precum și din alte surse.

(2) Casa de Cultură a municipiului Timișoara are buget propriu de venituri și cheltuieli, care se elaborează anual și se aprobă de Consiliul Local al municipiului Timișoara.

(3) Veniturile proprii sunt sumele încasate din activitățile realizate/ serviciile prestate în mod direct de Casa de Cultură a muncipiului Timișoara și anume din:

a. încasari din spectacole, proiecții de filme, discoteci și videoteci; b. închirieri de săli și bunuri ; c. valorificarea unor lucrări realizate în cadrul cercurilor și cursurilor aplicative; d. taxe de înscriere la cercuri și cursuri proprii sau ale universității populare ; e. difuzarea unor publicații proprii sau de altă producție din domeniul culturii

populare, educației permanente, științei și literaturii , cu respectarea prevederilor legale în vigoare ;

f. încasări din expoziții și din valorificarea unor creații artistice realizate pe orice fel de suport, cu respectarea dispozițiilor legale în materie ;

g. prestarea altor servicii (culturale, de educație permanentă, etc) ori activități, în conformitate cu obiectivele și atribuțiile instituției publice, în condițiile legii.

(4) Veniturile proprii pot fi utilizate numai pentru finanțarea proiectelor și programelor culturale.

(5) Casa de Cultură a municipiului Timișoara poate beneficia și de donații și sponsorizări, cu respectarea dispozițiilor legale în vigoare. Liberalitățile de orice fel pot fi acceptate numai dacă nu sunt grevate de condiții ori sarcini care pot afecta autonomia instituției sau dacă nu sunt contrare obiectului sau de activitate .

(6) Finanţarea cheltuielilor necesare funcţionării Casei de Cultură a municipiului Timișoara se realizează în conformitate cu prevederile OUG 21/2007, astfel: a) cheltuielile necesare realizării programului minimal anual prevăzut în contractul de management se acoperă integral din subvenţii acordate de la bugetul local; b) cheltuielile necesare realizării proiectelor, altele decât cele din programul minimal, se acoperă din venituri proprii, din subvenţii acordate de la bugetul local, după caz, precum şi din alte surse; c) cheltuielile de personal se asigură din subvenţii acordate de la bugetul local, precum şi din venituri proprii; pentru stimularea personalului pot fi utilizate fonduri din venituri proprii, în condiţiile legii; d) cheltuielile necesare pentru întreţinerea, reabilitarea şi dezvoltarea bazei materiale se acoperă din subvenţii acordate de la bugetul local, din venituri proprii şi din alte surse; e) cota de venituri proprii, rezultate din exploatarea unor bunuri aflate în administrare, se poate reţine în procentul maxim prevăzut de lege; sumele astfel determinate se gestionează în regim extrabugetar pentru necesităţile instituţiei, cu aprobarea consiliului administrativ.

CAPITOLUL VI: DISPOZITII FINALE

Art.25 (1) Casa de Cultură a municipiului Timișoara dispune de ștampilă și sigiliu proprii.

Toate actele, facturile, anunțurile , publicațiile, etc. vor conține denumirea completă a instituției și indicarea sediului.

(2) Casa de Cultura are arhiva proprie, care se păstrează, comform prevederilor legale vigoare, următoarele documente: actul normativ de înființare, documentele financiar- contabile, dari de seama, situatii statistice, planul și programul de activitate, corespondenta, dosare personale si alte documente, potrivit legii.

(3) Prezentul regulament se completează de drept cu actele normative în vigoare. (4) Directorul Casei de Cultură , în baza prezentului regulament și respectarea

dispozițiilor legale în vigoare elaborează Regulamentul de Ordine Interioară al instituției.

(5) Orice modificare și completare a prezentului regulament va fi propusă de director, în vederea aprobării de către autoritatea tutelară.

Atasament: Raport_specialitate.pdf

Cod FO53-01,Ver.1

ROMÂNIA JUDETUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA PRIMĂRIA SERVICIUL RESURSE UMANE NR. ………/…………

RAPORT DE SPECIALITATE Privind modificarea organigramei, statului de functii si regulamentului de organizare si

functionare pentru Casa de Cultură a Municipiului Timisoara

Având în vedere Expunerea de motive nr.SC 2017- _______/14.12.2017 a Primarului Municipiului Timișoara și Proiectul de hotărâre privind modificarea organigramei, statului de functii si regulamentului de organizare si functionare pentru Casa de Cultură a Municipiului Timisoara;

Facem următoarele precizări: În conformitate cu prevederile - art. II pct.3 din Legea nr. 303 din 3 decembrie 2008 privind

aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 7/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, precum şi pentru modificarea Legii nr. 328/2006 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia și Procesul Verbal de Predare- Primire nr.30951/11.12.2017, OUG nr.118/2006 privind înfiinţarea, organizarea şi desfăşurarea activităţii aşezămintelor cultural, aprobată prin Legea nr. 143/2007,coroborate cu prevederile art.61 alin.5 . art.63 alin (1) lit.d) , alin.(5) lit.a) din Legea administratiei publice locale nr.215/2001;

Propunem modificarea organigramei si statului de functii la Casa de Cultură a Municipiului Timișoara - conform anexelor nr.1,2- ca urmare a preluării personalului cinematografelor trecute în domeniul public al Municipiului Timișoara, astfel:

- departamentul Cenacluri/Cercuri Artistice îsi va schimba denumirea in Departamentul Cenacluri/ Cercuri Artistice și Cinematografie , numărul de posturi din cadrul acestuia mărindu-se de la 3 la 6, cu 2 controlori de bilete si 1 operator(lumini, sunet, imagine), studii medii.

- numărul de posturi din cadrul Biroului Organizare Evenimente se reduce de la 1+6 la 1+5, un post vacant de operator sunet se transforma in operator(lumini, sunet, imagine), studii medii si se muta in cadrul Departamentului Cenacluri/ Cercuri Artistice și Cinematografie

- numărul total de posturi al Casei de Cultura a municipiului Timisoara se mareste cu 2 posturi, de la 35 la 37 . Regulamentului de organizare si functionare pentru Casa de Cultură a Municipiului Timisoara – anexa nr.3- detaliază modul de organizare al Casei de Cultură a municipiului Timișoara și a subdiviziunilor sale organizatorice, stabileste regulile de functionare, politicile și procedurile instituției publice. În concluzie, propunem aprobarea organigramei, statului de funcții și regulamentului de organizare si functionare pentru Casa de Cultură a municipiului Timișoara, conform anexelor 1, 2,3 – părți integrante din prezentul raport.

DIRECTOR PAVEL DEHELEAN

ȘEF SERVICIU RESURSE UMANE RODICA AURELIAN

Atasament: Organigrama.pdf

Anexa nr.2 la HCL nr. ________/___________ APROBAT PRIMAR Nicolae Robu

1

6 2 5 6 1 4 3

12 2 Total Posturi 37 din care: de conducere 3 de executie 31 de deservire 3

Avizat SERVICIUL RESURSE UMANE Rodica Aurelian

Consiliul Artistic

B IR

O U

L O

R G

A N

IZ A

R E

E

V E

N IM

E N

T E

C U

L T

U R

A L

- A

R T

IS T

IC E

C O

M P

A R

T IM

E N

T U

L

F IN

A N

C IA

R -

C O

N T

A B

IL IT

A T

E

C E

N T

R U

L F

L O

C L

O R

IC

C O

M P

A R

T IM

E N

T M

U Z

IC A

P O

P U

L A

R A

C O

M P

A R

T IM

E N

T D

A N

S U

R I P

O P

U L

A R

E

D E

P A

R T

A M

E N

T U

L

C E

N A

C L

U R

I/C E

R C

U R

I A

R T

IS T

IC E

S I

C IN

E M

A T

O G

R A

F IE

Pavel Deheleanu

PRIMAR

VICEPRIMAR

Director

P E

R S

O N

A L

D E

D

E S

E R

V IR

E

CASA DE CULTURA A MUNICIPIULUI TIMISOARA

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI

TIMISOARA

Consiliul Administrativ

DIRECTOR

C E

N T

R U

L D

E P

R O

IE C

T E

C

U L

T U

R A

L E

Atasament: Stat_functii.pdf

Anexa nr.1 la Raportul de specialitate HCL nr. ______________/_____________________

CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI TIMISOARA APOBAT PRIMAR

Nicolae Robu

Funcţii Numar

de conducere de execuţie posturi 1 Director S 1

CENTRUL FOLCLORIC 14

Compartiment Muzica Populara 12

2 dirijor IA S 1

3 Corepetitor I S 4

4 Corepetitor II S 2

5 Corepetitor II M 1

6 Corepetitor III M 2

7 Referent I M 1

8 Referent IA M 1

Compartiment Dansuri Populare 2

9 Coregraf I S 1

10 Maestru dans S 1

DEPARTAMENTUL CENACLURI/CERCURI ARTISTICE SI CINEMATOGRAFIE 6

11 consultant artistic IA S 1

12 secretar- literar I S 1

13 referent IA M 1

14 Operator (lumini, sunet, imagine) III M 1

15 Control de bilete 2

CENTRUL DE PROIECTE CULTURALE 2

16 consultant artistic IA S 1

17 Impresar Artistic III S 1

BIROUL ORGANIZARE EVENIMENTE CULTURAL-ARTISTICE 6

18 sef birou II S 1

inspector de specialitate IA S 2

inspector de specialitate I S 1

19 inspector de specialitate II S 2

Compartiment Financiar - Contabilitate 5

20 Contabil sef Economist IA S 1

21 economist IA S 1

22 economist I S 1

23 referent IA M 1

29 consilier juridic II S 1

Personal de deservire 3

30 muncitor calificat I 1

31 muncitor calificat II 1

32 îngrijitor I 1

TOTAL POSTURI 37

Total Posturi 37

din care:

de conducere 3

de executie 31

de deservire 3

Avizat SERVICIUL RESURSE UMANE Rodica Aurelian

DIRECTOR Pavel Deheleanu

STAT DE FUNCŢII

CASA DE CULTURA A MUNICIPIULUI TIMISOARA

Nr.crt Grad/ Treaptă

Nivel studii

Atasament: Expunere_motive.pdf

Cod FO53-03,Ver.1

ROMÂNIA JUDETUL TIMIŞ MUNICIPIUL TIMISOARA PRIMAR

EXPUNERE DE MOTIVE PRIVIND OPORTUNITATEA PROIECTULUI DE HOTĂRÂRE

Sectiunea 1 Titlul proiectului de hotărâre

Proiect de hotărâre modificarea organigramei, statului de functii și regulamentului de organizare si functionare pentru Casa de Cultură a Municipiului Timisoara

Sectiunea a 2 - a Motivul emiterii proiectului de hotărâre

1. Descrierea situatiei actuale În prezent organigrama si statul de functii pentru Casa de Cultură a municipiului Timisoara sunt

aprobate prin HCL nr. 334 din data: 15/09/2017. Având în vedere prevederile art. II pct.3 din Legea nr. 303 din 3 decembrie 2008 privind

aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 7/2008 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia, precum şi pentru modificarea Legii nr. 328/2006 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 39/2005 privind cinematografia și Procesul Verbal de Predare- Primire nr.30951/11.12.2017, potrivit carora : ” Odată cu transferul imobilelor prevăzute la pct. 1, consiliile locale vor prelua de la Regia Autonomă de Distribuţie şi Exploatare a Filmelor «România- Film» personalul aferent, cu respectarea prevederilor Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare.”

2. Schimbari preconizate și rezultate așteptate Personalul aferent cinematografelor preluate de Consiliul Local al municipiului Timișoara consta

in 2 casieri si un operator imagine .Preluarea acestora presupune modificarea organigramei si statului de functii a Casei de Cultura a Municipiului Timisoara , astfel:

- Departamentul Cenacluri/Cercuri Artistice îsi va schimba denumirea in Departamentul Cenacluri/ Cercuri Artistice și Cinematografie , numărul de posturi din cadrul acestuia mărindu-se de la 3 la 6 cu 2 controlori de bilete si 1 operator(lumini, sunet, imagine), studii medii.

- numărul de posturi din cadrul Biroului Organizare Evenimente se reduce de la 1+6 la 1+5, un post vacant de operator sunet, studii superioare se transforma in operator (lumini, sunet, imagine) , studii medii si se muta in cadrul Departamentului Cenacluri/ Cercuri Artistice și Cinematografie.

- numărul total de posturi al Casei de Cultura a municipiului Timisoara se mareste cu 2 posturi. Prin modificarea organigramei si statului de functii pentru Casa de Cultură a muncipiului

Timisoara se doreste astfel inglobarea acestei noi activitati in cadrul prioritatilor cultural ale autorității publice locale .

Regulamentul de organizare si functionare , prescurtat ROF este instrumentul folosit pentru descrierea detaliata a structurii organizatorice a unui sistem economico-social, in vederea cunoasterii si analizei sale aprofundate. Potrivit art.81 din Legea administratiei publice locale nr.215/2001, Consiliul local aprobă, la propunerea primarului, în condiţiile legii, organigrama, statul de funcţii, numărul de personal şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale aparatului de specialitate şi ale serviciilor publice de interes local.

3. Alte informatii ---- 4. Concluzii

Propunem aprobarea organigramei, statului de functii si regulamentului de organizare si functionare pentru Casa de Cultura a municipiului Timisoara, conform anexelor nr.1,2,3.

PRIMAR NICOLAE ROBU SEF SERVICIU RESURSE UMANE,

RODICA AURELIAN